• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

RPG Diffuser "Skyline"

IxNiLaTiS

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
1,259
1
0
59
koykoyvaounes
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
PJ μήπως γνωρίζεις το πώς είναι κατασκευασμένος

ο Διαχυτής της RPG «Skyline»

http://www.rpginc.com/products/skyline/index.htm

skyline-patent.jpg


και που και πώς χρησιμοποιείται;

Έχει μεγαλύτερο συντελεστή διάχυσης

από τον διαχυτή που έχεις στο ταβάνι του Matrix studio;

 
Είναι φτιαγμένος από διογκούμενη πολυστερίνη-κάτι σαν φελιζολ αν όχι ακριβως αυτό-. Δεν τίθεται θέμα καλύτερου ή χειρότερου συντελεστή η διαφορά είναι ότι είναι 2D και όχι 1D όπως στην περίπτωση του Matrix και είναι πρωτευουσας ρίζας και όχι τετραγωνικού υπολοίπου. Πάντως το skyline έχει προέλθει από μια μελέτη του BBC με κάποιες διαφοροποιήσεις. Διάβασε εδώ http://www.pmerecords.com/Diffusor.cfm και ρώτα με ότι θέλεις. Όπως θα δεις του BBC είναι 12x12 logs ενώ το RPG 12x13. Δώσε βάρος σε αυτό που λέει για τις ομαδοποιήσεις στα μήκη. Κατασκευαστικά είναι όσο δύσκολο όσο αυτό που βρίσκεται στο πίσω μέρος του control του Matrix.

Γιάννης

 
Πάντως στις φωτογραφίες που παραθέτει η σελίδα, η κατασκευή έχει τα χάλια της.

Τα ξύλα έχουν επάνω σκλήθρες. Έπρεπε να τα είχε κάπως λειάνει με ένα τριβείο.

Μετά να του περνούσε με πιστόλι λίγο πολυεστέρα,

και η κατασκευή θα γινόταν σαν να ήταν καλυμμένη

από ένα λεπτό στρώμα γυαλιού. 8)

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι σε τι μονάδα μετράει,

Diffusor04.jpg


τι εννοεί, πχ (1 7/8 long) ?

----------------------------------

Επίσης στην σελίδα http://www.mhsoft.nl/DiffusorCalculator.html

δεν καταλαβαίνω τι εννοεί με τις λέξεις που έχω μαυρίσει.

Freq. low Hz 20
Freq. high Hz 9900

Width 20.85 cm

 

max. Column length 860 cm

 

Column 1.74 cm

0 0 cm

1 215 cm

2 430 cm

3 645 cm

4 860 cm

38 pieces [1] 215 cm

38 pieces [2] 430 cm

40 pieces [3] 645 cm

15 pieces [4] 860 cm

Total 632 meter!
 
Last edited by a moderator:
Και κάτι άλλο.

Κατάλαβα πως ένας διαχυτής δεν διαχέει όλες τις συχνότητες.

Για παράδειγμα, στο προηγούμενο πόστ μου,

ένας διαχυτής που θα διαχέει από το 20hz μέχρι τα 10khz

θα πρέπει να έχει δοκαράκια από 2,15 ως 8,60 μέτρα μήκος. :lol:

Επομένως, προκειμένου να κατασκευάσουμε έναν διαχυτή

που να χωράει σε δωμάτιο, :lol:

θα πρέπει να αφήσουμε έξω κάποιες συχνότητες. Ποιες όμως;

Δεν νομίζω να χρειαζόμαστε διάχυση στους πχ 150 hz.

Αυτό μάλλον βαβούρα θα δημιουργούσε.

Επίσης, σκέπτομαι πως ίσως θα μπορούσαμε να φτιάχνουμε μια κατασκευή

που θα αποτελείται από έναν διαχυτή που να διαχέει από τα 800 hz και πάνω,

και πίσω από αυτόν, κάποια ηχοπαγίδα

που να απορροφά τις συχνότητες από 800 και κάτω,

αυτές δηλαδή που μπουκώνουν το δωμάτιο. :wink:

Σωστά σκέπτομαι;

 
Ο τοίχος πίσω από την κοπέλα με την άρπα, είναι έτσι απλά για σχέδιο,

ή είναι και αυτός διαχύτης;

clevelan.jpg


 
τι εννοεί' date=' πχ (1 7/8 long) ? [/quote']
Ξέχασες αυτό " το σημαδάκι.

Η μονάδα μέτρησης είναι οι ίντσες (το σημαδάκι που λέγαμε)

1 ίντσα=2,54 εκ. :wink:
 
Width 20.85 cm είναι το συνολικό πλάτος του module

max. Column length 860 cm είναι το μακρύτερο δοκαράκι

Column 1.74 cm είναι η πλευρά της τετραγωνικής διατομής κάθε δοκαριού

Πραγματικά όσο πιο χαμηλά κατεβαίνουμε στο ακουστικό φάσμα τόσο μεγαλύτερο βάθος χρειαζόμαστε. Για αυτό τον λόγο περιοριζόμαστε ανάλογα με τον χώρο που διαθέτει κανείς.Aυτά για την ώρα γιατι έχω εγγραφή.

 
Επίσης' date=' σκέπτομαι πως ίσως θα μπορούσαμε να φτιάχνουμε μια κατασκευή που θα αποτελείται από έναν διαχυτή που να διαχέει από τα 800 hz και πάνω,

και πίσω από αυτόν, κάποια ηχοπαγίδα

που να απορροφά τις συχνότητες από 800 και κάτω,

αυτές δηλαδή που μπουκώνουν το δωμάτιο.

Σωστά σκέπτομαι;[/quote']

Γνωρίζεις αν είναι δυνατόν ν γίνει κάποια τέτοια κατασκευή;

Επειδή σκοπεύω να ξεκινήσω μία τέτοια κατασκευή,

θα ήθελα την γνώμη σου. :?

Ξέρω πως με αυτά τα θέματα έχεις βρεί τον "μπελά" σου, :lol:

αλλά πιστεύω πως μέσα από αυτές τις συζητήσεις

γινόμαστε κάθε μέρα και καλύτεροι.
 
Χαίρομαι που έχω βρει τον "μπελά" μου. Θα είμουν πολύ δυστηχής αν κανένας δεν ενδιαφερόταν για την ακουστική. ¶σε που αργά ή γρήγορα μπορεί να βρείς και εσύ τον "μπελά"σου. Επίσης ένα σωρό κόσμος έχει βρει τον "μπελά" του από μένα και καιρός είναι να ξεπληρώσω.

Τώρα για τα 800 Hz τι σε έκανε να την επιλέξεις σαν συχνότητα; Δεν είναι και πολύ χαρακτηριστική από όσο ξέρω.

Η κατασκευή που θέλεις είναι αρκετά πολύπλοκη γιατί ο διαχυτής στο μπροστινό μέρος είναι ενεργό μέρος της παγίδας από πίσω και θα πρέπει να συμπέσουν πολλά για να είναι συχνοτικά συμπληρωματικές. Αν πρέπει να γίνει οπωσήπουε ίσως κάτι μπορέι να γίνει, αν και δεν είμαι σίγουρος, αλλα΄θα πρέπει να μου εξηγήσεις γιατί στα 800 και γιατί όχι δυο ξεχωριστές κατασκευές που θα σου δώσουν την ευελιξία να τις τοποθετήσεις σε διαφορετικά σημεία που είναι και σωστότερο. Αν η εκμετάλευση του χώρου είναι το ζητούμενο πάλι δεν θα έχεις ιδιαίτερο αποτέλεσμα αφού αυτό που θα κερδίσεις σε επιφάνεια θα το χάσεις σε βάθος. Αν παρ' όλα αυτά επιμένεις θα πρέι να σου πω ότι υπάρχουν κάποιες κατασκευές που το κάνουν αυτό αλλά δεν είναι συμπληρωματικές συχνοτικά και το πετυχαίνουν ανοίγοντας κάποιες τρύπες στην επιφάνεια του διαχυτή για να δουλέψει σας Helmholtz Resonator ή είναι φτιαγμένοι από αποροφητικό υλικό, ή ακόμα έχουν επιφάνειες που πάλλονται και λειτουργουν σαν Panel Absorbers. Σε όλες τις περιπτώσεις όμως όπως σου είπα δεν είναι συμπληρωματικοί συχνοτικά αλλά κάνουν μια απορρόφηση "γενικά".

Γιάννης

 
Χαίρομαι που έχω βρει τον "μπελά" μου. Θα είμουν πολύ δυστηχής αν κανένας δεν ενδιαφερόταν για την ακουστική. ¶σε που αργά ή γρήγορα μπορεί να βρείς και εσύ τον "μπελά"σου. Επίσης ένα σωρό κόσμος έχει βρει τον "μπελά" του από μένα και καιρός είναι να ξεπληρώσω.
Καλά τα λές … :lol:

Τώρα για τα 800 Hz τι σε έκανε να την επιλέξεις σαν συχνότητα; Δεν είναι και πολύ χαρακτηριστική από όσο ξέρω.
Δεν είμαι βέβαιος για την συχνότητα ούτε για το τι τελικά θα με εξυπηρετούσε.

Αυτό που θέλω να κάνω, είναι να ηχογραφήσω ξύλινα και καλαμένια πνευστά

(κατασκευής μου), με δύο μικρόφωνα.

Ένα δυναμικό από κοντά και ένα πυκνωτικό από μακριά, για να πάρει τον χώρο

και μετά να τα μιξάρω για να έχω ένα πιο μεστό αποτέλεσμα.

Όμως έτσι όπως έχω φτιάξει (πνίξει) το δωμάτιο, δεν έχω καθόλου αντήχηση,

και θα πρέπει να κάνω κάτι για να έχω αντήχηση (ώστε να την ηχογραφήσω)

αλλά όχι μπουμάρισμα.

Το δωμάτιο είναι δυστυχώς σχεδόν τετράγωνο,

και μέσα σε αυτό ηχογραφώ αλλά και μιξάρω.

Έχω δηλαδή ένα μόνον δωμάτιο. :(

Σκέφτηκα λοιπόν, πάνω από τις κατασκευές (ηχοπαγίδες) με τους πετροβάμβακες

να βάλω κάτι που να αντανακλά τις υψηλές,

και έτσι οι μπάσες που δεν αντανακλώνται

να απορροφούνται από τις ηχοπαγίδες που θα βρίσκονται από πίσω. :roll: :idea:

Είχα σκεφτεί να βάλω ένα φύλο λεπτού κυματοειδές πλαστικού,

αλλά δεν ξέρω κατά πόσον θα εξυπηρετούσε.

Εσύ τι θα έκανες στην θέση μου; :?

Ευχαριστώ

Παναγιώτης.

 
Παναγιώτη μην αγχώνεσαι γιατί για όλα υπάρχει φάρμακο.

Το ότι έχεις ένα δωμάτιο είναι βολικό όταν είσαι ο ηχολήπτης και ο μουσικός αρκεί να μην έχεις θορύβους από μηχανήματα. Αν και αυτό λύνεται

Το τετράγωνο είναι καλύτερο από τον κύβο (εκτός και αν το δωμάτιο είναι κύβος) αλλά και σε αυτή την περίπτωση απλώς πρέπει να φτιάξεις κουρδισμένους απορροφητές. Το βούισμα στα μπάσα πρέπει να σε προβληματίζει πολύ περοσσότερο από οτιδήποτε άλλο. Αν πχ ο χώρος είναι νεκρός ξεκρέμασε κανέναν απορροφητή και είσαι ΟΚ. Φυσικά μπορείς να φτιάξεις και διαχυτές αλλά καλύτερα θα ήταν να μου περιγράψεις το δωμάτιο και αν είναι δυνατόν να το φωτογραφήσεις για να σου πω που θα βάλεις τι.

Γιάννης

 
Ιχνηλατη γιατι να πιασεις το ρεβερμπ του δωματιου και να μην βάλεις ενα VST ρεβερμπ? τοσο καλο νομιζεις οτι θα ειναι η αντιχηχη του δωματιου σου? (τα είπαμε και απο κοντα αλλα ρωτάω και εδω να ακουσω και τους αλλους)

 
Παναγιώτη μην αγχώνεσαι γιατί για όλα υπάρχει φάρμακο.Το ότι έχεις ένα δωμάτιο είναι βολικό όταν είσαι ο ηχολήπτης και ο μουσικός αρκεί να μην έχεις θορύβους από μηχανήματα. Αν και αυτό λύνεται
Πράγματι εγώ κάνω και τον ηχολήπτη.

Αυτός είναι ο λόγος που δεν χώρισα ένα μέρος του δωματίου

με γυψοσανίδα για δωμάτιο ηχογράφησης,

γιατί δεν θα μπορούσα ταυτόχρονα να χειρίζομαι τον Υ/Η και να παίζω.

Φωτογραφίες κλπ θα σηκώσω από Δευτέρα.

Ευχαριστώ και καλό Σαββατοκύριακο.

 
Ιχνηλατη γιατι να πιασεις το ρεβερμπ του δωματιου και να μην βάλεις ενα VST ρεβερμπ? τοσο καλο νομιζεις οτι θα ειναι η αντιχηχη του δωματιου σου? (τα είπαμε και απο κοντα αλλα ρωτάω και εδω να ακουσω και τους αλλους)
Μουρλάκια!!!

nunu.gif


 
To reverb του δωματίου μπορεί να είναι από καταπληκτικό μέχρι άθλιο αλλά δεν είναι μονο αυτό που πρέπε να λαμβάνουμε υπ' όψιν μας όταν χρησιμοποιούμε ένα distant mic. Aκόμα και αν είμαστε σε ανοικτό χώρο ο ήχος δεν θα ήταν απλά μειωμένος, γιατί αφενός ένα μικρόφωνο συμπεριφέρετε διαφορετικά σε διαφορετική ένταση και απόσταση από την πηγή (proximity κτλ) αφετέρου "βλέπει" και διαφορετικά το όργανο αφού δεν εστιάζει αλλά μπορεί να το "δει" σχεδόν ολόκληρο και να πάρει τον ήχο από όλο του το σώμα και όχι μόνο από την μικρή περιοχή που εστιάζει.

Πάμε τώρα και μέσα στο δωμάτιο. Αν θεωρήσουμε όπως και παραπάνω ότι το μικρόφωνο είναι το μάτι μας, όσο τραβιόμαστε τόσο βλέπουμε το όργανο ολόκληρο. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν κάποια μέρη του που δεν τα βλέπουμε. Αν οι επιφάνειες που βρίσκονται γύρω είναι ανακλαστικές τότε λειτουργούν σαν καθρέπτης και μπορούμε να δούμε κομμάτια του οργάνου που δεν θα βλέπαμε αλλιώς και έτσι να έχουμε μια πιο σωστή άποψη για το σχήμα του. Μπορείτε τώρα να κάνετε τους παραλληλισμούς και με τον ήχο και να καταλάβετε τι εννοώ. Επίσης μια και το φιλοσοφούμε το πράγμα να πάω λίγο πιο μακρυά και να πω ότι ο ήχος που δεν ανακλάται στο πίσω μέρος του οργάνου περιθλάται. Η περίθλαση όμως είναι ένα φαινόμενο που ευνοεί συγκεκριμένες συχνότητες και άρα σε ένα νεκρό δωμάτιο στους απ' ευθείας ήχους θα έρχονταν να προστεθούν αυτοί από την περίθλαση οι οποίοι είναι αρκετά μουντοί και τα στάσιμα που αυτά και αν είναι μουντα. Όλο αυτό θα έκανε τον ήχο...μουντό.

Έτσι λοιπόν σε ένα δωμάτιο χωρίς ανακλάσεις δεν χάνουμε μόνο το reverb αλλά και την συχνοτική αναλογία του οργάνου.

¶σε που σε πολλές περιπτώσεις το reverb που έχει ένα αξιοπρεπές δωμάτιο είναι χρήσιμο για μερικές περιπτώσεις οργάνων για να μην πω αναντικατάστατο και όλα αυτά χωρίς να μπούμε καν στην λογική να συγκρίνουμε ποιότητες reverb που θα ήταν σαν να ανοίγαμε τους ασκούς του Αιόλου.

Ελπίζω να βοήθησα

Γιάννης.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα