Μια ιστορία με boo-tick πετάλια...

theoctapus είπε:
Πως ξέρεις με ποιους ακριβώς μιλάς και τι ακριβώς γνώσεις και εμπειρίες έχουν; Μήπως, λέω μήπως είσαι ολίγον τι υπερβολικός.
Με συγχωρείς, φυσικά όπως καταλαβαίνεις μιλάω από την συνολική εμπειρία μου από το forum σε τετοια θέματα κι όχι συγκεκριμένα για σένα. Απλά εσύ απέφυγες να μου απαντήσεις στο αν έχουν περάσει τέτοια πετάλια από τα χέρια σου. Μπορείς ακόμη να μου αποδείξεις ότι κάνω λάθος: Ονόμασε μου πέντε εφέ τα οποία είναι υπερκοστολογημένα και μπορείς με ένα Boss, DOD κ.λ.π να κάνεις την ίδια δουλειά με την ίδια ποιότητα, όπως π.χ ανέφερα εγώ το παράδειγμα με το Ross.

Oi άνθρωποι που ασχολούνται με το σπόρ δεν είναι τόσο θύματα όσο νομίζεις αν και όταν πρωτοξεκινάει κάποιος μπορεί να την πατήσει πιο εύκολα όπως σε όλα τα πράγματα. Π.χ

για καμιά δεκαετία όλοι τσακώνονταν αν το Klon, ένα overdrive που κόστιζε καινούργιο 300κάτι ευρώ και μεταχειρισμένο κοντά στα 800κατι ήταν υπερτιμημένο. Η απάντηση ήρθε όταν τελικά η JHS το κλωνοποίησε. Τώρα υπάρχει κάτι που κάνει την ίδια δουλειά με 150 ευρώ και άρα το Klon είναι υπερτιμημένο έτσι όλοι "oi πληροφορημένοι" αγοράζουν to JHS. Μπορεί καποιος να κάνει την ίδια δουλειά με ένα Bad Monkey; Όχι. Αν μπορούσε, πίστεψέ με και το JHS θα ήταν υπερτιμημένο και όλοι θα αγοράζαν το Bad Monkey.

Οπότε σε ρωτώ, πόσο παραπάνω πρέπει να έχει π.χ. ένα tubescreamer με σπάνιο ic; Blind testing στα delay έκανες;
Το πόσο παραπάνω πρέπει να έχει ρυθμίζεται από την αγορά. Αυτό θα το ήξερες αν ασχολούσουν... Πρέπει να είναι τόσο όσο θα του επιτρέψει να πουλάει και να παραμένει εμπορικό σε ένα βάθος χρόνου. Αν ένα κύκλωμα είναι πάναπλο στην συλληψη κι εκτέλεση είναι θέμα δυο μηνών στην σημερινή boutique κοινότητα να αντιγραφεί και να πουλιέται παμφθηνα από τον οποιοδήποτε. Πρίν σου είπα για το Klon που έκαναν σχεδόν 20 χρόνια να το αντιγράψουν. Το SHO ένα από τα πιο ευφυή σαν συλληψη boosters του ZVex το οποίο είναι παναπλο σαν εκτέλεση είχε αντιγραφεί πριν καν βγεί στην μαζική παραγωγή και πλεόν μπορείς να το βρείς σε κλώνο 50 ευρώ. Φυσικά κανείς δεν αγοράζει το original που κάνει 150.

Μιλάς για πέντε/δέκα άτομα. Συμφωνώ απολύτως.

Το ποσοστό των παικτών που ενδιαφέρεται για το εξεζητημένο, ακριβό, σπάνιο, discontinued, λιβανισμένο από Λάκηδες κλπ κλπ είναι πιθανότατα μονοψήφιο παγκοσμίως. Και δε μιλάω για το θεωρητικό ενδιαφέρον, στη θεωρία το να ακούσεις ένα Dumble-in-a-box πετάλι δε θα σε σκοτώσει...μιλάω για το χειροπιαστό ενδιαφέρον, για το κυνήγι, για το πάρε-πούλα, και για την απόλυτη ψυχραιμία μπροστά στις τιμές του Klon Centaur, πχ.. :D :D

Αυτό λοιπόν το σπορ αφορά λίγους, γιατί απευθύνεται σε λίγους. Τα μπιζέλια, που λες και στο παράδειγμά σου. Δεν βλέπω πάντως κάτι άκυρο ή παρανοϊκό όμως στον μέσο weekend warrior Έλληνα παίχτη που έχει φτάσει (ή έστω...προσπαθεί) εκεί που θέλει με τα 7 - 8 προσεκτικά διαλεγμένα πετάλια.

Να το πω και αλλιώς, ναι, η ακοή εκπαιδεύεται, αλλά σπάνια φτάνει στο σημείο να υποδείξει ότι όλα θα φύγουν για πούλημα για να έρθει ένα Ethos...
Παραθέτω αυτό, συμφωνώ με όλο το post. Aυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να βγεί κάποιος να αφορίζει δεξιά κι αριστερά πράγματα που δεν έχει ακούσει είτε γιατί δεν τα χρειάζεται, είτε γιατί δεν τα αντέχει η τσέπη του είτε γιατί δεν τα καταλαβαίνει. Εγώ λέω μόνο αυτό δεν βγήκα να πω "όποιος παίζει με Tonelab ή Boss είναι κάγκουρας και κουφός". Αν το είχα κάνει θα ήταν το ίδιο καταδικαστέο. Αλλά θα ήθελα πραγματικά να ακούω που και που και τις απόψεις άλλων όπως του tapethefuzz, του zappa και του dgilmour για τον ήχο. Το ότι του Superfunk του αρέσει η TL το 'χω εμπεδώσει δόξα τω θεώ. Αλλά που να ποστάρουν τέτοιοι άνθρωποι όταν βγαίνει ο κάθε πικραμένος και λέει ότι του κατέβει...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
kpeyos είπε:
Το πόσο παραπάνω πρέπει να έχει ρυθμίζεται από την αγορά. Αυτό θα το ήξερες αν ασχολούσουν... Πρέπει να είναι τόσο όσο θα του επιτρέψει να πουλάει και να παραμένει εμπορικό σε ένα βάθος χρόνου. Αν ένα κύκλωμα είναι πάναπλο στην συλληψη κι εκτέλεση είναι θέμα δυο μηνών στην σημερινή boutique κοινότητα να αντιγραφεί και να πουλιέται παμφθηνα από τον οποιοδήποτε. Πρίν σου είπα για το Klon που έκαναν σχεδόν 20 χρόνια να το αντιγράψουν. Το SHO ένα από τα πιο ευφυή σαν συλληψη boosters του ZVex το οποίο είναι παναπλο σαν εκτέλεση είχε αντιγραφεί πριν καν βγεί στην μαζική παραγωγή και πλεόν μπορείς να το βρείς σε κλώνο 50 ευρώ. Φυσικά κανείς δεν αγοράζει το original που κάνει 150.
Κώστα, ο,τιδήποτε αντιγράφεται άμεσα... αντιγράφεται άμεσα. Και όχι απαραίτητα με "κακό σκοπό", αλλά από DIYers όπως ο alderbody παραπάνω. Κάποια δεν συμφέρει, απλά, να τα αντιγράψεις. Και άλλα, δεν συμφέρει να τα αντιγράψεις, αλλά συμφέρει να πάρεις ένα κινέζικο κλώνο και να κάνεις ίσως μια-δυο μόντες.

Το ερώτημά μου πάντως παραμένει: τι μπορεί να προσφέρει ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ένα "μέσο" μπουτίκ πετάλι, σε σχέση με ένα ανάλογο του εμπορίου (μαζικής παραγωγής), στην παραγωγή ΜΟΥΣΙΚΗΣ, και πάντα μέσα σε ένα performance concept: δεν με ενδιαφέρει αν είναι μπάντα 12 ατόμων ή αν παίζεις μόνος σου on stage με λούπες, αλλά δεν εννοώ με τίποτα αυτόν που παίζει στο σαλόνι του και ακούει μόνο την κιθάρα του στον ενισχυτή του.

Δεν έχω γνώση της μπουτικάδικης υποκουλτούρας (με την κυριολεκτική έννοια, δεν χρησιμοποιώ τον όρο υποτιμητικά!), γι'αυτό η απορία μου είναι απόλυτα ειλικρινής. Για να γίνω πιο σαφής, μη-μπουτίκ πετάλια μαζικής παραγωγής που πραγματικά θεωρώ ότι προσφέρουν δημιουργικές βάσεις αναφοράς, ΕΧΩ στο μυαλό μου, και τα ανέφερα ήδη: Source Audio.

 
kpeyos είπε:
Με συγχωρείς, φυσικά όπως καταλαβαίνεις μιλάω από την συνολική εμπειρία μου από το forum σε τετοια θέματα κι όχι συγκεκριμένα για σένα. Απλά εσύ απέφυγες να μου απαντήσεις στο αν έχουν περάσει τέτοια πετάλια από τα χέρια σου. Μπορείς ακόμη να μου αποδείξεις ότι κάνω λάθος: Ονόμασε μου πέντε εφέ τα οποία είναι υπερκοστολογημένα και μπορείς με ένα Boss, DOD κ.λ.π να κάνεις την ίδια δουλειά με την ίδια ποιότητα, όπως π.χ ανέφερα εγώ το παράδειγμα με το Ross.
Όπως έχεις καταλάβει δεν είμαι boοtiquάς (ότι και να σημαίνει αυτό) και ως εκ τούτου δεν έχω νιώσει την ανάγκη να αποκτήσω bootique πετάλι. Υπερκοστολογημένα πετάλια; Σχεδόν όλα τα ακριβά tubescreamer clones και αρκετά boosters (από τα πιο απλά κυκλώματα για πετάλι). Και αυτά στα αναφέρω όχι σαν μια πλήρη απόδειξη των απόψεών μου αλλά σαν ένα ακόμα επιχείρημα μόνο μέσα από την περιορισμένη hands-on εμπειρία μου (έχω φτιάξει από δαύτα, όχι κιτ, απ' το μηδέν).

Π.χ. Μπορεί ένα TS να ακούγεται καλύτερα από ένα άλλο με μόνες αλλαγές 2-3 αντιστάσεις και πυκνωτές. Θα πρέπει να είναι ακριβότερο;

Έχω την αίσθηση ότι όποιος έχει ασχοληθεί σε κάποιο βαθμό με DIY (θεωρώ τον εαυτό μου DIYer) πάνω κάτω θα καταλήξει σε παρόμοια συμπεράσματα. Μπορεί και να κάνω λάθος.

Μπορεί καποιος να κάνει την ίδια δουλειά με ένα Bad Monkey; Όχι. Αν μπορούσε, πίστεψέ με και το JHS θα ήταν υπερτιμημένο και όλοι θα αγοράζαν το Bad Monkey.
Πως είσαι σίγουρος ότι δεν μπορεί; Άσε, σου απαντάω εγώ. Όσο σίγουρος είμαι εγώ ότι μπορεί.

Δεν συγκρίνουμε έναν επιταχυντή σωματιδίων με ένα μίξερ, αλλά παρόμοια πετάλια μεταξύ τους. Νομίζω ότι η απλή ψυχρή λογική δεν μπορεί να αποκλείσει την υπερκάλυψη δυνατοτήτων.

Το πόσο παραπάνω πρέπει να έχει ρυθμίζεται από την αγορά. Αυτό θα το ήξερες αν ασχολούσουν...
Ωραία. Αν υποθέσουμε ότι αυτό ισχύει τότε η τιμή του πεταλιού δεν εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την πραγματική του αξία, τόσο από πλευράς κόστους όσο και από πλευράς δυνατοτήτων. Λογικό μου ακούγεται. Άρα μπορούμε να υποθέσουμε ότι υπάρχουν πετάλια των οποίων η τιμή τους δεν συνάδει με το ειδικό βάρος τους. Μήπως συμφωνούμε;

Aυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να βγεί κάποιος να αφορίζει δεξιά κι αριστερά πράγματα που δεν έχει ακούσει είτε γιατί δεν τα χρειάζεται, είτε γιατί δεν τα αντέχει η τσέπη του είτε γιατί δεν τα καταλαβαίνει. Εγώ λέω μόνο αυτό δεν βγήκα να πω "όποιος παίζει με Tonelab ή Boss είναι κάγκουρας και κουφός". Αν το είχα κάνει θα ήταν το ίδιο καταδικαστέο.
Κανείς δεν αφορίζει ούτε κράζει. Λέγεται κριτική και ενίοτε είναι αρνητική. Αναρωτήσου λίγο σε παρακαλώ γιατί βλέπεις αφορισμούς εκεί που δεν υπάρχουν.

 
The Genius Loci είπε:
Το ερώτημά μου πάντως παραμένει: τι μπορεί να προσφέρει ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ένα "μέσο" μπουτίκ πετάλι, σε σχέση με ένα ανάλογο του εμπορίου (μαζικής παραγωγής), στην παραγωγή ΜΟΥΣΙΚΗΣ, και πάντα μέσα σε ένα performance concept: δεν με ενδιαφέρει αν είναι μπάντα 12 ατόμων ή αν παίζεις μόνος σου on stage με λούπες, αλλά δεν εννοώ με τίποτα αυτόν που παίζει στο σαλόνι του και ακούει μόνο την κιθάρα του στον ενισχυτή του.
Η λέξη bootique δεν είναι ούτε επαρκής ούτε αναγκαία συνθήκη για την ανωτερότητα ενός πεταλιού. Δεν χρειάζεσαι εμπειρία για να το καταλάβεις αυτό, το λέει η λογική. Σίγουρα όμως δεν είναι και κάτι κακό. Μπορεί να είναι και καλό (και μάλλον όντως είναι). Το ερώτημα όμως είναι πόσο (€) καλό (καλύτερο);

Η δημιουργία από την άλλη, ΙΜΗΟ δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το τι πιέζει η σόλα του παπουτσιού μας.

 
The Genius Loci είπε:
Κώστα, ο,τιδήποτε αντιγράφεται άμεσα... αντιγράφεται άμεσα. Και όχι απαραίτητα με "κακό σκοπό", αλλά από DIYers όπως ο alderbody παραπάνω. Κάποια δεν συμφέρει, απλά, να τα αντιγράψεις. Και άλλα, δεν συμφέρει να τα αντιγράψεις, αλλά συμφέρει να πάρεις ένα κινέζικο κλώνο και να κάνεις ίσως μια-δυο μόντες.

Το ερώτημά μου πάντως παραμένει: τι μπορεί να προσφέρει ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ένα "μέσο" μπουτίκ πετάλι, σε σχέση με ένα ανάλογο του εμπορίου (μαζικής παραγωγής), στην παραγωγή ΜΟΥΣΙΚΗΣ, και πάντα μέσα σε ένα performance concept: δεν με ενδιαφέρει αν είναι μπάντα 12 ατόμων ή αν παίζεις μόνος σου on stage με λούπες, αλλά δεν εννοώ με τίποτα αυτόν που παίζει στο σαλόνι του και ακούει μόνο την κιθάρα του στον ενισχυτή του.

Δεν έχω γνώση της μπουτικάδικης υποκουλτούρας (με την κυριολεκτική έννοια, δεν χρησιμοποιώ τον όρο υποτιμητικά!), γι'αυτό η απορία μου είναι απόλυτα ειλικρινής. Για να γίνω πιο σαφής, μη-μπουτίκ πετάλια μαζικής παραγωγής που πραγματικά θεωρώ ότι προσφέρουν δημιουργικές βάσεις αναφοράς, ΕΧΩ στο μυαλό μου, και τα ανέφερα ήδη: Source Audio.
Το αντιγράψεις κάτι είναι τόσο απλό ή δύσκολο όσο το να το "αποκωδικοποιήσεις" ή το να βρείς σήμερα στο εμπόριο τα κύρια στοιχεία του, ή το να έχεις το αυτί σε ορισμένα πιο ευαίσθητα κυκλώματα για να κάνεις το fine tuning που χρειάζεται. Ανέφερα το παράδειγμα του Klon που είναι ένα overdrive που έκαναν 20 χρόνια να το αντιγράψουν. Ο David Main κατασκευάζει fuzzes όπως και πολλοί άλλοι αλλά τα δικά του φαίνεται να έχουν το extra something στο tuning. To να βρείς Mullard OC81D ή PAnasonic MN3005 είναι ακριβό σπόρ.

Τι μπορεί να προσφέρει ένα μπουτικ πετάλι; Στην περίπτωση για την οποία ανοίχτηκε αυτο το thread μονο ένα διαφορετικό κουτάκι. Αν είναι κάτι που δεν υπάρχει σε αντίστοιχη φθηνότερη έκδοση από πλευράς ποιότητας ή είδους τότε εξαρτάται από άπειρους παράγοντες. Μπορεί και την ίδια την εμπνευση να γράψεις κάτι...

Η Strymon όπως και η Eventide θεωρούνται κάργα μπουτικ άσχετα αν βγάζουν ψηφιακά προϊόντα μαζικής παραγωγής. Έχει να κάνει κυρίως κυρίως με την ποιότητα ο χαρακτηρισμός δεν συνεπάγεται ότι τα φτιάχνουν όλα τύποι απομονωμένοι σε σπηλιές...Boutique μπορεί να θεωρούνται ακόμη και το παλιό Deluxe Memory Man, το Non Deluxe Electric Mistress, το Boss VB-2, το POG v1, το Whammy v1 κ.λ.π

Επίσης εγώ συμμετέχω σε τρείς μπάντες, παρόλα αυτά γράφω άνα χρόνο/διετία, παίζω πέντε/έξι live τη χρονιά στην Aθήνα κι αν κάτσει κάτι παραέξω και το 80% του χρόνου μου μάλλον πάιζω στο σαλόνι μου, όπως υποθέτω και οι περισσότεροι. Ποιός είπε ότι μόνο αν είσαι παγκόσμια γνωστός με περιοδείες και δισκογραφίες έχεις δικαίωμα στον καλό ήχο;

Η δημιουργία από την άλλη, ΙΜΗΟ δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το τι πιέζει η σόλα του παπουτσιού μας.
Κατανοείς ότι υπάρχουν μουσικά είδη πέρα από classic rock και τα blues και ότι δεν παίζουμε όλοι καρφί στον ενισχυτή ή άντε με ένα tubescreamer έτσι; To ότι δεν έχεις εμπειρία από τέτοιου επιπέδου εξοπλισμό ήταν πασιφανές από τα προηγούμενα post σου και λυπάμαι που δεν μπόρεσες να καταλάβεις το ύφος των ερωτήσεών μου.

Δεν θέλω να σε προσβάλλω, άλλωστε υπήρξε μια αντιπαράθεση απόψεων σε πολύ καλό επίπεδο όλο αυτό αλλά δεν μπορώ να μην σε παραπέμψω στα μπιζέλια ξανά. Δεν μπορείς να έχεις άποψη γι αυτό που δεν ξέρεις. Δεν μπορείς να κατακρίνεις κάτι βλέποντας μόνο την τιμή του. Επίσης μπορώ να σου βρώ αν θέλεις στο συγκεκριμένο thread αρκετά σημεία που δικαιολογούν την άποψή μου πέρι αφοριστικής λογικής.

ΥΓ. Κάτι ακόμα που έρχεται σαν συνέχεια από το προηγούμενο post μου. Tubescreamer clones αν ψάξω θα σου βρώ με λιγότερα από 80 ευρώ αρα δεν εμπίπτουν καν στην κατηγορία που αναφέρεις αλλά μάλλον στο δικό μου παράδειγμα με τον Ross. Ακόμα και το Timmy του Paul Cochran που θεωρείται μακράν πιο boutique και advanced $130 έχει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
kpeyos είπε:
Η Strymon όπως και η Eventide θεωρούνται κάργα μπουτικ άσχετα αν βγάζουν ψηφιακά ποιρόντα μαζικής παραγωγής. Έχει να κάνει κυρίως κυρίως με την ποιότητα ο χαρακτηρισμός δεν συνεπάγεται ότι τα φτιάχνουν όλα τύποι απομονωμένοι σε σπηλιές...
Συγγνώμη αλλά αυτός δεν είναι ο συνήθης ορισμός της λέξης boutique. Δεν είναι boutique τα "καλά πετάλια" (κιθάρες, ενισχυτές, κλπ). Αλλά αυτά που φτιάχνονται σε περιορισμένο συνήθως αριθμό, κατά κανόνα χειροποίητα, κλπ. Νομίζω ότι μιλάμε με διαφορετικούς όρους. Αν εννοείς την "high end νοοτροπία" ή τη νοοτροπία του "διαφορετικού", αυτή την έχουν πολλοί, όχι μόνο η Strymon και η (εταιρία που ανήκει σε τεράστιο όμιλο - για την Αγορά) Eventide. Σίγουρα τη διαθέτουν κάργα τα Source Audio πετάλια που ανέφερα ήδη 2-3 φορές σ'αυτό το thread.

Επίσης εγώ συμμετέχω σε τρείς μπάντες, παρόλα αυτά γράφω άνα χρόνο/διετία, παίζω πέντε/έξι live τη χρονιά στην Aθήνα κι αν κάτσει κάτι παραέξω και το 80% του χρόνου μου μάλλον πάιζω στο σαλόνι μου, όπως υποθέτω και οι περισσότεροι. Ποιός είπε ότι μόνο αν είσαι παγκόσμια γνωστός με περιοδείες και δισκογραφίες έχεις δικαίωμα στον καλό ήχο;
Ο καθένας έχει. Αλλά αυτός που ακούει και επεξεργάζεται τον ήχο του μέσα σε ένα μουσικό σύνολο, έχει ένα "δικαίωμα" παραπάνω, μιας και εκεί φαίνεται τι αξίζει το κάθε gear, όχι όταν παίζει κάποιος μόνος. Μ'άλλα λόγια, ωραίο το boutique OD, αν δεν κόβει όμως στη μίξη κλάφτα Χαράλαμπε. Παρεμπιπτόντως, κιθάρες όπως οι Anderson και οι Tyler (αναμφισβήτητα boutique) ακριβώς για τον τρόπο που συμπεριφέρονται ηχητικά και παικτικά στα πλαίσια της μπάντας/μίξης έγιναν διάσημες (δηλ. για τα πρακτικά τους χαρίσματα).

 
The Genius Loci είπε:
Συγγνώμη αλλά αυτός δεν είναι ο συνήθης ορισμός της λέξης boutique. Δεν είναι boutique τα "καλά πετάλια" (κιθάρες, ενισχυτές, κλπ). Αλλά αυτά που φτιάχνονται σε περιορισμένο συνήθως αριθμό, κατά κανόνα χειροποίητα, κλπ. Νομίζω ότι μιλάμε με διαφορετικούς όρους. Αν εννοείς την "high end νοοτροπία" ή τη νοοτροπία του "διαφορετικού", αυτή την έχουν πολλοί, όχι μόνο η Strymon και η (εταιρία που ανήκει σε τεράστιο όμιλο - για την Αγορά) Eventide. Σίγουρα τη διαθέτουν κάργα τα Source Audio πετάλια που ανέφερα ήδη 2-3 φορές σ'αυτό το thread.
Θα διαφωνήσω με τον ορισμό του όρου. Έχει να κάνει περισσότερο με το elite, την τελευταία λέξη του trend, την υψηλή τιμή και με το απευθύνεται σε λίγους/γνώστες (ακριβώς όπως μια boutique ενός σχεδιαστή μόδας). Όχι με την μικρή παραγωγή. H μικρή παραγωγή απλά είναι δεδομένη αν τη συγκρίνεις με εφέ όπως τα boss ή τα behringer ή τα danelecto που σίγουρα πουλάνε πολλές φορές περισσότερα πετάλια.

 
Από το στουντιάκι μας έχουν περάσει πολλά παιδιά απ' το Noiz, δεν θ' αναφέρω όλους, θ' αναφέρω όμως αυτούς που έχουν παράσει αρκετές φορές. Γιατί θα το κάνω αυτό?, γιατί εμείς έχουμε τη δυνατότητα να ηχογραφούμε ζωντανά τα πάντα και μετά να τ' ακουμε. Λοιπόν ο Yameth έφερε πεταλιέρα Βοss, Zendrive, Black Magic (Crazy tubes), o Gregg - Jam tube dreamer, Hydra boost, καρφί άλλη φορά, ο Playloud με ότι βρήκε εκεί, ο Distortion με ότι βρήκε, άλλη φορά με τα δικά του (που δεν θυμάμαι) και άλλοι ας με συγχωρήσουν που ξεχνάω. Κάθε φορά ο Υαmeth ακουγόταν σαν Yameth, o Gregg Gregg, και γενικά ο κάθε ένας σαν τον εαυτό του. Ηχητικά δείγματα υπάρχουν για να πειστείτε. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να γεμίζονται σελίδες στα φόρα και να καταναλώνουμε τα χρήματά μας ικανοποιώντας το GAS μας (πράγμα που κάνω κι'εγώ βεβαίως για να μην παρεξηγούμαστε). :)

 
Ωραίος ο Nestoras.

Να το πω με δικά μου λόγια;

Ωραία τα "περίεργα" πεταλάκια και μια πολύ ευχάριστη απασχόληση; ΝΑΙ  ;D

Απαραίτητα για να βγάλουμε μια όμορφη κιθαριστοδουλειά; ΟΥΤΕ ΣΕ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ  ;)

 
1) Φίλε kpeyos, σόρυ αλλά bootique δεν σημαίνει αυτό που λες. Άρα;

2) Δεν παίζω ούτε classic rock ούτε blues και αν και δεν είμαι ο πιο πεταλο-πατέρας που υπάρχει χρησιμοποιώ πετάλια. Που κατάλαβες εσύ ότι έχω αφορίσει την έννοια πετάλι στο σύνολό της; Για να ακριβολογούμε, αυτήν την στιγμή η πεταλιέρα μου απαριθμεί τα εξής: ένα DIY TS clone, ένα DIY distortion (dual rect emulation με engl EQ), ένα DIY booster, ένα EQ, ένα chorus, ένα delay, ένα noise gate, ένα tuner και ένα μονταρισμένο wah. Στα σκαριά είναι και ένα DIY delay.

3) Δήλωσα DIYer που σημαίνει ότι όχι μόνο χρησιμοποιώ πετάλια, όχι μόνο τα θεωρώ απαραίτητα αλλά έχω μελετήσει και τα κυκλώματα κάποιων απ' αυτά και έχω φτιάξει μερικά. Ως εκ τούτου θεωρώ ότι μια χαρά άποψη μπορώ να έχω.

4) Δεν μου αρέσει να πατρονάρω, αλλά το να προσπαθείς να υποστηρίξεις τα επιχειρήματά σου απορρίπτοντας (αδικαιολόγητα μάλιστα) την ικανότητα του συνομιλητή σου να φέρει άποψη, είναι το λιγότερο άκομψο και εκτός θέματος.

5) Τα προηγούμενα είναι απάντηση σε κάποια από αυτά που λες και δυστυχώς δεν έχουν σχέση με το θέμα.

 
Να πώ κι εγώ μια προσωπική ιστορία...

Πριν δυο μήνες ηχογραφούσα για ένα album ένα κομμάτι που θέλαμε να φέρνει σε ύφος StereoLab στις πιο Kraut στιγμές τους αλλά ταυτόχρονα να έχει και πιο polished ήχο όπως κάποιες από τις δουλειές των Go Betweens.

Το βασικό riff το είχα παλαιότερα βγάλει με to DM2 της Boss και ένα Chicago Iron Octavia και αποτέλεσμα ήταν αρκετά synth like ήχος μιας η περιοχή που παιζόταν ήταν στο 12ο τάστο των μπάσων χορδών.

Όταν ο εξοπλισμός μου κλάπηκε φυσικά δεν μπορούσα να πάιξω το riff με τον ίδιο τρόπο που το είχα βγάλει. Αντικάτέστησα όμως τα πετάλια ξανά. Πήρα ξανά ένα DM2 για delay, για Octavia όμως επειδή βρήκα μεταχειρισμένο ένα KR Musical Doubler σε καλή τιμή αποφάσισα να πάω σε αυτό. Το αποτέλεσμα δυστυχώς ήταν ότι το KR δεν μπορούσε να βγάλει τον ήχο του Chicago Iron και το riff και πάλι δεν μπορούσε να παιχτεί τόσο καλά

.

Τότε δοκίμασα τον τροποποιημένο κλώνο του Lovetone Big Cheese που μου βείχε φτιάξει ο Toneless (είπαμε όταν υπάρχει ο τρόπος ούτε κι εγώ δίνω 700 ευρώ για πετάλι, άσε που με τη μόντα του Toneless το πετάλι έγινε διαστημικό). Αποτέλεσμα: Ο ήχος ήταν δέκα φορές καλύτερος από τον ήχο που είχα βγάλει το riff. Έτσι μου ήρθε η ιδέα κι έβαλα κι ένα σόλο που θυμιζε mono synth.

Αφού λοιπόν ηχογράφησα με τον νέο αυτόν εξοπλισμό πριν δυο βδομάδες μου ήρθε το Strymon Brigadier ένα ψηφιακό πετάλι που προσομειώνει τον αναλογικό ήχο δίνοντάς του όμως πολύ περισσότςερα features. Παίζοντας το ίδιο riff και πειραματιζόμενος με τις ρυθμίσεις και το left/right ανακάλυψα ότι θα μπορούσα να έχω χρησιμοποιήσει τις επαναλήψεις πολύ πιο δημιουργικά και το riff να ακουγόταν πολύ καλύτερα. Παρόλα αυτά προτιμούσα το blending των επαναλήψεων του DM2 και έτσι με λίγο practice κατάφερα να κάνω το κόλπο αυτό με τα παρεστιγμένα και με το DM2. Όμως το DM2 λίγο μικρότερο delay time απ όσο χρειαζόταν το κομμάτι, έτσι τελικά σύνδεσα το Rockman Stereo Echo και Voila...τελειότητα.

Κρίμα σκέφτομαι που κάτι που γράφτηκε και θα μείνει πλέον έτσι να το ακούω για τα επόμενα χρόνια που θα ζώ, δεν γράφτηκε με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο.  

Μετά μπαίνω στο noiz και σχεδόν πάντα νοιώθω καλύτερα με τον εαυτό μου...

 
Αυτό που αναφέρεις δεν έχει τόσο να κάνει με τα ίδια τα πετάλια, όσο με το ότι η όλη φάση χρειαζόταν και άλλο ψάξιμο. Και βέβαια το ψάξιμο δεν τελειώνει ποτέ, είτε με αναλογικά είτε με ψηφιακά, είτε με boutique πετάλια είτε με πεταλιέρες.

 
theoctapus είπε:
3) Δήλωσα DIYer που σημαίνει ότι όχι μόνο χρησιμοποιώ πετάλια, όχι μόνο τα θεωρώ απαραίτητα αλλά έχω μελετήσει και τα κυκλώματα κάποιων απ' αυτά και έχω φτιάξει μερικά. Ως εκ τούτου θεωρώ ότι μια χαρά άποψη μπορώ να έχω.

4) Δεν μου αρέσει να πατρονάρω, αλλά το να προσπαθείς να υποστηρίξεις τα επιχειρήματά σου απορρίπτοντας (αδικαιολόγητα μάλιστα) την ικανότητα του συνομιλητή σου να φέρει άποψη, είναι το λιγότερο άκομψο και εκτός θέματος.
3) Σαν να μαγειρεύεις φακές που κάπου διάβασες ότι έτσι πρέπει να φτιάχνονται και δεν τις έχεις δοκιμάσει παρά μόνο με αυτόν τον τρόπο. Κανένα σημείο αναφοράς.

Άλλη μια ιστορία: Γνωστός πεταλοκατασκευαστής μου είχε βάλει κάποια στιγμή να ακούσω τον κλώνο του πάνω στο RAT. Μάλλον κι αυτός κανά schematic θα 'χε κατεβάσει γιατί αναρωτιόμουν πραγματικά αν έχει ακούσει ποτέ original RAT στη ζωή του. Μετά του έφερα το δικό μου. Κατα γενική ομολογία των παρευρισκομένων τα δύο πετάλια δεν είχαν καμία σχέση...

4) Δεν έχω ακούσει τα πετάλια σου και μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω. Το ίδιο και 'συ. Αν πω ότι τα πετάλια σου είναι χάλια θα είμαι το ίδιο ασόβαρος με σένα αν δηλώνεις ότι τα boutique πετάλια ή όποια πετάλια κοστίζουν από ένα ποσό και πάνω είναι υπερτιμημένα.

Κάποιες κατασκευές ανέφερα κι εγώ. Σου είπα ότι ακριβείς κλώνους tubescreamer και LPB booster και SHO Booster και Ross Compressor και Orange Squeezer και Rangemaster ακόμα και του TB83 του Pete Cornish μπορώ να σου βρώ πάμφθηνα, ίσως και πιο φθηνά απ' ότι αξιζει να κάτσεις να ασχοληθείς. Για το τελευταίο μάλιστα είχα ανοίξει κι ένα thread μόνο που κανέις δεν ασχολήθηκε μάλλον γιατί τα 70-80 ευρώ είναι πολλά και θα κάτσουν όλοι να το φτιάξουν μόνοι τους. Υπάρχουν όμως και δεκάδες άλλα θεσπέσια πετάλια που δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά να κοπιαριστούν και κοστίζουν ακριβά, αλλά δεν μπορείς να τα πείς υπερτιμημένα.

Οι αφορισμοί που αναφέρω αφορούν το thread γενικότερα καθώς και τη στάση σε τέτοια θέματα που τηρούν κάποια μέλη εδώ συνολικά. Δεν είναι προσωπικός χαρακτηρισμός.

 
Κάποια στιγμή πρέπει να ξεχωρίσουμε τι είναι πραγματικά boutique πετάλια.

Εγώ ήξερα (απ'τα παλιά τα χρόνια) ότι τα boutique είναι χειροποίητα περιορισμένης παραγωγής και πολύ υψηλής ποιότητας πετάλια.

Πλέον βαφτίζουν boutique οτιδήποτε φαίνεται διαφορετικό και δεν είναι κάποιας εταιρίας μεγάλης γραμμής παραγωγής (boss, digitech, ehx, dod, κλπ) και ας προσφέρει ηχητικά τα ίδια με τα άλλα.

Βγαίνει λοιπόν η κάθε "κυρά Κατίνα" με ένα κύκλωμα που έχει πάρει το σχέδιο από το internet ή το έχει αντιγράψει, 15 υλικά των 50cents, ένα κουτί των €5 και ένα "ακριβό" 3PDT των €9 και σου λέει, "Boutique μεσιέ, πέσε τώρα τα €200-€300+".

Πλάκα με κάνουν τα παλικάρια? ;D

 
manosx είπε:
Αυτό που αναφέρεις δεν έχει τόσο να κάνει με τα ίδια τα πετάλια, όσο με το ότι η όλη φάση χρειαζόταν και άλλο ψάξιμο. Και βέβαια το ψάξιμο δεν τελειώνει ποτέ, είτε με αναλογικά είτε με ψηφιακά, είτε με boutique πετάλια είτε με πεταλιέρες.
Όποιος κατάλαβε για τί πετάλια μιλάω και για τί ήχους κατάλαβε. Εσύ προφανώς δεν κατάλαβες.

Αν είχα μια πεταλιέρα φυσικά δε θα ήταν καθόλου το ίδιο. Εδώ το Strymon δε μου 'κανε...(μάλλον δε θα ασχοληθώ άλλο...)

 
Κώστα, πολύ ωραία η ιστορία του προηγούμενου post, και πραγματικά τέτοιες ιστορίες χαίρομαι να διαβάζω σε μουσικά fora.

Πλην όμως ο Μάνος έχει δίκιο: είναι άσχετο αν την έμπνευση θα στη δώσει ένα πετάλι, ένας ενισχυτής, ένα modeling μηχάνημα ή ακόμα και ένα σχεδιαστικό ελλάτωμα μιας φτηνής κιθάρας που έπεσε στα χέρια σου (το αναφέρω, γιατί ακριβώς αυτό μου έχει συμβεί).

Εδώ θα έπρεπε να μπει ο μυώδης admin γνωστότερος και ως Blue (στους αμύητους), μιας και είναι απ'αυτούς που διαχειρίζεται την τονική προσφορά κάθε "εργαλείου" (βλ. π.χ. παιδικό μεταλόφωνο) ως face value και όχι ως ετικέτα. Εκεί προσπαθώ να πάω την συζήτηση εδώ και αρκετά post αλλά δεν τσιμπάει κανείς. Έχει τύχει να ακούσω envelope filters και analog synth τύπου πετάλια, και έχω μείνει χαζός με το τι ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ να συνθέσω μέσω της έμπνευσης που προσφέρουν.

Για να γίνω (ίσως) πιο σαφής, στο βιβλίο μου δεν υπάρχουν φτηνά και ακριβά εργαλεία. Υπάρχουν αυτά που έχουν ενδιαφέρον και αυτά που είναι αδιάφορα. Και μετά μπαίνουν οι πρακτικές παράμετροι στη μέση (που είναι ο λόγος που έχω το Axe-II σε παραγγελία, και όχι 15 μπουτίκ ενισχυτές και 35 μπουτίκ πεταλάκια, για το ίδιο αποτέλεσμα... το ένα νεφρό το έχω πουλήσει ήδη και νομίζω θα δυσκολευτώ αν μείνω με κανένα...).

 
 Καλά εσένα κανείς δε σε καταλαβαίνει  ;D

 Άλλωστε και εσύ δεν πρέπει να καταλαβαίνεις πολλά, γιατί οι μέλισσες κάνουν πάρτυ στο Myspace σου.

Και όποιος κατάλαβε- κατάλαβε  ;D

 
The Genius Loci είπε:
Κώστα, πολύ ωραία η ιστορία του προηγούμενου post, και πραγματικά τέτοιες ιστορίες χαίρομαι να διαβάζω σε μουσικά fora.

Πλην όμως ο Μάνος έχει δίκιο: είναι άσχετο αν την έμπνευση θα στη δώσει ένα πετάλι, ένας ενισχυτής, ένα modeling μηχάνημα ή ακόμα και ένα σχεδιαστικό ελλάτωμα μιας φτηνής κιθάρας που έπεσε στα χέρια σου (το αναφέρω, γιατί ακριβώς αυτό μου έχει συμβεί).
Όταν έχεις ήδη κάτι μέσα στο μυαλό σου και όταν είσαι και πάρα πολύ κακομαθημένος χρειάζεσαι πολλές φορές συγκεκριμένα εργαλεία. Δεν ήταν τυχαίο που ζήτησα από τον Toneless να κλωνοποιήσει το συγκεκριμένο πετάλι, για κάτι τέτοιες στιγμές το ήθελα. Ούτε και θα μου έφταναν μόνο τα features του Strymon αν δεν είχε το delay το blending στά Repeats των αναλογικών μου delays. To strymon είναι πολύ πειστικό μεν αλλά τα επαναλήψεις του ξεχωρίζουν πολύ η μια με την άλλη, δεν χωνεύονται η μια μες στην άλλη και δεν δίνουν την ίδια αίσθηση του χώρου παρά τονίζουν την ίδια την επανάληψη. Είναι πολύ ωραίο και χρήσιμο αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μου έκανε. Πως λοιπόν δεν έχει την αξία το ότι είχα και δυο κορυφαία analog delays για να πειραματιστώ; Φυσικά με το ότιδήποτε μπορεί κανέις να βγάλει ήχο, αλλά μπορεί και όχι αν έχει κάτι πολύ συγκεκριμένο στο κεφάλι του.

 Καλά εσένα κανείς δε σε καταλαβαίνει  ;D

 Άλλωστε και εσύ δεν πρέπει να καταλαβαίνεις πολλά, γιατί οι μέλισσες κάνουν πάρτυ στο Myspace σου.

Και όποιος κατάλαβε- κατάλαβε  ;D
Οι Allison είναι μια φιλική συμμετοχή μου στα live στο μπάσο. Μιας και το κυριο project είναι αμιξάριστο έχω ανεβάσει αυτό. Παρόλα αυτά είναι μια αρκετά ιστορική μπαντα με μέλη από τους Human Grape τους Purple Overdose και τους Screaming Fly και είμαι πολυ περήφανός που παίζω με τα παιδιά. ΜanosX περιμένω να ακούσω και τη δική σου συνεισφορά στην μουσική κοινότητα όταν έχεις κάτι...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αν τα zvex , τα fulltone και τα analogman, θεωρουνται μπουτικ πεταλια, τοτε ειμαι μπουτικας. εκτος απο το fulltone που πηρα καινουριο, απ οσο μπορω να θυμηθω κανενα δε μου κοστισε πανω απο 100 ευρω ( εννοω fuzz factory, ocd, fatboost, juicer ). ειμαι μηπως τεμεκ μπουτικας??

επισης, εγω φταιω που η M9 ηταν deus ex machina και με εκανε να πεταξω τα περισσοτερα μοντιουλεισον, φιλτερ, ντιλει πεταλια? στα δικα μου "ανθρωπινα" αυτια ολα ακουγονται εξαιρετικα , τωρα που πηρα εναν fender concert ( σχεδιασμος του rivera ).

αυτα ειχα να πω. ευχαριστω.

 
Κύριοι, είναι κρίμα να εκφυλιστεί το θέμα σε παράθεση "επιχειρημάτων" τύπου "είσαι κουφός" ή "είσαι κουλός"...

Ξεκίνησε με την περιγραφή μιας καθαρής Απάτης και θα έλεγα ότι θα έπρεπε να μείνει στα επιχειρήματα υπέρ ή κατά των μπουτίκ πεταλιών, με την προϋπόθεση ότι γίνεται το σωστό definition of terms για να ξέρουμε για τι μιλάμε. Προσωπικά θα ήθελα να μάθω περισσότερα για σχέδια ή τεχνικές λεπτομέρειες που αγνοώ. Ευχαριστώ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top