Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις

Status
Not open for further replies.
manosx είπε:
Ωραία τοποθέτηση Trolley αλλά εκτός πραγματικότητας. Η συμπεριφορά του ανθρώπου καθορίζεται από το μαστίγιο και το καρότο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το καρότο κατέχουν οι πειρατές με τη δωρεάν πρόσβαση.
Νομίζω ότι μία τοποθέτηση "εκτός πραγματικότητας" δεν μπορεί να είναι "ωραία", ε;...

Επί της ουσίας, ισχυρίζεσαι ότι ο άνθρωπος πάντα θα επιλέγει το εύκολο από το δύσκολο, αλλά ευτυχώς για όλους μας αυτό δεν είναι αλήθεια. Σε κάθε εποχή, σε κάθε τόπο υπάρχουν άνθρωποι των οποίων η συμπεριφορά δεν καθορίζεται από το μαστίγιο και το καρότο, και χάρη σε αυτούς απολαμβάνουμε τις περισσότερες από τις ελευθερίες μας, τις περισσότερες από τις ανέσεις μας και τις περισσότερες από τις ρεαλιστικές προοπτικές για το μέλλον μας.

 
trolley είπε:
Wasted, μια και μας έκανες τη τιμή να συμμετέχεις, σου προσφέρω μία σοβαρή απάντηση.
Προς Θεού, εσείς με τιμήσατε που με διαβάσατε...  ;D

Άκου να δεις αη-τρόλλεϋ, θα κάνω τα πάντα για να μην εξελιχθεί σε αντιπαράθεση μεταξύ μας. Φοβάμαι ότι θα χάσω αν κάνω κάτι τέτοιο, και ελπίζω να σου περνά από το μυαλό ο λόγος.

Εξάλλου είναι σαφές ότι εκεί που εγώ βλέπω με ψυχραιμία εξέλιξη και νέα δεδομένα, τα οποία και προσπαθώ να ερμηνεύσω βάζοντας κάποια ερωτήματα κλειδιά, εσύ βλέπεις καταστροφές και συμφορές και ηττοπάθειες.

Είμαι όμως υποχρεωμένος, για να προστατεύσω την προσωπικότητα μου, να σου επιστήσω την προσοχή σε δυο πράγματα που με ενόχλησαν:

Πρώτο, λες κατ' επανάληψην "Όμως εσάς σας αρκεί " , "θέλετε κάτι περισσότερο" , "Και αν ανήκετε". Ο πληθυντικός που χρησιμοποιείς δε με αφορά, είναι άλλη μια ολοκληρωτική γενίκευση, και τον χρησιμοποιείς εσκεμμένα για να εντάξεις την άποψή μου σε ένα πλαίσιο κάποιων κακών "εσείς" σε αντίθεση με τους καλούς "εμείς" στους οποίους συνεκδοχικά ανήκεις εσύ.

Δεύτερο, είναι δικαίωμά σου να νομίζεις ότι με όσα έγραψα συμβάλλω στη γενίκευση της "αναισθησίας" που βλέπεις παντού γύρω σου. Δεν ξέρω όμως αν συγκαταλέγεις και τον εαυτό σου σε αυτούς που δεν παραγουν τίποτα, γιατί εγώ δεν έχω την ίδια άποψή για τον εαυτό μου, για υτό κράτα το συμπέρασμα για τον εαυτό σου, και για όσους έχεις άμεση αντίληψη τι παράγουν.

Αυτά εκτός θέματος. Απο δω και πέρα για την ταμπακιέρα σε παρακαλώ.

 
wasted είπε:
Μήπως το cd θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του downloading, να σου προσφέρει δηλαδή artwork, ή άλλες παροχές (free ticket πχ ή δεν ξέρω τι άλλο) ώστε να καταστεί πλεονεκτικότερο του Mp3;

Μήπως το ίντερνετ άλλαξε άρδην τη διακίνηση του μουσικού υλικού, και εμείς αρνούμαστε να το πάρουμε χαμπάρι; Μήπως αυτή ακριβώς είναι η ουσία της έννοιας εξέλιξη;
Λογικό δεν είναι ότι ένας φορέας που αναπτύχθηκε για την αποκομιδή εσόδων τέτοιου τύπου ΠΡΙΝ την "επανάσταση" της τεχνολογίας να ΜΗ μπορεί να λειτουργεί σωστά ΜΕΤΑ την "επανάσταση";
  Για μένα σε αυτές τις δύο παραθέσεις κρύβεται όλο το νόημα.Θα πρέπει ο καλλιτέχνης/δισκογραφική να αποκτήσουν ουσιαστικό προβάδισμα έναντι της ευκολίας του ίντερνετ προσφέροντας κάτι παραπάνω(το τι,θα πρέπει να το βρουν αυτοι,η ιδέα πχ δωρεάν εισιτηρίων μέσω του cd ακούγεται ενδιαφέρουσα).Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και δεν είναι βιώσιμο να χρησιμοποιούν τεχνικές και αντιλήψεις περασμένων δεκαετιών.

  Η άλλη λύση είναι να επαπροσδιορίσουμε τις αξίες και την παιδεία που λαμβάνουμε από όλους τους φορείς(σπίτι,οικογένεια,σχολείο κτλ) και σε καμιά 60ριά χρόνια να δούμε αποτελέσματα.

 
wasted είπε:
Άκου να δεις αη-τρόλλεϋ, θα κάνω τα πάντα για να μην εξελιχθεί σε αντιπαράθεση μεταξύ μας.
Δεν τίθεται τέτοιο θέμα.

Εξάλλου είναι σαφές ότι εκεί που εγώ βλέπω με ψυχραιμία εξέλιξη και νέα δεδομένα, τα οποία και προσπαθώ να ερμηνεύσω βάζοντας κάποια ερωτήματα κλειδιά, εσύ βλέπεις καταστροφές και συμφορές και ηττοπάθειες.
Λυπάμαι αν εξέπεμψα εικόνη μη-ψύχραιμου συζητητή. Δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα, είμαι πολύ ψύχραιμος και αρκετά ψυχρός.

Είμαι όμως υποχρεωμένος, για να προστατεύσω την προσωπικότητα μου, να σου επιστήσω την προσοχή σε δυο πράγματα που με ενόχλησαν:
Παρακαλώ.

Πρώτο, λες κατ' επανάληψην "Όμως εσάς σας αρκεί " , "θέλετε κάτι περισσότερο" , "Και αν ανήκετε". Ο πληθυντικός που χρησιμοποιείς δε με αφορά, είναι άλλη μια ολοκληρωτική γενίκευση, και τον χρησιμοποιείς εσκεμμένα για να εντάξεις την άποψή μου σε ένα πλαίσιο κάποιων κακών "εσείς" σε αντίθεση με τους καλούς "εμείς" στους οποίους συνεκδοχικά ανήκεις εσύ.
Είμαι ένας μόνος στο δωμάτιο μου και υπάρχουν δυνάμει δεκάδες που θα διαβάσουν αυτό που έγραψα. Αυτό το λέω "εγώ" και "εσείς". Πως αλλιώς να το πω δηλαδή;

Δεύτερο, είναι δικαίωμά σου να νομίζεις ότι με όσα έγραψα συμβάλλω στη γενίκευση της "αναισθησίας" που βλέπεις παντού γύρω σου. Δεν ξέρω όμως αν συγκαταλέγεις και τον εαυτό σου σε αυτούς που δεν παραγουν τίποτα, γιατί εγώ δεν έχω την ίδια άποψή για τον εαυτό μου, για υτό κράτα το συμπέρασμα για τον εαυτό σου, και για όσους έχεις άμεση αντίληψη τι παράγουν.
Δεν είπα ότι συμβάλεις εσύ στην επέκταση των φαινομένων αναισθησίας, είπα ότι είναι όλων μας υποχρέωση να μη το κάνουμε.

Επίσης, ασφαλώς δεν έχω για τον εαυτό μου την αντίληψη ότι δεν παράγω τίποτε, ούτε εσύ την έχεις, ούτε κανένας μας. Το σχόλιο για το ότι "δεν παράγουμε τίποτε" είναι πλέον διεθνής αντίληψη όμως, όπως ξέρεις πολύ καλά. Σε καλώ να κοιτάξεις γύρω σου αυτή τη στιγμή και αν βρεις κάτι που να παράγεται στη χώρα μας, πες μου τι ήταν.

Αυτά εκτός θέματος. Απο δω και πέρα για την ταμπακιέρα σε παρακαλώ.
Α... η ταμπακιέρα η περιβόητη. Μάλλον δεν κατάλαβες ότι ήδη απάντησα, και μάλιστα πολλές φορές: τα προβλήματα που δημιούργησε η τεχνολογία θα λυθούν με ακόμη περισσότερη τεχνολογία.

 
trolley είπε:
τα προβλήματα που δημιούργησε η τεχνολογία θα λυθούν με ακόμη περισσότερη τεχνολογία.
Σημαντική παρατήρηση. Από την επανάσταση των ολοκληρωμένων μέχρι σήμερα η ανθρωπότητα έχει στραφεί στα εργαλεία και όχι στις απαραίτητες διαδικασίες. Όταν υπάρχει κάποια ανάγκη πάντα ψάχνουμε το τι και λιγότερο το πως. Και εκεί είναι που πρέπει να ποντάρει η οικονομία στην μουσική, στις αλλαγές των διαδικασιών αλλά και στην εισαγωγή νέων. Παραδείγματα αρκετά εύστοχα είναι αυτά που ανέφερε ο wasted.

Ο έλεγχος είναι προφανώς αδύνατο να επιβληθεί και ίσως άδικος ανάλογα το εύρος. O σεβασμός στην νομοθεσία πρέπει να είναι δεδομένος και από την στιγμή που ένα καλλιτεχνικό έργο μετατρέπεται σε προιόν πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο. Βέβαια και η νομοθεσία μερικές φορές παραπαίει, αρκεί π.χ. να δεί κανείς στην Αμερική την λογική της κατοχύρωσης πατέντας και τα δικαιώματα χρήσης αυτής.

 
Λοιπόν, παραθέτω και μία προσπάθεια για πλήρη απάντηση ώστε να κάνουμε και τίποτε άλλο στη ζωή μας:

Διαβάζοντας το τίτλο "Πνευματική Ιδιοκτησία και Τεχνολογικές Εξελίξεις" και γνωρίζοντας τις τάσεις για καταπάτηση των δικαιωμάτων που απορρέουν απο τη πνευματική ιδιοκτησία, ήξερα από τη πρώτη στιγμή πόσο μακρυά θα πάει η βαλίτσα.

Στη πραγματικότητα, ο τίτλος μπορεί να αναγνωσθεί και εντελώς διαφορετικά π.χ. "Πως θα μπορούσαν μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις να σταματήσουν τη καταπάτηση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη πνευματική ιδιοκτησία;". Αλλά ο νους των περισσότερων συμμετεχόντων δεν πάει εκεί εύκολα (ούτε ο δικός μου βέβαια).

Τι έχουμε λοιπόν; Έχουμε την εδραιωμένη πεποίθηση ότι η πειρατεία οφείλεται στις τεχνολογικές εξελίξεις (παρ' ότι αρκετοί υπογράμμισαν ότι ως φαινόμενο προϋπάρχει αυτών των εξελίξεων).

Ακούστε λοιπόν ένα παράδειγμα: μέχρι πρότινος τα καρτοκινητά ήταν ανώνυμα, σωστά; Διάφοροι άνθρωποι αγόραζαν καρτοκινητά ειδικώς για να τα χρησιμοποιήσουν σε ημι-παράνομες δραστηριότητες όπως π.χ. να βρίσουν τη μάνα του εκφωνητή στο ραδιόφωνο που είπε κάτι κακό για την ομάδα τους, με ένα SMS.

Από την 1η Αυγούστου όμως τα καρτοκινητά είναι "επώνυμα", δηλ. κάθε φορά που τα χρησιμοποιούμε είναι ιδιαίτερα εύκολο να εντοπισθούμε ως χειριστές τους με το όνομά μας (και τη διεύθυνσή μας κλπ κλπ).

Περιέργως, χθες το πρωί που έβλεπα SKY (στις 6 π.μ.) κάποιος χαζός έστελνε βρισίδια στους δύο παρουσιαστές επειδή είχαν σχολιάσει αυτούς που έμπλεξαν με τον Μπάγεβιτς.. μία.. δύο.. τελικά ο παρουσιαστής τους το είπε στον αέρα "ρε παιδιά, το θυμόσαστε ότι τα καρτοκινητά είναι πλέον επώνυμα;"

Επί τόπου, τα μηνύματα κόπηκαν. Ήταν πολύ διασκεδαστικό παράδειγμα του πως μία εδραιωμένη νοοτροπία, δεν ξεπερνιέται με τίποτε, ακόμη και όταν έχουν καταργηθεί οι συνθήκες που τη δημιούργησαν.

Πιστεύω λοιπόν, ότι όλη αυτή η ιστορία με την πειρατεία θα σταματήσει με κάποιο ΤΟΣΟ απλό κόλπο: θα σταματήσει να υπάρχει πειρατεία επειδή ακριβώς αυτές οι τεχνολογίες μας είναι απαραίτητες για τη καθημερινή μας διαδρομή και θα συνεχίσουμε να τις χρειαζόμαστε ακόμη και όταν π.χ. κάποιος σε βάζει να υπογράψεις ότι ποτέ δε θα χρησιμοποιείς τη γραμμή σου (τη τηλεφωνική ντε) για το "κατέβασμα" παράνομου υλικού. Και θα υπογράψουμε (εγώ σίγουρα) αγαπητοί μου.

Το έξυπνο, θα ήταν να ΜΗ κατεβάζουμε παράνομο υλικό, να ΜΗ εξαρτηθούμε από αυτές τις συνήθειες, να αφήσουμε ΧΩΡΟ για να πούμε "όχι" όταν μας ζητηθούν περισσότερες προσβάσεις στα ιδιωτικά μας στοιχεία προκειμένου να έχουμε μία τεχνολογική παροχή, αλλά αυτά - ως γνωστόν - τα λέω μόνο εγώ :) :) :)

Είμαι εντός θέματος θείο;

 
Παράθεση από: wasted στις 21:50 - 11/08/10


Μήπως το cd θα πρέπει να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του downloading, να σου προσφέρει δηλαδή artwork, ή άλλες παροχές (free ticket πχ ή δεν ξέρω τι άλλο) ώστε να καταστεί πλεονεκτικότερο του Mp3;



Μήπως το ίντερνετ άλλαξε άρδην τη διακίνηση του μουσικού υλικού, και εμείς αρνούμαστε να το πάρουμε χαμπάρι; Μήπως αυτή ακριβώς είναι η ουσία της έννοιας εξέλιξη;


Ενδιαφέροντα ακούγονται αυτά, συμφωνώ πως εδώ υπάρχει χώρος για ιδέες και προτάσεις ουσίας.

Παράθεση από: trolley στις 22:43 - 11/08/10


Λογικό δεν είναι ότι ένας φορέας που αναπτύχθηκε για την αποκομιδή εσόδων τέτοιου τύπου ΠΡΙΝ την "επανάσταση" της τεχνολογίας να ΜΗ μπορεί να λειτουργεί σωστά ΜΕΤΑ την "επανάσταση";


Εδώ πάλι δε συμφωνώ. Μιά χαρά λειτουργεί η ΑΕΠΙ ;D... Αυτοί το μαχαίρι, αυτοί και το καρπούζι... Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αποτέλεσμα επιλογών κι όχι ανημπόριας να πορευθεί εκ παραλλήλου με την οιαδήποτε εξέλιξη.

Η άλλη λύση είναι να επαπροσδιορίσουμε τις αξίες και την παιδεία που λαμβάνουμε από όλους τους φορείς(σπίτι,οικογένεια,σχολείο κτλ) και σε καμιά 60ριά χρόνια να δούμε αποτελέσματα.

Η άλλως πως, ν'αρχίσουμε απο το κεφάλι όπως έλεγα...Σωστό, μαζί σου, βρες μου όμως αρκετούς που είναι πρόθυμοι να δουλέψουν για κάτι που δε θα ζήσουν να το γευτούν...

 
Trolley, όπως θα ξέρεις πολύ καλά όντας computer wizard, ο στοχευμένος έλεγχος του διαδικτυακού σύμπαντος δεν είναι πάντα τεχνολογικά δυνατός. Και πέρα αυτού, υπάρχει πάντα η πιθανότητα μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Είναι ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που η ταχύτητα με την οποία αναλύεται και συζητείται υπολείπεται πολύ σε σχέση με την ταχύτητα της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων τα οποία πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.

Άρα η αλλαγή νοοτροπίας είναι προς το παρόν ο παραγωγικότερος δρόμος. Αλλά οι λέξεις "αλλαγή νοοτροπίας" μοιάζουν πλέον με αστικό μύθο, ο οποίος είναι καλυμμένος με τόσο θολούρα και αβεβαιότητα που ανάθεμα αν ξέρει κανείς τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει και πως.

 
Στο θεμα οπως τεθηκε στον τιτλο συμφωνω απολυτα με την τελευταια τοποθετηση του trolley.

Σε ολες τις αλλες αναφορες για τη λειτουργια του σωματειου της ΑΕΠΙ να προσθεσω την εναλλακτηκη λυση της ΕΜΣΕ emse.gr πουδημιουργηθηκε απο διαφωνουντες δημιουργους.

Επιμενω ομως οτι αυτο ειναι αλλο θεμα.

Χαιρετισμους απο την δροσερη σκηνη μου στην Κυπαρισσία!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η πνευματικη ιδιοκτησια εξακολουθει να υπαρχει απλα επαναπροσδιοριστηκε η κοστολογηση της

Μια ματια σε online μαγαζια αρκει για να διαπιστωσει κανεις οτι οι τιμες των cd και dvd εχουν ακολουθησει πτωτικη ταση την τελευταια δεκαετια. Καποτε ο εμπλουτισμος της δισκοθηκης μας επαιρνε το μεγαλυτερο μεριδιο των οικονομιων μας αλλα πλεον εχει γινει κατι πολυ προσιτο και ευχρηστο (mp3, online players κτλ)

Πιστευω οτι ειναι η καλυτερη εποχη για οποιαδηποτε συγκροτημα που ξεκιναει να προωθησει την μουσικη του, με τον ορο προωθησει εννοω να διανεμει και αποκτησει περισσοτερους φαν και οχι να βγαλει λεφτα (συνηθως χρειαζονται τουλαχιστον πεντε χρονια για να γινει αποδεκτο και δημοφιλες ενα συγκροτημα)

Οταν ακομη και τα πιο γνωστα συγκροτηματα και δισκογραφικες εταιρειες επαναπροσδιοριζουν την τακτικη τους με μειωση των τιμων η προσφορα της μουσικης τους δωρεαν δεν μπορουν ολα τα υπολοιπα συγκροτηματα που ξεκινουν την πορεια τους με τα νεα δεδομενα να εχουν της οικονομικες απαιτησεις και βλεψεις προηγουμενων δεκαετιων

Ειναι πλεον δεδομενο οτι ο μουσικοφιλος μπορει να επιλεξει να υποστηριξει ενα συγκροτημα αγοραζοντας ενα cd (σπανιο πια) η να κατεβασει παρανομα την μουσικη, η πηγαινοντας σε μια συναυλια η αγοραζοντας merchandise.

Για μενα το cd απο προιον merchandise μετατραπηκε σε μεσο προωθησης, σαν επαγγελματικη καρτα. Η μουσικη βιομηχανια ειναι και αυτη μια νεα βιομηχανια η οποια απλα προσαρμοζεται στα νεα δεδομενα, δεν καταστραφηκε απλα επαναπροσδιοριζεται.

Νικος

 
Και ρωτώ, όταν κάποιος μπορεί να ποστάρει σε ιντερνετικό φόρουμ από την σκηνή του στην Κυπαρησσία, ποιός μπορεί πραγματικά να πιστέψει ότι είναι τεχνολογικά εφικτός ο έλεγχος της παράνομης διανομής ψηφιακού υλικού; A brave new world.

 
theoctapus είπε:
Trolley, όπως θα ξέρεις πολύ καλά όντας computer wizard, ο στοχευμένος έλεγχος του διαδικτυακού σύμπαντος δεν είναι πάντα τεχνολογικά δυνατός. Και πέρα αυτού, υπάρχει πάντα η πιθανότητα μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Είναι ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που η ταχύτητα με την οποία αναλύεται και συζητείται υπολείπεται πολύ σε σχέση με την ταχύτητα της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων τα οποία πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.
Στα παλιά σπίτια, δεν υπηρχε πρόβλεψη για καλώδια δικτύου, και η μετέπειτα προσθήκη καναλιών αποδεικνυόταν δύσκολη και φαινόταν σαν "πολύ κακό για το τίποτε". Στις μέρες μας, αρκετά σύγχρονα σπίτια έχουν και καλώδια δικτύου περασμένα, επειδή πλέον κάποιοι ωραίοι τύποι αποφάσισαν να το προβλέπουν.

Οι μέθοδοι προστασίας των ψηφιακών αρχείων αντιμετωπίζονται πλέον ως εγγενές συστατικό των διαδικασιών ανάπτυξης όλων των νέων τεχνολογιών. Σε λίγα χρόνια, το πρόβλημα θα έχει λυθεί.

Αλλά - και αυτό είναι το αστείο, στο παράδειγμα με τα καρτοκινητά - το πρόβλημα μπορεί να έχει λυθεί πολύ νωρίτερα, ακριβώς επειδή η τεχνολογική μας απληστία θα μας αναγκάσει να δεχθούμε περιοριστικούς όρους προκειμένου να έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε τις αγαπημένες μας τεχνολογίες.

Οπότε.. όπως βλέπεις...

Και ρωτώ, όταν κάποιος μπορεί να ποστάρει σε ιντερνετικό φόρουμ από την σκηνή του στην Κυπαρησσία, ποιός μπορεί πραγματικά να πιστέψει ότι είναι τεχνολογικά εφικτός ο έλεγχος της παράνομης διανομής ψηφιακού υλικού; A brave new world.
Πονηρούλη... ξεχνάς ότι δεν είναι παράνομο να ποστάρει. Άστον να ποστάρει λοιπόν, γιατί να ασχοληθεί κάποιος να τον περιορίσει;

 
Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι συμφωνώ με όσα γράφει ο FABRICAUDIO, ειδικά με την επισήμανση ότι με αυτά-και-αυτά, οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τώρα την προώθηση της δουλειάς του... διαβάστε τα, ίσως πέρασαν απαρατήρητα μέσα στα μπουμπουνητά.

 
trolley είπε:
Λοιπόν, παραθέτω και μία προσπάθεια για πλήρη απάντηση ώστε να κάνουμε και τίποτε άλλο στη ζωή μας:

Στη πραγματικότητα, ο τίτλος μπορεί να αναγνωσθεί και εντελώς διαφορετικά π.χ. "Πως θα μπορούσαν μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις να σταματήσουν τη καταπάτηση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη πνευματική ιδιοκτησία;". Αλλά ο νους των περισσότερων συμμετεχόντων δεν πάει εκεί εύκολα (ούτε ο δικός μου βέβαια).
Άς υποθέσουμε ότι ελεγθεί και μηδενιστεί εντελώς η διακίνηση πειρατικού υλικού απο το διαδίκτυο ( μεγάλη υπόθεση αλλά τέλος πάντων  :) ). Όταν πλέον τα άπαντα 50 γνωστών συγκροτημάτων μπορούν να χωρέσουν σε ένα φλασάκι ή σε ένα μάτσο DVD δέν μπορεί να γίνει παρά μία τρύπα στο νερό...

 
kosh είπε:
Άς υποθέσουμε ότι ελεγθεί και μηδενιστεί εντελώς η διακίνηση πειρατικού υλικού απο το διαδίκτυο ( μεγάλη υπόθεση αλλά τέλος πάντων  :) ). Όταν πλέον τα άπαντα 50 γνωστών συγκροτημάτων μπορούν να χωρέσουν σε ένα φλασάκι ή σε ένα μάτσο DVD δέν μπορεί να γίνει παρά μία τρύπα στο νερό...
Τι εννοείς; Ότι θα πάρεις εσύ (π.χ.) το φλασάκι και θα πας να το δώσεις π.χ. σε 10 φίλους σου; Και το φλασάκι που θα το βρεις και γιατί πιστεύεις ότι θα είναι φτιαγμένο όπως σήμερα, όπου σε αφήνει να βάζεις μέσα ότι αρχείο θέλεις;

Είδες πόσο βαθειά χωμένοι είμαστε όλοι μας; Θεωρούμε δεδομένα όλες τις τεχνολογικές παροχές που έχουμε σήμερα, γι' αυτό είναι βέβαιο ότι η πειρατεία θα τελειώσει (ελπίζω ότι διάβασες το παράδειγμα με τα καρτοκινητά... μη μου πεις ότι το είχες σκεφτεί ποτέ ότι θα τελειώνε όλη αυτή η ιστορία σε ένα(!) μήνα...).

 
trolley είπε:
Πονηρούλη... ξεχνάς ότι δεν είναι παράνομο να ποστάρει. Άστον να ποστάρει λοιπόν, γιατί να ασχοληθεί κάποιος να τον περιορίσει;
Προφανώς πρέπει να μπορεί να ποστάρει, γιατί να τον περιορίσει κανείς; Δεν εννοώ αυτό. Όταν υπάρχουν τόσο πολλά εργαλεία και τόσα πολλά μέσα πάντα θα υπάρχουν και αυτοί που επιλέγουν την κατάχρηση.

Οι μέθοδοι προστασίας των ψηφιακών αρχείων αντιμετωπίζονται πλέον ως εγγενές συστατικό των διαδικασιών ανάπτυξης όλων των νέων τεχνολογιών. Σε λίγα χρόνια, το πρόβλημα θα έχει λυθεί.
Καλά, οι μεθοδολογίες προστασίας ψηφιακών αρχείων μόνο αστείες μπορούν να χαρακτηριστούν. Σχεδόν όλες έχουν αποτύχει. Μοιάζουν με την λογική να βάζεις αυτοκόλλητο "προσοχή σκύλος" στην πόρτα σου ενώ δεν έχεις για να μην μπαίνουν κλέφτες.

Αλλά - και αυτό είναι το αστείο, στο παράδειγμα με τα καρτοκινητά - το πρόβλημα μπορεί να έχει λυθεί πολύ νωρίτερα, ακριβώς επειδή η τεχνολογική μας απληστία θα μας αναγκάσει να δεχθούμε περιοριστικούς όρους προκειμένου να έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε τις αγαπημένες μας τεχνολογίες.

Οπότε.. όπως βλέπεις...
Αυτό είναι άλλο θέμα. Συμφωνώ αλλά και πάλι δεν είμαι τόσο σίγουρος όσο εσύ για το πόσο εύκολα θα βρεθεί τρόπος περιορισμού και το σημαντικότερο να είναι και δίκαιος. Και μην ξεχνάς ότι η πάγια τακτική είναι όταν κάτι επιβάλλεται, αργά ή γρήγορα και να χρεώνεται ή τουλάχιστον να αυξάνει το κόστος (ειδικά στα τεχνολογικά δρώμενα). Και όταν ο κοσμάκης μυριζεται έξοδα, αυτόματα ψάχνει διέξοδο.

 
trolley είπε:
Τι εννοείς; Ότι θα πάρεις εσύ (π.χ.) το φλασάκι και θα πας να το δώσεις π.χ. σε 10 φίλους σου; Και το φλασάκι που θα το βρεις και γιατί πιστεύεις ότι θα είναι φτιαγμένο όπως σήμερα, όπου σε αφήνει να βάζεις μέσα ότι αρχείο θέλεις;

Είδες πόσο βαθειά χωμένοι είμαστε όλοι μας; Θεωρούμε δεδομένα όλες τις τεχνολογικές παροχές που έχουμε σήμερα, γι' αυτό είναι βέβαιο ότι η πειρατεία θα τελειώσει (ελπίζω ότι διάβασες το παράδειγμα με τα καρτοκινητά... μη μου πεις ότι το είχες σκεφτεί ποτέ ότι θα τελειώνε όλη αυτή η ιστορία σε ένα(!) μήνα...).
Δυστυχώς, για να ακουστεί ένα τραγούδι πρέπει να πάει σε ένα ηχείο, δηλαδή να γίνει αναλογικό σήμα και ακριβώς σε αυτό το σημείο σταματάει κάθε ιδέα γιά έλεγχο  ;)

 
kosh είπε:
Δυστυχώς, για να ακουστεί ένα τραγούδι πρέπει να πάει σε ένα ηχείο, δηλαδή να γίνει αναλογικό σήμα και ακριβώς σε αυτό το σημείο σταματάει κάθε ιδέα γιά έλεγχο  ;)
Και αυτήν την μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό, ποιος σου εγγυάται ότι θα μπορεί να γίνει ελεύθερα και ωραία;

Το δίκιο του τρόλεϊ είναι στο ότι μιλάμε για την πειρατεία και τους τρόπους με τους οποίους γίνεται, θεωρώντας δεδομένη στο διηνεκές την σημερινή, υπάρχουσα τεχνολογία. Προφανώς τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχει για ένα χρονικό διάστημα, ίσως σχετικά μεγάλο, αλλά σίγουρα πολύ μικρότερο από τα αντίστοιχα προηγούμενα χρονικά διαστήματα στα οποία η τεχνολογία ελέγχου αναπαραγωγής και αντιγραφής προσπαθούσε να φτάσει την τεχνολογία αυτής καθεαυτής της αναπαραγωγής και αντιγραφής.

Μέχρι τότε, όμως: Οι εταιρείες και οι καλλιτέχνες, όπως προανάφερα, βρίσκουν τρόπους για να προωθήσουν την μουσική τους -και φυσικά σου δίνουν τη δυνατότητα να την αποκτήσεις νόμιμα- μέσω όλων των διαθέσιμων εμπορικών καναλιών (λάιβ, σιντί, δίσκοι, εμπιθρί, στρίμινγκ κ.λπ. Σημείωση, δεν ασχολούμαι με την ποιότητα του ήχου.)

Όσο για την ΑΕΠΙ, όντως έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι προς το παρόν, και λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργούσε από την ίδρυσή της. Προφανώς θα αλλάξει και θα ενσωματώσει και τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, γιατί αλλιώς η ύπαρξή της θα είναι περιττή. Το πότε δεν είναι κάτι που μπορώ να το πω, αλλά σίγουρα θα γίνει.

Όσο για την πειρατεία, σίγουρα θα σταματήσει να υπάρχει με την μορφή που υπάρχει σήμερα αλλά θα μεταμορφωθεί σε κάτι διαφορετικό, όπως και έγινε τόσες φορές μέχρι τώρα. Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)

 
dmilo είπε:
Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)
dmilo, μ'αρέσεις ;D! Αυτά τα μεταφυσικά πάντα με συνάρπαζαν!

 
dmilo είπε:
Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)
Αυτό που λες δεν είναι ακριβές. Τα δεδομένα δεν υπάρχουν στον αιθέρα, αποθηκευμένα βρίσκονται σε διάφορα μέσα. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η μορφή πρόσβασης σε αυτά και η δομή. Πάντα υπάρχει και υπήρχε η λογική μέσο/δεδομένα. Το βινύλιο, η ταινία κ.α. παλιά μέσα πάλι δεδομένα είχαν αποθηκευμένα απλά δεν ήταν μηδέν και άσσοι. Μην μπερδεύεσαι από το γεγονός ότι η λέξη δεδομένα είναι πρόσφατα εισαχθείσα.

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top