• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

MEGA Bass Cab Test!

Status
Not open for further replies.

audiokostas

V.I.P.
Μηνύματα
12,681
Πόντοι
38
Παράξενη εισαγωγή, το ξέρω, αλλά ξεκινώ με Σημείωση: Αν και δεν έχω ολοκληρώσει πλήρως όλα όσα θέλω να  κάνω σε αυτό το test, ξεκινάω την περιγραφή τώρα προκειμένου να με ρωτήσετε ότι θέλετε πριν επιστραφούν οι καμπίνες.

Λογικά, δύο από τις καμπίνες, θα τις χρησιμοποιήσω και στο επερχόμενο live μας αν θέλετε να τις δείτε και από κοντά.

Επί του θέματος λοιπόν...

Είναι γεγονός ότι έχω ακούσει ατέλειωτες συζητήσεις για το ξύλο του σώματος/μπράτσου του μπάσου, τους μαγνήτες, γέφυρες, ενισχυτές, χορδές και καλώδια αλλά η καμπίνα βρισκόταν στη γωνία με τα α(συ)ζήτητα. Ανεξήγητο;  Ίσως αλλά όχι τελείως.

Ο ερασιτέχνης/ημι-επαγγελματίας μπασίστας μουσικός ήθελε να ελέγχει ότι μπορούσε να ελέγχει. Η καμπίνα ήταν τις περισσότερες φορές ένας απροσδιόριστος παράγοντας αφού, λόγω βάρους, επαφιόταν σε αυτή που είχε ο ιδιοκτήτης του club. Εξάλλου γιατί να μας πολυνοιάζει αφού τις περισσότερες φορές είναι για monitor και την κυρίως δουλειά θα την κάνουν τα PA μέσω di ;

Τα πράγματα όμως άλλαξαν. Η τεχνολογία και τα νέα υλικά επιτρέπουν πλέον την κατασκευή μπασοκαμπινών που είναι σχετικά ελαφριές και εύκολα μεταφέρσιμες (αν δεν μπορείς να μεταφέρεις 12-13 κιλά καμπίνα στο ένα χέρι, παίζει και να διάλεξες λάθος όργανο :P) και ταυτόχρονα έχουν την δυνατότητα να αναπαράγουν τις εντάσεις (και ακόμα σημαντικότερα) την χροιά του ήχου που χρειάζεται ένας μπασίστας στο live του, στις πρόβες του αλλά και στο σπίτι του για εξάσκηση και τραπεζάκι του καφέ  ;D.

Έχοντας στο μυαλό λοιπόν ότι ένας μπασίστας χρειάζεται έναν ποιοτικό συνδυασμό ελαφριάς καμπίνας / ενισχυτή προκειμένου με άνετο και οικονομικό τρόπο να κουβαλά τον δικό του ήχο στα gigs, αποφάσισα (με την βοήθεια μερικών φίλων) να κάνω αυτό το test.

Συγκέντρωσα λοιπόν, τέσσερεις (συν μία) από αυτές τις καμπίνες στις οποίες σπάνια έχουμε πρόσβαση στην τοπική αγορά και θα προσπαθήσω να περιγράψω τι είδαμε και τι ακούσαμε από αυτές.

Vsl71pg.jpg

Πριν προχωρήσω, θα ήθελα να ευχαριστήσω εκ βάθους καρδιάς τους Marc Vanderkley (Vanderkley), Thomas Eich (Tecamp), Alex Claber (Barefaced)  αλλά και τους συμφορουμίτες Παναγιώτη Χρονόπουλο (EBS) και Λευτέρη Μπέσιο (Aguilar) που εμπιστεύτηκαν τις καμπίνες τους στη διάθεσή μας χωρίς όρους και περιορισμούς (ή μάλλον ενίοτε με τον όρο να τις ταλαιπωρήσουμε) δείχνοντας από την αρχή την εμπιστοσύνη που έχουν στο gear τους και σε μας.

Το ευχαριστώ είναι πολύ λίγο για να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου.

Εν περιλήψει, οι καμπίνες που συμμετέχουν (αλφαβητικά) είναι:

Barefaced Big Baby 2

EBS Neoline 112

Tecamp XS112

Vanderkley EX112

Και ως guest star η

Aguilar SL112

Όπως ίσως καταλάβατε από πιο πάνω, εξαιρουμένης της Αμερικάνικης Aguilar, όλες οι υπόλοιπες καμπίνες είναι κατασκευασμένες στην Ευρώπη από Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Και γιατί δεν το άφησα αμιγώς Ευρωπαϊκό;

Θα μπορούσα αλλά αφού είχα την ευκαιρία να συμπεριλάβω την πιο δημοφιλή Αμερικάνικη καμπίνα (πρώτη σε πωλήσεις στην κατηγορία της στον Thomann όταν γραφόταν το άρθρο) που πληρούσε και τα κριτήρια του τεστ μας, θα την άφηνα; Προς Θεού δηλαδή ….

Για να κάνω το τεστ ομοιόμορφο, έθεσα σαν κριτήριο συμμετοχής όλες οι καμπίνες να είναι Ευρωπαϊκές, με ένα 12ιντσο, κάτω από 15 κιλά και κάτω από €800. Σην υλοποίηση της Barefaced και με την εναλλαγή της ισοτιμίας ευρώ/λίρας ίσως το κόστος ξεπερνάει ελαφρώς αυτό το όριο κόστους αλλά η μεγάλη λίστα αναμονής για την παράδοση καμπίνας και η ευκαιρία να έχουμε στα χέρια μας το pre-production μοντέλο του Big Baby 2 άμεσα, με έκανε να παραβλέψω το γεγονός και νομίζω ότι συγχωρούμαι.

Να επισημάνω ότι αντίστοιχες καμπίνες ζητήθηκαν από όλους (που γνώριζα πριν το τεστ, καθότι έκτοτε έμαθα για 2-3 κατασκευαστές ακόμα) τους Ευρωπαίους κατασκευαστές με τις Vanderkley, Tecamp & Barefaced να ανταποκρίνονται θετικά χωρίς αυτό βεβαίως να σημαίνει ότι δεν κατανοώ και τις επιφυλάξεις των υπολοίπων.

Ξέρω, πολλοί θα πουν ότι «γιατί να πάρω μια μάλλον ακριβή καμπίνα που δεν έχει ούτε καν αντιπρόσωπο στη χώρα μου ;»

Μεγάλα παιδιά είστε, ο καθείς έχει και τα κριτήριά του. Εξάλλου δεν είμαι εδώ για να σας πείσω και δεν έχω κάποια σχέση με τις εταιρείες. Αυτό που μπορώ να καταθέσω όμως είναι ότι με όλους τους κατασκευαστές (που προθυμοποιήθηκαν να συμμετάσχουν) είχα άψογη επαφή και άμεση εξυπηρέτηση.

Έμφαση – θα ήταν αδικία να μην το αναφέρω – στην ταχύτητα και προθυμία του Marc Vanderkley ο οποίος απαντούσε και ανταποκρινόταν στα αιτήματά μου πριν καλά – καλά τα κάνω.

Από την άλλη η Barefaced, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του Alex ως κατασκευαστή, υποστηρικτή, promoter, αρθογράφου, expert forum(s) member, έχει κάποιο ζήτημα στο waiting list κατασκευής. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια, μένοντας στην Γηραιά Αλβιόνα, και στη Morgan Cars. Και στις δύο περιπτώσεις προφανώς είναι αρκετοί (συγκαταλέγομαι σε αυτούς)  που θεωρούν ότι η αναμονή αξίζει.  ;)

Στη μέση ο ολιγόλογος, μεστός αλλά και ευγενικός επαγγελματισμός του Thomas της TecAmp.

Εξάλλου θεωρώ ότι οι αποστάσεις, τα λογικά μεταφορικά έξοδα, το κοινό (σχεδόν) νόμισμα, η έλλειψη δασμών, η ποιότητα κατασκευής και η υποστήριξη από τον ίδιο τον κατασκευαστή, για πολλούς από εμάς είναι παράγοντες που υπερτερούν των περισσοτέρων ευρώ που ζητούνται από κάποιες άλλες αντίστοιχες) κατασκευές της Ανατολής. Για κάποιος άλλους όχι. Ο καθείς και οι προτεραιότητές του.

Υποθέτω ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη με τους καλύτερους μισθούς και τα μικρότερα ταχυδρομικά έξοδα, η επιλογή μιας ποιοτικής Ευρωπαϊκής καμπίνας θα έπρεπε να είναι μονόδρομος..

Αρκετά με την μακροσκελέστατη εισαγωγή, ας γνωρίσουμε λοιπόν τις καμπίνες μία-μία (και σιγά-σιγά καθότι δεν έχουν ολοκληρωθεί -τελείως- οι μετρήσεις) σύμφωνα με την άφιξή τους.

Να ξαναΤΟΝΙΣΩ ότι οι καμπίνες βρίσκονται (για λίγο) ακόμα εδώ, οπότε και κάθε ερώτηση που πιθανόν έχετε για αυτές, είναι καλοδεχούμενη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πριν προχωρήσω στην περιγραφή των καμπινών και κατόπιν του ήχου τους, θα ήθελα να εξηγήσω στους συμφορουμίτες που δεν γνωρίζουν, με απλό τρόπο, τρεις όρους οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται συχνά στα κείμενα.

Bass reflex ή bass port= Η κυλινδρική οπή (ή ορθογώνια τρύπα) στο μπροστά (ή πίσω ενίοτε) μέρος του ηχείου η οποία βοηθάει την φόρτιση (αναπνοή) του μεγαφώνου και την αποδοτικότητα του μεγαφώνου στις χαμηλές συχνότητες αλλά όχι στην καθεαυτού αναπαραγωγή μπάσων. Είναι η σχεδίαση (με τις όποιες παραλλαγές της) που χρησιμοποιεί η συντριπτική πλειοψηφία των μπασοκαμπινών. Στη δική μας περίπτωση, είναι όλες bass reflex.

Η διάμετρος, το μήκος και το σημείο τοποθέτησής της δεν είναι τυχαία και αυθαίρετα αλλά είναι αποτέλεσμα προσεκτικών μετρήσεων, ανάλογα του όγκου της καμπίνας και των χαρακτηριστικών του μεγαφώνου (Thiele-Small parameters) και σαφώς σύμφωνα με το συχνοτικό «κούρδισμα» που επιδιώκει ο κατασκευαστής και με τους συμβιβασμούς που θα επιδιώξει.

μπάφλα = βάρβαρος εξελληνισμός εκ του αγγλικού baffle το οποίο είναι το μπροστινό (και ιδιαίτερα σημαντικό για την ηχητική απόδοση) κομμάτι του ηχείου, πάνω στο οποίο στηρίζονται τα μεγάφωνα (και πιθανόν είναι τοποθετημένο το bass reflex αν η καμπίνα είναι front ported και όχι rear ported).

Crossover = το κύκλωμα εντός του ηχείου, με παθητικά ηλεκτρονικά (πυκνωτή, αντίσταση, πηνίο), υλοποιημένο σύμφωνα με τα γούστα και τις μετρήσεις του κατασκευαστή και το οποίο χρησιμοποιείται για να επιτρέπει (και να διαχωρίζει) ορισμένες συχνότητες για κάθε μεγάφωνο (woofer & tweeter).

 
Πολύ ωραία πρωτοβουλία το τεστ!

Ευτυχώς ή δυστυχώς, το έχω γύρισει σε combo για πρακτικούς λόγους (το αναφέρεις άλλωστε στην αρχή του τεστ). Συνδέω preamp (VT Bass Deluxe) στην κονσόλα και έχω το combo για monitor.

Για να δούμε μήπως μας "κάψεις" και μας στείλεις να αγοράζουμε καμπίνα και class D ενισχυτή...

Μπορείς να δώσεις τιμές για την κάθε μια, καθώς και Watt + Nominal Impedance (μπας και θελήσουμε να κοτσάρουμε 2ο ηχείο).

Θα ήθελα να είχες και την RS112 της TC Electronic... κρίμα που δεν ανταποκρίθηκαν.

 
Subscribed. Εχω μια λατρεια στα 12αρια. ;D

 
sgt_pappar είπε:
Μπορείς να δώσεις τιμές για την κάθε μια, καθώς και Watt + Nominal Impedance (μπας και θελήσουμε να κοτσάρουμε 2ο ηχείο).
Τα (ονομαστικά) στοιχεία θα δίνονται με την παρουσίαση κάθε καμπίνας.

Ζητήθηκε ΟΛΕΣ οι καμπίνες να είναι 8ohm γιατί ένα 12ιντσο είναι υπέροχο αλλά δύο είναι παράδεισος.  ;D

Subscribed. Εχω μια λατρεια στα 12αρια. ;D
Συμφωνώ.  ;)

 
Model: Vanderkley  112EXT

http://www.vanderkleyamp.nl/products/cabinets/neolite/112ext/

Main Driver: 1x12” Neodymium

Tweeter: Tweeter

Sensitivity: 100 dB 1W @ 1m

Watt: 300 Watts

Response: 40 Hz – 16 kHz

Impedance: 8 Ohms

Dimensions

(HxWxD) 41 x 50 x 41 (cm)

Weight: 15 Kg

List Price €650

Η καμπίνα έφτασε πάρα πολύ καλά συσκευασμένη και με επιπλέον το κάλυμμα της καμπίνας που έκανε την συσκευασία bullet-proof. Το κάλυμμα δεν είναι ένα απλό νάιλον αλλά ένα κάλυμμα κομψό (με το logo της εταιρείας) , αδιάβροχο, ενισχυμένο με padding και κομμένο ακριβώς στα χερούλια της καμπίνας για εύκολη μεταφορά. Είναι μεν έξτρα αλλά συνίσταται.

Αφού κατάφερα να την βγάλω (μάλλον υπερβολικό πλαστικό φιλμ στο περιτύλιγμα χωρίς λόγο) χωρίς να κάνω ζημιά στη συσκευασία (δύσκολη υπόθεση),  άρχισα να την περιεργάζομαι.

Ευχάριστη (για μένα) έκπληξη ήταν ότι η μπάφλα* της ήταν κόκκινη όπως στο μοντέλο 112ΜΝΤ και όχι μαύρη όπως στις φωτό του site (την ώρα που γραφόταν το test) για το EXT112. Όπως μου είπε ο Marc, στο εξής και οι EX112 θα βγαίνουν με κόκκινη μπάφλα. Δεν έχει να κάνει τίποτα με τον ήχο βέβαια αλλά στο (δικό μου) μάτι δείχνει πιο όμορφη.

2UWP4KQ.jpg


Έχει πλαϊνές εσοχές δεξιά και αριστερά της καμπίνας, με χερούλια μεταλλικά.

Η ευκολία έτσι είναι ότι μπορεί να μεταφερθεί με το ένα χέρι ή και με τα δύο χέρια από έναν, να τραβηχτεί  από το πλάι ή να μοιραστούν το κουβάλημά της δύο άτομα (σιγά μην βοηθήσει κανείς !).

Μπροστά το 12ιντσο, η κόρνα, το bass reflex και οι μεταλλική, βαμμένη μαύρη γρίλια προστασίας η οποία συγκρατιέται με 4 βίδες πάνω στη μπάφλα και αφαιρείται πανεύκολα (αν και δεν υπάρχει λόγος). Μικρή και τελείως ασήμαντη (και τελείως αθέατη) λεπτομέρεια, η πλακέτα με το όμορφο logo της εταιρείας θα μπορούσε να γίνει με θερμοκόλληση στη γρίλια και όχι με άσπρη κόλλα που δίνει έναν ερασιτεχνικό τόνο.

Οι γωνίες (αλλά και ποδαράκια) από σκληρό πλαστικό, υφασμάτινο (felt) κάλυμμα καμπίνας και δύο speakon υποδοχές για είσοδο και bridging (παράλληλα συνδεδεμένες) με άλλες καμπίνες (ο λόγος που ζητήσαμε όλες οι καμπίνες να είναι 8ohmες) συμπληρώνουν την εικόνα. Το κάλυμμα της καμπίνας είναι χοντρούτσικο, πράγμα το οποίο προσφέρει λίγο μεγαλύτερη προστασία στην επαφή της καμπίνας με ανεπιθύμητα εμπόδια με μένα μικρό όμως κόστος μια κάποια μικρή «μνήμη» σαν υλικό, με αποτέλεσμα να φαίνονται τα σημάδια από κάποιον τοποθετημένο για ώρα επάνω της ενισχυτή (ακόμα και αν αυτός είναι 2,5 κιλά class D) για αρκετή ώρα.

gGJZUTm.jpg


Υποθέτω ότι η τοποθέτηση των υποδοχών speakon ανάποδα (στο επάνω μέρος του back plate) είναι για να προστατευθούν τα speakon βύσματα από πιθανά εμπόδια στο πίσω μέρος της καμπίνας και να έχουν εύκολα προσβάσιμο το ποιοτικό (αλλά μικρό και λίγο άβολο για γρήγορη χρήση) ποτενσιόμετρο που ελέγχει την συμβολή του tweeter (treble attenuator) στον ήχο αλλά προσωπικά δεν τα βρήκα βολικά στο βάλε-βγάλε.

BqAbRuo.jpg


Είναι σχετικά ογκώδης (για 12άρα πάντα και κουβαλιέται πιο εύκολα από τις άλλες με τα δύο χέρια) και στα όρια του βάρους που θέσαμε αλλά προσωπικά την βρίσκω όμορφη. Από όπoυ και να την κοιτάξεις, δεν μπορείς να παραβλέψεις ότι είναι μια ποιοτική καμπίνα κατασκευασμένη με μεράκι.

Για να δούμε όμως το εσωτερικό της καμπίνας, αναγκάστηκα να βγάλω το μεγάφωνο καθότι τα πλαϊνά χερούλια αλλά και το backplate, πέρα από τις βίδες, είχαν και κόλλα (!!)  προκειμένου να διατηρηθεί στο έπακρο η αεροστεγανότητα της καμπίνας, με αποτέλεσμα όμως να μην βγαίνουν.

Αν και σεβόμαστε την κατασκευαστική επιμονή της Vanderkley στην λεπτομέρεια, θα πρέπει να επισημάνουμε την δυσκολία που παρουσιάζει αυτή η κόλλα στην επέμβαση των συνδέσεων καλωδίων/crossover (στην μικρή πιθανότητα ομολογουμένως που αυτή επιθυμηθεί ή χρειαστεί) που υπάρχουν στο backplate.

Εσωτερικά, η καμπίνα είναι επενδεδυμένη με dacron (συνθετικό μαλλί) κατά 50%. Δηλαδή εξαιρουμένης της μπάφλας (που σωστά δεν έχει ηχοαπρρόφηση) έχουν οι τρείς από από τις άλλες πέντε πλευρές. Eίναι προφανές ότι αυτό προέκυψε από την μελέτη του κατασκευαστή να διατηρήσει «ζωντανό» τον ήχο (με τις γυμνές πλευρές) αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό κρατώντας μόνο την απαραίτητη απόσβεση.

Δεν υπάρχουν καθόλου δεσίματα μεταξύ των παράλληλων πλευρών της που πιθανόν να βοηθούσαν επιπλέον την στιβαρότητα της καμπίνας αλλά και στα στάσιμα κύματα που πιθανόν να δημιουργούνται  (εμείς τουλάχιστον δεν παρατηρήσαμε) σε μια παραλληλόγραμη καμπίνα.

Λέγοντας αυτό βέβαια, να πούμε ότι, ενώ η καμπίνα οδηγήθηκε και σε πολύ μεγάλες εντάσεις, τα μόνα τριξίματα που ακούσαμε κάποια στιγμή, ήταν από τις προενισχύτριες λάμπες του ενισχυτή που ακουμπούσε επάνω της και καθόλου από την καμπίνα. Αυτό δείχνει καλή σχεδίαση καμπίνας, καλά κολλημένα τοιχώματα και κάποια μικροφωνική λυχνία  ;D.

Βέβαια, αυτή η επιμονή στην λεπτομέρεια μας έδειξαν εσωτερικά και ένα από τα ποιοτικότερα  υλοποιημένο crossover, σε ξεχωριστή καλής ποιότητας πλακέτα, με σοβαρό πηνίο αλλά και audiophile πυκνωτές πολυεστέρα (ΜΚΤ 5%) της Audyn (αμφότερα από την γνωστή στους ευρωπαίους DIYάδες γερμανική εταιρεία ειδών κατασκευής ηχείων, Intertechnik).

cRRRTeG.jpg


Οι καλωδιώσεις ποιοτικές  και επαρκούς διατομής πηγαίνουν στην στρογγυλή κόρνα /tweeter  (που έχει επιπλέον φίλτρο με τις 4 αντιστάσεις της) και στις μπόρνες του woofer.

To woofer δείχνει να μοιάζει αρκετά με το γνωστό και πολύ καλό 12άρι της Faital Pro, αλλά πιθανότατα customised από τον κατασκευαστή σύμφωνα με τα specs της Vanderkley. Και αυτό το λέω καθότι μια αντίστοιχη κατασκευή με το ίδιο μεγάφωνο που είχα ακούσει, αν και πολύ καλή ηχητικά, δεν ακουγόταν (όσο καλά μπορώ να θυμηθώ βέβαια) τόσο καλά όσο η Vanderkley.

CxJ7o8a.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Λογικά, δύο από τις καμπίνες, θα τις χρησιμοποιήσω και στο επερχόμενο live μας
Να υποθέσω τις δύο που κέρδισαν τις εντυπώσεις;  ;)

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Να υποθέσω τις δύο που κέρδισαν τις εντυπώσεις;  ;)
Θα εκπλαγείς πόσο καλά ακούγονται, με τον δικό της τρόπο η καθεμία, στο 45λεπτο βίντεο (με ήχο από εγγραφή studio) που κάναμε.

Άσε που διεπίστωσα πράγματα που δεν παρατηρήσαμε όταν τις ακούσαμε στο Studio Best-Of.

Θα τα πω όμως όλα στη συνέχεια.

Για την ιστορία όμως, οι καμπίνες στο live θα είναι η Vanderkley και η Barefaced επειδή σε λίγες μέρες θα μας αφήσουν για να πάνε πίσω στη χώρα τους.  :'(

 
Model :   Tecamp  XS112 Classic

http://www.tecamp.de/en/products/cabinets/57-xs-112.html#specifications

Main Driver 1x12” Ceramic

Tweeter: 4” NTM2 cone driver

Sensitivity: 99 dB

Watt: 300

Response: 40 Hz -19 kHz

Impedance: 8 Ohms

Dimensions

(HxWxD) 45 x 44 x 35 (cm)

Weight: 11 Kg

List Price: €555 (Thomann)

Το ξεπακετάρισμα της Tecamp ήταν παιχνιδάκι.

Αν και εξίσου (σχεδόν) καλά συσκευασμένη με την Vanderkley όντας αρκετά ελαφρύτερη, χωρίς επιπλέον κάλυμμα και με το (μοναδικό) χερούλι του στο επάνω μέρος της, έκανε την έξοδό της πολύ πιο εύκολα από την Ολλανδή συνάδελφο της.

Καταρχήν, έκπληξη αποτελεί το μέγεθός της. Τόσο που διπλοτσέκαρα μήπως μου έστειλαν την 10ιντση αδελφούλα της κατά λάθος.

ybwogwf.jpg


Έχει ένα χερούλι μόνο και αυτό στην κορυφή και το οποίο είναι αρκετό για το βάρος και μέγεθός της. Πλαϊνό χερούλι ίσως θα ήταν υπερβολή αλλά θα είχε το προτέρημα να έκανε το ξεφόρτωμά της από το βάθος του hatchback με τα ριγμένα καθίσματα που κουβαλάει την προίκα του γκρουπ στα live, πιο εύκολη υπόθεση (αλλά μάλλον ψειρίζω τη μαϊμού).

Οι μεταλλικές γωνίες, η κάλυψη της καμπίνας με (ανθεκτική όπως έχει αποδειχτεί αν και δεν το περίμενα) δερματίνη  και το υφασμάτινο grill, σε συνάρτηση με τον μικρό όγκο της, δίνουν μια αίσθηση περισσότερο ενισχυτή κιθάρας παρά μπάσου

Από την άλλη, αν και δεν θα ταίριαζε οπτικά εδώ, να πω ότι προτιμώ τις πλαστικές γωνίες που «κουμπώνουν» σε ομοειδής καμπίνες όταν έχουν διάταξη stack σε αντίθεση με τις μεταλλικές γωνίες που επιτρέπουν μόνο καμπίνες με τα ποδαράκια από πάνω. Μικρής σημασίας και προχωράμε

Ευτυχώς (για το vintage look) ή δυστυχώς (για αυτούς που αρέσκονται στο naked look) το υφασμάτινο grill κρύβει το μεγάφωνο (το οποίο σημειωτέον είναι κεραμικό και όχι νεοδυμίου όπως στις άλλες καμπίνες) αλλά και το 4ιντσο (παρακαλώ !!) μεγάφωνο για τα πρίμα.

Βέβαια, για όσους επιθυμούν διακαώς να δουν τα μεγάφωνα (ή για να προχωρήσουν σε επεμβάσεις, η υφασμάτινη γρίλια (πάνω σε ξύλινο πλαίσιο) είναι στερεωμένη στη μπάφλα με Velcro και αφαιρείται πολύ εύκολα. Tο ξύλινο πλαίσιο της γρίλιας, για κάποιο λόγο είναι κατά ¾ και όχι πλήρως κυκλικά κομμένο γύρω από το τουίτερ αλλά μπασοκαμπίνα εξετάζουμε και όχι high-end ηχείο οπότε κάτι τέτοιο ούτε ιδιαίτερη επίπτωση έχει στον ήχο αλλά και καλύτερη προστασία παρέχει στο μικρό μεγάφωνο.

Ίσως το μαλακό (και απορροφητικό, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ) ύφασμα να δημιουργεί εύλογα και κάποιες σκέψεις για  ένα προστατευτικό κάλυμμα για την εναπόθεση στο σπίτι και τους δίποδους (ή/και τετράποδους) μικρούς κινδύνους που το περιτριγυρίζουν ή και κατά τη μεταφορά από live σε live ή ίσως και το μικρόφωνο της ηχογράφησης. Σίγουρα όμως λειτουργεί πολύ καλύτερα από τις γρίλιες σε θέματα προστασίας από σκόνη (ή και ήλιο).

Cdxbp0J.jpg


Η Tecamp είναι μία από τις δύο καμπίνες του test που έχει το bass port στο πίσω μέρος της και ως εκ τούτου ο ιδιοκτήτης της θα πρέπει να είναι λίγο προσεκτικότερος στην τοποθέτησή της. Πάντως το πίσω bass reflex θέλει και προσοχή για τις αρχικές εκτιμήσεις της καμπίνας (και λίγο μεγαλύτερη προσοχή στις μετρήσεις της αφού ο πίσω τοίχος είναι καθοριστικότερος στον ήχο από ότι αν είχε το bass reflex μπροστά).

v7Le43S.jpg


Στο bass port υπάρχει και υποδοχή στην οποία τοποθετείται η αλουμινένια ράβδος η οποία αποθηκεύεται στη βάση της καμπίνας και επιτρέπει την ακρόαση της καμπίνας υπό (μεγάλη) κλίση. Θεωρώ πολύ έξυπνη αυτή την υλοποίηση και αν συνυπολογίσουμε τον όγκο και το βάρος του ενισχυτή, ο Tecamp είναι η ιδανική monitor καμπίνα για τοποθέτηση κάτω και μπροστά (υπό κλίση) από τον μπασίστα.

0ySgUqq.jpg


Εκτός από το bass reflex, στο πίσω μέσος της καμπίνας υπάρχει ο τριθέσιος (και όχι περιστροφικός) διακόπτης για την αποκοπή των πρίμων (off-medium–high) και τα δύο speakon σύνδεση με amp & άλλη καμπίνα (bridge). Τα speakon μπορούν να δεχτούν (πέρα από βύσματα speakon φυσικά) και jack ¼

Εξετάζοντας εσωτερικά την καμπίνα δημιουργεί κάποιες μικρές εκπλήξεις. Μικροί διάδρομοι και ηχοαπορρόφηση (λεπτό ρικοφόν) μόνο(!) στη πλάτη της καμπίνα μαζί με το ανοιχτό τετράγωνο port, μας έφεραν (πολύ) αφηρημένα στο μυαλό υλοποιήσεις ηχείων TQWT/Transmission line παρά κλασσικές bass reflex.

Να μην πω ψέματα, μια πολύ μικρή αρνητική εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι γυμνό ξύλο που φαίνεται από το bass port είναι βαμμένο (και σωστά ) μαύρο για να φαίνεται μια ομοιογένεια με το μαύρο tolex αλλά ανοίγοντας την καμπίνα βλέπεις ότι το βάψιμο σταματάει εκεί που σταματάει και η οπτική γωνία από το bass port. Ναι, ξέρω, ηχητικά ασήμαντο είναι, δεν το βλέπει κανείς, η ταχύτητα παραγωγής  κλπ κλπ αλλά εγώ το είδα, μου χτύπησε κάπως, το αναφέρω και αμαρτία ουκ έχω.

rYWMfor.jpg


Η καμπίνα από λεπτό (15 mm poplar κόντρα πλακέ) και ελαφρύ ξύλο και με δύο εγκάρσια (ένα κατά μήκος και ένα κατά πλάτος) εσωτερικά δεσίματα (που βοηθούν να σπάσουν και τα στάσιμα κύματα ελλείψει ηχοαπορρόφησης) δείχνει επαρκής.

el6hFmM.jpg


Ένας πυκνωτής πολυεστερικός της Wima και μία αντίσταση προσαρμοσμένα πάνω στο τριθέσιο διακόπτη των πρίμων είναι το μοναδικό “crossover” που μπορέσαμε να δούμε. Τα καλώδια, ικανής  διατομής, βιδώνουν πάνω στις ποιοτικές μπόρνες του κεραμικού woofer της Tecamp. Για το 4ιντσο δεν είδα αν έχει κάποιο πρόσθετο φίλτρο (και αυτό γιατί, πολύ σωστά, έχει το δικό του αυτόνομο κλειστό «ηχείο» προκειμένου να αποφεύγονται οι συντονισμοί με το 12ιντσο) αλλά το θεωρώ μάλλον απίθανο.

eBN7Os6.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπράβο super δουλειά και ανυπομονώ να ακουσω το βιντεάκι. Η αδυναμία μου είναι η Aguilar SL112 λόγω κιλών και ήχου αλλα η τιμή ρε γαμώτο, είναι τοσο ακριβή!!!!! :-[

 
Gommer είπε:
Μπράβο super δουλειά και ανυπομονώ να ακουσω το βιντεάκι.
Σε ευχαριστώ πολύ.

Όσο για το βίντεο τo ξέρω  ;D

Και πέρα από το ότι μου έχει βγει το λάδι να προσπαθώ (ακόμα) να συντονίσω δύο κάμερες με τον studio ήχο, τιτλους, εικόνες, κόψε, ράψε (ναι είναι η πρώτη μου με video editing), δεν θα το έβαζα εξαρχής καθότι όλοι θα τρέχαν να ακούσουν το βίντεο και δεν θα διαβάζαν το τεστ με τις επιμέρους λεπτομέρειες με τις οποίες θα πρέπει να κρίνεις αλλά και να ζήσεις (περαν του ηχητικού) αν πάρεις μια απόφαση.

Όσο για την Aguilar, υπομονή...... ;D

 
Και περνάμε στην Σουηδέζα της παρέας.

EBS Neoline 112

http://www.ebssweden.com/2009/neo112.htm

Model: EBS  Neoline 112

Main Driver 1x12” Neodymium

Tweeter 2” Titanium tweeter.

Sensitivity 100 dB

Watt: 300 Watts

Response 50 Hz - 18k Hz

Impedance 8 Ohms

Dimensions

(HxWxD) 37 x 49 x 34  (cm)

Weight 12 Kg

MSRP         €650

H EBS μας ήρθε μεν ως μεταχειρισμένη (ο αντιπρόσωπος - Λογοθέτης - δεν είχε να μας δώσει προς το παρόν και η εταιρεία μας ενημέρωσε ότι θα μιλάμε μόνο με τον εδώ αντιπρόσωπο) από ευγενική παραχώρηση συμφορουμίτη (σε ευχαριστώ και πάλι Παναγιώτη), αλλά σε πάρα πολύ καλή κατάσταση με μοναδικό μάλλον προσόν, ότι τα μεγάφωνά της ήταν ήδη «στρωμένα» εφόσον βέβαια πιστεύετε σε αυτή τη θεωρία (του στρωσίματος) την οποία προσωπικά –και τεκμηριωμένα - ενστερνίζομαι.

Mmw1hGs.jpg


Η έκπληξη που άρχισε με την Tecamp συνεχίστηκε και στην EBS. Παρόμοια κιλά και σχεδόν ίδιες διαστάσεις. Αν και οι διαστάσεις της δείχνουν ότι είναι είναι λίγο μεγαλύτερη καμπίνα από την Tecamp, η EBS δίνει την εντύπωση ότι είναι λίγο μικρότερη.

Αντίθετα όμως με το guitar-look της Tecamp, η EBS δεν σε αφήνει ούτε λίγο να σκεφτείς ότι έχεις στα χέρια σου κάτι άλλο πέρα από μια μικρή αλλά στιβαρή μπασοκαμπίνα. Προστατευμένη μπάφλα  με ανθεκτική (και αραιού πλέγματος) γρίλια (η οποία η EBS διατείνεται ότι είναι χειρόπλεκτη αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί), heavy-duty πλαστικές γωνίες και καλυμμένη με σκληρό και καλής ποιότητας ύφασμα. Έχει δύο χερούλια (σιδερένια, ρηχά– έτσι ώστε δεν «κλέβουν» κανένα από τα 35 λίτρα της καμπίνας – και αναδιπλούμενα με ελατήριο) αλλά όχι αντικριστά όπως η Vanderkley αλλά σε γειτονικές πλευρές (ένα στη κορυφή και ένα στα πλάγια) κάνοντας δυνατούς όλους τους συνδυασμούς εύκολου κουβαλήματος με το ένα χέρι είτε οριζόντια, είτε κάθετα (από το gig-car που λέγαμε προηγουμένως).

35XVvtk.jpg


Από πίσω η υποδοχή με τα στάνταρ 2 speakon, ένα για την είσοδο και ένα για γεφύρωση αλλά και δύο Jack  για την ίδια δουλειά όταν δεν υπάρχει πρόχειρο κάποιο speakon βύσμα. Επάνω στο πάνελ των speakon, στηριγμένο το ποτενσιόμετρο αποκοπής πρίμων, πλήρους φάσματος αλλά και αυτό, όπως της Vanderkley μικρό και όχι ιδιαίτερα εύχρηστο.

BWo9mpe.jpg


To bass reflex (στη μπάφλα), δεν είναι ακριβώς ο πρόσθετος σωλήνας όπως συνήθως, αλλά είναι ενιαίο (!) κομμάτι της μπάφλας. Αυτό δείχνει αποφασιστικότητα των Σουηδών ως προς τον σχεδιασμό της καμπίνας και τα «παιχνίδια» με διαφορετικά «κουρδίσματα» απαγορεύονται. EBS είναι, ξέρει τι κάνει. Βέβαια αυτό το ενσωματωμένο br δίνει ένα ακόμα πόντο στην στιβαρότητα της καμπίνας.

Εσωτερικά η EBS είναι επενδυμένη ολόκληρη με λεπτό συνθετικό μαλλί αλλά και αυτή χωρίς καθόλου «δεσίματα». Παρόλα αυτά, σε όλες τις καταπονήσεις της δεν έδωσε αιτίες αμφισβήτησης της στιβαρότητάς της. Άλλο ένα σημείο που δείχνει την προσοχή των Σουηδών στη λεπτομέρεια είναι ότι το εσωτερικό σημείο της καμπίνας που βλέπει απέναντι από το br, πολύ σωστά,  δεν είναι επενδυμένο αλλά γυμνό.

Η γρίλια από την άλλη, που είναι μπροστά από το μεγάφωνο είναι λίγο μάλλον λίγο βιαστική σχεδίαση. Δεν βιδώνει στις γωνίες ως συνήθως αλλά τη λυγίζεις και την «στριμώχνεις» κάτω από το πλαίσιο της μπάφλας και τη βιδώνεις στο κέντρο με δυο ελαστικούς αποστάτες.

Οι απόψεις για το look της EBS είναι διχασμένες μεταξύ μας αλλά κανείς δεν αμφέβαλλε ότι είναι μία καμπίνα που άνετα θα άντεχε τις κακουχίες των μετακινήσεων από live σε live. Κάποια κλισέ από Volvo μου ήρθαν στο μυαλό αλλά είπα ότι δεν θα τα αναφέρω.

pfBGYaN.jpg


Το 12” μεγάφωνο έχει ημιδιαπερατο ύφασμα στο κέντρο και είναι πραγματικά,πανάλαφρο ενώ τα υψηλά τα φροντίζει ένα 2" titanium supertweeter το οποίο δεν τσιρίζει.

Το crossover της είναι τοποθετημένο σε πλακέτα μαζί με τον attenuator για τα πρίμα και τις υποδοχές και αποτελείται από έναν ποιοτικό πυκνωτή πολυπροπυλενίου audio, αντίσταση αλλά και ένα πηνίο στα 0.3mh. Επαρκές μεν αλλά όχι κάτι που ξεχωρίζει.

dE1nezz.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Για την ιστορία όμως, οι καμπίνες στο live θα είναι η Vanderkley και η Barefaced
Είμανε σίγουρος  ;D  Good choice  8)

 
ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΟ άρθρο και ακόμα πιο καταπληκτική και γοητευτική η παρουσίασή του.Μπράβο!

 
hot_sauce είπε:
ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΟ άρθρο και ακόμα πιο καταπληκτική και γοητευτική η παρουσίασή του.Μπράβο!
Η αλήθεια είναι ότι Κωστάκης μας έκανε SUPER δουλειά και του αξίζουν όλα τα μπράβο.

Τραβήχτηκε πόσο καιρό για να το υλοποιήσει και αυτό δείχνει πόσο μεράκι έχει  8)

 
Επιτελους το ξεκίνησες το τεστ μπράβο

Είχα τη τύχη να φιλοξενήσω και γω τον Κώστα και δύο απο τις καμπίνες στο μικρό μου χώρο και εντυπωσιάστηκα απο το αποτέλεσμα ειδικά της μίας μπασοκαμπίνας ;D

Δε θα πω τις εντυπώσεις μου τα λέμε μετα απο την πλήρη αναλυτικότατη και στυλ hi fi παρουσίαση

Μπράβο Κώστα !

 
Υποκλίνομαι στην παρουσίαση, το μεράκι, και την πολύ μεγάλη σου προσπάθεια Κώστα, και περιμένω με αγωνία την συνέχεια.

Νάσο ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι κάπου εκεί θα είχες και εσύ συμμετοχή, και μόνο από τις κατασκευές σου.

Το μπάσο είναι έρωτας.

 
Κωστα, ενα μεγαλο μπραβο! Παρακολουθω την παρουσιαση με πολυ ενδιαφερον.

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top