• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

MEGA Bass Cab Test!

Status
Not open for further replies.
Συγχαρητήρια audiokostas! Very very informative!  8)

Νομίζω πως πρέπει να μαζευτούμε να σου κλείσουμε κανένα 3ήμερο στα λουτρά για τον κόπο σου!  ;D

 
audiokostas είπε:
Για να μην ξεχνιόμαστε όμως, το τεστ έχει και κόπο (μόνο που έχεις 5 καμπίνες ανέβα-κατέβα στον 2ο χωρίς ασανσέρ, φόρτωνε-ξεφόρτωνε, στήσε-ξεστήσε, συν τις σκάλες των στούντιο .....)
Να κανετε το ιδιο τεστ και για 8x10. ;D

 
Εξαιρετικό το τεστ φίλε Κώστα, μακάρι να είχαμε περισσότεροι το μεράκι σου και την υπομονή σου. Άκουσα με προσοχή και ενδιαφέρον όλες τις καμπίνες και όλα τα τεστ.

Αδιαφιλονίκητος νικητής είναι το precision  ;D έστω και με τις flat χορδές που (σε αυτή τη φάση) καθόλου δεν χωνεύω. Από καμπίνες νομίζω πως κλίνω προς την barefaced η οποία ειδικά σε συνδυασμό με το yamaha ακούστηκε σαν αμερικάνικος V8 κινητήρας. Στακάτος, γεμάτος ήχος, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.

Εύγε και πάλι, αναμένουμε το τεστ με τις 2Χ12 - σηκώνονται και αυτές αν έχεις παλικάρια κιθαρίστες ;D

 
Vac είπε:
Εύγε και πάλι, αναμένουμε το τεστ με τις 2Χ12 - σηκώνονται και αυτές αν έχεις παλικάρια κιθαρίστες ;D
No way!!...Να έρθεις εσύ να τις κουβαλάς!   :D ;D ;D

 
1000 μπραβο σε ολους οσους βοηθησαν ετσι ωστε να ολοκληρωθει αυτο το τεστ

αναλυτικοτατο και απο ηχητικης αλλα και απο τεχνικης πλευρας

αιμα , δακρυα και ιδρωτας  :P ετσι ωστε εμεις απο τον καναπε μας , να κανουμε ονειρα

επισης να πω οτι αυτο το τεστ αποδεικνυει περιτρανα οτι υπαρχουν κατασκευαστες

εκει εξω οχι τοσο γνωστοι εμπορικα οσο τα μεγαλα ονοματα με προιοντα

που αν μυτη (και αυτι) αλλο παιζουν καταπληκτικα!

barefaced for me!

 
bassakos είπε:
επισης να πω οτι αυτο το τεστ αποδεικνυει περιτρανα οτι υπαρχουν κατασκευαστες

εκει εξω οχι τοσο γνωστοι εμπορικα οσο τα μεγαλα ονοματα με προιοντα

που αν μυτη (και αυτι) αλλο παιζουν καταπληκτικα!
Ένας από τους βασικούς λόγους που έκανα το τεστ ήταν ακριβώς αυτός.

Οι "μικροί" (Ευρωπαίοι) κατασκευαστές ως εφάμιλλοι των "μεγάλων".

Και γιατί να μην είναι εξάλλου;

Θα μου επιτρέψετε να πω ότι η κατασκευή μιας μπασοκαμπίνας δεν είναι βέβαια τόσο απλό όσο μια κιθαροκαμπίνα αλλά δεν αποτελεί και τομέα της Πυρηνικής Φυσικής.

Συστατικό πρώτο το μεγάφωνο βάσει του οποίου χτίζεται το όλο πράμα.

Συστατικό δεύτερο οι μετρήσεις βάσει των παραμέτρων του μεγαφώνου.

Συστατικό τρίτο, η σωστή επιλογή διαστάσεων καμπίνας αλλά και bass reflex βάσει των παραπάνω μετρήσεων.

Συστατικό τέταρτο η μέτρηση και υλοποίηση ενός καλού crossover (πρέπει να ξέρουμε μετρήσεις woofer αλλά και του tweeter).

Συστατικό πέμπτο, η σωστή επιλογή υλικών και επιμελής συναρμολόγηση της καμπίνας.

Θα μου πείτε οι γνωρίζοντες "και τι λες σχετικά με την τοπολογία της καμπίνας;"

Κακά τα ψέματα, αν και υπάρχουν 5-6 βασικές τοπολογίες ηχείων (άρα και καμπινών που ουσιαστικά είναι ηχεία), η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών, λόγω κόστους, απόδοσης και ευκολίας βέβαια, προτιμά την τοπολογία bass reflex. Όλες οι καμπίνες του τεστ ήταν bass reflex.

Πηγαίνοντας ακόμα παραπέρα, από όλους τους κατασκευαστές με τους οποίους επικοινώνησα, μόνο μια εταιρεία γειτονικής χώρας κατασκευάζει 12ιντσο με διπλό passive radiator (το οποίο βέβαια στην ουσία παραμένει bass reflex) και από όσο γνωρίζω, η Orange με τα isobarik της προσεγγίζει το bass reflex με τον ιδιαίτερο Βρεττανικό (λέγε με Linn :) ) τρόπο.

Δεν εξετάζω τις diy υλοποιήσεις των Bill Fitzmaurice και Greenboy γιατί πάμε αλλού....

Άρα, θα μου πείτε, γιατί να μην φτιάξω κι εγώ μία καμπίνα;

Και ποιος είπε να μην το κάνετε;

Άν έχετε χώρο, χρόνο, μελετήσει καλά το αντικείμενο και ικανότητες να μετουσιώσετε τις μετρήσεις σε καμπίνα, σαφώς και να το κάνετε.

Αν το κάνετε για οικονομικούς λόγους, να ξέρετε ότι δεν θα το φτιάξετε και τζάμπα.

Το ότι βρήκατε το (Κύριος οίδε τι ποιότητας) κοντραπλακέ πολύ φθηνά, δεν λέει και πολλά.

Αν δε, συγκρίνετε το κόστος της καινούριας σας καμπίνας με την ελαφρά μεταχειρισμένη επώνυμη, τις περισσότερες φορές δεν έχει (αν έχει καν) μεγάλη διαφορά.

Και σε αντίθεση με την επώνυμη, η δική σας, μετά την κατασκευή της, δεν αξίζει και πολλά σε περίπτωση μεταπώλησης.

Μόνο σε εσάς και πιθανόν σε κάποιον άλλο παλαβό που, αν δεν έχει φτιάξει ήδη τη δικιά του, θα θέλει να σας την πάρει για ένα πακέτο τσιγάρα. :)

Κλιπάκια λογικά αύριο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiokostas είπε:
Αν δε, συγκρίνετε το κόστος της καινούριας σας καμπίνας με την ελαφρά μεταχειρισμένη επώνυμη, τις περισσότερες φορές δεν έχει (αν έχει καν) μεγάλη διαφορά.

Και σε αντίθεση με την επώνυμη, η δική σας, μετά την κατασκευή της, δεν αξίζει και πολλά σε περίπτωση μεταπώλησης.

Μόνο σε εσάς και πιθανόν σε κάποιον άλλο παλαβό που, αν δεν έχει φτιάξει ήδη τη δικιά του, θα θέλει να σας την πάρει για ένα πακέτο τσιγάρα. :)
ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΩΝ ΤΟΥ D.I.Y

 
Για αρχή και σαν πρώτο ποστ στο φορουμ δεν θα μπορούσα παρα να πω από καρδιάς πολλά πολλά μπράβο και συγχαρητήρια στον audiokostas καθώς και σε κάθε άλλον συντελεστή και εμπλεκόμενο σε αυτό το πρωτόγνωρο για ελληνικά δεδομένα εγχείρημα. Υποδειγματική παρουσίαση, ενδελεχής, κατατοπιστικότατη και επιστημονική προσέγγιση στο θέμα "gear review". Αντικειμενική παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ουσιαστική κριτική και ανάδειξη των επιμέρους θετικών και αρνητικών σημείων κάθε υλοποίησης. Περιγραφικότατο, μεστό, υπέροχο συγκριτικό, που παρόμοιο του (γραμμένο στα ελληνικά) δεν έχω πετύχει προσωπικά μέχρι τώρα! Και εννοείται πως το νήμα διαβάστηκε ολόκληρο με τη μια...

ΥΓ. το θέμα το ανακάλυψα τυχαία χθες googlάροντας για Barefaced, fEARfull, Vanderkley, Bill Fitzmaurice, και προς έκπληξή μου είδα αποτέλεσμα από το noiz.gr, wtf λέω?!?!?!  :o  ;D

ΥΓ 2. Barefaced ftw!! αρκετά ακριβή αλλά απ'οσο ακουσα απο τα vids και διαβάζω από τις περιγραφές και εδώ αλλά και σε Talkbass και Basschat πρέπει να αξίζει τα λεφτά της.... ααααχ, μας γέμισες κι άλλο g.a.s. (όχι πως δεν ήταν φουλ το tank ήδη...  ;D )

ΥΓ 3. μια απορία που έχω είναι σχετικά με την ευαισθησία κάθε καμπίνας. Δεν ξέρω αν το δοκιμάσατε αυτό στο συγκριτικό ή όχι, αλλά θα με ενδιέφερε πχ με την ίδια κεφαλή και τα ρυθμιστικά gain και master στο ίδιο σημείο, αν και ποια ακούγεται πιο δυνατά και ποιά λιγότερο δυνατά.

 
sideFX είπε:
ΥΓ 2. Barefaced ftw!! αρκετά ακριβή αλλά απ'οσο ακουσα απο τα vids και διαβάζω από τις περιγραφές και εδώ αλλά και σε Talkbass και Basschat πρέπει να αξίζει τα λεφτά της.... ααααχ, μας γέμισες κι άλλο g.a.s. (όχι πως δεν ήταν φουλ το tank ήδη...  ;D )

ΥΓ 3. μια απορία που έχω είναι σχετικά με την ευαισθησία κάθε καμπίνας. Δεν ξέρω αν το δοκιμάσατε αυτό στο συγκριτικό ή όχι, αλλά θα με ενδιέφερε πχ με την ίδια κεφαλή και τα ρυθμιστικά gain και master στο ίδιο σημείο, αν και ποια ακούγεται πιο δυνατά και ποιά λιγότερο δυνατά.
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

Για το 2: Όλες οι καμπίνες είχαν την χάρη τους και εξαρτάται από τα δικά σου κριτήρια αξιολόγησης και την βαρύτητά τους για το ποιά θα κερδίσει την καρδιά σου και τα λεφτά σου.  ;)

Για το 3: Ναι, έχω κάνει ηχογραφήσεις με το ίδιο σήμα, ίδια απόσταση, ίδια μικρόφωνο, no process. Ευελπιστώ να βρω τον χρόνο να τα κόψω / ράψω εντός των ημερών.

Δίνει μια ιδέα αλλά όχι πολύ σωστή καθότι, από την στιγμή που όλες οι καμπίνες έχουν παρεμφερή ευαισθησία, to voicing παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην αντίληψη της έντασης παρά η ένταση καθεαυτή.

 
audiokostas είπε:
Για το 3: Ναι, έχω κάνει ηχογραφήσεις με το ίδιο σήμα, ίδια απόσταση, ίδια μικρόφωνο, no process. Ευελπιστώ να βρω τον χρόνο να τα κόψω / ράψω εντός των ημερών.

Δίνει μια ιδέα αλλά όχι πολύ σωστή καθότι, από την στιγμή που όλες οι καμπίνες έχουν παρεμφερή ευαισθησία, to voicing παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην αντίληψη της έντασης παρά η ένταση καθεαυτή.
Ναι, ισχύει αυτό που αναφέρεις (πχ μια χαμηλότερης ευαισθησίας καμπίνα με έμφαση στα μεσαία μπορεί να δίνει εντύπωση μεγαλύτερης έντασης από μια άλλη με λίγο μεγαλύτερη ευαισθησία αλλά πιο flat συχνοτικά), οπότε αναμένουμε το νέο ποστ με τα παραπάνω samples και τα προσωπικά συμπεράσματα που διαμορφώνονται πέρα από τις όποιες μετρήσεις, από την real life εμπειρία κάθε καμπίνας. :)

 
ΠΡΟΣΦΟΡΑ !




Ως προσφορά στο forum, για 2-3 μέρες μόνο (μετά επιστρέφει), ο Tecamp της δοκιμής (δεν είναι "σαν", είναι καινούριος) δίνεται ως προσφορά (με απόδειξη και κατάθεση στον λογαριασμό της εταιρείας) από τον κο Eich στα €387 (περίπου 28% κάτω από την τιμή Thomann €535).

Όποιος θέλει, επικοινωνεί μαζί μου.

 
Δεν είναι η καταλληλότερη ώρα για να γίνει ορατό  ;D αλλά επισυνάπτω το πρώτο μικρό αρχείο (μιας και βρήκα χρόνο να κάνω λίγη κοπτοραπτική) με την συγκριτική απόδοση και των 5 καμπινών.

Η σειρά είναι αλφαβητική Aguilar, Barefaced, EBS, Tecamp, Vanderkley.

Μικρόφωνα Heil PR-30 (close mic) και Kiwi Blue (στα 60cm περίπου).

Mic προενισχυτή Millennia HV-3C

Κάρτα ήχου την Orpheus Prism.

Με το ίδιο sample, ίδια απόσταση, ίδιες ρυθμίσεις, στη μέση όλα τα tweeter.

Θα ακολουθήσουν κι άλλα...

1st_Cab_Sound_Test.mp3

 

Attachments

Vanderkley for the win για μένα.

Αλλά, επειδή είναι πολύ "αναλυτική" και τα βγάζει όλα στη φόρα θέλει "επιδέξια" χέρια.

 
longshadow είπε:
Vanderkley for the win για μένα.

Αλλά, επειδή είναι πολύ "αναλυτική" και τα βγάζει όλα στη φόρα θέλει "επιδέξια" χέρια.
Συμφωνούμε απόλυτα.

Άρα μάλλον έκανα χαζομάρα......  ;D

 
Congrats και απο εμένα για το cab test, θα ήθελα να ακούσω περισσότερα samples, αλλά με ότι έχω δει και ακούσει θα πω Vanderkley ... εάν δεν συγχωρεί, ανθρώπινα τα λάθη.

 
Ευχαριστούμε για το sample Κώστα ;-)

 
Κάθε 6μηνο ξαναδιαβάζω το thread καταρχάς γιατί είναι απολαυστικό αλλά και γιατί νιώθω ότι ωριζει η ιδέα για ένα portable αλλά ποιοτικό rig. Σίγουρα τα βίντεο ακούγονται πανέμορφα αλλά δεν μπορούν να μεταδώσουν πως ακούει ο παίκτης την καμπίνα του δίπλα σε ένα ντράμερ. Πρόκειται για το κλασικό σύνδρομο του "καλά, φτάνει ένα 12άρι για να βγάλεις λάιβ με ροκ/φανκ ντράμερ;"  ;D

Μετά από σχεδόν 3 χρόνια, πόσο έχουν αλλάξει οι απόψεις σου Audiokosta;

 
ipbass είπε:
Κάθε 6μηνο ξαναδιαβάζω το thread καταρχάς γιατί είναι απολαυστικό αλλά και γιατί νιώθω ότι ωριζει η ιδέα για ένα portable αλλά ποιοτικό rig. Σίγουρα τα βίντεο ακούγονται πανέμορφα αλλά δεν μπορούν να μεταδώσουν πως ακούει ο παίκτης την καμπίνα του δίπλα σε ένα ντράμερ. Πρόκειται για το κλασικό σύνδρομο του "καλά, φτάνει ένα 12άρι για να βγάλεις λάιβ με ροκ/φανκ ντράμερ;"  ;D

Μετά από σχεδόν 3 χρόνια, πόσο έχουν αλλάξει οι απόψεις σου Audiokosta;
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Το 12άρι είναι αρκετό για τις πρόβες και, ανάλογα το 12άρι, ακόμα για δυνατές πρόβες.

Καθότι 12άρι από 12άρι αλλάζει βέβαια και η ικανότητα του να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες  ανάγκες.

Για μικρά club φτάνει και σκέτο αλλά ούτως ή άλλως από κάποιες εντάσεις και μετά, μπαίνουν μπρος τα PA και σου μένει η καμπίνα για monitor.

Τώρα, αν παίζεις σε μεσαία προς μεγαλούτσικά ερασιτεχνικά venues (δεν μιλάω για πίστες που είναι ΑΛΛΗ κατηγορία) και είσαι μακριά από την καμπίνα (πχ τραγουδάς κιόλας) και πίσω από τα PA (λογικό) τα μόνιτορ (in-ear & floor) είναι ο μόνος σου σύντροφος και το 12άρι ούτε για χαβαλέ.

Οι απόψεις μου δεν άλλαξαν (σιγά τα χρόνια) αλλά μπορώ να είμαι πιο ευθύς και λιγότερο "ευγενής" .

Επιμένω ότι για κάθε καμπίνα υπάρχει και κάποιος που θα πει ότι είναι η καλύτερη αλλά μιλάω με απλοϊκό τρόπο τι άρεσε σε μένα.

Δεν θα αγόραζα την Tecamp ή την EBS. Αναιμικές με μάλλον ανεπαρκή χαμηλά και οι δύο, πολλά μεσαία η EBS, λίγη ευκρίνεια η Tecamp.

Δεν θα με χάλαγε η Aguilar αλλά περίμενα πολύ περισσότερα. Καλή ποιότητα κατασκευής αλλά λίγο hollow ο ήχος. Πολλά τα λεφτά και αν την έβρισκα φτηνή θα την έπαιρνα σαν to-go live καμπίνα μου.

H Barefaced είχε ζητήματα ποιότητας ενός preproduction προϊόντος.

Εντυπωσιακή και rock καμπίνα αλλά at the end of the day σου άφηνε μία επίγευση χρωματισμού.

Όχι ότι είναι κακό απαραίτητα αυτό. Άλλοι λένε ότι βγάζει ψευτιά άλλοι ότι βγάζει τσαμπουκά.

H γνωστή κολοκυθόπιτα....

Και τέλος η Vanderkley που για μένα ήταν η καλύτερη overall του τεστ.

Λίγο πιο βαριά από όσο θα ήθελα αλλά απόλυτα ζυγισμένη ηχητικά (και ψηλά και χαμηλά και μεσαία) και ανταποκρίνεται πολύ καλά στη ζέστη του Streamliner Genz Benz με τον οποίο "μιλάνε" χωρίς να σοροπιάζει.

Ναι, το ομολογώ, δεν την γύρισα πίσω αλλά την αγόρασα από τον Marc με όφελος τα μεταφορικά και την "καπότα" της  ;D δώρο.

 
ipbass είπε:
"καλά, φτάνει ένα 12άρι για να βγάλεις λάιβ με ροκ/φανκ ντράμερ;"  ;D
Για τα μπαράκια/ κλαμπάκια που παίζουμε; Και περισσεύει θα σου έλεγα... Πάντα υπό την αίρεση ότι παίζεις με ντράμερ και όχι κάνα "κανίβαλο-ξυλοκόπο"  ;D

ΥΓ: Θα συμφωνήσω με τον Κώστα, η Vanderkley είχε όλο το ηχητικό "πακέτο".

 
Σαν επιμύθιο να πω ότι μου έμεινε απωθημένο  να δοκιμάσω τις ATS (www.atsitaly.it) που παρουσιάζουν κάποιο (εσωτερικό) σχεδιαστικό ενδιαφέρον.

Παρόλες τις προσπάθειες και διαβεβαιώσεις μου όμως, οι Σικελοί δεν πείσθηκαν.

Oh well....

Από τις καινούριες καμπίνες, με ιντριγκάρει η Bass Array 12-3 που δημιούργησε η νέα εταιρεία Genzler που δημιουργήθηκε από τους ανθρώπους της Genz Benz.

Αφού η Fender πούλησε την Genz Benz (την είχε αγοράσει πριν 7 χρόνια), εξέπνευσε και το non-compete clause που είχαν μεταξύ τους,

Η καμπίνα με τα array midranges (δεν ξέρω από μέσα τι παίζει) μπροστά από το 12ιντσο Faital (σαν της Vanderkley) μου θυμίζει πολύ τις κατασκευές του Bill Fitzmaurice.  ;)

GENZLER_2015_081.jpg


Καλά να μαστε να ονειρευόμαστε.....

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top