Πόσο επηρεάζει το έντονο compression την ακοή?

Αργύριος Βασιλείου

Shelter

Δυνατό μέλος
Μηνύματα
2,497
Πόντοι
938

Το πραγματικο βασανιστήριο ήταν ότι βάλανε τα καημενα τα ζωακια να ακουνε Αντέλ για μια βδομάδα.

Κατα τα άλλα θυμηθηκα την πρώτη φορά που άκουσα το All hell breaks loose των Destruction και είχα πονοκέφαλο και εμβοές για 3 μέρες.
 
Οποιαδήποτε επέμβαση σε μία φυσική διαδικασία είναι ασύμβατη με τον ανθρώπινο οργανισμό (αλλά και τα περισσότερα θηλαστικά). Το μόνο ζήτημα, είναι το "για πόσο" και "σε ποιο βαθμό", και βλέπω πως εδώ υπερέβησαν κάθε μέτρο: δεν υπάρχει ον που να ακούει επί μία εβδομάδα το ίδιο πράγμα και να μην αισθανθεί δυσφορία σε ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο, είτε είναι κομπρεσαρισμένο, είτε δεν είναι.
 
Οποιαδήποτε επέμβαση σε μία φυσική διαδικασία είναι ασύμβατη με τον ανθρώπινο οργανισμό (αλλά και τα περισσότερα θηλαστικά). Το μόνο ζήτημα, είναι το "για πόσο" και "σε ποιο βαθμό", και βλέπω πως εδώ υπερέβησαν κάθε μέτρο: δεν υπάρχει ον που να ακούει επί μία εβδομάδα το ίδιο πράγμα και να μην αισθανθεί δυσφορία σε ψυχολογικό και σωματικό επίπεδο, είτε είναι κομπρεσαρισμένο, είτε δεν είναι.
Πέραν της πλάκας,

Το πραγματικο ερώτημα είναι συμβατό με αυτο που γράφεις. Δηλαδή τι συμβαινει με την ακουστική υγεία ανθρώπων που για επαγγελματικούς λόγους εκτείθενται καθημερινά σε υψηλής έντασης ήχους (μουσικούς ή μη) που να ειναι και τονισμενοι συχνοτικα σε συγκεκριμένη περιοχή.

Και το αποτέλεσμα φυσικά είναι οτι υφιστανται μονιμη ακουστική βλάβη.

Αυτό εγείρει διάφορες συζητήσεις σχετικά με το πως προστατεύεται η υγεία τους.
 
Εδω βεβαια δε μιλαμε απλα για δυσφορια, αλλα για ζημια στο τυμπανο.

Και το ερωτημα ειναι το εξης: Μιλανε για μη- κομπρεσσαρισμενο σημα στα 102 db, και για κομπρεσσαρισμενο σημα στο ιδιο αντιληπτο επιπεδο ( perceived loudness).

Με ποια σταθμιση εγινε αυτο; Διοτι η σταθμιση που εχουν τα μηχανηματα της αγορας αφορα την ανθρωπινη ακοη. Ειναι σιγουρο οτι η ακοη των χαμστερ δε θα ειναι ευαισθητη στις ιδιες συχνοτητες, οποτε αν δεν εχεις σταθμιση που αφορα τη δικη τους ακοη, μπορει η σταθμη των συχνοτητων που
παρουσιαζει ευαισθησια το τυμπανο τους να ειναι εντελως διαφορετικη.

Λογικα θα πρεπει να το ελαβαν υποψη τους αυτο. Το ελπιζω δηλαδη, για να μην πηγε τουλαχιστον αυτη η θυσια χαμενη, αν και εφοσον αισθητικα το κομπρεσσαρισμα ειναι χαλια, ετσι και αλλιως χαμενη πηγε, τιποτα δεν μπορει να μας σωσει απο τη μλκια μας.


 
Λοιπόν με ιντρίγκαρε και έριξα ένα γρήγορο διάβασμα στη μελέτη, είναι η παρακάτω btw

Καταρχάς, το κεντρικό σημείο της εργασίας έχει να κάνει με το εξης. Σχεδόν όλες οι μελέτες που κοιτάνε το πως δυνατοί ήχοι/μουσική επηρεάζουν/επιβαρύνουν την ανθρώπινη ακοή (και κατ'επέκταση ορίζουν το όριο του τι είναι ασφαλής έκθεση) βασίζονται λέει στο ότι η κατανομή της ηχητικής ενέργειας στο σήμα που ακούμε είναι (περίπου) Gaussian (equal energy hypothesis). Αυτό για να προσπαθήσω να το θέσω μπακάλικα πάει να πεί ότι έχουμε μια μέση στάθμη έντασης/ενέργειας και σχεδόν όλα παίζουν εκεί γύρω, άλλα λίγο πιο σιγά άλλα λίγο πιο δυνατά, αλλά δεν έχουμε συχνά ήχους που να είναι τρομερά πιο δυνατοί ή πιο σιγανοί απο το μέσο. Σαν παραδοχή αυτό έχει μια λογική και μπορεί να θεωρηθεί βάσιμο για τους περισσότερους ήχους που μας περιβάλλουν, συμπεριλαμβανομένης και της μουσικής.

Αλλά αν έχουμε ένα σήμα που είναι διαφορετικό και εχει μη-Gaussiaνά χαρακτηριστικά, τότε έχουν νόημα αυτά τα όρια? Αναφέρει μάλιστα με το καλημέρα στην εισαγωγή ως παράδειγμα ενος μη-Gaussian ήχου τον κρότο ενός πυροβολισμού. Οπότε μπαίνει το εύλογο ερώτημα: αν εγώ "καταναλώσω" ηχητική ενέργεια συνολικής ποσότητας Χ με τη μορφή ενός τραγουδιού (με τα νορμάλ σκαμπανεβάσματα της έντασης του) για 30 δευτερόλεπτα (οπότε ισχύει το equal energy/Gaussian hypothesis) και μετά "καταναλώσω" την ίδια ακριβώς Χ ποσότητα ηχητικής ενέργειας, αλλά αυτή τη φορά αντί για 30 δευτερόλεπτα βόμβου έχω 30 δευτερόλεπτα σιωπής με διάσπαρτους μέσα κρότους/πυροβολισμούς (non-Gaussian), είναι ίδια η επιβάρυνση στην ακοή μου? 'Η αν πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση, αν είναι ένας τελείως σταθερός βόμβος 30 δευτερολέπτων με το ίδιο συνολικό ποσό ενέργειας X? Παρόλο που συνολικά το αυτί μου δέχθηκε το ίδιο ποσό ενέργειας Χ εν τέλει φαίνεται ότι η επιβάρυνση δεν είναι ιδια στα 3 σενάρια. Αυτό δεν προέρχεται απο τη συγκεκριμένη έρευνα μόνο, προυπάρχει βιβλιογραφία.

Οι συγραφείς εδώ ουσιαστικά λένε ότι τα μοντέρνα delivery formats, λογω του compression, πάνε την ηχητική πληροφορία της μουσικής απο (σχεδόν) Gaussian σε μη-Gaussian. Δείχνουν μάλιστα πως το compression κάνει την κατανομή των RMS levels αισθητά πιο λεπτοκυρτική. Εν πάση περιπτώση, το ζουμί είναι ότι λόγω του compression τα σημεία του σήματος που ήταν χαμηλά (και στα οποία το αυτί μας θα "ξεκουραζόταν") πλεόν δεν υπάρχουν - ή μάλλον δεν είναι τόσο χαμηλά ώστε να ξεκουραστεί το αυτί το ίδιο. Και ενώ η συνολική ενέργεια μπορεί να είναι ίδια, απ'ότι φαίνεται η υπερ-κομπρεσσαρισμένη μουσική είναι αισθήτα πιο επιβλαβής. Tώρα κατα πόσο και τι ακριβώς δεν κατάλαβα, ξεκινάνε να μιλάνε για κλινικά και MEMRs και κοχλείες και δε ξέρω τι και πελάγωσα, δε ξέρω απο αυτά.

Τελος, επειδή κλασσικά αν ένα άρθρο δημοσιογραφικό περιγράψει άρθρο επιστημονικό με έστω στοιχειώδη ακρίβεια θα επέλθει το τέλος του κόσμου, να σας πω οτι τα χαμστεράκια δεν ακούγανε Adele για μια βδομάδα αλλα υπέστησταν το καθένα 1 listening session των 4 ωρών. Επίσης, ο λόγος που διαλέξανε τα χαμστεράκια (guinea pigs βασικά) είναι επειδή το hearing sensitivity και range τους είναι πάρα πολύ κοντά στο ανθρώπινο (τι μαθαίνει κανείς).
 
Επίσης, ο λόγος που διαλέξανε τα χαμστεράκια (guinea pigs βασικά) είναι επειδή το hearing sensitivity και range τους είναι πάρα πολύ κοντά στο ανθρώπινο (τι μαθαίνει κανείς).

Thanks, νομισα οτι απλα αυτα ειχαν προχειρα, διοτι τραβανε γενικα πολυ ζορι τα καημενα σε διαφορα πειραματα, και σε αυτα ξεσπασαν :ROFLMAO:
 
Ας βαλουμε και την κομματαρα.

Σε spoiler ομως, αν δεν ειστε σε καλη διαθεση προσπεραστε.



 
Πάντως και την λέξη να δουμε ετοιμολογικά , compression = συμπίεση.
Και ώς γνωστόν ότι έχει πίεση δεν είναι καλό με καμία έννοια .
 
Taylor Swift, Billie Eilish και γενικά όλη αυτή η μουσική, εντελώς κομπρεσαρισμένα. Της Lady Gaga φτάνουν ακόμα και -5 LUFS integrated κάποια από τα καινούρια. Κάποιος είχε γράψει ότι φτάνουν ακόμα και -3 LUFS αλλά δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο. Το σίγουρο είναι ότι κουράζουν τα αυτιά μου. Το έπαθα και όταν άκουσα τα πρόσφατα άλμπουμ της Σάττι και της Τάμτα.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top