Μουσικοί και credibility

οχι διαφωνω..

Ακομα κ μια νοτα να εχεις παιξει..πρεπει να παρεις το credit σου..

Φανταζεσαι ο κοντραμπασιστας του θεματος των Jaws...να ελεγε στον Williams...

- ελα μωρε 2 νοτες επαιξα...μην με βαλεις στα credits.
Ναι,έχεις δίκιο,οι συντελεστές πρέπει να αναγράφονται.

Αυτό που εννοώ να γραφτεί στα credits το όνομα σου σαν συνθέτης/δημιουργός.

 
νομιζω οτι εχεις επεμβει σαν κιθαριστας session που εγραψε μια εισαγωγη κ ενα σολο - δεν θα εδινα δικαιωματα συν-συνθετη.

Το κομματι ηταν ετοιμο απλα ειχε καποιους χωρους που γεμισες.

 Ακομα και αν η εισαγωγη φερει την σφραγιδα σου νομιζω οτι ειναι στα πλαισια των αρμοδιοτητων ενος session κιθαριστα σε ενα session.{να σου ζητησει ο μαεστρος να παιξεις μια εισαγωγη η ενα σολο}
 Βαγγέλη με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο!  Όλες οι μελωδικές γραμμές, η ενορχήστρωση και τέλος το "πνεύμα", ότι κι αν σημαίνει αυτό..., του κομματιού ανήκει στον Νίκο, οπότε ίσως είναι και μια απάντηση αυτό στο παρόν θρεντ!

 
Ναι,έχεις δίκιο,οι συντελεστές πρέπει να αναγράφονται.


Ακόμα και ο καφετζής που έφερνε τους καφέδες στο στούντιο, και μπορεί με μια φράση του να έδωσε έμπνευση, ή να νευρίασε τους παίκτες για να βγεί αυτό το αποτέλεσμα.

Παράξενο πράγμα όμως, δεν έχω δει ποτέ στα credits του Φωτάρα να γράφει για την πόντια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παράξενο πράγμα όμως, δεν έχω δει ποτέ στα credits του Φωτάρα να γράφει για την πόντια.
 Τι θες να ζητάει μετά ποσοστά από τα εκατομμύρια....;  Ένα περίεργο πράγμα πάντως, όταν είμαστε μαλωμένοι γράφω hard rock κι όταν είναι όλα μέλι-γάλα μεταξύ μας το ρίχνω στα μελιστάλαχτα κομμάτια..... 

 
Ποσο ευστοχη αυτη η μουσικη...ειδικα το θεμα του κοντραμπασου..

Ο ιδιος ο Spielberg ελεγε οτι καποια στιγμη τους χαλασε ο καρχαριας..και τις περισσοτερες φορες ..καταφερε με αυτο το θεμα να υπονοήσει την υπαρξη του στην ταινια χωρις ο καρχαριας να φανει καθολου.

Sorry of topic..




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Βαγγέλη με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο!  Όλες οι μελωδικές γραμμές, η ενορχήστρωση και τέλος το "πνεύμα", ότι κι αν σημαίνει αυτό..., του κομματιού ανήκει στον Νίκο, οπότε ίσως είναι και μια απάντηση αυτό στο παρόν θρεντ!
ναι αλλα η μετριοφροσυνη σου με τσεκουρεψε παλι. Αυτο ηταν ολοκληρο το ποστ μου.

αν κ τα παιξιματα σου ειναι αξια ανεκτιμητη φιλε cig , νομιζω οτι εχεις επεμβει σαν κιθαριστας session που εγραψε μια εισαγωγη κ ενα σολο - δεν θα εδινα δικαιωματα συν-συνθετη.

 
ενα αλλο αξιοπεριεργο που θυμηθηκα κ ποτε δεν καταλαβα γιατι συνεβη..ηταν στο slip of the tongue  των Whitesnake.

Ενω ο Vanderberg ηταν στα credits σαν κιθαριστας μαζι με τον Vai στον δισκο ..

ο δισκος κατω κατω με πολυ μικρα γραμματα θυμαμαι εγραφε οτι 

Due to injuries Adrian Vandemberg did not participate as a guitarist in this recording. All Guitars by Steve Vai.

 
 Ένα περίεργο πράγμα πάντως, όταν είμαστε μαλωμένοι γράφω hard rock κι όταν είναι όλα μέλι-γάλα μεταξύ μας το ρίχνω στα μελιστάλαχτα κομμάτια..... 


Λοιπόν τώρα που το λες, έχω πολύ καιρό να ακούσω αρπίσματα από σένα.

Όλα καλά?

 
Ακόμα και ο καφετζής που έφερνε τους καφέδες στο στούντιο, και μπορεί με μια φράση του να έδωσε έμπνευση, ή να νευρίασε τους παίκτες για να βγεί αυτό το αποτέλεσμα.

Παράξενο πράγμα όμως, δεν έχω δει ποτέ στα credits του Φωτάρα να γράφει για την πόντια.
τις γυναικες/συζυγους τις ευχαριστουμε κατευθειαν στα grammys.

 
Ο μπασίστας που παίζει εκπληκτικά σε ένα jazz κομμάτι του Duke Ellington, δεν είναι συνδημιουργός.
Εχετε μπλέξει τα εκτελεστικά με τα συνθετικά.
ΑΛλο καπέλο τα remixes - που κι εκεί όμως, σηκώνει συζήτηση, (φαντάζομαι) για το κατά πόσο ο remixer μεταμόρφωσε το κομμάτι - o Moby έκανε ολόκληρη καριέρα μεταπωλώντας τα blues ως sample στο Play. Eγραφε όμως τι ήταν το κάθε sample, αναγνωρίζοντας έτσι ότι ο δημιουργός (στίχοι λόγου χάρη και μελωδία) ήταν αλλος . ΑΛλά και σημειώνοντας ότι εκείνος δημιουργησε κάτι καινουριο πάνω σε αυτό (και ότι δεν επρόκειτο για διασκευή)

Αν ένας μπασίστας συμμετέχει καθοριστικά στη σύνθεση ενός κομματιού, εννοείται ότι θα πρέπει να του αναγνωριστεί.
Α όμως απλά "παίζει και γαμώ", δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θα πρέπει όπως λέει ο Πνοη κ Νύξη, να μπει στα συνθετικά. Ενας άλλος μπασίστας μπορεί να το έπαιζε ακόμη καλύτερα, ή να έβγαζε άλλα θέματα , τι να κάνουμε τώρα. Όποιος το παίξει στο μελλον δηλαδή, θα είναι συνθέτης του κοματιού; Γι' αυτό είπα ότι συγχέετε τα εκτελεστικά με τα συνθετικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Όποιος το παίξει στο μελλον δηλαδή, θα είναι συνθέτης του κοματιού; Γι' αυτό είπα ότι συγχέετε τα εκτελεστικά με τα συνθετικά.


Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά κυρ Μιχάλη μου.

Αν δεν είναι απλό remix τι γίνεται?

Αν του έχει αφαιρέσει (ενδεχομένως) πράγματα, αλλά και του έχει προσθέσει κιόλας δικά του, σημαντικά πράγματα, ή αν του έχει αλλάξει αρκετά?

Θα θεωρείται νέο κομμάτι ή όχι?

Δεν παίρνω θέση εδώ, απλά θέλω απόψης (μην πεις τίποτα Φάνη).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά κυρ Μιχάλη μου.

Αν δεν είναι απλό remix τι γίνεται?

Αν του έχει αφαιρέσει (ενδεχομένως) πράγματα, αλλά και του έχει προσθέσει κιόλας δικά του, σημαντικά πράγματα, ή αν του έχει αλλάξει αρκετά?

Θα θεωρείται νέο κομμάτι ή όχι?

Δεν παίρνω θέση εδώ, απλά θέλω απόψης (μην πεις τίποτα Φάνη).
Παλια εχω ακουσει  οτι στην Ελλαδα μπορουσες να χρησιμοποιησεις μεχρι 8 μετρα αυτουσια απο ενα κομματι χωρις αυτο να θεωρηθει κλοπη.

Δεν γνωριζω τι ισχυει σημερα η αν ισχυει αυτος ο κανονας.

Δεν το εχω διασταυρωσει επισης -μπορει να λεω κ βλακειες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
That's my point.

Αλλά για να πω και εγώ μια άποψη, το όλο θέμα περιστρέφεται γύρω από το πώς λειτουργεί η μπάντα.

Αν κάποιος φέρει ένα θέμα και βασική αρμονία, και είθιστε να δουλεύεται αυτό στις πρόβες και να προκύπτει κάτι άλλο, αλλά στην κοντά στην αρχική βάση, συνήθως ο φέρνων πιστώνεται την σύνθεση.

Αν η μπάντα λειτουργεί συνεργατικά δηλαδή "πρόβα και ότι μας κάτσει θεματικά και αρμονικά (και φυσικά ρυθμικά)" τότε μάλλον λογίζεται ως ομαδική σύνθεση.

Τώρα αν ο μπασίστας φέρει μια μπασογραμμή, και ο κιθαρίστας βάλει αρμονία και μελωδία, πάει και στους δύο.

Συνήθως λέω, διότι όλα στηρίζονται στις σχέσεις μεταξύ των μελών της μπάντας και στο πώς αυτή λειτουργεί.

Ο Zawinul πχ άφηνε σχεδόν τα πάντα στους bandmates.

Έπαιζε αυτός αυτοσχεδιάζοντας, σκάρωνε κάτι, και τα υπόλοιπα τα έκαναν οι άλλοι.

Όμως η σύνθεση ήταν δική του.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παλια εχω ακουσει  οτι στην Ελλαδα μπορουσες να χρησιμοποιησεις μεχρι 8 μετρα αυτουσια απο ενα κομματι χωρις αυτο να θεωρηθει κλοπη.


Έχει συζητηθεί το θέμα και παλιότερα στο φόρουμ. Αυτό που είναι σιγουρο είναι ότι δεν υφίσταται κλοπή αρμονίας/ρυθμού/ενορχήστρωσης παρά μόνο μελωδίας. Πέραν αυτού, αν δεν κάνω λάθος, δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο του τύπου 8 μέτρα όπως λες και δεν ξέρω αν ίσχυε και ποτέ κάτι τέτοιο. Περιπτώσεις ενδεχόμενης κλοπής εξετάζονται κατά περίπτωση.

Έδιτ: Έχει δίκιο ο σούπερφανκ που διαμαρτύρεται για τον τίτλο. Credibility σημαίνει αξιοπιστία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mια χαρά είναι το credibility. Πίστωση συμμετοχής. Και Αξιοπιστία, όπως είπε ο Jazzjoker.

 

Αλλά για να πω και εγώ μια άποψη, το όλο θέμα περιστρέφεται γύρω από το πώς λειτουργεί η μπάντα.
Σαφώς. Αλλά εξηγώ πιο πριν ότι έχουμε "μάθει" να πιστώνουμε τη συνθεση σε αυτόν που θα φέρει ένα χαρτί με συγχορδίες (το λεγόμενο συγχορδοχάρτι) και μια μελωδία φωνής, άντε ίσως και κανα ψήγμα ριφακίου (ήχος κιθάρας με στόμα) ή ιδέα για το beat (του-πα, του-του-πα με το στόμα) ή ακόμη και καταγεγραμένα σε μαγνητοφωνάκι ή και ψιλοενορχηστρωμενα στο κιουμπέης. Και όλοι όσοι θα συμμετάσχουν στη διαμόρφωση αυτού είναι οι αυτονόητοι ψυχροί εκτελεστές Σούμποτιτς, λες και τα παιξίματά τους είναι κάτι αυτονόητο, spontaneous, και σερβο-μηχανική διαδικασία, και όχι εγκεφαλική. Κι αυτό από τότε που διαβάζαμε τα credits στους δίσκους. Που είναι μια διαδικασία καθαρά νομο-τυπική, όχι απαραίτητα δίκαια (δηλ. πολλές φορές ακόμη και μη δημιουργοί μπαίνουν σε αυτά) αλλά εντυπωνόταν στο μυαλό ότι τελικά σε μια μπάντα ένας γράφει και οι αλλοι απλά "ρημαδο-παίζουν" κάθε φορά. Και έχω την εντύπωση πως έτσι λειτουργεί ως επί το πλείστον σε "συλλογικές" προσπάθειες της μέσης μπάντας που δεν ανήκει στη σφαίρα της βαριάς βιομηχανίας και μπίζνας αλλά ούτε και είναι τα πιτσιρίκια που μαζεύτηκαν να "παίχτε πανκ". Και δεν κατάλαβα ποτέ πως μετριέται και γιατί ένα κιθαριστικό μοτίβο είναι λιγότερο αξιόπιστο (credible)  ή λιγότερο σημαντικό από ένα φωνητικό μοτίβο.

 
Mια χαρά είναι το credibility




Οχι ΔΕΝ ειναι.

?

Αλλο πραγμα η αξιοπιστια και αλλο η αποδοση αναγνωρισης σε καποιον .

καποιος μπορει να ειναι πολυ αξιοπιστος αλλα να μην του εχει αποδοθει καμμια αναγνωριση. 

edit κατσε να ψαξω για να σου δωΚω και την εΓΓλεζικη εξηγηση

https://www.grammar.com/credible_vs._creditable 

Credible is an adjective which means believable or trustworthy, convincing, able topersuade people of a successful outcome. Derived words are credibility, credibly, and credibleness. Credible first appears in the late fourteenth century from the Latin credibilis,meaning worthy to be believed. Creditable is an adjective which means deserving of acknowledgement, praiseworthy. Creditable refers to one who deserves credit. Derivedwords are creditableness, creditability and creditably. Creditable appears in the 1520s as a combination of the word credit and the suffix -able.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@fusion
To ρεμιξ πολύ σπάνια συνιστά σύνθεση δικαιωμάτων πάνω σε ένα κομμάτι που προϋπάρχει ως σύνθεση (με τα πνευματικά του δικαιώματα κατοχυρωμένα εννοείται).
Παράδειγμα: οι Imam Baildi έχουν ανα-συνθέσει, εμπλουτίζοντας, βάζοντας ρυθμούς, σαμπλάροντας κλπ διάφορα ρεμπέτικα. Όσο κι αν μας αρέσει αυτό που έχουν κάνει, όσο ιδιοφυές κι αν το βρίσκει κάποιος, ή δημιουργικό με την κυριολεκτική έννοια του όρου, ε, θα είναι κομματάκι δύσκολο να αναγνωριστούν ως "συνθέτες" του "Kαϊκτσή" ας πούμε. 

@Πνοή κ Νύξη
Αν δεν καταλαβαίνεις για ποιο λόγο όσο σπουδαία κι αν παίζει λόγου χάρη ένας μουσικός κιθαρίστας του Gershwin, δεν πρόκειται ποτέ να συνυπολογιστεί ως συνθέτης του Summertime, δεν μπορεί κανείς να σε βοηθήσει!

Από κει και πέρα, δεν θα μπορούσα να απαντήσω ξανά το ίδιο πράγμα χωρίς να επαναλάβω αυτό που έχω ήδη σχολιάσει.
α) ορισμένα πράγματα (επι)λύονται σε προσωπικό και φιλικό επίπεδο.
β) οι λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.
γ) εξαρτάται από το ποιοι, πότε και ποια εποχή.
δ) όσοι νομίζετε ότι είναι αμελητέο το ότι κάποιος φέρνει στίχους με αρχή , μέση και τέλος, μελωδία, και έχει ιδέα για την ατμόσφαιρα του κομματιού, think again.
ε) δεν υπάρχει ε)!

Συμφωνώ πάντως με όσους έγραψαν ότι είναι (και ) ηθικό ζήτημα στο εσωτερικό μιας μπάντας / συνεργατών ή φίλων. Αν έχετε φίλους στο χώρο, ρωτήστε να σας πουν τι έχει γίνει με την υπόθεση του Μ' Αρέσει Να Μη Λέω Πολλά , τον Κοντοβά και τα Υπόγεια Ρεύματα.

Παράδειγμα προσωπικό>
φέρνω τους στίχους , τη μουσική, το ριφ, τη γεφυρα κλπ. Ο Νίκος βάζει ένα γαμάτο σόλο. Ο Αντονι αλλάζει το beat από 4/4 σε μια τρελή προγκρεσιβιά, που ούτε χορεύεται ούτε θα τη φανταζόμουν ποτέ. Εν πολλοίς, ορίζει το κομμάτι με έναν νέο τρόπο (ακολουθεί και ο μπασίστας φυσικά για να δέσει μαζί το rythm section).
Υστερα από αρκετές πρόβες, αποφασίζουμε ότι το πολύ ωραίο μου ριφ δεν ακουγεται πλέον καλά - δεν δένει - με τη νέα μορφή του κομματιού. Βρίσκω κάτι άλλο, πιο "new wave" για να ταιριάξει με το progressive trip-hop-ξέρω γω του rythm section, το οποίο, ομολογουμένως σπέρνει (το beat εννοώ).
Οι στίχοι, μελωδίες κλπ παραμένουν. Στη νεά του μορφή, το κομμάτι απαιτεί και άλλη προσέγγιση από τον Νίκο στο σόλο, οπότε του προτείνω να αλλάξουμε το chord progression πίσω από το σόλο του. Το φτιάχνουμε ΜΑΖΙ. Για να επιστρέψουμε δε, στο αρχικο θέμα, τραβάμε όλοι μαζί και μια ενορχηστρωτική ιδέα με παύσεις (συλλογικό αυτό).
-Τι θα πρέπει να γράφει το κομμάτι στο αλμπουμ?

-Απάντηση: τα παιδιά, δεν ήθελαν να μπουν ως συν-συνθέτες, θεωρώντας ότι η αναφορά και μόνο "ενορχήστρωση: ΧΧΧμε το όνομα του γκρουπ, θα αρκούσε.
Αυτό έγινε στα περισσότερα κομμάτια του cd. Εξαίρεση: ένα κομμάτι όπου ο Νίκος έφερε ένα γαμάτο ριφ, το πήρα σπίτι, το παράλλαξα λίγο και έγραψα στίχους πάνω σε αυτό, πρόσθεσα ρεφραίν, το έκανα κομμάτι εν ολίγοις. Παίχτηκε αβίαστα, ήταν ένα απλό και όμορφο ροκάκι.
Σε αυτό γράψαμε ότι είμαστε συν-συνθέτες, στίχους εγώ και μουσική εκείνος. Κι ας αντιπροσώπευε η δουλειά μου το 80% της σύνθεσης, κι ας είχε συνεισφέρει εκείνος μόνο το ριφ και τα τρια τέσσερα ακόρντα που το συνόδευαν.
Αξιολογήσαμε σημαντικό το ότι αν δεν υπήρχε αυτό το ριφ ως αφορμή, δεν θα είχε υπάρξει ποτέ το κομμάτι.

Σόρι για την πολυλογία, αλλά με το Νίκο είμαστε ακόμα φίλοι και αυτό ήθελα να πω ότι πολλά πράγματα επιλύονται και στο εσωτερικό ενος γκρουπ, με αμοιβαίες συνεννοήσεις, όταν υπάρχει καλή διάθεση και αλληλοεκτίμηση.
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν δεν καταλαβαίνεις για ποιο λόγο όσο σπουδαία κι αν παίζει λόγου χάρη ένας μουσικός κιθαρίστας του Gershwin, δεν πρόκειται ποτέ να συνυπολογιστεί ως συνθέτης του Summertime, δεν μπορεί κανείς να σε βοηθήσει!




Μα την ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ που εγραψε ο Gershwin θα παιξει ο μουσικος ετσι κι αλλιως.

Και να το παρουμε και αλλιως αν ΕΓΩ κανω την υπ'αρ. 23.567 ΔΙΑΣΚΕΥΗ στο Summertime με ΤΟΥΜΠΕΛΕΚΙ,ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟ ΜΟΝΟΧΟΡΔΟ,ΡΥΘΜΟ 11/18 & ΣΑΖΙ....& πουλησει 3 εκατομμυρια δισκΟΙ  και θεωρηθει η καλυτερη εκτελεση ever ΠΑΛΙ ο Gershwin (οι κληρονομοι του δηλ.) θα παρει ΟΛΑ τα  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

Τα πραγματα ειναι ΠΟΛΥ απλα λοιπον και δεν χρειαζεται να τα κουραζουμε...

Ετσι κι αλλιως για αυτο οσοι παραγωγοι,εκτελεστες και ενορχηστρωτες ΟΝΤΩΣ "προσφερουν" στην αναδειξη ενος κομματιου (δηλ. εχουν κανει ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ)   παιρνουν και εναν ΣΚΑΣΜΟ λεφτα.....αλλα οχι για ΣΥΝΘΕΣΗ...αλλα για παραγωγη,εκτελεση και ενορχηστρωση .

Και ΦΥΣΙΚΑ και ΠΑΙΡΝΟΥΝ και credits ....ΟΛΟΙ οι δισκοι των ΒΕΑΤLES γραφουν ξεκαθαρα produced by George Martin.

Αρα ο GM εχει παρει το credit που του αναλογει δηλ αυτο του ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ...αλλα δεν θα τον βγαλουμε και ΣΥΝΘΕΤΗ επειδη σκεφτηκε να βαλει tea towels στα τομ του Ringo Starr και να βγει ο trademark ηχος του Strawberry Fields 4 EVA...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Πνοή κ Νύξη
Αν δεν καταλαβαίνεις για ποιο λόγο όσο σπουδαία κι αν παίζει λόγου χάρη ένας μουσικός κιθαρίστας του Gershwin, δεν πρόκειται ποτέ να συνυπολογιστεί ως συνθέτης του Summertime, δεν μπορεί κανείς να σε βοηθήσει!
Τι μου υποδεικνύετε τώρα ρε σεις, ότι είμαι κανας αδαής που δεν μπορεί να αντιληφθεί πόση πολλή ή λίγη σημασία έχει ο "απλός μουσικός" στη διαμόρφωση ενός μουσικού κομματιού? ΠΛάκα με Κάνετε? Τι πατρονίστικα είναι αυτά? Έχω απόλυτη συναίσθηση του τι συνεισφέρει ο καθείς και πώς έχει καθιερωθεί αυτή η στρεβλή νόρμα. Ζήτησα απόψεις κι εμπειρίες και παίρνω πατρονάρισμα; 

Do yourself a favor, κουβέντα κάνουμε, αφήστε τo google correctness, και προσπαθήστε να καταλάβετε για τι πράγμα μιλάω. Εσύ υποστηρίζεις ότι το να παίξεις ένα σόλο ή να βγάλεις ένα θέμα είναι απλή υποχρέωσή σου ως μουσικός και "σιγά δεν έκανες και κάτι σπουδαίο" κι εγώ λέω ότι έκανες γιατί αυτό που έπαιξες δεν υπήρχε πριν, σε αυτό το σύμπαν που ζούμε. Δεν είναι κάτι που το πήρα από ένα ράφι και το έβαλα σε ένα άλλο. Και αυτό ήθελα να αντλήσω από την κουβέντα, να ακούσω απόψεις από διαφορετικούς ανθρώπους που κάνουμε πάνω-κάτω το ίδιο πράγμα. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάθε φορά πρέπει να γίνεται αγώνας επιβολής και υποδείξεων.

Τhanx για τη συμμετοχή.

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/credibility


 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top