Το ξέρω. Γι'αυτό και υπάρχουν συγκρούσεις - αντιθέσεις μεταξύ νομοθεσίας και κρατικών συμφερόντων.
Ξέρεις κάποια τετοια σύγκρουση να αναφέρεις; Κάθε συντεχνία υπάρχει για να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της. Το κράτος δεν συμμετέχει στην χειραγώγηση της αγοράς, βασει νόμου.
Αυτό το "ο καθένας" και το θα αξιολογηθεί από τον "πελάτη" του... ?
Άλλο αυτό. Εδώ δεν μιλάμε για μαγαζιά εστίασης, εδώ μιλάμε για ανθρώπους του επαγγέλματος.
Εδώ ορίζει ο "εργοδότης" τις προδιαγραφές. Εδώ ο εργοδότης ορίζει τι ακριβώς θέλει.
Οπως όλοι οι προσφέροντες υπηρεσίες, κανουμε αυτό που μπορούμε για να πάρουμε μια δουλειά ικανοποιώντας τον πελάτη και ας μην είναι έτσι όπως θα θέλαμε ή μας βολεύει. Τι διαφοροποιεί τον μουσικό δηλαδή;
Το πρώτο και βασικό πρόβλημα είναι πως το επάγγελμα του μουσικού δεν είναι κατοχυρωμένο επάγγελμα.
....
Εννοείται.
Αλλά δεν παύει να είναι ένα επάγγελμα από το οποίο ζει κόσμος.
Σε ποια χώρα ξέρεις να κατοχυρώνεται το επάγγελμα του μουσικού; Θες να αναφέρεις μία;
Με την κατοχύρωση θα εννοείς βέβαια πως μια δουλειά θα δικαιούται να την πάρει αυτός που έχει δίπλωμα ωδείου π.χ. και ανήκει στο σωματείο μουσικών.
Ο αυτοδίδακτος και πολλές φορές καλύτερος μουσικός που δεν συμμετέχει σε ένα κομματικό φορέα όπως το σωματείο, θα αποκλείεται. Αν αυτό δεν είναι συντεχνιακό συμφέρον των ολίγων τότε τι είναι;
Και σε τι χώρο; Σε ένα επάγγελμα όπου ο τάδε αποφοιτήσας από ωδείο δεν εχει να παρουσιάσει έργο και σε αντίθεση "θησαυρίζει" ο Χ αυτοδίδακτος αλλά δημιουργικός καλλιτέχνης με τις κυκλοφορίες του.
Προφανώς θα αναφέρεσαι σε κατοχυρώσεις απο συντεχνίες τύπου ΕΣΗΕΑ των δημοσιογράφων. Πήγαινε ρώτα τους εκδότες αν προσλαμβάνουν μόνο μέλη του σωματείου που είναι "κατοχυρωμένοι δημοσιογράφοι". Οι δημοσιογράφοι δουλεύουν δεκαετίες πριν "κατοχυρωθούν" και γίνουν... δημοσιογράφοι απο την ΕΣΗΕΑ. Ασε που πολλοί δεν γίνονται ποτέ.
Αυτα συμβαίνουν σε χώρες σαν τη δική μας που τους ανέχονται και έχουν αποδυναμώσει τον λόγο ύπαρξης σωματείων που κανονικά είναι απαραίτητα βοηθήματα των εργαζομένων.
Ναι, εδώ πρέπει να είσαι μέλος στο οικείο σωματείο.
Όταν πρόκειται για π.χ. επίδομα, το κράτος σου λέει να είσαι μέλος στο οικείο σωματείο.
Όταν πρόκειται να εργαστείς δεν σου ζητάει να είσαι μέλος στο οικείο σωματείο.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Γιατί το κάνεις αυτό τώρα ρε Γιάννη; συγκινήθηκα ρε συ. ?
Εν έτη 2020 θυμήθηκαν να κάνουν βάση μητρώο καλλιτεχνών, αυτό μάλλον εννοείς.
Όσο για τις ειδικότητες... ας μην μιλήσω καλύτερα... ?
Προφανώς μερίμνησαν υπερ του σωματείου ελλείψει σοβαρότερου φορέα ή ενός μητρώου επαγγελματιών, διότι όταν μοιράζεται δημόσιο χρήμα απο φορολογούμενους ας υπάρχει ένας φερετζές τουλάχιστον να μην φανεί πως μοιράζουν λεφτά στην τύχη.
Και σιγα μη πρέπει να σου ζητήσει να είσαι μέλος στο σωματείο για να πάρεις δουλειά! Το τι του προσφέρεις ενδιαφέρει τον πελάτη για να κανει καλύτερα τη δουλειά του, όχι το αν είσαι οργανωμένος με σφραγίδα. Τι το πέρασες δημόσιο με ΑΣΕΠ;
Έγραψα ήδη απο πάνω για τα συντεχνιακά συμφέροντα που στη χώρα μας λειτουργούν εις βάρος των πολλών. Δικηγόροι, δημοσιογράφοι, ταξιτζήδες, φαρμακοποιοί, κ.α.
Οσο για το μητρώο, κάλιο αργά παρα ποτέ. Έπρεπε να το είχαν κάνει προ δεκαετιών αλλά ας μην κοροϊδεύουμε και τα θετικά που γίνονται.