• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Όταν δημιουργούμε...η ηχομόνωση...παίζει ρόλο

nathanlyk

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
297
0
0
Νέα Φιλάδέλφεια
Όταν συνθέτουμε - φτιάχνουμε - ακούμε αυτό που φτιάχνουμε στο pc, πέρα από ένα ζευγάρι monitor, χρειάζεται και ο χώρος να είναι ηχομονωμένος;;;;

(Δεν συζητάω για ηχογράφηση από μικρόφωνο)

Σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο μέσα σε έναν ηχομονωμένο χώρο αλλά κατα πόσο παίζει ρόλο τελικά;;

 
Κατ' αρχάς ναι παίζει μεγάλο ρόλο. Συνοπτικά η ηχομώνωση έχει 2 σκοπούς. Να μην σε ακούνε απ' έξω (και διαμαρτύρονται οι γείτονες...) και να μην αποσπάται η ακοή σου από τους έξωτερικούς θορύβους (τους γείτονες δλδ που φωνάζουν). Αυτό που εννοείς βέβαια εσύ είναι η ακουστική του χώρου που είναι άλλο κεφάλαιο (μεγάλο). Αυτή έχει σκοπό να μην αλλοιώνει μέσω των ανακλάσεων του ήχου στα τοιχώματα , ταβάνι, πάτωμα, αυτό που πραγματικά πρέπει να ακούγεται απο τα ηχεία. Με απλά λόγια αν εκεί που κάθεσαι έχει πχ στάσιμα μπάσα τότε θα ακούς τα χαμηλά πιό έντονα και θα θες να αφαιρέσεις πράγμα όμως που θα είναι λάθος και θα φανεί όταν κάνεις ακρόαση σε άλλο χώρο. Για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει να γίνει ειδική μελέτη του χώρου και των υλικών από ειδικούς, ηχοβολισμοί κλπ. Αυτά όμως κοστίζουν. Οπότε κάνε κάτι απλό. ¶κου μερικά CD και προσπάθησε να συνηθήσεις τον χώρο και την ακουστική του ώστε οι μίξεις σου να μοιάζουν με τα reference CD που άκουσες. Ελπίζω να βοήθησα.

 
Η γνώμη μου είναι ότι όταν δημιουργούμε μία σύνθεση η ηχομόνωση δεν παίζει μεγάλο ρόλο,εκτός βέβαια κι αν συνθέτεις με τα όργανα στο τέρμα ή συνθέτεις σε πιάνο,άρα έχεις πρόβλημα με τους γύρω σου.

Στη φάση της μήξης που το ζήτημα παίρνει μορφή λερναίας ύδρας και μας ταλαιπωρεί όλους επειδή και μελέτη σωστή θέλει και,ανάλογα με τα τετραγωνικά,χρήματα χρειάζετε αν δεν αντέχεις το τρέξιμο μπορείς να πας και στη λύση της αγοράς ενός πολύ καλού ζευγαριού reference ακουστικών.

 
Παίζει ρόλο ως προς την ποιότητα του ήχου (που θα προκύψει από την χρήση των εφε, μετά την ηχογράφηση). Αυτό δλδ που ο/η mariathina έγραψε ως

Αυτό που εννοείς βέβαια εσύ είναι η ακουστική του χώρου που είναι άλλο κεφάλαιο (μεγάλο).
 
Και ναι και όχι.

Η ηχομόνωση έχει σχέση με το να μην ακούς εξωτερικούς θορύβους και να μην ενοχλείς τους γείτονες. Οπότε εκτός από την αυτοσυγκέντρωσή σου και την ηρεμία των γειτόνων η ηχομόνωση δεν επηρεάζει τίποτα άλλο.

Αυτό που κυρίως παίζει ρόλο στη διαδικασία της μίξης είναι να ακούς όλες τις συχνότητες ισορροπημένα. Σε αυτό συμβάλλει μόνο η ακουστική διαμόρφωση του χώρου σου. Φυσικά εννοείται ότι δε γίνεται να έχεις τονική ισορροπία από τη μία και θόρυβο απ' την άλλη (π.χ. να συντονίζει ο χώρος με κάποια χαμηλή συχνότητα που παράγει κάποιο αμάξι που περνάει απ' έξω).

Οπότε εν μέρη ναι αλλά.....κυρίως όχι.

 
Κατ' αρχάς ναι παίζει μεγάλο ρόλο. Συνοπτικά η ηχομώνωση έχει 2 σκοπούς. Να μην σε ακούνε απ' έξω (και διαμαρτύρονται οι γείτονες...) και να μην αποσπάται η ακοή σου από τους έξωτερικούς θορύβους (τους γείτονες δλδ που φωνάζουν).

Με λίγα λόγια, ένα σπίτι στην εξοχή χωρίς γείτονες για να κάνεις την δουλειά σου...

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Πλάκα πλάκα ειναι πολύ εκνευριστικό να στην λένε πάνω στη δημιουργία...

Στο θέμα μας. Η ηχομόνοση παίζει μεγάλο ρόλο όταν ο χώρος που ηχογραφείς είναι μικρός και κλειστός, οπότε οι αντανακλάσεις είναι πολλές κ ισχυρές (κοντά σου δηλαδή) σε μεγάλο χώρο, σαλόνι ας πούμε και τετράγωνο, ειδικά αν είσαι στ κέντρο του, με 2-3 κουρτινούλες (μην είμαστε και γύφτοι να βάλουμε πετροβάμβακα στο σαλόνι) θα είσαι μία χαρα!

 
Συγνωμη που σας το χαλαω, αλλα αλλο η ηχοαπορροφηση και αλλο η ηχομονωση. Καποιοι τα συνδυασαν και τα 2 σε ενα πακετο!1

 
Δεν θελω να διαφωνησω με κανεναν επι του θεματος, ομως η ηχοαπορροφηση ειναι πιο ακριβη τοσο σαν μελετη, οσο και σαν υλικα..Μπορει καποιος να ενημερωθει απο αντιστοιχα θεματα του forum. Δεν θα κατσω να ανοιξω την ιδια συζητηση παντου :)

 
Επειδή όμως ο άνθρωπος δεν κάνει τις πιο ακριβές παραγωγές σκοπός μας είναι να τον βοηθήσουμε με όσο γίνετε πιο απλό και ανέξοδο τρόπο. ¶ρα να πούμε λοιπόν οτι η ηχοαπορόφιση είναι διαφορετική από την μόνωση όμως δεν μπορεί να μην συνδιαστούν αυτά τα δύο αν θέλουμε να έχουμε καλό αποτέλεσμα. Επίσης επιμένω στην χρήση reference CD. Ακόμα, η χρήση παραμετρικού EQ πριν τα ηχεία είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει αφού κάποιες συχνότητες που ξεφεύγουν στον χώρο μπορούν να "μαζευτούν". Το ποιές είναι αυτές βρίσκεται με ηχοβολισμό. Για τα ακουστικά δεν είμαι υπέρ για διάφορους λόγους (ας μην επεκταθώ...) Τέλος η σύνθεση και μόνο μπορεί να γίνει με μια κιθάρα στην παραλία, από εκεί και ύστερα όμως όταν αναλαμβάνει επαγγελματίας ενορχηστρωτής τότε επισέρχονται όλοι αυτοί οι βασανιστικές παράμετροι οι οποίοι κάνουν να ακούγονται οι καλές παραγωγές 2-3 db πάνω από τις άλλες. Αν λοιπόν ο φίλος που άνοιξε το τόπικ συνθέτει απλά τότε δεν χρειάζεται να πολυσκοτίζεται. Αν κάνει και κάποια "σχετική" ενορχήστρωση ώστε να δειγματίσει τότε ίσως θα πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό. Αν θέλει όμως να το κάνει μόνος του τότε θα πρέπει να μελετήσει και να εμπλουτήσει τις γνώσεις του περι δεσίματος αρμονικών, θεωρητική αρμονία, ηχοχρώματα, ψυχοακουστικά φαινόμενα κλπ. Ελπίζω να βοήθησα με τις "όποιες" γνώσεις διαθέτω και νομίζω πως το θέμα έχει εξαντληθεί. Αν κάποιος θα ήθελε κάποια ακόμα διευκρίνηση είμαι στην διάθεσή του. Καλό καλοκαίρι φίλοι.

 
Τέλος η σύνθεση και μόνο μπορεί να γίνει με μια κιθάρα στην παραλία, από εκεί και ύστερα όμως όταν αναλαμβάνει επαγγελματίας ενορχηστρωτής τότε επισέρχονται όλοι αυτοί οι βασανιστικές παράμετροι οι οποίοι κάνουν να ακούγονται οι καλές παραγωγές 2-3 db πάνω από τις άλλες.
αυτο το 2-3 db παραπανω απο τις αλλες μπορεις να μας...το εξηγησεις λιγακι? 8O

για το θεμα μας τωρα.

αν εισαι τυχερος και το "δωματιο" στο οποιο δουλευεις εχει αξιοπρεπη ακουστικη (κατι που ευκολα μπορεις να το καταλαβεις ακουγοντας απο τα ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ σου μονιτορ,τα οποια φανταζομαι εχεις ηδη αγορασει, μια καλη παραγωγη) τοτε μπορεις ανετα να δουλεψεις οτιδηποτε (προσωπικα ο λογος που δεν μετακομιζω :lol: ειναι ενα τετοιο "μαγικο" δωματιο που απο τη φυση του εχει αψογο ηχο)

αν δεν εισαι τοτε καταρχην δοκιμασε καποιο αλλο δωματιο του σπιτιου σου ή προσπαθησε να "απαλλαγεις" απο τις κακες συχνοτητες (τις περισσοτερες φορες το προβλημα βρισκεται στα μπασα) με τους διαφορους τροπους που ευκολα θα βρεις στο google (διαφορετικη τοποθετηση & ρυθμιση των μονιτορς,μπασοπαγιδες κτλ)

:wink:

 
Βασικά, εχω μείνει 8O με το topic!!!

Τι σχέση μπορεί να έχει η σύνθεση ενός μουσικού έργου με την ηχομόνωση;;;;;

Έβαλα δυο πάνελ πετροβάμβακα, και έγραψα μια φοβερή μελωδία;;;;;;;8O

 
Βασικά' date=' εχω μείνει 8O με το topic!!!
Τι σχέση μπορεί να έχει η σύνθεση ενός μουσικού έργου με την ηχομόνωση;;;;;

Έβαλα δυο πάνελ πετροβάμβακα, και έγραψα μια φοβερή μελωδία;;;;;;;8O[/quote']

Μη συγχέεις την ηχομόνωση με τη δημιουργία μιας καλής μελωδίας.

Εδώ ίσως δεν πρέπει να μιλάμε για ηχομόνωση αλλά για την ακουστική διαμόρφωση ενός χώρου.

Πάντως άλλο να συνθέτεις με ένα γκραν πιάνο στο Μέγαρο π.χ. και άλλο σε ένα στούντιο τίγκα στη μόνωση όπου μπαίνεις και αποπροσανατολίζεσαι απ'την έλλειψη ανάκλασης του ήχου...

Πιο ειδικά στο θέμα, ο χώρος καθορίζει την αντίληψη του ήχου. Αλλιώς θα παίζαμε συμφωνικές ορχήστρες στο γκαράζ της πολυκατοικίας μου.
 
Βασικά όντως άλλο πράμα η ηχομόμωση και άλλο η ακουστική.

Το θέμα είναι ότι σε χώρο με καλή ακουστική εμβαθύνεις στις λεπτομέρειες της παραγωγής κάνοντας το πολύ καλό τέλειο.

Όχι ότι ένας χώρος ακουστικά τέλειος θα σου δώσει ουρανοκατέβατες τις μελωδίες! Δλδ έλεος

 
ετσι κι αλλοιως νομιζω οτι ο Initiator του thread δεν αναφερεται στη συνθεση αλλα στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ ..

 
αυτο το 2-3 db παραπανω απο τις αλλες μπορεις να μας...το εξηγησεις λιγακι?

Βεβαίως! Καθήστε στο σαλόνι σας και ακούστε από το ηχοσύστημά σας oποιοδήποτε ελληνικό (και αρκετά ξένα) CD. Κατόπιν αλλάξτε το CD και (χωρίς να πειράξετε τίποτα στο volume) βάλτε πχ το Thriller. Θα νοιώσετε λες και έχετε ανεβάσει την ένταση 2-3 db ενώ επίσης θα δείτε και την στεροφωνία να απλώνει λες και έχετε μετακινήσει τα ηχεία πιο μακριά το ένα από το άλλο. Επίσης υπάρχει παραγωγή που κάνει τα NS-10 να ακούγονται λες και έχουν ενσωματωμένο sub κλπ κλπ κλπ

 
Το χούμωρ διώκεται ποινικά σ'αυτό το φόρουμ από το γνωστό και μη εξαιρεταίο spanish inquisition:

spaninq%20monty%20python.jpg


nobody expects the spanish inquisition

 

Trending...

Νέα θέματα