Θα εκτιμούσα λίγη βοήθεια από τους στουντιάρχες εδώ, ή όσους ασχολούνται με την ακουστική και τον ήχο τέλος πάντων.
ΟΚ, τα εύκολα και τα σαφή πρώτα.
Τοποθέτηση ενισχυτών στο live room
Φανταστείτε έναν χώρο υπόγειο, γύρω στα 35-40μέτρα, προβάδικο-ηχογραφάδικο, ξύλινο πάτωμα και καθρέφτη στην μία πλευρά,
Κατι όπως αυτό http://roguestudios.co.uk/Rehearsal/Room1.aspx
Ωραία, και τώρα που δουλέψατε τον μύ της φαντασίας σας, ας προχωρήσουμε στα technicalities....
πως θα "ισοσταθμίσω" τους ενισχυτές μου και τα monitors ώστε όλοι να ακούγονται καθαρά και δυνατά μέσα σε ένα τέτοιο δωμάτιο?
Πρακτικά αυτό που ρωτώ είναι, εάν ο ενισχυτής κιθάρας είναι Χ watt πόσα θα πρέπει είναι αυτός του μπάσου κ.ο.κ....
Και όταν θα συμβαίνει αυτό, ΠΟΣΑ monitors και ΠΟΥ πρέπει να διασπείρω στο δωμάτιο ώστε να ακούγονται και οι όλοι υπόλοιποι (φωνές, πλήκτρα, πνευστά, whatever) ?
Επίσης, το Vox mic πχ, που θα πρέπει να το τοποθετήσω ώστε να μην έχουμε ανατροφοδότηση, ή και απλά να μην ξαναδίνει όλα τα υπόλοιπα όργανα από τα Monitors/ amps πάλι μέσα και θάβεται η φωνή?
Εχω δεί χώρους που απλά είχαν 2 monitors σε ψηλές βάσεις, και άλλους χώρους όπου ο drummer είχε επιπλέον δικό του monitor ας πούμε, καθώς επίσης και στο κέντρο του δωματίου υπήρχε ένα xtra monitor. ???
Φυσικά πάλι τα monitors στα πόσα watt θα είναι και λίγα πράγματα πάνω στην θεωρία του "τι καίει τι"...... My guess is ο μεγάλος ενισχυτής τα μικρά ηχεία, αλλά δεν ξέρω πάλι. :
Ενα case study με συγκεκριμένα μηχανήματα δεν θα με χαλούσε καθόλου σε αυτό το σημείο.
Επίσης ως απλή ερώτηση προτίμησης......
* ο ήχος για τα mics του δωματίου θεωρείτε πως καλύτερα είναι να περνάει από την κονσόλα σας στο control ? (και να το ελέγχετε όλο εσείς μέσω ενός stage box - παράλληλα στα πόσα μέτρα snake είμαστε ασφαλείς? Πχ το midi πάει μέχρι τα 20 μέτρα.... Το audio σήμα μέχρι τα πόσα πάει? 3έρω ότι στα μεγάλα pa το multi μπορεί να φτάσει πολλές δεκάδες μέτρα, αλλά φαντάζομαι πως εκεί παίζουν υποχρεωτκά με balanced σήμα....)
Η θεωρείτε πως είναι καλύτερα η μπάντα να έχει την αυτοδυναμία της μέσα από ένα μικρό 16κάναλο ας πούμε της behringer μέσα στο δωμάτιο?
SOUNDPROOFING TECHNIQUES
Οκ, όπως έχω πει και πριν, γνωρίζω καλά ότι η BOX in a BOX τεχνική είναι η ιδανική λύση για την ηχομόνωση.
Βεβαια έχοντας κατα νού μερικά πλωτά δωμάτια σε στούντιο που έχω επισκευτεί, έχω να πω ότι το πλωτό μάλλον δεν είναι και τόσο αποτελεσματικό όταν τιγκάρεις τους ενισχυτές μέσα στο δωμάτιο. Σίγουρα αποτελεσματικότερο από τους πετροβάμβακες-γυψοσανίδες, αλλά μάλλον όχι απόλυτο.
Οπότε σκεφτείτε μία death metal μπάντα πχ, με 2καση , 7χορδες κιθάρες και ένα σκαστό μπάσο... Μάλλον δεν κόβεται εύκολα κάτι τέτοιο. Εκτός ίσως εαν μιλάμε για studio-πυρηνικό καταφύγιο.....
Η σκεφτείτε μία blues μπάντα, και πάλι κανένας όταν προβάρει δεν αρέσκεται στο να περιορίζει τις εντάσεις του.
Οπότε εγώ ρωτώ, ένα floating room πόσο αποτελεσματικό είναι σε μία τέτοια περίπτωση? σ.σ. δλδ στην περίπτωση που δεν θα παίζει ένα απαλό ακουστικό σχήμα μέσα.
Και εάν δεν ειναι και τόσο αποτελεσματικό, γιατί να μπεί ο κάθε ένας σε μία διαδικασία μεγάλης μάλλον οικονομικής επιβάρυνσης ?
Τώρα ο διάλογος περί profecionality είναι σχετικός, γιατί εάν μιλήσουμε για profecionality θα μιλήσουμε για το στούντιο του μεγάρου πχ. θα μιλήσουμε για πυκνωτικά των 5.000 και λυπάμαι, αλλά ο μπαμπάς μου δεν έχει ελβετικούς λογαριασμούς.
Και να πω ότι SIMPLE IS CHIC, ισχύει τόσο για αυτά που φοράμε όσο κ για αυτα που ακούμε.
Ο ηχος είναι φετίχ και όσο πιο πίσω πάς τόσο καλύτερα φαίνεται να είναι. Δεν έχω ακούσει κανεναν να περιμένει με αδημονία την καινούρια κιθάρα της fender, αντίθετα ψάχνουν τις αγγελιές για καμιά του 69 πχ.
Ας μην μπω σε αυτή τη συζήτηση όμως, ξέρεις τώρα, 8κάναλα μπομπινόφωνα του 70 και τα σχετικά περί του καλού παλαιού ήχου.
Λοιπόν, έχοντας ως γνώμωνα το ότι δεν πάω για να χτυπήσω το Sierra -προφανώς- απλά να φτιάξω ένα DESCENT στούντιο , που δεν θα ξυπνάει την γιαγιά στον 2ο απο τον μακάριό της ύπνο, ακούω τι έχετε να με πληροφορήσετε-συμβουλεύσετε πάνω στο θέμα της ηχομόνωσης....
Ξέρετε τώρα, πετροβάμβακες, γυψοσανίδες, χαλίκια, άμμος, χώμα and all that dirty stuff
Να πω εδώ ότι είμαι Green inside και θα εκτιμούσα enviromental friendly λύσεις.
Ακούω λοιπόν , τι βάλατε εσείς στο δικό σας studio, εκτός από προσωπική εργασία, ιδρώτα και σκέψη, καθώς επίσης και τι ΛΑΘΗ κάνατε που θα προσέχατε περισσότερο τώρα.
Ευχαριστω!!!!
ΥΓ/ Οκ, για όποιον αναρωτιέται, έχει προηγηθέί άλλο topic δικό μου, που μετακινήθηκε από τους moderators....I just love those guys, dont i? :-\ Τώρα βρίσκεται στο http://www.noiz.gr/index.php?topic=170561.0 Οπότε όποιος απάντησε εκεί, τον ευχαριστώ πολύ, αλλά έτσι και αλλιώς δεν ήταν πλήρες, οπότε αυτή είναι μία μικρή-μικρή συμπλήρωση.....
ΟΚ, τα εύκολα και τα σαφή πρώτα.
Τοποθέτηση ενισχυτών στο live room
Φανταστείτε έναν χώρο υπόγειο, γύρω στα 35-40μέτρα, προβάδικο-ηχογραφάδικο, ξύλινο πάτωμα και καθρέφτη στην μία πλευρά,
Κατι όπως αυτό http://roguestudios.co.uk/Rehearsal/Room1.aspx
Ωραία, και τώρα που δουλέψατε τον μύ της φαντασίας σας, ας προχωρήσουμε στα technicalities....
πως θα "ισοσταθμίσω" τους ενισχυτές μου και τα monitors ώστε όλοι να ακούγονται καθαρά και δυνατά μέσα σε ένα τέτοιο δωμάτιο?
Πρακτικά αυτό που ρωτώ είναι, εάν ο ενισχυτής κιθάρας είναι Χ watt πόσα θα πρέπει είναι αυτός του μπάσου κ.ο.κ....
Και όταν θα συμβαίνει αυτό, ΠΟΣΑ monitors και ΠΟΥ πρέπει να διασπείρω στο δωμάτιο ώστε να ακούγονται και οι όλοι υπόλοιποι (φωνές, πλήκτρα, πνευστά, whatever) ?
Επίσης, το Vox mic πχ, που θα πρέπει να το τοποθετήσω ώστε να μην έχουμε ανατροφοδότηση, ή και απλά να μην ξαναδίνει όλα τα υπόλοιπα όργανα από τα Monitors/ amps πάλι μέσα και θάβεται η φωνή?
Εχω δεί χώρους που απλά είχαν 2 monitors σε ψηλές βάσεις, και άλλους χώρους όπου ο drummer είχε επιπλέον δικό του monitor ας πούμε, καθώς επίσης και στο κέντρο του δωματίου υπήρχε ένα xtra monitor. ???
Φυσικά πάλι τα monitors στα πόσα watt θα είναι και λίγα πράγματα πάνω στην θεωρία του "τι καίει τι"...... My guess is ο μεγάλος ενισχυτής τα μικρά ηχεία, αλλά δεν ξέρω πάλι. :
Ενα case study με συγκεκριμένα μηχανήματα δεν θα με χαλούσε καθόλου σε αυτό το σημείο.
Επίσης ως απλή ερώτηση προτίμησης......
* ο ήχος για τα mics του δωματίου θεωρείτε πως καλύτερα είναι να περνάει από την κονσόλα σας στο control ? (και να το ελέγχετε όλο εσείς μέσω ενός stage box - παράλληλα στα πόσα μέτρα snake είμαστε ασφαλείς? Πχ το midi πάει μέχρι τα 20 μέτρα.... Το audio σήμα μέχρι τα πόσα πάει? 3έρω ότι στα μεγάλα pa το multi μπορεί να φτάσει πολλές δεκάδες μέτρα, αλλά φαντάζομαι πως εκεί παίζουν υποχρεωτκά με balanced σήμα....)
Η θεωρείτε πως είναι καλύτερα η μπάντα να έχει την αυτοδυναμία της μέσα από ένα μικρό 16κάναλο ας πούμε της behringer μέσα στο δωμάτιο?
SOUNDPROOFING TECHNIQUES
Οκ, όπως έχω πει και πριν, γνωρίζω καλά ότι η BOX in a BOX τεχνική είναι η ιδανική λύση για την ηχομόνωση.
Βεβαια έχοντας κατα νού μερικά πλωτά δωμάτια σε στούντιο που έχω επισκευτεί, έχω να πω ότι το πλωτό μάλλον δεν είναι και τόσο αποτελεσματικό όταν τιγκάρεις τους ενισχυτές μέσα στο δωμάτιο. Σίγουρα αποτελεσματικότερο από τους πετροβάμβακες-γυψοσανίδες, αλλά μάλλον όχι απόλυτο.
Οπότε σκεφτείτε μία death metal μπάντα πχ, με 2καση , 7χορδες κιθάρες και ένα σκαστό μπάσο... Μάλλον δεν κόβεται εύκολα κάτι τέτοιο. Εκτός ίσως εαν μιλάμε για studio-πυρηνικό καταφύγιο.....
Η σκεφτείτε μία blues μπάντα, και πάλι κανένας όταν προβάρει δεν αρέσκεται στο να περιορίζει τις εντάσεις του.
Οπότε εγώ ρωτώ, ένα floating room πόσο αποτελεσματικό είναι σε μία τέτοια περίπτωση? σ.σ. δλδ στην περίπτωση που δεν θα παίζει ένα απαλό ακουστικό σχήμα μέσα.
Και εάν δεν ειναι και τόσο αποτελεσματικό, γιατί να μπεί ο κάθε ένας σε μία διαδικασία μεγάλης μάλλον οικονομικής επιβάρυνσης ?
Τώρα ο διάλογος περί profecionality είναι σχετικός, γιατί εάν μιλήσουμε για profecionality θα μιλήσουμε για το στούντιο του μεγάρου πχ. θα μιλήσουμε για πυκνωτικά των 5.000 και λυπάμαι, αλλά ο μπαμπάς μου δεν έχει ελβετικούς λογαριασμούς.
Και να πω ότι SIMPLE IS CHIC, ισχύει τόσο για αυτά που φοράμε όσο κ για αυτα που ακούμε.
Ο ηχος είναι φετίχ και όσο πιο πίσω πάς τόσο καλύτερα φαίνεται να είναι. Δεν έχω ακούσει κανεναν να περιμένει με αδημονία την καινούρια κιθάρα της fender, αντίθετα ψάχνουν τις αγγελιές για καμιά του 69 πχ.
Ας μην μπω σε αυτή τη συζήτηση όμως, ξέρεις τώρα, 8κάναλα μπομπινόφωνα του 70 και τα σχετικά περί του καλού παλαιού ήχου.
Λοιπόν, έχοντας ως γνώμωνα το ότι δεν πάω για να χτυπήσω το Sierra -προφανώς- απλά να φτιάξω ένα DESCENT στούντιο , που δεν θα ξυπνάει την γιαγιά στον 2ο απο τον μακάριό της ύπνο, ακούω τι έχετε να με πληροφορήσετε-συμβουλεύσετε πάνω στο θέμα της ηχομόνωσης....
Ξέρετε τώρα, πετροβάμβακες, γυψοσανίδες, χαλίκια, άμμος, χώμα and all that dirty stuff
Να πω εδώ ότι είμαι Green inside και θα εκτιμούσα enviromental friendly λύσεις.
Ακούω λοιπόν , τι βάλατε εσείς στο δικό σας studio, εκτός από προσωπική εργασία, ιδρώτα και σκέψη, καθώς επίσης και τι ΛΑΘΗ κάνατε που θα προσέχατε περισσότερο τώρα.
Ευχαριστω!!!!
ΥΓ/ Οκ, για όποιον αναρωτιέται, έχει προηγηθέί άλλο topic δικό μου, που μετακινήθηκε από τους moderators....I just love those guys, dont i? :-\ Τώρα βρίσκεται στο http://www.noiz.gr/index.php?topic=170561.0 Οπότε όποιος απάντησε εκεί, τον ευχαριστώ πολύ, αλλά έτσι και αλλιώς δεν ήταν πλήρες, οπότε αυτή είναι μία μικρή-μικρή συμπλήρωση.....