Παρατηρώ πως το θέμα έχει μεταβληθεί και από "σκέψεις για το μπλουζ" έγινε "σχέση μουσικής και συναισθηματικού κόσμου"...
Για το νέο θέμα, λοιπόν, η (ως τώρα) άποψή μου είναι πως σύνθεση της "σούπας" των ανθρώπινων συναισθημάτων είναι διαρκώς μεταβαλλόμενη. Επομένως, έχει δίκιο ο τρόλεϊ λέγοντας πως "ποτέ κάποιος δεν νιώθει ΜΟΝΟ κάτι". Προσθέτω όμως πως το συναίσθημα το οποίο κυριαρχεί ανάμεσα στα άλλα, κάτι το οποίο συμβαίνει και αυτό συνεχώς, είναι αυτό που καθορίζει την εκάστοτε διάθεση του ατόμου. Ο μουσικός λοιπόν, ως εκτελεστής, ασχολείται μεν διανοητικά με το τεχνικό θέμα της εκτέλεσης ενός έργου, παράλληλα όμως άγει και άγεται από αυτό, μεταβάλλοντας ο ίδιος την σύνθεση της "σούπας" του και επηρεάζοντας ο ίδιος την διάθεση και την ψυχολογία του. Η μεταβολή αυτή, όταν είναι έντονη, σαφέστατα επηρεάζει και τους ακροατές του (και ακόμα περισσότερο όταν υπάρχει και η οπτική επαφή). Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, η μουσική όντως εκφράζει συναίσθημα (του εκτελεστή) και παράλληλα επηρεάζει και την συναισθηματική διάθεση του εκάστοτε ακροατή.
Αναφορικά με το μπλουζ, τώρα. Βάζοντας στην άκρη οποιαδήποτε τεχνικά θέματα (αρμονίες, τεχνική, όργανα, ήχους κ.λπ.), είναι ένα είδος μουσικής όπως όλα τα άλλα. Έχει αξιόλογους μουσικούς/εκτελεστές/συνθέτες και εξαιρετικά τραγούδια/ορχηστρικά, όπως έχει και τα αντίστοιχα απαράδεκτα. Όπως και η τζαζ, η ποπ, η κλασική, η οποιαδήποτε παραδοσιακή μουσική.
Η ενασχόληση της μεγάλης μάζας των εκκολαπτόμενων μουσικών με αυτό το είδος οφείλεται κατά τη γνώμη μου στην λανθασμένη πεποίθηση πως η μπλουζ μουσική είναι εύκολη στην εκτέλεσή της γιατί οι πρωτομάστορές της "απλά γρατσουνούσαν τις χορδές και παίζαν μόνο 3 ακόρντα". Αυτό είναι και το λάθος. Όλα τα είδη της μουσικής εξελίσσονται διαρκώς και προσαρμόζονται στην εκάστοτε πραγματικότητα, επομένως και το μπλουζ έχει, μετά από τόσα και τόσα χρόνια, ξεφύγει από τα στενά πλαίσια της μονόχορδης κιθάρας και του παντζουριού και έχει αποκτήσει μια νέα δυναμική. Έχει εμπλουτιστεί με στοιχεία από άλλα είδη μουσικής και έχει, αντίστοιχα, επηρεάσει άλλα τόσα. Επομένως για να πει κάποιος στις μέρες μας ότι ασχολείται με το μπλουζ, και ειδικότερα το σύγχρονο μπλουζ, θα πρέπει να είναι κάτι ΑΛΛΟ από μια απομίμηση του Muddy Waters, του John Mayall, του B.B. King, του Gary Moore.... ή, από την άλλη, αν το επιλέξει, να γίνει ένας αξιόλογος εκτελεστής και διασκευαστής των παλιών κλασικών κομματιών,
όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αυθεντική τους εκτέλεση, χωρίς φιοριτούρες και φρου φρου.
Διότι την μ@@@@@ ουδείς εμίσησε, τον μ@@@@@ όλοι.