- Μηνύματα
- 6,931
- Πόντοι
- 898
+1000Άσ'το να πάει στο διάολο, δεν ξαναγράφω για το Montage M.?
+1000Άσ'το να πάει στο διάολο, δεν ξαναγράφω για το Montage M.?
Η βάση της AWM2 είναι το Element. Kάθε element είναι ένα αυτόνομο synth με το δικό του oscillator, τα φίλτρα του (18 types), τις περιβάλλουσες του (amp, pitch, filter) και το δικό του LFO. Ο oscillator του κάθε element μπορεί να είναι μία από τις 6,347 waveforms που βρίσκονται στην ROM του οργάνου, ή ένα δικό μας sample σε WAV μορφή, ένα μέρος ή ολόκληρο τραγούδι πχ, ήχοι που εμείς έχουμε ηχογραφήσει κλπ, οι πηγές είναι άπειρες.
Μπορούμε επίσης να ηχογραφήσουμε ένα Performance ή οτιδήποτε άλλο παίζουμε στο Montage M και όλα αυτά να τα περάσουμε σε ένα element σαν WAV κυματομορφή. Οι δυνατότητες που ανοίγονται κι εδώ είναι κυριολεκτικά άπειρες. Η κάθε μία waveform της ROM (αλλά και αυτές που φορτώνουμε στην flash RAM) μπορεί να αποτελείται από μία έως και 128 waves (samples).
To Montage M (όπως και το πρώτο Montage και τα MODX/MODX+) δουλεύουν μονίμως σε Performance mode, δεν έχουν δηλαδή ξεχωριστή patch list/banks και performance list. Γι αυτό και το κάθε performance δεν βασίζεται στα ίδια parts όπως γίνεται σε όλα τα άλλα multitimbral synths, αυτό σημαίνει ότι αν κάνουμε edit ένα part κάποιου performance τα υπόλοιπα performances δεν επηρεάζονται, μια και τα parts του κάθε performance δεν συνδέονται. Παράδειγμα, σε όλα τα άλλα synths παίρνουμε πχ 5 ήχους/patches και με αυτούς τους ήχους φτιάχνουμε ένα performance (ή combi ή όπως αλλιώς το ονομάζουν διάφορες εταιρίες). Αν τώρα σε ένα δεύτερο performance χρησιμοποιήσουμε ένα patch που χρησιμοποιούμε και στο πρώτο performance, και κάνουμε edit στο patch αυτό, ο ήχος και των δύο performances επηρεάζεται και αλλάζει.
Εγώ δεν θα πάθαινα πλάκα, μάλλον θα προτιμούσα την κλασσική κατηγοριοποίηση patch/performance.Προσωπικά δεν το είχα καταλάβει όταν το πρωτοδιάβασα, αλλά μόλις πήρα το MODX και το είδα στην πράξη έπαθα πλάκα.?
Πάμε τώρα να δούμε τη δομή ενός AWM2 Performance. Κάθε AWM2 Performance αποτελείται από 1 έως 16 parts. Κάθε part μπορεί να αποτελείται από 1 έως 128 elements. Στο πρώτο Montage και στα MODX/MODX+ τα elements κάθε part είναι "μόνο" 8. Το "μόνο" σε εισαγωγικά φυσικά μια και δεν υπάρχουν άλλα synths που να φτάνουν αυτό το νούμερο ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα. Στο Montage M όμως τα πράγματα ξέφυγαν ακόμα πιο πολύ, μια και από 8 elements ανά part πήγαν στα 128 elements ανά part. Για όσους δεν κατάλαβαν τι γράφω τόση ώρα,? αυτό ουσιαστικά σημαίνει 128 αυτόνομα synths ανά part, και αυτό x16 (performance).??
Ας το δούμε και γραφικά πριν καεί κάνας εγκέφαλος.?
Synth-Κτήνος.??
super knob, 8x arpeggiators, sequencer, envelope follower, motion sequencer, scenes, VCM studio effects, smart morph μπλα μπλα μπλα...).
Fantom-X6/7/8 (2004)MASTER KEYBOARD
Ναι, εχω το έθεσα με τις δυνατότητες audio interface του Montage στο μυαλό και το integration με το Cubase.
Δεν είναι θέμα γούστου, είναι θέμα standard.Εγώ δεν θα πάθαινα πλάκα, μάλλον θα προτιμούσα την κλασσική κατηγοριοποίηση patch/performance.
Γούστα είναι αυτά.
Σε split ναι, δηλαδή έως και 128 δείγματα ανά patch ανά part.Αυτά γίνονται σε όλες τις sample playback μηχανές με τον ίδιο τρόπο.
Όχι μόνο λόγω ποσότητας δειγμάτων αλλά και γενικότερης δομής - προγραμματισμού από το O/S.Εδώ γίνονται πιο ποσοτικά διότι είναι πιο καινούργιο το όργανο και έχει περισσότερη χωρητικότητα δειγμάτων.
Βασικά το Montage από ότι ξέρω δεν έχει τις δυνατότητες ενός sampler. Μπορεί να δέχεται user samples και από εκεί και πέρα μπορεί ο χρήστης να τα αραντζάρει για να φτιάξει ένα multisample. Δεν μπορεί να τα επεξεργαστεί, όπως π..χ στο Triton μου, δεν μπορεί να τα κάνει slice, stretch , crossfade κλπ. , δεν δουλεύει σαν σάμπλερ το μηχάνημα. Μάλλον μόνο pitch envelope θα έχει.Σε split ναι, δηλαδή έως και 128 δείγματα ανά patch ανά part.
Κάποια στιγμή μάλιστα σε κάποια μηχανήματα τα μείωσαν (τα user - του χρήστη) διότι απλά δεν είχε κανένα νόημα, αφού δεν τα χρησιμοποιεί σχεδόν κανένας χρήστης. Ελάχιστοι θα ασχοληθούν και αυτοί όχι με 128 δείγματα. Κι αν θέλουν παραπάνω υπάρχει και η λύση των performances.
Όχι μόνο λόγω ποσότητας δειγμάτων αλλά και γενικότερης δομής - προγραμματισμού από το O/S.
Εάν όμως αυτά τα 128 είναι layered και παίξουν ταυτόχρονα, λέμε τώρα...128 layered, η πολυφωνία πάει κυριολεκτικά περίπατο. Οπότε, πρακτικά δεν έχει νόημα διότι δεν συμβαδίζει με την πολυφωνία. Το κάνει απλά για λόγους διαφήμισης;;;
Εντάξει, μην λέμε ό,τι θέλουμε, 128 δείγματα σε split ναι, αλλά 128 δείγματα layered ταυτόχρονα σε ένα patch/part είναι απλά εκτός.
Συνήθως δουλεύουνε μέχρι 4 άντε μέχρι 8 ανά part και αν θες παραπάνω τα βάζεις σε performance όπου εκεί μπορείς να τα φτάσεις μέχρι και επί 16. Δηλαδή το μέγιστο 4x16=64 ή 8x16=128 και με την υποστήριξη της αντίστοιχης πολυφωνίας φυσικά. Με απλά λόγια και πρακτικά, με μία μόνο νότα θα έχει φάει όλη την πολυφωνία, ο νοών νοείτω...
Δεν το έχω δουλέψει το συγκεκριμένο, δεν το γνωρίζω.Βασικά το Montage από ότι ξέρω δεν έχει τις δυνατότητες ενός sampler. Μπορεί να δέχεται user samples και από εκεί και πέρα μπορεί ο χρήστης να τα αραντζάρει για να φτιάξει ένα multisample. Δεν μπορεί να τα επεξεργαστεί, όπως π..χ στο Triton μου, δεν μπορεί να τα κάνει slice, stretch , crossfade κλπ. , δεν δουλεύει σαν σάμπλερ το μηχάνημα. Μάλλον μόνο pitch envelope θα έχει.
Και η Yamaha έχει editor νομιζω.. Αλλα δεν θα με χαλούσε όπως και δεν με χάλασε ποτέ να μπορεί να γίνει το edit μεσα απο τα όργανα και τις οθόνες τους.Δεν το έχω δουλέψει το συγκεκριμένο, δεν το γνωρίζω.
Άλλωστε όσο προχωράμε με νεότερα μοντέλα, τις λειτουργίες αυτές του sampling τις αφαιρούν, καθ'ότι μπορείς να τα προετοιμάζεις όλα αυτά από τον υπολογιστή.
Για παράδειγμα τα Nord δεν έχουν τέτοιες λειτουργίες on board, όμως μέσω του editor PC/MAC κάνεις την δουλειά σου μιά χαρά.
Αν και απάντησα στον @cos_dr εδώ.Αυτό στα Montage/MODX synths δεν συμβαίνει, μια και όπως είπα δεν έχουν ξεχωριστή patch banκ και ξεχωριστή performance bank, δουλεύουν μονίμως σε performance mode οπότε τα parts (1-16) κάθε performance είναι απολύτως αυτόνομα. Ακόμα και αν κοπιάρουμε ένα part από ένα performance και το κολλήσουμε σε ένα άλλο performance, κάνoντας edit στο ίδιο part του πρώτου performance, δεν επηρεάζεται και το κοπιαρισμένο part στο δεύτερο performance. Μια απίστευτη μαγκιά της Yamaha εδώ που μάς γλυτώνει άπειρο χρόνο και σπάσιμο νεύρων. Προσωπικά δεν το είχα καταλάβει όταν το πρωτοδιάβασα, αλλά μόλις πήρα το MODX και το είδα στην πράξη έπαθα πλάκα.?
Κάποιοι προτιμούν να δουλεύουν μέσω εξωτερικού editor και κάποιοι άλλοι on board. Δεν τίθεται θέμα σωστού ή λάθους. Απλά κάθε τρόπος έχει τα δικά του - τις ευκολίες του - τα υπέρ και τα κατά. Εξαρτάται.Και η Yamaha έχει editor νομιζω.. Αλλα δεν θα με χαλούσε όπως και δεν με χάλασε ποτέ να μπορεί να γίνει το edit μεσα απο τα όργανα και τις οθόνες τους.
Εγω δουλεύω και στα δύο κσι κυρίως τα τελευταία 20 χρόνια γενικότερα με software samplers. Αλλα θέλω να υπάρχει και στο όργανο.Γκολ!!Κάποιοι προτιμούν να δουλεύουν μέσω εξωτερικού editor και κάποιοι άλλοι on board. Δεν τίθεται θέμα σωστού ή λάθους. Απλά κάθε τρόπος έχει τα δικά του - τις ευκολίες του - τα υπέρ και τα κατά. Εξαρτάται.
H ποσότητα των samples/multsamples δεν έχει καμία απολύτως σημασία, δεν αύξησαν τα elements επειδή αυξήθηκε η ROM των samples. Δηλαδή σε 5-6 χρόνια που θα διπλασιαστεί η ROM στο επόμενο Montage, τα elements θα γίνουν 256? Και στο επόμενο 512?Στα παλαιότερα sample playback synths, είχαμε λιγότερη ROM και RAM περιοριζόταν σε ΜΒ
Εδώ έχουμε 10 GIGA χιλιάδων samples γι αυτό υπάρχοιυν περισσότερα .......elements. Περισσότερα και πλουσιότερα multisamples άρα και έχει νόημα και για για περισσότερα parts που να αποτελούνται από πολλά elements.
Όχι, μόνο εσύ το καταλαβαίνεις αυτό. Όλοι οι υπόλοιποι που έχουν ένα Montage/MODX άλλα καταλαβαίνουν.Συνεπώς, σε σχέση με τις άλλες sample playback μηχανές δεν τίθεται θέμα κορυφής ιεραρχίας. Το καταλαβαίνουμε αυτό.
'Όχι στα περισσότερα workstations, σε όλα τα workstations, πλην των Montage/MODX. Στην περίπτωση των Montage/MODX, όταν πειράζεις ένα part (που ουσιαστικά παίζει τον ρόλο του patch) μέσα σε ένα performance, το μόνο που επηρεάζεται είναι μόνο αυτό το performance και κανένα άλλο.Στα περισσότερα workstations αν υπάρχει το σταδιο των patches και με patches φτιάχνεται ένα performance, αν πειράζεις τα patches μέσα από το performance λογικό είναι να υπάρχουν αλλαγές. Μπορείς να κάνεις ...............duplicated patches αν θες να τα πειράζεις. Συνήθως για να πειράξεις τα patches πρέπει να μπεις στο patches mode και τότε επηρεάζεται το performance.
Κατά τη γνώμη σου. Όλοι οι κάτοχοι Montage/MODX έχουν άλλη γνώμη. Όταν με το καλό αποκτήσεις κι εσύ ένα θα καταλάβεις γιατί. Προς το παρόν συνέχισε να βγάζεις τα μάτια σου και να σπαταλάς την ώρα σου σε patches & performances, και προσοχή!, μην κάνεις κάνα edit σε κάποιο κοινό patch και χαλάσεις τα performances που το χρησιμοποιούν...?Και εδώ δεν υπάρχει τίποτα πρωτοποριακό κατά τη γνώμη μου
Τι σαν όλα τα άλλα? Χειρότερο! Triton For Ever!Όσο αφορά την AWM2 σύνθεση ...........? Συνθ σαν όλα τα άλλα θα έλεγα
Διάβασε ξανά το προηγούμενο μου σεντόνι για τους τρόπους που μπορούν να παιχτούν τα elements. 128 elements ανά part δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα κάτσει κάποιος και θα βάλει 128 elements το ένα πάνω απ'το άλλο, αυτό ούτε πολύ νόημα έχει ούτε είναι εφικτό λόγω πολυφωνίας. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να αξιοποιήσει κανείς τόσα elements στο Montage M (δες ξανά το προηγούμενο μου ποστ), τρόποι που εκτοξεύουν την πολυπλοκότητα και τις δυνατότητες σύνθεσης νέων πρωτόγνωρων ήχων στο διάστημα. Η Yamaha δεν αύξησε τα elemenst από 8 σε 128 για πλάκα, ούτε για λόγους...διαφήμισης. Δεν διαφημίζεις κάτι που είναι άσκοπο ούτε ρίχνεις λεφτά για να το δημιουργήσεις.Εάν όμως αυτά τα 128 είναι layered και παίξουν ταυτόχρονα, λέμε τώρα...128 layered, η πολυφωνία πάει κυριολεκτικά περίπατο. Οπότε, πρακτικά δεν έχει νόημα διότι δεν συμβαδίζει με την πολυφωνία. Το κάνει απλά για λόγους διαφήμισης;;;
Ναι, το Montage M δεν έχει sampling δυνατότητες. Μπορεί όμως να κάνει εσωτερική ηχογράφηση του ήχου του, αν θυμάμαι καλά μπορεί να ηχογραφήσει ως 74 συνεχόμενα λεπτά (το ίδιο γίνεται και στο παλιό Montage και στο MODX). Έτσι, μπορούμε για παράδειγμα να ηχογραφήσουμε ένα mega-performance και μετά να χρησιμοποιήσουμε το sample του σαν element και να το αξιοποιήσουμε όπως όλα τα υπόλοιπα elements. Περιττό να γράψω τι άπειρες δυνατότητες ανοίγονται στη δημιουργία ήχου μόνο από αυτό.Βασικά το Montage από ότι ξέρω δεν έχει τις δυνατότητες ενός sampler. Μπορεί να δέχεται user samples και από εκεί και πέρα μπορεί ο χρήστης να τα αραντζάρει για να φτιάξει ένα multisample. Δεν μπορεί να τα επεξεργαστεί, όπως π..χ στο Triton μου, δεν μπορεί να τα κάνει slice, stretch , crossfade κλπ. , δεν δουλεύει σαν σάμπλερ το μηχάνημα.
Άστα, δεν έχει τίποτα πρωτοποριακό το Montage στο Sample playback section πάρα μονο τους καλούς ήχους που πολλοί είναι από την παλιά σειρά αλλα με καλη διαχειριση. και απόδοση των στοιχείων εκφραστικότητας και το πάντρεμα με την FMX και ΑΝΧ που είναι και μια σημαντικότερο προσθήκη. Τα workstations του 2000 υιοθέτησαν την αποκλειστική χρήση της Sample playback μεθόδου αλλά στην πιρεια και λόγω ξανάρθε στη μόδα και σαρώνει πλέον το analog, προσαρμοστηκαν.H ποσότητα των samples/multsamples δεν έχει καμία απολύτως σημασία, δεν αύξησαν τα elements επειδή αυξήθηκε η ROM των samples. Δηλαδή σε 5-6 χρόνια που θα διπλασιαστεί η ROM στο επόμενο Montage, τα elements θα γίνουν 256? Και στο επόμενο 512?
Είναι θέμα διαχείρισης των samples και αξιοποίησης τους, και το 1/3 των samples να είχε το Montage Μ, η δυνατότητα των 128 elements ανά part και οι επιλογές τοποθέτησης και παιξίματος τους εκτοξεύει τις δυνατότητες σύνθεσης πιο πολύπλοκων ήχων σε άλλο επίπεδο, επίπεδο που όλα τα υπόλοιπα multitimbral synths βλέπουν με τηλεσκόπιο.?
Όχι, μόνο εσύ το καταλαβαίνεις αυτό. Όλοι οι υπόλοιποι που έχουν ένα Montage/MODX άλλα καταλαβαίνουν.
'Όχι στα περισσότερα workstations, σε όλα τα workstations, πλην των Montage/MODX. Στην περίπτωση των Montage/MODX, όταν πειράζεις ένα part (που ουσιαστικά παίζει τον ρόλο του patch) μέσα σε ένα performance, το μόνο που επηρεάζεται είναι μόνο αυτό το performance και κανένα άλλο.
Έχουμε πχ 3 performances. Από το performance 1 αντιγράφουμε το part 1 και το επικολλούμε στο performance 2 και 3. Πάμε μετά στο performance 1 και κάνουμε edit to part 1 και το κάνουμε αγνώριστο. Τα parts 1 των performances 2 & 3 ΔΕΝ θα επηρεαστούν από το editing. Capito?
Γιατί γίνεται αυτό? Γιατί -όπως έχω γράψει 800 φορές- τα Montage/MODX δεν έχουν ξεχωριστές patch banks, δoυλεύουν μονίμως σε performance mode.
Κατά τη γνώμη σου. Όλοι οι κάτοχοι Montage/MODX έχουν άλλη γνώμη. Όταν με το καλό αποκτήσεις κι εσύ ένα θα καταλάβεις γιατί. Προς το παρόν συνέχισε να βγάζεις τα μάτια σου και να σπαταλάς την ώρα σου σε patches & performances, και προσοχή!, μην κάνεις κάνα edit σε κάποιο κοινό patch και χαλάσεις τα performances που το χρησιμοποιούν...?
Τι σαν όλα τα άλλα? Χειρότερο! Triton For Ever!
Διάβασε ξανά το προηγούμενο μου σεντόνι για τους τρόπους που μπορούν να παιχτούν τα elements. 128 elements ανά part δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα κάτσει κάποιος και θα βάλει 128 elements το ένα πάνω απ'το άλλο, αυτό ούτε πολύ νόημα έχει ούτε είναι εφικτό λόγω πολυφωνίας. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να αξιοποιήσει κανείς τόσα elements στο Montage M (δες ξανά το προηγούμενο μου ποστ), τρόποι που εκτοξεύουν την πολυπλοκότητα και τις δυνατότητες σύνθεσης νέων πρωτόγνωρων ήχων στο διάστημα. Η Yamaha δεν αύξησε τα elemenst από 8 σε 128 για πλάκα, ούτε για λόγους...διαφήμισης. Δεν διαφημίζεις κάτι που είναι άσκοπο ούτε ρίχνεις λεφτά για να το δημιουργήσεις.
Ναι, το Montage M δεν έχει sampling δυνατότητες. Μπορεί όμως να κάνει εσωτερική ηχογράφηση του ήχου του, αν θυμάμαι καλά μπορεί να ηχογραφήσει ως 74 συνεχόμενα λεπτά (το ίδιο γίνεται και στο παλιό Montage και στο MODX). Έτσι, μπορούμε για παράδειγμα να ηχογραφήσουμε ένα mega-performance και μετά να χρησιμοποιήσουμε το sample του σαν element και να το αξιοποιήσουμε όπως όλα τα υπόλοιπα elements. Περιττό να γράψω τι άπειρες δυνατότητες ανοίγονται στη δημιουργία ήχου μόνο από αυτό.
Σωστά. Μείνε στα VSTs σου και μην ασχολείσαι άλλο.Άστα, δεν έχει τίποτα πρωτοποριακό το Montage
Περιττά είναι για αυτούς που σκαμπάζουν τι είναι και τι μπορεί να κάνει ένα Montage Μ, όχι για σένα που έχεις άγνοια για το θέμα, αλλά και μια εκνευριστική άρνηση να μάθεις 5 ρημαδοπράγματα που σου γράφω.Περιττά είναι γενικώς τα περισσότερα που γράφεις
Κάτι που υπάρχει από παλιά.Ναι, το Montage M δεν έχει sampling δυνατότητες. Μπορεί όμως να κάνει εσωτερική ηχογράφηση του ήχου του, αν θυμάμαι καλά μπορεί να ηχογραφήσει ως 74 συνεχόμενα λεπτά (το ίδιο γίνεται και στο παλιό Montage και στο MODX). Έτσι, μπορούμε για παράδειγμα να ηχογραφήσουμε ένα mega-performance και μετά να χρησιμοποιήσουμε το sample του σαν element και να το αξιοποιήσουμε όπως όλα τα υπόλοιπα elements. Περιττό να γράψω τι άπειρες δυνατότητες ανοίγονται στη δημιουργία ήχου μόνο από αυτό.
Χαίρω πολύ. Είπα εγώ τo αντίθετο? Απλά το αναφέρω γιατί η συζήτηση πήγε στο sampling.Κάτι που υπάρχει από παλιά.
Όλοι εσείς που πήρατε το Montage για την "πρωτοποριακη* AMW2 το πήρατε για λάθος λόγο. Οταν το πσρω εγώ θα σας δείξω στην πράξη με τα μουσικό έργα μου και το απαράμιλλο παίξιμο μου, τους σωστούς.Σωστά. Μείνε στα VSTs σου και μην ασχολείσαι άλλο.
Περιττά είναι για αυτούς που σκαμπάζουν τι είναι και τι μπορεί να κάνει ένα Montage Μ, όχι για σένα που έχεις άγνοια για το θέμα, αλλά και μια εκνευριστική άρνηση να μάθεις 5 ρημαδοπράγματα που σου γράφω.
Ελπίζω όσοι ενδιαφέρονται για το Montage M να μην παίρνουν στα σοβαρά αυτά που γράφεις, γιατί γράφεις ό,τι νά'ναι, παραπληροφορώντας και μπερδεύοντας όσους μας διαβάζουν.
Οπότε δεν υπάρχει κάποια καινοτομία - κάτι το καινούργιο αφού αυτό υπάρχει εδώ και 20 χρόνια περίπου από γνωστά προϊόντα.Χαίρω πολύ. Είπα εγώ τι αντίθετο? Απλά το αναφέρω γιατί η συζήτηση πήγε στο sampling.