Σχετικά με το τσέλο

Σύμφωνω μαζί σου Λάμπρο. Κι εγώ άλλωστε, αν και δεν ξεκίνησα στα 5 ή στα 6 κιθάρα, δεν ήταν εντελώς δική μου επιλογή, οπότε καταλαβαίνετε... Την έχω σιχαθεί ολίγον τι.. Γιατί σιγά-σιγά έγινε ρουτίνα, και δεν το έκανα από ευχαρίστηση. Για μένα προσωπικά σωστό είναι να ασχολείται κάποιος με ένα πράγμα όταν του αρέσει-για να σημαίνει κάτι... Πρέπει ότι κάνεις να το νιώθεις, να αντιπροσωπεύει ορισμένα πράγματα για σένα.

 
Η λύση για τα μικρά παιδια είναι η εξής:

Να φύγουν από το περιβάλον του ωδειου και να αρχίσουν κατι πιο χαλαρά. Χωρίς εξετάσεις, χωρίς πτυχία. Προσωπικά σταμάτησα το κλασσικό πιάνο γυρω στ 8 έπειτα από τρελή βαρεμάρα και σίχαμα και άρχισα αρμόνιο με έναν διευθυντή φιλαρμονικής (πολύ καλός δάσκαλος), με τραγούδια γνωστα και θεωρία χαλαρά οπότε το πήρα ζεστά και συνέχισα και στ 16 αποφάσισα μόνος μου να συνεχίσω το πιάνο και μετά το έκανα και το γούσταρα. Αν δεν ήταν αυτός Αγιος άνθρωπος θα τα είχα παρατήσει.

Θέλω να πώ με λίγα λόγια ότι σε αυτήν την ηλικία πρέπει να δώσουμε το ερέθισμα στο παιδι να του αρέσει η μουσική και να μην το βλέπει σαν ένα ακόμη μάθημα όπως τα μαθηματικά.

 
Συμφωνω για το οριο ηλικιας οπου πρεπει να ξεκινανε "σοβαρα" τα παιδια, ομως διαφωνω ως προς το συστημα του ωδειου.

Στο κατω κατω, οταν μπαινεις στα 12-13 σου, γνωριζεις πως μπαινεις σε εναν εκπαιδευτικο χωρο. Δεν θα πρεπει να μεινεις χαλαρος, ουτε να πηγαινεις "τουριστας".

Συγνωμη, αλλα οταν φτανεις στα 16 σου και ανακαλυπτεις πως βαριεσαι να στρωσεις τον ποπουλη σου και να διαβασεις το οργανο που διαλεξες, τοτε δεν σου φταιει το ωδειο, ουτε το εκπαιδευτικο του συστημα!

 
Μα αυτό προσπαθώ να εξηγήσω. Οτι μέχρι τα 16 μου δεν ήταν επιλογή μου αλλα σαν καλό παιδί με πήγανε στ ωδείο.

 
Εγώ είμαι ευγνώμων στους γονείς μου που με πήγαν τόσο μικρό για να ξεκινήσω μουσική. Έχω απίστευτες εμπειρίες από εκείνη την εποχή. Συμφωνώ οπωσδήποτε ότι τίποτα δεν πρέπει να γίνεται με το στανιό, και ειδικά όταν ένα μικρό παιδί δεν προλαβαίνει ούτε να βήξει από γλώσσες, φροντιστήρια, κολυμβητήρια κλπ., πολλές φορές όμως πρέπει να ωθήσεις κάποιον για να ξεκινήσει κάτι. Και το ωδείο σου δίνει μια απαραίτητη πειθαρχία στη μάθηση. Πάρα πολλοί θα τα είχαν παρατήσει βλέποντας τη μουσική σαν αγγαρεία αν δεν είχαν το ωδείο και ήταν μόνοι τους, ελεύθεροι να τα παρατήσουν με την πρώτη δυσκολία.

 
Βασικά είναι στον χαρακτήρα του καθενός,άλλοι πρέπει να έχουν κάποιον από πάνω τους για να κάνουν οτιδήποτε και άλλοι αποδίδουν καλύτερα όταν ενεργούν από μόνοι τους.

Αυτό ισχύει για τα πάντα (μαθήματα,δουλειά κλπ) συμπεριλαμβανομένης της μουσικής εκμάθησης

 
+1. Μην τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι παιδάκια, δεν λειτουργούν όλα το ίδιο για όλους.

 
Κώστα απο πού ψωνίζεις άβαταρ? ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΓΩ! Στο προφίλ μου όταν πάω να το αλλάξω, μόνο τα μαμήσια του νόιζ έχει...

 
+1. Μην τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι παιδάκια' date=' δεν λειτουργούν όλα το ίδιο για όλους.[/quote']
σωστός. και μένα με στέλνανε για κιθάρα όταν ήμουν μικρούλης και κλαψούριζα και δεν πήγαινα, ενώ τώρα κλαψουρίζω γιατί θα ήθελα να είχα πάει. Αν είχα συνεχίσει μπορεί και να βαριόμουν όμως!

Θέλω να πω ότι ποτέ δεν ξέρουμε (και δεν θα μάθουμε ποτέ) τι θα γινόταν αν είχαμε επιλέξει κάτι που δεν επιλέξαμε. τι είπα τώρα... :P
 
Ναι, έχετε όλοι δίκιο σ' αυτά που λέτε. ¶λλωστε, αρκετοί καλλιτέχνες, αν δεν είχαν πιεστεί από την οικογένειά τους δε θα ήταν αυτό που είναι σήμερα. Τεσπα, εγώ ΄θεωρώ ότι το παιδί -όσο μπορεί τέλος πάντων- θα πρεπε να καταλαβαίνει ως έναν βαθμό με τι πρόκειται ν ασχοληθεί, και αν του αρέσει, καλώς...

 
Στην ηλικια των 8 πολυ δυσκολο να καταλαβει τι ακριβως θελει. Και το δικαιολογω πληρως οταν ο δασκαλος που του κανει μαθημα δεν εχει ειδικευτει για μικρες ηλικιες. Παρολαυτα, δεν μπορω να δεχττω γαϊδουρογαϊδάρους 18 χρονων που οταν μιλανε για ωδειο, παθαινουν κριση επιληψιας. Συγνωμη, και επιμενω σε αυτο, εαν δεν ειναι διατεθειμενοι να ακολουθησουν την κλασσικη οδο της μουσικης ( που, κατα τα ψεμματα, εχει σιγουρα αποτελεσματα σε επιπεδα αισθητικης και δεξιοτεχνειας ) με την επιπονη μελετη, δεν υπαρχει λογος να την κατακρινουν κιολας.

 
Καταρχήν καλησπέρα. Παρακολουθώ καιρό το forum αλλά είναι το πρώτο μου post.

@julia εξαιρετική επιλογή το τσέλλο. εύχομαι να το ξεκινήσεις και καλή πρόοδο.

1) Νομίζω ότι στις αποφάσεις προέχει η σωστή επιλογή δασκάλου/ωδείου. Θα πρέπει να διαθέτει τις γνώσεις και την διάθεση και ικανότητα να τις μεταδώσει. Προσοχή λοιπόν ΔΕΝ είναι αυτονόητο. συνιστώ έντονη έρευνα από εσένα και τους δικούς σου.

2) Όσον αφορά την αγορά του οργάνου θα διαφωνήσω εν μέρει και με εσένα και με τους φίλτατους noizάδες. Πρέπει να αγοράσεις το καλύτερο που μπορείς να διαθέσεις και οπωσδήποτε όχι όργανο που δεν έχει δοκιμαστεί ενδελεχώς από κάποιον έμπειρο τσελλίστα (στην περίπτωση που δεν ξέρεις κάποιον τότε μην αγοράσεις όργανο πριν βρεις δάσκαλο). Στην πράξη ο δάσκαλος που θα επιλέξεις πιθανόν να σου προτείνει κάποια μεταχειρισμένα τσέλο+δοξάρι, τα οποία και θα ναι καλή περίπτωση. Αν δώσεις κάτι παραπάνω δε θα το μετανιώσεις, τα καλά όργανα κρατουν την αξία τους και σε περίπτωση μεταπώλησης (σε αντίθεση με τα φθηνά).

Σε καμία περίπτωση δε λέω ότι τα όργανα από την κίνα δε θα είναι αξιοπρεπή, απλά πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη.

3) Η ηλικία που ξεκινάς δεν έχει μεγάλη σημασία στο τελικό αποτέλεσμα. Η όρεξη,θέληση, επιμονή και ο κατάλληλος δάσκαλος είναι x10 σημαντικότερα. Σε μικρή ηλικία έχεις τη δυνατότητα να προσλαμβάνεις εύκολα γνώσεις κάθε είδους, σε μεγαλύτερη όμως μπορείς να συγκεντρώνεσαι σ' αυτό που θέλεις (ή που πρέπει)!!

4) τέλος το να βρεις ένα ωδείο όπου θα συναντάς άτομα της ίδιας ηλικίας και κοινών ενδιαφερόντων επιδρά συνήθως ευεργετικά στη μουσική, όπως και ένα καλό μουσικό forum :wink: :D

 
Εγώ θέλω μόνο να σχολιάσω για το θέμα της ηλικίας.

Αυτή την στιγμή ο πιό διάσημος τσελίστας που διαθέτουμε στην χώρα είναι ο Νίκος Βελιώτης (και όχι δεν αναφέρομαι μόνο στις Ανάσες των Λύκων και στις όποιες άλλες συνερασίες του με τον Αγγελάκα). Είναι γνωστός και στο εξωτερικό για διάφορα προσωπικά και μη projects.

Ε, για να μην πολυλογούμε, ο Νίκος ξεκίνησε τσέλο στα 25!!! Ναι,ναι στα 25!

Αυτό και αν είναι ενθαρρυντικό για όποιον ξεκινάει ένα όργανο.

 
Στην ηλικια των 8 πολυ δυσκολο να καταλαβει τι ακριβως θελει. Και το δικαιολογω πληρως οταν ο δασκαλος που του κανει μαθημα δεν εχει ειδικευτει για μικρες ηλικιες. Παρολαυτα' date=' δεν μπορω να δεχττω γαϊδουρογαϊδάρους 18 χρονων που οταν μιλανε για ωδειο, παθαινουν κριση επιληψιας. Συγνωμη, και επιμενω σε αυτο, εαν δεν ειναι διατεθειμενοι να ακολουθησουν την κλασσικη οδο της μουσικης ( που, κατα τα ψεμματα, εχει σιγουρα αποτελεσματα σε επιπεδα αισθητικης και δεξιοτεχνειας ) με την επιπονη μελετη, δεν υπαρχει λογος να την κατακρινουν κιολας.[/quote']
διαφωνώ σε ένα μικρό σημείο. Η κλασσική οδός της μουσικής δεν επιφέρει σίγουρα αποτελέσματα σε επίπεδα αισθητικής. Δεξιοτεχνίας ναι. Εχουμε όλοι κατά καιρούς συναντήσει ανθρώπους που πήγαιναν σε ωδεία και το μόνο που καταφερναν ήταν να καταστρέψουν οποιαδήποτε πηγή έμπνευσης ή δημιουργικότητας είχαν.

Δε λέω φυσικά ότι ένα ωδείο καταστρέφει το αισθητικό κριτήριο του επίδοξου μουσικού. Απλά δεν θεωρώ ότι έχει και σίγουρα αποτελέσματα στο να το καλλιεργήσει. Σε κάποιους λειτουργεί καλά, σε άλλους όχι, έτσι νομίζω. π.χ. αν ένας κάνει μαθήματα τραγουδιού μπορεί να μάθει να τραγουδάει πιο σωστά, να "ανοίξει" η φωνή του κτλ κτλ. Ομως, μπορεί να γίνει πιο "τεχνικός", πράγμα που αισθητικά μπορεί να χαλάσει κάποιους ενδεχόμενους ακροατές.

Αν και μπορεί να υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, πάντως συνολικά συμφωνώ ότι το ωδείο έχει ευεργετική επίδραση, με τον κατάλληλο δάσκαλο βέβαια.
 
Σιγουρα ο δασκαλος παιζει μεγαλο ρολο και αναφερω πως ειναι αδυνατον για εναν δασκαλο που εχει ειδικευση σε μεγαλες ηλικιες ( ανω των 18 ) να μπορει να κανει ενα σωστο μαθημα σε μικρα παιδια.

 
starscream ευχαριστώ για τις συμβουλές. .. Πρέπει να σας πω, έψαξα,και στην πόλη που μένω δυστυχώς δεν υπάρχει καθηγητής που διδάσκει τσέλο(αν και έχουμε αρκετά ωδεία

)...Κρίμα, γιατί το 'χα σκεφτεί πολύ το πράγμα και ήμουνα εντελώς αποφασισμένη..Οπότε θα περιμένω να πάω 18 και να περάσω στην Αθήνα.. όσο για τα ωδεία που λέτε, πρέπει σίγουρα να γίνεται σωστά η επιλογή τους, γιατί τα περισσότερα ωδεία καθυστερούν τους μαθητές. Τους διδάσκουν δηλαδή σχετικά αποσπασματικά, και έτσι τους παίρνει πολύ ΄χρόνο για να μπορέσουν να παίξουν πολύ καλά. Γι' αυτό και μερικές φορές είναι καλύτερο, να ξεκινάς ένα όργανο -ηλεκτρική κιθάρα π.χ.- με κπ έμπειρο, (όχι απαραίτητα σε4 ωδείο δηλαδή) και σε 1 χρόνο να μάθεις τέλεια. Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.

 
Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.
Και πολύ καλά θα κάνεις, όσα όργανα και να μάθεις να ξέρεις πως δεν θα πάνε ποτέ "χαμένα". Το λιγότερο που έχεις να αποκομίσεις θα είναι μια άλλη οπτική όσον αφορά π.χ. την σύνθεση ή τον ρόλο ενός όργάνου γενικότερα.

 
starscream ευχαριστώ για τις συμβουλές. .. Πρέπει να σας πω' date=' έψαξα,και στην πόλη που μένω δυστυχώς δεν υπάρχει καθηγητής που διδάσκει τσέλο(αν και έχουμε αρκετά ωδεία)...Κρίμα, γιατί το 'χα σκεφτεί πολύ το πράγμα και ήμουνα εντελώς αποφασισμένη..Οπότε θα περιμένω να πάω 18 και να περάσω στην Αθήνα.. όσο για τα ωδεία που λέτε, πρέπει σίγουρα να γίνεται σωστά η επιλογή τους, γιατί τα περισσότερα ωδεία καθυστερούν τους μαθητές. Τους διδάσκουν δηλαδή σχετικά αποσπασματικά, και έτσι τους παίρνει πολύ ΄χρόνο για να μπορέσουν να παίξουν πολύ καλά. Γι' αυτό και μερικές φορές είναι καλύτερο, να ξεκινάς ένα όργανο -ηλεκτρική κιθάρα π.χ.- με κπ έμπειρο, (όχι απαραίτητα σε4 ωδείο δηλαδή) και σε 1 χρόνο να μάθεις τέλεια. Εγώ προσωπικά αυτό θα κάνω με την ηλεκτρική - θ αρχίσω σε κανά μήνα μάλλον.[/quote']

κανένα όργανο δεν μαθαίνεται τέλεια σε ένα χρόνο... ούτε καν το τριγωνάκι για τα κάλαντα

παρακολουθώ αυτά που λέτε με τα ωδεία και έχω να πώ το εξής: άλλο ο κλασσικός τρόπος εκμάθησης μουσικής και άλλο ο σύγχρονος

στον πρώτο ο στόχος είναι πρώτα να γίνεις άψογος εκτελεστής και αν το καταφέρεις και θέλεις να συνεχίσεις ίσως μπείς στην διαδικασία να γίνεις δημιουργός

στον δεύτερο μπαίνες ταυτόχρονα στις δύο διαδικασίες...

το τι προτιμά ο καθένας είναι δικό του θέμα... απλά ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει την διαφορα (το ίδιο και οι γονείς μου όταν μετά απο δική μου θέληση με πήγαν στο ωδείο στα 8 μου....στα 11 τα παράτησα)
 
Συγνωμη, αλλα γνωρισες μονο την οργανικη πλευρα του ωδειου. Αν εκανες θεωρητικες σπουδες ( και δεν μιλαω για θεωρια ή υποχρεωτικο αρμονιας ), θα εβλεπες πως το ωδειο σου παρεχει τα εφοδια να γινεις και δημιουργος και εκτελεστης.

Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο, το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

Και στο κατω κατω, το ωδειο παρεχει και ενα χαρτι αναγνωρισμενο απο το κρατος, που θεωρειται εφοδιο για μελλοντικη μουσικη εργασια σε αντιστοιχους χωρους!

Απολυτως κανενας μουσικος που ειναι αυτοδιδακτος ή του ωδειου, δεν παυει να ειναι μουσικος. Για το αν θα ειναι καλος ή οχι, δεν θα το κρινει ουτε η σπουδη του, ουτε η αγνοια του..Μονος του θα αποδειξει τι ειναι! Το κοινο δεν θελει χαρτια..μουσικη θελει!

 
Συγνωμη' date=' αλλα γνωρισες μονο την οργανικη πλευρα του ωδειου. Αν εκανες θεωρητικες σπουδες ( και δεν μιλαω για θεωρια ή υποχρεωτικο αρμονιας ), θα εβλεπες πως το ωδειο σου παρεχει τα εφοδια να γινεις και δημιουργος και εκτελεστης. Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο, το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

Και στο κατω κατω, το ωδειο παρεχει και ενα χαρτι αναγνωρισμενο απο το κρατος, που θεωρειται εφοδιο για μελλοντικη μουσικη εργασια σε αντιστοιχους χωρους!

Απολυτως κανενας μουσικος που ειναι αυτοδιδακτος ή του ωδειου, δεν παυει να ειναι μουσικος. Για το αν θα ειναι καλος ή οχι, δεν θα το κρινει ουτε η σπουδη του, ουτε η αγνοια του..Μονος του θα αποδειξει τι ειναι! Το κοινο δεν θελει χαρτια..μουσικη θελει![/quote']

.... τα παράτησα στα 11.. συνέχισα στα 18... οπότε δεν μιλάω εχοντας την μικρή πειρα που λες... βεβαίως και σου δίνει τα εφόδια όπως λες... και μάλιστα απο τα πρώτα χρόνια... πες όμως εσυ, και όσοι έχουν περάσει απο την διαδιακσία των ωδείων: πότε κατάλαβες τον λόγο που διδάσκεσαι τις κλίμακες (πρώτη θεωρία)... γιατί όσους γνωρίζω εγώ το κατάλαβαν μετά από 4-5 χρόνια στο ωδείο και όχι και όλοι τους. (πολλοί ακόμα τις θεωρούν βαρετό ζέσταμα και τιποτα άλλο)

και μετά έρχεται η αρμονία... πολύ χρήσιμη για την συνέχεια (αν και αφορά κανόνες μιας άλλης εποχής) αλλά και πάλι δεν έχεις μπεί σε καμία δημιουργική διαδικασία. Και έχουν περάσει τουλάχιστον 6 χρόνια

στην άλλη περίπτωση με το που μαθαίνεις μία κλίμακα σε παροτρείνουν να αυτοσχεδιάσεις... δεν έχει σημασία αν θα είναι καλός ο αυτοσχεδιασμός σου... σημασία έχει οτι μπαίνεις σε μία λογική να δημιουργείς
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top