Γιάννη νομίζω σου έχω πει την άποψη μου για το θέμα της προενίσχυσης των πλήκτρων
...
Για τα προενισχυτάκια που αναφέρεις η άποψη μου (σε σχέση με πλήκτρα πάντα) είναι η εξής....αναφέρεις 2 επανεκδόσεις και μια αυθεντική εκδοχή. Για την μία επανέκδοση δεν μπορώ φυσικά να έχω άποψη για το πόσο πετυχημένη είναι γιατί κονσόλες της Universal έχω δει μόνο σε φωτογραφίες ;D ;D ;D ;D ....παρ'όλα αυτά θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή valve υλοποίηση, "καθαρή" αλλά και με χαρακτήρα....ίσως υπερτιμημένη λόγω ονόματος. Το 1073 από την άλλη, (τώρα τι 1073 είναι χωρίς το εκιού, άλλη ιστορία) είναι αυτό που θα περίμενε κάποιος που έχει επαφήμετην ευρύτερη έννοια του Neveish ήχου...αλλά αυτό και αν είναι υπερτιμημένο....και σίγουρα υπάρχουν εξίσου ή και πιο αξιόλογες (και γιατί όχι και πιο μοντέρνες) εκδοχές του συγκεκριμένου ήχου (από GreatRiver, Vintage Design, Avedis, BrentAverill, JLM Audio, Chandler.....κυριολεκτικά δεκάδες Neve clones).
Το V76 τώρα είναι άλλη ιστορία....όντως είναι πιθανότατα το κορυφαίο valve preamp που φτιάχτηκε αλλά.....που βρίσκεις,σε τι κατάσταση, ποιο μοντέλο (tab,Siemens), από ποιον ρακαρισμένο, με τι υλικά....και το κυριώτερο....
.....ζευγάρι??!!!??? χαχαχαχαχαχαχαχα
Εγώ θα σου πρότεινα αν θές να κινηθείς προς τον N ήχο, να ακούσεις οποσδήποτε τα GreatRiver....είναι η μία από τις 3 βασικές επιλογές μου σε πλήκτρα (οι άλλες 2 παρακάτω)....Θα σου πρότεινα και άλλα αλλά οι περισσότερες αντίστοιχες επιλογές περιλαμβάνουν και eq (που υποθέτω νιώθεις καλυμένος
) είτε ανήκουν στην σειρά 500....
Αν θες να κινηθείς σε λυχνία αλλά με έναν πιο Vxx χαρακτήρα θα σου πρότεινα να ακούσεις τα A-Designs MP2 (έχω το MP1 και είναι εκπληκτικό) και τις 2-3 διαφορετικές υλοποιήσεις της Thermionic Culture....
Από εκεί και πέρα φυσικά υπάρχουν και απ'ευθείας κλώνοι του V76 από την Mercury κλπ κλπ
Σε ότι αφορά το "too much tubey" θα σου πω πολύ απλά το εξής....δεν υπάρχει high end tube pre amp που με νορμάλ ρυθμίσεις (χωρίς να υπεροδηγήται στα όρια του δηλαδή) να ακούγεται "tubey"(υποθέτωντας ότι το αντιστοιχεί σε κάτι σαν muddy, oversaturated στα μεσαία κλπ).....αυτό συνήθως ισχύει σε υβριδικές καταστάσεις με starved λυχνίες σε χαμηλή τάση....μια σοβαρή προενίσχυση λυχνίας έχει αρκετό headroom για να ακούγεται "κρυστάλινη" όταν πρέπει και να υπεροδηγήται κατά βούληση.
Όπως σου είπα η μία αγαπημένη μου επιλογή είναι τα GR....και είναι η πιο "καθαρή" ;D ;D
Οι άλλες δύο είναι είτε τα JLM Audio TG500 με τον σχεδόν "πρωτόγονο" και "μονολιθικό" τρόπο ενίσχυσης και το χαρακτηριστικό τραντζιστοράτο κλίπινγκ και ένα ζευγάρι Telefunken V672 με ένα πιο "στρόγγυλο" χαμηλομεσαίο ήχο,πολύ κοντά στα Neve αλλά (για τα δικά μου γούστα) πολύ πιο "δυνατό" και smooth (ίσως προτιμώ τους συγκεκριμένους μετασχηματιστές).
Σε όλες τις περιπτώσεις όμως αυτό που τελικά διαμορφώνει το τελικό αποτέλεσμα είναι η διαχείριση των transients σε συνδυασμό με ένα compression/soft clipping στάδιο που ακολουθεί....και εκεί το Culture Vulture και τα Distressors κάνουν θαύματα. Το ιδεατό λοιπόν είναι να έχω μια διαβάθμιση (πάντα στα πλαίσια του χρωματισμένου) από το σχεδόν transparent ως το "σχεδόν σάπιο" ;D ;D ;D
Αυτό που θέλω να πω λοιπόν είναι πως αυτό που ονομάζουμε "χρώμα" έχει να κάνει πιο πολύ με τον τρόπο που θα διαχειριστούμε τα transients (είτε μέσω του preamp είτε με "εξωτερική" βοήθεια), την αντίσταση της εισόδου (και την δυνατότητα να επεμβαίνουμε) και ιδιαίτερα με το I/O ballancing stage της προενίσχυσης....
the color is in the iron (nickel, steel...whatever
).
Εδώ όμως θέλει λίγο προσοχή.....σε πολλές προενισχύσεις η direct είσοδος ΔΕΝ περνάει από τον μετασχηματιστή εισόδου και αν κάποιος θέλει να "χρησιμοποιήσει" την παρουσία του μετασχηματιστή στο signalpath θα πρέπει αναγκαστικά να καταφύγει στην χρήση DI....και μετά λες ποιο DI, active?, passive?, FET?..... ;D ;D