Η βάση της AWM2 είναι το Element. Kάθε element είναι ένα αυτόνομο synth με το δικό του oscillator, τα φίλτρα του (18 types), τις περιβάλλουσες του (amp, pitch, filter) και το δικό του LFO. Ο oscillator του κάθε element μπορεί να είναι μία από τις 6,347 waveforms που βρίσκονται στην ROM του οργάνου, ή ένα δικό μας sample σε WAV μορφή, ένα μέρος ή ολόκληρο τραγούδι πχ, ήχοι που εμείς έχουμε ηχογραφήσει κλπ, οι πηγές είναι άπειρες.
H βάση της AMW2 λέγεται
waveform και
παίζει το ρόλο του sample και τα πολλά elements
παίζουν το ρόλο του oscillator που
ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ SAMPLE PLAYBACK synths, racks κλπ έχουν τη λογική του
multisample. Προφανώς η yamaha τους 8 oscillators που είχε στο part της τους έκανε....... 128 και καλά το έκανε. Προφανώς το κέρδος είναι αντί να βάλουμε στην αλυσίδα parts για να έχουμε περισσότερα multisamples και τις πρωτογενείς ρυθμίσεις τους (pitch, amp, lfo κλπ. ) μπορούμε να το κάνουμε σε ένα part.
To πως παντρεύεται η ROM και η RAM μέσα στο ένα part ή μεταξύ των parts δεν το γνωρίζω ακριβώς αλλά μπορώ να το βρώ από τα διαγράμματα, τα βιντεο των μενού ή όταν πάρω ο όργανο.
Αυτά γίνονται σε όλες τις sample playback μηχανές με τον ίδιο τρόπο.
Εδώ γίνονται πιο ποσοτικά διότι είναι πιο καινούργιο το όργανο και έχει περισσότερη χωρητικότητα δειγμάτων.
Στα παλαιότερα sample playback synths, είχαμε λιγότερη ROM και RAM περιοριζόταν σε ΜΒ
Εδώ έχουμε 10 GIGA χιλιάδων samples γι αυτό υπάρχοιυν περισσότερα .......elements. Περισσότερα και πλουσιότερα multisamples άρα και έχει νόημα και για για περισσότερα parts που να αποτελούνται από πολλά elements.
Συνεπώς, σε σχέση με τις άλλες sample playback μηχανές δεν τίθεται θέμα κορυφής ιεραρχίας.
Το καταλαβαίνουμε αυτό.
Μόνο ποσοτικά δεν έχει νόημα να κατατάξουμε σε ιεραρχία "καλύτερου από τα άλλα"
Εγώ βλέπω μία από τα ίδια, τουλάχιστο σε αυτό το θέμα.
Μπορούμε επίσης να ηχογραφήσουμε ένα Performance ή οτιδήποτε άλλο παίζουμε στο Montage M και όλα αυτά να τα περάσουμε σε ένα element σαν WAV κυματομορφή. Οι δυνατότητες που ανοίγονται κι εδώ είναι κυριολεκτικά άπειρες. Η κάθε μία waveform της ROM (αλλά και αυτές που φορτώνουμε στην flash RAM) μπορεί να αποτελείται από μία έως και 128 waves (samples).
Αυτό γίνεται σε όλα. Σε όλα τα multisamples μπορεί να αποτελούνται από αντίστοιχο αριθμό samples.
To Montage M (όπως και το πρώτο Montage και τα MODX/MODX+) δουλεύουν μονίμως σε Performance mode, δεν έχουν δηλαδή ξεχωριστή patch list/banks και performance list. Γι αυτό και το κάθε performance δεν βασίζεται στα ίδια parts όπως γίνεται σε όλα τα άλλα multitimbral synths, αυτό σημαίνει ότι αν κάνουμε edit ένα part κάποιου performance τα υπόλοιπα performances δεν επηρεάζονται, μια και τα parts του κάθε performance δεν συνδέονται. Παράδειγμα, σε όλα τα άλλα synths παίρνουμε πχ 5 ήχους/patches και με αυτούς τους ήχους φτιάχνουμε ένα performance (ή combi ή όπως αλλιώς το ονομάζουν διάφορες εταιρίες). Αν τώρα σε ένα δεύτερο performance χρησιμοποιήσουμε ένα patch που χρησιμοποιούμε και στο πρώτο performance, και κάνουμε edit στο patch αυτό, ο ήχος και των δύο performances επηρεάζεται και αλλάζει.
Ουσιαστικά όμως πολλά performances έχουν δομή που θυμίζει programm, patch whatever.
Στα περισσότερα workstations αν υπάρχει το σταδιο των patches και με patches φτιάχνεται ένα performance,
αν πειράζεις τα patches μέσα από το performance λογικό είναι να υπάρχουν αλλαγές. Μπορείς να κάνεις ...............duplicated patches αν θες να τα πειράζεις. Συνήθως για να πειράξεις τα patches πρέπει να μπεις στο patches mode και τότε επηρεάζεται το performance.
Και εδώ δεν υπάρχει τίποτα πρωτοποριακό κατά τη γνώμη μου, είναι μέθοδος εργασίας.
Προσωπικά δεν το είχα καταλάβει όταν το πρωτοδιάβασα, αλλά μόλις πήρα το MODX και το είδα στην πράξη έπαθα πλάκα.?
Εγώ δεν θα πάθαινα πλάκα, μάλλον θα προτιμούσα την κλασσική κατηγοριοποίηση patch/performance.
Γούστα είναι αυτά.
Πάμε τώρα να δούμε τη δομή ενός AWM2 Performance. Κάθε AWM2 Performance αποτελείται από 1 έως 16 parts. Κάθε part μπορεί να αποτελείται από 1 έως 128 elements. Στο πρώτο Montage και στα MODX/MODX+ τα elements κάθε part είναι "μόνο" 8. Το "μόνο" σε εισαγωγικά φυσικά μια και δεν υπάρχουν άλλα synths που να φτάνουν αυτό το νούμερο ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα. Στο Montage M όμως τα πράγματα ξέφυγαν ακόμα πιο πολύ, μια και από 8 elements ανά part πήγαν στα 128 elements ανά part. Για όσους δεν κατάλαβαν τι γράφω τόση ώρα,? αυτό ουσιαστικά σημαίνει 128 αυτόνομα synths ανά part, και αυτό x16 (performance).??
Όλοι όσοι ξέρουν από music workstations καταλαβαίνουν/βρίσκουν πρακτικότητα. Δε νομίζω να πέφτουν ξεροί από την πρωτοπορία. ? ούτε αυτό θα αποτελέσει την ειδοποιό διαφορά για να επιλέξουν Montage έναντι του ανταγωνισμού. ? Υπάρχει και ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΚΤΑΤΩΡ, η ΠΟΛΥΦΩΝΙΑ? και τα όρια επεξεργαστικής ισχύος.
Ας το δούμε και γραφικά πριν καεί κάνας εγκέφαλος.?
Υπερβολές!
Μόνο χασμουρητό σαν της Σαττι ? μπορεί να κάνει ένας έμπειρος χρήστης των samplers, του software, των DAW αλλά και των hardware music workstations κλπ. για αυτά μέχρι στιγμής τουλάχιστο.
Όσο αφορά την AWM2 σύνθεση ...........? Συνθ σαν όλα τα άλλα θα έλεγα με δυνατότητα καλύτερου articulation πιθανώς λόγω της καλής δουλειάς που έχουν κάνει στην επιλογή samples της ROM, η Yamaha έχει πολύ καλά δείγματα κιθάρων και πνευστών και κρουστών και η RAM επιτρέπει το versatility στο expression, έχει ήχους σε κάποιες κατηγορίες που είναι θρυλικοί, αλλά αντίστοιχους classic με καλό articulation και velocity curving έχουν και τα άλλα, μπορεί και καλύτερους σε κάποιες κατηγορίες γι αυτό οι πορωμένοι λεφτάδες δεν περιορίζονται σε ένα που θα τα αντικαταστήσει όλα. Έχουμε και το σύνδρομο του συλλέκτη classic ήχων, όλοι οι πληκτράδες θεωρώ που η μεγαλύτερη ROM και RAM έδωσε περισσότερα δείγματα εκφρασης, φυσήματα, τριξίματα, licks, slaps. slides ήχους ΚΣΥΛΟΥ του οργάνου κλπ που μας τα έκαναν καλύτερα.
Για τις άλλες μηχανές που συνθέτουν την ηχητική παλέτα................
Η πρωτοπορία που βρίσκω σε αυτό το όργανο και στο προηγούμενο προσωπικά είναι αυτά που έχω πεί.
Το πολύ καλο audio interface και το integration με το cubase και τη VST μορφή του.
Εδώ δίκαια πρέπει να κατεβάσουμε βρακιά και να προσκυνήσουμε ακόμα και με δέος οι πληκτροπαραγωγή,
Εδώ μάλιστα. Τι αντίρρηση να φέρει κάποιος αν γι αυτό το λόγο πεις το synth αυτό ΣΠΕΡΝΕΙ
Εσύ το εγκωμιάζεις για την AMW2 που μόνο αυτή θα είχε και θα ήταν κορυφαίο ? Όχι.
Για την προηγούμενη παράγραφο θα έπρεπε να το
επιβάλλεις μάλιστα σε όλους.
Για τον συνδυασμό των 3 μηχανών και κυρίως για την προσθήκη της VA που διατηρούν την ανεξαρτησία τους στην πολυφωνία αλλά και για τον τρόπο που δουλεύουν τα motion και το seamless control, όλες αυτές οι live εναλλαγές για να μη γράφω τώρα βαρέθηκα, ο τρόπος διαχείρισης και το πλούσιο control panel, ολα αυτά τα χαρακτηριστικά που το κάνουν δικαίως το ΑΠΟΛΥΤΟ MASTER KEYBOARD ναι μπορεί να το πούμε ΔΙΚΑΙΑ σε σχέση με τον ανταγωνισμό που έχει όμως αντίστοιχα παντρέματα σε engines.
super knob, 8x arpeggiators, sequencer, envelope follower, motion sequencer, scenes, VCM studio effects, smart morph μπλα μπλα μπλα...).
Ναι, εδώ μπορούμε να πούμε πως είναι μια κορυφαία προσέγγιση.
Εγώ λοιπόν ως ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ των ΣΥΝΘΕΣΑΪΖΕΡ αυτά έχω να επισημάνω κρίνοντας το όργανο στην ουσία του και να συμβάλλω
στην ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ πληροφόρηση γι αυτό. ?