• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Επιλέγοντας outboard προενίσχυση

Σε λίγες μέρες θα έχω στα χέρια μου (η μάλλον στο ρακ μου  ;D) τον Osa (old school audio) MP1-c

osafrontpic.jpg


Από τους σχετικά φθηνούς αλλά με πολύ καλή φήμη! Για να δούμε!  ;D Μπογιατίλα μυρίζει!  ;D ;D

 
Ήθελα να ρωτήσω αν κανείς στο forum έχει κάποιον από τους παρακάτω προενισχυτές:

1. UA 2-610 S

2. Neve 1073 DPD

3. Siemens V76

Τα 1 και 2 είναι mic/line, ενώ το 3 είναι μόνο mic (οπότε χρειάζεται κάποιο DI πρώτα).

Θα χρησιμοποιηθούν με synthesizers. Ψάχνω κάτι που να χρωματίζει τον ήχο και θα χρησιμοποιηθεί μαζί με ένα Manley Massive Passive. Μήπως το UA μαζί με το Manley δίνουν too much tubey ήχο, άραγε;

Νικόδημε;;  :D

 
Γιάννη νομίζω σου έχω πει την άποψη μου για το θέμα της προενίσχυσης των πλήκτρων  ;)...

Για τα προενισχυτάκια που αναφέρεις η άποψη μου (σε σχέση με πλήκτρα πάντα) είναι η εξής....αναφέρεις 2 επανεκδόσεις και μια αυθεντική εκδοχή. Για την μία επανέκδοση δεν μπορώ φυσικά να έχω άποψη για το πόσο πετυχημένη είναι γιατί κονσόλες της Universal έχω δει μόνο σε φωτογραφίες  ;D ;D ;D ;D ....παρ'όλα αυτά θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή valve υλοποίηση, "καθαρή" αλλά και με χαρακτήρα....ίσως υπερτιμημένη λόγω ονόματος. Το 1073 από την άλλη, (τώρα τι 1073 είναι χωρίς το εκιού, άλλη ιστορία) είναι αυτό που θα περίμενε κάποιος που έχει επαφήμετην ευρύτερη έννοια του Neveish ήχου...αλλά αυτό και αν είναι υπερτιμημένο....και σίγουρα υπάρχουν εξίσου ή και πιο αξιόλογες (και γιατί όχι και πιο μοντέρνες) εκδοχές του συγκεκριμένου ήχου (από GreatRiver, Vintage Design, Avedis, BrentAverill, JLM Audio, Chandler.....κυριολεκτικά δεκάδες Neve clones).

Το V76 τώρα είναι άλλη ιστορία....όντως είναι πιθανότατα το κορυφαίο valve preamp που φτιάχτηκε αλλά.....που βρίσκεις,σε τι κατάσταση, ποιο μοντέλο (tab,Siemens), από ποιον ρακαρισμένο, με τι υλικά....και το κυριώτερο....

.....ζευγάρι??!!!???  χαχαχαχαχαχαχαχα

Εγώ θα σου πρότεινα αν θές να κινηθείς προς τον N ήχο, να ακούσεις οποσδήποτε τα GreatRiver....είναι η μία από τις 3 βασικές επιλογές μου σε πλήκτρα (οι άλλες 2 παρακάτω)....Θα σου πρότεινα και άλλα αλλά οι περισσότερες αντίστοιχες επιλογές περιλαμβάνουν και eq (που υποθέτω νιώθεις καλυμένος  ;)) είτε ανήκουν στην σειρά 500....

Αν θες να κινηθείς σε λυχνία αλλά με έναν πιο Vxx χαρακτήρα θα σου πρότεινα να ακούσεις τα A-Designs MP2 (έχω το MP1 και είναι εκπληκτικό) και τις 2-3 διαφορετικές υλοποιήσεις της Thermionic Culture....

Από εκεί και πέρα φυσικά υπάρχουν και απ'ευθείας κλώνοι του V76 από την Mercury κλπ κλπ  

Σε ότι αφορά το "too much tubey" θα σου πω πολύ απλά το εξής....δεν υπάρχει high end tube pre amp που με νορμάλ ρυθμίσεις (χωρίς να υπεροδηγήται στα όρια του δηλαδή) να ακούγεται "tubey"(υποθέτωντας ότι το αντιστοιχεί σε κάτι σαν muddy, oversaturated στα μεσαία κλπ).....αυτό συνήθως ισχύει σε υβριδικές καταστάσεις με starved λυχνίες σε χαμηλή τάση....μια σοβαρή προενίσχυση λυχνίας έχει αρκετό headroom για να ακούγεται "κρυστάλινη" όταν πρέπει και να υπεροδηγήται κατά βούληση.

Όπως σου είπα η μία αγαπημένη μου επιλογή είναι τα GR....και είναι η πιο "καθαρή"  ;D ;D

Οι άλλες δύο είναι είτε τα JLM Audio TG500 με τον σχεδόν "πρωτόγονο" και "μονολιθικό" τρόπο ενίσχυσης και το χαρακτηριστικό τραντζιστοράτο κλίπινγκ και ένα ζευγάρι Telefunken V672 με ένα πιο "στρόγγυλο" χαμηλομεσαίο ήχο,πολύ κοντά στα Neve αλλά (για τα δικά μου γούστα) πολύ πιο "δυνατό" και smooth (ίσως προτιμώ τους συγκεκριμένους μετασχηματιστές).

Σε όλες τις περιπτώσεις όμως αυτό που τελικά διαμορφώνει το τελικό αποτέλεσμα είναι η διαχείριση των transients σε συνδυασμό με ένα compression/soft clipping στάδιο που ακολουθεί....και εκεί το Culture Vulture και τα Distressors κάνουν θαύματα. Το ιδεατό λοιπόν είναι να έχω μια διαβάθμιση (πάντα στα πλαίσια του χρωματισμένου) από το σχεδόν transparent ως το "σχεδόν σάπιο" ;D ;D ;D

Αυτό που θέλω να πω λοιπόν είναι πως αυτό που ονομάζουμε "χρώμα" έχει να κάνει πιο πολύ με τον τρόπο που θα διαχειριστούμε τα transients (είτε μέσω του preamp είτε με "εξωτερική" βοήθεια), την αντίσταση της εισόδου (και την δυνατότητα να επεμβαίνουμε) και ιδιαίτερα με το I/O ballancing stage της προενίσχυσης....

the color is in the iron (nickel, steel...whatever :)).

Εδώ όμως θέλει λίγο προσοχή.....σε πολλές προενισχύσεις η direct είσοδος ΔΕΝ περνάει από τον μετασχηματιστή εισόδου και αν κάποιος θέλει να "χρησιμοποιήσει" την παρουσία του μετασχηματιστή στο signalpath θα πρέπει αναγκαστικά να καταφύγει στην χρήση DI....και μετά λες ποιο DI, active?, passive?, FET?..... ;D ;D

 
Last edited by a moderator:
Νικόδημε,

ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση και τις διευκρινίσεις. Τις υλοποιήσεις των Telefunken/Siemens τις έχω βρει από το εξής link:

http://www.hestudiotechnik.de/deutsch/studiobau/studiobau.htm

Έχει πολλά V7xx, δεν ξέρω ποιό να πρωτοδώ!  :D

Όσον αφορά στο Neve 1073 DPD, έχεις δίκαιο ότι από την στιγμή που δεν έχει το EQ δεν είναι και τόσο 1073. Στην πραγματικότητα ο Goeff Turner είχε πει ότι ουσιαστικά πρόκειται για ένα Neve 1262, γιατί στην πραγματικότητα αυτό είναι (αναφερόμενος βέβαια στα ηλεκτρονικά του). Σκέφτηκα λοιπόν ότι μια και έχω EQ και μιά και η υλοποίηση με το EQ ξεφεύγει αρκετά στην τιμή, ίσως να ήταν καλή λύση το 1073 DPD.

Για το Thermionic Culture, θυμάμαι ότι μπορούσα εύκολα να ξεχωρίσω στο κλιπ που σου είχα στείλει (με το Andromeda) την διαφορά στην επεξεργασμένη έκδοση. Οι αρμονικές θυμάμαι ότι ήταν ακουστές ακόμα και σε ηχειάκια 5 ευρώ!

Μήπως να σου στείλω ένα μικρό κλιπάκι με ένα bassline από ένα Moog (5-6 δευτερόλεπτα) να το περάσεις από ένα V76 ή το Great River να πάρω μία μικρή ιδέα;;

:)

 
Και μένα με ενδέφερε πάρα πολύ ο 1073dpd/dpa αλλά "σκιάχτηκα" από το υψηλό failure που έχει στο τροφοδοτικό του και έτσι θα προσανατολιστώ σε GR me-1nv που εχει ως ένα βαθμό το neve χαμηλομεσαίο αλλά είναι και πιο classy στα υψηλομεσαία του.

Nικόδημε έλαβα τα χαιρετίσματα, να'σαι καλά

 
OurDarkness είπε:
Όσον αφορά στο Neve 1073 DPD, έχεις δίκαιο ότι από την στιγμή που δεν έχει το EQ δεν είναι και τόσο 1073. Στην πραγματικότητα ο Goeff Turner είχε πει ότι ουσιαστικά πρόκειται για ένα Neve 1262, γιατί στην πραγματικότητα αυτό είναι (αναφερόμενος βέβαια στα ηλεκτρονικά του).
Neve 1262 δεν υπάρχει......υπάρχει 1272, το οποίο όμως δεν είναι mic preamp αλλά line amp στο bus section στις αντίστοιχες Ν κονσόλες εκείνης της περιόδου. Παρ'όλα αυτά πολύ  χρησιμοποιούν το 1272 (μετά τις ανάλογες μόντες....αντίστοιχα με τα Γερμανικά x72) ως mic preamps και ακόμη περισσότεροι κατασκευαστές τα κλωνοποιούν....όμως δεν είναι το ακριβώς αντίστοιχο του preamp section ενός 1073. Αυτό είναι το 1290 και σε αυτό αναφέρεται ο G.Tanner.

Τις υλοποιήσεις των Telefunken/Siemens τις έχω βρει από το εξής link:

http://www.hestudiotechnik.de/deutsch/studiobau/studiobau.htm

Έχει πολλά V7xx, δεν ξέρω ποιό να πρωτοδώ!  :D
 
....νομίζω ότι η συγκεκριμένη εταιρία είναι η πιο έγκυρη στο είδος....εγώ θα κοιτούσα πάντως προς την transistor πλευρά....V672, 272, 676, 276, 476, 376 κλπ κλπ

(η ομοιότητα στην κατάληξη "72" με το 1272 δεν είναι πιθανόν τυχαία καθώς όλα τα -72 είναι line amps από αντίστοιχες κονσόλες και όχι καθαρόαιμα preamps). Από την στιγμή που μιλάμε για συνθ και "χρώμα" οι απαιτήσεις σε gain δεν είναι είναι μεγάλες και τα -72 με τα 34-55db gain (χωρίς και με μοντα αντίστοιχα) σε καλύπτουν. 

Μήπως να σου στείλω ένα μικρό κλιπάκι με ένα bassline από ένα Moog (5-6 δευτερόλεπτα) να το περάσεις από ένα V76 ή το Great River να πάρω μία μικρή ιδέα;;

:)
....V76 δυστυχώς δεν έχω....αλλά πολύ ευχαρίστως να σου στείλω δείγματα από αρκετά άλλα.

Νικόδημε,

ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση και τις διευκρινίσεις.
you're welcome

:)

 
Ξέχασα να σου πω ότι έχω ένα παρόμοιο pre με τον 2-610, τον solo 610 ο οποίος κατά τη γνώμη μου είναι ένας από τους καλύτερους προενισχυτές που μπορεί να έχει κάποιος.

Έχει τόνους χρώματος και απίστευτη μουσικότητα και "in your face" ήχο χωρίς όμως να είναι σκληρός.

Αν βρω χρόνο σήμερα θα σου ανεβάσω synth περασμένο από 610 και flat για να τον ακούσεις.

 
haryy είπε:
Ξέχασα να σου πω ότι έχω ένα παρόμοιο pre με τον 2-610, τον solo 610 ο οποίος κατά τη γνώμη μου είναι ένας από τους καλύτερους προενισχυτές που μπορεί να έχει κάποιος.

Έχει τόνους χρώματος και απίστευτη μουσικότητα και "in your face" ήχο χωρίς όμως να είναι σκληρός.

Αν βρω χρόνο σήμερα θα σου ανεβάσω synth περασμένο από 610 και flat για να τον ακούσεις.
Αν έχεις χρόνο και υλικό ανέβασε και τίποτα άλλο γραμμένο με τον 610, μ ενδιαφέρει κι εμένα ν'ακούσω  ;)

 
fleamail είπε:
Αν έχεις χρόνο και υλικό ανέβασε και τίποτα άλλο γραμμένο με τον 610, μ ενδιαφέρει κι εμένα ν'ακούσω  ;)
Απ'όσο θυμάμαι ο haryy είχε κάνει ένα ωραίο μίνι blind test ανάμεσα στο 610 και στην προενίσχυση μιας κάρτας ήχου κατηγορίας presonus, m-audio, RME (δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά νομίζω κάτι τέτοιο).

Τα αποτελέσματα είχαν πολύ πλάκα αν θυμάμαι καλά  ;).....

 
Εγώ έχω απο το καλοκαίρι το LA-610 MkII 

και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος απο την προενίσχυση και το (opto)compression .

Η instrument είσοδος είναι καλή (αλλά γενικά προτιμώ του Avalon...) και το EQ του συνήθως άκομψο ,καμιά φορά χρήσιμο .... μάλλον... αμφιλεγόμενο  :-\

Πάντως ,έχω γράψει απο super clean ακ.κιθάρες , pop φωνές ,βιολί κλπ

μέχρι "καυτά" κρουστά ,"γρεζάτα ηλεκτρικά μπάσα και

"καβουρντισμένες" hip hop φωνές ....

Με προσοχή και ευλάβεια σου δίνει πολλές-χρήσιμες-μουσικές  χροιές .

Σε πλήκτρα πάντως δεν το έχω χρησιμοποιήσει εκτός απο μια φορά με ένα midi ακορντεόν .

Αυτά 

 
Ourdarkness, sorry για την καθυστέρηση..

Πέρασα ένα excerpt από τον 610 αφού χαμήλωσα λίγο το αρχικό κανάλι ώστε να βάλω gain και output στον προενισχυτή περίπου στη μέση.

Το ένα είναι με hiΖ αντίσταση και το άλλο με lowZ.

Eπίσης έκανα και μια εγγραφούλα με κιθάρες και φωνή με ένα ΑΤ4040 για τον fleamail αλλά και για να πάρεις μια καλύτερη γεύση από τον 610.

Οι εγγραφές για το τελευταίο έγιναν με low-Z.

Eπίσης έχει αλλαχτεί η λάμπα εισόδου (Telefunken 12ax7)

solo610test.zip

 

Attachments

haryy σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Θα τα ακούσω ενδελεχώς στο σπίτι και θα επανέλθω με σχόλια και απορίες.

 
Πρόσεξα τώρα ότι τα επεξεργασμένα είναι "stereo" σε σχέση με την mono πηγή αλλά είναι το ίδιο πράγμα αφού ένα καλώδιο μόνο έκανε το round-trip στον 610 και πίσω στην κάρτα οπότε μην ανησυχείς. Αν νομίζεις ότι χρειάζεσαι να ακούσεις και κάτι δικό σου, στείλτο μου να το περάσω από τον 610 και θα στο στείλω πίσω.

Με την ευκαιρία προσθέτω και ένα overdrive δείγμα για να ακούσεις και πως συμπεριφέρεται σε ακραίες καταστάσεις

floyd_trashed_610.wav

 

Attachments

Last edited by a moderator:
Όμορφο αυτό που έστειλες, μου άρεσε. :) Η κιθάρα ακούγεται super, ίσως τα φωνητικά να ήθελαν ένα ελαφρύ boost στις υψηλομεσαίες; Χρησιμοποίησες και για τα δύο το 610;

Στο On the run είναι η ιδέα μου ή μου φαίνεται ότι τα hi-hats έχουν χάσει λίγο από την ευκρίνειά τους, ειδικά στο LowZ? Αν είναι κάποιου είδους φυσικό ρολάρισμα συχνοτήτων (κάτι σαν EQ δηλαδή) φαντάζομαι θα αναδειχθεί σε κάποιο bass. Ίσως.

Επίσης μου φάνηκε ότι το sequence του EMS Synthi A, αναδεικνύεται ελαφρώς περισσότερο. Πάλι σαν να μπήκε λίγο EQ. Μου αρέσει ο χρωματισμός αυτός, φαντάζομαι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για tracking.. :)

 
Nαι όντως δεν είναι transparent, τα hh ακούγονται λίγο περισσότερο θαμπά.

Kατά τη γνώμη μου η 'δουλειά' γίνεται σε άλλες περιοχές συχνοτήτων όπως πρόσεξες και από το sequence  ;).

O Solo θεωρείται από τα καλύτερα Di-boxes για μπάσο αλλά μου αρέσει πάρα πολύ και σε ακουστικές και φωνές γιαυτό και το clip που ανέβασα.

Η φωνή είναι λίγο boomy γιατί ήμουν κοντά στο μικρόφωνο για να μην ακούγεται πολύ ο ήχος του δωματίου. Αλλά πάνω κάτω έτσι ακούγεται ο Solo.

Τα δείγματα πάντως είναι flat.

Ελπίζω να πήρες μια καλή ιδέα. :)

 
Haryy,

πως ανταποκρίνεται το UA610 όταν έχεις χαμηλό input (από οποιαδήποτε πηγή) και αυξάνεις το gain μέσα στο ίδιο το UA610?

 
Δίνει περισσότερο όγκο και κορμό στον ήχο αλλά παράλληλα τον θολώνει κιόλας (δεν εννοώ περαιτέρω μείωση στα πρίμα), δηλαδή τον κάνει πιο δισδιάκριτο και απλώνει λίγο τα transients.

Πιο.. vintage δηλαδή.

Όλα αυτά αν δώσεις πολύ input και κρατάς περίπου στη μέση το output.

Αν δώσεις παραπάνω output και μειώσεις το input για να έχεις το ίδιο level, τότε ο ήχος σκληραίνει και γίνεται πιο "σιδερένιος", κάτι όχι τόσο ευχάριστο στα αυτιά μου.

 

Trending...

Νέα θέματα