Τώρα μάλιστα! Επιτέλους μετά από 28 σελίδες συζητάμε!
Κρίμα που θα φύγω για ΣΚ πάλι... και δε θα μπορώ να ακολουθήσω...
Κώστα... Το ζήτημα είναι ακριβώς εκεί που το θέτουμε κι οι δύο μάλλον. Αν θυμάσαι ένα έργο για πιάνο και τρομπέτα που είχα κάνει... Που είχα πει, ότι η ηχογράφηση ήταν το έργο τέχνης και ΟΧΙ η μουσική... ; Εκεί είμαστε!
Θες να παίξεις κάτι; Παίξε το! Θες να το τραγουδίσεις στη γυναίκα σου; Κάνε το. Κανείς δε σε εμποδίζει. Αγόρασα το δικαίωμα να παίζεις το CD στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, κλπ. Αλλά όχι να το αντιγράψεις. Και εκεί είναι το μπέρδεμα. Αφού το αγόρασες το κάνεις ότι θες... σωστά; Όχι...
Σε θεωρητικό επίπεδο παίξε όσο Μπετόβεν/Μπάχ/Προκόφιεφ θες και κανείς δε θα σου πει τίποτε. Τα δικαιώματα έχουν λήξει. Και μαζί και τα δικαιώματα του Da Vinci και τον βλέπουμε παντού. Αλλά αν θες Beattles, Messiaen, κλπ, τα δικαιώματα δεν έχουν λήξει. Τώρα γιατι στο Δια θα πρέπει κάθε φορά που παίζεται το έργο μου να παίρνω ΚΑΙ ΑΛΛΑ λεφτά, δεν το καταλαβαίνω. Άλλο το copyright άλλο το royalties για εμένα. Εμένα μου φτάνει το πρώτο και να το διεκδικώ. Να απαιτώ ότι γουστάρω για να το ακούσει ο άλλος, ή να το παίξει (άρα να αγοράσει την παρτιτούρα, γιατί να το βγάλει με το αυτί... απίθανο το βλέπω). Απο 'κει και πέρα αν θα βγάλει λεφτά, αν θα κάνει καριέρα, αν θα φάει ντομάτες, δε με νοιάζει.*
Αυτό είναι μουσικός ρατσισμός (ή και καπιταλισμός αν θες): Τα καλά τραγούδια, που έχουν πρόσβαση σε καλύτερο marekting βγάζουν παραπάνω playtime, και άρα παραπάνω $! Τα φτωχά ούχι! μάλιστα, αν δε λαθεύομαι το youtube ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ δικαιώματα. Κάποια στιγμή πήγαν να φέρουν στα νερά τους και δεν πέτυχαν. Το ίδιο και για το MTV πιστεύω.
Νικόλας
* Η αλήθεια είναι ότι καίγομαι, και πάρα πολύ μάλιστα. Κάθε μου έργο είναι μωράκι μου και θέλω να το βλέπω σε καλούς γονείς... Όχι να το πετάξω. Και άρα κυνηγάω το κάθε τι! Άλλα στη θεωρία τα παραπάνω ισχύουν.