Δυναμικοί επεξεργαστές και EQ: Analog Outboard vs Soft Plugins

αν και δεν τα άκουσα απο τα monitor

και στις 2 περιπτώσεις μου άρεσαν τα

testEQ1_2.wav

testEQ2_2.wav

από ηχειάκια των 10 euro που τα άκουσα πάλι καλά που ακούστηκε και κάτι  :D 

 
Στα κλιπάκια που έστειλα όλα τα xxx_1.wav είναι επεξεργασμένα από ένα Manley Massive Passive ενώ όλα τα xxx_2.wav είναι επεξεργασμένα από ένα GML 8200. Σε αυτά τα συγκεκριμένα κλιπάκια κι εγώ προτιμώ τα xxx_2.wav.

 
nikodemos είπε:
ένα τελευταίο upload από εμένα για το συγκεκριμένο θέμα.....μπορείτε να το πάρετε και σαν κουίζ ;)

ανεβάζω λοιπόν κάποια κλιπάκια με διαφορετικές εκδοχές ενός μάστερ, στις οποίες το compression & EQ έχει γίνει είτε αναλογικά (outboard) είτε ψηφιακά (plugins)....για να γίνει λίγο πιο δύσκολο το πράγμα έχω ανεβάσει 4 κλιπάκια και όχι 2, χωρίς όμως αυτό αναγκαστικά να σημαίνει πως είναι 2+2.....επιπρόσθετα όλες οι εκδοχές είναι hard limited και dithered στα 16bit, κάτι που ίσως κάνει πιο δύσκολη την επιλογή ;D

Επέλεξα ένα δείγμα με μοντέρνο (αρκετά ακραίο ;)) μέταλ ήχο (ντόπιο ;D), γιατί είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ...αν υπάρξει ενδιαφέρον μπορούμε να το επαναλάβουμε και με κάτι τελείως διαφορετικό (ακουστική jazz, electronica, indie rock κλπ)

Περιμένω να μου πείτε ποιό ή ποιά θεωρείτε καλύτερα και ποιό ή ποια είναι τι (αναλογικό-ψηφιακό) χωρίς βέβαια να χρειάζεται να ταυτίζονται οι 2 απαντήσεις ;)....αν υπάρχει και αιτιολογία, ακόμη καλύτερα ;D

http://rapidshare.com/files/143320061/Metal_Master_A.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320062/Metal_Master_B.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320063/Metal_Master_C.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320064/Metal_Master_D.wav.html

Αν θεωρήτε πως είναι απαραίτητο το unmastered mix σαν reference, πείτε μου....

...enjoy

Ωπ πως το έχασα το συγκεκριμένο ο κάφρος τόσο καιρό Νικόδημε σγχώρα μεεεεεε!  :D

Το Α και το C μου φάνηκαν κακοκομπρεσαρισμένα, τα Β και D δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα. Το Β είχε πολύ καλό eq αλλά στο D κάτι δεν πρέπει να πήγε καλά.

Τώρα για το τι είναι outboard και τι plugin ντεν κσέρει καρντιά μου ένας απλός κάφρος είμαι με -1 κάρμα στην ηχοληψία και το μάστεριγκ :)

Τα καφροκλιπ με φτιάξανε πάντως, καλή δουλειά γενικά ;)

 
Jasemeister thanks για το ενδιαφέρον ;)

Κατ'αρχάς θα συμφωνήσω και εγώ με την επιλογή σου (Β)...θα με ενδιέφερε και εσύ αλλά και όποιος άλλος θέλει βέβαια να εμβαθύνειw λίγο περισσότερο στους λόγους που θα χαρακτήριζες το ένα καλό και το άλλο κακό, είτε σε ότι αφορά το compression είτε το EQ (Θα επανέλθω και εγώ με μια τοποθέτηση - θα προτιμούσα να ακουστούν και άλλες απόψεις - για αρχή θα θυμίσω αυτό που έγραψα πριν "είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ"...με το "ιδιαίτερες" εννοώ πως πολλές φορές υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στο τεχνικά σωστό, στο αποτελεσματικό και σε αυτό που είναι το πιο οικείο για το αυτί μας - με το τελευταίο μάλλον να είναι το πιο ουσιαστικό).... σκοπός των συγκεκριμένων κλιπ, αυτών που προηγήθηκαν και θα ακολουθήσουν, αλλά και του θέματος γενικότερα είναι να καταδείξουν την ιδιαιτερότητα και την διαφορετική φύση της κάθε μουσικής στο συγκεκριμένο τομέα που καλούμαστε να επεξεργαστούμε .....έχωντας όλα αυτά τα "εργαλεία" στα χέρια μας, είτε ψηφιακά είτε αναλογικά, κάνουμε την καλύτερη "ανά περίσταση" επιλογή...και είναι πολύ πιθανόν ο επεξεργαστής που έδωσε πολύ καλά αποτελέσματα την μία φορά, να είναι τελείως ακατάλληλος κάποια άλλη....όπως και στις προενισχύσεις, δε νομίζω πως υπάρχει ένα compressor ή ένα EQ "to rule them all" ;)...Σίγουρα υπάρχει μια κατηγορία υλοποιήσεων με ανώτερα χαρακτηριστικά, τόσο σχεδιαστικά - κατασκευαστικά όσο και ηχητικά...κάτι που ισχύει και στις 2 κατηγορίες.

Αν και υπάρχει ήδη ένα θέμα με compression tips, ορίστε και 2 -3 βασικές συμβουλές....

- το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να μάθει κάποιος είναι ποιος ακριβώς είναι ο τρόπος που δουλεύουν οι δυναμικοί επεξεργαστές και EQ ανάλογα με τον τρόπο σχεδίασης τους (VCA, Opto, FET, Variable Mu -Parametric, shelving, notch filter, Passive EQ, "Pultec style" , tube eq, "ssl like" eq κλπ κλπ στα αναλογικά, αλλά ισχύει και στον τρόπο που "μιμούντε" τα χαρακτηριστικά τους τα ψηφιακά)...βλέπω πολλές φορές συγκρίσεις ανάμεσα σε τελείως ανόμοια πράγματα, κάτι που για μένα δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αλλά και δείχνει πως υπάρχει και μια γενικότερη σύγχυση στο όλο θέμα...

Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις διαφορετικές σχεδιάσεις και να προσπαθείς να βγάλεις παραπλήσια αποτελέσματα με τις "ίδιες" ρυθμίσεις παρά μόνο για να αποδείξεις το αυτονόητο, δηλαδή την διαφορετικότητα (και ίσως έτσι να επιλέξει κάποιος κατ'αρχάς ποια προσσέγγιση ταιριάζει κατά περίπτωση, καί όχι ποιό μοντέλο αυτό καθ'αυτό)

- όπως σε όλους τους τομείς της μουσικής δημιουργίας ο ανθρώπινος παράγωντας - χειριστής είναι ο πιο σημαντικός κρίκος της αλυσίδας...μιλάμε απλά για εργαλεία ;)

- Ακόμη και ο καλύτερος "χειριστής" με τα καλύτερα "εργαλεία" στην κατοχή του δεν πρόκειται να σώσει ένα κακοηχογραφημένο - κακοπαιγμένο - outof tune όργανο, φωνή ή  ένα κακό mix μέσω του compression & eq....

 
nikodemos είπε:
ένα τελευταίο upload από εμένα για το συγκεκριμένο θέμα.....μπορείτε να το πάρετε και σαν κουίζ ;)

ανεβάζω λοιπόν κάποια κλιπάκια με διαφορετικές εκδοχές ενός μάστερ, στις οποίες το compression & EQ έχει γίνει είτε αναλογικά (outboard) είτε ψηφιακά (plugins)....για να γίνει λίγο πιο δύσκολο το πράγμα έχω ανεβάσει 4 κλιπάκια και όχι 2, χωρίς όμως αυτό αναγκαστικά να σημαίνει πως είναι 2+2.....επιπρόσθετα όλες οι εκδοχές είναι hard limited και dithered στα 16bit, κάτι που ίσως κάνει πιο δύσκολη την επιλογή ;D

Επέλεξα ένα δείγμα με μοντέρνο (αρκετά ακραίο ;)) μέταλ ήχο (ντόπιο ;D), γιατί είναι ένα είδος με "ιδιαίτερες" απαιτήσεις τόσο στην μίξη όσο και στο μάστερ...αν υπάρξει ενδιαφέρον μπορούμε να το επαναλάβουμε και με κάτι τελείως διαφορετικό (ακουστική jazz, electronica, indie rock κλπ)

Περιμένω να μου πείτε ποιό ή ποιά θεωρείτε καλύτερα και ποιό ή ποια είναι τι (αναλογικό-ψηφιακό) χωρίς βέβαια να χρειάζεται να ταυτίζονται οι 2 απαντήσεις ;)....αν υπάρχει και αιτιολογία, ακόμη καλύτερα ;D

http://rapidshare.com/files/143320061/Metal_Master_A.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320062/Metal_Master_B.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320063/Metal_Master_C.wav.html

http://rapidshare.com/files/143320064/Metal_Master_D.wav.html

Αν θεωρήτε πως είναι απαραίτητο το unmastered mix σαν reference, πείτε μου....

...enjoy
Θα ηθελα να ακουσω και το unmaster. Οπως και αν εχει η δουλεια ειναι

πολυ ομορφη. Ενα ωραιο παραδειγμα για καποιες αποψεις οτι "οι ελληνες

μαστεραδες υστερουν" (απο καποιο ποστ του παρελθοντος).

Τι ακουσα.

Δυναμικες

Λαμβανω ως αναφορα το πιο χαμηλο που ειναι το α και κατεβαζω τα

υπολοιπα.

                          a 0    db

                          b-1.89 db

                          c-0.92 db

                          d-1.76 db

Αυτο για να μην "μπερδευτω" ως προς τα eq απο τις διαφορες στις δυναμικες.

Νομιζω λοιπον με πολυ μικρη επιφυλαξη οτι

Το α και το c εχουν το ιδιο eq

Το b και το d ομοιως με το d να υστερει του b γυρω στα -0,5dbακια απο

τους 120Hz και κατω.

Η ομοιοτητες των eq μου δειχνουν 2 ομαδες. Τις a-c και τις b-d.

Απο την συγγενια των δυναμικων στην ομαδα b-d βγαζω το συμπερασμα

οτι αυτη ειναι η digital.

Φυσικα ΔΕΝ "ακουσα" την ψηφιακη διαφορα εναντι της αναλογικης.

Τωρα το υλικο με παει σε Pantera, εαν πραγματι αυτη ειναι η επιθυμτη

προσεγγιση σε οτι αφορα το compresion θα εμενα στην ομαδα b-d.

Εαν παμε για ευρωπη θελει κι αλλο.

 
digisilence είπε:
Θα ηθελα να ακουσω και το unmaster. Οπως και αν εχει η δουλεια ειναι

πολυ ομορφη. Ενα ωραιο παραδειγμα για καποιες αποψεις οτι "οι ελληνες

μαστεραδες υστερουν" (απο καποιο ποστ του παρελθοντος).
:)

.....θα ανεβάσω το βράδυ το pre-master mix....

Τωρα το υλικο με παει σε Pantera, εαν πραγματι αυτη ειναι η επιθυμτη

προσεγγιση σε οτι αφορα το compresion θα εμενα στην ομαδα b-d.

Εαν παμε για ευρωπη θελει κι αλλο.
Ενδιαφέρουσα παρατήρηση ;)......νομίζω ότι όλοι οι "εμπλεκόμενοι" είναι ικανοποιημένοι με την αναλογία loudness / compression....η αλήθεια είναι πως και εγώ έχω παρατηρήσει μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα brickwall limiting στις αντίστοιχες Ευρωπαικές (metal) παραγωγές (ειδικά σε αυτές που προέρχονται από χώρες του πρώην "Συμφώνου της Βαρσοβίας" if you know what i mean ;))....προσωπικά με βρίσκει αντίθετο...μάλιστα επειδή είχα την τύχη - ατυχία να ακούσω κάποια mix "ανατολικοευρωπαικής" προελεύσεως πριν γίνει το master, με λύπη  διαπίστωσα πως το mixing γίνεται με βάση το brickwal limiting που πρόκειται να ακολουθήσει (ωστε να επιτευχθεί το απαραίτητο loudness) στο mastering....κάτιπου προσωπικά το θεωρώ ιδιαίτερα περιοριστικό αλλά και υποτιμητικό για τον mixing engineer....

....αλλά αυτό μάλλον είναι άλλη συζήτηση, σωστά?  ;)

 
...ανέβασα το pre-mastered από το metal κλιπάκι....

http://rapidshare.com/files/147748074/Metal_Pre.wav.html

..είναι χωρίς το fade στο τέλος και scaled down στα 16bit

Στα συγκεκριμένα κλιπάκια οι δικές μου προτιμήσεις είναι τα b & d , τα οποία και είναι όντως επεξεργασμένα ψηφιακά μόνο....γενικά (άποψη μου) στην συγκεκριμένη μουσική ταιριάζει μάλλον περισσότερο η ψηφιακή επεξεργασία καθώς η έλειψη "χρώματος" είναι μάλλον πλεονέκτημα στην προκειμένη περίπτωση...επίσης τα transients και το "ιδιαίτερο" συχνοτικό περιεχόμενο του συγκεκριμένου ιδιώματος είναι πιο εύκολο να δουλευτούν με την "χειρουργική" λογική των ψηφιακών επεξεργαστών.

...... σε άλλες μουσικές βέβαια ισχύει το ακριβώς αντίθετο (πάντα μιλάμε για την δική μου άποψη ;))...σαν παράδειγμα ανέβασα ένα μικρό δείγμα από ένα......μάλλον κάτι σαν ambient με τύμπανα θα το χαρακτήριζα....κομμάτι σε 2 διαφορετικές εκδοχές , συν το ανεπεξέργαστο stereo  mix.

Χωρίς να θέλω να προκαταλάβω κανέναν, προτιμώ σαφέστατα την εκδοχή Β , στην οποία η επεξεργασία έχει γίνει αναλογικά......παρά λοιπόν ότι το συγκεκριμένο (Β) κλιπ είναι σαφέστατα πιο "βαριά" συμπιεσμένο απ'ότι το Α μου δίνει την εντύπωση ότι είναι πολύ πιο "ανοιχτό", τόσο συχνοτικά όσο και σε ότι αφορά την στερεοφωνία...ίσως βέβαια αυτό έχει να κάνει ότι στον αναλογικό τομέα είναι πολύ πιο (πρακτικά) εύκολο να επέμβει κανείς λίγο διαφορετικά σε κάθε κανάλι (L-R). Στα μείον του Β είναι οτι το "βαρύ" και αργό valve compression συμπεριφέρεται λίγο "περίεργα" σε κάποια peaks των τομ, κάτι που όμως μάλλον θα έπρεπε να βελτιωθεί στην μίξη.

Στο Α έχουν χρησιμοποιηθεί το PSP vintage warmer 2 ως compressor και το Sony Oxford EQ, ενώ στο Β το Manley vari Mu ενώ αντί για eq έχει χρησιμοποιηθεί το Culture Vulture MV της Thermionic Culture με εκπληκτικά (για μένα ;)) αποτελέσματα, τόσο στην προσθήκη αρμονικών όσο και στην αίσθηση του χώρου. Και στα 2 το Limiting αλλά και το dithering έχει γίνει με το MP Pro της Kjaerhus με μάξιμουμ gain reduction 2-3db σε κάποια peak.....υπάρχει βέβαια μια μικρή διαφορά στο μέσο level λόγω διαφορετικού comp  ;)

http://rapidshare.com/files/147748075/ambient16_dITHered.wav.html 

http://rapidshare.com/files/147748076/ambientMAST_A.wav.html 

http://rapidshare.com/files/147748077/ambientMAST_B.wav.html

 
  Metal

Λοιπον Νικοδημε εγραψε το μιξ!!!!!!

Το ταμπουρλο με στελνει. Μπραβο!

Αυτο περιμενα να ακουσω και εαν μπορουσα να κανω καποια

παρατηρηση θα ηταν αυτη. Θα ηθελα να εχω αυτες τις υπεροχες

μυτες στο μαστερ.

Ambient

Μια διαφορετικη προσεγγιση σε eq που στοχο εχει την διασπορα.

Παραλληλα ομως αλλαζει τα φωτα στην αρχικη χροια της μιξης.

Γενικα στα "ατμοσφαιρικα" θεματα νομιζω οτι πρωτος στοχος

ειναι το "ανοιγμα".

http://rapidshare.com/files/149313509/AmbientEdit.wav.html

Βεβαια οπως εχουν πει και αλλοι περι ορεξεως καρπουζοπιττα ;D

nikodemos είπε:
...το mixing γίνεται με βάση το brickwal limiting που πρόκειται να ακολουθήσει (ωστε να επιτευχθεί το απαραίτητο loudness) στο mastering....κάτιπου προσωπικά το θεωρώ ιδιαίτερα περιοριστικό αλλά και υποτιμητικό για τον mixing engineer....

....αλλά αυτό μάλλον είναι άλλη συζήτηση, σωστά?  ;)
Καλο και επι του ειδους ενδιαφερον. Περιμενω την αποψη σου.

 
.....για να γίνει λίγο πιο slutty το "ξεχασμένο" αυτό θέμα, λέω να αραδιάσει ο καθένας τις απόλυτες επιλογές του στο θέμα eq & compression (analog ή plugin ή και τα δύο) ανά κατηγορία (tracking, mixing, buss comp κλπ κλπ) καθώς και το ένα και μοναδικό επεξεργαστή του είδους που δεν θα αποχωριζόταν ποτέ (πχ αν είσασταν ναυαγοί σε ένα ερημονήσι ;D ;D ;D ;D)......

Γιατί όπως λέει και ο σοφός λαός μας...."δείξε μου το compressor σου....να σου πω ποιός είσαι" ;D

ps. πιπεράτες φωτογραφίες εξοπλισμού και εμπεριστατωμένες τεχνικά αιτιολογήσεις του στυλ "τα σπάει, γ...ει και δέρνει, σπέρνει, κλωτσάει κ*λους, κλπ κλπ" είναι πάντα ευπρόσδεκτες ;)

 
...ξεκινάω εγώ λοιπόν....

tracking

comp:

EL Distressor kick,snare,drum room,bass,el.guitar....απλά τέλειο ;D

AMEK 9098(R.Neve) κυρίως φωνές και ακουστικά όργανα..πολύ γρήγορο VCA με πολύ "μουσικό" auto release

UREI 1176 για να είμαι ειλικρινής είχα στενές επαφές με έναν "ακριβή" κλώνο (κάτι που πλέον είναι αδύνατο) και όχι με το αυθεντικό ...αλλά παρ'όλα αυτά μου άρεσε πολύ περισσότερο από την επανέκδοση της UA....πολύ όμορφη "βρωμιά"

Tube Tech CL 1B ....αν και δεν τον έχω στην κατοχή μου, όσες φορές τον "συνάντησα" τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά, ειδικά σε ακουστικά όργανα....my favorite opto comp (τουλάχιστον ώσπου να αποκτήσω προσωπική άποψη για το LA 2A ;))

...υπό συνθήκες εκπληκτικό tracking comp  αποτελεί το Manley Vari Mu

EQ:

αν και γενικά το αποφεύγω στο tracking.....

TL Audio C2 υποτιμημένο valve eq με πολύ όμορφο boost στα χαμηλά μεσαία και πολύ ψηλά (air)...λίγο στενό στα πολύ χαμηλά αλλά πολύ μουσικό tube saturation...όταν "λείπει" αυτό το κάτι πχ από την φωνή ή το μπάσο κανεί πολύ καλή δουλειά.

Soundcraft 6000 onboard eq  πολύ περιορισμένο αλλά πολύ μουσικό, ειδικά για τύμπανα

Mixing

comp:

σε ότι αφορά το outboard, Distressors & AMEK είναι η επιλογή μου είτε σε μεμονωμένα tracks είτε σε group

(drum buss)....και τα 2 σε περιπτώσεις που μιξαρω ΟΤΒ ή απαιτείται ένα συγκεκριμένο "χρώμα"

σε ότι αφορά τα plugins εμπιστεύομαι απόλυτα τα sonnox oxford,PSP vintage warmer, kjaerhus golden ch,camel phat, ενώ σε grouping μου αρέσει πολύ και το Analog Signature Limiter της Nomad

EQ:

επίσης δεν το πολυχρησιμοποιώ.....αλλά αν χρειαστεί, εκτός από τα sonnox oxford eq (και ελπίζω σύντομα και το Algorithmix RED) όλες μου οι υπόλοιπες επιλογές είναι outboard (Lawo, EFT, TLA)....αποκάλυψη για μένα η ικανότητα του CultureVulture MV της Thermionic Culture να προσθέτει αρμονικές και να εμπλουτίζει το υψηλοσυχνοτικό περιεχόμενο...υπάρχουν βέβαια και αρκετά άλλα "ενδιαφέροντα" plugins ειδικά από την waves και την UAD.

Mix Buss

comp:

εδώ η απόλυτη επιλογή μου είναι το Manley vari mu.....νομίζω  πως είναι το καλύτερο Rock glueing comp....πολύ καλά επίσης για αυτή την δουλειά μου φάνηκαν (αν και είχα πολύ μικρή επαφή) τα API 2500 και τα περισσότερα buss comp που βασίζονται στο SSL4000 comp.

σε ότι αφορά τα plugins αυτά που νιώθω  πως προσφέρουν το απαραίτητο mojo που απαιτεί η θέση είναι τα PSP vintage warmer, Camel Phat, Nomad Analog signature, URS 1975&1980 comp, UAD LA2A, UAD Fairchild, Waves SSL comp

στο eq ισχύει σε γενικές γραμμές (για τα δικά μου γούστα πάντα)ότι και για το mixing

απόλυτη επιλογή γενικώς........EL Distressor.....τρομερά ευέλικτο και εύηχο, πολύ χρωματισμένο αν χρειαστεί, πραγματικό sound shaping εργαλείο και πολύ βολικό και όμορφο design.....a modern classic 

 
Νικόδημε,

γιά τσέκαρε αυτό εδώ..:

www.vertigosound.de

Έχω διαβάσει διθυραμβικές κριτικές. Πρόκειται για VCA compressor με πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τα οποία απογειώνονται με το expansion module...

 
OurDarkness είπε:
Νικόδημε,

γιά τσέκαρε αυτό εδώ..:

www.vertigosound.de

Έχω διαβάσει διθυραμβικές κριτικές. Πρόκειται για VCA compressor με πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τα οποία απογειώνονται με το expansion module...
....ενδιαφέρον, δεν το είχα υπ'όψη.....αρκετά "αλμυρή" τιμή πάντως ;D ;D ;D......

 
σε πρόσφατο τεύχος του SOS ο M.Brauer μιλάει για την μίξη του τελευταίου άλμπουμ των coldplay...το ενδιαφέρον είναι πως γίνεται εκετενής αναφορά στην "ιδιαίτερη" προσέγγιση του M.Brauer στο θέμα compression ("brauerizer"....έχει κατοχυρώσει το όνομα σαν πατέντα ο θεός ;D ;D ;D) καθώς και στην εντυπωσιακή συλλογή του από comps......

πολύ ενδιαφέρον και το προσωπικό website του Michael Brauer με πολλά άρθρα του από περιοδικά, απόψεις του γύρω από το mixing (με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε ότι αφορά το compression) και φυσικά "τρελό" υλικό για τους gear maniacs....enjoy ;)

 
....μια και μιλάμε για compressors σκέφτηκα να αναφέρω την ύπαρξη ενός ακόμα "νέου" προιόντος....το "νέο" σε εισαγωγικά γιατί μιλάμε γιά άλλο ένα stereo buss comp βασισμένο στο θρυλικό buss compressor της SSL 4000 κονσόλας.

Πρόκειται λοιπόν για ένα VCA stereo buss comp από την TK Audio η οποία είναι το "alter ego" της Vintage Designs (ουσιαστικά είναι η φίρμα κάτω από την οποία η VD θα κυκλοφορεί πιο μοντέρνες σχεδιάσεις πέρα από τις έως τώρα κλασσικές discrete & transformer ballanced)...πέρα από τις σαφέστατες ομοιότητες με όλα τα SSL βασισμένα comps το συγκεκριμένο έχει και κάποιους πολύ ενδιαφέροντες νεωτερισμούς......πρώτα απ'όλα υπάρχει ένα Blend ρυθμιστικό το οποίο καθορίζει την αναλογία "καθαρού" και επεξεργασμένου σήματος, κάτι που καθιστά πολύ απλή την χρήση του σε παράλληλη επεξεργασία (...ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν υπάρχει σαν option σε ΟΛΑ τα συγχρονα compressors αυτό ::)....anyway)......επίσης υπάρχει mute switch που αποκόπτει το "καθαρό" σήμα από την έξοδο διευκολύνωντας το monitoring και την ρύθμιση του compression. Τέλος υπάρχει επιλογή dual/single sidechain detector.....

http://www.tkaudio.se/BC1.htm

Από όσο το έψαξα έχει πάρει πολύ καλά reviews.....ενώ και η τιμή του (γύρω στο χιλιάρικο...αρκετά πιο χαμηλά από τον σχετικό ανταγωνισμό) είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ;)

...έχω ψιλοψηθεί ;D ;D ;D ;D.....έχει κανείς κάποια άποψη?

...επίσης πόσο πετυχημένα θεωρείται τα διάφορά "ssl buss comp" plugins (Waves, Duende, Urs) σε σχέση με τις hardware εκδοχές (SSL G Comp, Alan Smart αλλά και τα διάφορα ssl clones βασισμένα στο GSSL)?

έχω ακούσει μόνο την εκδοχή της Waves και το URS1980 comp ....της waves  αν και πολύ καλό buss comp δεν ήταν και τόσο κοντά στις hardware εμπειρίες μου (G384 και 1-2 GSSL με διάφορα VCA's) ενώ της URS νομίζω πως πλησιάζει πιο πολύ (ειδικά σε πιο ακραίες ρυθμίσεις) και γενικά το θεωρώ πολύ πετυχημένο (ειδικά σε σχέση με το "1980" στο όνομα του ;D ;D)

....γενικά σας αρέσει αυτό το SSL style compression?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Eμένα από την άλλη δεν μου πολυαρέσουν οι character compressors, προτιμώ το σήμα μου να διαμορφώνεται από τον preamp και το eq και έπειτα να κομπρεσάρω ανάλογα το πως θέλω να ακούγεται το υλικό μου με VCA ή OPTO compression το οποίο όμως θα αφορά ακριβώς αυτό, τον τρόπο δηλαδή που θα δουλεύει η συμπίεση, δεν θέλω και μόνο που θα περνάει το σήμα από μέσα να μου αλλάζει τον τονικό χαρακτήρα (πολλοί επεξεργαστές το κάνουν αυτό δυστηχώς).

Όσο αφορά σε επιλογές, αν και δεν έχω κάτι σε hardware αυτή τη στιγμή, τα μοντέλα που θα μου καλυπταν πλήρως τις ανάγκες μου θα ήταν ο Buzzaudio SOC1.1 (opto)

soc1.1frontmed.gif


o οποίος φημίζεται για το εξαιρετικά διάφανο compression του, και ο Daking FET compressor II που δίνει και το απαραίτητο χαρακτήρα του compression σε ελαφρές δόσεις άμα και όπου χρειάζεται

daking_fet_comp.jpg
και o οποίος έχει και προσομοιώσεις release time από διάσημα μοντέλα (fairchild, neve 33609). Tώρα για το κατά πόσο το πετυχαίνει είναι άλλο θέμα αλλά τουλάχιστον ένα plugin που τον εξομοιώνει (antress modern plugins) έχει τον 33609 και όντως στο Plug-in ακούγεται αρκετά σαν 33609!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
haryy είπε:
Eμένα από την άλλη δεν μου πολυαρέσουν οι character compressors, προτιμώ το σήμα μου να διαμορφώνεται από τον preamp και το eq και έπειτα να κομπρεσάρω ανάλογα το πως θέλω να ακούγεται το υλικό μου με VCA ή OPTO compression το οποίο όμως θα αφορά ακριβώς αυτό, τον τρόπο δηλαδή που θα δουλεύει η συμπίεση, δεν θέλω και μόνο που θα περνάει το σήμα από μέσα να μου αλλάζει τον τονικό χαρακτήρα (πολλοί επεξεργαστές το κάνουν αυτό δυστηχώς).
...βρισκόμαστε στις αντικρυνές όχθες haryy :) :)......εγώ θεωρώ τα compressor ως το πιο ευέλικτο sound shaping εργαλείο (και το πιο παρεξηγημένο σε ότι αφορά την χρήση του στην Ελλάδα) ειδικά όταν έχει "χαρακτήρα"...είμαι ικανός να ξοδέψω άπειρες ώρες για να βρω τον κατάλληλο συνδυασμό preamp - comp κατά το γράψιμο...πολλές φορές χρησιμοποιώ το compressor ως ένα ακόμα gain stage (χωρίς gain reduction) για να προσθέσει τον "χαρακτήρα" του στην ηχητική αλυσίδα, άλλες φορές χρησιμοποιώ 2 ή και 3 διαφορετικά comps σε σειρά ή παράλληλα για να πετύχω το επιθυμητό αποτέλεσμα (και ως leveling - gain reduction αλλά και ως χροιά) ενώ πολλές φορές τα χρησιμοποιώ με την λογική που θα χρησιμοποιούσε κάποιος ένα eq κλπ κλπ....και τα πράγματα είναι ακόμη πιο "τραγικά" στην μίξη ;D ;D ;D ;D

Γενικά τείνω να βασίζομαι όλο και περισσότερο στο να δοκιμάζω διαφορετικούς συνδυασμούς της αλυσίδας "μικρόφωνο - προενίσχυση - compression" και στο κατάλληλο ανά περίσταση μεταξύ τους matching βγάζωντας σχεδόν τελείως το eq από την εξίσωση....

α......και  +1 για Daking.......το FET II είναι πολύ "δυνατό"...ευχαρίστως θα είχα ένα ζευγάρι ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top