• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

DIY project: Mετατροπή αποθήκης σε χώρο μουσικής ακρόασης/μίξης/δημιουργίας

16 Οκτωβρίου 2007
91
35
18
51
Αθήνα
Ιδιώματα
  1. Acoustic
  2. Alt. Rock
  3. Ambient
  4. Blues
  5. Classical
  6. Classic Rock
  7. Country
  8. Electro
  9. Έντεχνο
  10. Ελληνικό ροκ
  11. Funk
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Hello,

Ετοιμάζω ένα project μετατροπής αποθήκης σε χώρο ακρόασης/μίξης/μουσικής δημιουργίας και σκέφτηκα να μοιραστώ εδώ τη διαδικασία και την πρόοδο, σε περίπτωση που κάποιος ετοιμάζει κάτι αντίστοιχο ή έχει ένα γενικό ενδιαφέρον για τέτοιες καταστάσεις. Φυσικά, και πάνω απ΄ όλα, περιμένω να ακούσω τις σκέψεις σας, εντοπισμό λαθών, προτάσεις βελτίωσης.

Ο χώρος

Οι διαστάσεις του χώρου είναι ~270H x ~200W x ~300L (με τον τελικό ωφέλιμο χώρο να είναι κατά τι μικρότερος) -μια αναλογία που, ομολογουμένως, είναι εκτός optimum ratios. Στον χώρο έχει μπει ξύλινος σκελετός, σε απόσταση 20mm από τον τοίχο και 220 mm από το ταβάνι. Το πλάνο είναι να γεμίσει ο σκελετός α)στους τοίχους, με πετροβάμβακα πάχους 50mm, με αντίσταση ροής αέρα 15000Pa*s/m2 και β) στο ταβάνι με πετροβάμβακα 100mm, με αντίσταση ροής αέρα 10000Pa*s/m2. Στη συνέχεια ο πετροβάμβακας θα ντυθεί με ύφασμα. Αυτό σκέφτομαι να είναι το βασικό acoustic treatment και από ο,τι φαίνεται, αυτή η προσέγγιση, θα μου δώσει τις εξής αποκρίσεις σε τοίχους και ταβάνι, αντίστοιχα:

Walls, basic treatment

Ceiling, basic treatment

Αν έχετε κάνει τον κόπο να διαβάσετε μέχρι εδώ, πάει να πει ότι μάλλον σας ενδιαφέρει το θέμα και επιπλέον, αντιλαμβάνεστε την “ιστορία” που λένε τα γραφήματα στα πάνω links: Μετά την βασική ακουστική επεξεργασία (η οποία, να υπενθυμίσω, δεν είναι η ιδανική αλλά το αποτέλεσμα ενός “χρυσού” συμβιβασμού σε σχέση με τις αντικειμενικές μου συνθήκες – πχ. διαστάσεις, π/υ, scope), παραμένουν κάποια ζητήματα προς επίλυση: Στάσιμα κύματα (room modes) στα ~61Hz, ~71HZ, ~95Hz και ~183Hz (N.B. αναφέρω μόνο τα axial). Επιπλέον, για κάθε μια από αυτές τις, θεμέλιες, συχνότητες συντονισμού δημιουργείται και ένα στάσιμο σε 1-2 αρμονικές τους (π.χ. τα ~61Hz θα βγάλουν συντονισμό στα ~122Hz). Άρα, αν κόψω τους θεμέλιους συντονισμούς θα κόψω και τους συντονισμούς στις αρμονικές. Θεωρητικά. :)

Το πρόβλημα

1) Τοίχος μπρος-πίσω:

Το πρόβλημα που προκύπτει από/στον μπρος – πίσω τοίχο είναι ένας συντονισμός στα ~61Hz (εικ.1) και ένας στα 183Hz (εικ.2), με τα τελευταία να απλώνονται παντού στον χώρο (2 σημεία μέγιστης πίεσης, σε έναν τόσο μικρό χώρο αξιολογούνται, με ασφάλεια, ως “παντού”).

Εικ.1

Img1.png

Εικ.2

Img2.png

2) Τοίχος δεξιά – αριστερά:

Το πρόβλημα που προκύπτει από/στον δεξιά – αριστερά τοίχο είναι ένας συντονισμός στα ~95Hz (εικ.3).

Εικ.3

Img3.png

3) Ταβάνι:

Το πρόβλημα που προκύπτει από/στο ταβάνι είναι ένας συντονισμός στα ~71Hz (εικ.4).

Εικ.4

Img4.png

Οι λύσεις

Οι λύσεις που σκέφτομαι είναι οι εξής:

1) Τοίχος μπρος – πίσω:

1α) Μπασοπαγίδα διαφραγματική στις γωνίες (κάτω) του μπροστά τοίχου, κουρδισμένη στα ~61Hz.

Bass traps (limp membrane), corners of front wall, bottom half, tuned @61Hz

1β) Μπασοπαγίδα – συνηχητής, στις γωνίες (πάνω) του μπροστά τοίχου, κουρδισμένη στα ~183Hz.

Bass traps (Helmholtz resonator), corners of front wall, top half, tuned @183Hz

1γ) Αξιοποίηση μιας υφιστάμενης ντουλάπας (είπαμε: αντικειμενικές συνθήκες, πραγματισμός), ανοιχτής μπρoς-πίσω, τοποθετημένης στον πίσω τοίχο, η οποία (φαίνεται ότι) θα (μπορούσε να) λειτουργήσει ως broadband absorber, με αξιοπρεπή (?) απόδοση ήδη από τα ~60Hz και ~90% απορρόφηση στα ~183Hz, που είναι η 2η προβληματική συχνότητα.

Closet – back wall, broadband tunning

2) Τοίχος δεξιά – αριστερά:

Μπασοπαγίδα – συνηχητής, στη μέση του κάθε τοίχου, κουρδισμένη στα ~95Hz.

Bass traps (Helmholtz resonator), left – right walls, tuned @95Hz

3) Ταβάνι:

Μπασοπαγίδα σλατ πάνελ, κουρδισμένη με ευρύ Q στα ~71Hz.

Bass trap (slat panel), ceiling, broadly tuned @71Hz

Το κόστος

Πετροβάμβακας: ~€5/m2 Χ 40m2= ~€200

Ξυλεία: ~ €200

Ύφασμα: ~€3.5/m2 Χ 40m2= €140

Παρελκόμενα (βίδες, τρυπάνια, αναλώσιμα, μεμβράνες, αντικραδασμικά, λάστιχα, σφραγιστικά, κτλ.): ~€100

---------------

Σύνολο: ~€640

Πηγές – χρήσιμοι σύνδεσμοι

Whealy room calculator

Whealy absorbers calculator

Acoustic modeling

Amroc calculator

https://www.acousticsinsider.com/

Για πείτε, τα σκέφτομαι ορθά, σε γενικές γραμμές, ή είμαι τελείως off?

 
είναι πάρα πολύ μικρός χώρος για να αξίζει η όποια επένδυση χρήματος και χρόνου. Κατα τη γνώμη μου.

Μετά την όλη κατασκευή θα περισσεύουν λιγότερα από 5.5 τμ αν υπολογίσουμε ότι η πορτα θα ανοίγει προς τα έξω....

Δεν ξέρω...

 
  • Like
Reactions: conkal
είναι πάρα πολύ μικρός χώρος για να αξίζει η όποια επένδυση χρήματος και χρόνου. Κατα τη γνώμη μου.

Μετά την όλη κατασκευή θα περισσεύουν λιγότερα από 5.5 τμ αν υπολογίσουμε ότι η πορτα θα ανοίγει προς τα έξω....

Δεν ξέρω...
Πολύ σωστά, πράγματι, υπάρχει αντικειμενικό ζήτημα :/

Ο χώρος είναι ~6μ2, όποτε καταλαβαίνω ότι η 1η αντίδραση θα είναι στις αδρές γραμμές του “δε γίνεται μίξη σε τόσο μικρό χώρο”, “ό,τι και να κάνεις θα έχεις παντού στάσιμα”, “ο πίσω τοίχος είναι πολύ κοντά”, “πρέπει να προβλέψεις και κάποιο στοιχειώδες HVAC”, κτλ. 

Άλλωστε τις ίδιες επιφυλάξεις είχα/έχω και εγώ ο ίδιος.

Παρ όλα αυτά, όμως, νομίζω ότι (ως συνήθως) θα πρέπει να γίνει ένας συμβιβασμός για τη βέλτιστη δυνατή αποτελεσματικότητα σε σχέση με τις συνθήκες και περιορισμούς που ορίζουν το πλαίσιο. Η δική μου συνθήκη, εδώ, είναι ότι θέλω να μπορώ να ακούω/γράφω μουσική χωρίς να ενοχλώ/ενοχλούμαι από την οικογένεια μου. Στο σπίτι μου έχουμε 3 υπνοδωμάτια αλλά όχι γραφείο/χώρο εργασίας (είχα αλλά, με την έλευση του 2ου παιδιού, έγινε υπνοδωμάτιο). Πού μπορώ, λοιπόν, να φτιάξω ένα crib για να (ξανά)κάνω τη φάση μου?

Απ ό,τι φαίνεται, στην αποθήκη. Το ερώτημα είναι σε τι βαθμό μπορώ να την αξιοποιήσω, πόσα € να ρίξω και ποια στρατηγική ακουστικής επεξεργασίας να ακολουθήσω. Μπορεί, πράγματι, να κάνω μια τρύπα στο νερό. Από την άλλη, σκέφτομαι, μια ζωή την έχουμε και είναι και μικρή, για να μην δώσω μια ευκαιρία στην προσπάθεια.

 
βλέπω στο αβαταρ μπάσο.

Το θες υποθέτω για να παίξεις μπάσο. Γιατί δεν δουλεύεις di? Υπάρχουν τόσα Plugins. Ακόμα κι αυτοί που ηχογραφούν καμπίνα βάζουν και λίγο di για να σφίξει ο ήχος.

Το να υπάρχει 2ο άτομο το θεωρώ δύσκολο εκεί, εννοείται τύμπανα αποκλείονται και φυσικά θες χώρο για να μπουν τραπέζι κλπ.

Εγώ είμαι σε χώρο 3Χ3κάτι καθαρό και είμαι οριακά. Αλλά δεν σκέφτηκα ποτέ να μονώσω, διότι είναι τόσο γεμάτο 2.5 πλευρές βιβλιοθήκες κλπ, πρέπει να ζήσεις κι όλας, και δουλεύω μόνο di και sim. Εχω ηχογραφήσει μόνο φωνητικά και ακουστικά όργανα. Τα ηλεκτρικά μόνο di.

Θα έριχνα τα λεφτά σε ένα καλό προσομοιωτή ή άλλα ηχογραφιστικά 

 
βλέπω στο αβαταρ μπάσο.

[...]

Το να υπάρχει 2ο άτομο το θεωρώ δύσκολο εκεί, εννοείται τύμπανα αποκλείονται και φυσικά θες χώρο για να μπουν τραπέζι κλπ.

[..] Αλλά δεν σκέφτηκα ποτέ να μονώσω
OK, να διευκρινίσω :)

Ναι, παίζω μπάσο και γράφω με DI (από τον ενισχυτή). Γράφω επίσης, κάποιες κιθάρες + πλήκτρα.

Επίσης, παίζω (λέμε τώρα) με 2 φίλους σε άλλο χώρο, όπου εκεί γράφουμε τα τύμπανα. Θα ήθελα λοιπόν:

a) Nα έχω ένα man cave όπου θα μπορώ να ψιλομιξάρω αυτά που έχουμε γράψει, να κάνω κανά overdub στα γραμμένα, να δουλεύω ιδέες, κτλ.

b) Nα ακούω, με στοιχειώδη αξιοπρέπεια αυτά που γράφω/μιξάρω, χωρίς να ενοχλώ/ενοχλούμαι, καθώς δίπλα έχει ημιυπόγειο Playroom του γείτονα και πάνω σαλόνι (του ιδίου). Όπως καταλαβαίνεις, δε θέλω να δώσω δικαιώματα, οπότε, better safe than sorry (οκ, είμαι και λίγο ψυχαναγκαστικός, οπότε το τέντωσα όσο πήγαινε).

Γενικά, δεν έχω δυνατές εντάσεις και σίγουρα ο χώρος δεν είναι για πρόβα. Όπως σωστά λες, 2 άτομα είναι οριακά αλλά, θεωρώ, όχι undoable. 

Αυτό για το οποίο δεν είμαι καθόλου βέβαιος είναι αν τα νούμερα που βγάζω είναι sound (pun intended) ή αν θα καταλήξω με ένα χώρο γεμάτο στάσιμα και διαρροές προς παντού 

 
με 200-300 ευρώ παίρνεις ένα ζευγάρι καλά ακουστικά και καθάρισες.

 
  • Like
Reactions: conkal
με 200-300 ευρώ παίρνεις ένα ζευγάρι καλά ακουστικά και καθάρισες.
Σύμφωνοι αλλά δε μπορώ άλλο με τα ακουστικά... Τα κλειστού τύπου κάπου κουράζουν, τα ανοιχτού ενοχλούν.... Μη με παρεξηγεις -δε λέω ότι δε γίνεται μίξη με ακουστικά. Αντιθέτως, είναι μια κάποια λύσις, υπό συνθήκες, αλλά been there, done that.

Εξάλλου, θέλω να μπορώ να ακούω/παιζω μαζι ένα φίλο βρε παιδί μου, σε ένα χώρο που δε θα έχω γύρω μου παιδιά, γυναίκα, σκυλί :p.

Οπότε η "μετακόμιση" μου, ως τέτοια, μοιάζει να είναι ψιλομονοδρομος. 

 
Γεια χαρά, δεν τσεκάρω τί έχεις κάνει για να υπολογίσεις τις προβληματικές σου συχνότητες, θεωρώ ότι είναι σωστές, όπως και οι λύσεις των απορροφητών για αυτές. Το πρόβλημα είναι όμως πως:

α)(αν κατάλαβα καλά), το πάτωμα δεν το έχεις υπολογίσει καθόλου. Δυστυχώς ο ήχος είναι λίγο σαν τον κουβά με το νερό. Μια τρύπα να υπάρχει , θα περάσει μέσα από αυτήν. Αν δεν κάνεις λοιπόν πλωτό πάτωμα και την υπόλοιπη κατασκευή να κάτσει πάνω σε αυτό, να μην υπάρχουν πουθενά κενά, δεν θα πετύχεις καλή ηχομείωση στα διπλανά δωμάτια γιατί θα περιορίσεις λίγο τον αερόφερτο ήχο και καθόλου τον χτυπογενή

β) Η ξύλινη κατασκευή σου δεν θα επιτύχει και πολλά πράγματα αν ακουμπάει στους υπάρχοντες τοίχους και αν δεν επενδυθεί με τουλάχιστον 2-3 φύλλα γυψοσανίδας σωστά βαλμένης (και να ισχύει η προηγούμενη παράγραφος!). Σου προτείνω να βρεις παραδείγματα από internet που θα σου δείχνουν και το ποσοστό ηχομείωσης (STC, Sound Transmission Class) για να υπολογίσεις καλύτερα τί θα ακούν οι διπλανοί σου. Δλδ, αν τα ηχεία σου παίζουν 100db, θα υπολογίσεις μείον τα db της κατασκευή σου + τα db του υπάρχοντα τοίχου και θα ξέρεις περίπου τί θα φτάσει δίπλα. Μπορείς από τώρα να βάλεις ήχο στην αποθήκη και να μετρήσεις με ντεσιμπελόμετρο πόσο φτάνει δίπλα έτσι ώστε να ξέρεις τί κόβει ο υπάρχον τοίχος και να το συνυπολογίσεις στην κατασκευή σου.

Οπότε..αν σου φαίνονται διαχειρίσιμα αυτά, προχώρα προς τα εκεί, ειδάλλως πας για ακουστικά ή για περιορισμό μόνο των προβληματικών σου συχνοτήτων και ..χαμηλές εντάσεις στα Monitor.

EDIT: Επίσης, πρώτα να κάνεις τις κατασκευές ηχομόνωσης και μετά να μετρήσεις τις προβληματικές σου συχνότητες γιατί η ακουστική συμπεριφορά του χώρου θα έχει αλλάξει ριζικά!

 
Last edited by a moderator:
Γεια χαρά,

[...]
Γεια σου Haryy, ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τις σκέψεις σου, οι οποίες είναι πολύ ορθές και χρήσιμες.

Δυστυχώς, δεν έχω τον χώρο ούτε τον π/υ για box in box. Ξέρω εκ πρωιμίου ότι δε μπορώ να πάω για αξιοπρεπή απομόνωση (δηλ. Όχι δυνατές ακροάσεις, όχι drum kit). Εξ άλλου, για να το είχα αυτό θα έπρεπε να έβαζα και κανάλι HVAC (με λαβύρινθο, παγιδες, ταχύτητες, κτλ.), διπλές πόρτες + παράθυρα, κτλ.

Το κύριο μέλημα μου είναι να μην έχω ακραία στάσιμα. Προσβλέπω λοιπόν σε μια στοιχειώδη απομόνωση και, κυρίως, σε μια ήπια απόκριση μέσα. Ο μικρός χώρος μου δίνει, για αρχή, καλό RT αλλά "ατσούμπαλα" modes.

Στο πάτωμα έχω αντικραδασμικό λάστιχο 10mm. Ο σκελετός δεν ακουμπάει κατευθείαν σε τοίχους/πάτωμα/ταβάνι (στους τοίχους έχω βάλει αντικραδασμικα 20mm και στο ταβάνι δεν υπάρχει καμία επαφή). Αναφορικά με το πάτωμα, είπα να μην το σχαρωσω, δεδομένου ότι δε θα έχω άμεσο κτυπογενη θόρυβο. (Το πάτωμα είναι όντως το πιο αδύναμο σημείο γιατί, όπως είναι τώρα, γεφυρώνει, από τους τοίχους, όλον τον φέροντα οργανισμό).

Αντιλαμβάνομαι ότι θα περνάω δίπλα και ενδεχομενως πάνω. Τα σημεία που συνορεύω με κατοικία είναι το ταβάνι και ο μπρος τοίχος, όπου πίσω του υπάρχει το WC του playroom -ευελπιστώ ότι θα δουλέψει ως soundlock. Στους υπόλοιπους είμαι clear (χώμα, διάδρομος, αποθήκη). Για αυτό το λόγο θα παίζω, σχετικά, χαμηλά και όταν μπαίνω στις μικρές ώρες θα βάζω ακουστικά. 

Αυτό που λες στο edit το συζήταγα το πρωί -οτι, δηλαδή, η θεωρία μου δίνει μια καλή κατεύθυνση για το προς τα πού θα πρέπει να κινηθώ με τις παγίδες αλλά θα πρέπει να το "φυσήξω" όταν το ντύσω, για να δω που τσιμπάει τελικά.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: haryy
Μια χαρά θα βγει το μαν Κέιβ σου! Απλά πρέπει να συμβιβαστείς με την ιδέα ότι υπάρχουν όρια στο πόσο καλα μιξ θα σου βγαίνουν. Επίσης, από μόνωση μάλλον θα δεις διαφορά πιο πολύ στην θέρμανση κ όχι τόσο στο θόρυβο έξω/μεσα. Άσε κ κάποιο παράθυρο(αν υπάρχει) να ανοίγεις που κ που γιατί υποθέτω δεν θα εγκαταστήσεις εξαερισμό. 

Αν έχεις καλά μονιτορακια και ένα ζευγάρι οκ ακουστικά, θα μπορείς να δουλέψεις όμως. Όπως είπε κ κάποιος άλλος, όταν μπουν οι βασικοί πετροβάμβακες, κάνε ξανά διάφορα πειράματα - μετρήσεις για να δεις που βρίσκεσαι. 

Καλό κουράγιο! 

 
 Επίσης, από μόνωση μάλλον θα δεις διαφορά πιο πολύ στην θέρμανση κ όχι τόσο στο θόρυβο έξω/μεσα. Άσε κ κάποιο παράθυρο(αν υπάρχει) να ανοίγεις που κ που γιατί υποθέτω δεν θα εγκαταστήσεις εξαερισμό. 


: ) ωχ, λες? Δεν είναι ότι θα παίζω και τσίτα γκάζια. 

Ναι, έχει παράθυρο. Λέω να το πλακώσω κι αυτό και να το ανοίγω στα όρια της υποξίας

 
Εγώ πιστεύω οτι, αν κάνεις όλα αυτά που γράφεις, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλύτερο απ'οτι περιμένεις τώρα. Και το λέω εξ'ιδίας εμπειρίας. Βέβαια ο χώρος μου είναι μεγαλύτερος και "είχε για να δώσει" αλλά όταν τον έφτιαξα δεν το πίστευα το πόσο απέδιδε καί στην μείωση και στην απορρόφηση και στην εξάλειψη των στάσιμων. Κι αν στο τέλος φαντάζει "κλουβί", το ρυθμίζεις με διακόσμηση/φωτισμό. Αυτό για τον εξαερισμό πρόσεξε μόνο, κατα τ'άλλα, εγώ λέω να το κάνεις. Επίσης, μή παραξενευτείς αν παρουσιαστεί καμμιά υπερβασούλα στον προϋπολογισμό..

 
Εγώ πιστεύω οτι, αν κάνεις όλα αυτά που γράφεις, [...] καμμιά υπερβασούλα στον προϋπολογισμό..
Γεια σου Πάνο! Ναι, κάπως έτσι το βλέπω και γω.

Σίγουρα, στα χαμηλά θα υπάρχουν απώλειες μέσα/έξω. Από την άλλη, σκέφτομαι ότι, όσο δεν θα ενεργοποιώ  πηγές που θα βγάζουν "βαρύ" sub πρόγραμμα, ενδεχομένως να μην έχω διαρροές που θα ενοχλούν, ειδικά αν τα καταφέρω να σφραγίσω σωστά γύρω-γύρω πόρτες, παράθυρα, κτλ.

Το πάω αργά, με αρκετή προσωπική εργασία -θα ανεβάσω και φωτος όταν έχω ένα time sequence που θα δείχνει την πρόοδο. 

 
Hello :)

Ωραίο project ακούγεται :)

Θεωρώ ότι μπορούμε να βγάλουμε την ηχοδιαφυγή απο την συζήτηση, δεν νομίζω οτι υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για σοβαρό db reduction πάραυτα μπορείς προφανώς να γίνεις όσο αεροστεγής μπορείς και μετα να περάσουν μόνο οι συχνότητες που φέρονται μηχανικά. Γενικά δεν θα μου έκανε καθόλου εντύπωση κρότοι και γδούποι που χτυπάνε στους τοίχους και είναι κάτι που οταν επαναλαμβάνεται με κάποιο pattern αρχίζει και γίνεται πολύ αισθητό απο γείτονες (π.χ. τύμπανα) να ενοχλήσουν. Εξαρτάται βέβαια και απο τα επίπεδα θορύβου της γειτονιάς και το αν κοιμάται κάποιος δίπλα ή κάνει κάποια δραστηριότητα που και αυτή παράγει θόρυβο. Στην δεύτερη περίπτωση μπορεί να ενοχλεί και εσένα αν ηχογραφείς π.χ. φωνές και θέλεις πολύ ησυχία.

Δεν γνωρίζω την εμπειρία σου με το treatment και με τα δωμάτια ακρόασης από προσωπική εμπειρία θα πω ότι οι κουρδισμένες παγίδες είναι αρκετά δύσκολες.. Επίσης η πραγματικότητα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι από λίγο έως αρκετά διαφορετική από τα προγράμματα υπολογισμών.

Το νούμερο ένα πράγμα που θα έκανα στην θέση σου θα ήταν να κάνω διάφορα στησίματα στα ηχεία και με ένα μετρητικό να δω πως συμπεριφέρεται ο χώρος και πάνω σε αυτό να ξεκινήσω να σχεδιάζω. Το έχεις κάνει αυτό το βήμα? Και αν ναι ποιο ήταν το αποτέλεσμα?

Η αλλαγή θέσης της πηγής (πηγών) και της θέσης ακρόασης είναι το Α και το Ω στο κούρδισμα του δωματίου. Στην αλλαγή θέσης συμπεριλαμβάνονται δοκιμές και στην κλήση, στο ύψος, στο άνοιγμα του τριγώνου, στην απόσταση από τη θέση ακρόασης, στην απόσταση από τον πίσω τοίχο, στα ίδια τα monitor, στην επιφάνεια που βρίσκονται τα ηχεία κτλ. Ακόμα, μετά από αυτή τη διαδικασία (και πριν κάνεις οποιοδήποτε treatment) μπορείς να μιξάρεις πρόχειρα 1-2 tracks, να δεις πως συμπεριφέρεται ο χώρος, που πονάει, ποια είναι τα καλά και τα άσχημα και να αρχίσεις να βρίσκεις τρόπους για το πως θα κάνεις τα άσχημα “treat” (treatment :P) αλλά πρώτα πρέπει να πετύχεις ένα καλό frequency response.

Εν ολίγοις, η θέση ακρόασης φτίαχνει το frequency response και το treatment φτιάχνει το decay του δωματίου (το οποίο επηρεάζει το αρχικό frequency response).

Επίσης σαν ένα πολύ γρήγορο τεστ θα μπορούσες να πετάξεις τις “μπαλες” απορροφητικού υλικού στον χώρο (χωρίς καμία συγκεκριμένη τοποθέτηση – άρα και με την παραδοχή ότι δεν κάνεις κάτι για τις αντανακλάσεις) και να δεις πάλι πως συμπεριφέρεται, έτσι κ αλλιώς, κυβικά απορροφητικού υλικού είναι…

Χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει μια κάτοψη, η τελική θέση ακρόασης, τα σημεία τοποθέτησης του υλικού και το frequency response των μόνιτορ που θα βάλεις στον χώρο.

Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική άποψη και προέρχονται από προσωπική εμπειρία.

 
Last edited by a moderator:
Hello :)

Ωραίο project ακούγεται :)

Θεωρώ ότι [...] και προέρχονται από προσωπική εμπειρία.


Γεια σου ffs και ευχαριστώ για τις σκέψεις και προτάσεις!

Νομίζω ότι δε θα έχω σοβαρούς κτυπογενείς θορύβους, διότι δε θα βάλω τύμπανα και οι πηγές, οι οποίες θα παίζουν σε μέτριες εντάσεις, θα είναι απογεφυρωμένες. Επίσης, δε θα γράφω φωνές -μόνο DI και ενδεχομένως κάποιο έγχορδο/πνευστό.

Πράγματι, αφού ξεμπερδέψω με σκελετούς, πετροβάμβακες, λινάτσες, κτλ, καλύπτοντας όλες τις επιφάνειες με velocity absorption προσέγγιση (και αξιοποιώντας γωνίες τοίχου-τοίχου, τοίχου-ταβανιού, όπου εκεί θα έχω και λίγο παραπάνω “ψωμί” να δουλέψει το υλικό), θα στήσω μια πηγή στη γωνία και θα το περπατήσω να εντοπίσω τις, relatively optimal, θέσεις/γωνίες ακρόασης. Δηλαδή, εκεί όπου θα έχω σχετικά απλωμένα modes και ομοιογένεια στα χαμηλά, ανάμεσα σε 3-4 bass heavy κομμάτια που θα έχω σε λούπα όσο το περπατάω (θα φέρω και 1-2 ζευγάρια αυτιά ακόμα που εμπιστεύομαι να βοηθήσουν σε εκείνη την φάση).

Στη συνέχεια θα στήσω ό,τι άλλο είναι να μπει μέσα και θα ηχοβολήσω στη θέση ακρόασης, για να δω που έχω peaks. Και από εκεί πάλι πίσω στο drawing board -να δω πόσο έξω έπεσα στον αρχικό θεωρητικό υπολογισμό και να προσαρμόσω αντίστοιχα υλικά, διατάξεις, αποστάσεις, κτλ.

Εννοείται ότι το ρίσκο με τα tuned membranes είναι ότι, λόγω πολύ στενού Q, μπορεί να αστοχήσει κανείς, σε σχέση με τη συχνότητα που τελικά/πραγματικά θα συντονίζει, ειδικά καθώς αλληλοεπιδρούν τόσες παράμετροι, όπως λες. Σκέφτομαι και την εναλλακτική του limp membrane για ευρύτερο Q με trade-off λίγο χειρότερη απορρόφηση. Έχεις κάποια εμπειρία με αυτές?

Γενικά, δεν υπάρχει βιασύνη – θα το στήσω/ακούσω/μετρήσω και θα επανέλθω για feedback

 

Νέα post

Trending...

Νέα θέματα