Master volume ηχογραφήσεων

Από εκεί και πέρα δεν καταλαβαίνω γιατί η λάμπα πχ, είναι τόσο sought after.

Σίγουρα "παραμορφώνει" το σήμα με ένα μη-γραμμικό τρόπο.

Γιατί επιζητούμε την παραμόρφωση αυτή του σήματος?

Και αν την επιζητούμε, γιατί δεν την επιτυγχάνουμε με πσηφιακά μέσα, αλλά προτιμάμε τα αναλογικά?




 Αυτό είναι πολύ ωραίο θέμα, αλλά είμαι πολύ νυσταγμένος ? Είναι επιθυμητή για αισθητικούς λόγους, μας αρέσει ο ήχος του Fender Bassman, του Marshall 800 κλπ κλπ, με αυτά μεγαλώσαμε και αυτά γουστάρουμε, και τέλος. Τώρα, αφού είναι μη- γραμμική η φάση, τότε μπαίνουμε σε άλλα μαθηματικά και εκεί είναι η δυσκολία για να γίνει η εξομοίωση, με αυτά καίνε το κεφάλι τους οι προγραμματιστές των plug in, και τρέχα γύρευε, αν μπλέξω και με αυτά δε θα ξαναπαίξω νότα, ήδη με κατέστρεψαν τα DAW και τα Synth, πάω να παίξω και καταλήγω να φτιάχνω ήχους ? Άντε καληνύχτα ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μάνο σ' ευχαριστώ πολύ που κάθεσαι τέτοια άγρια ώρα και δίνεις την άποψή σου στις απορίες μου.

 
Θέματα που αναπτύχθηκαν στο thread (μεταξύ άλλων):

  • Loudness wars.
  • Analog vs digital.
  • Multitrack vs Live recording.
  • Τι εννοεί ο καθένας με τον όρο πιστότητα, στην εγγραφή και την αναπαραγωγή. (2 διαφορετικές διαδικασίες).
  • Μέσα και αλγόριθμοι συμπίεσης αναπαραγωγής. (σε συζήτηση για πιστότητα είναι φάουλ η αναφορά σε κασέτα και mp3.).
Τι κοινό έχουν τα παραπάνω;

Προφανώς πληροφορίες περι ήχου σε βάθος χρόνου, με μπόλικη άποψη και ελαφρώς τεκμηριωμένη πληροφόρηση.

Θέλω να πω πως εδω μιλάμε μουσικοί και ηχολήπτες.

Αυτοί δηλαδή που καταγράφουν και έχουν ακούσει το πως ακούγεται στην φυσική του μορφή ένα ακουστικό όργανο.

Με ποια διαδικασία εγγραφής πετυχαίνει το πιστότερο αντίγραφο και παραπέρα πλέον, πως επεμβαίνει δημιουργικά (αν ζητηθεί) για να το ωραιοποιήσει σύμφωνα με τις επικρατούσες αισθητικές προδιαγραφές.

Δεν είμαστε, ούτε υπήρξαμε ΟΛΟΙ επαγγελματίες αλλά συζητάμε σε κοινό τραπέζι.

Η ευχέρεια με την οποία προέκυψαν τα εργαλεία ενός επαγγέλματος στο ευρύ κοινό τα τελευταία χρόνια, χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο (που δεν είναι και πυρηνική φυσική αλλά είναι αυτοδίδακτοι), έχει δημιουργήσει στρεβλώσεις και τα έχουν ευτελίσει.

Φυσικά το άπιαστο είναι το καλύτερο.

Ποιός σου λέει έχει/είχε... Studer; Μα σχεδόν οι περισσότεροι επαγγελματίες ηχολήπτες του παρελθόντος.

Ποιός δεν έχει; Ο σημερινός home recordist και ο χαιεντάς (εκεί να ακούσεις ιστορίες).

Σε κάποιους είναι θρύλος και σε άλλους πρώην καθημερινότητα κάποια πράγματα.

Δεν κομπάζω αλλά προσπαθώ να βάλω τα πράγματα στην θέση τους.

Και φυσικά υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες του ήχου που θα υποστηρίξουν το ένα ή το άλλο, αλλά σαν άποψη. Οπως π.χ. ο κολλητός μου superfunk που επιμένει πως τα παχιά μπράτσα στις κιθάρες είναι τα καλύτερα. Σόρι δεν θα πάρω, έχω μικρά χέρια.

Ολα τα παραπάνω λοιπόν είναι διαφορετικά πράγματα και δεν τα συζητάμε παράλληλα αν θέλουμε να καταλήξουμε σε ασφαλές συμπέρασμα. Ισως 5 διαφορετικές συζητήσεις πιο ειδικές, να είχαν περισσότερο ενδιαφέρον για όλους μας. Και κάνει και μια διαβολεμένη ζέστη...

 
Η μία μεγάλη διαφορά που βλέπω εγώ σε σχέση με την προ daw/computer εποχή, είναι ότι το 90% των σημερινών ηχογραφήσεων δεν θα ήταν δυνατές χωρίς αυτά, λόγω ικανοτήτων των μουσικών και κόστους.

Η άλλη είναι το πόσο κέρδισε ο μέσος μουσικός η χομπίστας από όλα αυτά, που πια μπορεί με κυριολεκτικά μηδαμινό κόστος και ελάχιστο παίδεμα να βγάλει παραέξω τη μουσική του απ το σπίτι του.

Από κει και πέρα, analog digital ανάλογα τα γούστα και τις δυνατότητες του καθενός. Με όλα γίνεται δουλειά.

 
Η άλλη είναι το πόσο κέρδισε ο μέσος μουσικός η χομπίστας από όλα αυτά, που πια μπορεί με κυριολεκτικά μηδαμινό κόστος και ελάχιστο παίδεμα να βγάλει παραέξω τη μουσική του απ το σπίτι του.
Που να δεις στα synth/arranger πόσο έχουν προχωρήσει... πλέον με ένα μόνο όργανο μπορώ να κάνω παραγωγή-ενορχήστρωση ηχογράφηση-εξαγωγή mp3 να έχω mic in και tc helicon voice processor tunning+effects χωρίς τη χρήση ΚΑΝ υπολογιστή!!!

η τεχνολογία έχει λύσει χέρια πραγματικά αρκεί  να έχεις τι γνώσεις....τι να λέμε τώρα....

 
Και εμένα η τεχνολογία με έκανε cos_dr. 

 Όσο εξελισσόταν, τόσο περισσότερο cos_dr γινόμουν. 

 Κομπρεσσαρε το μουσικό φάσμα και το loudness των μικρών ήρθε ποιο κοντά με το loudness των ειδικών και των σπουδαίων. 

 Έτσι λοιπόν δεν θα ξέρατε εμένα. Θα ξερατε μόνο τον ντυλαν, τον άηντολ, τους ντορς και τον τζαστιν και τη μαραηα. 

 Τι σημασία είναι να έχεις τα εκατομμύρια, τον ήχο τους, το ταλέντο τους. Σημασία έχει να σε ξέρουν. 

 Να γίνεται βαβούρα. 

 Χαχαχαχαχαχαχα 

 
Φυσικά το άπιαστο είναι το καλύτερο.


  Και εδώ φίλοι μου καλοί καλοί μου φίλοι είναι ΟΛΟ το ζουμί. ΟΛΟ το ζουμί. Χίλιες φορές το έχουμε δει το έργο, χίλιες φορές μούφα έργο ήταν. Διότι τα pro tools είναι μονόδρομος, χωρίς pro tools δε ζει ο άνθρωπος, και βγαίνει προσιτή έκδοση pro tools χωρίς υποχρεωτικό πανάκριβο hardware και ξαφνικά εντάξει, δεν είναι και τόσο εκπληκτικοτρομερά τα protools τελικά. Τα καλύτερα plug ins τα UAD, που πας ρε καραμήτρο με τα native, δεν ντρέπεσαι λίγο, και τελικά τα δουλεύεις και δεν κατεβαίνουν αγγελάκια από τον ουρανό και μονόκεροι που κλάνουν ουράνια τόξα, και λοιπά κλπ κλπ κλπ.

 Πιτσιρικάς θυμάμαι όλα τα μηχανήματα να μοστράρουν φάτσα φόρα τη λέξη digital στα ίσα ? γιατί τότε βγαίναν μηχανήματα για την πλέμπα ? με αυτήν την τεχνολογία, αλλά οι τιμές τους πιο ακριβές ήταν, και πως θα στα πάρουν τα λεφτά; Μα ρε φίλε είναι ΨΗΦΙΑΚΟ το μηχάνημα, που πας ρε κακομοίρη μίζερε με το αναλογικό κουβαδάκι σου, ΠΣΗΦΙΑ ρε, ειδικά στους σχετικά προσιτούς εγγραφείς ? όταν πρωτοέσκασαν ήταν ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΙ ΤΟΥΣ ? και μιλάμε με κάτι σκληρούς μέσα ένα giga με το ζόρι, δε σου έφτανε για όλο το project έπρεπε να κάνεις back up, αλλά τι να λέει η δυσχρηστία μπροστά στον ήχο ? σας θυμίζει κάτι αυτό; Βέβαια όντως καλύτερα ήταν από τα ΠΡΟΣΙΤΑ αναλογικά, αλλά μην μπούμε στα ίδια ?

Ότι σπανίζει και είναι ακριβό, έχει και το ανάλογο hype. Τώρα, να πληρώνω hype ή να παιδεύομαι για το hype  δεν το κάνω, αν όμως φέρνει πελάτες το καταλαβαίνω και το επικροτώ, ότι θέλει ο πελάτης και τέλος.

Θέλω να πω πως εδω μιλάμε μουσικοί και ηχολήπτες.

Αυτοί δηλαδή που καταγράφουν και έχουν ακούσει το πως ακούγεται στην φυσική του μορφή ένα ακουστικό όργανο.




 Εδώ να πω ότι έχω μια μικρή διαφωνία, από την εξής άποψη: Και ο ακροατής μπορεί να έχει μΠείρα από το φυσικό ήχο. Όταν λοιπόν ακούσεις συμφωνικά έργα από κοντά, ή όταν δεις σούπερ γκρουπ σε στάδια, καταλαβαίνεις ότι η ακρόαση στο σπίτι κυνηγάει ανεμόμυλους. Δεν υπάρχει κανένα σύστημα καταγραφής και αναπαραγωγής που να σου δώσει την αίσθηση των χάλκινων που ΓΕΜΙΖΟΥΝ την αίθουσα, ούτε την αίσθηση του μπάσου που ΤΡΑΝΤΑΖΕΙ το στάδιο. Δεν υπάρχει. Τέλος.

 Για αυτό η παραγωγή ενός άλμπουμ είναι στην ουσία μια ξεχωριστή τέχνη. Το πιο απλό: double tracking του τραγουδιστή με τον εαυτό του, αδύνατο στην πραγματική ζωή. Γεμάτες οι βιβλιοθήκες από τα εργαλεία των παραγωγών, που μας έδωσαν τις κορυφαίες σπιτικές απολαύσεις, τα ρολόγια του Dark Side και τα οπερατικά του bohemian rapsody.   Για αυτό είναι για εμένα παράλογο να επιστρέψεις στα παλιά: Πλέον αυτές οι "ψευδαισθήσεις" που δίνουν την larger than life οπτική σε ένα άλμπουμ, έχουν εξελιχθεί, έχουν γίνει προσιτές και εύχρηστες, όμως περνούν απαραίτητα μέσα από την ψηφιακή επεξεργασία. Είναι τόσο σημαντικός λοιπόν ο χαρακτήρας της ταινίας, που θα στερήσεις από τον εαυτό σου τα 500 άλλα χρησιμότατα και απαραίτητα εργαλεία που σου παρέχει το DAW;

 Η μόνη λογική που βρίσκω είναι να κάνεις pure ηχογράφηση στο στυλ των 60ies , π.χ. daptone, που εκεί τους βγάζω το καπέλο, αλλά θέλουν 60ies τελείως, οπότε λογικό. Διαφορετικά η μόνη λογική είναι η hybrid προσέγγιση, τα είπε ο SF παραπάνω.

 
Το πσηφιακό σήμα, είναι ή δεν είναι προσομοίωση του αναλογικού?
Η Roland (και φαντάζομαι και άλλοι) έχει φτιάξει εχμμμ οκ γράψει ενισχυτή ψηφιακό, δηλ που δεν είναι προσομοίωση κανενός αναλογικού, παρά software που υλοποιεί Z-transfoms και τα σχετικά της επεξεργασίας σημάτων. Το ερώτημα είναι μπορεί ένα αναλογικό σχέδιο να τον προσομοιώσει? Η τον οποιονδήποτε ψηφιακό? Και πόσο αυτό είναι εύκολο. Είναι μαθηματικό το πρόβλημα.

Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η Roland (και φαντάζομαι και άλλοι) έχει φτιάξει εχμμμ οκ γράψει ενισχυτή ψηφιακό, δηλ που δεν είναι προσομοίωση κανενός αναλογικού, παρά software που υλοποιεί Z-transfoms και τα σχετικά της επεξεργασίας σημάτων. Το ερώτημα είναι μπορεί ένα αναλογικό σχέδιο να τον προσομοιώσει? Η τον οποιονδήποτε ψηφιακό? Και πόσο αυτό είναι εύκολο. Είναι μαθηματικό το πρόβλημα.

Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο.


Πολύ ενδιαφέρον αυτό.

 
Δηλ δεν είναι πιο "πραγματικός" ο αναλογικός ήχος απο τον ψηφιακό, επειδή και μόνο είναι πιο παλιά τεχνολογία. Και τα 2 δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, απλά έχουν καμια 100στή χρόνια διαφορά το ένα απο το άλλο. 


Δεν ισχύει αυτό, ο αναλογικός ήχος ηχογράφησης είναι "συνεχής" και παρόμοιος με οτιδήποτε ακούμε στη φύση, ενώ ο ψηφιακός είναι μια μετάφραση του ήχου σε μηδέν και ένα. Εξ ορισμού δεν έχουν σχέση, και ο ψηφιακός απλά "προσομοιώνει" με την εκάστοτε πιστότητα τον αναλογικό.

Απλοποιώντας, η digital ηχογράφηση είναι αναλογική + δειγματοληψία, πράγμα που δε συναντάται πουθενά στη φύση, και μοιραία πάντα κάτι χάνει από το αναλογικό σήμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μια δεύτερη ερώτηση που θα θελα να κάνω σχετικά με το loudness ,είναι τι συμβαίνει στους ραδιοφωνικούς σταθμούς σε περιπτώσεις playlist που τα κομμάτια θα είναι αλλά για αλλά στις εντασεις.

Φαντάζομαι κάποια μορφή normalize, αλλά πώς?

Ρυθμίζεται μια συγκεκριμένη στάθμη κ τα κομμάτια ανεβαίνουν η κατεβαίνουν ανάλογα?

Άσχετα αν η συζήτηση ξέφυγε , θεωρώ ότι για όσους διαβάζουν μόνο, ήταν άκρως ενδιαφέρουσα. Ευχαριστώ όλους.

 
Δεν ισχύει αυτό, ο αναλογικός ήχος ηχογράφησης είναι "συνεχής" και παρόμοιος με οτιδήποτε ακούμε στη φύση, ενώ ο ψηφιακός είναι μια μετάφραση του ήχου σε μηδέν και ένα. Εξ ορισμού δεν έχουν σχέση, και ο ψηφιακός απλά "προσομοιώνει" με την εκάστοτε πιστότητα τον αναλογικό.

Απλοποιώντας, η digital ηχογράφηση είναι αναλογική + δειγματοληψία, πράγμα που δε συναντάται πουθενά στη φύση, και μοιραία πάντα κάτι χάνει από το αναλογικό σήμα


Αχά, τώρα ανάβει το πράγμα.

Κι εγώ αυτή την εντύπωση έχω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Αν μου βρείτε κάποιο ζώο, ή φυτό, ή φαινόμενο στη φύση, που για να παράγει ήχο χρησιμοποιεί μαγνητοταινία, πουλάω κάρτες ήχου και PC και αρχίζω να ψάχνω για μπομπίνα. ?

 Και please, μην αρχίσουμε πάλι τους μύθους για το sampling frequency και τις "καημένες τις ενδιάμεσες τιμές που τις τρώει το σκοτάδι" Όχι άλλο κάρβουνο.

 
 Αν μου βρείτε κάποιο ζώο, ή φυτό, ή φαινόμενο στη φύση, που για να παράγει ήχο χρησιμοποιεί μαγνητοταινία, πουλάω κάρτες ήχου και PC και αρχίζω να ψάχνω για μπομπίνα. ?

 Και please, μην αρχίσουμε πάλι τους μύθους για το sampling frequency και τις "καημένες τις ενδιάμεσες τιμές που τις τρώει το σκοτάδι" Όχι άλλο κάρβουνο.
πας γυρεύντας μου φαίνεται.

Εγώ λέω να μου βρεις ζώο που να παράγει ήχο με δειγματοληψία, βάλε όση ανάλυση θες.

 
 Ούτε το ένα υπάρχει, ούτε το άλλο. Και τα δυο δημιουργήματα του ανθρώπου είναι, όπως πολύ σωστά προείπε ο rgxinap. Αν τώρα έχει φάει πετριά κάποιος με τεχνολογίες του χθες, αυτό δε σημαίνει τίποτα, ούτε για τη "φύση" ούτε για την τεχνολογία. Μια χαρά ακούγεται ο Μπαχ και η παρέα του στις DDD εκδόσεις, η υπόθεση έληξε, τα άλλα όλα είναι ή κατακριτέα άγνοια ή απολύτως σεβαστές αισθητικές επιλογές.

 
δεν είναι θέμα πετριάς.

Τις τεχνολογίες του χτες τις σέβεσαι, γιατί μέσω αυτών ήρθες στο σήμερα.

Και σήμερα κάνεις τα ίδια, χρησιμοποιείς τα ίδια εργαλεία, ίδιους προενισχυτές, ίδια μικρόφωνα, ίδιους κομπρέσσορες που χρησιμοποιούσε ο κόσμος το 1960. Να μην πω ότι όλα αυτά τα έχεις σε Pluggins που κανουν προσομοίωση τα χαρακτηριστικά τους, την παραμόρφωσή τους, την υπερφόρτωσή τους, ρυθμούς ανόδου και δεν συμμαζεύεται. Φυσικά αυτοί που σέβονται τη δουλειά τους, όλα τα παραπάνω ούτε σκέφτονται να τα έχουν σε pluggin. Τα θέλουν αναλογικά.

Το μόνο που άλλαξε είναι ο υπολογιστής αντί του μαγνητοφώνου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αχά, τώρα ανάβει το πράγμα.

Κι εγώ αυτή την εντύπωση έχω.


Μπα ,δεν θα ανάψει γιατί απλά αΦτο δεν ισχύει ?

η υπόθεση έληξε, τα άλλα όλα είναι ή κατακριτέα άγνοια ή απολύτως σεβαστές αισθητικές επιλογές.


αΦτο ναι ΙΣΧΎΕΙ ?

να στο πω και αλλιώς....αν είναι να στείλουμε ένα ΔΙΑΣΤΗΜΌΠΛΟΙΟ στον Γαλαξία 346 φορτωμενο με ΜΟΥΣΙΚΗ ώστε οι ... Γαλαξιτες να ΜΑΓΕΥΤΟΥΝ από αυτή και να μην μας εξαφανισουνε με ΛΕΙΖΕΡ έτσι και κάνουμε την λαλακια και στείλουμε.... μπομπίνα και αναλογική ηχογράφηση της 5ης του Μπετόβεν την...μαμησαμε από χέρι ?

ετσι και στείλουμε flac από πΣηφιακη ηχογράφηση μπορεί και να την γλυτωσουμε

..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Έκανες τη μετακίνηση στο τέρμα, και νομίζεις ότι καθάρισες. Άρχισες τώρα να μιλάς για κομπρέσορες, λες και μιλάγαμε για κομπρέσσορες, και ούτε που σκέφτεται ο "σοβαρός παραγωγός" τα plug in, που το είδες αυτό, πες μου που το είδες, γιατί εγώ έχω δει να κάθεται ο κόκκινος της focusrite ανενεργός στις δάφνες του για να παίζουν μπάλα τα plug in, εσύ που είδες ούτε έναν σοβαρό να μην παίζει μπάλα έτσι, πήξαμε σε παραισθήσεις μεγαλείου βγαλμένες από την φαντασία, η πραγματικότητα είναι άλλη, τι να πω, πλήρης άγνοια.

 
τι ισχύει δηλαδή αν δεν ισχύει αυτό?


Ότι τον..πωπω σου να χτυπάς κάτω η σημερινή πΣηφιακη ηχογράφηση θα είναι ΠΑΝΤΑ δραματικά πιο πιστη από μια αναλογική ηχογράφηση..τα υπόλοιπα περί πΣηφιων και ασυνέχειας είναι μύθοι από το μακρινό 1980 ?

. Να μην πω ότι όλα αυτά τα έχεις σε Pluggins που κανουν προσομοίωση τα χαρακτηριστικά τους, την παραμόρφωσή τους, την υπερφόρτωσή τους, ρυθμούς ανόδου και δεν συμμαζεύεται. Φυσικά αυτοί που σέβονται τη δουλειά τους, όλα τα παραπάνω ούτε σκέφτονται να τα έχουν σε pluggin


Τι λες παιδί μου;ΤΙ λες; ?




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top