Cocktail drum kit micing

Θανάσης Καλδής

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
263
Πόντοι
118
Καλησπέρα σε όλους,

Θα ήθελα παρακαλώ μια τεχνική συμβουλή...

Θέλω να ρωτήσω ποιος είναι ο σωστός τρόπος και πως θα πάρω το καλύτερο αποτέλεσμα για να βάλω μικρόφωνα σε ένα cocktail drum kit.

Το κιτ είναι πολύ μαζεμένο, μικρό και έως τώρα χρησιμοποιούσα ένα overhead με το οποίο δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, αλλά η μπότα με δυσκολεύει...

Αρχικά δοκίμασα να βάλω ένα δυναμικό με μανταλάκι στο στεφάνι της κάσας με το μικρόφωνο να κοιτάει προς τον κόπανο, αλλά επειδή ο σκελετός του κιτ είναι ενιαίος όταν ο ντράμερ μας έπαιζε πχ το ride είχα βόμβο από τις δονήσεις.

Επειτα δοκίμασα και ένα boundary μικρόφωνο για την κάσα , το οποίο το τοποθέτησα από κάτω της, αλλά το αποτέλεσμα ήταν κακό.

Η κάσα έχει από την πάνω πλευρά ένα καπάκι ας το πούμε το οποίο την μπασαρει και ήθελα να ρωτήσω αν θα ήταν καλύτερη ιδέα να βάλω μέσα στην κάσα ένα δυναμικό;

Ίσως και να έχω υπερβολικές απαιτήσεις από την κάσα που είναι πολύ μικρή και ίσως προσπαθώ μάταια να την μπασαρω παραπάνω από όσο πάει.

Όλες οι συμβουλές ευπρόσδεκτες. Σκοπός είναι για χρήση λάιβ και όχι για ηχογράφηση,

ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων !!
 
Θέλω να ρωτήσω ποιος είναι ο σωστός τρόπος και πως θα πάρω το καλύτερο αποτέλεσμα για να βάλω μικρόφωνα σε ένα cocktail drum kit.

η "ορθότητα" του τρόπου εξαρτάται άμεσα από την ιδιαιτερότητα της κάθε περίπτωσης (του drum kit, του παίκτη, του PA set, του χώρου κλπ)... οπότε γενικές απαντήσεις εκ του μακρόθεν είναι παρακινδυνευμένες και ενίοτε παραπλανητικές...

πάντως αφού από τα overhead που δοκίμασες ως τώρα είσαι ικανοποιημένος, ο συνδυασμός τους με ένα εξιδεικευμένο δυναμικό inside έχει αρκετές πιθανότητες (με σωστό eq πάντα) να σου δώσει τηρουμένων των αναλογιών την λύση που ψάχνεις... φαντάζομαι ένα AKG D 112 θα σου πέσει ακριβό αλλά και φθηνές προσεγγίσεις όπως το Superlux Pro 218A θα σε καλύψουν ειδικά σε live χρήση...

ΥΓ. αν το χρησιμοποιήσεις μην ξεχάσεις ένα low cut στα over για να επιτύχεις σχετική ομαλότητα στο φάσμα και αποφυγή artifacts χαμηλά...
 
Κατ' αρχάς πρέπει να δεις τα δέρματα και μετά το κούρδισμα/muffling. Με αυτά μπορείς να κάνεις ήδη μεγάλη διαφορά. Αν πχ η μπότα φοράει Ambassadors που βγάζουν νότα, τζάμπα προσπαθείς με τα μικρόφωνα.

Κανονικά με το boundary θα έπρεπε να έχεις κάποιο αποτέλεσμα, καλό θα ήταν βέβαια να το έβαζες μέσα στην μπότα, πάνω στο μαξιλάρι του muffle. Μπορείς να δοκιμάσεις και ribbon στην κάσα, το οποίο με την κατάλληλη τοποθέτηση λόγω του polar pattern θα έχει πολύ καλή απόρριψη του υπόλοιπου κιτ αλλά κι αν ακόμη κάτι περνάει, τουλάχιστον δύσκολα θα ξύνει γιατί τα ribbons είναι από τη φύση τους μαλακά στα πρίμα.

Από δυναμικά, το καλύτερο για παραδοσιακό ήχο μπότας που δουλεύει νομίζω παντού, είναι το ElectroVoice Re20, αλλά μάλλον κοστίζει περρισότερο απ' το κιτ. Μετά το BeyerDunamic TG88, επίσης ακριβό, με πιο μοντέρνο ήχο scooped με πολλά μπασοπρίμα και τέλος θα συμφωνήσω με τον @npap για το AKG.

Σε πιο φθηνά δεν έχω δοκιμάσει, εκτός από το Behringer BA19, που είναι boundary, αντίγραφο του Shure Beta 91. Σε ηχογράφηση σε δίκαση που στη μία είχα το shure και στην άλλη το behringer, μπόρεσα να τα φέρω στη μίξη πάρα πολύ κοντά.
 
Κανονικά με το boundary θα έπρεπε να έχεις κάποιο αποτέλεσμα,
Έτσι πίστευα, μάλλον αυτό που με ξένισε ήταν ότι σε αντίθεση με τις κανονικές κάσες που το μικρόφωνο μπαίνει μέσα, εγώ το έβαλα από την έξω πλευρά και να κοιτάει τον Κοπανό και πήρα εντελώς άλλο ήχο...

Επίσης σίγουρα αστόχησα και στο eq....δεν είχα πολύ χρόνο στη διάθεσή μου για πολλά πολλά εκείνη την μέρα.

Για την ιστορία να πω ότι το boundary που χρησιμοποίησα ήταν το behringer που ανέφερες, το οποίο το χρησιμοποιούμε με απρόσμενα καλά αποτελέσματα σε κανονικά drum kit .... Το μόνο πρόβλημα που μου έβγαλε αυτό το μικρόφωνο είναι ότι η υποδοχή του βυσματος από την χρήση μπήκε προς τα μέσα και δεν κούμπωνε το καλώδιο. Έλυσα το βιδακι της γκριλιας και το έσπρωξα λίγο πιο έξω και είναι κομπλέ τώρα. Μάλλον γι'αυτό είναι φθηνό, δεν είναι για σκληρή χρήση

Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές, θα συνεχίσω να δοκιμάζω
 
@Θανάσης Καλδής Το behringer είναι εντυπωσιακό για τα λεφτά του. Ίσως αν δεν μπορείς να το βάλεις μέσα να δοκίμαζες να το άφηνες στο πάτωμα ακριβώς μπροστά από την μπότα. Δεν το έχω κάνει αλλά θεωρητικά μπορεί να δουλέψει.

Επιμένω για τα δέρματα. Αν μπορείς να πας σε κάποιo Evans Emad ή σε κάποιο Aquarian Superkick 10 για batter side και σε κάποιο Evans EQ3 Reso ή σε κάποιο άλλο Coated Reso (πάντα τρυπημένο αν δε θες να παίζεις jazz) θα δεις τεράστια διαφορά απ'το να έχεις τα στοκ δέρματα ή κάποιο ambassador batter head.
 
Καλησπέρα και πάλι,καταρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις συμβουλές σας.

Δοκίμασα και πάλι αυτή την εβδομάδα να στήσω τα μικρόφωνα με μια εναλλακτική λύση πριν ξεκινήσω την έρευνα για μικρόφωνα και δέρματα, μιας και ξανά χρησιμοποιήσαμε αυτό το drum kit σε ένα από τα live μας.

Αυτή την φορά έβαλα ένα δυναμικό μικρόφωνο μέσα στην μπότα αφού πρώτα εβαλα μαξιλάρι. Να θυμίσω ότι την πρώτη φορά είχα τοποθετήσει το μικρόφωνο έξω από την μπότα να κοιτάει τον Κοπανό και το αποτέλεσμα ήταν.... Ατυχές τουλάχιστον...

Βέβαια από ότι είχα δει σε φωτογραφίες σε τέτοια κιτ το μικρόφωνο της μπότας ήταν έξω και γι'αυτό την πρώτη φορά δοκίμασα και εγώ αυτό τον τρόπο.

Αυτό το kit έχει στην μπότα ένα δέρμα όπου χτυπάει ο κόπανος και από την πάνω πλευρά ένα καπάκι που ουσιαστικά μπασαρει την μπότα. Το καπάκι απλώς τοποθετείται στο πάνω μέρος χωρίς να ασφαλίζει με κάποιο στεφάνι, βίδες κτλ. Οπότε ήταν εύκολη η τοποθέτηση μικροφώνου μέσα , απλά πάνω στο μαξιλάρι, χωρίς mic stand.

Αυτή ήταν και η λύση στο πρόβλημα μου, μιας και πήρα με σχετική ευκολία και ταχύτητα το αναμενόμενο ηχητικά αποτέλεσμα. Έκοψα πρίμα, έβαλα μπάσα και ήταν αρκετό αυτό. Η δεκατεσσάρα μπότα είχε πολύ attack και punch αλλά βέβαια δεν είχε καμία σχέση ηχητικά με μεγαλύτερες μπότες σε ιντσες και βάθος όπως στα κανονικά Κιτ. Ακουγόταν όμως σαν μπότα 😎

Ένα overhead από πάνω ήταν αρκετό (σχετικά πάντα με τις απαιτήσεις του καθενός) γιατί snare, tom και hihat και πιάτα ήταν όλα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, ιδανικά με δύο overhead θα υπήρχε ένας καλύτερος έλεγχος, αν και το κιτ από την μια άκρη έως την άλλη έχει πραγματικά πολύ μικρή απόσταση. Ουσιαστικά μόνο το ride ήταν λίγο πιο δίπλα, μιας και snare tom crash και hihat είναι το ένα δίπλα στο άλλο ή πάνω κάτω σε μια απόσταση 35 με σαράντα πόντων ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.

Δοκίμασα και ένα low cut στο πυκνωτικό overhead που αναφέρθηκε παραπάνω, και έκοψα λίγα πρίμα που ξύριζαν λίγο. Τα πιάτα ήταν low volume set ( αυτά τα τρυπητά... σαν σουρωτήρι 🤣🤣🤣) και η αλήθεια να λέγεται είχαν ωραίο balance σαν ένταση σε σχέση με το πολύ combat kit. Ο ήχος τους δεν μου άρεσε καθόλου, αλλά στην ένταση ταιριάζουν γάντι.

Γενικά είναι μια ωραία εναλλακτική λύση το cocktail kit για μικρούς χώρους ή κάποιο semi - acoustic live gig.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top