To σχήμα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στη σύγχυση, διότι έτσι όπως το έχουν απεικονίσει μοιάζει σα να έχει ανατεθεί διαφορετικό "δείγμα" σε επιμέρους περιοχές του κλαβιέ...
Τέλος πάντων, η γλώσσα και οι λέξεις προϋπάρχουν της οποιασδήποτε τεχνικής (ναι.. καλά...) ορολογίας της κάθε εταιρείας, αλλιώς η ζωή μας θα ήταν σαν τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου.
Ναι, γιατι το waveform οπως το εννοει η yamaha ειναι αντιστοιχου με το multisample της korg, του keygroup της akai, του wave της roland κλπ κλπ ? Ειναι μια ομαδα δειγματων, και οχι ενα δειγμα μονο του.
Οι λεξεις επονται των ιδεων, οποτε θα δωσω μαθηματικη εικονα.
Εχουμε εναν κυβο, και εχουμε μηκος πλατος υψος.
Μηκος του κυβου ειναι η εκταση του κλαβιε. Μπορουμε να εχουμε διαφορετικο ηχο σε καθε πληκτρο, η δυο ηχους στο upper και lower μισο του κλαβιε κλπ. Αυτο ειναι το keyswitching.
Στον αξονα του πλατους εχουμε τα 127 velocity levels. Μπορουμε να εχουμε αλλο ηχο για καθε ενα απο αυτα, η να εχουμε μοιρασμενους απλα 8 ηχους που να αλλαζουν σταδιακα αναλογως με το ποσο δυνατα παιζουμε. Εδω εχουμε το velocity switching.
Και τελος, εχουμε το υψος του κυβου, το οποιο ειναι το layering, δηλαδη ο πολλαπλασιασμος των προηγουμενων δυο διαστασεων, το να μπορουμε να παιξουμε 2 η 32 η 128 διαφορετικους ηχους ταυτοχρονα, οσους μας επιτρεπει η πολυφωνια του οργανου η το cpu του PC.
Τωρα, ολα αυτα τα πολλαπλασιαζουμε και με την περαιτερω επεξεργασια του ηχου, τα φιλτρα τα envelopes τα LFOs κλπ.
Οποτε στο ιδεατο αυτο σεναριο εχουμε 88 πληκτρα x 127 velocity steps x 128 layers = Γυρω στο εναμισι εκατομμυριο φιλτρα και LFOs και envelopes να ρυθμισουμε.
Παιχνιδακι. ?
Επειδη ομως δεν ειμαστε για να μπαινουμε στο δαφνι, αυτους τους αξονες του ιδεατου κυβου οι εταιριες τους οργανωνουν σε μια μηχανη συνθεσης, η οποια στην ουσια προσφερει ενα μονοπατι, ενα συντομο δρομο για να φτασουμε σε μουσικα αποτελεσματα χωρις να τρελαθουμε.
Η Yamaha λοιπον στην συγκεκριμενη περιπτωση, σου λεει WAVEFORM φιλε μου, και καλυπτει ολη τη βαση του κυβου με δειγματα απλωμενα σε ολο το κλαβιε και σε διαφορετικα velocities. Οποτε μετα βαζεις εσυ το φιλτρο, και εχεις ενα element που καλυπτει ολη τη βαση του κυβου. Βαζεις μετα και μεχρι 128 elements για να καλυψεις και το υψος του και εισαι πασας.
Και επιπλελν, αν θελεις να επεμβεις περαιτερω στο μηκος και το πλατος του κυβου, μπορεις να αναθεσεις διαφορετικα elements σε διαφορες ζωνες του κλαβιε, η να ορισεις τα elements να ακουγονται μονο σε συγκεκριμενα velocities.
Αυτα. Ομορφα και ωραια. Διοτι καλος ο υπαρξισμος, αλλα σαν τον Πλατωνισμο δεν ειναι ΤΙΠΟΤΑ. ?