Σχετικά με το τσέλο

Ξερεις, ουτε στο ωδειο, αλλα ουτε και στο σπιτι, ο καθηγητης θα σε πιασει απο το χερι, θα σε βαλει πανω στο οργανο σου και θα σου πει "κατσε και γραψε"!

Εαν δεν εχεις την ορεξη, τη θεληση και βεβαια την ικανοτητα, να κατσεις να γραψεις, τιποτα δεν προκειται να γινει!

Δηλαδη ο καθηγητης που ερχεται στο σπιτι, σε βαζει στη διαδικασια δημιουργιας?

Τοτε, ο καθηγητης που σου κανει στο ωδειο, πρεπει να σου βαζει στο κεφαλι ενα οπλο και να σου λεει "ωπ..αν παιξεις μια νοτα παραπανω απο αυτο που σου δινω, σε εχω φαει"!

Μα μερικες φορες, η λογικη ειναι πιο απλη απο τη δικαιολογια,ετσι?

Το ωδειο σου δινει γνωση! Οπως και το σχολειο! Εαν εσενα σου μαθουν την αλφαβητο, δεν σημαινει πως θα πας να γραψεις αμεσως βιβλιο..ισως ποτε και να μην το κανεις! Το ιδιο πραγμα ειναι και με το ωδειο.

Ολα τα αλλα ειναι δικαιολογιες που οφειλονται ή σε κακο καθηγητη, ή σε τεμπελια του μαθητη ή σε χαζο-υπερβολικη πιεση των γονιων!

Θα σου πω πως απο την πρωτη στιγμη που βρεθηκα στο ειδικο αρμονιας, μπορεσα και δουλεψα πανω σε κλασσικες φορμες πολλα κομματια. Δεν εχω τελειωσει ακομα τις μουσικες μου σπουδες, ομως συνεχως μαθαινω και κατι που ολο και θα το προσθεσω στην επομενη μου δουλεια. Αυτο σου παρεχει το ωδειο. Την εξελιξη μεταξυ γνωσεων και φαντασιας! Εαν το θελεις! Εαν δεν το θελεις, τοτε οντως, δεν σου χρειαζεται!

Εαν αργησες να μπεις στη δημιουργικη διαδικασια, δεν θα ελεγα πως εφταιγε το ωδειο, αλλα η δικη σου εξελιξη και ωριμανση, κατι που ειναι λογικο και διαφερει απο ατομο σε ατομο!

 
παρεπιπτώντως δεν μιλάω για δασκάλους στο σπίτι αλλά για κύκλους σπουδών jazz

Είσαι πολύ απόλυτος... και το έχεις πάρει πολύ πατρωτικά...

το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα σε πείσω και δεν θα με πείσεις..

Πάντως εγώ θεωρώ χρήσιμα και τα δύο συστήματα... το καθε ένα για τον σκοπό του.

και αν θες την γνώμη μου ένας ολοκληρωμένος μουσικός πρέπει να έχει και κλασσική παιδία και συγχρονη και, το σπουδαιότερο, διαρκή...

 
Το ωδειο σου δινει γνωση! Οπως και το σχολειο! Εαν εσενα σου μαθουν την αλφαβητο' date=' δεν σημαινει πως θα πας να γραψεις αμεσως βιβλιο..[/quote']

σε βάζουν όμως να γράφεις το σκέφτομαι και γράφω... σε μαθαίνουν απο την πρώτη δημοτικού να διατυπώνεις τις σκέψεις σου στο χαρτί
 
Το ιδιο κανουν και στο ωδειο περιπου sergei. Μετα τις πρωτες ασκησεις ( ακομα και στο υποχρεωτικο αρμονιας ), οταν εξαφανιζεται το αριθμημενο μπασο, οταν η μελωδια εξελισσεται οπως θελεις εσυ, τοτε μπορεις και γραφεις! Και μπορει να μην το καταλαβαινεις οπως το θετω, ομως μπαινοντας στο ειδικο αρμονιας, εχεις μια ελευθερια κινησεων σε κανονες που μπορεις να χρησιμοποιησεις για να πιασεις την εποχη..Και στην αντιστιξη ακομα πιο ενδιαφεροντα τα πραγματα..Και στη φουγκα αρχιζεις πλεον να γραφεις επισημα και κανονικα...Περασες απο αυτα τα σταδια για να δεις τι παρεχει το ωδειο? :/

Δεν διαφωνω για τη διαρκη παιδεια, ουτε εχω παρει κανενα θεμα πατριωτικα. Ομως ειναι ενοχλητικο να κρινεται ενα εκπαιδευτικο συστημα απο ατομα που εχουν περασει 1-2 χρονια εκει μεσα και δεν εκαναν την προσπαθεια να δοκιμασουν αλλον καθηγητη ή να μελετησουν παραπανω. Και δεν αναφερομαι σε σενα, αλλα σε πολλα posts που εχουν γινει κατα καιρους.

...και η jazz στηριζεται πανω στην κλασσικη αναπτυξη της μουσικης...μην σου πω να ακουσεις λιγο palestrina του 16ου, να δεις αρμονιες και να πεις "μα...αυτο ειναι jazz" :D

 
συγνώμη αλλά μάλλον παρανόησες

δεν είπα οτι το ωδείο δεν σε βάζει σε διαδικασία δημιουργίας.. είπα οτι αργεί... αν διαβάσεις παραπάνω θα το δεις.. το λέω ξεκάθαρα...

στο υποχρεωτικό αρμονίας την μελωδία την γράφεις ναι μεν όπως θες εσύ αλλα όχι με μουσικό κτητήριο... το κριτήριό σου είναι να σου βγεί η άσκηση... τις περισσότερες φορές δεν μπαίνεις καν στην διαδικασία να την πάιξεις να δεις τι έγραψες... το ειδικό έρχετε στον 5ο χρόνο!!!!!

και δεν κάνω σύγκριση μουσικών ειδών (λατρεύω πολλά είδη απο αυτά που λανθασμενα ονομάζουμε κλασσική μουσική) κάνω σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων... οπότε το σχόλιο για την αρμονία της jazz είανι λίγο άκαιρο (αλλά καθόλου άκυρο)

πες μου περισσότερα για αυτό το "palestrina"... μπορώ να βρω καπου στο δίκτυο να ακούσω?

 
Έκανα 7 χρόνια τσέλο από τα 9 χρόνια μου σε ωδείο.

Συναυλίες, τηλεόραση (μουσικοι και μουσικη αν θυμαται κανείς) κτλ

Γενικά το προωθούν γιατί είναι ιδιαίτερα δυσεύρετο.

Τσελίστες υπάρχουν ελάχιστοι και έτσι απορροφούνται γρήγορα

στην αγορά εργασίας. :wink:

Καθηγητές ακόμα πιο λίγοι.

Όσο για τα ωδεία... η ταπεινή μου γνώμη είναι

ότι όσο έχεις όρεξη προχωράς. Από το δικό μου πέρασμα

έχω μόνο καλές αναμνήσεις. Συμφωνώ βέβαια

και με αυτούς που υποστηρίζουν πως το σύστημα

είναι απαρχαιωμένο.

Julia νομίζω πως αν το πιστύεις τότε το τσέλο σου κάνει.

Είναι ένα καταπληκτικό όργανο.

Αν έχεις άλλες ερωτήσεις... μη διστάσεις!!! :)

 
"Αυτος" ο palestrina, ειναι ιταλος συνθετης του 16ου αιωνα και η μελετη της αντιστιξης στηριζεται πανω στα εργα του. Εγραφε λειτουργιες της καθολικης εκκλησιας. Εαν αναζητησεις ηχογραφησεις εργων στο κλασσικο τμημα των Metropolis, θα βρεις πολλες. Προκειται για χορωδιακη μουσικη ομως..

Ειδες τι εχασες αφηνοντας τα θεωρητικα του ωδειου? Μια καλη ευκαιρια να γνωρισεις ειδη μουσικης και συνθετες που θα σου εδιναν μια αλλη εικονα περι μουσικης.

Sergei, να σε ρωτησω κατι? Οταν τελειωνες το μαθημα του υποχρεωτικου, σε εμποδιζε κανεις να παρεις μολυβι, πενταγραμμο και το οργανο που παιζεις και να προσπαθησεις να γραψεις κατι? Γιατι, δεν νομιζω πως υπηρχε ρητρα απο το ωδειο στο τι μπορεις να κανεις σπιτι σου!

Συγνωμη για το επιθετικο μου υφος, ομως πραγματικα τα βρισκω ολα δικαιολογιες..Το ωδειο δινει εφοδια...δεν σε αναγκαζει να γραψεις, ουτε στο απαγορευει! Αληθεια 'η ψεμμματα? Δεν σε αναγκαζει να ακους μονο ενα ειδος μουσικης. Αληθεια ή ψεμματα και αυτο?

 
δεν είπα οτι σε εμποδίζει ρε φίλε... διάβασε τι είπα και μην ξαναγυρνάς στα ίδια...

δεν θυμάμαι να διαφώνησα στο καταπόσο το ωδείο δίνει εφόδια... το θέμα είναι καταπόσο σε παρακινεί να τα χρησιμοποιήσεις... και πότε... ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΣΕ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ.

δεν σε υποχρεώνει να ακούς μόνο ένα είδος αλλά μελετά μόνο παλαιότερα είδη μουσικής... (ξαναλέω είναι σημαντικό να έρθεις σε επαφή με αυτά αλλά δεν αρκούν) και ειδικά το Ελληνικό Ωδείο είναι πολύ απαρχαιομένο στα ρεπερτόριά του.

 
Και επιμενω πως υπαρχουν και αλλα ωδεια...Δεν μπορει να σταθει εμποδιο στην εκπαιδευση το μονοπωλιο ενος ωδειου..διοτι υπαρχουν εκατονταδες αναγνωρισμενα σε ολοκληρη την αττικη!

Ουτε ο καθηγητης στο σπιτι σε παρακινει να χρησιμοποιησεις τα εφοδια που σου δινει. Το ο,τι δεν εχεις αγχος για εξετασεις και διπλωματα, ειναι ενας θετικος παραγοντας ελευθεριας, ομως δεν ειναι σε τοσο μεγαλο ποσοστο.

Οταν εφυγες απο τα 11 απο το ωδειο, στα ποσα αρχισες να δημιουργεις;

Η μελετη παλαιοτερων ειδων μουσικης δεν ειναι κολαφος, ουτε οπισθοδρομικη αντιληψη. Μπορει καλλιστα ενας μαθητης να παρακολουθει και μαθηματα μοντερνας αρμονιας, χωρις να επηρρεαζεται απο τις κλασσικες σπουδες.

Επιμενω πως πολλα απο αυτα που λεγονται ειναι δικαιολογιες, για λογους που δεν θελω να αναλυσω γιατι θα θιξω καταστασεις ωχαδερφισμου και βαριεμαρας.

 
δεν εννούσα το Ελληνικο αλλα τα ελληνικα (τυπογραφικό λάθος) και τα ρεπερτόρια είναι ίδια για όλα και πρισμένα απο το υπουργείο πολιτισμου (εξετ'ασεων, γιατί οκ ο κάθε καθηγητής μπορεί να κάνει ότι θέλει, όσο μπορεί όμως)

Ξαναλέω ότι δεν μιλάω για καθηγητή στο σπίτι (δεν με προσέχεις)

δεν μετράω εγώ στα πόσα χρόνια άρχισα να "δημιουργώ", είμαι άλλη περίπτωση... (κακή)

και ξανά δείχνεις οτι δεν με προσέχεις... δεν μίλησα για οπησθοδρομική αντίληψη... αν θυμάσαι είπα ότι ο ολοκληρωμένος μουσικός θα πρέπει να έχει και κλασσική και σύγχρονη παιδεία

δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς οτι τα λέω για να δικαιο΄λογήσω τον εαυτό μου... για ποιο λόγο?

ειμαι επαγγελματίας μουσικός και με κρίνει κάποιος που δεν έχω πτυχία? ΟΧΙ

είμαι κανένας απο αυτούς τους κακομοίρηδες που προσπαθούν να γίνουν γνωστοί και επειδή δεν τα καταφέρνουν λένε οτι τους φταίει το σύστημα η κοινωνία και οι κλίκες των ωδείων? ΟΧΙ

είπα ποτέ ότι αυτά που προσφέρουν τα ωδεία είναι άχρηστα? ΟΧΙ

είπα μήπως ότι όποιος ασχολείται με τα ωδεία είναι κατωτέρου απο μένα? ΟΧΙ (κάθε άλλο)

πολύ απλα: αν ασχολούνται δέκα με ένα όργανο, μόνο ένας θα γίνει επαγγελματίας... αυτός θα πρέπει να τα ξέρει ΟΛΑ

απο τους αλλους 9, οι 4 θα τα παρατήσουν, επειδή ούτως ή άλλως θα τα παρατούσαν

οι 5 που μείναν θα παίζουν ερασιτεχνικά και για την πλάκα τους (άντε το πολύ πολύ να πάρουν κανα 20ευρω απο κανα μπαράκι)

αλλά αυτοί οι 5 μπορεί να μην συνεχίσουν επειδή τους διώχνει ο bach... ή επειδή κανείς δεν τους εξήγησε στα πρώτα 3 χρόνια γιατί κάνουν θεωρία

οπότε ένα σύστημα βασισμένο σε πιο σύγχρονο ρεπερτόριο, και με έμφαση στον αυτοσχεδιασμό θεωρώ οτι είναι καλύτερο για το ξεκίνημα... γνώμη μου και πιστεύω να κατάλαβες ότι δεν κατηγορώ τα ωδεία...

 
Η ολη κουβεντα ξεκινησε για τα μελη που μιλανε και κρινουν τα ωδεια, ενω τα ιδια πατησαν ελαχιστα ή και καθολου μεσα σε αυτα.

Σου ανελυσα τουλαχιστον 2 λογους για τους οποιους η εκπαιδευση στα ωδεια ειναι απαραιτητη για οποιον θελει να ασχοληθει σοβαρα με τη μουσικη ( και ιδιαιτερα με κλασσικα οργανα, οπως το τσελο ).

Στη διαρκεια της πορειας, θεωρησες πως τα ωδεια "εγκλωβιζουν" ενα παιδι απο τη δημιουργια και διευκρινησες πως με μαθηματα εκτος ωδειων ( ή και αυτοδιδακτος ) μπορει καποιος να αναπτξει και την τεχνικη αλλα και τη δημιουργια.

Η κυρια λοιπον διαφωνια μου ηταν εκει και συνεχιζει να ειναι εκει. Το ωδειο δεν εγκλωβιζει κανεναν μαθητη. Δεν τον αφοσιωνει μονο στη δεξιοτεχνεια του οργανου, αλλα του δινει τα εφοδια, χαρη σε αυτη την δεξιοτεχνεια και στις θεωρητικες γνωσεις που του παρεχει, να δημιουργησει ανεξαρτητα του ωδειου!

Τωρα, στην πορεια της συζητησης, επιμενεις πως αλλο να βλεπεις τις κλιμακες και να τις μελετας για προθερμανση ( ή τουλαχιστον αυτη την εντυπωση δινει στους μαθητες του ωδειου συμφωνα με τα λεγομενα σου ) και αλλο να τις διαβαζεις δημιουργωντας πανω τους.

Αυτοι οι 8-9-10 που λες πως θα τα παρατησουν, θα μπορουσαν να το κανουν και εκτος ωδειου. Δεν φταιει αποκλειστικα το ωδειο γι'αυτο! Ποσοι δεν εχουν παρει μια κιθαρα και την εχουν αφησει να σκονιζεται σε μια γωνια?

Αρα, καταληγω παλι σε αυτο που ειπα στην αρχη! Δεν ειναι θεμα ωδειου η εξελιξη του μαθητη. Εαν ο μαθητης θελει, μπορει να παλεψει να μαθει τα 10 που του δειχνει ο καθηγητης, συν αλλα 40 που θα βρει μονος του. Εαν ο μαθητης δεν αποδιδει και δεν ενδιαφερεται, τοτε δεν θα αποκομισει τιποτα!

Επομενως η αποψη "το ωδειο εγκλωβιζει τον μαθητη σε ρεπερτοριο και στειρα εκτελεση" ειναι μια αποψη που βαλλει την ουσια των ωδειων. Καταλαβαινεις λοιπον γιατι ενω εσυ επιμενεις πως δεν εισαι εναντιον τους, η αποψη σου ειναι εμεσσα κατα τους?

Μοντερνο ρεπερτοριο εχουν ολα τα οργανα. Δες τι δινουν για πτυχιο στην κλασσικη κιθαρα, στο πιανο, κλπ. Απαιτειται τουλαχιστον ενα εργο του 20ου αιωνα,. Ακομα και Χατζηδακις...Εκτος αν και αυτος θεωρειται οπισθοδρομικος..

Ο Petterson, που κατ'εμε ηταν απο τους μεγαλυτερους πιανιστες, ειχε σπουδασει κλασσικο πιανο..Τι επαιζε? Jazz....τον εγκλωβισαν οι κλασσιες σπουδες του; Δεν νομιζω! Εαν γεννηθεις μουσικος..παραμενεις μουσικος, ο,τι και αν περασει απο πανω σου :D

 
ρε φίλε άλλα λόγια να αγαπιόμαστε λες... διαβασε τι έχω γράψει εγώ (και μην τα μπερδεύεις με όσα έχουν γράψει άλλοι) . διάβασε τι είπα στο πρώτο μου ποστ για τα ωδεία... και τέλος πάντων που είδες την λέξη "αυτοδίδακτος" σε δικό μου ποστ.

όσο για αυτά που λές παρακάτω... ήμουν σαφής δεν τα ξαναλέω... εσύ απαντάς σε αυτά που νομίζεις οτι λέω. μάλλον έχεις πρόβλημα κατανόησης...

 
Καταρχας δεν ειμαι ο φιλος σου και ουτε το "ρε" νομιζω πως αρμοζει διπλα στο "φιλε". Ευχαριστω που θα το σεβαστεις στο μελλον αυτο. Απλα θεματα ευγενειας..Ή μηπως υπαρχει προβλημα και με το απαρχαιωμενο συστημα εκπαιδευσης στα σχολεια?

Η λεξη αυτοδιδακτος μπηκε σε παρενθεση. Αυτο πρεπει να το προσεξες νομιζω. Περα αυτου δεν εχω να προσθεσω τιποτα αλλο.

Στο πρωτο post σου αναφερεσαι στο κλασσικο και στον μοντερνο ρεπερτοριο και τροπο εκμαθησης. Στην συνεχεια ομως ειναι σαφες πως οταν λες κλασσικο εννοεις την εκπαιδευση που γινεται μεσα στα ωδεια, ενω το μοντερο την εκπαιδευση που ( συνηθως ) γινεται εκτος ωδειων. Λεω κατι λαθος;

Λοιπον, οταν μαθεις τι ειναι ο palestrinas ( και οχι το palestrina ) και αποδειξεις πως συνδυαζεις εσυ το μοντερνο με το κλασσικο συστημα εκμαθησης, ελα να μου πεις για το ποιο συστημα ειναι αποδοτικο και ποιο οχι.,

Επιμενω, πως καθε ανθρωπος δεν μπορει να ξεκινησει τη δημιουργικη διαδικασια απο την πρωτη φορα που θα πιασει ενα οργανο στα χερια του. Και αναλογα με τον ανθρωπο, η διαδικασια αυτη κραταει απο λιγο εως παντα! Δεν ευθυνεται κανενα συστημα, εαν ο ανθρωπος ειναι "ντουβαρι" και δεν μπορει να κανει το επομενο βημα.

Το ωδειο σε βαζει σε ενα προγραμμα και σε μια γραμμη μελετης. Με εναν καλο καθηγητη ( και εδω ειναι το σημειο οπου συμφωνω με οποιον πει πως στα ωδεια οι καλοι καθηγητες ειναι ελαχιστοι πλεον ) και με πολλη ορεξη και θεληση, το κλασσικο ρεπερτοριο γινεται βαση για το μοντερνο.

Και ναι, καταλαβαινω απολυτα τι θελεις να πεις..Εξαλλου δεν κατηγορησα αμεσα εσενα ως "τεμπελη" και "ωχαδερφιστη".

Αυτο που με ενδιαφερει ειναι εαν πιστευεις οντως πως το συστημα εκπαιδευσης των ωδειων ειναι ο λογος που ενας μαθητης δεν θα μπορεσει να προχωρησει αμεσα στη δημιουργικη διαδικασια.

 
οταν μαθεις τι ειναι ο palestrinas ( και οχι το palestrina )
μπράβο ρε... μου την είπες πολύ ασχημα τώρα!!!!!

Επιμενω' date=' πως καθε ανθρωπος δεν μπορει να ξεκινησει τη δημιουργικη διαδικασια απο την πρωτη φορα που θα πιασει ενα οργανο στα χερια του.

[/quote']

και εγώ επιμένω για το αντίθετο (σχεδόν το αντίθετο, μην είμαστε και υπερβολικοι) διότι αυτό είναι το κεντρικό νόημα του συγχρονου τρόπου εκμάθησης: "Τεχνική θεωρία και ανάπτυξη προσωπικής μουσικής έκφρασης πρέπει να γίνονται ταυτόχρνα"

δεν σημαίνει αυτό οτι αμέσως γράφεις έργα επιπέδου Bach(σε έχω ικανό να έχεις βγάλει κανα τέτοιο συμπέρασμα) Ξεκινάς με αυτοσχεδιασμό και συνεχίζεις.... Στα ωδεία πότε παίρνεις μαθήματα αυτοσχεδιασμού? αν δεν κάνω λάθος μετά το πτυχείο(αν κάνω λάθος διορθωσέ με)

Αυτο που με ενδιαφερει ειναι εαν πιστευεις οντως πως το συστημα εκπαιδευσης των ωδειων ειναι ο λογος που ενας μαθητης δεν θα μπορεσει να προχωρησει αμεσα στη δημιουργικη διαδικασια.
πιστεύω απλά ότι θα καθύστερήσει πολύ να τον κάνει να νιώσει έτοιμος να μπει σε μία τέτοια διαδικασία. Εμένα (και πολλούς άλλους) αυτό με έδιωξε απο τα ωδεία. Αν ήθελα να γίνω επαγγελματίας μουσικός εννοείται ότι θα έμενα. (όπως για παράδειγμα επειδή ήθελα να γίνω μηχανικός διάβαζα χημεία που την μισούσα)
 
τον τίτλο του topic τον έχετε κοιτάξει τώρα τελευταία??????

οι "ακαδημαϊκοί" θα υποστηρίξουν το επίπεδο σπουδών ενός ωδείου και οι "εμπειρικοί" θα υποστηρίξουν ότι το ωδείο σου βάζει φραγμούς/καταπίεση κτλ κτλ. αμφότεροι έχουν και δίκαιο και άδικο. η αλήθεια ως συνήθως βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο και δεν ισχύει για όλους το ίδιο.

το κακό είναι όταν ανάγουμε προσωπικές εμπειρίες σε γενικές αλήθειες και αυτό απευθύνεται σε όλους είτε υπέρμαχους είτε πολέμιους των ωδείων.

@julia αν το θες πολύ το τσέλο να το κυνηγήσεις. με ηλεκτρική ασχολούνται πολλοί...

 
Ξερετε τι με ενοχλει? Πως ατομα που δεν εχουν "ζησει" το ωδειο' date=' το κρινουν σαν να εκαναν 20 χρονια μαθημα μεσα σε ενα ωδειο. Λυπαμαι, αλλα αυτο δεν λεγεται αποψη, αλλα κριτικη εκτος χορου!

Βλεπω πως μιλανε ανθρωποι που "πηγαμε στο ωδειο στα 8-9-10-11..ε..και μετα φυγαμε και ειδαμε ενα νεο κοσμο...Αλλα το ωδειο ειναι αυτο αυτο αυτο αυτο"...Συγνωμη, αλλα πως μπορει καποιος να κρινει το ωδειο, οταν το εζησε σαν "μια αναμνηση"? :roll:

[/quote']

Ώπα, ώπα, ώπα. Αν μιλάς για εμένα, είναι εντελώς αυθαίρετο και κάνεις λάθος. Να ξεκαθαρίσω κάτι: Είμαι 29 χρονών. 8 ετών πρωτοπήγα στο ωδείο. Ξεκίνησα φλογέρα με τη μέθοδο Orff. Τελείωσα σολφέζ, θεωρία, έφτασα μέχρι 2η αρμονία, έκανα φλάουτο πηδώντας και τάξεις μέχρι τη 2η μέση, ήμουν μέλος στην χορωδία και στην ορχήστρα, είχαμε ανεβάσει παιδικές όπερες από την Εθνική Πινακοθήκη και την παλιά ΕΡΤ, το Θέατρο Βράχων και το Λυκαβηττό μέχρι τη Βουδαπέστη. Κάθε εβδομάδα περνούσα για μαθήματα τουλάχιστον 14 ώρες σε αυτό, ανεξαρτήτως διαβάσματος. Πολλές φορές πηγαίναμε μέχρι και σε κατασκηνώσεις το καλοκαίρι για 3 εβδομάδες για να κάνουμε συνεχείς πρόβες όλοι μαζί (χορωδία, ορχήστρα και λοιποί - τουλάχιστον 70 νοματαίοι).

Το ωδείο το άφησα στην 2α Λυκείου για να ξεκινήσω φροντιστήρια Πανελλαδικών. Συνέχισα όμως να ασχολούμαι ανελλιπώς με αυτήν και είμαι αυτοδίδακτος εδώ και 10 χρόνια σε κιθάρα και μπάσο, και 15 σε ντραμς. Εκτός ωδείου. Έχω δουλέψει και εξακολουθώ να δουλεύω ερασιτεχνικά σαν μουσικός κυρίως παίζοντας φλάουτο σε εμφανίσεις, ηχογραφήσεις και παραγωγή, και επίσης σαν DJ και ραδιοφωνικός παραγωγός.

Το ωδείο εν πάσει περιπτώσει, και η μουσική εν γένει, είναι κάτι πολύ παραπάνω από «ανάμνηση» για μένα. Πιστεύω ότι έχω μια πολύ insiderΆs view οπότε σε καμία περίπτωση δεν είναι μια σκέτη «ανάμνηση». Ok; Και το γεγονός ότι δεν συνέχισα τις μουσικές μου σπουδές (και επίσης ότι δεν έγινα τελικά ηχολήπτης που το σκεφτόμουν για ένα διάστημα) ήταν συνειδητή επιλογή γιατί είχα δυστυχώς καταλάβει νωρίς ότι πολύ δύσκολα η μουσική στην Ελλάδα θα είναι επάγγελμα βιοποριστικό. Είμαι ιχθυολόγος και κάνω το διδακτορικό μου στο Βέλγιο. Μουσική ερασιτεχνικά ναι, για τα προς το ζειν όχι. Σε ωδείο θα συνεχίσω μετά από πολλά χρόνια εδώ στο Βέλγιο μάλλον από το νέο ακαδημαϊκό έτος.

Και τελικά πολλοί μεγάλοι μουσικοί ήταν αυτοδίδακτοι και δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στο ωδείο. Εγώ είμαι σαφώς υπέρ του ωδείου αλλά ας το θυμόμαστε κι αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μ'αρεσει πυ δεν αναφερθηκα σε κανεναν προσωπικα και παρολαυτα βρεθηκαν τοσοι θιγμενοι...Σαν να μην ειμαστε καλα εδω μεσα!

Τι να σου πω bloody sunday..Ειλικρινα δεν αναφερομουν σε σενα, αλλα εαν θιχτηκες συγνωμη..

Επιμενω πως το ωδειο δεν σε απομακρυνε απο τον αυτοσχεδιασμο sergei..Αλλα μαλλον εχω καταντησει φωνη βοωντος εν τη ερημω! Εαν ηθελες, θα μπορουσες να κατσεις σπιτι σου και να παιξεις..Νομιζω πως η ωριμανση σου δεν εγινε ουτε εξαιτιας της jazz..Απλα ωριμασε συνολικα το πνευμα σου και μπορεσες να αυτοσχεδιασεις...Ή εγω ειμαι κανα παιδι θαυμα ( που δεν ειμαι, αλλα λεμε τωρα ) και απο τοτε που μπηκα στο ωδειο ανεπτυξα την αισθητικη του αυτοσχεδιασμου..

Δεν ξερω..δεν ειμαι υπερμαχος παρα μονο της μουσικης. Το συστημα εκπαιδευσης σε εφοδιαζει..δεν σε κανει μουσικο!

 
οκ... γνώμες... έχουμε άλλη άποψη (άσε με όμως να ξέρω καλύτερα τι συμβαίνει με εμένα...άλλωστε το έχω συζητήσει και με καθηγητές ωδείων)... δεν νομίζω οτι θα οδηγήσει πουθενά αν συνεχίσουμε να "κοκορομαχούμε" (λέμε τώρα)... οπότε ας κάνουμε "ειρήνη" αν συμφωνείς και εσυ

αν κάποιος ενδιαφέρεται θα διαβάσει τι είπα, θα διαβάσει τι είπες, θα διαβάσει και τους άλλους, θα το ψάξει και μόνος του και θα δει τι του ταιριάζει καλύτερα. πιστεύω ότι τουλάχιστον σε αυτό θα συμφωνήσουμε....

 
Για να γυρίσουμε και στο αρχικό θέμα, Julia μπορείς να συνδυάσεις και τα δυο που θες να κάνεις (τσέλο + κιθάρα), όπως κατά κάποιο τρόπο είχε κάνει και αυτός εδώ ο κύριος περίπου 40 χρόνια πριν...

JP-bow-04-BW.jpg


 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top