παλιόπαιδα...πόσο μου λείπετε...ειδικά σε τέτοια threand...
ας αφήσω λοιπόν λίγο τον γάμο μου να πάω για πουρνάρια και ας πω και γω την γνώμη μου, έτσι για να κάνω ένα brake από τις μπομπονιέρες και τα συμπαραμαρτούντα, μήπως και έρθω λίγο στα ίσα μου... 8)
στο αρχικό ερώτημα....ναι, πιστεύω ότι ο χώρος και η "ποιότητα" του σε ηχομόνωση , ηχοδιαμόρφωση και αισθητική, παίζει σημαντικό ρόλο στις "reference" συνθήκες για την σύνθεση...
που το στηρίζω? όχι σε μαθηματικούς τύπους φυσικά...
οι διάφορες και ταλαίπωρες απόπειρες της μουσικής μου έκφρασης μέσα από την σύνθεση έχουν γίνει σε ποικίλους τόπους και χρόνους...
ναι και στην παραλία, και στο δωμάτιό μου, και στην τουαλέτα και στο πιάνο με μένα να παίζω πάνω και την γκόμενα να "παίζει" κάτω...
η ειδοποιός διαφορά όμως, οριζόταν τις φορές που το επιχείρησα στο recording room του studio μου...
εκεί όπου η απομόνωση μου από εξωτερικά (noise και όχι μόνο) ερεθίσματα , η αισθητική και φυσικά ο "καυλ...ρικος" πλέον ήχος της κιθάρας μου, πλήρωναν την "εσωτερική μου ησυχία" (υπέροχη και εμπνευσμένη διατύπωση Πάνο), σηματοδοτώντας νέους δρόμους στην όποια μου ανάγκη για κατάθεση "blue notes" στην μουσική μου εκτόνωση...
παντού μπορείς να γράψεις...κάπου ίσως καλύτερα...αν είσαι κομφορμίστας όπως εγώ προτιμάς τα ανωτέρω ... αν είσαι "γκουρού" γράφεις αριστουργήματα (κατά το αισθητήριο σου πάντα), ακόμα και περιμένοντας στην ουρά μιας δημόσιας υπηρεσίας...
όσον αφορά την περιβόητη διαφορά των 2-3 db που τόσο λόγος έγινε, είμαι σίγουρος ότι η αρχική αναφορά από τον φίλο\φίλη, αναφερόταν στην αλγοριθμική μέτρηση των διάφορων softs για το Average Power RMS
μιας κυματομορφής (με τα 0db ορισμένα σε Fs sine ή square wave) και που δεν έχει απόλυτη συσχέτιση με αυτό που τελικά ακούμε σε ηχητική στάθμη...
φυσικά εδώ δεν υπάρχει κανόνας ότι ένα wave που μετριέται στα - 10db θα ακουστεί σε διπλάσια ένταση από ένα αντίστοιχο στα -13....
Να σημειώσω ότι το αυτί μας δεν αντιλαμβάνεται την ένταση από τα peaks αλλά από τον μέσο όρο στην πορεία του χρόνου...αν ένα κομμάτι σας έχει κάποιες (και πολλές δεν πειράζει) κορυφές σκόρπιες στα 0 dB αλλά το average του είναι στα -20, το αποτέλεσμα θα είναι να ακούγεται πολύ χαμηλά...
Να λοιπόν που έρχεται ο ρόλος της ενορχήστρωσης και της διαδικασίας παραγωγής (με το hardware και την ανθρώπινη εμπειρία του διαχειριστή του πρωταγωνιστές) στην διαμόρφωση της ποθούμενης "συχνοτικής δυναμικής" με στόχευση στην ιδιαιτερότητα του αυτιού και την πολύπλοκη ευαισθησία του στο ακουστικό φάσμα...
για να μην το μπλέκουμε κάντε και ένα πείραμα...
ένα κομμάτι που φτιάξατε στο σπίτι με το ταπεινό pcάκι σας βάλτε του "φωτιά στα κόκκινα" με ένα limiter και κάντε το να παίζει στα -9 average dB RMS... και βάλτε το μετά δίπλα στο Back in Black των AC/DC που παίζει στα - 14... περιμένω να μου πείτε ποιο θα παίζει πιο δυνατά...
αυτά τα ολίγα κι από μένα...ουφ...ξεχαρμάνιασα...
ΥΓ. συγχωρήστε τυχόν συντακτικά λάθη...δεν ξαναδιαβάζω τι έγραψα...φωνάζει η Σοφία και μου πετάει ..πουρνάρια...