Ένας χρόνος χωρίς τον Βαγγέλη Παπαθανασίου

Για το όνομα καμία αντίρρηση.

Για το κτίριο.....πολλές.

 
Για το όνομα καμία αντίρρηση.

Για το κτίριο.....πολλές.
Tι έχει το κτίριο? Καλό μου φαίνεται, εσωτερικά τουλάχιστον. Πρώτη φορά το βλέπω, διάβασα ότι ήταν για αρκετά χρόνια στο "φτιάξιμο".

 
Tι έχει το κτίριο? Καλό μου φαίνεται, εσωτερικά τουλάχιστον. Πρώτη φορά το βλέπω, διάβασα ότι ήταν για αρκετά χρόνια στο "φτιάξιμο".
Εγώ στο εξωτερικό σκάλωσα.

 
Εγώ στο εξωτερικό σκάλωσα.
Γιατί βρε συ? Ωραίο φαίνεται. Καθαρό, με τα μάρμαρα του, τα μεγάλα του τζάμια, την ψεύτικη πρασινάδα του, την ονοματάρα του Βαγγέλη από πάνω... Όπως και να'χει καλό είναι που επιτέλους άνοιξε, γιατί απ'ότι διαβάζω υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές τα τελευταία χρόνια.

 
Γιατί βρε συ? Ωραίο φαίνεται. Καθαρό, με τα μάρμαρα του, τα μεγάλα του τζάμια, την ψεύτικη πρασινάδα του, την ονοματάρα του Βαγγέλη από πάνω... Όπως και να'χει καλό είναι που επιτέλους άνοιξε, γιατί απ'ότι διαβάζω υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές τα τελευταία χρόνια.
Τι να σου πώ...ξέρω γω, τι πήγαν να κάνουν εκει ;

2όροφο ουρανοξύστη;

Να πω δεν έχει πολύ ωραία τοπική αρχιτεκτονική η περιοχή ; Και ο Βόλος και το Πήλιο....

 
Τι να σου πώ...ξέρω γω, τι πήγαν να κάνουν εκει ;

2όροφο ουρανοξύστη;
? To κτίριο είναι παλιό, έτσι το βρήκαν, ανακαίνιση έκαναν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι να σου πώ...ξέρω γω, τι πήγαν να κάνουν εκει ;

2όροφο ουρανοξύστη
Ωραιο μου φαινεται ,αλλα αυτο ειναι υποκειμενικο. Το θεμα με τον ηλιο θα με προβληματιζε καθως δεν ξερω εαν οι υαλοπινακες κοβουν τη θερμικη ακτινοβολια οσο χρειαζεται, εκτος εαν το εχουν προσανατολισει καταλληλα. 

Εδω που τα λεμε , ενα "Vangelis" οπως ηταν το καλλιτεχνικο του , το χρειαζοταν η επιγραφη

 
? To κτίριο είναι παλιό, έτσι το βρήκαν, ανακαίνιση έκαναν.
Καλά δεν είπα ότι φταίνε οι τωρινοί.....γενικά μιλάω ?

Ωραιο μου φαινεται ,αλλα αυτο ειναι υποκειμενικο.
Μεγάλη κουβέντα, μπορώ να επιχειρηματολογήσω και αντικειμενικά", είδη έκανα την αρχή με την αγνόηση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της περιοχής, αλλά μην χαλάσω το νήμα με άσχετα θέματα.

Π.χ. αυτό το ημικυκλικό αέτωμα τι παριστάνει;

Πολύ εργολαβικό.

Ας το χωρίς, να το δούμε σαν (με πολυ καλη διάθεση και αφαίρεση) σαν μια μινιμαλ κατασκευή με bauhaus  επιρροές. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Π.χ. αυτό το ημικυκλικό αέτωμα τι παριστάνει;
Αν δεν το λεγες δε θα το έβλεπα ?( από τη φωτό τουλάχιστον) ,πράγματι λίγο αχρειαστο αλλά οκ...

Πάντως έχει πολύ καλό πολιτισμικό επίπεδο ο Βόλος και αυτό το αναδεικνύειε αυτό το θεατρο

 
Αν δεν το λεγες δε θα το έβλεπα ?( από τη φωτό τουλάχιστον) ,πράγματι λίγο αχρειαστο αλλά οκ...

Πάντως έχει πολύ καλό πολιτισμικό επίπεδο ο Βόλος και αυτό το αναδεικνύειε αυτό το θεατρο
Είναι όμορφη πόλη ο Βόλος ναι.

 
Με μεγάλη καθυστέρηση διάβασα αυτό το Post. Τα περισσότερα έχουν γραφεί ήδη. Το μόνο που έχω να προσθέσω μάλλον να επισημάνω είναι ότι είναι ο Μεγάλος Δασκαλος και πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής και όχι μόνο μουσικής. Από εδώ και στο εξης θα καταλάβουμε και θα εκτιμήσουμε πολύ περισσότερο, πόσο σημαντικό είναι το έργο του , με την εξέλιξη της τεχνολογίας όλα τα συγρονα μουσικά εργαλεία είναι επηρεασμένα από τους ήχους του και τη μεθοδολογία του . Software - Hardware - Soundbanks όλοι οι επιτυχημένοι συγχρονοι soundesigners (Δες Eric Persing ,Kevin Schroeder κλπ) και Developers είναι προφανέστατο ότι έχουν ώς ακουστική σταθερά τον ήχο του. Μέχρι και τα ονόματα που δίνουν στα Presets των Synthesizers σχετίζονται ( Δες omnisphere , u-he , Dune κλπ κλπ).

Παντα το έργο των πρωτοπόρων αναγνωρίζεται μετά θάνατον. Σχετικό παραδειγμα Χριστόφορος Κολόμβος?(για όποιον έχει δει και την ταινία). ... 









Αγωνιστικούς χαιρετισμούς .....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παντα το έργο των πρωτοπόρων αναγνωρίζεται μετά θάνατον. 
Ε όχι και μετά θάνατον, τον Παπαθανασίου τον ξέρουν και οι πέτρες σε όλο τον πλανήτη. Αυτό που μπορεί να γίνει μετά θάνατον και ευχόμαστε όλοι είναι η κυκλοφορία του μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ακυκλοφόρητου συνθετικού έργου που είχε, μπροστά στο οποίο η γνωστή δισκογραφία του αποτελεί μόνο ένα ελάχιστο μέρος.

Για τον Κολόμβο δεν θες να μάθεις...? Η ταινία δεν έχει και πολύ σχέση με τα εγκλήματα που φαίνεται ότι κι αυτός έκανε.

 
Ε όχι και μετά θάνατον, τον Παπαθανασίου τον ξέρουν και οι πέτρες σε όλο τον πλανήτη. Αυτό που μπορεί να γίνει μετά θάνατον και ευχόμαστε όλοι είναι η κυκλοφορία του μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ακυκλοφόρητου συνθετικού έργου που είχε, μπροστά στο οποίο η γνωστή δισκογραφία του αποτελεί μόνο ένα ελάχιστο μέρος.

Για τον Κολόμβο δεν θες να μάθεις...? Η ταινία δεν έχει και πολύ σχέση με τα εγκλήματα που φαίνεται ότι κι αυτός έκανε.


Εννοείται Συμφωνώ ,,,, αλλά δυστυχώς βλέπω ακόμα επικριτές του. Έχω συναντησει πολλους και κατ ιδίαν και έχουμε ανοιξει έντονες συζητησεις , ...   και θέλω να πώ ότι μετά θάνατον ίσως πεισθεί για το έργο του ακόμα και ο τελευταίος. Ιδίως αυτοί που ασχολουνται σε βάθος με τη μουσική. 

 
Ιδίως αυτοί που ασχολουνται σε βάθος με τη μουσική. 
Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν. Οι υπόλοιποι είναι καταδικασμένοι να ακούνε τα σκουπίδια που τους πασάρουν οι εταιρείες και τα μέσα τους. 

Έχω συζητήσει άπειρες φορές με επικριτές του Παπ. αλλά και πολλών άλλων μουσικών. Οι 999 από τους 1000 δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα μπουζούκι από μια ακουστική κιθάρα, οπότε τζάμπα κόπος. Και εμείς εκνευριζόμαστε και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και αυτοί συνεχίζουν να κουμούνται στην κοσμάρα τους, οπότε αποφεύγουμε όσο είναι δυνατόν συζητήσεις με δαύτους.

Ξέρω, είναι δύσκολο να μην απαντήσεις όταν ακούσεις την ατάκα "έλα τώρα, δυο κουμπιά πατάνε εκεί στα αρμόνια και παίζουν μόνα τους" , αλλά πραγματικά τις περισσότερες φορές δεν αξίζει ο κόπος να καθίσεις να εξηγήσεις...?

 
Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν. Οι υπόλοιποι είναι καταδικασμένοι να ακούνε τα σκουπίδια που τους πασάρουν οι εταιρείες και τα μέσα τους. 

Έχω συζητήσει άπειρες φορές με επικριτές του Παπ. αλλά και πολλών άλλων μουσικών. Οι 999 από τους 1000 δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα μπουζούκι από μια ακουστική κιθάρα, οπότε τζάμπα κόπος. Και εμείς εκνευριζόμαστε και χάνουμε πολύτιμο χρόνο και αυτοί συνεχίζουν να κουμούνται στην κοσμάρα τους, οπότε αποφεύγουμε όσο είναι δυνατόν συζητήσεις με δαύτους.

Ξέρω, είναι δύσκολο να μην απαντήσεις όταν ακούσεις την ατάκα "έλα τώρα, δυο κουμπιά πατάνε εκεί στα αρμόνια και παίζουν μόνα τους" , αλλά πραγματικά τις περισσότερες φορές δεν αξίζει ο κόπος να καθίσεις να εξηγήσεις...?


Στο τέλος στο ίδιο συμπερασμα κατέληξα και εγώ .... ??

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτοί που ασχολούνται με τη μουσική, είτε παίζοντας την είτε συλλέγοντας και ακούγοντας την σοβαρά, τον Παπαθανασίου τον εκτιμούν
.... μην το λες !!!!!! έχω συναντησει κάτι εικαστικούς καθηγητές να μιλούν με μεγάλη απαξίωση ....., και αυτο διότι ο Παπ λόγο του οτι ήταν αυτοδιδακτος αυτόφωτος , αν όχι σνόμπαρε τη θεωρία , δεν εδινε μεγάλη βάση στην ανάγνωσή της . Εκ τοτε πολλοί από τους θεωρητικούς τον επικρίνανε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
έχω συναντησει κάτι εικαστικούς καθηγητές να μιλούν με μεγάλη απαξίωση ....., και αυτο διότι ο Παπ λόγο του οτι ήταν αυτοδιδακτος αυτόφωτος...
Ναι, θυμήθηκα έναν τέτοιο απίθανο που έγραφε μάλιστα και στο Jazz & Τζαζ. Ο τύπος είχε ρίξει τρελό θάψιμο στον Παπ. μόνο και μόνο για τον λόγο ότι δεν ήξερε να διαβάζει/γράφει νότες, ενώ αυτός είχε τελειώσει κάποια μουσική σχολή. Μιλάμε για περιπτωσάρα. Ήταν δε και ο ίδιος συνθέτης, ή έτσι τουλάχιστον νόμιζε. Έτυχε κάποτε να ακούσω 2-3 συνθέσεις του. Ακόμα γελάω...?

Ας τους αφήσουμε στη μετριότητα τους.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Τις νοτες τις μαθαινουμε για τους εξης λογους:

 1ον) Για να επικοινωνουμε τις σκεψεις μας σε άλλους μουσικους σε γραπτο κειμενο

 2ον) Για την καταγραφη και διατηρηση του εργου σε γραπτη μορφη

 3ον) Για να μελετησουμε και να ξεστραβωθουμε.

 Για το πρωτο ο Βαγγος ? ειτε δεν το χρειαζοταν καν γιατι τα επαιζε ολα μονος του ? ειτε λειτουργουσε σε ροκ φαση που η επικοινωνια γινεται και πιο χυμα, ειτε θα εβαζε κανα γραφια να καταγραψη τις ιδεες του αν χρειαζοταν καμια συμφωνικη να το λαλησει, κανενα προβλημα.

 Για το δευτερο, η καταγραφη στις μερες μας γινεται και απευθειας σε ηχητικο αρχειο, μεθοδος που αλλωστε ταιριαζει κατεξοχην σε μουσικη βασισμενη σε ηχοτοπια, δεν ειμαστε στο 1800, μακαρι και τοτε να υπηρχε αυτη η δυνατοτητα να ακουμε τις περουκες να παιζουν ζωντανα και δεν πειραζει, ας κανανε μετα transcribe αλλοι.

 Για το τριτο, που ΙΜΗΟ ειναι και το σημαντικοτερο και ο πιο ουσιαστικος λογος για να ασχοληθει κανεις, οταν μπορεις και παιζεις απευθειας οτι χρειαζεσαι για να γινεις διασημος και εκατομμυριουχος, και συνειδητα αναφερω αυτα γιατι η αξια του εργου, η καλλιτεχνικοτητα και δεν ξερω τι αλλο ειναι υποκειμενικα, ο τραπεζικος λογαριασμος και να σε ξερει μεχρι και η κυρα Ντικσιτ απο τo Σαφτσμπερι παλι ειναι εντελως αντικειμενικο.

 Οποτε τι ηθελε να πει ο ποιητης, οτι χρειαζοταν μελετη ο Παπαθανασιου;

 Μου θυμιζει το εξης ανεκδοτο:

 Το τεράστιο πετρελαιοφόρο διασχίζει τον ωκεανό. Το ταξίδι είναι πολυήμερο και στο τυπικά ανδρικό πλήρωμα υπάρχει αυτή τη φορά και μια γυναίκα. Η παρουσία της δεσποινίδας ασυνήθιστη καθώς είναι, έχει δημιουργήσει περίεργες καταστάσεις... Τις πρώτες μέρες όλα κυλάνε ήρεμα, ο αντρικός πληθυσμός ήρεμος κι ευγενικός. Τις επόμενες μέρες κάποιοι μικρό εκνευρισμοί. Έχει μπει η τρίτη εβδομάδα και τα πρώτα ξεσπάσματα προμηνύουν θύελλα... Την κατάσταση προσπαθεί να προλάβει ο πλοίαρχος. Μαζεύει τα αρσενικά μέλη του πληρώματος και τους λέει:
- Κύριοι, μετά από τόσες μέρες η κυρία αισθάνεται ανία και για να σας φύγει ο πειρασμός που είναι μόνη της αποφάσισα να τη φλερτάρω εγώ σαν πλοίαρχος.
- Τι είπες; πετάγεται ο θερμόαιμος Ιταλός, υπάρχει Ιταλός επάνω στο πλοίο και θα δοκιμάσει άλλος να φλερτάρει; Δεν είστε καλά!
- Κύριοι, σας παρακαλώ, πετάγεται ο Γάλλος, το φλερτ, ως γνωστόν, είναι ειδικότητα των Γάλλων.
Ο καβγάς δεν αργεί να ανάψει. Κάθε ένας, για τους δικούς του λόγους, υποστηρίζει ότι το φλερτάρισμα είναι προσωπική του υπόθεση. Σε όλο αυτό το διάστημα ο Έλληνας, αδιάφορος, μασουλάει πασατέμπο και αγναντεύει το πέλαγος. Εκνευρισμένος ο πλοίαρχος του φωνάζει:
- Εσύ δεν ενδιαφέρεσαι να φλερτάρεις την κυρία;
- Τι να σας πω, κύριε πλοίαρχε, τρεις εβδομάδες τώρα την πηδάω. Αν θέλετε όμως, τη φλερτάρω κιόλας...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι, θυμήθηκα έναν τέτοιο απίθανο που έγραφε μάλιστα και στο Jazz & Τζαζ. Ο τύπος είχε ρίξει τρελό θάψιμο στον Παπ. μόνο και μόνο για τον λόγο ότι δεν ήξερε να διαβάζει/γράφει νότες, ενώ αυτός είχε τελειώσει κάποια μουσική σχολή. Μιλάμε για περιπτωσάρα. Ήταν δε και ο ίδιος συνθέτης, ή έτσι τουλάχιστον νόμιζε. Έτυχε κάποτε να ακούσω 2-3 συνθέσεις του. Ακόμα γελάω...?

Ας τους αφήσουμε στη μετριότητα τους.
??? ναι ακριβώς τέτοιοι ήταν και αυτοί που έτυχαν και σε εμένα ..... και μάλιστα ο ένας μου αντιπαρέβαλε τον Γιάννη Ξενάκη ως τον πρωτοπόρο Έλληνα της ηλεκτρονικής μουσικής. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Γιάννης Ξενάκης , μεσουράνησε το 1920-1930 αν δεν κάνω λάθος , και όντως προσπάθησε να χρησιμοποιήσει ηλεκτρικά σήματα για να βγάλει κάποιους ήχους , όλα αυτά βέβαια τότε ηταν σε εμβρυακό σταδιο τελείως πειραματικά. Προφανώς εδω δεν έχουμε σκοπό να απαξιώσουμε τον Ξενάκη διότι και αυτός ερευνητής του ήχου ήταν και του αξίζει αναγνώριση. ΌΜΩΣ ...δεν έγραψε διεθνώς βραβευμένα αριστουργήματα με τη χρήση της ηλεκτρονικής μουσικής , όπως ο Παπ , οπότε κατά συνέπεια  δεν υπάρχει και καμία σύγκριση μεταξύ τους.   

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Τις νοτες τις μαθαινουμε για τους εξης λογους:

 1ον) Για να επικοινωνουμε τις σκεψεις μας σε άλλους μουσικους σε γραπτο κειμενο

 2ον) Για την καταγραφη και διατηρηση του εργου σε γραπτη μορφη

 3ον) Για να μελετησουμε και να ξεστραβωθουμε.

 Για το πρωτο ο Βαγγος ? ειτε δεν το χρειαζοταν καν γιατι τα επαιζε ολα μονος του ? ειτε λειτουργουσε σε ροκ φαση που η επικοινωνια γινεται και πιο χυμα, ειτε θα εβαζε κανα γραφια να καταγραψη τις ιδεες του αν χρειαζοταν καμια συμφωνικη να το λαλησει, κανενα προβλημα.

 Για το δευτερο, η καταγραφη στις μερες μας γινεται και απευθειας σε ηχητικο αρχειο, μεθοδος που αλλωστε ταιριαζει κατεξοχην σε μουσικη βασισμενη σε ηχοτοπια, δεν ειμαστε στο 1800, μακαρι και τοτε να υπηρχε αυτη η δυνατοτητα να ακουμε τις περουκες να παιζουν ζωντανα και δεν πειραζει, ας κανανε μετα transcribe αλλοι.

 Για το τριτο, που ΙΜΗΟ ειναι και το σημαντικοτερο και ο πιο ουσιαστικος λογος για να ασχοληθει κανεις, οταν μπορεις και παιζεις απευθειας οτι χρειαζεσαι για να γινεις διασημος και εκατομμυριουχος, και συνειδητα αναφερω αυτα γιατι η αξια του εργου, η καλλιτεχνικοτητα και δεν ξερω τι αλλο ειναι υποκειμενικα, ο τραπεζικος λογαριασμος και να σε ξερει μεχρι και η κυρα Ντικσιτ απο τo Σαφτσμπερι παλι ειναι εντελως αντικειμενικο.

 Οποτε τι ηθελε να πει ο ποιητης, οτι χρειαζοταν μελετη ο Παπαθανασιου;

 Μου θυμιζει το εξης ανεκδοτο:

 Το τεράστιο πετρελαιοφόρο διασχίζει τον ωκεανό. Το ταξίδι είναι πολυήμερο και στο τυπικά ανδρικό πλήρωμα υπάρχει αυτή τη φορά και μια γυναίκα. Η παρουσία της δεσποινίδας ασυνήθιστη καθώς είναι, έχει δημιουργήσει περίεργες καταστάσεις... Τις πρώτες μέρες όλα κυλάνε ήρεμα, ο αντρικός πληθυσμός ήρεμος κι ευγενικός. Τις επόμενες μέρες κάποιοι μικρό εκνευρισμοί. Έχει μπει η τρίτη εβδομάδα και τα πρώτα ξεσπάσματα προμηνύουν θύελλα... Την κατάσταση προσπαθεί να προλάβει ο πλοίαρχος. Μαζεύει τα αρσενικά μέλη του πληρώματος και τους λέει:
- Κύριοι, μετά από τόσες μέρες η κυρία αισθάνεται ανία και για να σας φύγει ο πειρασμός που είναι μόνη της αποφάσισα να τη φλερτάρω εγώ σαν πλοίαρχος.
- Τι είπες; πετάγεται ο θερμόαιμος Ιταλός, υπάρχει Ιταλός επάνω στο πλοίο και θα δοκιμάσει άλλος να φλερτάρει; Δεν είστε καλά!
- Κύριοι, σας παρακαλώ, πετάγεται ο Γάλλος, το φλερτ, ως γνωστόν, είναι ειδικότητα των Γάλλων.
Ο καβγάς δεν αργεί να ανάψει. Κάθε ένας, για τους δικούς του λόγους, υποστηρίζει ότι το φλερτάρισμα είναι προσωπική του υπόθεση. Σε όλο αυτό το διάστημα ο Έλληνας, αδιάφορος, μασουλάει πασατέμπο και αγναντεύει το πέλαγος. Εκνευρισμένος ο πλοίαρχος του φωνάζει:
- Εσύ δεν ενδιαφέρεσαι να φλερτάρεις την κυρία;
- Τι να σας πω, κύριε πλοίαρχε, τρεις εβδομάδες τώρα την πηδάω. Αν θέλετε όμως, τη φλερτάρω κιόλας...
????????? πω πω ρε Μάνο έχω λυθεί στα γέλια με τις "περούκες" και ακομά είμαι στο γραφείο και όλοι με κοιτάνε ..... να σαι καλά ???????

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top