Master volume ηχογραφήσεων

στο βίντεο αυτό ο μεγας Glyn Jones μιλάει για την διαφορά του να ηχογραφήσεις μια μπάντα ζωντανά μια και έξω (ή περίπου) σε σχέση με το σημερινό multitracking.




 
4 λεπτά πριν, dimsonic είπε

στο βίντεο αυτό ο μεγας Glyn Jones μιλάει για την διαφορά του να ηχογραφήσεις μια μπάντα ζωντανά μια και έξω (ή περίπου) σε σχέση με το σημερινό multitracking.




Τώρα αυτό που κολλάει?σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις την ΣΗΜΕΡΙΝΗ εποχή το να ηχογραφεί κάποιος μια μπάντα που παίζει live, ειδικά σε ροκ , alternative, country μουσική, είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

Έχουν περάσει προ πολλού τα 80s που γράφαμε ακόμα και τα τύμπανα ενα-ενα ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα αυτό που κολλάει,σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις την ΣΗΜΕΡΙΝΗ εποχή το να ηχογραφεί κάποιος μια μπάντα που παίζει live είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

Έχουν περάσει προ πολλού τα 80s που γράφαμε ακόμα και τα τύμπανα ενα-ενα ?


βρε συ 

τι απαντάς πριν το ακούσεις?

μάντεψες τι θα πει?

 
βρε συ 

τι απαντάς πριν το ακούσεις?

μάντεψες τι θα πει?


Άκουσα τι είπε και δεν είπε φυσικά τίποτα για ...multitracking (το οποίο γίνεται εδώ και 40-50 χρόνια έτσι κι αλλιώς)

Να δείς multitracking στα 80s με 3 συγχρονισμένα Studer να πάθεις την πλάκα σου....

Έχω πετύχει,εδώ στην Ελλάδα όχι στα Hansa, ηχολήπτη να έχει 24 κανάλια ΦΩΝΗ σε Studer  και να διαλέγει τα καλύτερα σημεία για να τα κολλήσει μεταξύ τους ? (ονόματα τραγουδιστών δεν λΑιμε καταστάσεις δεν θίγουμε ? )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 SF μάγκα και άρχοντα, έβαλες ένα πολύ ωραίο βίντεο με ντράμερ παιχταρά. Έλεγε ο παιχταράς λοιπόν ότι θέλει 17άρι hihat γιατί το 14αρι ξύνει στο αυτί.

 Αν τώρα τη δει κάποιος μπομπινάτος και βινταζάτος και ξηγηθεί στο 14άρι αρμυρό φυστίκι και το κάνει ζάχαρη θα πει κανείς όχι; Είτε γιατί θα ρίξει τα IPS, είτε με EQ ρε αδερφέ, ότι γουστάρει κάνει.

 Το βίντεο όμως που έβαλα εγώ με το Μπαχ, έχει ένα how it is made, και εκεί δείχνει τον τύπο που παίζει την παράξενη τρομπέτα να αναλύει το πως την έφτιαξε με τα χεράκια του (!), γιατί το κομμάτι ξέρω γω μιλάει για την τελική κρίση, και δεν έπρεπε να είναι φωτεινή η τρομπέτα γιατί η κρίση ξέρω γω είναι μέρα θλίψης, και κάθησε και έφτιαξε τρομπέτα στο έτσι, γάμησέ με, είναι ψυχασθενείς αυτοί όλοι τους ?. Και θα πας εσύ τώρα να βάλεις στα κόκκινα την μπομπίνα να τους θερίσεις στο saturation γιατί λέει ακούγεται καλύτερα! Άκου φίλε μου λογική! Μιλάμε θα φας ξύλο, και στην τσέπη σου θα βάλεις ΧΑΧΑΧΑ ?

 
Άκουσα τι είπε και δεν είπε φυσικά τίποτα για ...multitracking (το οποίο γίνεται εδώ και 40-50 χρόνια έτσι κι αλλιώς)
ε δεν το άκουσες, γιατί το πόσταρα και το ξανακουσα και εγώ να δώ αν έβαλα το σωστό σημείο και συ απάντησες πριν φτάσει αυτό που ήθελα να ακούσεις...

ΟΚ δεν πειράζει.

ξέρω έχεις άλλη γνώμη. Δεν θα τα βάψω και μαύρα

 SF μάγκα και άρχοντα, έβαλες ένα πολύ ωραίο βίντεο με ντράμερ παιχταρά. Έλεγε ο παιχταράς λοιπόν ότι θέλει 17άρι hihat γιατί το 14αρι ξύνει στο αυτί.

 Αν τώρα τη δει κάποιος μπομπινάτος και βινταζάτος και ξηγηθεί στο 14άρι αρμυρό φυστίκι και το κάνει ζάχαρη θα πει κανείς όχι; Είτε γιατί θα ρίξει τα IPS, είτε με EQ ρε αδερφέ, ότι γουστάρει κάνει.

 Το βίντεο όμως που έβαλα εγώ με το Μπαχ, έχει ένα how it is made, και εκεί δείχνει τον τύπο που παίζει την παράξενη τρομπέτα να αναλύει το πως την έφτιαξε με τα χεράκια του (!), γιατί το κομμάτι ξέρω γω μιλάει για την τελική κρίση, και δεν έπρεπε να είναι φωτεινή η τρομπέτα γιατί η κρίση ξέρω γω είναι μέρα θλίψης, και κάθησε και έφτιαξε τρομπέτα στο έτσι, γάμησέ με, είναι ψυχασθενείς αυτοί όλοι τους ?. Και θα πας εσύ τώρα να βάλεις στα κόκκινα την μπομπίνα να τους θερίσεις στο saturation γιατί λέει ακούγεται καλύτερα! Άκου φίλε μου λογική! Μιλάμε θα φας ξύλο, και στην τσέπη σου θα βάλεις ΧΑΧΑΧΑ ?




παίδες καληνύχτα

έχουμε και σοβαρότερα πράγματα να κάνουμε

 
Και στα ποπς και στα ροκς και στα ερμπιενμπι.
?

airbnb.png


 
ε δεν το άκουσες, γιατί το πόσταρα και το ξανακουσα και εγώ να δώ αν έβαλα το σωστό σημείο και συ απάντησες πριν φτάσει αυτό που ήθελα να ακούσεις...

ΟΚ δεν πειράζει.

ξέρω έχεις άλλη γνώμη. Δεν θα τα βάψω και μαύρα


Σου λέω το άκουσα,και δεν καταλαβαίνω ΤΙ σχέση έχει με το debate ψηφιακό vs αναλογικό μέσο καταγραφής.

Multitracking γίνεται εδώ και 50 χρόνια και με μπομπίνες...

Νομίζω έχετε μπερδέψει τα πράγματα....

Το να κΣερεις ηχοληψία,να παίζεις μουσική,να μιξαρεις,να ενορχήστρωνεις ,να τοποθετεις μικρόφωνα και να κάνεις παραγωγή μετράει...όχι το αν καταγράψεις τον ήχο σε μπομπίνες η σε daw ...

Είναι σαν να μου λες ότι ο Ντοστογιέφσκι είναι καλύτερος συγγραφέας από τον Dan Brown γιατί έγραφε με φτερό χήνας και όχι με word ? και όχι γιατί ο Brown γράφει λαλακιες και ο Φιοντόρ τις.. κάλτσες του ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακόμη κανένας δεν με διαφώτισε για το αν το ψηφιακό έχει καλύτερη πιστότητα, δυναμικό εύρος, μουσικότητα από το καλά ρυθμισμένο και συντηρημένο hi-end μπομπινόφωνο. Στείλτε μου ένα link. Κάτι, μια διατριβή. Noύμερα. Δεν τα έχω δει πουθενά. Έτσι για να ξεστραβωθώ τουλάχιστον. Αν είναι μετρήσιμα.




 Εγώ τα έχω χαρίσει όλα πλέον, και κάφρικα και κλασσικά.

 Όσο για τα περί μετρήσιμων:

 Studer A80 vs Babyface RME ?

 Studer: Frequency Response 30Hz- 18kHz +- 2 db

            Signal to Noise 62 dB

           Crosstalk 40db

            Distortion 1%

 RME: Frequency Response 18Hz- 20.8 kHz 0.1 db

           Signal to Noise 113 dB

           Crosstalk 110dB

           Distortion 0.00032%

 Τώρα ξέρουμε γιατί οι κλασσικοί γράφουν ψηφιακά ? (και μόνο η δυναμική περιοχή αρκεί ? )   


Παιδιά έχετε χάσει τη μπάλα.

Άλλο πιστό και άλλο "μου αρέσει".

Κι εγω με το Α-807

A807-VU-a1.jpg

και το Sony APR-5003 έγραφα και μοντάριζα.

SonyAPR5003c.jpg

Καλά κάνει και σας αρέσει.

Τα νούμερα όμως λένε άλλα.

Η δυναμική περιοχη της ταινίας περιορίζεται απο την ταχύτητα και το εύρος.

Η μεταγραφή σε βινύλιο ακόμα περισσότερο λόγω μηχανικών λόγων. Εχω γράψει παλιότερα γι αυτό. Look it up.

Το mastering αναπτύχθηκε για να ελέγξει τα μπασα και τις δυναμικές κορυφές κατα την μεταφορά στο βινύλιο για να μην πετάει την βελόνα κατα την ανάγνωση το βαθύ - φαρδύ αυλάκι. Εξ ου και τα 7ιντσα βινύλια με ένα τραγούδι hi end που βγήκαν αργότερα για όσους καταλαβαίνουν τι λέω.

Τέτοιο πρόβλημα δυναμικής δεν υπάρχει στον ψηφιακό κόσμο. Ούτε και φάσματος.

Φυσικά είναι αναφέρετο δικαίωμα να γουστάρει ο καθείς ότι θέλει και να εμπιστευεται τα αυτιά του.

Δεν απάντησε όμως κανένας μουσικός: εσυ σαν μουσικός τι θες να αναπαραχθεί, αυτό που ακούς απο το όργανό σου ή μια πιο "ζεστή" εκδοχή του;

Γιατί εδω μιλάμε μουσικοί και όχι χαϊεντάδες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε παιδιά, να ρωτήσω κάτι ως αδαής?

Όταν κάτι αναλογικό, περνάει ψηφιακή επεξεργασία, χάνει την "αναλογικότητά" του?

Αν ναι, ποιός ο λόγος για πανάκριβους λαμπάτους (κιόλας) ενισχυτές, αν το σήμα σου υποστεί μετά, ψηφιακή επεξεργασία σε ένα DAW, από plugins?

 
Όταν κάτι αναλογικό, περνάει ψηφιακή επεξεργασία, χάνει την "αναλογικότητά" του?


Tι σημαίνει "αναλογικότητα"?

Αν ναι, ποιός ο λόγος για πανάκριβους λαμπάτους (κιόλας) ενισχυτές, αν το σήμα σου υποστεί μετά, ψηφιακή επεξεργασία σε ένα DAW, από plugins?


Δεν υπάρχει πΣιφιακη "επεξεργασία" ,όταν ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙΣ κάτι σε ένα DAW λόγω των μετρήσιμων χαρακτηριστικών που αναγράφονται παραπάνω θα ακούσεις ΑΚΡΙΒΩΣ τον ήχο του λαμπατου ενισχυτή σου.

Αν τον καταγράψεις σε μπομπίνα θα τον ακούσεις "παραμορφωμένο" δηλαδή "επεξεργασμενο".

.Το ίδιο δηλαδή που θα συμβεί αν ηχογράφησεις ένα Στραντιβάριους που κάνει 5.000.000 ευρώ...το οποίο φυσικά και θα πρέπει να ηχογραφήσεις ΨΗΦΙΑΚΑ αν θες να ακούσεις τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌ ήχο του

Μη σε μπερδεύουν τα plug ins αυτά έτσι κι αλλιώς την ίδια δουλειά με τα αναλογικά ματζαφλαρια κάνουν δηλ.  βαΝουν εφέ στο καταγεγραμμένο σήμα και το επεξεργαζονται με καλό η κακό τρόπο ανάλογα με την ΙΚΑΝΌΤΗΤΑ του μάστορα που μιξάρει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Εγώ θα το πάω ένα βήμα παραπάνω, και θα πω ότι δεν υπάρχει αξιοπρεπές μέσο καταγραφής, είτε μπομπίνα είτε ψηφιακό, που θα κάνει να μην ξεχωρίζει ένας καλός λαμπάτος ενισχυτής από έναν χάλια τρανζιστοράτο. Θα πρέπει να πάμε σε κάνα τετρακάναλο κασέτας με φαγωμένη κεφαλή, ή σε κάνα 8 bit toy recorder του 80 για να μην είναι η μέρα με τη νύχτα ο λαμπάτος με τον μούφα.

 Από εκεί και πέρα πρέπει να το καταγράψεις, αλλιώς γιατί να βάλεις μικρόφωνο και προενισχυτή, κάτσε μπροστά στην πηγή και άκου ?. Αφού λοιπόν πρέπει να το καταγράψεις, έχεις την επιλογή ανάμεσα στο φθηνό, εύχρηστο και με μεγάλη πιστότητα ψηφιακό DAW, και στην ακριβή, δύσχρηστη και με χαμηλότερη πιστότητα μπομπίνα. Αρκεί ο "χαρακτήρας" της ταινίας για να πας στη δεύτερη επιλογή; Την απάντηση την δίνει ο καθένας μόνος του, τη γνώμη μας την είπαμε ήδη.

 
για να μην είναι η μέρα με τη νύχτα ο λαμπάτος με τον μούφα.


Μάνο το 'πιασα το πνεύμα σου, όμως ...

Ο λαμπάτος με τον "μούφα" ....

Αν σε βάλω δίπλα πχ σε Kemper με Marshall, είσαι σίγουρος για το ποιός είναι ο λαμπάτος και ποιός ο "μούφα"?

Όπως κατάλαβες, αναφέρομαι σε ακριβούς λαμπάτους, και σύγχρονα digital μηχανήματα (ή και software), που στην ηχογράφηση, δεν έχουν μεγάλες διαφορές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  Αυτό δεν έχει σχέση με την καταγραφή. Δηλαδή, αν δεν μπορώ να τους ξεχωρίσω στο live room, ή τέλος πάντων από τις επιστροφές των μικροφώνων, δε θα μπορώ να τους ξεχωρίσω και μετά την εγγραφή.

 
Και συνεχίζω την σκέψη μου ...

Καλό μικρόφωνα στον ενισχυτή, ή στην φωνή, γιατί?

Δεν μπορείς να φτιάξεις ψηφιακά έναν ήχο που να είναι αντάξιος των ακριβότερων μικροφώνων?

Θες με eq, με plugins, με ότι να ΄ναι.

Το ίδιο ισχύει και για τις καμπίνες.

Εκατό μεγάφωνα δοκιμάζει κάποιος να βρει τον ήχο του.

Γιατί δεν τον φτιάχνει ψηφιακά?

Νομίζω γίνεται (αν ξέρεις τι σου γίνεται).

Και ξαναγυρνάω στον ενισχυτή.

Τι είναι αυτό που λείπει (αν λείπει) από το πσηφίο, για να ανταγωνιστεί λαμπάτους?

Για να καταλάβετε, η λογική μου πάει αντίστροφα.

Γιατί το πσηφίο μόνο στην ηχογράφηση, και όχι και στα υπόλοιπα μέρη της αλυσίδας?

 
 Καλό μικρόφωνο, αξιοπρεπές και κατάλληλο μικρόφωνο αν θες, γιατί είναι θέμα πιστότητας. Αν το μικρόφωνο σου κόψει συχνότητες, ή εισάγει θόρυβο, ή παραμορφώνει, η ηχογράφηση υπονομεύεται χωρίς περιθώρια διόρθωσης.

 Τώρα, το αν οι εξομοιώσεις σε ενισχυτές, σύνθια, εφέ και λοιπά είναι καλές, αυτό είναι υποκειμενικό. Για μένα ειδικά στα σύνθια και τα εφέ, πλέον τα πλαγκιν Γ@Μ@Νε manΕs, και στους ενισχυτές κιθάρας έχω ακούσει πολύ καλά αποτελέσματα. Αυτό όμως έχει να κάνει με την επεξεργασία σήματος, είναι εντελώς άλλο ζήτημα. Δεν υπάρχει αμφιβολία πάντως ότι και σε αυτόν τον τομέα έχουν γίνει θαύματα, φοβερές δυνατότητες και ΕΞΑΙΣΙΟΣ ήχος, με ευκολίες και προσιτότητα που ούτε ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ προ των μοντέρνων υπολογιστών.

 
Αν το μικρόφωνο σου κόψει συχνότητες, ή εισάγει θόρυβο, ή παραμορφώνει, η ηχογράφηση υπονομεύεται χωρίς περιθώρια διόρθωσης.


Ο θόρυβος είναι όντως ένα ζήτημα.

Αλλά δεν νομίζω ότι σου κόβει συχνότητες ένα μικρόφωνο της σειράς.

Απλά τονίζει κάποιες έναντι κάποιων άλλων, πράγμα που διορθώνεται με ένα eq-δάκι.

Από εκεί και πέρα δεν καταλαβαίνω γιατί η λάμπα πχ, είναι τόσο sought after.

Σίγουρα "παραμορφώνει" το σήμα με ένα μη-γραμμικό τρόπο.

Γιατί επιζητούμε την παραμόρφωση αυτή του σήματος?

Και αν την επιζητούμε, γιατί δεν την επιτυγχάνουμε με πσηφιακά μέσα, αλλά προτιμάμε τα αναλογικά?

EDIT: Και ένα τελευταίο.

Το πσηφιακό σήμα, είναι ή δεν είναι προσομοίωση του αναλογικού?

Ξέρετε, αυτό με τα κουτάκια που προσπαθεί να μοιάσει με μια γραμμή ελεύθερου σχεδίου.

Δεν είμαι υπέρ κάποιας από τις δύο πλευρές, απλά ρωτάω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όχι, δυστυχώς δε είναι έτσι, γιατί π.χ. υπάρχουν και τα transients, το πόσο "γρήγορα" ακούει ένα μικρόφωνο, αν στα κουτσουρέψει αυτά δεν θα στα επαναφέρει κανένα EQ. Χώρια τη διαφορά στην απόκριση σε σχέση με την ένταση, ή την εγγύτητα, γενικά ο χαρακτήρας δεν είναι τόσο απλό να αποτυπωθεί.

 Βέβαια πλέον υπάρχουν προσιτά μικρόφωνα που γ@μ@νε, οπότε δεν υπάρχει και κανένας λόγος να γράψει κάποιος με μούφα, ειδικά κιθάρα που παίρνεις ξέρω γω το 57 με κάνα κατόμπαλο, αλλά και φωνή υπάρχουν πυκνωτικά με 2-3 κατόμπαλα που καλύπτουν κάθε home/ project ανάγκη.

 
Όχι, δυστυχώς δε είναι έτσι, γιατί π.χ. υπάρχουν και τα transients, το πόσο "γρήγορα" ακούει ένα μικρόφωνο, αν στα κουτσουρέψει αυτά δεν θα στα επαναφέρει κανένα EQ.


Ξέρεις φαντάζομαι πόσα plugins υπάρχουν πχ μόνο για τον χειρισμό των transients.

Ότι γουστάρεις κάνεις πλέον.

 
 Αυτό που υπάρχει είναι να τα τονίζεις ή να τα χαμηλώνεις. Κοίτα εδώ:

 
transient-response-3-mics.gif


 Είναι το χτύπημα από μπακέτες, και πως το μεταφέρουν τρία διαφορετικά μικρόφωνα. Καμία σχέση απολύτως.

 Τέλος πάντων, τα πάντα είναι θέμα κόστους/ απόδοσης. Δεν υπάρχει πιο αποδοτικό πράγμα από ένα Shure 57 ? Όποιος βέβαια προτιμά, μπορεί να γράφει κιθάρες με το μικρόφωνο του κινητού, καλό κουράγιο του εύχομαι ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top