Καταργούνται Καλλιτεχνικά και Μουσική;

Status
Not open for further replies.
Ε, όχι ακριβώς, μην μεταπηδάς στο άλλο άκρο, η αλήθεια είναι τυπωμένη, αν ψάξεις θα τη βρείς.


Απο τα συνημμένα παρατηρώ πως καταργήθηκαν για φέτος στο Λύκειο, μαθηματα επιλογης που άπτονται των τεχνών, όπως Ελεύθερο και Γραμμικό σχεδιο. Δεν τα αμφισβητώ ούτε είμαι σε θέση να κρίνω τι βαρύτητα στο curriculum είχαν.

Μουσική πάντως δεν είχαν.

Ο γιός μου όμως που τελείωσε το Λύκειο χωρίς φροντιστήριο, γιατί εγω δεν τον έστειλα για πολλούς λόγους (μεταξύ τους και το οικονομικό), έκανε διακοπές απο τον Σεπτέμβριο γιατί οι καθηγητές δεν συμμετείχαν ενεργά στην εκπαίδευση του μιας και οι υπόλοιποι μαθητες διάβαζαν τα φροντιστηριακά τους για τις Πανελλήνιες εξετάσεις στην τάξη ή σπίτι τους.

Αν με ρωτήσεις λοιπόν αν έπρεπε να υπάρχουν καλλιτεχνικά μαθήματα, επιλογής στο Λύκειο θα σου απαντήσω: ΝΑΙ! Αφού διδάσκονται και τα υπόλοιπα μαθήματα όμως.

Γιατί ως έχουν, το αν υπάρχουν καλλιτεχνικά μαθηματα ή όχι είναι μόνο για να έχουμε να σκοτωνόμαστε εμείς απο γραφομηχανής. Και αυτό μάλλον άλλους αφορά περισσότερο.

Τελικά δύσκολο πράγμα η απόλυτη αλήθεια, είπαμε.

Ακόμα κι αν παραθέτεις το ellinikahoaxes που και αυτό δεν τα πιάνει όλα φυσικά.

Διόρθωση άρθρου (17-06-2020, ώρα 9:20 μ.μ.):
Στην αρχική μορφή του άρθρου (δείτε παρακάτω), σημειώσαμε εσφαλμένα ότι στην πρόσφατη νομοθεσία δεν επέρχονται αλλαγές στη διδασκαλία μαθημάτων σχετικών με την τέχνη συνολικά. Πράγματι, ωστόσο, σε επίπεδο Λυκείου, με τον Ν.4692/2020 και την ΥΑ υπ’ αριθμ. 74181/Δ2 “Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου” (ΦΕΚ Β΄ 2338/15-06-2020), καταργείται η διδασκαλία των μαθημάτων επιλογής “Καλλιτεχνική Παιδεία” (Α΄ τάξη), “Γραμμικό Σχέδιο” και “Ελεύθερο Σχέδιο” (Γ΄ Λυκείου).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θυμάμαι πως είχαμε κάποιο μάθημα μουσικής στο σχολείο, και αποστηθίζαμε τη ζωή του Μπετόβεν και του Μπαχ, αλλά ούτε πεντάγραμμο είδαμε ποτέ ούτε φυσικά μουσικό όργανο. Καλύτερα να μην το είχαμε, αφού χεστήκαμε πότε γεννήθηκε και πέθανε ο Μπαχ όταν δε μας έβαλαν ούτε 1 λεπτό να ακούσουμε.

Και τώρα εκτός θέματος, μόνο που βλέπω το πρόγραμμα με τα μαθήματα καταλαβαίνω γιατί είμαστε στην κατάντια που είμαστε. Κατά την ταπεινή μου γνώμη και χωρίς να είμαι εκπαιδευτικός, τα κυριότερα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Οικονομία, Αγγλικά, και Πληροφορική εκτός από τα αυτονόητα, δηλαδή Ελληνικά, Μαθηματικά-Φυσικη. 

 
Βλέπω ότι έχει μάθημα "μουσικής αντίληψης"...και τι δεν θα έδινα να ήμουν στο ίδιο θρανίο με το Superfunk!!!!!


Εγώ ΙΜΕ πΑνκ ,δεν έχω μουσική αντίληψη.

(Εδώ μερικές φορές αμφιβάλλω αν έχω καν αντίληψη γενικΩς).

 
Εγώ ΙΜΕ πΑνκ ,δεν έχω μουσική αντίληψη.

(Εδώ μερικές φορές αμφιβάλλω αν έχω καν αντίληψη γενικΩς).
Εγω εχω από τις καλύτερες μουσικες αντιλήψεις της σύγχρονης ιστορίας του ανθρωπου. 

 Με θαυμάζουν μουσικοί καθηγητές. 

 Με λατρεύουν οι γυναίκες. 

 Απλά είμαι τεμπέλης. Χαχαχαχαχα 

 Ο τεμπέλης της ευφορης ελληνικής κοιλάδας του 90

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πλάνο βλέπεις δηλαδή?
Κατά τη γνώμη μου, πλάνο πάντα υπάρχει. Δε σημαίνει ότι ειναι μακροπρόθεσμο ή σωστό, αλλα υπάρχει. Κυρίως ρυθμίζεται από την οικονομική ατζέντα της εκάστοτε κυβέρνησης. Π.χ έχουν ένα πλανο να κοψουνς 2 δις από κάπου και κόβουν απο τη παιδεία (τυχαίο παράδειγμα χωρίς καμία βαση).

Όραμα όμως είναι κάτι άλλο. Να έχεις άποψη για το τι πονάει και τι πρεπει να γίνει καλύτερο. Να έχεις ανρθώπους με γνώση για το κάθε αντικείμενο που να μπορούν να σχεδιάσουν το μέλλον. Να έχεις σαφείς στόχους που θες να φτάσεις και έτσι να φτιάξεις ένα πλανο για να τους πραγματοποιήσεις. 

 
τα κυριότερα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Οικονομία, Αγγλικά, και Πληροφορική


Να αγιάσει ο στομΑς σου.

Ειδικα το ΠΡΩΤΟ ,γιατι ο οικονομικος αναλφαβητισμος στην Ελλαδα ειναι κανονική επιδημία .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εν ολίγοις, μαζί με τα καλλιτεχνικά που καταργούνται στην Α' Λυκείου και στη Γ´ το ελευθερο και γραμμικο σχεδιο που ηταν επιλογης μαθήματα, καταργούνται και όλα τα αντίστοιχα επιλογής, γεωλογία, πληροφορική, ευρωπαϊκός πολιτισμός κ.λπ.
Με τις υγείες μας

Το λύκειο μετατρέπεται σε ένα σουρεάλ υβρίδιο φροντιστηρίου και κατηχητικού...

 

Δείτε κι αυτό ρε παιδιά... είναι τροφή για σκέψη

https://embed.ted.com/talks/sir_ken_robinson_do_schools_kill_creativity


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
καταργούνται και όλα τα αντίστοιχα επιλογής, γεωλογία, πληροφορική, ευρωπαϊκός πολιτισμός κ.λπ.


Η πληροφορική παραμένει.

Αυτό τουλάχιστον βλέπω στον πίνακα που αναρτήθηκε στο ποστ του ΕΖ.

Τα θρησκευτικά  δυστυχώς παραμένουν και αυτά (δεν ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ δηλ.ποτε το σχολείο να είναι κατηχητικο για να ΑΡΧΙΣΕΙ να γίνεται τώρα).

Μη ξεχνάς άλλωστε ότι ΟΛΕΣ (και όταν λέμε όλες εννοούμε όλες) ΓΟΝΑΤΙΣΑΝ μπροστά στο παπαδαριο.... γιατί ινε πολι ι πσιφι Άρι....(μια και εκτός από τους γνωστούς βλαμμενους και συντηρητικούς δεξιούς,είμαστε η μοναδική χώρα στον πλανήτη με.... αριστερούς/κομμουνιστες/σοσιαλιστές/"προοδευτικούς", όπως θες πες τους, ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ψηφοφόρους, τέτοια τρικυμία εν κρανιω υπάρχει στην κοινωνία.. )

Κατά τα άλλα το πρόγραμμα σπουδών παραμένει το ιδιο απαρχαιωμένο και το ίδιο άχρηστο με αυτό που μας δίδασκαν το 1972 που πρωτοπήγα σχολείο και το 1982 που μας μοίραζε ο Αντρέας το πράσινο βιβλιαράκι του ΚΑΝΤΆΦΙ στο λύκειο...και είμαι σίγουρος το 1992,το 2002,το 2012 και μελλοντικά το 2022...

Καλά βέβαια η τωρινή υπουργός Παιδείας φαίνεται ότι έτρωγε πολύ κΣυλο ως σπασίκλας παιδί γιατί μόνο ένα άτομο με τρομερά πΣυχολογικα τραύματα μΠουλινγκ θα επανέφερε την ΔΙΑΓΩΓΗ ,αν είμαστε με τα καλά μας δηλαδή,στα σχολεία...

Δεν υπάρχει ελπίς...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αναρωτιέμαι γιατί συζητάμε αυτό το θέμα και τι εξυπηρετεί, μιας και αυτό εξαρτάται απο ποια σκοπιά το προσεγγίζει ο καθένας.

Σαν πολίτης μήπως που βλέπει ότι θα πάψουν να βγαίνουν σωρηδόν τα μουσικά ταλέντα που έβγαιναν απο την μουσική εκπαίδευση που λάμβαναν στα  γενικά λύκεια;

Σαν μουσικός που νοιάζεται για την διδασκαλία της τέχνης του στην γενική εκπαίδευση;

Μα δεν αφορά την μουσική έτσι κι αλλιώς. Δεν υπήρχε το μάθημα για να σταματήσει. Ηταν παραπληροφόρηση.

Απο πλευράς συντεχνιακής, ας πουμε ενος μουσικού εκπαιδευτικού που χάνει κάτι; Ισχύει το παραπάνω.

Απο την πλευρά του "διανοούμενου" παρατηρητή που ζει και αναπνέει τις τέχνες ή απο κάποια κομματική - συνδικαλιστική πλευρά που θέλει να δημιουργήσει θέμα για να συζητιέται σε όσα περισσότερα μέσα γίνεται;

Και τελικά που είναι ο Χναράκης που το ξεκίνησε και απο ποια σκοπιά ρωτούσε; ?

Το θέμα ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΥΣΙΚΗ και επίσης αν αφορά γενικότερα τις τέχνες είναι αμφισβητήσιμο αν λάβει κανείς υπ' όψη τις εμπειρίες που έσπευσαν να μεταφέρουν στην κουβέντα οι περισσότεροι μας.

Είναι ένα επίκαιρο συντεχνιακό θέμα νομίζω και σαν τέτοιο παράγει αυτή την διχαστική ατμόσφαιρα που είναι πολύ της μόδας και πατάει φαρδιά - πλατιά πάνω στους κανόνες του Noiz.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ευτυχώς υπάρχουν συνονόματε (ακόμα "σχετικά αλώβητα" από τις αλά καρτ χειραγωγήσεις)... μέσω της προσωπικής γνώμης που σχημάτισα για κάποια από αυτά, μπορώ να πω χωρίς φόβο και πάθος ότι o θεσμός δουλεύει δημιουργικά και παραγωγικά ως προς την εν δυνάμει μουσική τέχνη (και τηρουμένων των αναλογιών μάλιστα 'δουλεύει" πολύ καλά και σε συνδυασμό με την εν γένει γνώση και σπουδή)...

τα παιδιά φίλων και γνωστών που φοίτησαν σε αυτά, όλα συνέχισαν πανεπιστημιακά τις σπουδές τους, έχοντας παράλληλα ως σημαντικό εφόδιο και μια πολύ καλή σχέση (τουλάχιστον) με ένα όργανο και μια εμπεριστατωμένη "άποψη" και για την εφηρμοσμένη μουσική και για την ιστορία της... επίσης μια σημαντική (για την κοινωνική τους ζωή) βιωματική επαφή με πολυποίκιλα καλλιτεχνικά performance... άσχετα λοιπόν αν και πόσα από αυτά τα παιδιά συνεχίσουν με την μουσική σε "στενό επαγγελματικό" επίπεδο, είμαι πεπεισμένος ότι κανένα δεν θα μετανοιώσει για την "ιδιαίτερη" φοίτηση του ...


+1

Στα μουσικά σχολεία γίνεται φανταστική δουλειά.
Το ποιόν της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών απέχει πολύ (προς το καλύτερο φυσικά) απο αυτών που πηγαίνουν σε ένα "συμβατικό σχολείο".
Πιστεύω πως οποιοσδήποτε γονιος έχει την άνεση να προσφέρει στο παιδί του προετοιμασία για ένα μουσικό σχολείο (δυστυχώς ο πήχης είναι εξωπραγματικά ψηλά) αξίζει φούλ να το κάνει. Το γιατί είναι μια άλλη συζήτηση.

Πάντως (ουσιαστική) δουλειά επι των καλλιτεχνικών ποτέ δε γινόταν με εξαίρεση κάποιες (όχι όλες) περιπτώσεις εξωτερικών συνεργατών μέσω συλλόγου γονέων, όπως είπε και ο πιπιτιρις, και αυτό μόνο στα δημοτικά (απο όσα έχω πράξει, δει και ακούσει).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εν ολίγοις, μαζί με τα καλλιτεχνικά που καταργούνται στην Α' Λυκείου και στη Γ´ το ελευθερο και γραμμικο σχεδιο που ηταν επιλογης μαθήματα


To ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο από πότε διδάσκεται στα λύκεια?

Εγώ θυμάμαι ότι, παρότι το μάθημα ήταν μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων , ποτέ δεν διδάσκονταν στα λύκεια.

Όποιος ήθελα να δώσει σχέδιο, έπρεπε να πηγαίνει σε ιδιωτικό καθηγητή.

Επίσης δεν θυμάμαι να είχα ποτέ καλλιτεχνικής φύσης μαθήματα στο Λύκειο. Μόνο στο γυμνάσιο (εικαστικά&ιστορία της μουσικής) - τελείωσα το λύκειο το 2001-2002

 
αν υπάρχει μια σταθερά στο ανθρώπινο μικροσύμπαν,από την αρχή της μικρής μας ύπαρξης, αυτή είναι η τέχνη: από τις σπηλαιογραφίες μέχρι τον μοντερνισμό, από τα έπη μέχρι τη σύγχρονη λογοτεχνία και ποίηση, από το πρώτο σφύριγμα μέχρι τη free jazz και τη σύγχρονη κλασσική, κ.ο.κ. Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να βγάλει τους ανθρώπους από την πλάνη αυτό είναι η τέχνη και όχι το δόγμα.Το πρώτο κεφάλαιο των λατινικών που διδάχτηκα  ...τότε...μιλούσε για τον ποιητή Οράτιο, ο οποίος "...εξορίστηκε τελικά σε μακρινή χώρα του Πόντου" (in terra pontica exulat) (sic) αλλά δεν τον πείραξε και πολύ.....η τελευταία πρόταση του κεφαλαίου πήγαινε ως εξής: Musa poetae unica amica est....γιατί ο άνθρωπος είναι ποιητής και παιχνιδιάρικο κουτάβι (εκτός των άλλων) και αληθινοί φίλοι και σύντροφοί του είναι η τέχνη και η φαντασία όχι το δόγμα και ο νεοφιλελευθερισμός.

 
To ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο από πότε διδάσκεται στα λύκεια?

Εγώ θυμάμαι ότι, παρότι το μάθημα ήταν μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων , ποτέ δεν διδάσκονταν στα λύκεια.

Όποιος ήθελα να δώσει σχέδιο, έπρεπε να πηγαίνει σε ιδιωτικό καθηγητή.

Επίσης δεν θυμάμαι να είχα ποτέ καλλιτεχνικής φύσης μαθήματα στο Λύκειο. Μόνο στο γυμνάσιο (εικαστικά&ιστορία της μουσικής) - τελείωσα το λύκειο το 2001-2002
Είναι Ήταν μαθήματα επιλογής, όπως γράφω
Τέλειωσες το λύκειο πριν από 20 χρόνια. ?

 
εγώ τελείωσα το Λύκειο πριν 11 χρόνια .

ελεύθερο & γραμμικό σχέδιο ήταν όντως μάθημα επιλογής που δεν εξυπηρετούσε κάτι αν δεν ήθελες να περάσεις αρχιτεκτονική ή καλών τεχνών . Το επέλεγες στοχευμένα 

όπως είπα και σε προηγούμενο ποστ , ήταν καθαρά θέμα τύχης και εκπαιδευτικού σε αυτά τα μαθήματα στο δημοτικό - γυμνάσιο ως προς το αν θα σου έμενε κάτι χρήσιμο ..... Από μουσική δεν έμαθα τίποτα . Από εικαστικά έτυχε και είχαμε ζωγράφο δάσκαλο και μέσω της ζωγραφικής μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα ( προοπτική π.χ. ) και ίσως και κάποιος από την τάξη να τον κέρδισε κιόλας αυτή η  τέχνη 

 
Είναι Ήταν μαθήματα επιλογής, όπως γράφω
Τέλειωσες το λύκειο πριν από 20 χρόνια. ?


Όντως αυτό βλέπω τώρα.

Διδάσκονταν ως επιλογής, με 4 στους 100 μαθητές να το επιλέγουν.

Και πάλι όμως κακώς καταργείται αφού το μάθημα εξετάζεται στις πανελλαδικές.

Στην τελική αν σε μια περιοχή με δέκα σχολεία ενδιαφέρονται μόνο 10 μαθητές, ας γίνεται το μάθημα σε ένα από αυτά

με συμμετοχή μαθητών από τα γύρω σχολεία.

Εγώ πάντως που δεν έκανα ούτε σχέδιο ούτε καλλιτεχνικά στο λύκειο, και να σχεδιάζω μια χαρά ξέρω (και στο χέρι και στο AUTOCAD) και καλλιτεχνάρα έγινα οπότε αφού τα κατάφερα εγώ υπάρχει ελπίδα ?

Aλλά διαφωνώ στο να μην διδάσκεται σχέδιο, έστω και με τους παραπάνω περιορισμούς

 
[...] τα κυριότερα μαθήματα θα έπρεπε να είναι Οικονομία, Αγγλικά, και Πληροφορική εκτός από τα αυτονόητα, δηλαδή Ελληνικά, Μαθηματικά-Φυσικη. 


Νομίζω πως για "εδω που είμαστε" μονο η ύλη ή η επιλογή μαθημάτων δε φταίει, αλλα ο τρόπος που γίνονται. Τα μαθηματικά ήταν πάντα στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και αυτό γιατί είναι κάτι φτηνό να τα διδάξεις. Ακομα και στο ελληνικό πανεπιστήμιο, πολλες φορες η υλικοτεχνική υποδομή δεν είναι αρκετή για να εκπαιδευτεις επαρκως στις σύγχρονες τεχνολογίες και το βάρος πέφτει στη θεωρία, δλδ τα μαθηματικα στις θετικές σχολές. Αυτός είναι πολλές φορές και ο λόγος για τον οποίο όσοι έχουν εκπαιδεύτει στην ελλαδα, τα καταφέρνουν και στο εξωτερικό ή γενικά σε τεχνικούς κλάδους. 

Τα ακριβα, για να διδαχθούν σωστά στο σχολείο, ειναι τα καλλιτεχνικά, η μουσική και η γυμναστική, για τα οποια χρειάζεται επένδυση σε όργανα, ειδικές αίθουσες κλπ, οπως γινεται για παράδειγμα σε καποιες οικονομικα ευρωστες ευρωπαϊκές χώρες.  Συν τα κόστη συντήρησης.

Δε διαφωνώ οτι πρέπει η πληροφορική και οικονομια να έχουν μια καποια προτεραιότητα αλλα αυτο ειναι λεπτομέρεια. Φυσικά μετά τη γλώσσα και τα μαθηματικά.

Τα καλλιτεχνικα και η μουσική όμως είναι εξίσου σημαντικά. Το σχολείο δε πρέπει να δημιουργεί ανθρώπους που έχουν τεχνική κατάρτηση μονο. Κυρίως πρεπει να βγαζει ανθρώπους με σφαιρική μόρφωση. Ειμαι της άποψης ότι θα έπρεπε να υπάρχουν 3πλασιες ωρες σε καλλιτεχνικά και γυμναστική. Χάνουμε πολλούς αθλητες ή μουσικούς κάθε χρόνο, οι οποίοι καταλήγουν να σπουδάζουν άσχετα πράγματα και καταδικαζονται στη μετριότητα και την ανικανοποιηση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω πως για "εδω που είμαστε" μονο η ύλη ή η επιλογή μαθημάτων δε φταίει, αλλα ο τρόπος που γίνονται. Τα μαθηματικά ήταν πάντα στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και αυτό γιατί είναι κάτι φτηνό να τα διδάξεις. Ακομα και στο ελληνικό πανεπιστήμιο, πολλες φορες η υλικοτεχνική υποδομή δεν είναι αρκετή για να εκπαιδευτεις επαρκως στις σύγχρονες τεχνολογίες και το βάρος πέφτει στη θεωρία, δλδ τα μαθηματικα στις θετικές σχολές. Αυτός είναι πολλές φορές και ο λόγος για τον οποίο όσοι έχουν εκπαιδεύτει στην ελλαδα, τα καταφέρνουν και στο εξωτερικό ή γενικά σε τεχνικούς κλάδους. 

Τα ακριβα, για να διδαχθούν σωστά στο σχολείο, ειναι τα καλλιτεχνικά, η μουσική και η γυμναστική, για τα οποια χρειάζεται επένδυση σε όργανα, ειδικές αίθουσες κλπ, οπως γινεται για παράδειγμα σε καποιες οικονομικα ευρωστες ευρωπαϊκές χώρες.  Συν τα κόστη συντήρησης.

Δε διαφωνώ οτι πρέπει η πληροφορική και οικονομια να έχουν μια καποια προτεραιότητα αλλα αυτο ειναι λεπτομέρεια. Φυσικά μετά τη γλώσσα και τα μαθηματικά.

Τα καλλιτεχνικα και η μουσική όμως είναι εξίσου σημαντικά. Το σχολείο δε πρέπει να δημιουργεί ανθρώπους που έχουν τεχνική κατάρτηση μονο. Κυρίως πρεπει να βγαζει ανθρώπους με σφαιρική μόρφωση. Ειμαι της άποψης ότι θα έπρεπε να υπάρχουν 3πλασιες ωρες σε καλλιτεχνικά και γυμναστική. Χάνουμε πολλούς αθλητες ή μουσικούς κάθε χρόνο, οι οποίοι καταλήγουν να σπουδάζουν άσχετα πράγματα και καταδικαζονται στη μετριότητα και την ανικανοποιηση.


Δε μπορώ να πω πως διαφωνώ στα κύρια σημεία που θέτεις. Κι εγω πιστεύω πως ο τρόπος ειναι το παν και οχι οι ώρες, και επίσης ειμαι υπερ της σφαιρικής μόρφωσης. 

Απλώς κατά τη γνώμη μου, τα οικονομικά και ο προγραμματισμός Η/Υ στο 2020 ειναι εξίσου απαραίτητα εφόδια με τα μαθηματικα και τη γλώσσα, διότι πλεον όλα ειναι οικονομία και Η/Υ.

Απο την αλλη η μουσική και η γυμναστική ειναι κατι το οποιό πρέπει μεν να δείξεις στα παιδιά αλλα οχι με καταναγκασμό, μιας και εξαρτάται πολυ απο την κλίση και τα ταλέντα τους αν θα γινουν αθλητές ή μουσικοι. Γινουν δε γίνουν ομως, μέσα σε μια κοινωνία που βασίζεται στα οικονομικα και στους Ή/Ύ θα πρέπει να "σκαμπαζουν" απο αυτα για να επιβιώσουν. 

Μου είναι αδιανόητο να ειναι μαθημα επιλογης τα οικονομικά ενω πραγματικα ειναι ένα τοσο σπουδαίο κομματι της ζωης μας τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Αντιθέτως και χωρίς μουσική μπορεί να ζήσει κάποιος.

 
Last edited:
Δε μπορώ να πω πως διαφωνώ στα κύρια σημεία που θέτεις. Κι εγω πιστεύω πως ο τρόπος ειναι το παν και οχι οι ώρες, και επίσης ειμαι υπερ της σφαιρικής μόρφωσης. 

Απλώς κατά τη γνώμη μου, τα οικονομικά και ο προγραμματισμός Η/Υ στο 2020 ειναι εξίσου απαραίτητα εφόδια με τα μαθηματικα και τη γλώσσα, διότι πλεον όλα ειναι οικονομία και Η/Υ.

Απο την αλλη η μουσική και η γυμναστική ειναι κατι το οποιό πρέπει μεν να δείξεις στα παιδιά αλλα οχι με καταναγκασμό, μιας και εξαρτάται πολυ απο την κλίση και τα ταλέντα τους αν θα γινουν αθλητές ή μουσικοι. Γινουν δε γίνουν ομως, μέσα σε μια κοινωνία που βασίζεται στα οικονομικα και στους Ή/Ύ θα πρέπει να "σκαμπαζουν" απο αυτα για να επιβιώσουν. 

Μου είναι αδιανόητο να ειναι μαθημα επιλογης τα οικονομικά ενω πραγματικα ειναι ένα τοσο σπουδαίο κομματι της ζωης μας τόσο ατομικά όσο και συλλογικά. Αντιθέτως και χωρίς μουσική μπορεί να ζήσει κάποιος.


Μόνο για τη γλωσσα θα διαφωνήσω. Ειναι το πιο βασικό να ξέρει κάποιος να εκφράζεται σωστα. Η γλώσσα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε. Τα υπόλοιπα επονται κατά τη γνωμη μου.

Να έχουν ένα μάθημα οικονομικών οκ αλλα σα βασικό δε μου φαίνεται και τόσο αναγκαίο. Οχι επειδή δεν είναι σημαντικό αλλα επειδή  τα οικονομικά ειναι ενας συνδυασμός πραγμάτων. Ισως να κανω λαθος αλλα αν δώσεις βάση στην ιστορία σε συνδυασμό με τα μαθηματικα (στατιστική) εχεις καλύψει καποιο μέρος των οικονομικών. Τωρα για τον προγραμματισμό, χρειάζεται σίγουρα αλλα και αυτο το καλύπτεις εν μερει με μαθηματικα (άλγεβρα). Εδω έρχεται και το θεμα της υποδομής βέβαια. Πάντως βασικο προγραμματισμό μπορείς να μάθεις και στο χαρτί. Εγω έτσι είχα μάθει.

Δεν είναι εύκολο θεμα πάντως. Όσο το συζητάμε και το σκέφτομαι τοσο πιο πολύ με μπερδεύει.

Η γυναίκα μου που είναι καθηγήτρια εδω στην ολλανδια σε μπακαλορεα σχολείο, κάνουν κάτι τύπου ανακάτεμα μαθήματων. Δηλαδη science και design, Humanities που καλύπτει πολλα μαζί (ιστορία, γεωγραφία κλπ) κλπ. Ολα τα παιδιά έχουν υπολογιστή στη ταξη αναγκαστικά. Έτσι όπως τα βλέπω καμια φορα ομως με προβληματίζει ο τρόπος που μαθαίνουν. Απο τη μια δεν υπάρχει καθόλου παπαγαλια, απο την αλλη πεφτει πολύ google search. Στα καλλιτεχνικα κάνουν κατι ωραια, κανουν τεχνικές φωτογράφησης, videos, σχεδιάζουν ρούχα, και κανουν και διάφορες ζωγραφικές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε παιδιά δεν είναι θέμα σχολικού προγράμματος και μαθημάτων.

Είναι θέμα δομής και συστήματος.

Πχ, η γλώσσα υπάρχει και τώρα.

Έμαθε κανείς Αγγλικά (βάλτε ότι γλώσσα θέλετε) στο σχολείο?

ΠΟΤΕ.

Και δεν πρόκειται να μάθει, και 100 ώρες την εβδομάδα να κάνει αγγλικά στο σχολείο.

Ζούμε στην μοναδική χώρα του κόσμου, που έχει δημόσια παιδεία αλλά τα παιδιά δεν μαθαίνουν τίποτα εκεί, αλλά μόνο στα φροντιστήρια (που αλλού υπάρχει άραγε σαν θεσμός αυτό?) που είναι ιδιωτικά.

ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΩ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ vs ΔΗΜΟΣΙΟ.

Το θέμα μου είναι στο ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι, φαίνεται να έχουν συμβιβαστεί με αυτή την πρακτική, πράγμα ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟ.

Ωραία. θα μου πείτε, τότε τι στο διάολα εξυπηρετεί το σχολείο?

Δομή κοινωνικοποίησης είναι, ένταξης, ομοιογενοποίησης, καταπάτησης των ατομικών διαφορών, κοινωνικός θεσμός που ο ρόλος του είναι να βγάλει άτομα προσαρμοστικά στο σύστημα, στις κοινωνικές δομές.

Άτομα που να μάθουν να σέβονται την ιεραρχία, έτοιμα να ακολουθήσουν τους κοινωνικούς τους ρόλους, και υπάκουα στους κοινωνικούς κανόνες.

Άτομα που καλούνται να αποστηθίζουν για να επιβραβευτούν, από το να διαμορφώνουν απόψεις και να αξιολογούν.

Και έγκειται στον κάθε εκπαιδευτικό να προσπαθήσει να σπάσει αυτά τα στεγανά, που λίγο πολύ του επιβάλλονται έξωθεν (και το μεγαλύτερο ποσοστό έχει συμβιβαστεί με αυτά, μια δουλειά σαν όλες τις άλλες είναι, και πρέπει να γίνει όσο πιο αναίμακτα είναι δυνατόν), και να προσπαθήσει να κάνει κάτι περισσότερο, να είναι δηλαδή πραγματικός παιδαγωγός.

Τι άλλο είναι το σχολείο?

Ένα ατέρμονο κυνήγι βαθμών, για να μπορέσει το παιδί να συνεχίσει να ελπίζει για κάτι καλύτερο, άσχετα αν είναι μόνη της η ελπίδα (χωρίς αντίκρυσμα τις περισσότερες φορές).

Μια συνεχής προσπάθεια ενστερνισμού κανόνων, που υποτίθεται ότι θα ανοίξουν μελλοντικές ευκαιρίες.

Τα θρησκευτικά είναι να μάθεις την ζωή του Χριστού καμιά δεκαριά φορές.

Αντί να γίνεται θρησκειολογία.

Η ιστορία είναι να μάθεις πότε έγινε η τάδε μάχη, που, και ποιος νίκησε.

Αντί να είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση που οδήγησε εκεί, και οι επιπτώσεις στην κοινωνική ζωή, οικονομική πραγματικότητα της εποχής, κλπ.

Αποστήθιση πληροφορίας vs κριτική σκέψη.

Σε ένα λοιπόν υγιές εκπαιδευτικό σύστημα, είναι απαραίτητες τόσο η κοινωνιολογία, όσο και η ψυχολογία, τόσο τα οικονομικά, όσο και το σύγχρονο μάρκετιν, τόσο οι υπολογιστές, η γλώσσα, η λογοτεχνία, το θέατρο, η μουσική, η ζωγραφική, τα καλλιτεχνικά ρεύματα, η φυσική, η χημεία, τα μαθηματικά, κλπ.

Σε ένα υγιές εκπαιδευτικό σύστημα, όλα είναι απαραίτητα.

Αλλά  .... πως?

Κι έγραψα μόνο το πανωσέντονο.

Θα μπορούσα να είχα γράψει 500 σελίδες διατριβή λέμε ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top