Σκέψεις ατάκτως ερριμμένες για το Blues εδώ και σήμερα

Για τι συχνα οταν προκυπτει ενα θεμα, καταληγει να γινεται λιγο κουκουρουκου...?

Στραβος ειναι ο γυαλος?

 
Ενδιαφέρον είναι ότι μέσα στη λίστα αυτή (εντάξει δεν είναι και το Αμερικάνικο Τοπ 10 αλλά nevertheless ....) βρήκα και ένα νέο (σχετικά) Ελληνικό γκρουπ. Μέλος του οποίου είναι και ενεργός συμφορουμίτης μας. Ο οποίος δεν συνέβαλλε καθόλου στη συζήτηση.  ;)

Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ, τόσα πολλά blues κλιπς και η απόψεις ή θέσεις στο συγκεκριμένο θέμα, τόσο λίγες.

 
Κι εγώ, όπως και ο οντιοκόστας, ορμώμενος από το θέμα έψαξα λίγο την blues σκηνή στην Ελλάδα και ανακάλυψα, μέσα στα, ομολογουμένως πάρα πολλά, συγκροτήματα που ασχολούνται με το συγκεκριμένο είδος, και κάποια "διαμάντια" (Σημαντήρα ακούς?) που θέλουν να προωθήσουν τη μουσική αυτή ένα βήμα πιο πέρα, με νέες ιδέες (π.χ. Small Blues Trap).

Άλλωστε,

"Κακά τα ψέματα, όταν παίζεις blues στην Ελλάδα είναι συνήθως αυτό που λέμε στα Ελληνικά, preaching to the converted. Οπως και αρκετά άλλα είδη βέβαια......" - Audiokostas)

 
audiokostas είπε:
Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ, τόσα πολλά blues κλιπς και η απόψεις ή θέσεις στο συγκεκριμένο θέμα, τόσο λίγες.
Για φαντάσου...

Μετά από τόσες σελίδες, μεταφορά τμήματος των απόψεών μου στη Παιδική Χαρά, προσωπικές προσβολές μέσω της κλήσης να "κάνω μία προσπάθεια να σταματήσουν οι γελοιότητες", ο αρχικός πόστερ καταλήγει σε αυτό που του έχω ήδη γράψει;

σου προσφέρω τη μόνη (ενδεχομένως) ασυνήθιστη απάντηση που θα λάβεις σε όλο το thread, και αντί να αδράξεις την ευκαιρία να μάθεις κάτι παραπάνω, περιχαρακώνεσαι στα όσα ξέρεις, όταν μάλιστα εσύ ο ίδιος ατύπως παραδέχεσαι ότι δεν σε έχουν οδηγήσει σε κανένα συμπέρασμα.

Ας προσπαθήσουμε λοιπόν - άλλη μία φορά - κάποια πράγματα: ο λόγος που είναι "τόσο λίγες" οι απόψεις και οι θέσεις, είναι ότι οι απόψεις και οι θέσεις διατυπώνονται από δύο κατηγορίες ανθρώπων: εκείνους που έχουν εκτεταμένη πρακτική τριβή με ένα αντικείμενο (όπως ο Ζάϊκος) και από εκείνους που τους αρέσει να εκλογικεύουν τις καταστάσεις και να καταλήγουν σε θεωρήματα (όπως εγώ ή εσύ).

Δεν διατυπώνονται απόψεις και θέσεις από ανθρώπους που έχουν κυρίως συναισθηματική σχέση με το αντικείμενό τους, διότι αυτοί (όπως όλοι οι ερωτευμένοι) θεωρούν αυτοδικαίως έγκυρη την αγάπη τους και δεν πολυσκοτίζονται για τίποτε άλλο, ούτε ενδιαφέρονται να επιχειρηματολογούν.

Στο είπα πολύ ξεκάθαρα, απευθυνόμενος στο - φημολογούμενο - υψηλό επίπεδο γνώσεών σου και στη - φημολογούμενη - σοβαρότητά σου, αλλά εισέπραξα τον άτοπο κυνισμό σου, με απόψεις που υποστηρίχτηκαν από διάφορους έφηβους συνφορουμίτες οι οποίοι είναι δικαιολογημένοι να μη καταλαβαίνουν τι γράφω - και δε διαχώρισες τη θέση σου από τα γραπτά τους.

Το "ελέω modulator" που μπέρδεψε τον αγαπητό blue, έχει να κάνει με το ότι ως "πρεσβύτερος" και "τιτλούχος" δίνεις τον τόνο: όταν ένα 44χρονο μέλος περιφρονεί τόσο εύκολα τη σοβαρότητα και την προσπάθεια του άλλου να πείσει για τις απόψεις του, περιχαρακωμένος πίσω από τον pascal και τον "Μπάσο και Ξερό Ψωμί", τότε ας μην έχουμε ελπίδες ότι δίνουμε κανένα καλό παράδειγμα ή βοηθάμε κανέναν σε οτιδήποτε ή - για να θυμηθούμε και τον αρχικό σου στόχο - ότι θα βγει κάποιο συμπέρασμα.

----

Και κάτι ακόμη: εδώ είναι χώρος συζήτησης, όχι χώρος μουσικών αγώνων. Το αν παίζεις τα μπλουζ (σε πόσα άτομα ακριβώς, όπως κατήγγειλε προ ημερών ο marathon;) δεν έχει καμία σημασία στο χώρο συζήτησης, εκτός αν είσαι δάσκαλος του είδους και θες να συμμετέχεις επώνυμα.

Αν είναι να κουβαλάμε το κύρος μας εκτός φόρουμ, σαν κεφάλαιο που μας επιτρέπει να κλάνουμε τις απόψεις άλλων εντός φόρουμ, διαβεβαιώνω ότι έχω και εγώ όνομα, επώνυμο και πορεία, έστω σαν ερασιτέχνης μουσικός (όπως και οι περισσότεροι εδώ μέσα).

Ειδαλλιώς, οφείλει καθένας από εμάς να κουραστεί, να εκτεθεί και να επιχειρηματολογήσει - όπως γίνεται σε κάθε σοβαρή συζήτηση. Οι μόνοι που δεν δικαιούνται δια να ομιλούν είναι προφανώς εκείνοι που... βαριούνται να ομιλήσουν: μονολεκτικές ηλιθιότητες του στυλ "ναι (είμαι από τη Λουιζιάνα) ή "γιατί δε κάνεις μία προσπάθεια (να σταματήσεις τις γελοιότητες)", δείχνουν μόνο την ανασφάλεια, τη δειλία και ίσως το πόσο κακοπληρωμένος είναι στη δουλειά του αυτός που συμμετέχει (ο spy παρατήρησε προ ημερών ότι τα περισσότερα ποστ γράφονται σε ώρες γραφείου) - αλλά πάντως ΔΕΝ δείχνουν σοβαρότητα ή δημοκρατικό πνεύμα ή οτιδήποτε επαινέσιμο.

 
audiokostas είπε:
Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ, τόσα πολλά blues κλιπς και η απόψεις ή θέσεις στο συγκεκριμένο θέμα, τόσο λίγες.
Καθόλου παράξενο κατά τη γνώμη μου και το γιατί το έθιξε ο blue στο αρχικό ποστ του. Βέβαια λείπουν και μερικοί, ή μπορεί κ απλά να μη γράψουν, γιατί δεν μου είναι και αρκετά εμφανές το τι ζητείται από κάποιον να συμπληρώσει στο αρχικό σου κείμενο, το οποίο για να είμαι ειλικρινής θα μπορούσα να το προσαρμόσω αλλάζοντας μερικά επίθετα ή περιπτώσεις σε οποιοδήποτε είδος μουσικής.

Και εκεί τελικά έρχεται κάποιος στην απορία της επιλογής κάποιου συγκεκριμένου μουσικού είδους για το γκρουπ που παίζει.

Όσο ασχολούμαι για μένα αυτό έχει όλο και λιγότερη σημασία και τελικά καταλήγει πάντα στο τι εργαλεία και τι μουσικούς έχεις διαθέσιμους οπότε και επιλέγεις ανάλογα.

Επίσης οι ακροατές μπλουζ στην Ελλάδα μετρώνται στα δάχτυλα ανάπηρου χελωνονιτζακίου, και να είμαι ειλικρινής τους 2 3 που γνώρισα τους γνώρισα αφού άρχισα να συμμετέχω στο νοιζ  :P

(όχι δε θα μετρήσω φίλο κ πρώην κιθαρίστα μου ο οποίος δήλωνε μπλουζίστας επειδή του άρεσε ο SRV, ενώ το παίξιμό του ήταν αποτυχημένο metal lead ;D )

Δεδομένων όλων αυτών, συν της ούτως ή άλλως μειωμένης μουσικής παιδείας στη χώρα είναι απόλυτα λογικό να μην βρίσκεις πολλές καλές μπάντες σε διάφορα είδη και πόσο μάλλον σε ένα όχι κ τόσο δημοφιλές.

 
audiokostas είπε:
Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ, τόσα πολλά blues κλιπς και η απόψεις ή θέσεις στο συγκεκριμένο θέμα, τόσο λίγες.
Νομίζω ότι η Κακίστρω ( :P ) από πάνω το πιάνει το νόημα, με τον μεταλο-στήβι φίλο της.

Και εξηγούμαι.

Νομίζω ότι η διαφορά έγκειται στην ορολογία. Άλλο blues, άλλο δωδεκάμετρο. Αυτά στα οποία αναφέρεσαι ως blues (μπάντες, κλιπς) αφορούν κυρίως σε απλά δωδεκάμετρα, δλδ μια μουσική φόρμα που συναντάται ΚΑΙ στα blues.

Στην Ελλάδα π.χ. υπάρχουν ένα σωρό μπάντες που παίζουν δωδεκάμετρα, αλλά πολύ πολύ πολύ λίγες που ξέρουν, μπορούν - και ενίοτε παίζουν - blues.

Όλοι ξέρουν τον Bonamassa, τον SRV, τον Clapton, τους ZZTop. Πες τους όμως για τη Ma Rainey και θα σε κοιτάνε με εκείνο το κενό βλέμμα που προσπαθεί να δείξει ότι καταλαβαίνει αλλά δεν τα καταφέρνει...

 
audiokostas είπε:
Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ, τόσα πολλά blues κλιπς και η απόψεις ή θέσεις στο συγκεκριμένο θέμα, τόσο λίγες.
Κατ εμέ...είναι απλό...υπάρχουν τόσα πολλά blues group, γιατί δεν μπορούν να παίξουν κάτι άλλο.

Και εμένα να βάλεις στη σκηνή που δεν ασχολούμαι σοβαρά, δεν διαβάζω νότες, είμαι κακός κιθαρίστας, δεν κάνω πρόβες...κλπ, έχω λίγες πιθανότητες να γίνω ρεζίλι...και όλες τις ατέλειες θα τις ρίξω στο feeling.!!!!

Τα blues είναι σαν το "House of the rising sun"...που με αυτό μικροί κουρδίζαμε τις κιθάρες. Από εκεί όλοι ξεκινάμε γιατί σαν βάση έχει 3 ακόρντα...απλά κάποιοι όσα χρόνια και εάν περάσουν, παραμένουν εκεί.

Δεν είδα πολλούς ας πούμε να προσπαθούν να παίξουν Metheny ή Django Reinhardt (παρεπιπτόντως οι λίγοι που συνήθως τολμούν παίζουν καλά γιατί είναι συνειδητοποιημένοι, μελετημένοι και αποφασισμένοι γι αυτόν τον δρόμο)

Προφανώς και το παραπάνω είναι η άποψή μου για το συγκεκριμένο ερώτημα και όχι η άποψή μου για το blues...Βlues παίζει και ο Jeff Beck και εύκολα το στέλνει αλλού και πολλοί άλλοι. Βlues παίζει και ο mister Ζάϊκος με συνειδητή (και αξιοσέβαστη) απόφαση ζωής.

Το αν παίζεις τα μπλουζ (σε πόσα άτομα ακριβώς, όπως κατήγγειλε προ ημερών ο marathon;)
Καλά...μην τρελλαίνεσαι και εσύ...πλάκα στο Νέστορα έκανα...που και εκείνου τη συνειδητή απόφαση ζωής (στη μουσική του) και σέβομαι και θαυμάζω...

 
marathon είπε:
Κατ εμέ...είναι απλό...υπάρχουν τόσα πολλά blues group, γιατί δεν μπορούν να παίξουν κάτι άλλο.
Το ξανάπαμε ότι τα περισσότερα γκρουπ παίζουν μέταλ όχι μπλουζ. Πάνε αυτά τα χρόνια  ;D

Αλλά ναι ένα 12 μετρο όλοι μπορούν να το παίξουν αλλά όπως είπε κ ο Ray (πολύ μ έχεις παρεξηγήσει εσύ :P) το παίζω ένα 12μετρο δε σημαίνει ότι παίζω κ μπλουζ :)

 
Evilnye είπε:
Το ξανάπαμε ότι τα περισσότερα γκρουπ παίζουν μέταλ όχι μπλουζ. Πάνε αυτά τα χρόνια  ;D
Το αυτό κείμενο μου μου και για το metal...άλλωστε με ένα metal zone οι κιθάρες των 200 ευρώ, πατάνε όλες τις Gibson!!!! :D

Αλλά ναι ένα 12 μετρο όλοι μπορούν να το παίξουν αλλά όπως είπε κ ο Ray (πολύ μ έχεις παρεξηγήσει εσύ :P) το παίζω ένα 12μετρο δε σημαίνει ότι παίζω κ μπλουζ :)
Aυτό πήγαινε πές το στις μπάντες που παίζουν 12μετρα και νομίζουν ότι παίζουν blues. ;)

 
audiokostas είπε:
Είναι βέβαια απορίας άξιο πως γίνεται να υπάρχουν τόσα πολλά blues γκρουπ
Το ξανάπαμε ότι τα περισσότερα γκρουπ παίζουν μέταλ όχι μπλουζ. Πάνε αυτά τα χρόνια  ;D
Αποφασίστε επιτέλους, εσείς οι modulators...υπάρχουν ή δεν υπάρχουν?...Έχετε αρχίσει να μας μπερδεύετε...

 
marathon είπε:
Το αυτό κείμενο μου μου και για το metal...άλλωστε με ένα metal zone οι κιθάρες των 200 ευρώ, πατάνε όλες τις Gibson!!!! :D
Συμφωνούμε για 2η φορά. Κοσμοϊστορικά γεγονότα. Το ίδιο λέω κ εγώ  :D

Aυτό πήγαινε πές το στις μπάντες που παίζουν 12μετρα και νομίζουν ότι παίζουν blues. ;)
Ευχαρίστως ^^

Αποφασίστε επιτέλους, εσείς οι modulators...υπάρχουν ή δεν υπάρχουν?...Έχετε αρχίσει αν μας μπερδεύετε...
Φίλος οι μοντς δεν ακολουθούν συγκεκριμένη γραμμή. Ότι γράφεται είναι προσωπική άποψη.

 
audiokostas είπε:
Δεν νομίζω ότι η κοινωνικοοικονομική ανάλυση του blues γίγνεσθαι έχει πλέον νόημα.

Γιατί να αναλύσω την αστική ή αγροτική σημερινή τους προέλευσή ή το οικονομικό τους status;

Κάνω κάτι αντίστοιχο στην Jazz, στη ποπ, ροκ, πανκ ;

...

Από την άλλη δεν διαφωνώ, αρχής γενομένης σε ένα γκρουπ, με τον "μαϊμουδισμό"/αντιγραφή. Δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς.... Απλώς η αέναη επανάληψη των ίδιων και των ίδιων επί σειράααα ετών από τα ίδια γκρουπ, αυτό είναι που με εκπλήσσει.
Εγω παλι νομιζω οτι μια κοινωνικοοικονομικη αναλυση του blues γιγνεσθαι θα μπορουσε να δωσει απαντηση στο δευτερο ερωτημα που θετεις.

Τα blues ειναι (η αν προτιματε, ξεκινησε ως) μια καθαρα λαικη μουσικη, οπως το ρεμπετικο, τα παραδοσιακα των βαλκανιων, το yodeling κλπ κλπ. Ως εκ τουτου, ηταν/ειναι μια μουσικη εντονα συνηφασμενη με τη ζωη και το περιβαλλον των ανθρωπων που την δημιουργησαν. Με καθαρα μουσικολογικους ορους, η blues ειναι μια αρκετα απλη μουσικη χωρις ομως αυτο να καθιστα και ευκολη την εκτελεση της.

Οπως και με πολλα αλλα λαικα ειδη, ειναι πολυ ευκολο τεχνικα να τα παιξει καποιος που δεν εχει επαφη με την κουλτουρα/τροπο ζωης που πρεσβευουν, αλλα ακομα πιο ευκολο να αποτυχει σε αυτο το εγχειρημα.

Και αυτο δεν ειναι καποια θεωρια, ειναι αποδεδειγμενο. Τα λαικα ειδη εχουν μια δυσκολια στην εκτελεση τους η οποια εγκειται στον καθαρα λαικο χαρακτηρα τους, που πολυ συχνα δε μπορει να συλλαβει καποιος εκτος του περιβαλλοντος τους, ασχετως του μουσικου του επιπεδου.

Οταν ο Cohen με την Chess Records (μαζι με τους υπολοιπους recordmen της εποχης) αρχισαν να ηχογραφουν τους πρωτους blues δισκους, η μουσικη αυτη διαδοθηκε και στα βορειοτερα τμηματα της αμερικης, με ιδιαιτερη απηχηση στη νεολαια. Αυτοι οι λευκοι νεοι λοιπον, προσπαθωντας να παιξουν τα blues που ακουγαν στους δισκους απετυχαν παταγωδως. As a matter of fact, ηταν τοσο διαφορετικο το αποτελεσμα που ξεκινησε ενα νεο ειδος μουσικης. Ηταν σαφεις οι ομοιοτητες αλλα αυτο που επαιζαν δεν ηταν blues.

To blues λοιπον παρεμεινε ενα σχετικα "κλειστο" ειδος με μικρη εξελιξη, οπως και πολλα αλλα λαικα ειδη. Δεν λεω οτι δεν εξελιχθηκε, προς θεου: δειτε ομως την εξελιξη που ειχε το blues σε συγκριση με την εξελιξη της jazz, της rock και αλλων ειδων στο ιδιο χρονικο διαστημα και πειτε μου αν εχω αδικο...

Εχεις λοιπον ενα μουσικο ειδος που ξεκινησε απο μια συγκεκριμενη ομαδα ανθρωπων πριν απο 70 χρονια (χοντρα χοντρα) και που σημερα εκπροσωπειται κυριως απο την ιδια ομαδα ανθρωπων, με, αν οχι τον ιδιο, παρομοιο τροπο. Παρατηρωντας το αυτο, πως θα μπορεσει καποιος τελειως ασχετος με το περιβαλλον της μουσικης αυτης να παιξει χωρις να "μαιμουδισει"?

Κατα τη γνωμη μου, ειναι ο ιδιος ο χαρακτηρας της μουσικης που ευθυνεται για το οτι υπαρχουν τοσα πολλα group που απλα μαιμουδιζουν τους προηγουμενους. Ειναι ο μονος ασφαλης τροπος να παιξεις αυτο το ειδος μουσικης χωρις να ακουστεις αστειος (και ακομα και αυτο, λιγοι το καταφερνουν). Δεν ειναι να απορεις λοιπον που λιγοι ειναι αυτοι που εχουν τη δυνατοτητα και τη θεληση να κανουν κατι καινουριο σε αυτη τη μουσικη΄ ποσο μαλλον, στην Ελληνικη σκηνη.

 
Evilnye είπε:
Φίλος οι μοντς δεν ακολουθούν συγκεκριμένη γραμμή. Ότι γράφεται είναι προσωπική άποψη.
Γι αυτό (δικαίως), σας βρίζει ο φίλος μου ο Τρόλεης... ;D ;D

 
marathon είπε:
Καλά...μην τρελλαίνεσαι και εσύ...πλάκα στο Νέστορα έκανα...που και εκείνου τη συνειδητή απόφαση ζωής (στη μουσική του) και σέβομαι και θαυμάζω...
Λες να μη το ξέρω;

Απ' την άλλη, ακόμη και αν βάλω το 9 μπροστά από τον αριθμό που είπες κάνοντας πλάκα, νομίζω ότι πάλι έχουμε μία τάξη μεγέθους η οποία ΔΕΝ δικαιολογεί τις από άμβωνος κυνικές τοποθετήσεις του αρχικού πόστερ.

Άλλωστε, το λες και εσύ - όχι και πολύ κομψότερα - ότι οι περισσότεροι που παίζουν "μπλουζ" το κάνουν γιατί δεν ξέρουν να παίξουν κάτι άλλο - και δεν εννοώ τον Audiokostas - οπότε, ας μη περιμένουμε ότι θα έχουν και απόψεις και τοποθετήσεις για μία επιλογή ανάγκης.

Άντε, γιατί διαβάζοντας κανείς όσα γράφτηκαν μπορεί και να κατέληγε στο ότι έχουμε μία λανθάνουσα μπλουζ σκηνή στην Ελλάδα και δεν το ξέραμε...

Υ.Γ. Εύη, κάνεις λάθος που νομίζεις ότι είναι λίγοι αυτοί που ακούνε μπλουζ στην Ελλάδα. Για τον ίδιο λόγο με αυτόν που έγραψε ο marathon (αλλά αντιστρόφως) είναι πάρα-πάρα πολλοί. Οι περισσότεροι βέβαια ακούνε λευκά μπλουζ των 60's αλλά πάντως είναι πολλοί.

 
trolley είπε:
Υ.Γ. Εύη, κάνεις λάθος που νομίζεις ότι είναι λίγοι αυτοί που ακούνε μπλουζ στην Ελλάδα. Για τον ίδιο λόγο με αυτόν που έγραψε ο marathon (αλλά αντιστρόφως) είναι πάρα-πάρα πολλοί. Οι περισσότεροι βέβαια ακούνε λευκά μπλουζ των 60's αλλά πάντως είναι πολλοί.
Πάντως στη γενιά τη δική μου (ουάου είμαι σε ηλικία που μπορώ να το γράψω αυτό) δε γεμίζουν ούτε ταξί.

 
Evilnye είπε:
Πάντως στη γενιά τη δική μου (ουάου είμαι σε ηλικία που μπορώ να το γράψω αυτό) δε γεμίζουν ούτε ταξί.
Ενδιαφέρον...

Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;

Να και ένα πρώτο συμπέρασμα από τη συζήτηση.

 
trolley είπε:
Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;
Εδώ με τη μουσική γενικά δεν έχει εξοικειωθεί και τις απαιτήσεις της. Σαφώς και το παραδέχομαι :)

Και γι αυτό όπως έγραψα κ πιο πάνω πρώτο αίτημα δικό μου στην αναζήτηση μουσικών είναι αυτό το ελάχιστο. Να είναι μουσικοί. Στα υπόλοιπα είναι όντως η αναζήτηση σε ακούσματα, το οποίο είναι πολύ δυσκολότερο απ΄όσο φαίνεται. (Δηλώνω ως εντελώς άσχετη στο μπλουζ και τη τζαζ που προσπαθεί να το ψάξει σιγά σιγά)

Όλα αυτά είναι ολοφάνερα σε όποιον κάνει τα πρώτα βήματά του σε όποια ερασιτεχνικά συγκροτήματα ανεξαρτήτως ύφους, και γι αυτό κατά καιρούς ανοίγονται απεγνωσμένα θέματα ως προς το τι γίνεται με τους μουσικούς στην Ελλάδα, ή που πάει η σκηνή κτλ :)

(Συν μερικά ακόμα πράγματα τα οποία αν δεν τα αγγίξουμε λέω να μην τα αναφέρω καν ;D)

 
trolley είπε:
Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;
Σιγουρα. Απο ανθρωπους στην ηλικα μου (20) ξερω παρα πολλους που ακουνε/παιζουν rock και παρεμφερη ειδη και στην τραγικη τους πλειοψηφια δεν μπορουν να ονομασουν ενα κομματι του Muddy Waters. Αυτοι που ασχολουνται με classic rock αντε να εχουν ακουσει SRV, Gallagher και κανα δυο κομματια ΒΒ Κing. Αυτοι που εχουν ακουσει εστω και καποια στοιχειωδη κλασσικα blues ειναι πραγματικα ελαχιστοι.

 
trolley είπε:
Άλλωστε (...) οι περισσότεροι που παίζουν "μπλουζ" το κάνουν γιατί δεν ξέρουν να παίξουν κάτι άλλο (...)
Μήπως δεν είναι θέμα άγνοιας; Μήπως ακόμα κι ο Έλλην μουσικός (μπλουζίστας εν προκειμένω) επαναπαύεται στα ολίγα και δεν ασχολείται με το να πάει ένα βήμα πιο πέρα;

Εννοείται, φυσικά, ότι μιλάω για την πλειοψηφία. Οι λίγοι μελετώντες απλώς επιβεβαιώνουν -ίσως- έναν κανόνα.

Άρα, λοιπόν, μήπως τελικά η τωρινή νοοτροπία του έλληνα -ο γνωστός ωχαδερφισμός-, που τον ακολουθεί σε όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής του ζωής και τις συναλλαγές του με τους άλλους (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.), τον επηρεάζει και σε κάτι που θα έπρεπε να του δίνει ψυχική ανάταση;

 
dmilo είπε:
Άρα, λοιπόν, μήπως τελικά η τωρινή νοοτροπία του έλληνα -ο γνωστός ωχαδερφισμός-, που τον ακολουθεί σε όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής του ζωής και τις συναλλαγές του με τους άλλους (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.), τον επηρεάζει και σε κάτι που θα έπρεπε να του δίνει ψυχική ανάταση;
Τρώγομαι πάρα πολύ να πω και την άποψη μου γιατί ισχύει αυτό, αλλά θα παραβιάσω καμιά 10ρια κανόνες και υπολογίζω ότι 2 3 άτομα δεν θα μου ξαναμιλήσουν ποτέ  :D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top