Δεν πρόλαβα να ξεπορτίσω λιγάκι κι ο ωδεικώστας με ρίχνει στα βαθειά ;D...
Ρίχνω κι εγώ λοιπόν μερικές σκέψεις, ως μουσικός και μουσικόφιλος που είμαι κι ουχί μουσικολόγος ή αναλυτής/ιστορικός των μουσικών τάσεων/ειδών.
Τα μπλουζ κατά την ταπεινή μου γνώμη ανθίζουν εσαεί γιατί είχαν την "εξυπνάδα" να μπολιάζουν και να μπολιάζονται απο όλα τα κατά καιρούς μουσικά ρεύματα. Ροκ, τζαζ, φοκ, ακόμα και κλασσική, χιπ χοπ, ραπ, τα πάντα χώρεσαν στην αγκαλιά τους. Σ'αυτό προσθέστε την Αγγλική κι έχετε μεμιάς ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Ακόμα χαρίζει στους εκφραστές του ιδιώματος σπάνια ελευθερία αυτοσχεδιασμού, κάτι που δύσκολα βρίσκει κάποιος σε τραγούδια. Καλό θα είναι να ξέρουμε όλα εμείς τα λευκά αγόρια 8) πως ποτέ δεν θα παίξουμε μαύρα μπλουζ. Πιό όμορφα, ίσως. Διαφορετικά, σίγουρα. Τα ίδια όμως όχι. Το δικαίωμα παρόλα αυτά στο να προσπαθήσουμε δεν αμφισβητείται. Κανείς δεν τα ξέρει όλα, πιστεύω δε πως μιά ζωή δεν φτάνει για μιά βόλτα στις παρυφές των μπλουζ, πόσο μάλλον να ισχυριστεί κάποιος πως γνωρίζει βαθύτερα. Απλά, η αναζήτηση είναι αέναη. Χρειάζεται αφοσίωση, κότσια και θυσίες για να εμβαθύνεις. Κι αυτό με οδηγεί σε κείνο που είναι ζητούμενο όχι μόνο στη συγκεκριμμένη περίπτωση, αλλά γενικά. Χρόνος... Πόσοι αλήθεια έχουν τη δυνατότητα και τη θέληση να επενδύσουν σε κάτι που θα τους στερήσει τόσα άλλα; Και μάλιστα με το φόβο ν'ανακαλύψουν κάποτε πως αυτά που έδωσαν δεν ήταν καν αρκετά για να κάνουν λίγα έστω βήματα; Ή ακόμα να βρεθούν ξεκρέμαστοι και ξεπερασμένοι κι εντέλει χωρίς προοπτική; Έχω εκφράσει τη θέση μου πολλάκις πως όποιος προσπαθεί να κάνει κάτι εκτός πεπατημένης αξίζει την προσοχή και τον σεβασμό μας. Το πόσο μας πείθει ή το που θα φτάσει μένει να κριθεί.
Προσωπικά θαυμάζω και τους αναμασώντες κλασσικές φόρμες και τους ανανεωτές, εφόσον εκτελούν με σεβασμό και γνώση του τι κάνουν. Μη ξεχνάτε πως πολλές φορές οι ακροατές έχουμε παράλογες απαιτήσεις απο τους καλλιτέχνες, θέλοντας ουσιαστικά να κάνουν αυτό που εμείς θεωρούμε σωστό/πρέπον, όμως δεν είναι έτσι. Ο μουσικός θα κάνει ό,τι επιλέξει για τους δικούς του λόγους, αν μας αρέσει το αγοράζουμε, αν όχι προσπερνάμε. Η μελέτη είναι αυτονόητη για κάθε σοβαρό μουσικό. Ο Μάραθον έχει αναφερθεί με κάπως απαξιωτικό τόνο αρκετές φορές για κείνους που παίζουν μπλουζ επειδή δεν μπορούν κάτι άλλο. Δε συμφωνώ. Αν κάποιος είναι καλός μουσικός είναι καλός μουσικός ;D. Δεν είναι η φόρμα και ο αριθμός των νοτών ανα δευτερόλεπτο που κάνουν τη διαφορά, αλλά το καλό γούστο, η αισθητική, η εφευρετικότητα κ.ο.κ. Δεν είναι κομψό -τουλάχιστον- ν'απαξιώνουμε τόσο αβίαστα τις επιλογές του και να του προσάπτουμε ταπεινά κίνητρα ελαφρά τη καρδία... Όπως δε βρίσκω ιδιαίτερο νόημα στις παρεμβάσεις του Τρόλευ, ενός εμφανώς καταρτισμένου και με απόψεις ανθρώπου που πολλές φορές με προβοκατόρικη διάθεση σπρώχνει τη συζήτηση αλλού, τη στιγμή μάλιστα που δηλώνει πως το θέμα δεν τον απασχολεί καν...ξεχνώντας ακόμη πως μιλά ως επι το πλείστον σε 20άρηδες, ήτοι αθάνατους κι αδάμαστους, εκτός αν νοιώθει κάτι σαν θηριοδαμαστής ;D... Εγώ εκπλήσσομαι με τις γνώσεις που βλέπω απο νεαρούς συμφορουμίτες, ειδικά στο παρόν θρεντ. Πιστεύω ακράδαντα πως όποιος γνωρίζει έστω και λίγο μπλούζ, μπορεί σαφώς ευκολότερα να παίξει σχεδόν οτιδήποτε άλλο. Με την εξαίρεση της κλασσικής μουσικής και κάποιων ακραίων μορφών μέταλ, σχεδόν το σύνολο της δυτικότροπης μουσικής "πατάει" στα μπλουζ. Νομίζω λοιπόν πως η έστω και "ολίγη" ενασχόληση με το ιδίωμα μόνο καλό μπορεί να κάνει σε κάποιον μουσικό. Υπ'αυτήν την έννοια, τα συστήνω ανεπιφύλακτα ;D.
Και -στο πνεύμα του αρχικού ποστ του ωδειοκώστα- να βάλω κι ένα κουίζ ούτως ειπείν (αν και είμαι σίγουρος πως τουλάχιστον κανα δυό απο τους συμμετέχοντες στη κουβέντα το γνωρίζουν), ενδεικτικό του απο που ξεκίνησε αυτή η μουσική.
Γιατί ο Robert Johnson στο περίφημο Crossroads blues έχει τέτοια πρεμούρα να τον πάρει κάποιος απο το σταυροδρόμι;