Το debate ΟΛΩΝ των εποχων

Status
Not open for further replies.
messalion είπε:
Η κιθαρα με μια σανιδα θα ακουγεται το ιδιο με μια αλλη κιθαρα που ειναι φτιαγμενη με την ιδια σανιδα,οχι με μια κιθαρα που ειναι φτιαγμενη απο λαστιχο τρακτερ..........
Φιλε οταν εχεις πχ δυο κιθαρες πανομοιοτυπες με το ιδιο ξυλο ακομα και απο το ιδιο δεντρο που δεν μοιαζουν μεταξυ τους απολυτα ηχητικα μπορεις να πεις οκ ειναι διαφορετικες γιατι το ξυλο ποτε δεν ειναι παντα το ιδιο ακομα και απο το ιδιο δεντρο......οταν ομως εχεις δυο κιθαρες πανομοιοτυπες σε ηχο αλλα η μια εχει σωμα και η αλλη δεν εχει τι θα πεις? οτι ...ο αερας κοπανιστος εδω αντανακλα τα ηχητικα κυματα ακριβως οπως και το mahogany αυτης της κιθαρας ;D?

 
Έχω αρχίσει και πιστεύω ότι όσοι πιστεύουν τα περί ύπαρξης ηχητικής διαφοράς λόγω του ξύλου ή είναι υπάλληλοι σε κάποιο μαγαζί που πουλάει κιθάρες (άρα οι ακριβές κιθάρες αποφέρουν κέρδη στην επιχείρηση), ή απλά υποστηρίζουν την ύπαρξη διαφοράς για ταξικούς λόγους ("εγώ έχω φράγκα, τα σκάω και παίρνω ακριβή κιθάρα, άρα πετυχαίνω ανώτερο ήχο από σένα το φτωχό"). Το αν αποδειχθεί ότι η κιθάρα είναι μόνο οι χορδές και τα ηλεκτρικά της, θα ρίξει τον εγωισμό σας, που κάποιος με 100-200€ μπορεί να βγάλει τον ίδιο ήχο με τα θηρία των 3-4 χιλιάρικων; Αυτή την εντύπωση μου δίνετε ορισμένοι. Αν αποδειχθεί ότι το ξύλο δεν παίζει ρόλο στον ήχο, δε θα είναι κέρδος για όλους; Ή θα πρέπει πάντα να υπάρχει λόγος διαφοροποίησης σε πατρίκιους και πληβείους; ::)

 
tumblr_mqrof29gM81szj14io1_400.gif
 
cyclops είπε:
Έχω αρχίσει και πιστεύω ότι όσοι πιστεύουν τα περί ύπαρξης ηχητικής διαφοράς λόγω του ξύλου ή είναι υπάλληλοι σε κάποιο μαγαζί που πουλάει κιθάρες (άρα οι ακριβές κιθάρες αποφέρουν κέρδη στην επιχείρηση), ή απλά υποστηρίζουν την ύπαρξη διαφοράς για ταξικούς λόγους ("εγώ έχω φράγκα, τα σκάω και παίρνω ακριβή κιθάρα, άρα πετυχαίνω ανώτερο ήχο από σένα το φτωχό"). Το αν αποδειχθεί ότι η κιθάρα είναι μόνο οι χορδές και τα ηλεκτρικά της, θα ρίξει τον εγωισμό σας, που κάποιος με 100-200€ μπορεί να βγάλει τον ίδιο ήχο με τα θηρία των 3-4 χιλιάρικων; Αυτή την εντύπωση μου δίνετε ορισμένοι. Αν αποδειχθεί ότι το ξύλο δεν παίζει ρόλο στον ήχο, δε θα είναι κέρδος για όλους; Ή θα πρέπει πάντα να υπάρχει λόγος διαφοροποίησης σε πατρίκιους και πληβείους; ::)
τότε, ας αγοράζουμε όλοι μόνο μαγνήτες και ηλεκτρικά και να βρούμε ένα σώμα κιθάρας/πασπαρτού να τα ταιριάζουμε...afto ine?

 
νομίζω πως η ανάλυση που γίνεται στο βιντεάκι απαντά σε όλα τα trollοερωτήματα. Όλες οι κιθάρες είναι διαφορετικές. Τα πάντα επηρεάζουν τον ήχο. Αλλά το καθένα σε διαφορετικό βαθμό. Έτσι, και το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένη η κιθάρα επηρεάζει σε κάποιο βαθμό τον ήχο. Σχήμα, χορδές, πέννα, γέφυρες, μαγνήτες, ρεύμα, καλώδια, εφέ, ενισχυτής, καμπίνα, χώρος, αυτιά, χέρια... Το τι είναι καλύτερο και σημαντικότερο είναι θέμα καθαρά προσωπικού γούστου και αντίληψης.

ΥΓ: ... και εμπειρίας.

 
Dreamdancer είπε:
Τεσταρε τις σε εναν ενισχυτη...
Αφού φαίνεται να έχεις βγάλει τα συμπεράσματα σου, να κάνω μιά αφελέστατη ερώτηση...

Εσύ πόσες φορές το έχεις κάνει αυτό που "προτείνεις" στους άλλους να κάνουν, με ποιές κιθάρες και σε ποιόν ενισχυτή?

Καταρχήν, έχεις ενισχυτή?...Ποιόν ακριβώς?

Επίσης, πόσες φορές έχεις τεστάρει εσύ ο ίδιος κιθάρες ή ενισχυτές σε συνθήκες για τις οποίες πραγματικά έχουν φτιαχτεί? (Σε ένα live stage δηλαδή...)

 
cyclops είπε:
Έχω αρχίσει και πιστεύω ότι όσοι πιστεύουν τα περί ύπαρξης ηχητικής διαφοράς λόγω του ξύλου ή είναι υπάλληλοι σε κάποιο μαγαζί που πουλάει κιθάρες (άρα οι ακριβές κιθάρες αποφέρουν κέρδη στην επιχείρηση), ή απλά υποστηρίζουν την ύπαρξη διαφοράς για ταξικούς λόγους ("εγώ έχω φράγκα, τα σκάω και παίρνω ακριβή κιθάρα, άρα πετυχαίνω ανώτερο ήχο από σένα το φτωχό"). Το αν αποδειχθεί ότι η κιθάρα είναι μόνο οι χορδές και τα ηλεκτρικά της, θα ρίξει τον εγωισμό σας, που κάποιος με 100-200€ μπορεί να βγάλει τον ίδιο ήχο με τα θηρία των 3-4 χιλιάρικων; Αυτή την εντύπωση μου δίνετε ορισμένοι. Αν αποδειχθεί ότι το ξύλο δεν παίζει ρόλο στον ήχο, δε θα είναι κέρδος για όλους; Ή θα πρέπει πάντα να υπάρχει λόγος διαφοροποίησης σε πατρίκιους και πληβείους; ::)
Μα πως αλλιως θα πουλανε τις κιθαρες χρυσες? και εγω αν ημουν πωλητης για ξυλα θα μιλουσα μην κρυβομαστε, το παραμυθι παντα πουλαει η σκληρη αληθεια απωθει.Οπως και ποναει να συνειδητοποιησεις οτι πληρωσες ενα κομματι ξυλο πολλες φορες πανω απο την αξια του.Κερδος θα ειναι μονο γιαυτους που πραγματικα θελουν να παιξουν γιατι οχι μονο θα γλυτωσουν απο την αιμοραγια της τσεπης τους και θα τα σκανε για πραγματα που πραγματικα μετρανε(βλεπε ενισχυτης) αλλα θα καταλαβουν πως το οποιο mojo βρισκεται αποκλειστικα και μονο στα δαχτυλακια τους και οχι στις...ιδιοσυχνοτητες του maple.Oι δηθεν θα φανε γερο χαστουκι αλλα παλι θα αναδιπλωθουν και κατι θα βρουν να ασχολουνται το χουι δεν αλλαζει 8).....

 
mustafank είπε:
τότε, ας αγοράζουμε όλοι μόνο μαγνήτες και ηλεκτρικά και να βρούμε ένα σώμα κιθάρας/πασπαρτού να τα ταιριάζουμε...afto ine?
mesa ise. 8)

Μα πως αλλιως θα πουλανε τις κιθαρες χρυσες? και εγω αν ημουν πωλητης για ξυλα θα μιλουσα μην κρυβομαστε, το παραμυθι παντα πουλαει η σκληρη αληθεια απωθει.Οπως και ποναει να συνειδητοποιησεις οτι πληρωσες ενα κομματι ξυλο πολλες φορες πανω απο την αξια του.Κερδος θα ειναι μονο γιαυτους που πραγματικα θελουν να παιξουν γιατι οχι μονο θα γλυτωσουν απο την αιμοραγια της τσεπης τους και θα τα σκανε για πραγματα που πραγματικα μετρανε(βλεπε ενισχυτης) αλλα θα καταλαβουν πως το οποιο mojo βρισκεται αποκλειστικα και μονο στα δαχτυλακια τους και οχι στις...ιδιοσυχνοτητες του maple.Oι δηθεν θα φανε γερο χαστουκι αλλα παλι θα αναδιπλωθουν και κατι θα βρουν να ασχολουνται το χουι δεν αλλαζει 8).....
Πέρα απ' την πλάκα, το μόνο στο οποίο θα μπορούσε να έχει επίδραση το υλικό κατασκευής είναι αν κατά κάποιο τρόπο συμμετέχει στην απόσβεση ή την ενίσχυση της ταλάντωσης των χορδών, μιας κι αυτές κάπου στηρίζονται, κι αυτό στο οποίο στηρίζονται είναι καρφωμένο στο ξύλο.

Μόνο αυτό. Γιατί αν θυμάστε παιδάκια τα περί μαγνητισμού, ένα διαμαγνητικό υλικό (= υλικό που δεν έλκεται ή απωθείται απ' το μαγνητικό πεδίο) δεν επηρεάζει ουδόλως, εκτός αν βρίσκεται στο διάστημα μεταξύ των υλικών που αλληλεπιδρούν, δηλαδή μαγνήτης και χορδές. Απ' ό,τι ξέρω, μεταξύ του μαγνήτη και των χορδών δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από αέρα.

 
Και το ερωτημα που προκυπτει τωρα ειναι το εξης: η πχιοτητα του αερα επηρεαζει τον ηχο, και αν ναι, πως? Αλλο ηχο εχουμε οταν ο αερας εναι τιγκα στο καυσαεριο και αλλο ηχο αν ειναι του βουνου? Και τι γινεται στην περιπτωση που ο αερας ειναι κοπανιστος?
idea.gif


 
Waterfall-K είπε:
Και το ερωτημα που προκυπτει τωρα ειναι το εξης: η πχιοτητα του αερα επηρεαζει τον ηχο, και αν ναι, πως? Αλλο ηχο εχουμε οταν ο αερας εναι τιγκα στο καυσαεριο και αλλο ηχο αν ειναι του βουνου? Και τι γινεται στην περιπτωση που ο αερας ειναι κοπανιστος?
idea.gif
Αυτά είναι ερωτήματα φίλως. ;D ;D ;D ;D ;D

 
Χαιρομαι οταν βλεπω την νεα γενια να ακολουθει με παθος τα βηματα της παλιας.  Νομιζω, μετα τοσα χρονια διαμαχης στο φορουμ, με γραπτα περισσοτερων λεξεων και απο αυτα της παλαιας διαθηκης, οτι σπειραμε τον σπορο της αμφισβητησης, της διερευνησης, του παθους του λαθους, του μαχογκανυ. Να ειστε σιγουροι οτι με επιμονη και υπομονη το μαχαιρι θα φτασει στο κοκκαλο.

Μρ μοντουλατορς please unleash the dogs out of the cage: superfunk, takis, elavd, abraxas, taq κλπ εξελθετε.

Αισθανομαι περηφανος για ολους εσας νεοι μου  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
εεεεεε?

Υ.Γ xaxaxaxaxa fail ορθογραφίας    ;D  ;D

ΓΟΔ.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παγκοσμίου φήμης (όπως και ο φοιτητής που διεξήγαγε την έρευνα) debate το οποίο θεωρώ ότι υπάρχει για να σκοτώνουν την ώρα τους οι κσυλομάχοι και οι κσυλόφιλοι.

Θεωρώ τουλάχιστον άσκοπο να υπερμαχόμαστε ή να αφορίζουμε αλλήλους στο βωμό της δικιάς μας, προσωπικής αλήθειας. Γιατί περί αυτού πρόκειται, καθώς και για ψιλοεμπειρικά πιστεύω του καθενός. Νομίζω ότι δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να επιβάλλουμε την άποψή μας.

Προς αυτούς που θεωρούν ότι ΔΕΝ παίζει ΚΑΝΕΝΑ ρόλο το υλικό του σκάφους μιας ηλεκτρικής(πάντα) κιθάρας, θα πρότεινα το εξής πείραμα:

Κόψτε στο μαραγκό της γειτονιάς σας δύο μαδέρια διαφορετικού ξύλου, ίδιων διαστάσεων. Βιδώστε πάνω ένα μανίκι, ένα μαγνήτη, ένα output jack κι έναν καβαλάρη. Μετρήστε αποστάσεις και setup και καταγράψτε το αποτέλεσμα (μια ηχογράφηση). Έπειτα βγάλτε τα και τοποθετήστε πάνω στο άλλο μαδέρι τα ίδια υλικά με τις ίδιες ρυθμίσεις. Καταγράψτε και πάλι. Full καταγραφή, attack, decay, harmonic content, overtones, swell, amplitude). Όποιος το κάνει, θά'χει πιστεύω έναν διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό views στο youtube... Εγώ αυτό που κατάλαβα πάντως από το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης έρευνας του φοιτητή είναι ότι η επίδραση είναι αμελητέα. Άρα αυτομάτως μπαίνουν υποκειμενικά κριτήρια σε μια θεωρητικά επιστημονική προσέγγιση. Το 'αμελητέα' πάντως υποδηλώνει διαφορά.

Επίσης όλοι εμείς που ακούσαμε διαφορά στο αρχικό video(εγώ προσωπικά, άκουσα), είμαστε σίγουροι ότι όλα ήταν ίδια? Ας θεωρήσουμε ότι το setup ήταν πανομοιότυπο. Aς κάνουμε το ίδιο και για τους μαγνήτες. Άντε πες ότι και τα μανίκια ήταν από το ίδιο μαδέρι κομμένα. Μήπως μετρήσαμε και τις τιμές των ποτενσιόμετρων? Οι δύο παίκτες ασκούσαν την ίδια δύναμη στην πένα?

Αν δούμε με λίγη περισσότερη ψυχραιμία το θέμα, τότε θα καταλάβουμε ότι και οι μεν και οι δε έχουμε εν μέρει δίκιο και εν μέρει άδικο.

παράθεσις Νο1:

' Αν δεν υπήρχε η εξάρτηση του ήχου από τα ...κσύλα, ποιος θα ήταν ο λόγος να πουλάνε 4 και 5 χιλιάρικα ένα κομμάτι κσύλο με 6 χορδές και 2-3 μαγνήτες οι κατασκευασταί;'

-Σε μια κατασκευή οργάνου, το κόστος των ξύλων μπορεί να είναι ελάχιστο. Δεν είναι το ξύλο το οποίο πληρώνει κάποιος. Επίσης, η τιμή του ξύλου, εξαρτάται εώς ένα(σχετικά μικρό) βαθμό από την ποιότητά του ως tonewοod κι από κει κι έπειτα ανεβαίνει με γεωμετρική πρόοδο ανάλογα με τη σπανιότητα, αφ' ενός, και ανάλογα με την εμφάνιση αφ' ετέρου (και κατά κύριο λόγο). Οπότε σωστά το έθεσες παρακάτω στο post σου.

παράθεσις Νο2:

'Μα πως αλλιως θα πουλανε τις κιθαρες χρυσες? και εγω αν ημουν πωλητης για ξυλα θα μιλουσα μην κρυβομαστε, το παραμυθι παντα πουλαει η σκληρη αληθεια απωθει.Οπως και ποναει να συνειδητοποιησεις οτι πληρωσες ενα κομματι ξυλο πολλες φορες πανω απο την αξια του.Κερδος θα ειναι μονο γιαυτους που πραγματικα θελουν να παιξουν γιατι οχι μονο θα γλυτωσουν απο την αιμοραγια της τσεπης τους και θα τα σκανε για πραγματα που πραγματικα μετρανε(βλεπε ενισχυτης) αλλα θα καταλαβουν πως το οποιο mojo βρισκεται αποκλειστικα και μονο στα δαχτυλακια τους και οχι στις...ιδιοσυχνοτητες του maple.Oι δηθεν θα φανε γερο χαστουκι αλλα παλι θα αναδιπλωθουν και κατι θα βρουν να ασχολουνται το χουι δεν αλλαζει'

Αγαπητέ Dreamdancer σε βρίσκω λίγο απόλυτο στις απόψεις σου, οι οποίες θεωρώ ότι δεν φέρουν και καμία τεκμηρίωση είτε επιστημονική, είτε εμπειρική(για να είμαι δίκαιος, ούτε ημών των υπολοίπων). Εξήγησα λίγο πιο πάνω ότι η τιμή ενός οργάνου ΔΕΝ καθορίζεται από το ξύλο. Φυσικά, οι υπερβολές εταιριών και κατασκευαστών οργάνων είναι υπαρκτές αλλά δεν είναι δεδομένο ότι εναλλακτικά υλικά (όχι κσύλα) αυτομάτως σημαίνουν και φθηνότερο όργανο.

πχ

http://www.destroyallguitars.com/teuffel/5714-teuffel-birdfish

Ακόμα και αέρας να υπήρχε μεταξύ bridge και Nut, σίγουρα θα πληρώναμε αδρά αυτόν που κατάφερε να το κάνει εφαρμογή.

Είναι πολύ γενικευμένο και κατά τη γνώμη μου λάθος, να λέμε αυτή η κιθάρα έχει καλύτερο ήχο από την άλλη. Και οι δυο έχουν 'ήχο' που σε κάποιον αρέσει σε κάποιον όχι. Επίσης, είναι λάθος να συγκρίνουμε ένα όργανο των 300 ευρώ με ένα των 3000. Και τα δύο έχουν λόγο ύπαρξης, και τα δύο είναι όχημα έκφρασης. Αυτό που προέχει είναι να καταλάβουμε γιατί το ένα κοστίζει χ και το άλλο ψ. Κι αυτό σίγουρα δεν οφείλεται στην πχιότητα των ξύλων, στην παρουσία τους ή μη. Δεν υπάρχει λόγος για αφορισμούς εκατέρωθεν.

Επίσης το mojo είναι είναι ένα 'αντικείμενο'-φυλαχτό το οποίο προσδίδει μαγεία και η κιθάρα ως αντικείμενο είναι μέρος της μαγείας αυτής. Είτε αυτή είναι φτιαγμένη από χρυσό είτε από άνθρακα...

 
Dreamdancer είπε:
Εισαι και ψευταρακος...πουθενα δεν λεει για ξυλο ουτε επισης λεει οτι οι οποιες διαφορες(που χρησιμοποιησε οργανα για να πιασει) ειναι αρκετες ωστε να γινονται αντιληπτες απο το αυτι...
Είσαι και εσύ όμως λίγο ζώον... αφού δεν μπορείς ή κάνεις ότι δεν μπορείς να διαβάσεις τί λένε ούτε οι πηγές που εσύ παραθέτεις...

Ναι ολες ιδιες τα παντα ιδια scale length,παικτης θεσεις μαγνητων,ρυθμισεις ενισχυτη κτλ κτλ κτλ....αν δεν βρεις την κιθαρα που ΔΕΝ εχει ξυλο σημαινει οτι ΔΕΝ ακους χριστο.
Οι πιο πολλοί θα τη βρούν. Κάποιοι δε θα τη βρούν. Anything else? Βρες κατάλληλο χώρο και εξοπλισμο και δοκίμασέ το αν σε καίει τόσο πολύ.

Ηδη παραδεχτηκες οτι με distortion καληνυχτα....μετα θα εχεις καθαρα και μετα unplugged εγω παντως πονταρω στο unplugged  εσυ προσπαθησε να πεισεις τον εαυτο σου για το αντιθετο....
Πάμε πάλι: Ούτε για distortion μίλησε κανείς ούτε για unplugged. Αυτά τα έβγαλες από το κεφαλάκι σου που προφανώς έχει αφθονο χώρο για φαντασίες. Το θέμα είναι σαφέστατο, μην το αλλάζεις γιατί δεν σε βολεύει.

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top