Για να είμαι τελείως ειλικρινής μαζί σου θα σου πώ ότι δεν ξέρω τι θα έκανα. Μάλλον όμως θα τον ενθάρρυνα. Γιατί?Wow! είπε:Εσύ θα ενθάρρυνες κάποιο νεαρό άτομο (από το συγγενικό ή κοινωνικό σου χώρο) να επενδύσει χρόνια σπουδών σε κάτι που δεν έχει κανένα επαγγελματικό μέλλον; Το αποκλείω ότι θα το έκανες.
Ευχαριστώ για τις ειλικρινείς δηλώσεις.marathon είπε:Γιατί ανήκω ΑΚΡΙΒΩΣ σε αυτή τη κατηγορία...από μικρός ήμουν ένας μέτριος (κακός) μαθητής με μια εμφανή κλίση στη ζωγραφική και στη μουσική. Στη μουσική, για κάποιους λόγους, που δεν είναι της παρούσης, σταμάτησα το ωδείο και έφτασα στα 17 μου να πάρω την απόφαση ότι θα ζήσω από την εφαρμοσμένη ζωγραφική. Φαντάσου ότι το 1977 που τελείωσα το σχολείο, το επαγγελματικό μέλλον ήταν χειρότερο και για τους μουσικούς και για τους ζωγράφους. Αλλά όμως (και εγώ), είχα την υποστήριξη της οικογένειάς μου, έστω και εάν δεν καταλαβαίνανε απόλυτα το τι έκανα. Πιστεύω δε ότι ο πατέρας μου "έφυγε" και ίσως ποτε δεν κατάλαβε ακριβώς τι δουλειά κάνω. Ποτέ όμως δεν μου είπε μην το κάνεις...
Η επιτυχία με την αποτυχία είναι πάρα πολύ κοντά...νομίζω ότι απολογισμό το τι καταφέραμε, μπορούμε να κάνουμε έαν καταφέρουμε να αποχωρήσουμε αξιοπρεπώς από το επάγγελμα που κάνουμε, και χρειάζομαι κάποια χρόνια ακόμα.Wow! είπε:Επειδή[/i] εσύ τα κατάφερες...
Εγώ είμαι η στήριξή του, το όπλο είναι ο ίδιος...και σε ένα παιδί 18 ετών επιβάλλεται να το αφήσεις να δοκιμάσει τις δικές του δυνάμεις. Κάποια παιδιά τα καταφέρνουν, κάποια άλλα όχι...έτσι είναι η ζωή όμως, κανείς δεν υπογράφει συμβόλαια ούτε μπορεί να προεξοφλήσει..."μην το κάνεις, θα αποτύχεις..."το μεγάλο όπλο του γυιού σου (π.χ.) στη προσπάθειά του να κυνηγήσει ένα επαγγελματικό του όνειρο, είσαι ΕΣΥ και όχι το όνειρο.
Και εδώ δεν συμφωνώ...δηλαδή τα παιδιά που είναι ορφανά, δεν έχουν στον ήλιο μοίρα? (Χρησιμοποιώ υπερβολή για να γίνω κατανοητός)Αν το παιδί είχε κοντά του κάποιον αποτυχημένο του επαγγέλματός σου, τοτε βράστα και άστα
Απλά δε μπορώ να καταλάβω τη σιγουρία με την οποία δηλώνεις την απουσία οποιουδήποτε μέλλοντος για κάποιον μουσικό...Wow! είπε:Δε νομίζω. Εσύ θα ενθάρρυνες κάποιο νεαρό άτομο (από το συγγενικό ή κοινωνικό σου χώρο) να επενδύσει χρόνια σπουδών σε κάτι που δεν έχει κανένα επαγγελματικό μέλλον; Το αποκλείω ότι θα το έκανες.
Μία τέτοια ανακοίνωση εκ' μέρους του παιδιού μου (και μάλιστα διατυπωμένη με τέτοιο τρόπο) δε μπορεί παρά να είναι συνέπεια συναναστροφών έξω από το πλαίσιο που θα ενέκρινα. Συνεπώς, η γνώμη μου θα είχε πάψει προ πολλού να έχει σημασία και - ελπίζω - ότι θα είχα το θάρρος να το παραδεχτώ αυτό και να μην παλεύω για το ακατόρθωτο.Nikolas είπε:Μπορούμε να αφήσουμε τα απόλυτα και να δούμε λίγα πιο πρακτικά το θέμα; Εσύ, WOW, αν ο υιός/κόρη (αν έχεις) σου έλεγε ότι μόνο μουσικός θέλει να γίνει και τίποτε άλλο, τι θα έκανες; Θα τον έβαζες τιμωρία μέχρι τα 40; Ή μήπως θα έψαχνες να βρείς τις καλύτερες δυνατές συνθήκες να σπουδάσει/να μάθει/να γνωρίσει/να βρει δουλειά/να ζήσει;
Μα.. δε συζητάμε ποιοι πρέπει να γίνονται μουσικοί, αλλά το αν αξίζει να επενδύσει κάποιος χρόνια επίσημων σπουδών προς την κατεύθυνση του να ασχοληθεί επαγγελματικά με το χώρο.darshan είπε:wow!, ομολογώ πως με τρομάζει το παιδαγωγικό σκεπτικό σου, αλλά παιδιά δεν έχω ακόμα, οπότε εξώ απ'τον χορό... Παρ'όλ'αυτά, να σου θέσω μία ερώτηση:
Ποιοί θα πρέπει να γίνονται μουσικοί?
Εδω διαφωνω μαζι σου wow!.Τι σημαινει οτι μονο υπο την επηρρεια συναναστροφων καποιος θα επερνε την αποφαση να ασχοληθει με τη μουσικη??Οτι η μουσικη, και στην Ελλαδα και σε καθε αλλη χωρα του κοσμου, δεν ειναι "άξια" ωστε να ασχοληθεις μαζι της επαγγελματικα??Δηλαδη αν σταματησουν να υπαρχουν μουσικοι στην Ελλαδα, δεν θα ξαναεμφανιστει κανεις που να θελει να γινει μουσικος γιατι δεν θα χει απο που να επιρρεαστει??Νομιζω οτι εδω κανεις λαθος, γιατι εγω προσωπικα εχω μονος μου εδω και 2 χρονια αποφασισει οτι θελω να παω για μουσικος, αλλο που δεν ηθελα ουτε να το ξεστομισω στο σπιτι!!Και τοτε δεν ειχα ιδεα απο μουσικους κ.λ.π, απλα λατρευα να παιζω κιθαρα και ηρθε απο μονο του..Wow! είπε:Μόνο υπό την επήρρεια συναναστροφών κάποιος θα έπαιρνε την απόφαση να ασχοληθεί με τη μουσική: δε ζούμε δα και σε κάποια κοινωνία στην οποία οι μουσικοί απολαμβάνουν κάποιας ειδικής εκτίμησης, ώστε να πεις ότι αυτόματα δημιουργήθηκε αυτή η προτίμηση.
Ο χρονος πισω δε γυρνα..με εβαλε σε σκεψεις..αν ειναι καποιος σαν και εμενα και στη θεση μου που θελει να ασχοληθει με τη μουσικη, και τελικα διαλεξει ενα αλλο μονοπατι, ισως αυτο που του υπεδειξαν, ισως απλα μια "εναλλακτικη" επιλογη, και τελειωσει με τη σχολη του, τελειωσει με τα παντα (στρατο, τυχον υποχρεωσεις κ.λ.π) και ερθει η ωρα να δουλεψει με αυτα που εμαθε τοσο καιρο..και μετα απο 1-2 χρονια δουλειας αποφασισει οτι πλειτει, οτι σιχαινεται αυτο που κανει (ειχαμε και καποια παραδειγματα εδω αν δεν κανω λαθος), οτι δεν θελει να υπηρετει αυτο το πραγμα για την υπολοιπη ζωη του..τοτε ο χρονος πισω γυρνα γι'αυτον??Για να σπουδασει τη μουσικη που απ την αρχη ηθελε..??Είναι κρίμα κάποιος να χαραμίσει τη ζωή του επιδιώκοντας τη συμβατότητα με τέτοιες παρέες, διότι ο χρόνος πίσω δε γυρνά.
Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά! Συγνωμη, πραγματικά για για τα πάρακάτω αφού είναι σε θεωρητικό επίπεδο ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ... (ΕΔΙΤ: Άλλαξα τη λέξη παραπάνω σε πάρακάτω)Wow! είπε:Μία τέτοια ανακοίνωση εκ' μέρους του παιδιού μου (και μάλιστα διατυπωμένη με τέτοιο τρόπο) δε μπορεί παρά να είναι συνέπεια συναναστροφών έξω από το πλαίσιο που θα ενέκρινα. Συνεπώς, η γνώμη μου θα είχε πάψει προ πολλού να έχει σημασία και - ελπίζω - ότι θα είχα το θάρρος να το παραδεχτώ αυτό και να μην παλεύω για το ακατόρθωτο.
χμμμ...Αλλά - βλέπεις - αυτό είναι το πραγματικό ζήτημα. Μόνο υπό την επήρρεια συναναστροφών κάποιος θα έπαιρνε την απόφαση να ασχοληθεί με τη μουσική: δε ζούμε δα και σε κάποια κοινωνία στην οποία οι μουσικοί απολαμβάνουν κάποιας ειδικής εκτίμησης, ώστε να πεις ότι αυτόματα δημιουργήθηκε αυτή η προτίμηση. Οπότε, πρέπει πάντα να αναρρωτιέται κανείς, αν οι συναναστροφές του έχουν πραγματικά να δείξουν κάποιο τεκμήριο αξίας για τις απόψεις τους.
Δεν ασχολούμαι ούτε με το ένα είδος, ούτε με το άλλος, όπως πιθανώς γνωρίζεις, αλλά οι κλασσικοί καλιτέχνες του 80 εξακολουθούν να είναι μουσικοί.Οι ροκάδες του 1980, είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι της δεκαετίας του 2000, αγαπητέ Νικόλα και οι ρεμπετάδες της δεκαετίας του 1980 είναι οι ασφαλιστές της δεκαετίας του 2000. Είναι κρίμα κάποιος να χαραμίσει τη ζωή του επιδιώκοντας τη συμβατότητα με τέτοιες παρέες, διότι ο χρόνος πίσω δε γυρνά.
Ελπίζω να εννοείς, στη μουσική σύνθεση και όχι γενικά στη σύνθεση... ;D ;DNikolas είπε:Τι χρησιμότητα έχει ένα διδακτορικό στη σύνθεση για έναν... γραφίστα, έναν...
HAHAHA! Ναι... μουσική σύνθεση, που και πάλι έχει τη χρησιμότητά του, αλλά τέλος πάντων...marathon είπε:Ελπίζω να εννοείς, στη μουσική σύνθεση και όχι γενικά στη σύνθεση... ;D ;D
Πως φαντάζεστε τους νοιζ ποστερς αφτο ινε;Wow! είπε:Εσύ π.χ., θα μπορούσες να γίνεις εξαιρετικός πωλητής (όχι πλασιέ) διότι είσαι μέγας μπλαμπλάρας και έχεις και φατσούλα άλα Ντεμπισύ / αρχοντοσυνδικαλιστή του Θασόκ. Σε "βλέπω" (κάτω από άλλες συνθήκες) σε μία εβένινη γραφειάρα να καπνίζεις το πούρο σου και να σερβίρεις φίνο κονιάκ σε κυρία των δημοσίων σχέσεων φίλιας εταιρείας ενώ κάνεις κάποιο περισπούδαστο σχόλιο για τον Μότσαρτ που ακούγεται στο background ενώ ετοιμάζεσαι να κλείσεις μία συμφωνία 35.000 ευρώ. ΜΗΝ είσαι σίγουρος ότι δεν μπορείς να κάνεις τίποτε άλλο, εκτός από αυτό που κάνεις.![]()
![]()
![]()
![]()