Μια ιστορία με boo-tick πετάλια...

matawan είπε:
επισης, εγω φταιω που η M9 ηταν deus ex machina και με εκανε να πεταξω τα περισσοτερα μοντιουλεισον, φιλτερ, ντιλει πεταλια? στα δικα μου "ανθρωπινα" αυτια ολα ακουγονται εξαιρετικα
Από το απόγευμα, έχω μπει στο ίδιο τριπάκι με ένα επίσης φτηνό "ψηφίο", το G3 της Zoom... είναι τι θα σου κάνει κλικ και υπό ποιες συνθήκες τελικά...  :)

 
Κατ' αρχάς νομίζω πως παντού όπου παίζει χρήμα θα υπάρχουν πονηροί που θα πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Το παράδειγμα της απάτης που αναφέρεις, το παράδειγμα πάναπλων κυκλωμάτων που αν και κοπιαρισμένα πωλούνται πανάκριβα που ανέφερα κι εγώ δείχνουν ξεκάθαρα πως και οι πεταλοboutiquάδες δεν αποτελούν εξαίρεση. Όχι βέβαια ότι κάτι τέτοιο μπορεί να μας ρίξει απ' τα σύννεφα ή ανακαλύψαμε την Αμερική αλλά καλό είναι που ειπώνεται.

Δεν συζητάω καν για το πολύ καλό επίπεδο στο οποίο έχουν φτάσει οι οικονομικότερες λύσεις της αγοράς από πετάλια μέχρι και modelling ενισχυτές και τα οποία έχουν κι αυτά και τη χρήση και το κοινό τους. Ο καθένας κάνει τη δουλειά του με κάτι καλύτερο/χειρότερο, ακριβότερο/φθηνότερο κι απο 'κει και πέρα η πληροφόρηση και η αγορά η ίδια αναλαμβάνει το "ξεσκαρτάρισμα".

Από 'κει και πέρα όμως η boutique κοινότητα μας έχει προσφέρει καλώς την δυνατότητα να περάσουν από τα χέρια μας εργαλεία που στις προηγούμενες γενιές ούτε και πραγματικοί star μουσικοί δεν είχαν ονειρευτεί. Κάποιος θέλει τα χρησιμοποιεί, άλλος όχι και είναι δικαίωμά του. Αλλός βάζει πλάι πλάι ένα boutique και συγκρίνει με ένα φθηνό μαζικής, κι αν είναι ίδια κρατάει το φθηνό, πουλάει το boutique βγαίνει και γράφει "παίδια, μην ξοδεύεστε για το τάδε, το δοκίμασα μαζί με το δείνα την ίδια δουλειά κάνουν, πάρτε το δείνα". Αυτό για παράδειγμα είναι σοβαρή άποψη γραμμένη σε μουσικό forum.

Αυτό που ξεκίνησε όμως με τα "πάρε Bossακι να σωθείς" , και "τα λεγα εγώ όλοι μούφα είναι, ζήτω η ElectroHarmonix" , "εγώ τα φτιάχνω όλα με 5 ευρώ σε 10 λεπτά" κ.λ.π δεν μπορεί να γράφεται σε σοβαρό τουλάχιστον μουσικό forum.

Εδώ μέσα έχουμε τρελλαθεί να διαβάζουμε υποθετικές υποθέσεις κι εκτιμήσεις σε φιλολογικό επίπεδο και μάλιστα κατηγορούμαι όταν αναρωτιέμαι για την βάση που μπορεί να έχουν αυτές ότι αφαιρώ το δικαίωμα αυτού που δεν ξέρει καν για τί πράγμα μιλάει να έχει γνώμη. Πρέπει να είμαστε από τα λίγα μουσικά fora με gearheads παγκοσμίως που ακόμα και το AxeFX έχει κατηγορηθεί ώς ψηφιακίλα...αστεία πράγματα δηλαδή...

Επειδή εδώ μέσα υπάρχουν όμως και παιδιά που έχουν ακούσει και δυο πράγματα παραπάνω και υπάρχει και πιο άμεση δυνατότητα επικοινωνίας απ ότι σε ένα ξένο forum θέλω να αποκτήσει και το noiz την σοβαρότητα ώστε αυτοί οι άνθρωποι να συμμετάσχουν πιο ενεργητικά και να μην έχουν 5000 posts στο TGP και 50 εδώ...

 
kpeyos είπε:
4) Δεν έχω ακούσει τα πετάλια σου και μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω. Το ίδιο και 'συ. Αν πω ότι τα πετάλια σου είναι χάλια θα είμαι το ίδιο ασόβαρος με σένα αν δηλώνεις ότι τα boutique πετάλια ή όποια πετάλια κοστίζουν από ένα ποσό και πάνω είναι υπερτιμημένα.
Σε καμία, μα καμία περίπτωση δεν λέω ότι ΟΛΑ τα boutique πετάλια είναι υπερτιμημένα. Λέω ότι η λέξη boutique δεν αρκεί από μόνη της να υποστηρίξει υψηλή τιμή, ούτε και τα ψευτοεπιχειρήματα που μερικές φορές έρχονται πακέτο. Επίσης λέω ότι ένα απλό κύκλωμα με απλά components και άντε ίσως και με κανά περίεργο, δεν μπορεί να έχει υπερβολική τιμή σε σχέση τουλάχιστον με τον απλό κλώνο του. Ξέρεις υπάρχει και το marketing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_unit#Boutique_pedals

Τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται ΔΕΝ αποτελούν εχέγγυο ανωτερώτητας. Είναι ένδειξη και όχι απόδειξη.

Όπως δεν υποστηρίζω σε καμία περίπτωση ότι τα δικά μου hand-made πετάλια τα οποία έχω φτιάξει μετά από αρκετή μελέτη και σχεδιασμό (και όχι στεγνή αντιγραφή, το distortion π.χ. μου πήρε ένα μήνα σχεδιασμό), χρησιμοποιώντας τα καλύτερα δυνατά components που μπορώ να βρώ, είναι όντως ανώτερα, όμοια δεν μπορώ να βρώ κανέναν απολύτως λόγο γιατί ένα κύκλωμα το οποίο σερβίρεται μαζί με την λέξη boutique είναι ντε και καλά ανώτερο. Μπορεί όντως και να είναι βέβαια, δεν αποκλείεται. Είπαμε, ούτε ικανή, ούτε αναγκαία συνθήκη. Εκ των προτέρων δεν υπάρχουν κανόνες.

Η βασικός προβληματισμός συνεχίζει να είναι το κόστος. Ο μόνος αδιαμφισβήτητος λόγος για τον οποίο ένα boutique πετάλι μπορεί να είναι ακριβότερο είναι γιατί οι διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης είναι ακριβότερες, δεδομένης της μη-μαζικότητας. Όμως, αν ένα πετάλι είναι ακριβότερο για λόγους άσχετους με τον ήχο του, γιατί να το αγοράσει κανείς;

Εδώ μέσα έχουμε τρελλαθεί να διαβάζουμε υποθετικές υποθέσεις κι εκτιμήσεις σε φιλολογικό επίπεδο και μάλιστα κατηγορούμαι όταν αναρωτιέμαι για την βάση που μπορεί να έχουν αυτές ότι αφαιρώ το δικαίωμα αυτού που δεν ξέρει καν για τί πράγμα μιλάει να έχει γνώμη. Πρέπει να είμαστε από τα λίγα μουσικά fora με gearheads παγκοσμίως που ακόμα και το AxeFX έχει κατηγορηθεί ώς ψηφιακίλα...αστεία πράγματα δηλαδή...

Επειδή εδώ μέσα υπάρχουν όμως και παιδιά που έχουν ακούσει και δυο πράγματα παραπάνω και υπάρχει και πιο άμεση δυνατότητα επικοινωνίας απ ότι σε ένα ξένο forum θέλω να αποκτήσει και το noiz την σοβαρότητα ώστε αυτοί οι άνθρωποι να συμμετάσχουν πιο ενεργητικά και να μην έχουν 5000 posts στο TGP και 50 εδώ...
Σου ζητώ ταπεινά συγνώμη kpeyos για την συμπεριφορά μου και θα ήθελα από τα βάθη της καρδιάς μου να σε ευχαριστήσω δημόσια γιατί με έκανες να δω ποια είναι η σωστή και κυρίως ευγενική συμπεριφορά. Επίσης, πλέον έχω καταλάβει ότι οι απόψεις μου (γιατί μόνο απόψεις είναι) είναι για τα σκουπίδια και λέω να ξαναρχίσω το πλέξιμο που είχα σταματήσει για να μπορώ να έχω τον χρόνο να γράφω μαλακίες στο Noiz. Επίσης, ζητώ συγνώμη από όλους εκείνους που θα ήθελαν να προσφέρουν τις γνώσεις τους στο φόρουμ αλλά κάτι τομάρια σαν και του λόγου μου δεν τους αφήνουν με τα αβάσιμα (ο Θεός να τα κάνει) επιχειρήματά τους. Τέλος, να αναγνωρίσω την αυθεντία σου φίλε kpeyos σε ότι έχει να κάνει με τα πετάλια αλλά κυρίως με την ευγένια. Και πάλι σε ευχαριστώ. All hail master kpeyos.

Υ.Γ. Τα προηγούμενα φυσικά δεν ισχύουν γιατί προφανώς δεν ξέρω τι λέω και άρα αυτοακυρώνομαι. Χμμμμμμ.

 
kpeyos είπε:
Από 'κει και πέρα όμως η boutique κοινότητα μας έχει προσφέρει καλώς την δυνατότητα να περάσουν από τα χέρια μας εργαλεία που στις προηγούμενες γενιές ούτε και πραγματικοί star μουσικοί δεν είχαν ονειρευτεί. Κάποιος θέλει τα χρησιμοποιεί, άλλος όχι και είναι δικαίωμά του. Αλλός βάζει πλάι πλάι ένα boutique και συγκρίνει με ένα φθηνό μαζικής, κι αν είναι ίδια κρατάει το φθηνό, πουλάει το boutique βγαίνει και γράφει "παίδια, μην ξοδεύεστε για το τάδε, το δοκίμασα μαζί με το δείνα την ίδια δουλειά κάνουν, πάρτε το δείνα". Αυτό για παράδειγμα είναι σοβαρή άποψη γραμμένη σε μουσικό forum.
Από τη στιγμή που επιθυμούμε όλοι να παρουσιάζονται τεκμηριωμένες απόψεις, πραγματικά θα ήθελα η συζήτηση να συνεχιστεί με παράθεση τέτοιων. Λυπάμαι, αλλά η άποψη "αν δεν το έχεις ακούσει/παίξει για καιρό δεν μπορείς να καταλάβεις" δεν φέρει την βαρύτητα που απαιτείται. Ξέρεις καλά ότι διαφορετικά "ακούει" ο καθένας (δεν εννοώ ποιοτικά) και το "άκουσμά" του έχει πάντοτε σχέση με το περιβάλλον που κινείται μουσικά. Αυτός ήταν ο λόγος που ανέφερα σε προηγούμενη σελίδα για το πως αποδίδει οποιοδήποτε πετάλι (ή whatever) μέσα στη μπάντα, σε "πραγματικές συνθήκες". Διότι για πολλούς αυτή είναι η μοναδική παράμετρος που μετράει.

Να αναφέρω μια προσωπική εκτίμηση "αντικειμενικής" όσο και "υποκειμενικής" θεώρησης ενός μπουτίκ πεταλιού. Έχω σε παραγγελία το Ethos, το οποίο θα παραλάβω, ως φαίνεται, ενάμιση χρόνο μετά το order email. Το τι καζούρα έφαγα από συνφορουμίτες σχετικά, δεν περιγράφεται... Αλλά μπορώ να "υποστηρίξω" την άποψή μου. "Αντικειμενικά" το Ethos "αξίζει" διότι, σε αντίθεση με άλλα Dumblοπέταλα που αναπαράγουν ένα γενικό mood και feel/tone (στην καλύτερη περίπτωση), το Ethos είναι στην πραγματικότητα μια "κόπια" της προενίσχυσης Dumble OD (και των δύο καναλιών), χρησιμοποιώντας FET αντί για λυχνίες. Εγγυώμαι ότι, ακόμα και να προσπαθήσει να το αντιγράψει κάποιος, μάλλον θα του βγει μία ή άλλη από άποψης κόστους. "Υποκειμενικά" τώρα, το έχω χρησιμοποιήσει και μάλιστα σε "βιαστικό" τζαμάρισμα/live, και η αίσθηση και ο ήχος του με έπεισαν από τις πρώτες 3 νότες. Είναι σαν να παίζεις με μια καλοσχεδιασμένη "πραγματική" προενίσχυση, από κάθε άποψη. Πρακτικά, με ένα μικρό πολυεφφέ και ένα wah μπορούν να με καλύψουν σε μια σειρά από live παιξίματα. Και στην περίπτωση που κάπου δεν τα βρούμε, μπαίνει ο παράγοντας μεταπωλητική αξία, μιας και τα Ethos φεύγουν χαλαρά στα 600 ευρώ στο ebay (200+ παραπάνω από την τιμή αγοράς καινούργιου).

Τα παραπάνω θα μπορούσα να τα γράψω και για το CT Ziggy και για 2-3 άλλα πετάλια, αλλά, όπως είπα, δεν έχω εκτεταμένη εμπειρία με μπουτίκ πετάλια, και θα ήθελα να διαβάσω παρόμοιες με την παραπάνω παρουσιάσεις, ώστε να καταλάβω που έγκειται η διαφορά ενός μπουτίκ Tremolo, π.χ., σε σχέση με ένα μαζικής παραγωγής που κοστίζει τα μισά και λιγώτερα. Από ανθρώπους που έχουν γνώση και εμπειρία.

Εδώ μέσα έχουμε τρελλαθεί να διαβάζουμε υποθετικές υποθέσεις κι εκτιμήσεις σε φιλολογικό επίπεδο και μάλιστα κατηγορούμαι όταν αναρωτιέμαι για την βάση που μπορεί να έχουν αυτές ότι αφαιρώ το δικαίωμα αυτού που δεν ξέρει καν για τί πράγμα μιλάει να έχει γνώμη. Πρέπει να είμαστε από τα λίγα μουσικά fora με gearheads παγκοσμίως που ακόμα και το AxeFX έχει κατηγορηθεί ώς ψηφιακίλα...αστεία πράγματα δηλαδή...

Επειδή εδώ μέσα υπάρχουν όμως και παιδιά που έχουν ακούσει και δυο πράγματα παραπάνω και υπάρχει και πιο άμεση δυνατότητα επικοινωνίας απ ότι σε ένα ξένο forum θέλω να αποκτήσει και το noiz την σοβαρότητα ώστε αυτοί οι άνθρωποι να συμμετάσχουν πιο ενεργητικά και να μην έχουν 5000 posts στο TGP και 50 εδώ...
Μπα, μη νομίζεις ότι και σε ξένα fora δεν υπάρχει υποτίμηση τόσο μπουτίκ gear όσο και πιο πρωτοποριακών σχεδιάσεων. Για το Axe ειδικά άστο... και ειδικά όσο πιο πολύπλοκο είναι το gear τόσο οι ατάκες εκτροχιάζονται.

Τέλος δεν θεωρώ ότι το noiz είναι λιγώτερο σοβαρό (ή αστείο) από γνωστά ξένα fora. Συμμετέχω περιστασιακά σε 2-3 και, χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ τα 8+ χρόνια συμμετοχής μου στο noiz, έχω διαβάσει πολύ ουσιαστικότερα πράγματα εδώ. Ας μην απαξιώνουμε την ουσία του ζητήματος. Εξάλλου, το Noiz είναι ένα φόρουμ με ευρεία θεματολογία, σε αντίθεση π.χ. με κάποιο φόρουμ που ασχολείται μόνο με πετάλια, μόνο με ακριβό gear, κλπ. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν δημιουργούνται πυρήνες, συνήθως από 2-3 άτομα, πιο εξειδικευμένοι. Και, εν τέλει, έχε περισσότερη εμπιστοσύνη στην κρίση του μέσου αναγνώστη να αναγνωρίσει ένα καλό ως σπουδαίο post.  ;)

 
Να σημειώσουμε εδώ ότι το Ethos δεν είναι απλά ένα μπουτίκ πετάλι. Είναι ολόκληρο σύστημα και είναι απολύτως λογικό να είναι ακριβό και να σου πω την αλήθεια το λιμπίζομαι πολύ άσχημα. Δεν το θεωρώ καλό παράδειγμα για την συζήτηση, ξεφεύγει πολύ και ασε που δεν έχω δεί κάτι παρόμοιο στην αγορά για να μπορεί να γίνει κάποια σύγκριση.

 
theoctapus είπε:
Σε καμία, μα καμία περίπτωση δεν λέω ότι ΟΛΑ τα boutique πετάλια είναι υπερτιμημένα. Λέω ότι η λέξη boutique δεν αρκεί από μόνη της να υποστηρίξει υψηλή τιμή, ούτε και τα ψευτοεπιχειρήματα που μερικές φορές έρχονται πακέτο.
Εννοείται. Επτά σελίδες thread αυτό εννοείς όλο κι όλο;

Επίσης λέω ότι ένα απλό κύκλωμα με απλά components και άντε ίσως και με κανά περίεργο, δεν μπορεί να έχει υπερβολική τιμή σε σχέση τουλάχιστον με τον απλό κλώνο του. Ξέρεις υπάρχει και το marketing.

Κάποιες κατασκευές ανέφερα κι εγώ. Σου είπα ότι ακριβείς κλώνους tubescreamer και LPB booster και SHO Booster και Ross Compressor και Orange Squeezer και Rangemaster ακόμα και του TB83 του Pete Cornish μπορώ να σου βρώ πάμφθηνα, ίσως και πιο φθηνά απ' ότι αξιζει να κάτσεις να ασχοληθείς. Για το τελευταίο μάλιστα είχα ανοίξει κι ένα thread μόνο που κανέις δεν ασχολήθηκε μάλλον γιατί τα 70-80 ευρώ είναι πολλά και θα κάτσουν όλοι να το φτιάξουν μόνοι τους. Υπάρχουν όμως και δεκάδες άλλα θεσπέσια πετάλια που δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά να κοπιαριστούν και κοστίζουν ακριβά, αλλά δεν μπορείς να τα πείς υπερτιμημένα.

Όπως δεν υποστηρίζω σε καμία περίπτωση ότι τα δικά μου hand-made πετάλια τα οποία έχω φτιάξει μετά από αρκετή μελέτη και σχεδιασμό (και όχι στεγνή αντιγραφή, το distortion π.χ. μου πήρε ένα μήνα σχεδιασμό), χρησιμοποιώντας τα καλύτερα δυνατά components που μπορώ να βρώ, είναι όντως ανώτερα, όμοια δεν μπορώ να βρώ κανέναν απολύτως λόγο γιατί ένα κύκλωμα το οποίο σερβίρεται μαζί με την λέξη boutique είναι ντε και καλά ανώτερο. Μπορεί όντως και να είναι βέβαια, δεν αποκλείεται. Είπαμε, ούτε ικανή, ούτε αναγκαία συνθήκη. Εκ των προτέρων δεν υπάρχουν κανόνες.
Αρχικά θεώρησα ότι φτιάχνεις κι εσύ κλώνους, μιας και με τους κλώνους είχες "κολλήσει" περισσότερο. Το ότι έχεις τις γνώσεις να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο και έβαλες κι άλλη πόση προσωπική δουλειά θα 'πρεπε να σε έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι κάποιος που φτάνει στο σημείο μέσα από αυτές τις γνώσεις και μέσα από τη δουλειά του και φτιάχνει ένα προιόν το οποίο τυγχάνει της γενικής αποδοχής ενός ευρύτερου κοινού θα πρέπει να έχει δικαίωμα να πουλήσει τη δουλειά του όπως αυτός νομίζει και να ζήσει από αυτή. Επίσης πως αυτό είναι καλό και γι αυτόν και για μας που του δίνουμε τη δυνατότητα να καθίσει και απερίσπαστος να ασχοληθεί με την επόμενη κατασκευή του που θα μας καταπλήξει. Ας ρυθμίσει η αγορά και ο φοβερός έτσι κι αλλιως στον χώρο ανταγωνισμός το πόσο θα πουλήσει. Όλα τα υπόλοιπα που γράφεις για τα κυκλώματα που σερβίρονται κλπ είναι κοινοτυπίες.

Η βασικός προβληματισμός συνεχίζει να είναι το κόστος. Ο μόνος αδιαμφισβήτητος λόγος για τον οποίο ένα boutique πετάλι μπορεί να είναι ακριβότερο είναι γιατί οι διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης είναι ακριβότερες, δεδομένης της μη-μαζικότητας. Όμως, αν ένα πετάλι είναι ακριβότερο για λόγους άσχετους με τον ήχο του, γιατί να το αγοράσει κανείς;
Προσωπικά αν με ρωτάς για κανέναν λόγο. Εχω κι έναν φίλο βέβαια που πούλησε όλα τα έτσι κι αλλιώς υπερσπάνια vintage και boutique πετάλια που είχε κι αγόρασε όλα τα Mad Professor για να τα κάνει σετ λες κι ήταν ταπεράκια... Τα boutique πετάλια όμως δεν είναι ακριβά λόγω της παραγωγής τους αλλά λόγω της σχέσης προσφοράς και ζήτησής τους όπως και οτιδήποτε άλλο σε αυτήν την κοινωνία. Αν δεις τους άγνωστους boutiqάδες ας πούμε που πρωτοξεκινάνε και δεν τους ξέρει η μαμά τους, είναι παμφθηνοι...

Από 'κει και πέρα εγώ ανέφερα σε προηγούμενα post ας πούμε ακριβότερα discontinued υλικά και είπες ότι είναι κομμάτι του μύθου. Δεν έχεις όμως τα ακούσματα για να το υποστηρίξεις. Απλά πετάς ένα τσιτάτο κι όποιον πάρει ο χάρος, με βγάζεις και κακό στο τέλος...

Σου ζητώ ταπεινά συγνώμη kpeyos για την συμπεριφορά μου και θα ήθελα από τα βάθη της καρδιάς μου να σε ευχαριστήσω δημόσια γιατί με έκανες να δω ποια είναι η σωστή και κυρίως ευγενική συμπεριφορά. Επίσης, πλέον έχω καταλάβει ότι οι απόψεις μου (γιατί μόνο απόψεις είναι) είναι για τα σκουπίδια και λέω να ξαναρχίσω το πλέξιμο που είχα σταματήσει για να μπορώ να έχω τον χρόνο να γράφω μαλακίες στο Noiz. Επίσης, ζητώ συγνώμη από όλους εκείνους που θα ήθελαν να προσφέρουν τις γνώσεις τους στο φόρουμ αλλά κάτι τομάρια σαν και του λόγου μου δεν τους αφήνουν με τα αβάσιμα (ο Θεός να τα κάνει) επιχειρήματά τους. Τέλος, να αναγνωρίσω την αυθεντία σου φίλε kpeyos σε ότι έχει να κάνει με τα πετάλια αλλά κυρίως με την ευγένια. Και πάλι σε ευχαριστώ. All hail master kpeyos.

Υ.Γ. Τα προηγούμενα φυσικά δεν ισχύουν γιατί προφανώς δεν ξέρω τι λέω και άρα αυτοακυρώνομαι. Χμμμμμμ.
Επειδή είμαι ανώτερο ον, σε συγχωρώ. Άντε καληνύχτα...

 
The Genius Loci είπε:
Λυπάμαι, αλλά η άποψη "αν δεν το έχεις ακούσει/παίξει για καιρό δεν μπορείς να καταλάβεις" δεν φέρει την βαρύτητα που απαιτείται. Ξέρεις καλά ότι διαφορετικά "ακούει" ο καθένας...

...θα ήθελα να διαβάσω παρόμοιες με την παραπάνω παρουσιάσεις, ώστε να καταλάβω που έγκειται η διαφορά ενός μπουτίκ Tremolo, π.χ., σε σχέση με ένα μαζικής παραγωγής που κοστίζει τα μισά και λιγώτερα. Από ανθρώπους που έχουν γνώση και εμπειρία.
Sorry σε έχασα λίγο. Τελικά θες να ακούσεις γνώμες από ανθρώπους που έχουν παίξει με τα πετάλια ή δε σε ενδιαφέρει κι ο καθένας μπορεί να γράψει μια παράγραφο με τίτλο "Ο φανταστικός μου φίλος - το Diamond Memory Lane II"  ή ακόμα καλύτερα "Το Artec Analog Echo σκίζει το Fulltone TTE - επειδή το λέω εγώ"  ;D

Πάντως το παράδειγμα με τις δυο τρεις νότες που φέρνεις δεν είναι άκυρο. Λίγες αλήθεια φορές κάτι έιναι τόσο εντυπωσιακό που τρεις νότες αρκούν. Έτσι διάλεξα την κιθάρα και το Effectrode Phaseomatic και δεν με απογοήτευσαν σε βάθος χρόνου...

 
Επίσης, ξέχασα

The Genius Loci είπε:
..το Ethos είναι στην πραγματικότητα μια "κόπια" της προενίσχυσης Dumble OD (και των δύο καναλιών), χρησιμοποιώντας FET αντί για λυχνίες. Εγγυώμαι ότι, ακόμα και να προσπαθήσει να το αντιγράψει κάποιος, μάλλον θα του βγει μία ή άλλη από άποψης κόστους.
Η χρήση FETs αντί λυχνιών δεν αυξάνει απαραίτητα το κόστος, ούτε το γεγονός ότι αντιγράφει "πραγματικό" preamp. Trust me. Το boogie emulator που έχω φτιάξει είναι ακριβώς της ίδιας φιλοσοφίας, αντιγραφή (EDIT: μέρους του) preamp stage του dual rect, απλά εγώ έβαλα άλλο EQ (για την ακρίβεια το EQ το έχω φτιάξει εξωτερικό ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλα, παθητικά όμως). Χρησιμοποίησα αυτά http://www.banzaimusic.com/J201.html και όπως βλέπεις η τιμή τους δεν είναι και κάτι ...σπουδάιο, παρόλο που πήρα μια χούφτα για να είμαι σίγουρος.

Ότι θα είναι ακριβό να το αντιγράψει κανείς (το Ethos), σίγουρα. Μόνο τα pots να αγοράσεις, τόσα που έχει, μπορεί να πάει και 60-70 ευρώ ανάλογα την ποιότητα.

... θα πρέπει να έχει δικαίωμα να πουλήσει τη δουλειά του όπως αυτός νομίζει και να ζήσει από αυτή.
Το δικαίωμα σίγουρα το έχει. Όπως και εγώ έχω το δικαίωμα να είμαι καχύποπτος λόγω, μάντεψε, εμπειρίας. Και η κοστολόγηση της προσωπικής δουλειάς είναι σχετική. Θα μπορούσα να επεκταθώ και σε παραδείγματα από άλλους επαγγελματικούς χώρους, αλλά αρκετά off topic είμαστε.

Κοινώς, προτείνω να είμαστε ψυλλιασμένοι. Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός.

 
theoctapus είπε:
Να σημειώσουμε εδώ ότι το Ethos δεν είναι απλά ένα μπουτίκ πετάλι. Είναι ολόκληρο σύστημα και είναι απολύτως λογικό να είναι ακριβό και να σου πω την αλήθεια το λιμπίζομαι πολύ άσχημα. Δεν το θεωρώ καλό παράδειγμα για την συζήτηση, ξεφεύγει πολύ και ασε που δεν έχω δεί κάτι παρόμοιο στην αγορά για να μπορεί να γίνει κάποια σύγκριση.
Υπάρχουν ανάλογα, όχι OD πετάλια, αλλά κυρίως διάφορα "περίεργα" envelopes/modulation, κάποια delays, κλπ. Τελικά, πετάλι είναι. Για κάποιους είναι too much. Για άλλους μπορεί να είναι πολύ περισσότερο από ένα OD.

Όσο για τη... λιγούρα για το Ethos, ή δίνεις $650 μίνιμουμ και παίρνεις ένα "μεταχειρισμένο" (yeah right... κοινό μυστικό ότι διάφοροι παραγγέλνουν καμμιά 10αριά με διαφορετικά ονόματα και τα πουλάνε την άλλη μέρα στο ebay...  ::)), ή μπαίνεις στη wait list και το παραλαμβάνεις κάποια στιγμή το 2013.

Sorry σε έχασα λίγο. Τελικά θες να ακούσεις γνώμες από ανθρώπους που έχουν παίξει με τα πετάλια
Φυσικά και αυτό με ενδιαφέρει. Αλλά θα ήθελα κάποια πιο σαφή επιχειρήματα, αφού νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι μας αφορά το "φάγωμα της τούρτας" και όχι τι λέει το διαφημιστικό φυλλάδιο.

Για παράδειγμα, για το Ziggy (που ανέφερα πιο πάνω) θα μπορούσα να μιλήσω για τον transparent χαρακτήρα και το σεβασμό στις δυναμικές, που θα ομολογήσω ότι δεν βρίσκεις εύκολα στα συνήθη πετάλια του εμπορίου. Όπως επίσης ότι η χροιά του δεν προσπαθεί να "εντυπωσιάσει" με εξυπνάδες στο EQ και σου επιτρέπει να "βρεις τον ήχο" της κιθάρας σου. Αναγνωρίζω ότι ακόμα και αυτά είναι υποκειμενικά και χρησιμοποιούν την cryptic αργκώ του χώρου, αλλά... έστω.

Παρεμπιπτόντως συμφωνώ στα περί ανταμοιβής της προσπάθειας και της δημιουργικότητας. Η διαφορά μας πιστεύω είναι πως, εγώ είμαι μάλλον δύσπιστος για το 90% τουλάχιστον των μπουτικο-κατασκευαστών. Αλλά δεν είμαι το τυπικό κοινό τέτοιου gear.

Η χρήση FETs αντί λυχνιών δεν αυξάνει απαραίτητα το κόστος, ούτε το γεγονός ότι αντιγράφει "πραγματικό" preamp.
Ναι, εννοούσα ότι είναι ακριβό να αντιγραφεί γενικότερα. Ο Rob είμαι σίγουρος ότι αγοράζει πιο φτηνά τα ανταλλακτικά από εμάς.  ;) Να σημειωθεί ακόμα πως και ο original Dumble preamp έχει FETs, όχι μόνο λυχνίες.

 
πολυ ωραιο θεμα (σταματηστε το ξεκατινιασμα το χαλατε)

θα ηθελα να αναφερω οτι η μεση τιμη τα 170 δολαρια στην Αμερικη δεν υπερβολικη για κατι χειροποιητο, αλλα ειναι υπερβολη τα 200 ευρω που πληρωνουμε εμεις...

σαν Ελληνα το μονο που με πειραζει ειναι που δεν εχω πρωτα την προσβαση να τα δοκιμασω και μετεπειτα την οικονομικη δυνατοτητα να τα αποκτησω

 
The Genius Loci είπε:
Παρεμπιπτόντως συμφωνώ στα περί ανταμοιβής της προσπάθειας και της δημιουργικότητας. Η διαφορά μας πιστεύω είναι πως, εγώ είμαι μάλλον δύσπιστος για το 90% τουλάχιστον των μπουτικο-κατασκευαστών. Αλλά δεν είμαι το τυπικό κοινό τέτοιου gear.  
Εδώ πάντως να πω άλλα δυο πράγματα προς υπεράσπιση των μπουτικάδων.

1ον: Έχει εδώ και αρκετό καιρό πάψει να επιβιώνει ο "μπουτικάς" που απλά κλωνοποιεί έναν Ross, ένα Fuzz Face ένα Rangemaster κι ένα Rat όπως να ΄ναι. Τα προηγούμενα χρόνια δέχομαι ότι όποιος ήξερε να πιάνει ένα κολλητήρι δήλωνε κατασκευαστής αλλά πλεόν υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός με άμεση συνέπεια την εκτόξευση της ποιότητας. Σε καμιά περίπτωση το 90% δεν ισχύει.

2ον: Όπως και να 'χει δεν φταίει ο μπουτικάς όταν τα περισσότερα Fuzz δεν μπορεί να τα βρεί κάποιος διαθέσιμα από κάποια μεγάλη εταιρεία είτε λόγω μη ευρείας διαθεσιμότητας στοιχείων που το αποτελούν, είτε επειδή αποτελούν εξειδεικευμένες κατασκευές που δεν αφορούν το ευρύ κοινό και οι μεγάλες εταιρείες δεν ασχολούνται.

3ον: Δεν φταίει ο μπουτικάς όταν η ProCo επανεκδίδει το original RAT, ή για παράδειγμα η Dunlop και η MXR επανεκδίδουν το Fuzz Face πυριτίου και με έκπληξη ανακαλύπτω τα προιόντα αυτών των εταιρειών στοιχίζουν ακριβότερα από αυτά του γνωστού μπουτικά (RetroSonic, Hartmann) τα οποία έχουν και τις εκάστοτε βελτιώσεις, mods κ.λ.π...

4ον: Κάποιος θα πρέπει να είναι προσεκτικός με προιόντα και κατασκευαστές τα οποία με το που βγαίνουν αποσπούν διθυράμβους. Πολλές φορές ένας καινούργιος ήχος εντυπωσιάζει για μια βδόμαδα μόνο και μόνο επειδή κάτι διαφορετικό στο αυτί. Καλό είναι να πηγαίνουμε σε σχέδια που έχουν αντέξει περισσότερο στον χρόνο. Εννοείται επίσης πως πριν απά κάθε αγορά θα πρέπει να προηγείται και η σχετική έρευνα αγοράς για να μην πέφτουμε θύματα του κάθε επιτήδειου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
sardas είπε:
πολυ ωραιο θεμα (σταματηστε το ξεκατινιασμα το χαλατε)

θα ηθελα να αναφερω οτι η μεση τιμη τα 170 δολαρια στην Αμερικη δεν υπερβολικη για κατι χειροποιητο, αλλα ειναι υπερβολη τα 200 ευρω που πληρωνουμε εμεις...
Εδώ νομίζω ότι υπήρξε και όλο το πεδίο των παρεξηγήσεων σε αυτό το thread. To ότι κάτι είναι χειροποίητο δεν το ανεβάζει αυτόματα σε κάποιο "μαγικό" status. Το ότι είναι κορυφαίο σαν ποιότητα, τελευταία λέξη του ηχητικού trend, σπάνιο σαν κατασκευή λόγω υλικών που διαμορφώνουν το κύκλωμα, χρησιμοποιεί ακριβά parts, αποτελεί εξαιρετική έμπνευση κλπ μπορούν σαν παραγοντες να δικαιολογήσουν την όποια τιμή.

σαν Ελληνα το μονο που με πειραζει ειναι που δεν εχω πρωτα την προσβαση να τα δοκιμασω και μετεπειτα την οικονομικη δυνατοτητα να τα αποκτησω
Στο 99% των περιπτώσεων ούτε ο Αμερικάνος, Άγγλος, Αυστραλός έχει αυτήν την δυνατότητα έστω κι αν τα πετάλια παράγονται στην ίδια του τη χώρα. Οι ποσότητες είναι τέτοιες συνήθως που δεν φτάνουν να τροφοδοτήσουν τις βιτρίνες των καταστημάτων, εκτός κι αν ζείς σε καμιά μεγάλη πόλη με μπουτικομάγαζα όπως είναι αυτά του Hollywood, του San Francisco του Λονδίνου κ.λ.π.

Το "κόλπο" αν θες εδώ είναι να αγοράζεις μεταχειρισμένα σε τιμές που μπορείς αν δε σου κάνει το πετάλι να το "στείλεις" εύκολα. Εγώ ακόμη και σε περιόδους που στην Ελλάδα δεν κινείται τίποτα και οι Αμερικάνοι δεδομένα είναι πιο δύσκολοι στο να αγοράσουν από Ευρώπη δύσκολα θα χάσω πάνω από 10-20 ευρώ σε αγοραπωλησίες, τα οποία είναι λεφτά που μπορεί να τα 'εχω βγαλει στη διαφορά από ένα άλλο πετάλι που πούλησα ακριβότερα. Δεν είναι κάτι τραγικό.

 
Από το απόγευμα, έχω μπει στο ίδιο τριπάκι με ένα επίσης φτηνό "ψηφίο", το G3 της Zoom
φοβερο μηχανακι και ΙΜΗΟ ενα απο τα καλυτερα πολυεφε που εχω ακουσει ,το πηρε ενας φιλος μου και επαθε πλακα και αν και δεν τον...πιστευα..επαθα και εγω.... ;D ,τα od/drives δεν τα πολυακουσα ,αλλα φανταζομαι οτι θα ειναι μια χαρα ειδικα για  εμενα που..προτιμω τα...ψηφια.. ;D....και για "βρωμες" (μια και ΙΜΗΟ "τα παντα ειναι eq" & την δυνατοτητα παραμετροποιησης που εχουν τα ψηφιακα εφε δεν την εχουν τα αναλογικα  )  αλλα με τα mod/delay/rev δεν νομιζω να μεινει δυσαρεστημενος ΚΑΝΕΝΑΣ κιθαριστας που ακουει με τα...αυτια του... :)

 
Superfunk είπε:
ΚΑΝΕΝΑΣ κιθαριστας που ακουει με τα...αυτια του... :)
Να, αυτά να μην είχαμε...

 
το Ethos είναι στην πραγματικότητα μια "κόπια" της προενίσχυσης Dumble OD (και των δύο καναλιών), χρησιμοποιώντας FET αντί για λυχνίες.
Oλα καλα και αγια, αλλα ως γνωστον το πραγματικο feel ενος ενισχυτη βγαινει απο ολα του τα σταδια.

Η προενισχυση ειναι το "χρωμα".

Τα πεταλια μπορουν να δωσουν ενα flavour, σε μικρη ή μεγαλη δοση κατα περιπτωση.

Δεν το εχω παιξει το συγκεκριμενο, δεν το χλευαζω επουδενι, αλλα ποσο Dumb_le μπορει να ειναι τελικα(ωστε να κοστιζει και τοσο)?

Ψιλοασχετο, αλλα η συνταγη FET αντι λυχνιων ειναι κλασσικο trend στο ...πεταλοσυμπαν.

Δεν ειναι και τιποτα το εξωτικο. Απλα ηχητικα τα FET συμπεριφερονται λιγο πιο "λαμπατα", να το πουμε ετσι.

γιαυτο και τα FET/ΜosFET παιζουν πολυ τελευταια σε clipping loops κλπ διαφορων μπουτικο-ODs_πχ Zen.

Εχω φτιαξει αρκετα pre-amp emulations/copies/FET transcriptions και ενω η "γευση/χροια" ειναι δεδομενη, δεν μπορεις να πεις οτι κλεινεις τα ματια και νομιζεις οτι παιζεις με τον πραγματικο ενισχυτη που πας να προσομοιωσεις. Πιθανοτατα οι "αλλοι" να το κανουν καλυτερα απο μενα γιατι ειναι και επαγγελματιες. Αλλα οπως και να' χει...

 
kpeyos είπε:
Να, αυτά να μην είχαμε...
Δεν σε εννοω....αμφιβαλεις οτι υπαρχουν τετοιοι κιθαριστες?Γιατι εγω προσωπικα εχω γνωρισει ΔΕΚΑΔΕΣ.

Ακομα δεν μπορω να ξεχασω τα γελια που καναμε με τον Κυριακο απο τα ΔΙΑΦΑΝΑ ΚΡΙΝΑ στο στουντιο οταν στον 4ο δισκο τους ενας φαν που ειχε περασει απο το στουντιο ειχε "παθει πλακα" απο τον ηχο των "αναλογικων πεταλιων" (πριν το γυρισει στην TL ο Kυριακος ειχε ισως την μεγαλυτερη/εντυπωσιακοτερη/ακριβοτερη μπουτικ πεταλιερα της...Ευρωπης..2 νοματαιοι δεν μπορουσαν να την κουβαλησουν  ;D)   και του "VOX AC30"  οταν αυτο που ακουγε ηταν ενα overdubbed σολο περασμενο στα βιαστικα connect με την TL.... ;D  (εχω...απειρες τετοιες ιστοριες να σου διηγηθω...ορεξη να εχεις... ;D)

 
Superfunk είπε:
Δεν σε εννοω....
Τον εννοώ εγώ βρε ούγκα παλιόγερε κολλημένε.  :P

Το απόλυτο σου λέει ο άνθρωπος τον ενοχλεί.

Ακού τον ήχο, μάθε τον ήχο, περιέγραψε τον ήχο και αν θες συζήτα και ο καθείς το γούστο του, οι γνώσεις του και η τσέπη του είναι η φιλοσοφία του ....... νομίζω ότι λέει.

Όχι "πεταλιέρα Tonelab, καλή. Superfunk μίλησε. Αλλιώς δέσιμο στο Τοτέμ και death by palunga"

 
audiokostas είπε:
Τον εννοώ εγώ βρε ούγκα παλιόγερε κολλημένε.  :P

Το απόλυτο σου λέει ο άνθρωπος τον ενοχλεί.

Ακού τον ήχο, μάθε τον ήχο, περιέγραψε τον ήχο και αν θες συζήτα και ο καθείς το γούστο του, οι γνώσεις του και η τσέπη του είναι η φιλοσοφία του ....... νομίζω ότι λέει.

να πω την αμαρτία μου, διαβάζοντας το παρακάτω:

Το ότι είναι κορυφαίο σαν ποιότητα, τελευταία λέξη του ηχητικού trend, σπάνιο σαν κατασκευή λόγω υλικών που διαμορφώνουν το κύκλωμα, χρησιμοποιεί ακριβά parts, αποτελεί εξαιρετική έμπνευση κλπ μπορούν σαν παραγοντες να δικαιολογήσουν την όποια τιμή.
...δεν βλέπω τίποτε σχετικό με ΗΧΟ

αντίθετα βλέπω αναφορές σε:

- μόδα

- σπανιότητα

- υψηλό κόστος

...με όλα τα παραπάνω πασπαλισμένα με μπόλικο ελιτισμό

 
Ας πω κι εγώ τη λαλακία μου... ;D

Αυτό που έχω καταλάβει, μετά από αρκετά χρόνια ψαξίματος και οικονομικού ξηλώματος, είναι πως όταν κρίνω ένα μηχάνημα (είτε είναι κιθάρα, είτε πετάλι, είτε ενισχυτής), πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον και απαραιτήτως δυο βασικά κριτήρια:

1. Να έχει ένα ποιοτικό σήμα (όχι ήχο, σήμα), δηλαδή να μην έχει θόρυβο, παράσιτα, περίεργες συχνότητες κλπ.

2. Να είναι προβλέψιμο, δηλαδή, αν παίξω 20 φορές το ίδιο ακριβώς πράγμα, να ακουστεί 20 φορές το ίδιο ακριβώς πράγμα.

Ειδικότερα το δεύτερο, είναι τελικά, κατ' εμέ, το νόημα ενός ακριβού οργάνου/μηχανήματος, κάτι στο οποίο κατέληξα μετά από αρκετές φιλοσοφικές αναζητήσεις και συζητήσεις, για το τί είναι τελικά ο καλός ήχος (και, κυρίως, αν υφίσταται κάτι τέτοιο).

Μπουτίκ πετάλια (με την έννοια του χειροποίητου, σπάνιου πεταλιού) περάσαν μερικά από τα χέρια μου, αλλά ποτέ δεν με έπεισαν ότι αξίζουν τα λεφτά τους. Πάντα έπιανα τον εαυτό μου να γυρίζει στην ασφάλεια των διάσημων πεταλιών (πχ Boss DS1, Proco Rat, MXR Stereo Chorus, Boss GigaDelay κλπ), αλλά και σε ένα ακαθόριστο συναίσθημα σιγουριάς για το πώς θα ακουστεί το οτιδήποτε επιχειρήσω να παίξω.

Τώρα, αν αυτά τα συναισθήματα είναι υπαρκτά ή make-believe, δεν το γνωρίζω και δεν με απασχολεί κιόλας. Απλά, νοιώθω ανακουφισμένος και τυχερός που, προσωπικά, έχω βρει αυτό που θέλω σε υλοποιήσεις κοινές και φθηνές.

ΥΓ> Δεν λέω πως όλα τα μπουτίκ πετάλια είναι απρόβλεπτα, δεν τα έχω ακούσει και όλα, άλλωστε. Απλά, εμένα μου δημιουργούν ένα αίσθημα ανασφάλειας στο πώς θα αντιδράσουν σε κάποιες στανταρισμένες κινήσεις (πχ κάποιο bend).

ΥΓ2> Για την FB, το μόνο που έχω να πω είναι απλά έλεος.

 
gdevelek είπε:
...δεν βλέπω τίποτε σχετικό με ΗΧΟ

αντίθετα βλέπω αναφορές σε:

- μόδα

- σπανιότητα

- υψηλό κόστος

...με όλα τα παραπάνω πασπαλισμένα με μπόλικο ελιτισμό
Καλά, είναι και θέμα πως θες να τα δεις, έτσι ;

Εγώ από την άλλη θα μπορούσα να διαβάζω για εμπνευσμένη υλοποίηση με ανώτερη ποιότητα κατασκευής, με εξαιρετικής ποιότητας και δυσεύρετα υλικά.

Το μάρκετινγκ είναι μέσα στο παιχνίδι (ότι μούφα και να βγάλει η BMW κάποιος θα βρεθεί να την χρυσοπληρώσει) και τελικά καθείς παίρνει αυτό που γουστάρει και αυτό που του αξίζει.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top