Η ολη κουβεντα ξεκινησε για τα μελη που μιλανε και κρινουν τα ωδεια, ενω τα ιδια πατησαν ελαχιστα ή και καθολου μεσα σε αυτα.
Σου ανελυσα τουλαχιστον 2 λογους για τους οποιους η εκπαιδευση στα ωδεια ειναι απαραιτητη για οποιον θελει να ασχοληθει σοβαρα με τη μουσικη ( και ιδιαιτερα με κλασσικα οργανα, οπως το τσελο ).
Στη διαρκεια της πορειας, θεωρησες πως τα ωδεια "εγκλωβιζουν" ενα παιδι απο τη δημιουργια και διευκρινησες πως με μαθηματα εκτος ωδειων ( ή και αυτοδιδακτος ) μπορει καποιος να αναπτξει και την τεχνικη αλλα και τη δημιουργια.
Η κυρια λοιπον διαφωνια μου ηταν εκει και συνεχιζει να ειναι εκει. Το ωδειο δεν εγκλωβιζει κανεναν μαθητη. Δεν τον αφοσιωνει μονο στη δεξιοτεχνεια του οργανου, αλλα του δινει τα εφοδια, χαρη σε αυτη την δεξιοτεχνεια και στις θεωρητικες γνωσεις που του παρεχει, να δημιουργησει ανεξαρτητα του ωδειου!
Τωρα, στην πορεια της συζητησης, επιμενεις πως αλλο να βλεπεις τις κλιμακες και να τις μελετας για προθερμανση ( ή τουλαχιστον αυτη την εντυπωση δινει στους μαθητες του ωδειου συμφωνα με τα λεγομενα σου ) και αλλο να τις διαβαζεις δημιουργωντας πανω τους.
Αυτοι οι 8-9-10 που λες πως θα τα παρατησουν, θα μπορουσαν να το κανουν και εκτος ωδειου. Δεν φταιει αποκλειστικα το ωδειο γι'αυτο! Ποσοι δεν εχουν παρει μια κιθαρα και την εχουν αφησει να σκονιζεται σε μια γωνια?
Αρα, καταληγω παλι σε αυτο που ειπα στην αρχη! Δεν ειναι θεμα ωδειου η εξελιξη του μαθητη. Εαν ο μαθητης θελει, μπορει να παλεψει να μαθει τα 10 που του δειχνει ο καθηγητης, συν αλλα 40 που θα βρει μονος του. Εαν ο μαθητης δεν αποδιδει και δεν ενδιαφερεται, τοτε δεν θα αποκομισει τιποτα!
Επομενως η αποψη "το ωδειο εγκλωβιζει τον μαθητη σε ρεπερτοριο και στειρα εκτελεση" ειναι μια αποψη που βαλλει την ουσια των ωδειων. Καταλαβαινεις λοιπον γιατι ενω εσυ επιμενεις πως δεν εισαι εναντιον τους, η αποψη σου ειναι εμεσσα κατα τους?
Μοντερνο ρεπερτοριο εχουν ολα τα οργανα. Δες τι δινουν για πτυχιο στην κλασσικη κιθαρα, στο πιανο, κλπ. Απαιτειται τουλαχιστον ενα εργο του 20ου αιωνα,. Ακομα και Χατζηδακις...Εκτος αν και αυτος θεωρειται οπισθοδρομικος..
Ο Petterson, που κατ'εμε ηταν απο τους μεγαλυτερους πιανιστες, ειχε σπουδασει κλασσικο πιανο..Τι επαιζε? Jazz....τον εγκλωβισαν οι κλασσιες σπουδες του; Δεν νομιζω! Εαν γεννηθεις μουσικος..παραμενεις μουσικος, ο,τι και αν περασει απο πανω σου