Νεο αιμα υπαρχει?

Ή η τεχνη που κανει δεν ειναι αρκετα καλη, ή αρκετα επικαιρη, ή αρκετα αποδεκτη ωστε να τραβηξει το ενδιαφερον των αλλων.
Μερικές φορές είναι απλά πιο "μπροστά" από εκείνους που καλούνται να την αξιολογήσουν. Ίσως αυτό καλύπτεται από το "επίκαιρη", αλλά είπα να το συμπληρώσω.
 
Δεν είναι ότι δεν θεωρείται cool, αλλά το ότι θεωρείται ταυτόσημο με την αφραγκιά και τη μιζέρια. Περισσότερες πληροφορίες σε κοντινό νήμα. :) :) :)

Aυτό όντως σηκώνει μεγάλη κουβέντα και δικό του thread. Δεν νομίζω πάντως ότι είναι αυτός ο λόγος.

Η μιζέρια και αφραγκία στην οποία αναφέρεσαι προφανώς απευθύνεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα μουσικών, οι οποίοι έζησαν σε εποχές που φαινόταν ότι θα μπορούσαν να βιοποριστούν από αυτό και όντως δούλευαν καθημερινά, αλλά δούλευαν μαύρα και ανασφάλιστα που άρα ήταν σαν να μην δούλεψαν καθόλου καθώς όταν έφτασαν κοντά σε ηλικία συνταξιοδότησης είδαν ότι δεν είχαν τίποτα από άποψη ενσήμων και υγειονομικής περίθαλψης, και βάλε και τις συνέπειες του καπνού και του αλκοόλ του να δουλεύεις συνεχώς νύχτα σε μαγαζιά, δεν ήταν ό,τι καλύτερο στην επιβαρυμένη υγεία τους να μην δικαιούνται περίθαλψη.

Σήμερα αυτή η εικόνα έχει μάλλον αλλάξει, καθώς αυτό που ονομάζουμε ''μουσικός'' πλέον βιοπορίζεται από άλλη εργασία, αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα και από την κοινότητα του ΝΟΙΖ, που είναι φόρουμ μουσικών, αλλά σχεδόν κανένας δεν βιοπορίζεται αποκλειστικά από την μουσική. Ακόμα και κάποιος να είναι ''επαγγελματίας'', δηλαδή είτε κάνει gigs, είτε έχει δικό του σχήμα με original δισκογραφία, είτε κάνει ηχοληψία - έχει home studio κτλ και πάλι το κάνει σε φάση part time - έξτρα εισοδήματος παρά σαν κάτι βασικό.
 
Πάντως ρε παλικάρια, παίζει ρόλο και το μέρος. Ο ΟΡ μίλησε για Δυτική Μακεδονία. Δηλαδή Έδεσσα-Φλώρινα; Λογικό να μην υπάρχει και πολλή κίνηση για Marshall Stack και ροκ καταστάσεις. Πόσοι μουσικοί του χώρου βγήκαν από εκεί; Ο δικός μας @ez και αυτός ερχόμενος Θεσσαλονίκη μπόρεσε να παίξει. Μιλάμε για νομούς που έχουν έντονο παραδοσιακό στοιχείο, πιθανότερο να ακούσεις κλαρίνα και ένα Πουστσένο παρά Marshall και ACDC
 
Πάντως ρε παλικάρια, παίζει ρόλο και το μέρος. Ο ΟΡ μίλησε για Δυτική Μακεδονία. Δηλαδή Έδεσσα-Φλώρινα;
Δυτική Μακεδονία είναι Καστορία-Κοζάνη- Φλώρινα- Γρεβενα.
Η Έδεσσα είναι Κεντρική Μεκεδονία.
 
Δεν νομίζω πάντως ότι είναι αυτός ο λόγος

Παλιά, στις παρέες των ανδρών (των γυναικών, δεν ξέρω), υπήρχαν κάποιοι συγκεκριμένοι τύποι που τους συναντούσες πάλι-και-πάλι, από τη μία παρέα στην άλλη. Π.χ. υπήρχε ο "φωτογράφος" της παρέας, ή ο "βιβλιοφάγος" της παρέας, ή ο "χαϊφιντελίστας" κλπ. Συχνότατα, υπήρχε και ο "μουσικός" της παρέας, είτε ήταν ντράμερ, είτε κιθαρίστας, είτε κάτι άλλο.

Σήμερα, όλοι (στις παρέες εννοώ) όλοι μιλάνε για λεφτά (πόσα βγάζουν, πόσα θέλουν, πόσα τους λείπουν), για αθλητικά ("έπαιζα εγώ τρομερό μπάσκετ στο Λύκειο, αλλά μετά έμεινε έγκυος η Καίτη") ή - ακόμη χειρότερα - για "πολιτική". Σχεδόν όλα τα μη-χρηματοβόρα χόμπυ έχουν εξοριστεί από την καθημερινότητα ως non-relevant ή γραφικά.. εκτός από τις σπανιότατες περιπτώσεις όπου κάποιος π.χ. κάνει ζωγραφική αλλά όλοι ξέρουν ότι προέρχεται από ευκατάστατη οικογένεια (άρα, του δικαιολογούν να ασχολείται και με κάτι άλλο εκτός από τα χρήματα).

Αυτό είναι το σύγχρονο κοινωνικό μοτίβο, δεν έχει χώρο για σχεδόν τίποτε άλλο, οπότε καμία έκπληξη το ότι "κανείς δεν πατάει εδώ και δύο χρόνια" που έγραψε ο OP, σε ένα χώρο που κάποιος καλείται να επιδιώξει κάποιο άλλο είδος διαμόρφωσης του νου του. Αυτό εννοούσα.
 
Δε θυμάμαι τα τελευταία 30 χρόνια να έσφυζε η περιφέρεια από συγκροτήματα και live. Πάντα οι μεγάλες μας πόλεις είχαν την υποδομή, τα στούντιο, τις σκηνές και γενικά την προοπτική να παίξεις και να εξελιχθείς. Στις μικρότερες περιοχές υπήρχαν μεν ερασιτεχνικά σχήματα που ξεπετάγονταν πού και πού, αλλά δύσκολα άντεχαν ή έβρισκαν διέξοδο. Ουσιαστικά, αν ήθελες να ασχοληθείς πιο σοβαρά, έπρεπε να βρεθείς σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.

Από την άλλη, υπάρχει και μια πραγματικότητα που δεν πρέπει να παραβλέπουμε: πάρα πολύς κόσμος ασχολείται με τη μουσική σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Στην Ελλάδα λειτουργούν επίσημα γύρω στα 771 αναγνωρισμένα ωδεία και μουσικές σχολές που σημαίνει ότι υπάρχει ευρεία πρόσβαση σε μουσική παιδεία ακόμα και σε μικρότερες πόλεις. Τα ωδεία αυτά διδάσκουν όργανα, θεωρία, βυζαντινή και ευρωπαϊκή μουσική, και αποτελούν διέξοδο για χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο. Μάλιστα, πολλοί γονείς προτιμούν τα ωδεία επειδή στα δημόσια σχολεία η μουσική εκπαίδευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη ή πολύ επιφανειακή (όπως έχει αναφερθεί και από μαθητές και γονείς σε συζητήσεις στο διαδίκτυο).

Οπότε, η εικόνα που διαμορφώνεται είναι λίγο αντιφατική: στην περιφέρεια δε δημιουργείται ζωντανή μουσική σκηνή με συναυλίες και συγκροτήματα, αλλά υπάρχει μια τεράστια βάση ανθρώπων που μαθαίνει μουσική και επενδύει σε αυτήν μέσω των ωδείων. Το ερώτημα είναι γιατί αυτή η εκπαιδευτική «δεξαμενή» δε μετουσιώνεται πιο συχνά σε μουσικά σχήματα και σκηνές στην τοπική κοινωνία, αλλά τελικά οδηγεί τους περισσότερους να μείνουν απλώς στο επίπεδο της μάθησης.

Είμαστε στην εποχή του NETFLIX και του HOME STUDIO!!!!! OLE!!!!! 🤣
 
Το ερώτημα είναι γιατί αυτή η εκπαιδευτική «δεξαμενή» δε μετουσιώνεται πιο συχνά σε μουσικά σχήματα και σκηνές στην τοπική κοινωνία, αλλά τελικά οδηγεί τους περισσότερους να μείνουν απλώς στο επίπεδο της μάθησης.
Γιατί δεν είναι της μόδας τα συγκροτήματα πια, αλλιώς τα θυμάστε τα πράγματα και αλλιώς είναι σήμερα
 
Γιατί δεν είναι της μόδας τα συγκροτήματα πια, αλλιώς τα θυμάστε τα πράγματα και αλλιώς είναι σήμερα
Ακριβώς αυτό, συν για κάποιους μπορει να είναι αποτρεπτικό και το κόστος και ακόμα και να τους παρέχεται ο χώρος όπως στην προκειμένη περίπτωση αν ενθαρρύνεται η συμμετοχή τους σε live όπως πηγαίναμε εμείς που βρίσκαμε και παίρναμε και κανα χαρτζιλίκι χωρίς να το δηλώνουμε, έμεινε χώρος μόνο για τους καλούς, τους επαγγελματίες, τους δικτυωμένους και εξάλλου τώρα με τη μουσική παραγωγή στο σπίτι και το streaming της, είναι και αυτός ένας λόγος, ο καλύτερος λόγος για εμένα, τα κάνω όλα σπίτι μου, με χειροκροτάω, το στέλνω και σε πέντε φίλους και μου λένε μπράβο και άγιος ο θεός.

Άσε που τη βρίσκω π.χ. να με ακούω στην παραλία με τα ακουστικά. Πραγματικά είμαι περήφανος για μερικά κομμάτια που έχω γράψει και τα ακούω, με θαυμάζω πολύ. Και οι παραγωγές μου μου αρέσουν, τις έχω στρώσει τα τελευταία 10 χρόνια πολύ 🤣
 
Ακριβώς αυτό, συν για κάποιους μπορει να είναι αποτρεπτικό και το κόστος και ακόμα και να τους παρέχεται ο χώρος όπως στην προκειμένη περίπτωση αν ενθαρρύνεται η συμμετοχή τους σε live όπως πηγαίναμε εμείς που βρίσκαμε και παίρναμε και κανα χαρτζιλίκι χωρίς να το δηλώνουμε, έμεινε χώρος μόνο για τους καλούς, τους επαγγελματίες, τους δικτυωμένους και εξάλλου τώρα με τη μουσική παραγωγή στο σπίτι και το streaming της, είναι και αυτός ένας λόγος, ο καλύτερος λόγος για εμένα, τα κάνω όλα σπίτι μου, με χειροκροτάω, το στέλνω και σε πέντε φίλους και μου λένε μπράβο και άγιος ο θεός.

Άσε που τη βρίσκω π.χ. να με ακούω στην παραλία με τα ακουστικά. Πραγματικά είμαι περήφανος για μερικά κομμάτια που έχω γράψει και τα ακούω, με θαυμάζω πολύ. Και οι παραγωγές μου μου αρέσουν, τις έχω στρώσει τα τελευταία 10 χρόνια πολύ 🤣
Πεσ’τα Χρυσόστομε
 
Πεσ’τα Χρυσόστομε
Μάλιστα... μάλιστα... Πριν από κάποιο καιρό λοιπόν λέω στο αγόρι μας, «Κωστάκης θα έρθεις να γράψεις κάτι πλήκτρα;». Φυσικά, μου λέει... στείλε μου τα tracks να γράψω. «Όχι Κωστάκης μας», του απαντάω, «η εγγραφή θα είναι live στο στούντιο τύμπανα, μπάσο, κιθάρα, πλήκτρα, συγχρόνως. Old school».
Αααα, δεν μπορώ εγώ έτσι, θέλω τα tracks να κάτσω μόνος μου κλπ... κλπ...

Μας έφαγαν οι... τεχνολογίες κύριοι. Οπότε ας μην έχουμε και πολλές - πολλές απαιτήσεις από τους πιτσιρικάδες να ακολουθήσουν τα αχνάρια μας.
 
Μάλιστα... μάλιστα... Πριν από κάποιο καιρό λοιπόν λέω στο αγόρι μας, «Κωστάκης θα έρθεις να γράψεις κάτι πλήκτρα;». Φυσικά, μου λέει... στείλε μου τα tracks να γράψω. «Όχι Κωστάκης μας», του απαντάω, «η εγγραφή θα είναι live στο στούντιο τύμπανα, μπάσο, κιθάρα, πλήκτρα, συγχρόνως. Old school».
Αααα, δεν μπορώ εγώ έτσι, θέλω τα tracks να κάτσω μόνος μου κλπ... κλπ...

Μας έφαγαν οι... τεχνολογίες κύριοι. Οπότε ας μην έχουμε και πολλές - πολλές απαιτήσεις από τους πιτσιρικάδες να ακολουθήσουν τα αχνάρια μας.
Δεν μας έφαγε η τεχνολογία. Απλά έπεσες πάνω σε έναν άνθρωπο που πλέον δεν έχει τον χρόνο να πηγαίνει σε στούντιο. Αυτά τα έκανα παλιά, όταν είχα και τον χρόνο και τη διάθεση, αλλά τώρα δεν μπορώ. Αντιθέτως, έχω στείλει πλήκτρα με αυτόν τον τρόπο σε όλο τον πλανήτη🤣, για να βοηθήσω σε ηχογραφήσεις, και ποτέ δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα.:D

Πριν από λίγο καιρό, η αδελφή μου ζήτησε να της γράψω ένα κομμάτι πιάνου σε βίντεο και να της το στείλω. Της έδωσα και δυο δικά μου κομμάτια για να τα δείξει σε έναν φίλο της που έχει συγκρότημα και έψαχναν για πληκτρά. Του είπε, "Δεν παίζει πια, αλλά να τον δεις". Οι άνθρωποι με πήραν, μου ζήτησαν τα ίδια, και ήθελαν να μπω στο σχήμα. Τους είπα ακριβώς ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΣΕ ΕΣΑΣ, γιατί ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ:Dνα τρώω κίνηση και να πηγαίνω σε στούντιο για τη μουσική. Μου φτάνουν τα πάνω κάτω για τις προπονήσεις και τα άλλα του μικρού.:mad: Το καταευχαριστήθηκα παλιότερα, έχει τη γοητεία του, αλλά πλέον τα πράγματα .....προχώρησαν. Δεν είναι πάντως κακό να δουλεύεις τη μουσική από το διαδίκτυο. Το αντίθετο. Και αυτό έχει τη γοητεία του, και μάλιστα επιτυγχάνεται και καλύτερο αποτέλεσμα, διευρυμένες και πιο άμεσες συνεργασίες και τολμώ να πω και πιο στοχευμένες από το π.χ. να καθυστερούν οι μισοί, άλλοι να κωλοβαράνε, άλλοι να ψάχνονται και να διαφωνούν για εγωκεντρικούς λόγους🤣(Βέβαια, αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για εσάς, αφού είστε εξαιρετικά εκλεκτικοί και σοβαροί.)

Το θέμα δεν είναι οι απαιτήσεις. Είναι η εξέλιξη και οι άλλοι λόγοι που ανέφερα στα προηγούμενα ποστ και φαίνεται ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον αλλά μάλλον το θέμα είναι πιο σύνθετο.
 
Άρα λοιπόν και τους πιτσιρικάδες τους έχει φάει λάχανο η βαρεμάρα, γι' αυτό δεν κάνουν μπάντες...
 
Πάρα πολύ σημαντικός λόγος επίσης είναι και η σχεδόν πλήρης απουσία, από την διασκέδαση, χώρων για live (αν εξαιρέσουμε τα λαϊκά) στην Ελλάδα. Άντε και βρέθηκαν 4-5 μικροί και έκαναν μπάντα, άντε και αν είναι αρκετά τυχεροί να βρουν και κάποιο χώρο για τις πρόβες. Σε ποιόν χώρο ακριβώς να παίξουν, σε ποιό μαγαζί? Η ζωντανή μουσική έχει εξοστρακιστεί για χάρη της ηχογραφημένης. Εάν δεν παίξεις ζωντανά, μπροστά σε κοινό, δεν υπάρχει εξέλιξη, μην πω δεν υπάρχει και η πίεση για να αφοσιωθείς σε αυτό και να γίνεις καλύτερος.

(λέω τώρα εγώ, που δεν έχω παίξει ποτέ live στην ζωή μου... Α, ούτε καν μέλος μπάντας, τώρα που το σκέφτομαι...)
 
Στο πλαισιο που αναφερεστε, δε θα πρεπει να υποτιμουμε και την ελλειψη της πραγματικης αναγκης για μπαντα που εφερε η τεχνολογια: Παλαιοτερα, η τοτε virtual τεχνολογια, κατι drum machines της πλακας, κατι εικονικοι ενισχυτες του κ@λου και κατι τετοια, εδινε μετριοτατα αποτελεσματα. Ακομα και μια μπαντα της γειτονιας εδινε ηχο κλασεις ανωτερο και απο το καλυτερο midi συστημα του τοτε, και μαλιστα πολυ πιο ευκολα και αμεσα.


Σημερα παλι, αν θελεις να παιξεις καμια διασκευη κατεβαζεις σε ενα δευτερολεπτο backing track με τα αυθεντικα παιξιματα και τις original φωνες κλπ, και αν θελεις να κανεις τη δικια σου μουσικη, εχεις ΤΡΟΜΕΡΑ plug in που σου δινουν παιξιματα για drums κλπ που μονο ενας πραγματικα καλος ντραμμερ ( που αντε να βρεις και να εχει ορεξη και χρονο κλπκλπ) μπορει να ξεπερασει.

Στην παλαιολιθικη εποχη ηταν μονοδρομος η μπαντα, αλλιως το εριχνες στα μπλιμπλικια. Σημερα, ακομα και ο ηχος της εικονικης συμφωνικης ορχηστρας ειναι σε μεγαλο βαθμο πειστικος με τους υπολογιστες. Και αν μιλαγαμε για ιδιες συνθηκες εργασιας, ΟΚ, ολοι θα προτιμουσαν the real deal, ο ανθρωπος- μουσικος ειναι αναντικαταστατος. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ειναι οι ιδιες συνθηκες, το τι μ@λ@κιες εχουν δει τα ματια μου απο τους ανθρωπους δε λεγεται, οσο και να με παιδεψε ο Bill Gates με τα λειτουργικα του :ROFLMAO: μπροστα στις φιοριτουρες, τα γυφτοσταριλικια, τα κεντηματα με βελονακι, και τα διαφορα ψυχολογικοσουρωμενοστ@ρχιδιστικογκομενικα των ανθρωπων- μουσικων, τα προβληματα των PC ηταν βολτα στο παρκο.

Αραζεις λοιπον σπιτι και βαρας οτι θελεις οποτε το θελεις. Οσοι εχετε βρει ανθρωπους που η δουλεια μαζι τους ειναι τοσο ανετη οσο αυτο, να τους αγαπατε και να τους προσεχετε, δεν ξερετε ποσο τυχεροι ειστε.
 
Άρα λοιπόν και τους πιτσιρικάδες τους έχει φάει λάχανο η βαρεμάρα, γι' αυτό δεν κάνουν μπάντες...
Άρα λοιπόν, δεν είναι ότι οι πιτσιρικάδες δεν έχουν ταλέντο ή δεν τους νοιάζει η μουσική. Τους έχει φάει λάχανο η βαρεμάρα και το πνίξιμο από όλα αυτά που τους σερβίρουν. Μιλάμε για μια γενιά που μεγαλώνει με θέματα low IQ να προβάλλονται παντού, από τηλεόραση μέχρι TikTok. Το ενδιαφέρον και η φαντασία τους κλείνονται μέσα σε πρότυπα που είναι άφταστα, φτιαγμένα με φίλτρα, photoshop και influencers που παίζουν τον ρόλο μέντορα, αλλά στην πραγματικότητα πουλάνε προϊόντα και στήνουν lifestyle που κανείς δεν μπορεί να ακολουθήσει χωρίς να γίνει ρομπότ καταναλωτής. :mad: Και στις γενιές μας υπήρχαν αυτά αλλά σε άλλα μεγέθη, με άλλη συχνότητα, αμεσότητα κλπ. Πέρασα από πολλά στάδια δοκιμάζοντας και έχω προσωπική πείρα.

Οι έφηβοι δε και οι νέοι έως 24, αντί να αράζουν σε μια πρόβα με κιθάρες και ντραμς, παλεύουν με την ανασφάλεια για το μέλλον:. Αν θα βρουν δουλειά που δεν ήταν σαν εμένα που είχα ΜΠΑΡΜΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΩΝΗ🤣, πώς θα ζήσουν μόνοι τους, πώς θα βγάλουν λεφτά σε έναν κόσμο όπου οι πολυεθνικές και οι μεγάλες πλατφόρμες έχουν ρουφήξει την αγορά. Κι αν μπλέξουν με τη μουσική, τους τραβάει αμέσως το TikTok, το Instagram, το Spotify δηλαδή μια διαπλοκή που σε κάνει να μετράς τα likes και τα views, όχι το αν η μπάντα σου έβγαλε κάτι αυθεντικό που αρέσει πρώτα σε εσένα.

Το γιατί δε συμμετέχουν στη μπάντα και τα παρελκόμενά της έχει να κάνει λιγότερο με την έμπνευση και περισσότερο με το κλίμα που τους πλασάρουν. Εύκολα πρότυπα, γρήγορη φήμη, ατομικότητα αντί για συλλογικότητα. Μουσική χωρίς παρέα, χωρίς παρέες να στήσουν κάτι μαζί. Και αυτό, δυστυχώς, το έχουν καταφέρει οι πολυεθνικές και το μοντέλο του influencing, που πουλάει συνεχώς το να γίνεις κάτι μόνος σου, φιλτραρισμένος, αψεγάδιαστος και δήθεν επιτυχημένος. Που προσωπικά πάλι δεν το βρίσκω κακό. Το influencing όμως είναι.... regulated, σαν τις δισκογραφικές.
 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
24
Εμφανίσεις
5K

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top