Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις

Status
Not open for further replies.
o Sun Tzu ελεγε οτι για να κερδισεις μια μαχη πρεπει να γνωριζεις ΚΑΛΑ τον εχθρο  σου,αυτο εκανα και εγω Wink  (μη ξεχνας οτι τον καιρο που..σπουδαζα το μεγαλυτερο ονειδος που βρηκε ποτε την ανθρωποτητα,ο εφαρμοσμενος κομμουνισμος δηλ,ζουσε και βασιλευε και επρεπε να καταπολεμηθει....σε πρακτικο επιπεδο ....ευτυχως πεθανε απο μονος του..σε θεωρητικο επιπεδο δυστυχως ακομα πρεπει να δωθουν μαχες για να ψοφησει αυτη η αηδια (το γεγονος οτι οι κυριοι πρεσβευτες του..ειδικα στην Ελλαδα...(που αλλωστε ειναι και το μοναδικο μερος της γης οπου λατρευεται ο Σταλινισμος) δεν εχουν ιδεα για το ΤΙ πραγματικα ειναι η κομμουνιστικη θεωρια...βοηθαει παντως.... Grin)

Παντως για να ηρεμησεις σε ενημερωνω οτι ο τιτλος της εργασιας μου ηταν "Γιατι πρεπει να εισαι πολυ ηλιθιος για να ασπαστεις τον μαρξισμο"..ή κατι τετοιο τελος παντων.... Grin
Είσαι θεούλης.  :)

Θελω να διαβάσω την πτυχιακή σου.

+πολλά επίσης για τον πολύ εύστοχο skantzo

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
skantzos είπε:
Αλλά μη φοβάστε τα σφυροδρέπανα, από αλλού θα σας έρθει :)
Αυτό...ξαναπέστο! ;)

 
skantzos είπε:
Όχι ρε δεν είμαι Κνίτης. Αλλά μη φοβάστε τα σφυροδρέπανα, από αλλού θα σας έρθει :)
αυτό είναι το μόνο βέβαιο, πλέον κραδαίνουν ρόπαλα...  ;D

 
gdevelek είπε:
@trolley

να με ρίξεις στο επίπεδό σου και να αρχίσω να σε βρίζω όπως με βρίζεις, δεν θα το καταφέρεις ποτέ-απλά θα εξαντλήσεις την ανοχή του φόρουμ και θα ψάχνεις και πάλι για nickname-κάνε τα κουμάντα σου
Μα δεν άλλαξα nickname κατόπιν απαιτήσεως κάποιου άλλου εκτός από εμένα. Αν όλα πάνε καλά, πολύ σύντομα θα με ξαναδείς με το παλιό μου nickname. Θα σου έλεγα περισσότερα, αλλά δε θέλω να χαλάσω την έκπληξη.

ΥΓ. Σου λείπω πάντως, απ' ότι βλέπω. Δεν σου έχω απευθυνθεί από το απόγευμα, αλλά επανήρθες. Τελικά μήπως δεν έρχεσαι εδώ πάνω για το κυνήγι;

 
Να κάνω και εγώ,με τη σειρά μου,μια αφελή ερώτηση:

Θεωρείται πειρατεία να βλέπω μουσικά κλιπ στο youtube;

Αν ναι,πάω πάσό.

Αν όχι,όμως,ποιά η ουσιαστική διαφορά από το να έχω κατεβάσει τα αντίστοιχα τραγούδια και να τα ακούω,χωρίς,φυσικά,να τα εμπορεύομαι;

 
hadgi είπε:
Να κάνω και εγώ,με τη σειρά μου,μια αφελή ερώτηση:

Θεωρείται πειρατεία να βλέπω μουσικά κλιπ στο youtube;

Αν ναι,πάω πάσό.

Αν όχι,όμως,ποιά η ουσιαστική διαφορά από το να έχω κατεβάσει τα αντίστοιχα τραγούδια και να τα ακούω,χωρίς,φυσικά,να τα εμπορεύομαι;
Δικτυα οπως το youtube, spotify, last.fm  κτλ πληρωνουν δικαιωματα στις εταιρειες για να προβαλλουν τα επισημα βιντεο και αλμπουμ

Νικος

 
skantzos είπε:
Μιας και παραβαίνουν όλοι τους κανόνες θα τους παραβώ κι εγώ΄για να διορθώσω μερικές αστειότητες :)
Η Ελλάδα είναι η πιο αντικομμουνιστική χώρα της Ευρώπης μέχρι το 1974, γιατί πολύ απλά το να είσαι κομμουνιστής σήμαινε ότι στην χειρότερη είσαι εξορία, στην χειρότερη θάνατο. Η μπάλα βέβαια πήρε και όλο το πολιτικό φάσμα, εκτός από τη δεξιά - άκρα δεξιά. Για αυτό και συγγενικό μου πρόσωπο είχε φάκελο στην ασφάλεια επειδή αγόρασε το "Βήμα". :) Μετά το 1974 απλώς επιτράπηκε να έχουμε σφυροδρέπανα σε δημόσια θέα, χωρίς να αλλάξουν πολλά στην ουσία...
Όντως ισχύουν αυτά που γράφεις. Όπου υπάρχει δράση, υπάρχει αντίδραση - αυτός είναι ο λόγος που κατά τη μεταπολίτευση παραχωρήθηκε πλήρης ελευθερία λόγου στους κομμουνιστές, διότι ακριβώς αναγνωρίστηκε η απαράδεκτη απέναντί τους συμπεριφορά. Και όταν λέμε ελευθερία λόγου το εννοούμε: έχουν το δικό τους εκδοτικό συγκρότημα, το δικό τους τηλεοπτικό σταθμό, το δικό τους ραδιόφωνο, τα δικά τους έντυπα, πλήρη συμμετοχή στις ενημερωτικές εκπομπές των ιδιωτικών σταθμών κλπ. Εννοείται πως μία κοινωνική ομάδα που καταπιέζεται σήμερα, θα αντιδράσει αύριο. Μέχρι εδώ όλα καλά.

Δυστυχώς για 'σένα όμως, καθένας μας κρίνεται από το πως αξιοποιεί την ελευθερία που οι άλλοι του παρέχουν. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, αφού αποτυγχάνουν επί 30 χρόνια να πείσουν το κόσμο (παραμένοντας περιθωριακοί, όπως έγραψες), τώρα κάνουν χρήση της ελευθερίας λόγου που έχουν για να διδάξουν την "ανυπακοή" στους νόμους και την επιθυμία τους να δουν την κοινωνία να διαλύεται εις όφελος του πολιτικού τους οράματος.

Οπότε, μην απορείς για το ότι εγώ (π.χ.) αναρρωτιέμαι αν 30 χρόνια εξιλέωσης για τις απαράδεκτες ενέργειες των παπούδων μας είναι ΑΡΚΕΤΑ! Δεν αισθάνομαι υπόχρεος απέναντι στους κομμουνιστές, ας χρεωθούν οι ίδιοι την αποτυχία των ιδεών τους.

Σε τελευταία ανάλυση, ούτε θέλησα ποτέ να βλάψω άνθρωπο, ούτε πιστεύω ότι η καλύτερη αντιμετώπιση ενός κομμουνιστή είναι η τιμωρία του για τις ιδέες του: αρκεί να τον αφήνεις να μιλάει και εκτίθεται μόνος του.

Αν είχα γεννηθεί σε μια χώρα του Υπαρκτού Σοσιαλισμού θα ήμουν διαφωνών και θα κατέληγα σε καμια εξορία. Εδώ που γεννήθηκα μετά τον ψυχρό πόλεμο για όλα φταίνε οι κομμουνιστές, δηλ μια περιθωρική ομάδα που παίρνει 7% στις εκλογές και υποτίθεται ότι ελέγχει τη χώρα. Αυτή η φαντασίωση λοιπόν ότι εξουσιάζουν την Ελλάδα, η οποία καλλιεργείται συστηματικά από το '49 και μετά, με αποκορύφωμα τους λόγους του Παπαδόπουλου οδηγεί πολλούς συμπολίτες μας στο να φοβούνται τα φαντάσματα. Και τη στιγμή που ο μισός πλανήτης στέναζε κάτω από τον σιδερένιο παραπέτασμα, στον άλλο μισό εκλεγμένοι ηγέτες δολοφονούνταν γιατί ήταν "σοσιαλιστές". Βέβαια γνωρίζω ότι η Ιστορία έχει νικητές και ηττημένους :)
Ίσως ήσουν διαφωνών, ίσως όχι. Το σημαντικό όμως είναι ότι εδώ μπορείς και το λες ότι θεωρείς αυτά που πιστεύω να είναι μπούρδες. Εκεί θα το έλεγες;

Όχι ρε δεν είμαι Κνίτης. Αλλά μη φοβάστε τα σφυροδρέπανα, από αλλού θα σας έρθει :)
Δεν ξέρω ποιον αποκαλείς "ρε" (είμαστε αρκετοί που συμφωνούμε, αυτό εννοώ), αλλά παρακαλώ τέτοιες απειλές συγκρατείστε τες για τα ανήψια σας. Κάποιος παραδόπιστος θα μπορούσε να θεωρήσει ότι απειλείτε τη σωματική μας ακεραιότητα και να ζητήσει να τιμωρηθείτε. Αν υπάρχει κάποια ομάδα στην οποία ανήκεις και η οποία σκοπεύει να μας εξοντώσει, ενημέρωσέ μας για να ενημερώσουμε και εμείς την αρμόδια υπηρεσία. Αν όχι, σε παρακαλώ να ζητήσεις συγνώμη και να σεβαστείς ότι εδώ μέσα κανείς δεν απειλεί κανέναν.

 
FABRICAUDIO είπε:
Δικτυα οπως το youtube, spotify, last.fm  κτλ πληρωνουν δικαιωματα στις εταιρειες για να προβαλλουν τα επισημα βιντεο και αλμπουμ
αφενός, κι αφετέρου η ποιότητα ήχου είναι χαμηλή

 
gdevelek είπε:
αφενός, κι αφετέρου η ποιότητα ήχου είναι χαμηλή
Συνηθως ναι ειναι χαμηλη

Δεν παυει ομως να δινει την δυνατοτητα στο κοινο να ενημερωνεται. Θυμαμαι που εμενα ξυπνιος οταν ημουνα στο γυμνασιο για να γραψω σε βιντεοκασετες το alternative nation του MTV και μου φωναζε ο πατερας μου να κοιμηθω. Πηρα μετα αυτοματο βιντεο και ησυχασα

Νικος

 
gdevelek είπε:
αφενός, κι αφετέρου η ποιότητα ήχου είναι χαμηλή
Ωστόσο,η ουσία παραμένει η ίδια:ακούω τα τραγούδια χωρίς να πληρώνω κάτι στο δημιουργό ή τη δισκογραφική.

Οπότε,ποιά η διαφορά;Μόνο η χαμηλότερη ποιότητα ήχου;Η πνευματική ιδιοκτησία παραμένει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,σε οποιαδήποτε bitrate..

Απλά,το youtube είναι mainstream και δεν έχει δαιμονοποιηθεί,όπως το downloading,κατά την ταπεινή μου γνώμη.

 
hadgi είπε:
Ωστόσο,η ουσία παραμένει η ίδια:ακούω τα τραγούδια χωρίς να πληρώνω κάτι στο δημιουργό ή τη δισκογραφική.

Οπότε,ποιά η διαφορά;Μόνο η χαμηλότερη ποιότητα ήχου;Η πνευματική ιδιοκτησία παραμένει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο,σε οποιαδήποτε bitrate..

Απλά,το youtube είναι mainstream και δεν έχει δαιμονοποιηθεί,όπως το downloading,κατά την ταπεινή μου γνώμη.
Για επισημα βιντεο εχει πληρωσει το youtube για σενα, και οι σπονσορες εχουν πληρωσει το youtube για να εχουν διαφημισεις στο youtube. Ειναι αλυσιδα οπως στην τηλεοραση.

Τα δικτυα οπου γινεται επισημο streaming μουσικης και βιντεο ειναι διαφορετικα απο τα δικτυα οπου κανει καποιος download αφου δεν εισαι ποτε κατοχος του προιοντος παρα μονο θεατης η ακροατης.

Νικος 

 
Λοιπόν φίλτατοι, επειδή 1) είμαι μέλος του ΝΟΙΖ, 2) ζω αποκλειστικά απο τη μουσική και 3) έχω δισκογραφία, νομίζω με αφορούν κάποια απο αυτά που γράφονται.

Συνοπτικά: ας αρχίσουμε απο το κεφάλι. Τα πάντα είναι ζήτημα παιδείας κι αυτή είναι ανάπηρη στη χώρα μας. Αυτό, σε συνδυασμό με το οτι το ίδιο το κράτος επικροτεί -και κάποιες φορές επιβραβεύει- τη λαμογιά και την ανηθικότητα οδηγεί αναπόφευκτα στο αδιανόητο χάος που βιώνουμε καθημερινά. Δεν έχω καμμία ελπίδα πως έρχονται καλύτερες μέρες στον τόπο μας. Λυπάμαι που το λέω, όμως πιθανόν μόνο μία κατακλυσμιαία καταστροφή ίσως να έδινε κάποιες πιθανότητες μεταστροφής. Καταλαβαίνω απόλυτα εκείνους που μπρος στα τρομερά αδιέξοδα της ζωής εν Ελλάδι στρέφονται σε πρακτικές και επιλογές που είναι παράνομες, αλλά κι εκείνους που τελικά σκύβουν το κεφάλι και συμβιβάζονται σε ρόλους ειλώτων. Ως δημιουργός, θεωρώ γελοίο να θέτω απαγορεύσεις ή ειδικά καθεστώτα στα τραγούδια μου όταν εγώ επιλέγω να τα διοχετεύσω μέσα στο υπάρχον σύστημα. Η δημοσιοποίηση του υλικού μου είναι ταυτόχρονα και η άδεια μου να κοιτάξετε μέσα μου, να κρίνετε, να μοιραστείτε και να σχολιάσετε τα όσα βλέπετε ή καταλαβαίνετε. Ναί, αντιγράφαμε πάντα κασέτες και η πειρατεία ήταν απόλυτα αποδεκτή ανάμεσα μας - αν και τότε δεν χρησιμοποιούσαμε αυτή τη λέξη. Το να επιθυμείς να ενημερωθείς -ειδικά στις μέρες μας- για το τι υπάρχει και κυκλοφορεί απλά δεν μπορείς να το πληρώσεις -πλην ελαχίστων πιθανώς εξαιρέσεων. Θεωρώ πως για τους αληθινά μουσικόφιλους, η ελεύθερη/παράνομη διακίνηση δίσκων είναι απόλυτα θεμιτός μονόδρομος. Προσωπικά έχω αγοράσει δεκάδες επειδή είχα την ευκαιρία να τους ακούσω τζάμπα. Κάποτε, πηγαίναμε στα δισκάδικα και ζητούσαμε ν'ακούσουμε κάποιους δίσκους, πράγμα που κατα κανόνα γίνονταν. Σήμερα, τον ρόλο αυτόν τον παίζουν τα διάφορα σάιτς στο διαδίκτυο. Και μην ξεχνάτε πως εδώ και πολύ καιρό υπάρχουν σελίδες όπου μπορείς ν'ανταλλάξεις ηχογραφήσεις απο συναυλίες και όπου τίποτε δεν πωλείται. Αυτά φυσικά δεν αφορούν επαγγελματίες απατεώνες οι οποίοι έχουν άλλους σκοπούς και είναι μιά διαφορετική κουβέντα. Εν κατακλείδι επι του θέματος για να μη μακρυγορώ, σας αναφέρω αυτό που λέω συνήθως στις συναυλίες μας: η μουσική σκοτώνει την πειρατεία.

Και κάτι πιό προσωπικό, επειδή σχολιάστηκε/ζητήθηκε...

Είμαι 50 χρονών, ανασφάλιστος, με χρέη και ούτε 1 ευρώ στην άκρη, έχω στο όνομα μου ένα μαγαζί που το ενοίκιο του πληρώνει μέρος του δανείου μου, δεν υπήρξα ποτέ και δεν είμαι πλούσιος, έχω κυκλοφορήσει πάνω απο 10 cd κι 1 dvd και ΔΕΝ είμαι μέλος της ΑΕΠΙ... Αν ένοιωθα πως η όλη διαδικασία απόδοσης δικαιωμάτων στους δημιουργούς είναι ηθική και δίκαιη, θα το είχα κάνει. Μακάρι να έχω λάθος, όμως αυτό που βλέπω κι ακούω με δηλητηριάζει, κι όσο αντέχω δεν θα πάρω τα κόκκαλα που μας πετάνε... Κι ένα τελευταίο... Είναι γνωστό πως η ΑΕΠΙ απαιτεί και εισπράττει -πέρα απο μεγαλοκαρχαρίες κι οργανισμούς- και απο φτωχαδάκια, χωρίς το παραμικρό έλεος. Γιαγιάδες και παππούδες κλείνουν έντρομοι τα ραδιοφωνάκια στα μαγαζάκια τους γιατί κάποιοι χαρτογιακάδες ζητούν δικαιώματα. Συγχωρείστε με, αλλά αυτά τα λεφτά είναι βρώμικα κι όσο με αφορά δεν απλώνω χέρι πάνω τους - χωρίς να κακίζω όσους το κάνουν. Και λυπάμαι γιατί ποτέ κανένας απο κάποιους φτασμένους καλλιτέχνες δεν είχε το θάρρος να το πεί δημόσια...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ez είπε:
Λοιπόν φίλτατοι, επειδή 1) είμαι μέλος του ΝΟΙΖ, 2) ζω αποκλειστικά απο τη μουσική και 3) έχω δισκογραφία, νομίζω με αφορούν κάποια απο αυτά που γράφονται.

Συνοπτικά: ας αρχίσουμε απο το κεφάλι. Τα πάντα είναι ζήτημα παιδείας κι αυτή είναι ανάπηρη στη χώρα μας. Αυτό, σε συνδυασμό με το οτι το ίδιο το κράτος επικροτεί -και κάποιες φορές επιβραβεύει- τη λαμογιά και την ανηθικότητα οδηγεί αναπόφευκτα στο αδιανόητο χάος που βιώνουμε καθημερινά. Δεν έχω καμμία ελπίδα πως έρχονται καλύτερες μέρες στον τόπο μας. Λυπάμαι που το λέω, όμως πιθανόν μόνο μία κατακλυσμιαία καταστροφή ίσως να έδινε κάποιες πιθανότητες μεταστροφής. Καταλαβαίνω απόλυτα εκείνους που μπρος στα τρομερά αδιέξοδα της ζωής εν Ελλάδι στρέφονται σε πρακτικές και επιλογές που είναι παράνομες, αλλά κι εκείνους που τελικά σκύβουν το κεφάλι και συμβιβάζονται σε ρόλους ειλώτων. Ως δημιουργός, θεωρώ γελοίο να θέτω απαγορεύσεις ή ειδικά καθεστώτα στα τραγούδια μου όταν εγώ επιλέγω να τα διοχετεύσω μέσα στο υπάρχον σύστημα. Η δημοσιοποίηση του υλικού μου είναι ταυτόχρονα και η άδεια μου να κοιτάξετε μέσα μου, να κρίνετε, να μοιραστείτε και να σχολιάσετε τα όσα βλέπετε ή καταλαβαίνετε. Ναί, αντιγράφαμε πάντα κασέτες και η πειρατεία ήταν απόλυτα αποδεκτή ανάμεσα μας - αν και τότε δεν χρησιμοποιούσαμε αυτή τη λέξη. Το να επιθυμείς να ενημερωθείς -ειδικά στις μέρες μας- για το τι υπάρχει και κυκλοφορεί απλά δεν μπορείς να το πληρώσεις -πλην ελαχίστων πιθανώς εξαιρέσεων. Θεωρώ πως για τους αληθινά μουσικόφιλους, η ελεύθερη/παράνομη διακίνηση δίσκων είναι απόλυτα θεμιτός μονόδρομος. Προσωπικά έχω αγοράσει δεκάδες επειδή είχα την ευκαιρία να τους ακούσω τζάμπα. Κάποτε, πηγαίναμε στα δισκάδικα και ζητούσαμε ν'ακούσουμε κάποιους δίσκους, πράγμα που κατα κανόνα γίνονταν. Σήμερα, τον ρόλο αυτόν τον παίζουν τα διάφορα σάιτς στο διαδίκτυο. Και μην ξεχνάτε πως εδώ και πολύ καιρό υπάρχουν σελίδες όπου μπορείς ν'ανταλλάξεις ηχογραφήσεις απο συναυλίες και όπου τίποτε δεν πωλείται. Αυτά φυσικά δεν αφορούν επαγγελματίες απατεώνες οι οποίοι έχουν άλλους σκοπούς και είναι μιά διαφορετική κουβέντα. Εν κατακλείδι επι του θέματος για να μη μακρυγορώ, σας αναφέρω αυτό που λέω συνήθως στις συναυλίες μας: η μουσική σκοτώνει την πειρατεία.

Και κάτι πιό προσωπικό, επειδή σχολιάστηκε/ζητήθηκε...

Είμαι 50 χρονών, ανασφάλιστος, με χρέη και ούτε 1 ευρώ στην άκρη, έχω στο όνομα μου ένα μαγαζί που το ενοίκιο του πληρώνει μέρος του δανείου μου, δεν υπήρξα ποτέ και δεν είμαι πλούσιος, έχω κυκλοφορήσει πάνω απο 10 cd κι 1 dvd και ΔΕΝ είμαι μέλος της ΑΕΠΙ... Αν ένοιωθα πως η όλη διαδικασία απόδοσης δικαιωμάτων στους δημιουργούς είναι ηθική και δίκαιη, θα το είχα κάνει. Μακάρι να έχω λάθος, όμως αυτό που βλέπω κι ακούω με δηλητηριάζει, κι όσο αντέχω δεν θα πάρω τα κόκκαλα που μας πετάνε... Κι ένα τελευταίο... Είναι γνωστό πως η ΑΕΠΙ απαιτεί και εισπράττει -πέρα απο μεγαλοκαρχαρίες κι οργανισμούς- και απο φτωχαδάκια, χωρίς το παραμικρό έλεος. Γιαγιάδες και παππούδες κλείνουν έντρομοι τα ραδιοφωνάκια στα μαγαζάκια τους γιατί κάποιοι χαρτογιακάδες ζητούν δικαιώματα. Συγχωρείστε με, αλλά αυτά τα λεφτά είναι βρώμικα κι όσο με αφορά δεν απλώνω χέρι πάνω τους - χωρίς να κακίζω όσους το κάνουν. Και λυπάμαι γιατί ποτέ κανένας απο κάποιους φτασμένους καλλιτέχνες δεν είχε το θάρρος να το πεί δημόσια...
+10000..respect to the bluesman..

 
trolley είπε:
Δεν ξέρω ποιον αποκαλείς "ρε" (είμαστε αρκετοί που συμφωνούμε, αυτό εννοώ), αλλά παρακαλώ τέτοιες απειλές συγκρατείστε τες για τα ανήψια σας. Κάποιος παραδόπιστος θα μπορούσε να θεωρήσει ότι απειλείτε τη σωματική μας ακεραιότητα και να ζητήσει να τιμωρηθείτε. Αν υπάρχει κάποια ομάδα στην οποία ανήκεις και η οποία σκοπεύει να μας εξοντώσει, ενημέρωσέ μας για να ενημερώσουμε και εμείς την αρμόδια υπηρεσία. Αν όχι, σε παρακαλώ να ζητήσεις συγνώμη και να σεβαστείς ότι εδώ μέσα κανείς δεν απειλεί κανέναν.
δεν απειλώ κανέναν, και το ρε δε ήταν ούτε προς εσένα ούτε προς κανέναν άλλον :)

αρκετοί εδώ μέσα μιλάνε σε προσωπικό τόνο και αγενώς, εγώ όχι. Επίσης δε νομίζω ότι είναι σκοπός του φόρουμ να συζητάμε πολιτικά και οικονομικά μοντέλα και θεωρίες, αλλά επειδή αυτές οι θεωρίες με ενδιαφέρουν πολύ όταν ακούω συνεχώς υπερβολές εις βάρος του ίδιου μοντέλου συνεχώς νιώθω την ανάγκη να δώσω και τη δική μου οπτική.

Το ότι είπα "θα σας έρθει" σημαίνει ότι ίσως και κάποια πράγματα να μην είναι όπως τα περιμένουν αυτοί που δαιμονοποιούν τον κομμουνισμό. Αν δεν ανήκεις σε αυτούς, δε σε αφορά, αν άνηκες ή ήσουν της Αντιτρομοκρατικής, θα σε αφορούσε, αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται να εξηγήσω ότι δεν έχω κονσερβοκούτι στον κήπο μου :)

Και λυπάμαι γιατί ποτέ κανένας απο κάποιους φτασμένους καλλιτέχνες δεν είχε το θάρρος να το πεί δημόσια...
ευχαριστούμε για την πολύτιμη κατάθεση απόψεων και ίσως και λίγο ψυχής, δεν το λέω ούτε επειδή γενικά συμφωνούμε ούτε επειδή για αρκετούς από εμάς είσαι λίγο ...είδωλο :) απλά ευχαριστούμε  ;)

 
Kυριε Ζαικο σας εκτιμω για την πιστη σας και την τεραστια προσφορα σας στο ελληνικο blues η οποια εχει επηρρεασει εκατονταδες μουσικους παιχτικα και ιδεολογικα.

Εχω ομως καποιες αποριες επειδη ειστε ενας ανθρωπος που οπως ειπα επηρρεαζει τους

''wannabe something'' στην αγγλοφωνη μουσικη.

Αν καταλαβα καλα εννοειτε οτι δεν πρεπει να υπαρχουν πνευματικα δικαιωματα?

Δεν εχω κατασταλλαγμενη γνωμη,απλα ρωταω.

Βεβαια θα θελα πολυ να χω γραψει το ''happy birthday to you''...

if you know what I mean...

Aν οχι,πως θα ανταμοιβεται ενας μουσικος που καθεται σπιτι του και γραφει ο,τιδηποτε μην εχοντας τη διαθεση,την πολυτελεια,τα προσοντα να πληρωθει παιζοντας στο σανιδι?

Να πω οτι εγω δε ζω απ τη μουσικη,απλα ενισχυω το εισοδημα μου,προσφεροντας τον εαυτο μου στο ''συστημα'' που θελει μαυρο χρημα και ειμαι μελος της ΑΕΠΙ γιατι αν η καημενη γιαγιουλα με το καφενειο στο Κραβασαρα,θα με πληρωνε για να παιξω

εκει,θα πληρωνε ΠΟΛΥ περισσοτερα...

Αν το ζητημα ειναι η ανιδιοτελης προσφορα μουσικης χωρις κανενα χρηματικο αντικρυσμα

τοτε θα πρεπε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ εχει σχεση με τη μουσικη να ειναι τζαμπα.

Οπως και σεις θα πρεπε να παιζετε τζαμπα οπου παιζετε.

Αν ειναι θεμα διαχειρισης,τι προτεινετε εσεις γι αυτο?

Μ ενδιαφερει η γνωμη σας.

Κατι τελευταιο..

Αν δεν ειστε πλουσιος απο σταση ζωης,ειναι κατι που δεν εχει να κανει με τη μουσικη ως επαγγελμα προς επιβιωση.

Το λεω γιατι καποιοι γινανε πλουσιοι υπηρετωντας μουσικα ιδανικα(αυτο ειναι μαγκια για μενα)και καποιοι αλλοι το επιδιωκουν και ακουγοντας σας απογοητευονται.

Τελειωνω λεγοντας οτι προσωπικα δε θελω να γινω πλουσιος.Γραφω μουσικη για την παρτη μου κι αμα βγαλω και κατι,καλοδεχουμενο.Νομιζω ομως οτι οσοι θελουν να γινουν πλουσιοι η να ζησουν απ τη μουσικη,πρεπει να αμοιβονται οπως ο ελευθερος επαγγελματιας που πουλαει πορτοκαλια.Κι ας εχω τη μουσικη στη ψυχη μου σαν ο,τι καλυτερο στη φυση για την εξυψωση του ανθρωπινου ψυχικου κοσμου.

Αν εχετε χρονο θα μ ενδιεφερε η αποψη σας σαν προταση επιλυσης του προβληματος οπως εσεις το αντιλαμβανεστε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@skantzos

Ευχαριστώ για την καλή προαίρεση, σαφώς και δε χρειάζεται να συμφωνούμε όλοι για όλα, όλοι όμως μπορούμε να μαθαίνουμε μέσα απο πολιτισμένες συζητήσεις και δημιουργικές διαφωνίες.

@freerock1974

Κύριε Παπαδόπουλε, ευχαριστώ για την εκτίμηση.

Όχι, δεν εννοώ πως δεν πρέπει να υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα. Απλά ο τρόπος που συλλέγονται κι αποδίδονται στη χώρα μας δεν με πείθει. Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο και άλλη συζήτηση, ας μείνουμε προς το παρόν στο οτι η ΑΕΠΙ ως οργανισμός είναι κάτι που δε μου αρέσει ως τακτική και καθεστώς, αλλά αυτό είναι δικιά μου γνώμη, όπως είπα δεν κακίζω κανέναν που ανήκει εκεί, άλλωστε πολλοί φίλοι μου είναι μέλη.

Φυσικά και ζητώ να πληρώνομαι ως επαγγελματίας μουσικός, δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Η ανιδιοτελής προσφορά της τέχνης είναι ουτοπική κατάσταση στην κοινωνία μας. Το αν θάπρεπε νάναι έτσι είναι μιά άλλη ωραία και ρομαντική συζήτηση... Το θέμα είναι πως αν αποφασίσεις να μπείς στο χορό, θα χορέψεις. Απο κει και πέρα αρχίζουν τα όρια που θεσπίζει ο καθένας ανάλογα με τις αντοχές και τις επιδιώξεις του.

Αν γνώριζα τον τρόπο για να γίνει η κατάσταση καλύτερη θα ήμουν πολύ ευτυχής να τον προτείνω, αλλά μάλλον θα έκανα άλλη δουλειά... Προς το παρόν ατυχώς αρκούμαι στο να προσπαθώ να κατανοήσω τι και γιατί δεν μ'αρέσει...

Δεν είμαι πλούσιος όχι επειδή το θέλω-επιλέγω, αλλά γιατί δεν μπορώ να τα καταφέρω. Τόσο απλά... Κι επειδή είμαι κακός διαχειριστής της δουλειάς μου και δεν βρίσκω κάποιον που γνωρίζει τα κατατόπια να το κάνει για μένα... Παίζω μιά μουσική που εξ αντικειμένου βρίσκεται εκτός μεγάλων αγορών, πόσο μάλλον στην Ελλάδα. Επειδή επιμένω εδώ και 25+ χρόνια, αρκετοί με γνωρίζουν και μου εκφράζουν την εκτίμηση τους - όπως εσείς καλή ώρα. Όμως η δημόσια εικόνα μου δε συνάδει με την οικονομική μου κατάσταση... Όπως έχω πει χαριτολογώντας σε παλαιότερη συνέντευξη, θεωρώ τους Blues Wire ως το κατεστημένο του περιθωρίου.

Μέσα απο συζητήσεις σαν αυτή αλλά κι αρκετές ακόμη στο ΝΟΙΖ, μπορούμε πιστεύω σιγά σιγά να βρούμε κοινές συνισταμένες και τελικά ίσως κάποια στιγμή ξεφύγουμε απο εγωκεντρισμούς και ανούσιες κόντρες και προκύψουν ιδέες για να ζήσουμε πιό αρμονικά με τη μουσική που όλοι αγαπάμε. Και μη ξεχνάτε,

WE'RE ALL EQUAL, BUT DEFINITELY NOT THE SAME.

 
O ez δε λέει ότι δεν υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα - ίσα-ίσα..

Λέει όμως ότι ο ίδιος έχει παραιτηθεί της πιθανής αξιοποίησης των μηχανισμών που θα του εξασφάλιζαν αμοιβές για τα πνευματικά δικαιώματα που τον αφορούν.

Γιατί; Για δύο λόγους. Πρώτον, επειδή δεν πιστεύει ότι ο κατ' εξοχήν φορέας (η ΑΕΠΙ) έχει μία διαδικασία απόδοσης δικαιωμάτων στους δημιουργούς η οποία να είναι ηθική και δίκαιη. Δεύτερον, επειδή έχει κατανόηση σε όσους καταφεύγουν στην πειρατεία λέγοντας ότι "Καταλαβαίνω απόλυτα εκείνους που μπρος στα τρομερά αδιέξοδα της ζωής εν Ελλάδι στρέφονται σε πρακτικές και επιλογές που είναι παράνομες".

Προς τιμήν του, δεν κρύβει ότι έχει υιοθετήσει ένα μηδενιστικό τρόπο σκέψης: δεν πιστεύει ότι υπάρχει περίπτωση τα πράγματα να πάνε καλύτερα στην Ελλάδα, δεν εγκρίνει χαρτογιακάδες που στριμώχνουν γιαγιάδες και τις αναγκάζουν να κλείνουν τα ραδιοφωνάκια τους, θεωρεί ότι όσοι δεν καταφεύγουν σε παράνομες πρακτικές τουλάχιστον γλυτώνουν το να είναι είλωτες, και τέλος, θεωρεί ότι η παράνομη διακίνηση δίσκων είναι θεμιτός μονόδρομος.

Περιέργως, δεν κάνει το αυτονόητο βήμα: να μας πει που ακριβώς μπορούμε να βρούμε και να κατεβάσουμε το σύνολο της δισκογραφίας του χωρίς να τον πληρώσουμε. Μπορεί να διορθώσει αυτή την παράλειψη - εγώ προσωπικά όχι μόνο θα τα κατεβάσω αλλά θα αρχίσω να τα στέλνω αδιακρίτως σε φίλους μου.

Επίσης, θα ήθελα περισσότερες διευκρινήσεις σχετικά με το πως ακριβώς "ζει από τη μουσική" εφ' όσον υποστηρίζει αυτές τις απόψεις. Κάνει μαθήματα; Αν ναι, σε τι ακριβώς διαφέρει από εμάς τους είλωτες; Παίζει σε πάρτυ κατά παραγγελία; Τι ακριβώς κάνει και πόσο κουτοί άραγε είμαστε εμείς που δεν το βρήκαμε;

Θα χαρώ να μάθω τα παραπάνω, και παρακαλώ πολύ μην ξεχάσετε το λινκ για να κατεβάσουμε τους δίσκους σας. Ελπίζω ότι θα χαρείτε και εσείς (εκ' του μακρόθεν) όταν θα τους πάω δώρο σε μία φίλη μου κολλημένη με το ελληνικό ροκ, σε αντάλλαγμα με ένα ωραίο μασάζ να ξεπιαστούμε.

Φιλικά

Υ.Γ. Αργότερα, θα σας ποστάρω και μία συνέντευξη με τη γιαγιάκα Θέκλα Τσιμπλίδου, η οποία περιγράφει την εμπειρία της με τους μπράβους της ΑΕΠΙ, την ώρα που είχε βάλει άθελά της δίσκους του ez ενώ οι θαμώνες του καφενείου απολάμβαναν την παραδοσιακή λακέρδα.

Απόσπασμα : "Ήταν φρικτό. Ενώ ο κ. Μέμος ρευόταν τη λακέρδα, μπήκαν μέσα οι χαρτογιακάδες της ΑΕΠΙ και μας είπαν ειρωνικά "Καλησπέρα". Πάγωσε το αίμα μου με το φιδίσιο χαμόγελό τους, ενώ ένας από αυτούς ήδη είχε πάρει ένα σκεπάρνι και κτύπαγε το ραδιόφωνο του μακαρίτη του Κλέωνα του άντρα μου, παραμορφώνοντας το σήμα ώστε τα μπλούζ που έπαιζαν μέχρι εκείνη τη στιγμή ακουγόντουσαν σαν σκα-σου-σου και...."

 
ez είπε:
Μέσα απο συζητήσεις σαν αυτή αλλά κι αρκετές ακόμη στο ΝΟΙΖ, μπορούμε πιστεύω σιγά σιγά να βρούμε κοινές συνισταμένες και τελικά ίσως κάποια στιγμή ξεφύγουμε απο εγωκεντρισμούς και ανούσιες κόντρες και προκύψουν ιδέες για να ζήσουμε πιό αρμονικά με τη μουσική που όλοι αγαπάμε. Και μη ξεχνάτε,

WE'RE ALL EQUAL, BUT DEFINITELY NOT THE SAME.
Αν και περιμενα να εχετε καποια απαντηση-λυση με επιχειρηματα ακριβως επειδη ειστε

χρονια στο κουρμπετι και συμμετειχατε στο συγκεκριμενο θεμα με καυστικο τροπο εναντιον του συστηματος αποδοσης δικαιωματων,η ειλικρινεια σας,ροκαδικη και αντρικια

σας καθιστα οντως για μια ακομα φορα αξιοσεβαστο.

Κυριε Ζαικο,επειδη σας εκτιμω πραγματικα οπως και οποιοδηποτε αγαπαει αγνα αυτο που κανει και το πιστευει,οπως ας πουμε κατι πιτσιρικια που ηρθανε προχθες στο στουντιο μου να ηχογραφησουν πανκ,μην εκθετετε τη ρομαντικη και μπλουζιαρικη σας ευαισθησια.

Λιγοι θα την κατανοησουν και δεν εχετε αναγκη ν αποδειξετε τιποτα για να εκλαβετε σεβασμο.Ειστε πολυ ψηλα...μεινετε εκει.

Ταπεινα και φιλικα με σεβασμο

Σταυρος

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
. Απλά ο τρόπος που συλλέγονται κι αποδίδονται στη χώρα μας δεν με πείθει. Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο και άλλη συζήτηση, ας μείνουμε προς το παρόν στο οτι η ΑΕΠΙ ως οργανισμός είναι κάτι που δε μου αρέσει ως τακτική και καθεστώς, αλλά αυτό είναι δικιά μου γνώμη, όπως είπα δεν κακίζω κανέναν που ανήκει εκεί, άλλωστε πολλοί φίλοι μου είναι μέλη.
Ηλια το καταλαβαινω αυτο που λες,ομως υπαρχει μια ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ παραμετρος που θα ηθελα να τη σκεφτεις.

Για πολλους ανθρωπους που γραφουν ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (στιχους/μουσικη ή και τα δυο) τα εσοδα απο την ΑΕΠΙ ειναι ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ τους πορος.

Προσωπικα δεν κανω πλεον ζωντανες εμφανισεις οποτε το μοναδικο μου εσοδο απο τη μουσικη ειναι τα πνευματικα δικαιωματα που εισπρατει η ΑΕΠΙ απο τα 25-30 τραγουδια που εχω δωσει σε γνωστους τραγουδιστες (ναι ειμαι ενας κρυφολαϊκος συνθετης.. ;D) καθως και απο τα τραγουδια που εχω γραψει με το συγκροτημα μου,παιζονται περιπου...3 φορες το χρονο στο ραδιο... ;D,δεν ειναι καμμια περιουσια ειναι ομως ΚΑΤΙ.

Κοιταζοντας ομως το οικογενειακο μου περιβαλλον βλεπω οτι ενας 80χρονος συγγενης μου,ο οποιος εχει γραψει μερικες απο τις μεγαλυτερες επιτυχιες στα 60s,πραγματικα διαμαντια του λαϊκου μας τραγουδιου τα οποια ειναι στα χειλη ολων των Ελληνων καθημερινα, εχει ως ΜΟΝΑΔΙΚΟ του εσοδο αυτα τα "βρωμικα" χρηματα της ΑΕΠΙ (& μια συνταξη των 290 ευρω την οποια μαλιστα του τη εκοψαν προσφατα κατα 25%...)δεν υπερασπιζομαι την ΑΕΠΙ,ουτε λεω οτι λειτουργει τελεια,ειναι ομως ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ σοβαρος φορεας εισπραξης δικαιωματων και μονοδρομος για τους συνθετες/στιχουργους.

Φυσικα ειναι κοινο μυστικο οτι τους καλλιτεχνες που κανουν ζωντανες εμφανισεις τους ΣΥΜΦΕΡΕΙ η πειρατεια και το παρανομο downloading,παρα πολλοι το επιδιωκουν κι ολας και δεν μιλαω μονο για underground καλλιτεχνες,μια και ετσι γινονται γνωστοι και γεμιζουν τα μαγαζια (για αυτο το λογο αλλωστε πολλοι πετυχημενοι λαϊκοι συνθετες εισπρατουν πλεον ποσοστα απο τις ζωντανες εμφανισεις των τραγουδιστων )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λόγω των δεκάδων σελίδων που προέκυψαν από χτες και τις σεβαστές απόψεις που είμαι σίγουρος ότι καταγράφηκαν και επειδή από μια γρήγορη ματια παρατήρησα κουβέντες "παράπλευρες", θα πω επιγραμματικά την άποψη μου για άλλη μια φορά:

Η πνευματική ιδιοκτησία είναι του δημιουργού για να τη διαχειρίζεται όπως αυτός θέλει.

Να τη μοιράζει δωρεάν ή να απαιτεί αντίτιμο μέσα από οποιοδήποτε σωματείο ή επαγγελματική συμφωνία έχει αυτός υπογράψει (καλώς ή κακώς είναι άλλη συζήτηση και δικό του θέμα).

Ο δέκτης (ο καταναλωτής) οφείλει να συμπεριφέρεται σαν έννομος πολίτης.

Τελεία.

Χαιρετώ και πάω για μπάνιο! :D

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top