• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

10 πασίγνωστοι μουσικοί που δεν έμαθαν ποτέ... μουσική

gkourmoul1

Amateur Musician
23 Μαΐου 2017
9,837
6,587
113
42
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ιδιώματα
  1. Acoustic
  2. Alt. Rock
  3. Ambient
  4. Blues
  5. Classical
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Πολύ ενδιαφέρον, εάν αληθεύει για τους παρακάτω μουσικούς.

Από τον Τζίμι Χέντριξ έως τον Slash, αυτοί είναι οι 10 θρυλικοί κιθαρίστες που δεν έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα σε ωδείο.
 
Είναι αδιανόητο να φανταστεί κανείς ότι ορισμένοι από τους πιο εμβληματικούς κιθαρίστες της ροκ σκηνής δεν έχουν παρακολουθήσει ποτέ στη ζωή τους θεωρητικά μαθήματα μουσικής και έτσι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα πώς διαβάζεται μια παρτιτούρα, πώς γίνεται η μελέτη μιας συγχορδίας και πώς γράφει κανείς μουσική.

Το φαινόμενο αυτό είναι πολύ πιο συνηθισμένο από ό,τι μπορεί να πιστεύαμε και έτσι αρκετοί είναι οι μουσικοί που μπορούν και παίζουν εκπληκτική μουσική ως αυτοδίδακτοι. Διαθέτουν δηλαδή το μοναδικό ταλέντο και χάρισμα να είναι ακουστικοί τύποι, όπερ σημαίνει ότι όλα τα χρωστάνε στο πανάξιο αυτί τους και στην ικανότητα να φτιάχνουν νέες ήχους τους οποίους μεταφέρουν στην κιθάρα που κρατούν στα χέρια τους, γράφοντας μουσική ιστορία.. 

Τζίμι ΧέντριξΤο Rock & Roll Hall of Fame τον έχει ανακηρύξει ως «το μεγαλύτερο μουσικό στην ιστορία της ροκ μουσικής». Και έτσι είναι, κατά γενική ομολογία. Όσο και απίστευτο αν μας φαίνεται όμως, στη βιογραφία του ο Χέντριξ έχει αποκαλύψει ότι δεν είχε την ικανότητα να γράψει και να διαβάσει μουσική. Ωστόσο, το γεγονός αυτό του επέτρεψε να εστιάσει καλύτερα στη μουσική που άκουγε και να μάθει να παίζει.

SlashΚι όμως, ο εμβληματικός κιθαρίστας των Guns N' Roses ο οποίος μας έχει χαρίσει μερικά από τα πιο φημισμένα κιθαριστικά riffs, σε συνέντευξή του έχει αποκαλύψει: «Όχι, δεν γνωρίζω να διαβάζω νότες. Παίζω ακούγοντας. Προσπαθώ να φτιάξω τη μουσική που θέλω να ακούσω. Αυτό που έχω μέσα στο κεφάλι μου βγαίνει στα χέρια μου και την κιθάρα. Όταν γράφω μουσική θέλω να είμαι μόνος μου στην αρχή για να ξεκινήσω κάτι».

Τζίμι ΠέιτζΑκόμα ένας θρυλικός κιθαρίστας που έχει γράψει και έχει παίξει μερικά από τα πιο θρυλικά τραγούδια της ροκ μουσικής. Ο κιθαρίστας τον Led Zeppelin έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν μπορεί να διαβάσει νότες και συγχορδίες. Εξήγησε μάλιστα ότι στα πρώτα του βήματα της πορείας του ως μουσικός τού είπαν να παίξει ό,τι ήθελε ακριβώς γιατί δεν ήξερε να διαβάζει μουσική.

Τόνι ΑϊόμιΟύτε ο κιθαρίστας τον Black Sabbath το είχε και πολύ με το να διαβάζει και να γράφει μουσική. Στο παρελθόν ο ίδιος είχε δηλώσει στο BBC: «Από τις αρχές, όταν κάναμε jazzy blues δεν ήξερα να διαβάζω τις νότες και ποτέ μου δεν σκέφτηκα να κάτσω να μάθω».

Έρικ ΚλάπτονΟ Έρικ Κλάπτον βρίσκεται μέσα στη λίστα των μεγαλύτερων μουσικών της ροκ που δεν ξέρουν να διαβάζουν μουσική. Χαρακτηριστικό είναι το εξής περιστατικό που αναφέρει στην αυτοβιογραφία του: «Μια φορά έπαιξα με την Αρίθα Φράνκλιν και είχα νιώσει τόσο αγχωμένος διότι δεν ήξερα να διαβάσω τις νότες και όλοι εκεί έπαιζαν διαβάζοντας τις παρτιτούρες που είχαν μπροστά τους».

Έντι Βαν Χάλεν Τα μαθήματα του πιάνου ήταν αυτά που βοήθησαν τον Έντι Βαν Χάλεν να παίξει μουσική, αλλά και πάλι «με έναν υποσυνείδητο τρόπο», όπως είχε δηλώσει ο ίδιος στο Guitar World προσθέτοντας: «Στην πραγματικότητα ποτέ δεν έμαθα να διαβάζω μουσική. Κορόιδευα το δάσκαλο. Όλα τα κάνω με το αυτί».

Στίβι Ρέι ΒονΠρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους και πιο επιδραστικούς κιθαρίστες. Η πρώτη επιρροή του Στίβι όταν έπιασε κιθάρα μόλις στα 7 του χρόνια ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός του, Τζίμι. Το ίδιο συνέβη και για άλλα μουσικά όργανα όπως ντραμς και σαξόφωνο. Ωστόσο ο Στίβι Ρέι Βον έμαθε να παίζει μουσική αποκλειστικά και μόνο ακούγοντας τους αλλους blues και ροκ καλλιτέχνες όπως τους: Άλμπερτ Κινγκ, Ότις Ρας, Τζίμι Χέντριξ κ.ά.

The BeatlesΣε συνέντευξή του το 1960 ο Τζον Λένον έδωσε στεγνά τους «The Fab Four» και την άγνοια που είχαν σχετικά με τη θεωρία. Συγκεκριμένα, ο Λένον είχε δηλώσει στο Playoby: «Κανείς από εμάς δεν ξέρει να γράφει μουσική. Όμως ως καθαρόαιμοι μουσικοί και εμπνευσμένοι άνθρωποι ξέρουμε πώς να κάνουμε θόρυβο. Ο Πολ και ο Ρίνγκο είναι τόσο καλοί όσο οποιοσδήποτε μουσικός που ξέρει να γράφει και να διαβάζει τις νότες».

Πολ ΣάιμονΣτη βιογραφία του Πολ Σάιμον, ο Φίλιπ Γκλας θυμάται: «Μια μέρα, νομίζω ήταν το 1981, μου τηλεφώνησε ο Πολ και μου είπε ότι θα του άρεσε να μιλήσουμε για μουσική. Ενθουσιάστηκα απίστευτα γιατί λατρεύω τη μουσική του. Τον προσκάλεσα σπίτι μου και το πρώτο πράγμα για το οποίο ήθελε να μου αποκαλύψει ήταν για τη μουσική του εκπαίδευση ή πιο σωστά για την ελλειπή μουσική του εκπαίδευση. Μου είπε ότι δεν μπορούσε να διαβάσει μουσική, κάτι που με έκανε να ξεσπάσω σε γέλια. Του είπα, "Πολ, έχεις γράψει μερικά από τα μεγαλύτερα τραγούδια όλων των εποχών. Γιατί πιστεύεις ότι χρειάζεται να γνωρίζεις να διαβάσεις τις νότες;"».

Ντέιβ Γκρολ O Ντέιβ Γκρολ των Nirvana και Foo Fighters, εχει δηλώσει ξεκάθαρα στο περιοδικό Rolling Stone: «Δεν έχω παρακολουθήσει ποτέ μαθήματα κιθάρας. Για παράδειγμα δεν γνωρίζω τις συγχορδίες του "Everlong". Ξέρω μόνο τί γίνεται όταν βάζω τα δάχτυλά μου πάνω στα χορδές και τα τάσια». 

πηγή:https://www.reader.gr/life/moysiki/290387/10-pasignostoi-moysikoi-poy-den-emathan-pote-moysiki
 
Υπάρχουν χιλιάδες μουσικοί λαϊκών παραδόσεων που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρα, δεν είναι καν προαπαιτούμενο καθώς μιλάμε για παραδόσεις προφορικές. Το rock-με την γενική έννοια-, είναι μια τέτοια, σύγχρονη, αστική προφορική παράδοση. 

Από την άλλη, οι άνθρωποι που ήταν πίσω από πολλά από τα ονόματα που αναφέρονται-παραγωγοί, άλλοι μουσικοί, ενορχηστρωτές κλπ-συχνά είχαν μια ευρύτερη μουσική παιδεία. 

Επιπλέον, διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις όσον αφορά τον Page. Πριν τους LZ ήταν ένας από τους πιο περιζήτητους σεσιονάδες στο Λονδίνο, μου φαίνεται απίστευτο να μην ξέρει να διαβάζει τουλάχιστον οδηγούς.

Και φυσικά, άλλο το να ξέρεις να διαβάζεις και άλλο το να ξέρεις μουσική. 

 
Last edited by a moderator:
1) Η γνώση της θεωρίας μπορεί να υπάρξει και χωρίς το ωδείο... ελπίζω να μην πέφτεις από τα σύννεφα
2) χωρίς να είναι απόλυτο αυτό, όταν κάποιος έχει αρχίσει ''''''σωστά''''''' μουσική από την αρχή με δάσκαλο και βιβλία και αθλίατρο, οι πιθανότητες είναι να μην έχει φυσική κλίση προς το αντικείμενο και τα κίνητρα να είναι άσχετα, έτσι εξηγείται για εμένα η ''αμορφωσιά'' πολλών καταξιωμένων μουσικών και η ανυπαρξία πάμπολλων μορφωμένων μουσικών.
3) για την θεωρία ποτέ δεν είναι αργά... η πράξη αυτί - χέρι ίσως έχει ενα όριο ηλικίας

 
Προφανώς και ο Page ήξερε και καλά μάλιστα.

Αλλά για τους άλλους, τώρα έμαθαν με το αυτί. Εντάξει δεν διάβασαν ποτέ.

Εδώ ο Erroll Garner που ήταν ένας από τους μεγαλύτερους πιανίστες ever ποτέ δεν έμαθε να διαβάζει. 

 
Σόου γουάτ..και ο Ρέι Τσάρλς δε μπορούσε να διαβάσει νότες..


με τα μάτια σίγουρα.

Αλλά διδάχτηκε και σπούδασε κανονικά μουσική και διάβαζε με Braille

 
Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας τον σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Nikos Aravanis
Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας των σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?
Γνωστή η ιστορία. Από την άλλη, υπάρχει κι ένα κλιπ που κυκλοφορεί από ένα τηλεοπτικό, νομίζω στην Γαλλία, όπου κατά την διάρκεια της πρόβας δίνει στον πιανίστα απολύτως theory informed  οδηγίες για τα ακόρντα που πρέπει να παίξει. 

 
Μια ακόμα περιπτωσάρα κιθαρίστα που δεν είχε ιδέα από θεωρία ήταν ο Wes Montgomery.

Υπάρχει μάλιστα μια ωραία ιστορία κατά τη διάρκεια ηχογράφησης του album Bumpin' (αν θυμάμαι καλά) με φουλ ορχήστρα:

Όταν ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις (Live εννοείται) ο Montgomery ήταν σε σημείο του studio που είχε πλήρη οπτική επαφή με την υπόλοιπη ορχήστρα. Τα πρώτα takes ήταν καλούτσικα αλλά με τίποτα στο γνωστό επίπεδό του ενώ ήταν εμφανές ότι ήταν διστακτικός. Όταν σταμάτησαν και ο παραγωγός τον πλησίασε να τον ρωτήσει αν έχει κάτι, ο Montgomery του είπε ότι αισθάνεται φοβερή ντροπή να παίζει απέναντι σε σπουδαγμένους μουσικούς ενώ εκείνος δεν είχε ιδέα από θεωρία. Το πρόβλημα λύθηκε τελικά μετακινώντας των σε σημείο του studio απ' όπου δε φαινόταν η ορχήστρα. ?


από τότε η συνηθισμένη πρακτική ήταν να ηχογραφεί ο Wes με μικρή μπάντα, πιάνο, μπάσο τύμπανα τα κομμάτια και μετά οι μαέστροι να γράφουν πάνω στην ηχογράφηση τα μέρη των πνευστών και της υπόλοιπης ορχήστρας

 
δίνει στον πιανίστα απολύτως theory informed  οδηγίες για τα ακόρντα που πρέπει να παίξει


Προφανώς έβαλε τον κώλο του κάτω και μελέτησε τελικά ο κουλός.

 
  • Haha
Reactions: pipityri
Ενώ ασούμε ο Joe Pass και ο Allan Holdsworth ξημεροβραδιάζονταν στα ωδεία, και λύνανε ασκήσεις αντίστιξης όλη μέρα.

 
  • Haha
Reactions: Jazzjoker
παντως και η σοβαρότητα της πηγής είναι ενα θεματάκι...

 
  • Like
Reactions: pipityri
Να πούμε βέβαια ότι ένα αρνητικό αντίκτυπο όλων αυτών των μεγάλων μουσικών που ήταν αυτοδίδακτοι είναι ότι γενιές και γενιές πιτσιρικάδων θεώρησαν και θεωρούν ότι η μουσική δε χρειάζεται εκπαίδευση γιατί "ο Χέντριξ δεν ήξερε θεωρία". 

Η απάντηση είναι βέβαια ότι αν πιστεύεις ότι έχεις το ταλέντο του Χέντριξ, προχώρα χωρίς μουσική εκπαίδευση, μια χαρά θα τα πας.

 
Last edited by a moderator:
Η γνώση μουσικής θεωρίας,μόνο θετικά μπορεί να επιδράσει,ακόμη και όταν πρόκειται για τεράστια ταλέντα όπως οι προαναφερθέντες.

Ο Paco de Lucia,ασχολήθηκε πρώτη φορά με νότες στα 33 του για την ηχογράφηση του Concierto de Aranjuez

 
 Αλήθεια από Έλληνες μουσικούς ποιοί ξέρουν-ήξεραν θεωρία μουσικής;  

 Ό Tus και ο Snik ξέρουν από νότες; ?

 
Last edited by a moderator:
  • Haha
Reactions: Nikos Aravanis
 Αλήθεια από Έλληνες μουσικούς ποιοί ξέρουν-ήξεραν θεωρία μουσικής;  

 Ό Tus και ο Snik ξέρουν από νότες; ?
Ο Ζαμπέτας ήξερε?

 
  • Haha
Reactions: cigaret13
Δεν ξέρω τι έκαναν όλα αυτά τα τέρατα και δε με πολυαπασχολεί κιόλας γιατί όλοι τους ήταν generational talents. 

Εγώ πάντως ξεκίνησα πρόσφατα να μαθαίνω μια βασική θεωρία και έχω καταλήξει να πιστεύω ότι τόσα χρόνια έπαιζα το........ βιολί μου.

 

Trending...

Νέα θέματα