• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Πρόβλημα γείωσης στο νεό μου στούντιο.

out of here

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
14
0
0
Γεια σας συνοιζάδες.

Επιτέλους και μετά απο πολύ χρόνο και κόπο είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πώ πως ολοκλήρωσα  την κατασκευή του στούντιο που τόσο καιρό ονειρευόμουν.

όλα καλά...η ηχομόνωση καλή, η ακουστική τόσο του live όσο και του control καλύτερη απλά υπάρχει ένα προβλήματάκη....

Πάω να βάλω την κονσόλα, ή την κάρτα ήχου να δώ πως γράφει και ταρατατα τα τα ...

Κ Α Τ Α Ρ Α!!!!!....

Συμβένει το εξείς φαινόμενο...

με το που ακουμπίσω π.χ. το μικρόφωνο εμφανίζετε η κωλο γείωσει και  τα καταστρέφει όλα.

Νόμιζα πως είναι το dimmer που είχα βάλει για τα φώτα του live αλλά τζίφος..

Το αντικατέστησα με απλό διακόπτη και πάλι τα ίδια..

υπάρχει ένας θόρηβος γύρω στου 50 κύκλους...( καλα δεν έβαλα και spectrum analyzer..αλλά κάπου εκεί είναι...)

Τα φώτα σας παρακαλώ.... για να μην πάρω φόρα και κουρουλίσω το κεφάλι μου στο ζάμι του control...

 
καλησπέρα

το ιδανικό σενάριο σε έναν χώρο που προορίζεται για ηχογραφήσεις ή επεξεργασία ήχου εν γένει είναι:

1. Να υπάρχει τριφασική παροχή από την οποία η μία φάση να διατεθεί αποκλειστικά για τις audio εφαρμογές (από επεξεργαστές και πολυκάναλα έως ενισχυτές κλπ κλπ)

2. Να υπάρχουν μετασχηματιστές απομόνωσης σε αυτή την φάση πριν καταλήξει στις πρίζες

3. Να υπάρχει ξεχωριστή γείωση για όλες αυτές τις παροχές κατάλληλα τοποθετημένη (σε συγκεκριμένο βάθος κλπ κλπ)

4. Να υπάρχει ένα σοβαρό regulator και σταθεροποιητής πάλι για αυτή την φάση (συνήθως θα περιλαμβάνει και μετασχηματιστές απομόνωσης, οπότε αυτό καθιστά το 3 περιττό)

...πολλές φορές είναι αναγκαία η επιλογή ενός ιδιαίτερου τρόπου σύνδεσης των γειώσεων στο audio wiring (δηλαδή στην audio καλωδίωση χαμηλής τάσης ΟΧΙ στην τροφοδοσία και καλωδίωση υψηλής τάσης). Αυτός ο "ιδιαίτερος" τρόπος πολύ απλά σημαίνει πως η γείωση πρέπει να είναι συνδεδεμένη προς την μία μόνο κατευθηνση (πχ στην είσοδο) και στην άλλη πλευρά να παραμένει στον αέρα, αποφεύγωντας έτσι πιθανά ground loops λόγω κακής ή ανεπαρκούς γείωσης. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να συμβεί στα καλώδια που συνδέουν μικρόφωνα με προενισχύσεις  για ευνόητους λόγους (phantom power) 

 
nikodemos είπε:
4. Να υπάρχει ένα σοβαρό regulator και σταθεροποιητής πάλι για αυτή την φάση (συνήθως θα περιλαμβάνει και μετασχηματιστές απομόνωσης, οπότε αυτό καθιστά το 3 περιττό)
....καθιστά το 2 και όχι το 3 περιττό.....λάθος....όποιος βιάζεται σκοντάφτει

 
Νικόδημε έχεις να προτείνεις κάτι καλό σε σταθεροποιητή με μετασχηματιστές απομόνωσης? Ενώ έχουμε πάρει για ήχο παντού την μία φάση, έχουμε προβλήματα σε όλα σχεδόν τα μηχανήματα.. ::).

 
Τσέκαρε τα στοιχεία του φίλου Νικόδημου...Και μήπως έρχεται το ρεύμα μόνο απο μαι πρίζα?Έχει δημιουργησει πρόβλημα πολλές φορές σε ένα kaλό home studio ενός φίλου...Ακόμα και οι κολώνες με το ρεύμα παίζει ρόλο....Ελπίζωνα καταφέρεις να διώξεις την κατάρα σου....Όταν όλα τα άλλα είναι κομπλέ,είναι όντως ξενέρα!:/

 
haryy είπε:
Νικόδημε έχεις να προτείνεις κάτι καλό σε σταθεροποιητή με μετασχηματιστές απομόνωσης? Ενώ έχουμε πάρει για ήχο παντού την μία φάση, έχουμε προβλήματα σε όλα σχεδόν τα μηχανήματα.. ::).
συγκεκριμένη μάρκα όχι.....συνήθως είναι καλύτερα να απευθηνθείς σε εταιρίες που φτιάχνουν αποκλειστικά και κατά παραγγελία τέτοιου είδους εφαρμογές....υπάρχουν σίγουρα έξω, εδώ στην Θεσσαλονίκη έχουμε έναν πολύ καλό και είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν πολλοί στην Αθήνα....συνήθως μαγαζιά που τυλίγουν μετασχηματιστές φτιάχνουν και ολοκληρωμένα regulators.

Πάντως είναι εξίσου σημαντικό να ψάξεις και το θέμα της γείωσης.....συνήθως στις οικοδομές οι γειώσεις είναι ότι να'ναι.....μια ξεχωριστή "σωστή" γείωση (βέβαια προυποθέτει πρόσβαση σε χώμα και βάθος) αποτελεί την πιο σωστή αρχή , αν απο εκεί και πέρα προσθέσεις μετασχηματιστές απομόνωσης 1:1 με βάση την ισχύ που χρειάζεσαι στον πίνακα, τότε θεωρητικά θα έχεις γλυτώσει από τα "θορυβώδη" προβλήματα.....τα υπόλοιπα έχουν πιο πολύτον χαρακτήρα ιδανικής λειτουργίας και προστασίας σε βάθος χρόνου των μηχανημάτων.

 
nikodemos είπε:
συγκεκριμένη μάρκα όχι.....συνήθως είναι καλύτερα να απευθηνθείς σε εταιρίες που φτιάχνουν αποκλειστικά και κατά παραγγελία τέτοιου είδους εφαρμογές....υπάρχουν σίγουρα έξω, εδώ στην Θεσσαλονίκη έχουμε έναν πολύ καλό και είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν πολλοί στην Αθήνα....συνήθως μαγαζιά που τυλίγουν μετασχηματιστές φτιάχνουν και ολοκληρωμένα regulators.

Πάντως είναι εξίσου σημαντικό να ψάξεις και το θέμα της γείωσης.....συνήθως στις οικοδομές οι γειώσεις είναι ότι να'ναι.....μια ξεχωριστή "σωστή" γείωση (βέβαια προυποθέτει πρόσβαση σε χώμα και βάθος) αποτελεί την πιο σωστή αρχή , αν απο εκεί και πέρα προσθέσεις μετασχηματιστές απομόνωσης 1:1 με βάση την ισχύ που χρειάζεσαι στον πίνακα, τότε θεωρητικά θα έχεις γλυτώσει από τα "θορυβώδη" προβλήματα.....τα υπόλοιπα έχουν πιο πολύτον χαρακτήρα ιδανικής λειτουργίας και προστασίας σε βάθος χρόνου των μηχανημάτων.
Οκ, ευχαριστώ.

 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

απλώς καθότι άσχετος με το θέμα...  τι είναι ακριβώς ο μετασχηματιστής απομόνωσης και πού μπαίνει??..

επίσης το στούντιο είναι ημιυπόγειο και ακριβώς έξω έχω "μπόλικο" προσβάσιμο χώμα..

Τι θα μπορούσα πρακτικά να κάνω??

Ευχαριστώ και πάλι.

 

Trending...

Νέα θέματα