Στην ηλικια των 8 πολυ δυσκολο να καταλαβει τι ακριβως θελει. Και το δικαιολογω πληρως οταν ο δασκαλος που του κανει μαθημα δεν εχει ειδικευτει για μικρες ηλικιες. Παρολαυτα' date=' δεν μπορω να δεχττω γαϊδουρογαϊδάρους 18 χρονων που οταν μιλανε για ωδειο, παθαινουν κριση επιληψιας. Συγνωμη, και επιμενω σε αυτο, εαν δεν ειναι διατεθειμενοι να ακολουθησουν την κλασσικη οδο της μουσικης ( που, κατα τα ψεμματα, εχει σιγουρα αποτελεσματα σε επιπεδα αισθητικης και δεξιοτεχνειας ) με την επιπονη μελετη, δεν υπαρχει λογος να την κατακρινουν κιολας.[/quote']
διαφωνώ σε ένα μικρό σημείο. Η κλασσική οδός της μουσικής δεν επιφέρει σίγουρα αποτελέσματα σε επίπεδα αισθητικής. Δεξιοτεχνίας ναι. Εχουμε όλοι κατά καιρούς συναντήσει ανθρώπους που πήγαιναν σε ωδεία και το μόνο που καταφερναν ήταν να καταστρέψουν οποιαδήποτε πηγή έμπνευσης ή δημιουργικότητας είχαν.
Δε λέω φυσικά ότι ένα ωδείο καταστρέφει το αισθητικό κριτήριο του επίδοξου μουσικού. Απλά δεν θεωρώ ότι έχει και σίγουρα αποτελέσματα στο να το καλλιεργήσει. Σε κάποιους λειτουργεί καλά, σε άλλους όχι, έτσι νομίζω. π.χ. αν ένας κάνει μαθήματα τραγουδιού μπορεί να μάθει να τραγουδάει πιο σωστά, να "ανοίξει" η φωνή του κτλ κτλ. Ομως, μπορεί να γίνει πιο "τεχνικός", πράγμα που αισθητικά μπορεί να χαλάσει κάποιους ενδεχόμενους ακροατές.
Αν και μπορεί να υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, πάντως συνολικά συμφωνώ ότι το ωδείο έχει ευεργετική επίδραση, με τον κατάλληλο δάσκαλο βέβαια.