Master volume ηχογραφήσεων

Κώστα δεν υπάρχει υποκειμενικά πιστεύουν.

Απλώς υπάρχει προτιμούν.

Και για να το κάνω πιό σαφές γιατί όλο και κάποιος θα βρεθεί να το διαστρέψει:

τουλάχιστον για μένα είναι πιό αρεστές οι ηχογραφήσεις που έγιναν με αναλογικό τρόπο μέχρι σχεδόν τα τέλη της δεκαετίας του 1970. και άς έχω όλα τα remasters των Beatles και ας έχω ήδη κάνει preorder το καινούργιο Abbey Road.
Εγώ ήθελα να πω με αυτά που έγραψα το εξής.

 Μην προσπαθείτε να βρείτε υπέρ και κατά μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής ηχογράφησης.

 Αντίθετα, προσπαθήστε μόνο να συνειδητοποιήσετε την αλήθεια.

 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ.

 χαχαχαχαχαχαχαχαχα

 
 Αυτό που δε θες να καταλάβεις, είναι ότι οι προτιμήσεις δεν είναι τεχνικό θέμα. Και αφού δε θες να το καταλάβεις από εμάς, άκου τα από τον ίδιο τον... Rudy Van Gelder

What are your feelings on digital versus analog?


 
The linear storage of digital information is idealized. It can be perfect. It can never be perfect in analog because you cannot repro­duce the varying voltages through the dif­ferent translations from one medium to an­other. You go from sound to a microphone to a stylus cutting a groove. Then you have to play that back from another stylus wig­gling in a groove, and then translate it back to voltage.
 
The biggest distorter is the LP it­self. I've made thousands of LP masters. I used to make 17 a day, with two lathes go­ing simultaneously, and I'm glad to see the LP go. As far as I'm concerned, good rid­dance. It was a constant battle to try to make that music sound the way it should. It was never any good. And if people don't like what they hear in digital, they should blame the engineer who did it. Blame the mastering house. Blame the mixing engi­neer. That's why some digital recordings sound terrible, and I'm not denying that they do, but don't blame the medium.
 
A lot of people argue that digital is a cold­er, sterile sound. Where do you think that comes from?


 
Where does it come from? The engineers. You've noticed they've attributed the sound to the medium. They say digital is cold, so they've given it an attribute, but linear digi­tal has no attributes. It's just a medium for storage. It's what you do with it. A lot of this has to do with the writing in consumer magazines. They've got to talk about some­thing.




 http://jazzprofiles.blogspot.com/2011/05/rudy-van-gelder-signature-sound.html

 Κατάλαβες τώρα γιατί μιλούσα για άγνοια και ψευδαισθήσεις; Κατάλαβα να λες.

 
 Αυτό που δε θες να καταλάβεις, είναι ότι οι προτιμήσεις δεν είναι τεχνικό θέμα. Και αφού δε θες να το καταλάβεις από εμάς, άκου τα από τον ίδιο τον... Rudy Van Gelder

 Κατάλαβες τώρα γιατί μιλούσα για άγνοια και ψευδαισθήσεις; Κατάλαβα να λες.


και συ αυτό που δεν κατάλαβες είναι ότι εγώ δεν έκανα καμμία σύγκριση προτίμησης με τεχνικά θέματα.

Η συνειδητή προτίμηση δεν είναι άγνοια ούτε ψευδαίσθηση.

Κατάλαβες τώρα?

αντε γιατί βαρέθηκα την ιστορία αυτή

το ψηφιακό μπορεί να είναι τέλειο τεχνικά, εγώ προτιμώ το αναλογικό (όταν το διαθέτω).

Όταν δεν μπορώ να το έχω, βολεύομαι μια χαρά με το ψηφιακό. Δεν έχω στεγανά όπως έχεις εσύ. Ακούω μια χαρά και τα μόνο μάστερς των Beatles πχ...

 
και συ αυτό που δεν κατάλαβες είναι ότι εγώ δεν έκανα καμμία σύγκριση προτίμησης με τεχνικά θέματα.


Φυσικά αυτοί που σέβονται τη δουλειά τους, όλα τα παραπάνω ούτε σκέφτονται να τα έχουν σε pluggin. Τα θέλουν αναλογικά.




 Τέλος πάντων, αν δε θέλεις να μιλήσεις τεχνικά, μπες σε κάνα hiendάδικο, να μιλάτε για χρυσά καλώδια ρεύματος ? Εγώ είμαι με τον Rudy Van Gelder , καλά ξεκουμπίδια λέει για τους δίσκους και αυτά όλα, κάτι παραπάνω θα ξέρει, εγώ δεν είμαι τόσο ακραίος, ο καθένας ακούει ότι γουστάρει, αλλά αν θέλει να μιλήσει τεχνικά τότε ΜΟΝΟ με στοιχεία ή με Α/Β/Χ τεστ, μουσικότητες, προτιμήσεις, μαγεία του αναλογικού και τέτοια στα hiendάδικα please ?

 Αυτά περί μέσων καταγραφής, ελπίζω να το κλείσουμε εδώ, για το loudness war είπαμε από την πρώτη σελίδα, προτείνω να το λήξουμε εδώ να μη χαλάμε τις καρδιές μας, ας το λήξουμε εδώ.

 
Εγώ φταίω που πέταξα τη χοντροΜ#$#-κία περί πιστότητας και ευκρίνειας της ταινίας. Έμεινα στα ντιμπέη του '97 (τότε που τέλειωνα τα ηχοληπτικά) Μπήκα σε χωράφια που σπέρνουν κινόα ενώ εγώ έχω μείνει στα καπνά...sorry. Aκόμη και η "μουσικότητα" που ανέφερα ήταν λίγο-πολύ υπερβολιή. Εδω μου λένε για reverb tank στους ενισχυτές και βγάζω σπυριά, έχοντας στην κατοχή μου τα line6.

Όλα αυτά βέβαια στα 'περί πιστότητος'. Στα υπόλοιπα εμμένω και επιμένω**. Και η ειρωνεία είναι εξαιρετικά άσχημο πράμα και σε πιάνει από το ζβέρκο να ξέρετε. Έχουμε λίγο δρόμο ακόμη να διαβούμε στο πως μιλάει ο ένας στον άλλο. Προσπάθησα ο τόνος μου να είναι ουδέτερος σε όλο το thread χωρίς να προκαταβάλλω ή να πατρονάρω ή να κάνω χιούμορ με την άποψη του άλλου.

Επίσης οι διαφορές τους δεν είναι και τόσο χαώδεις σε βαθμό γελοιοποίησης όποιου πιστεύει ότι δεν είναι χαώδεις. Υπάρχουν κι άλλα πράματα από πίσω. Και φυσικά δεν είναι ηλίθιοι "σοβαροί παραγωγοί" ή audiophiles που ψάχνονται και τρώνε τη ζωή τους στον ήχο.


Να εδώ μια πραγματικότητα 10 ετίας ασούμε
 

Πω,πω παει να σπασει το κεφαλι μου!! ;D ;D

Καλα ημουνα με τις ....μπομπινουλες μου και τις ..κονσολαρες μου (& ας πληρωνα τα μαλια της κεφαλης μου!!) ;D ;D
φοβάμαι μην αρχίσει τα φιλοΜαδουρικά καμιά μέρα και τραβάμε τα μαληά μας.

**εκτός από το loudness wars για το οποίο άκουσα ορισμένα παραδείγματα και για να 'μαι ειλικρινής, κάποια μου άρεσαν αρκετά περισσότερο "πατημένα". Οπότε και πάλι δεν είναι μαύρο-άσπρο και πάλι φυσικά μίλησα βιαστικά -και με πολλή δόση hype.


-Διάβασα χθες-που βρηκα λίγο χρόνο- κάποια threads και κάποια post του Νικόδημου @nikodemos και ομολογουμένως μου άνοιξαν τα μάτια. Εξαιρετική γραφή και απίστευτη κατάρτιση που εκλίπει από το τωρινό Noiz. Ψάξτε τα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτά περί μέσων καταγραφής, ελπίζω να το κλείσουμε εδώ, για το loudness war είπαμε από την πρώτη σελίδα, προτείνω να το λήξουμε εδώ να μη χαλάμε τις καρδιές μας, ας το λήξουμε εδώ.


στο είπα πρώτος να το λήξουμε πριν το ξεκινήσουμε




 
 Πνοή, ο μόνος που φταίει είναι ο γραπτός λόγος. Αν ήμασταν από κοντά θα είχαμε κλάσει στα γέλια. Να μου λέει φίλος χαιεντάς, Ντιμσονικ ΔΕΝ υπονοώ τίποτα για σένα, το ξεκαθαρίζω. Λοιπόν να μου λέει ο φίλος που τον εκτιμώ πολύ αλλά αρρωστάκι που κάθεται και κάνει χειροποίητους ενισχυτές και τέτοια, άρρωστος, να μου λέει για το καλώδιο ρεύματος και πόσο σημαντικό είναι, και εγώ να σκέφτομαι τις πλεξούδες στο στούντιο που θέλουν... βίντσι για να μετακινηθούν, έτσι και έβλεπε από πόσα ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ καλωδίων περνούν ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ, και αυτός να μου λέει σοβαρά για την απώλεια των 220 Βολτ, από την πρίζα ως το μηχάνημα...

 Έχω πάθει αλλεργία λίγο με αυτά, για αυτό μου βγαίνουν διάφορα, συγχωρέστε με, από κοντά θα γελάγαμε.

 
Ψυχρή ψηφιακή επικοινωνία ρε παιδί μου. Χάθηκε η αναλογικίλα της face to face κουβέντας.


  Εξομοίωση είναι και αυτή, virtual analog αλληλογραφία,  με γράμματα δε σκοτωνόντουσαν ο Βάγκνερ με το Νίτσε; Αν ήταν σε κάνα καταγώγι λιώμα, σιγά μην τσακωνόντουσαν ?

 
Δεν αξίζει να τσακωνομαστε για ένα θέμα που έχει αντικειμενικό αλλά και υποκειμενικό υπόβαθρο. 

 Αρκεί που σεβόμαστε όλες τις απόψης. 

 
Να εδώ μια πραγματικότητα 10 ετίας ασούμε
 

Πω,πω παει να σπασει το κεφαλι μου!! ;D ;D

Καλα ημουνα με τις ....μπομπινουλες μου και τις ..κονσολαρες μου (& ας πληρωνα τα μαλια της κεφαλης μου!!) ;D ;D
φοβάμαι μην αρχίσει τα φιλοΜαδουρικά καμιά μέρα και τραβάμε τα μαληά μας.


Μα λίγα ποστΣ παραπάνω δεν έχω γράψει ότι τα 3/4 της ζωής μου τα έφαγα με Τσι Πομπινες;

Ε ούτε για ΑΣΤΕΙΟ δεν ξαναγυρναω στην , ηχητικά,εποχή του ΧΑΛΚΟΥ ?

Και μιλάμε και για 10 χρόνια πρίν όπου ακόμα είχα... νωπό το... τραύμα του αναλογικού ήχου ?

Σκέψου ότι τοτενες μου φαινοΝταναι ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ να μιξαρω σε αναλογική κονσόλα παρά in the box ( καλά όχι πως έχει και καμμιά διαφορά έτσι κι αλλιώς δεν είναι και πυρηνική φυσική το να χειριστεί κάποιος μια αναλογική κονσόλα και ένα μπομπινοφωνο μη τρελλαθουμε κι όλας)

Ήμουν δε τόσο ΗΛΙΘΙΟΣ και ΑΣΧΕΤΟΣ από ΝΤΙΓΚΙΤΑΛ recording που μιξαρα με peak στο ΜΒ το -6 και με RMS κάτω από -14 γιατί πίστευα τις ΛΑΛΑΚΙΕΣ περί των loudness wars ?...λες και ήτανε το Sonar ....Studer ?

Αλλά έτσι είναι η ζωή... παθαίνεις και μαθαίνεις.

Προσωπικά έχω χάρισει ΟΛΑ μου τα βινύλια , μιλάμε για πάνω από 1500 κομμάτια,σε έναν φίλο μου DJ εδώ και κάποια χρόνια, έλεγα να τα πετάξω αλλά με πρόλαβε ? και τα έχω όλα σε FLAC πλέον... καλά οι 2500 ΚΑΣΣΕΤΕΣ είναι στη χωματερή εδώ και δεκαετία.. κρίμα γιατί τις ήθελε ο ΛΑΚΗΣ ?

Πάντως δεν είναι κακό το να σου αρέσει ο "αναλογικός" ήχος αν και δεν κΣερω ΠΟΥ μπορείς να τον βρεις πλέον... ακόμα και οι 2-3 αναλογικές, δηλ.σε μπομπίνα, παραγωγές που γίνονται τον χρόνο πάλι σε cd, flac,YouTube ... καταλήγουν με πΣηφιακο mastering..

Δεν ξέρω αν πλέον υπάρχουν βινύλια που έχουν κοπεί με mastering από 2 track tape χωρίς κανένα ψηφιακό μηχάνημα στη διαδικασία..ίσως ο Jack White να κΣερει ?

Καλά έχω δει, και... συμμετάσχει στο ... ανάποδο δηλ.να κόβεται ΒΙΝΥΛΙΟ από mix που έχω κάνει σπίτι μου στο Sonar ? , εκεί να δεις γέλια...με το πόσο πιο... καλά ακούγονταν το...βινύλιο ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Ναι αλλά μπορείς να κάνεις export σε 32 bit floating! Το διανοείσαι;  Floating point αρχείο, τι μαγεία! Να έχεις peak όχι στο -6 αλλά στο -16 και στο -26 μη σου πω,? με αντίστοιχη μέση στάθμη, και να μην υπάρχει απώλεια. Που αν το έκανες σε αναλογικό αυτό, πάλι δε θα είχες απώλεια, ΑΠΟΛΥΣΗ θα είχες, ο θόρυβος θα είχε γίνει ανεμοθύελλα στη σαβάνα. ?

 Εγώ, για να με πάρεις σηκωτό να γράψω αναλογικά, που δε θα πρότεινα τον εαυτό μου για κάτι τέτοιο αλλά λέμε τώρα, θα είχα μόνο μια απαίτηση: Πολυκάναλο με UNDO. Δεν υπάρχει; Ευχαριστώ πολύ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΩ, ασπρίζαν τα μαλλιά μου μην γίνει καμιά μαλακία με τα arm και το punch in, δεν μπορεί να φανταστεί όποιος δεν έχει ζήσει καταστροφικό editing και recording το άγχος, είναι βέβαια και ο χαρακτήρας μου τέτοιος, αλλά η μεγαλύτερη εφεύρεση όλων των εποχών, UNDO κουμπί φίλοι μου, και ας γράφω σε κερί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μην γίνει καμιά μαλακία με τα arm και το punch in,


Ωχ ΤΙ ΕΦΙΆΛΤΗ μου θύμησες τώρα...

Καλά μη μιλήσουμε για reverse effect...μια ώρα για να γυρίσεις ENA track ?... καλά μη μιλήσουμε για.... compressing να θες να κομπρεσσαρεις και να μετράς σαν τον γερολαδα πόσοι...κομπρεσσορες σου... απόμειναν και που να βάλεις τον χειρότερο...

α,παπαπαπαπα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θέλεις να σε φρικάρω τελείως; Θέλεις; Αλλά μη βάλεις τα κλάματα ?

 Θυμήσου να έχει διπλό σέσσιον το στούντιο, ένα εξάωρο πρωινό, και άλλο εξάωρο απογευματινό, και να πρέπει να στήνεις και να ξεστήνεις τα διαφορετικά project, γιατί αλλάζει η βάρδια και...

 άσε, τα έβαλα τα κλάματα εγώ ?

 
 Τέλος πάντων, αν δε θέλεις να μιλήσεις τεχνικά, μπες σε κάνα hiendάδικο, να μιλάτε για χρυσά καλώδια ρεύματος ? Εγώ είμαι με τον Rudy Van Gelder , καλά ξεκουμπίδια λέει για τους δίσκους και αυτά όλα, κάτι παραπάνω θα ξέρει, εγώ δεν είμαι τόσο ακραίος, ο καθένας ακούει ότι γουστάρει, αλλά αν θέλει να μιλήσει τεχνικά τότε ΜΟΝΟ με στοιχεία ή με Α/Β/Χ τεστ, μουσικότητες, προτιμήσεις, μαγεία του αναλογικού και τέτοια στα hiendάδικα please ?


και εγώ στους χαιεντάδες αυτά λεω...

 
  Το έβαλες στο 13' στα περί αρχειοθέτησης, σωστά;

 Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, σημαντικότατο και αυτό. Πράγματι και εγώ κάτι DAT τα έχω και τα κοιτάω, είναι άχρηστα πρακτικά. Από άποψη αρχειοθέτησης τα πράγματα είναι περίεργα, δηλαδή εγώ διαφωνώ λίγο με τον SF, στους εξωγήινους θα έστελνα μπομπίνες, διότι ούτε μαθηματικά χρειάζονται για να τις αποκωδικοποιήσουν, ούτε κονβέρτορες, είναι τελείως πρωτόγονη φάση. ?

 Όμως από εκεί και πέρα, από όταν η φάση έγινε ξερά WAV σε σκληρό, δηλαδή εδώ και πάνω από 20 χρόνια, ποτέ δεν μου έχει αχρηστευτεί αρχείο. Ακόμα και πολυκάναλα, αν τα πάρεις και τα ρεντάρεις μασίφ από την αρχή ως το τέλος, και όχι χιλιάδες κομματάκια του κάθε punch in που σωστά λέει ο γκουρού θα γίνει χάος στη μεταφορά, αν όμως είναι συγχρονισμένα μασιφ wav, μια χαρά διατηρούνται. ΟΚ, τo στήσιμο της μίξης μάλλον θα χαθεί, αλλά ρεμίξ θα μπορείς να κάνεις, σάμπως και με την μπομπίνα κάπως έτσι δε θα είναι;

 Και θα μου πεις, αν κυριαρχήσει το DSD και δεν μπορεί στο μέλλον να παιχτούν ούτε τα wav; Πράγματι, αν δε γίνει η ανάλογη μετατροπή όσο υπάρχει διαθέσιμη ευρέως η τεχνολογία, τότε και αυτό παίζει. Για αυτό λέω ότι η αρχειοθέτηση είναι κάτι άλλο. Αν πάντως κάποιον τον απασχολεί τόσο πολύ, ας πάρει ένα αναλογικό δικάναλο, δεν είναι τίποτα το να τελειώνει τη μίξη και να ρίχνει και μια ηχογράφηση και στο αναλογικό.

 Αλλά για αυτό δε χρειάζεται να πάρει ολόκληρο στούντιο από την αρχή, έτσι; Ούτε βέβαια έχει να κάνει σε τίποτα με πιστότητα.

 
  Το έβαλες στο 13' στα περί αρχειοθέτησης, σωστά;

 Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, σημαντικότατο και αυτό. Πράγματι και εγώ κάτι DAT τα έχω και τα κοιτάω, είναι άχρηστα πρακτικά. Από άποψη αρχειοθέτησης τα πράγματα είναι περίεργα, δηλαδή εγώ διαφωνώ λίγο με τον SF, στους εξωγήινους θα έστελνα μπομπίνες, διότι ούτε μαθηματικά χρειάζονται για να τις αποκωδικοποιήσουν, ούτε κονβέρτορες, είναι τελείως πρωτόγονη φάση. ?

 Όμως από εκεί και πέρα, από όταν η φάση έγινε ξερά WAV σε σκληρό, δηλαδή εδώ και πάνω από 20 χρόνια, ποτέ δεν μου έχει αχρηστευτεί αρχείο. Ακόμα και πολυκάναλα, αν τα πάρεις και τα ρεντάρεις μασίφ από την αρχή ως το τέλος, και όχι χιλιάδες κομματάκια του κάθε punch in που σωστά λέει ο γκουρού θα γίνει χάος στη μεταφορά, αν όμως είναι συγχρονισμένα μασιφ wav, μια χαρά διατηρούνται. ΟΚ, τo στήσιμο της μίξης μάλλον θα χαθεί, αλλά ρεμίξ θα μπορείς να κάνεις, σάμπως και με την μπομπίνα κάπως έτσι δε θα είναι;

 Και θα μου πεις, αν κυριαρχήσει το DSD και δεν μπορεί στο μέλλον να παιχτούν ούτε τα wav; Πράγματι, αν δε γίνει η ανάλογη μετατροπή όσο υπάρχει διαθέσιμη ευρέως η τεχνολογία, τότε και αυτό παίζει. Για αυτό λέω ότι η αρχειοθέτηση είναι κάτι άλλο. Αν πάντως κάποιον τον απασχολεί τόσο πολύ, ας πάρει ένα αναλογικό δικάναλο, δεν είναι τίποτα το να τελειώνει τη μίξη και να ρίχνει και μια ηχογράφηση και στο αναλογικό.

 Αλλά για αυτό δε χρειάζεται να πάρει ολόκληρο στούντιο από την αρχή, έτσι; Ούτε βέβαια έχει να κάνει σε τίποτα με πιστότητα.
και να μην παίζει θα το ανοίγεις με τα μελλοντικά δωρεάν emulators που θα διαβάζουν τα αρχεία μαζί με όλο το λειτουργικό σου.

 Δεν θα χαθεί ποτέ η δουλειά, δεν θα φθαρεί ποτέ η δουλειά και τα ψηφιακά εργαλεία θα είναι λειτουργήσιμα

 Έτσι πιστεύω  εγώ.

 Θα έρθουν πολλά πράγματα που δεν τα φανταζόμαστε σε 100 χρόνια από τώρα.

 Θα το συζητάμε τότε που θα είμαστε 150-180 χρονών και θα λέμε, τσάμπα ανησυχούσαμε.

 Και πιο μετά θα μας σκανάρουν και θα ζούμε ψηφιακά και θα μπορούμε στον ψηφιακό μας κόσμο να γινουμε θεοί και να τον διαμορφώνουμε όπως θέλουμε.

 ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top