Πρώτη πρόβα-δοκιμή.

 Όταν υπάρχει επαγγελματική σχέση είναι αλλιώς. Πληρώνεσαι και κάνεις ότι πρέπει. Ο κατσαπλιαδισμός που υπάρχει σε αυτή τη χώρα, ειδικά από κάτι "άρχοντες" και "μουσουργούς"  πιο άμπαλους και από αναπληρωματικούς Γ' ερασιτεχνικού σπάει κόκαλα, και σου πέφτουν τα δόντια από τις μαλακίες και τα καραγκιοζιλίκια που ακούς και βλέπεις από τα ταγάρια με τα πόστα και την κομπόστα. Αλλά κάνεις το μαλάκα, πετάει ο γάιδαρος; Πετάει, αν πετάει λέει, τον κώλο του πηγαίνει, διπλή τουρμπίνα έχει, F-15 ο γάιδαρος.

 Αλλά όταν η φάση είναι ερασιτεχνική, να πάνε να γαμηθούνε. Είπαμε ρε φίλε να παίξουμε τρία κομματάκια να ξεσκάσουμε, και εσύ δεν ξέρεις πότε μπαίνει το ρεφρέν; Κλοτσά και έξω από την πόρτα, όξω LGBT απ' την παράγκα. Αρκετά σκατά τρώμε στη ζωή, να τα τρώμε και τσάμπα παραπάει. Όξω. Ρε όξω. ?

 
9714ca39ba1aa73ea04917542ab3821d-1-741x480.jpg


 
Βαγγέλη στο έγραψα και προηγουμένως: λυπάμαι αλλά είσαι out of context.

Μας ανέφερες Zappa, Vai, Sting, Dreamtheater ενώ η κουβέντα εδώ ξεκίνησε από εμένα και αφορά συγκεκριμένο προβληματισμό σε συγκεκριμένο πεδίο:

Η μπάντα λοιπόν είναι ερασιτεχνική και κινείται στον αντίστοιχο ελληνικό χώρο. Τουτέστιν είναι ένα σύνολο απ' όπου έχουν περάσει αρκετοί μουσικοί (και κάποιοι επαγγελματίες) αλλά η μπάντα δεν βγάζει λεφτά από τη δραστηριότητά της (πλην των πενιχρών εσόδων των Live) ούτε συντηρεί οικονομικά κανέναν. Τη δημιουργήσαμε και την κρατάμε γιατί μας αρέσει να παίζουμε μουσική. Τις άπειρες ώρες προβών, τον εξοπλισμό μας κι ένα άλμπουμ που ηχογραφήσαμε, τα έχουμε χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου εμείς.

Σε αυτό το context λοιπόν και έχοντας κάνει αρκετές audition κατά περιόδους και έχοντας δουλέψει κοντά σε μουσικούς διαφόρων κατηγοριών και επιπέδων (ανεξαρτήτως επαγγελματικής ιδιότητας), το συμπέρασμα που έχουμε βγάλει είναι το εξής:

Η πλειοψηφία των μουσικών που θα έρθουν σε δοκιμαστικό, έρχονται αδιάβαστοι, ο καθένας για το λόγο του και συνολικά για ένα βασικό λόγο: γιατί βαριούνται να μελετήσουν. Αυτή η αντιμετώπιση ως προς το αντικείμενο λοιπόν, πάντοτε μεταφέρεται και εντός της μπάντας από τη στιγμή που κάποιος γίνεται μέλος. Ναι είχαμε και μουσικούς που έπιαναν πουλιά στον αέρα αλλά ήταν τεμπέληδες. Ε η κατάληξη κάθε φορά ήταν ότι αυτοί που κρατούσαν την μπάντα πίσω ήταν ΠΑΝΤΑ οι τεμπέληδες ακόμα κι αν ήταν γάτοι. Γιατί όσο γάτος κι αν είσαι, μπορεί να μη χρειάζεσαι καμιά μελέτη όσον αφορά την αρμονία και το γκρουβ των κομματιών αλλά τουλάχιστον τη φόρμα και τα κλεισίματα ρεπερτορίου 40+ κομματιών, δε θα τα θυμηθείς χωρίς να τα έχεις παίξει και μόνος σου.

Με αυτή την εμπειρία λοιπόν, όταν θα μου έρθει στο δοκιμαστικό παίχτης αδιάβαστος, με το καλημέρα είναι μείον ένα για μένα. 

Στο άλλο context τώρα: αν ήμουν ο John Mayer κι έψαχνα drummer, προφανώς και δε θα με ενδιέφερε αν ο υποψήφιος έχει μελετήσει και προφανώς δε θα του έδινα κομμάτια για την audition. Απλούστατα γιατί σε αυτά τα επίπεδα όπως έγραψε κι ο SF, τα βασικά θεωρούνται εκ των πραγμάτων κεκτημένα.

Τέλος αν ήμουν ο John Mayer δε θα είχα χωρίσει την Katy Perry και δε θα δεχόμουν να μου φτιάξει η PRS στρατοκάστερ. Γιατί μπορεί να με έχουν εκθειάσει ο Clapton κι ο BB King αλλά οι παραπάνω ιεροσυλίες παραμένουν ιεροσυλίες, ακόμα και για μένα.

 
Καλημέρα και Καλή Χρονιά,

jazzjoker, το χω αντιμετωπίσει κ γω το θέμα που παραθέτεις, κ όχι, σε ερασιτεχνική φάση, αλλά σε επαγγελματική.
Εγώ πιστεύω, οτι όποιος έχει αυτή την στάση, δεν σέβεται κατα πρώτον τους ανθρώπους που θα ασχοληθούν μαζί του, και κατα δεύτερον τον εαυτό του. Όταν, έχεις ως προαπαιτούμενο μιας audition, καποιος να έχει δει/μελετήσει κάποια κομμάτια, ε, πρέπει να το κάνει. Τι να κάνουμε; Ακόμα και καθόλου χρόνο να μην έχεις, ένα απο αυτα κάτσε ακου το, βγάλ'το, να ξερεις και εσύ με τι μπαντα  έχεις να κάνεις, και να μπορεί κ η μπάντα να δει την προσεγγισή σου πανω στο υλικό. Δεν έχει να κανει ουτε με το ιντερνετ, ουτε με τον ερασιτεχνισμό παντως, κατα τη γνώμη μου. Ειναι η συνειδητοποίηση του καθενός και ο σεβασμός.

 
Τέλος αν ήμουν ο John Mayer δε θα είχα χωρίσει την Katy Perry και δε θα δεχόμουν να μου φτιάξει η PRS στρατοκάστερ. Γιατί μπορεί να με έχουν εκθειάσει ο Clapton κι ο BB King αλλά οι παραπάνω ιεροσυλίες παραμένουν ιεροσυλίες, ακόμα και για μένα.


Όλο το ζουμί είναι εδώ. Στην Katy Perry. Πού πας ρε μορφονιέ, δεν τη χωρίζουν τέτοια γυναικάρα, να τα βράσω τα skills σου και τις κομματάρες στο Continuum.

 
Καλή χρονιά σε όλους, υγεία εύχομαι. Σε όλους τους μπασίστες να πάνε όλα πριμα. 

Εχοντας αμέτρητες ώρες σε πρόβες δοκιμαστικές και μη, με όλους τους τύπους ανθρώπων και μουσικών κατέληξα να σταματήσω για διάφορους λόγους τα live και ο ένας λόγος ήταν οι πρόβες. 

Έχω την τύχη να έχω παίξει με ιστορικούς μουσικούς, με νέους, γέρους, φαινόμενα, ταλαντούχους, μη ταλαντούχους κτλ. 

Κάποιοι μουσικοί δεν θέλουν να κάνουν πρόβα

Κάποιοι αλλοι μουσικοί θέλουν να πιουν ποτά και άλλα στην πρόβα

Αλλοι θέλουν να ξεκινάει η πρόβα 21:00 και να μην τελειώνει. 

Τα 4-5 κομμάτια που αναφέρει ο συνάδελφος είναι ενας λογικός αριθμός, εμένα μου χει τύχει να προβάρω και 30 και 40 στην πρώτη πρόβα.

Οι μουσικοί πλέον έχουν φύγει από το δρόμο τους, από το σκοπό της μουσικής. Εντυπωσιάζονται από το youtube, από την τεχνολογία από την υπερβολική δεξιοτεχνία και έχουν ξεχάσει να ευχαριστιούνται την ιδια την τέχνη. Όλοι νομίζουν πως είναι πληκτράδες, μπασίστες, και τραγουδιστές και κανείς δεν φταίει για τιποτα και κανεις δεν διαβάζει. 

Το πρόβλημα της εποχής είναι η αλαζονία και η υπερβολική αυτοπεποίθηση. Ενας τεράστιος μπασίστας μου είπε μια φορά: "Το πρόβλημα με σας τους πιτσιρικάδες είναι οτι νομίζετε οτι σας την λέμε ή σας προσβάλουμε καθε φορά που σας μιλάμε η σας προτείνουμε κάτι." 

Μάθε 3 track, να τα παίζεις καλά, με τις μελλωδίες και τις αρμοδίες, μετά θα φέρεις τον ήχο. Τωρα όλοι έχουν την τεχνολογια τζαμπα και στην τσέπη. Κάποτε σε 64mb φόρτωνα τους ήχους ενός live που με κόπο εψαξα και εφτιαξα. 

Facebook, Instagram, φωτο και  Youtube. Όλοι ειναι ΣΕΦ, ΜΟΥΣΙΚΟΙ, και ΜΟΝΤΕΛΑ.

(είμαι παλιομοδίτης 34αρης)

 
Η πλειοψηφία των μουσικών που θα έρθουν σε δοκιμαστικό, έρχονται αδιάβαστοι, ο καθένας για το λόγο του και συνολικά για ένα βασικό λόγο: γιατί βαριούνται να μελετήσουν.
Ισως ερχονται αδιαβαστοι γιατι βαριουνται {υπαρχει αυτη η περιπτωση ναι}

ισως ομως ερχονται αδιαβαστοι γιατι δεν ξερουν σε τι επιπεδο εισαι εσυ κ η μπαντα σου..

Ακομα κ στο Νοιζ εχουμε δει μπαντες του κωλου να κανουν ανοιχτες οντισιον κ να πλασαρονται σαν οι νεοι Pink Floyd..γιατι στην Ελλαδα οτι δηλωσεις εισαι..

Ο χρονος καθε μουσικου - καθε ανθρωπου ειναι πολιτιμος για να τον πεταει με ανθρωπους που ειναι μια τριχα στα αρχιδια του Mayer..αλλα νομιζουν οτι ειναι ο Ελληνας Mayer

Ερχεται λοιπον...αναγνωριστικα..και ας ρισκαρει να του βαλεις ..μειον.

Εγω τiς καταλαβαινω αυτες τις συμπεριφορες καθε φορα που ειμαι bandleader. Εσυ οχι .Οκ

 
Ακομα κ στο Νοιζ εχουμε δει μπαντες του κωλου να κανουν ανοιχτες οντισιον κ να πλασαρονται σαν οι νεοι Pink Floyd..γιατι στην Ελλαδα οτι δηλωσεις εισαι..
100% Συμφωνώ. Όλοι και όλες έτσι συμπεριφέρονται. Κάποτε κάποιος είχε το θράσος να πει "O manager μου έιναι αυτός που έχουν οι Scorpions". Φυσικά ούτε σε καφε της γειτονιάς δεν κανανε live. Αλλά who cares..

 
 Τώρα δηλαδή για να καταλάβω, θεωρείται "διάβασμα" να βγάλεις τρία τραγουδάκια; Και δε μιλάμε υποθέτω για 17λεπτα progressive έπη έτσι; Μιλάμε λογικά για τρια προσιτά κομματάκια του είδους, για να παίξουμε άνετα χωρίς να ψαχνόμαστε και να σταματάμε συνέχεια, και να δούμε πως πάει το πράγμα.

 Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό μέσα σε, τι να πω, κάνα δυο ωρίτσες ΜΑΞ; ΟΚ, μπορεί σε αυτό το διάστημα να μη βγει ΑΚΡΙΒΩΣ και στο μιλισεκόντ, ίσως ξέρω γω το σόλο να είναι κάπως διαφορετικό ή ξέρω γω κάποιες κρυφές να λείπουν, αλλά με μια αξιοπρέπεια θα στέκεται, η πρόβα θα βγει. Και το θεωρείς αυτό το παιχνιδάκι κόπο και ζάλισμα και πω πω τι θα πάθω και που να τρέχω τώρα, πάω έτσι και βλέπουμε; Ε τότε άστο, γάματο, εσύ βαριέσαι να κλάσεις, μόνο φύρα θα είσαι.

 
...

Ισως ομως ερχονται αδιαβαστοι γιατι δεν ξερουν σε τι επιπεδο εισαι εσυ κ η μπαντα σου..

...


Αυτό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία! Αν είναι δυνατόν...

Τους όρους της audition δεν τους θέτει ο υποψήφιος.  Όπως ακριβώς και στα παραδείγματα που ο ίδιος έφερες.

Τους θέτει η ενδιαφερόμενη μπάντα με βάσει τις ανάγκες της, γνώσεις της και τις ικανότητες της.

Και ναι ίσως και την αλαζονία της και την μεγάλη ιδέα που έχουν τα μέλη για τον εαυτό τους και την μπάντα.

Είναι όμως η δικιά τους audition.

Από τη στιγμή λοιπόν που αποφασίζεις να πάρεις μέρος (δε σε κάλεσαν με το ζόρι) και αποφασίζεις να αδιαφορήσεις για τους όρους αυτούς, είσαι λάθος πώς να το κάνουμε.

Όσο super κι επληκτικός μουσικός κι αν είσαι, δίνεις εξ αρχής την εντυπώση ότι θεωρείς εαυτόν υπεράνω της μπάντας.

Edit: Ο δευτερός ενικός δεν απευθύνεται σε εσενα τον Βαγγέλη, αλλά στον εκάστοτε υποψήφιο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ισως ερχονται αδιαβαστοι γιατι βαριουνται {υπαρχει αυτη η περιπτωση ναι}

ισως ομως ερχονται αδιαβαστοι γιατι δεν ξερουν σε τι επιπεδο εισαι εσυ κ η μπαντα σου..

Ακομα κ στο Νοιζ εχουμε δει μπαντες του κωλου να κανουν ανοιχτες οντισιον κ να πλασαρονται σαν οι νεοι Pink Floyd..γιατι στην Ελλαδα οτι δηλωσεις εισαι..

Ο χρονος καθε μουσικου - καθε ανθρωπου ειναι πολιτιμος για να τον πεταει με ανθρωπους που ειναι μια τριχα στα αρχιδια του Mayer..αλλα νομιζουν οτι ειναι ο Ελληνας Mayer

Ερχεται λοιπον...αναγνωριστικα..και ας ρισκαρει να του βαλεις ..μειον.

Εγω τiς καταλαβαινω αυτες τις συμπεριφορες καθε φορα που ειμαι bandleader. Εσυ οχι .Οκ
Απαράδεκτη απάντηση και σε τόνο τουλάχιστον προσβλητικό απολύτως αδικαιολόγητα. 

Λόγω ημερών, απλά σε προσπερνώ. 

 
Καλη χρονια καταρχην.

Ρε παιδια, εχουμε μπερδεψει την βουρτσα...
 

Εδω εχουμε να κανουμε με μια αγγελια για αναζητηση μουσικου σε ερασιτεχνικη μπαντα με σκοπο την προσωπικη ευχαριστηση.

Ειναι απλα τα πραγματα.

Απο τα λεγομενα του ΟΡ, καταλαβαινω οτι εχουν δωθει οι απαραιτητες πληροφοριες για το που πας να "δοκιμαστεις".

Βαζω τον εαυτο μου λοιπον στη θεση του μουσικου που διαβαζει την αγγελια.

Βλεπω ποια ειναι η μπαντα ψαχνοντας στο youtube τα βιντεακια απο τα λαιβ τους και αποφασιζω καταρχην αν θα ηθελα να παιξω σε αυτην την μπαντα.

Απο εκει και μετα, αν αποφασισω οτι θελω να παιξω, δεν μενει να κανω και οτι θελει η μπαντα για να με δοκιμασει.

Αν μου ζηταει να κανω πασαρελα με το σωβρακο για να με δει κι εγω δεν γουσταρω, απλα δεν σηκωνω καν το τηλεφωνο να παρω.

Αν δεν με πειραζει η πασαρελα, ή αντιθετα γουσταρω κιολας γιατι αυτο μου δειχνει τον χαρακτηρα της μπαντας και ειναι του γουστου μου αυτα τα κολπα, δεν καθυστερω στιγμη να παρω.

Αφου γινει λοιπον η δοκιμη και "περασω", ξεκιναει η συζητηση για να δω αν μου ταιριαζει η φιλοσοφια που δουλευει η μπαντα, ο τροπος που κανει προβες, ο τροπος που κανει λαιβ, ο τροπος που κανει ηχογραφησεις κλπ

Μεσα στο χρονο θα δω κι αν ταιριαζουν τα χνωτα μας σαν ανθρωποι και καπως ετσι απο αυτα θα εξαρτηθει αν θα συνεχιστει η "συνεργασια" μας.

Στο κατω κατω σε μια μπαντα πας να παιξεις, δεν παντρευεσαι.

-----------------------------------------------------

Και εκτος θεματος

Οσο για επαγγελματικη αγγελια δεν νομιζω οτι παιζει να υπαρχει αγγελια για σοβαρη δουλεια. (οποτε ειμαστε εκτος θεματος)

Εδω παιζει μονο η προυπηρεσια και το ονομα σου στην πιατσα και μια δυο συγκεκριμενες απαιτησεις που εχει ο "εργοδοτης" (συνηθως ο μαεστρος της δουλειας).

Θα πω μονο μια περιπτωση που μου ετυχε παλια ως μουσικος και που ακολουθω απο τοτε και ως εργοδοτης, γιατι καταλαβα οτι αυτη ειναι ολη η ουσια.

Μου ζητηθηκε απο μαεστρο που συνεργαζομουν (και που τον θεωρω ως ενας απο τους μεγαλυτερους στην ελληνικη σκηνη ... εντεχνου τραγουδιου ας πουμε), να του προτεινω ντραμερ για μια παραλληλη δουλεια που ετρεχε παλι με μεγαλο ονομα και γνωριζοντας οτι οι μουσικοι που συνεργαζοταν ο μαεστρος, ηταν για εθνικη ελλαδος, οπως λεγοταν.

Τον ρωτησα αφελως τι στυλ ντραμερ θελει, εννοωντας αν θελει να ειναι πιο ροκας ή πιο τζαζυ παιχτης, γιατι ειχα στο μυαλο μου 2-3 παιχτες, αλλα διαφορετικης ... κλισης.

Μου απαντησε το εξης: "Δεν μ' ενδιαφερει. Θελω μονο να εχει αισθητικη", εννοωντας να ξερει να προσφερει αυτο που πρεπει στο κομματι, χωρις να χρειαζεται ειδικη καθοδηγηση και διδασκαλια.

Τον ρωτησα παλι αφελως,  "καλα δεν σε ενδιαφερει τιποτα αλλο? διαβασμα, τυπικοτητα στα ωραρια, συμπεριφορα κλπ"?

Μου απαντησε, "αυτα εννοουνται, δεν χρειαζεται να τα αναφερω".

Ο επαγγελματιας πρεπει να τα εχει ολα λοιπον. Οσο πιο πολλα και σε μεγαλυτερο βαθμο εχει, τοσο περισσοτερες πιθανοτητες εχει να φτασει εθνικη ελλαδος.
Αλλα το Α' ζητουμενο δεν ειναι να ειναι πριμαβιστας ή να ειναι στρατιωτακι.

Το Α' ζητουμενο ειναι να ειναι ... μουσικος.

Σε αλλες δουλειες τυπου σκυλαδικο, ΟΚ μαλλον το στρατιωτακι ειναι το Α ζητουμενο.

Εκει τι προετοιμασια να κανεις? ή εχεις το ρεπερτοριο ή δεν το εχεις. Και ενα υποτυπωδες διαβασμα για να περασεις τα καινουρια στην προβα (που διαρκει 5 φορες απο οτι χρειαζεται πραγματικα για να δικαιολογησει και ο μαεστρος το μεροκαμματο του)

Η μονη προετοιμασια που χρειαζεσαι ειναι η ψυχολογικη.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σωστά τα λετε Σπύροι.

Αλλά έτσι κι αλλιως η αναφορά στο τι θα έκανε ένας επαγγελματίας, είναι εκτος θέματος όπως κι εσύ είδες και έγινε για να μας πει ο ανανήψας vagelism πως είναι γαμάτος μισθοφόρος ντράμερ και δάσκαλος που δεν παίζει με 15χρονα. ?

Και δεν ξεχνάει να το λέει σε κάθε ποστ σε αυτό το φόρουμ που φτύνει κι επανέρχεται καθε τόσο. (υποψήφιε μαθητή ακούς;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ γενικότερα έχω απηυδήσει από τον μη επαγγελματισμό  επαγγελματιών , σε όλα τα επίπεδα και τους κλάδους, οπότε σε ερασιτεχνική φάση (όχι πως δικαιολογείται) είναι ακόμα πιο αναμενόμενο  .

Βασικά είναι στον άνθρωπο. Αν είσαι τσαπατσούλης θα είσαι παντού, είτε ως επαγγελματίας είτε ως ερασιτέχνης , σε όλες τις εκφάνσεις των δράσεών σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδω και κάμποσες σελιδες για καποιο λογο συζητάμε τα αυτονόητα. Σου ζήτησε η μπαντα να μαθεις 3 κομματια και να πας... Και πας χωρις να τα μαθεις...Τηλεφωνακι μια ωρα πριν την audition...

-Tα εβγαλες;

-Οχι....

-Οκ μην ερθεις καν.. Απορριπτεσαι.

Με συνοπτικες διαδικασιες... για ΣΤΑΡΧΙΔΙΣΜΟ... ΥΠΕΡΟΨΙΑ...η ειναι τιποτα ΤΕΜΠΕΛΧΑΝΑΔΕΣ...με απεριόριστο χρονο για χάσιμο.

Αν ειναι ετσι στην αρχη.... Φαντασου μετα.....

ΠΟΥΛΟ λοιπον.... και ολα καλα! 

 
Φιλε Jazz εγω δεν μιλουσα προσωπικα..αλλα γενικα.

Εσυ ταυτιστηκες..δεν σου φταιω εγω.

Αγαπητα μελη.

Το νοημα ενος νηματος ειναι μια γενικη συζητηση οπου ο καθενας απο την μερια του εκθετει τις αποψεις του συμφωνα με τα δικα του δεδομενα.

Το παρον νημα προφανως δεν ξεκινησε σαν συζητηση αλλα σαν κραξιμο στην αδικη κενωνια κ τους κακους τεμπελχαναδες μουσικους.

Aργησα λιγο αλλα το επιασα.

Εσεις λοιπον απαντηστε σε αγγελιες..κ καντε οτι σας πει αυτος που την συνεταξε.

Εγω ...θα κανω και θα πραγματευομαι τα δικα μου.

Ετσι κ αλλιως οι δρομοι μας δυσκολα να διασταυρωθουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top