- Μηνύματα
- 5,362
- Πόντοι
- 1,018
Καλημέρα σας κύριοι συνάδελφοι.
Με αφορμή το καινούριο τραγούδι-βίντεο της Μαρίνας Σάττι, έκανα μερικές σκέψεις από εχθές τις οποίες φαντάστηκα ότι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε εδώ. Για όποιον δεν ξέρει περί της Σάττι, ενημερώνω εν τάχει ότι πρόκειται για νέα (στην ηλικία) μουσικό/τραγουδίστρια που εδώ και μερικούς μήνες έχει κάνει πάταγο στο youtube, αρχικά με μια εμπνευσμένη διασκευή ενός παραδοσιακού και κατόπιν μ' ένα πρωτότυπο κομμάτι. Χάριν οικονομίας χώρου δε βάζω λινκς, όποιος δεν τα έχει ακούσει/δει και θέλει να σχηματίσει άποψη, ας το κάνει.
Πάταγος λοιπόν δεδομένου ότι η διασκευή που αναφέρω παραπάνω έχει μέχρι στιγμής πάνω από 11 εκατομμύρια views ενώ το τελευταίο της πάνω από 6, αριθμοί πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα και ειδικά όταν μιλάμε για κομμάτια όχι λαϊκά/πίστας. Προσωπικά αυτό που κάνει η Σάττι μου αρέσει χωρίς να σημαίνει ότι την ακούω κι όλη μέρα ή ότι είμαι φαν. Είναι κάτι που ξεφεύγει από τις νόρμες της ελληνικής μουσικής "ποπ" σκηνής ενώ διατηρεί σαφές παραδοσιακό στοιχείο. Δεν είναι με άλλα λόγια, δυτικότροπα τραγούδια με μόνη διαφορά τον ελληνικό στίχο όπως είχαμε ως τώρα συνηθίσει. Αλλά το θέμα εδώ δεν είναι η προσωπική μου άποψη περί της δουλειάς της.
Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι ότι αρκετά γνωστός τραγουδιστής/τραγουδοποιός (έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία κυρίως στις δεκαετίες 60-70 και τώρα επιχειρεί comeback) στο στάτους του στο fb, αναρωτιόταν πώς γίνεται να έχει το τελευταίο βίντεο της Σάττι πάνω από 6 εκατομμύρια θεάσεις (εδώ δική μου προσθήκη: ενώ το δημοφιλέστερο δικό του κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες) και αν αυτό είναι δυνατό από την άποψη του αριθμού υπολογιστών που χρησιμοποιήθηκαν για να μπουν να το δουν. Εδώ είναι προφανές ότι λόγω αγνοίας του για το πώς λειτουργεί το σύστημα, δεν υπολόγισε κινητά αλλά και δεν καταλαβαίνει ότι τα views δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο, εν ολίγοις θα μπορούσαν όλα να είχαν γίνει κι από την ίδια συσκευή και αυτό δε θα έκανε κάποια διαφορά.
Όμως η ανάρτησή του πήγαινε και λίγο παραπέρα όπου εξέφραζε την απορία μήπως τελικά τα τόσα πολλά views είναι "αγορασμένα". Το παραπάνω στάτους είχε εκατοντάδες likes και δεκάδες απαντήσεις (κυρίως από απλούς θαυμαστές αλλά το μάτι μου πήρε και 2-3 ονόματα) οι οποίες κατά συντριπτικό ποσοστό επιβεβαίωναν την άποψη ότι η Σάττι έχει αγοράσει views. Η δικαιολόγηση ήταν πρόχειρα βασισμένη σε επιχειρήματα ημιμαθούς γνώσης περί των ψηφιακών μέσων, του στυλ "ένας φίλος μου είπε..." και "διάβασα στο τάδε ότι...", αλλά κυρίως στην πεποίθηση ότι απλά "δεν γίνεται να έχει τόσα πολλά views". Πολλά σχόλια δε ήταν ευθέως υποτιμητικά για την Σάττι και οριακά προσβλητικά.
Χωρίς να το έχω ψάξει, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι, αν όχι δημοσίως σίγουρα κατ' ιδίαν, παρόμοιες κουβέντες έχουν γίνει πάρα πολλές και ειδικά μέσα στο μαγαζί που λέγεται ελληνική μουσική κοινότητα. Η Σάττι άλλωστε δεν είναι η πρώτη που έκανε απότομα "επιτυχία", έχουν προηγηθεί αρκετοί/αρκετές αν και η Μαρίνα είναι ίσως η πρώτη που κάνει τόση "φασαρία" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφανώς και λόγω εποχής.
Τι λέτε;
Με αφορμή το καινούριο τραγούδι-βίντεο της Μαρίνας Σάττι, έκανα μερικές σκέψεις από εχθές τις οποίες φαντάστηκα ότι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε εδώ. Για όποιον δεν ξέρει περί της Σάττι, ενημερώνω εν τάχει ότι πρόκειται για νέα (στην ηλικία) μουσικό/τραγουδίστρια που εδώ και μερικούς μήνες έχει κάνει πάταγο στο youtube, αρχικά με μια εμπνευσμένη διασκευή ενός παραδοσιακού και κατόπιν μ' ένα πρωτότυπο κομμάτι. Χάριν οικονομίας χώρου δε βάζω λινκς, όποιος δεν τα έχει ακούσει/δει και θέλει να σχηματίσει άποψη, ας το κάνει.
Πάταγος λοιπόν δεδομένου ότι η διασκευή που αναφέρω παραπάνω έχει μέχρι στιγμής πάνω από 11 εκατομμύρια views ενώ το τελευταίο της πάνω από 6, αριθμοί πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα και ειδικά όταν μιλάμε για κομμάτια όχι λαϊκά/πίστας. Προσωπικά αυτό που κάνει η Σάττι μου αρέσει χωρίς να σημαίνει ότι την ακούω κι όλη μέρα ή ότι είμαι φαν. Είναι κάτι που ξεφεύγει από τις νόρμες της ελληνικής μουσικής "ποπ" σκηνής ενώ διατηρεί σαφές παραδοσιακό στοιχείο. Δεν είναι με άλλα λόγια, δυτικότροπα τραγούδια με μόνη διαφορά τον ελληνικό στίχο όπως είχαμε ως τώρα συνηθίσει. Αλλά το θέμα εδώ δεν είναι η προσωπική μου άποψη περί της δουλειάς της.
Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι ότι αρκετά γνωστός τραγουδιστής/τραγουδοποιός (έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία κυρίως στις δεκαετίες 60-70 και τώρα επιχειρεί comeback) στο στάτους του στο fb, αναρωτιόταν πώς γίνεται να έχει το τελευταίο βίντεο της Σάττι πάνω από 6 εκατομμύρια θεάσεις (εδώ δική μου προσθήκη: ενώ το δημοφιλέστερο δικό του κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες) και αν αυτό είναι δυνατό από την άποψη του αριθμού υπολογιστών που χρησιμοποιήθηκαν για να μπουν να το δουν. Εδώ είναι προφανές ότι λόγω αγνοίας του για το πώς λειτουργεί το σύστημα, δεν υπολόγισε κινητά αλλά και δεν καταλαβαίνει ότι τα views δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο, εν ολίγοις θα μπορούσαν όλα να είχαν γίνει κι από την ίδια συσκευή και αυτό δε θα έκανε κάποια διαφορά.
Όμως η ανάρτησή του πήγαινε και λίγο παραπέρα όπου εξέφραζε την απορία μήπως τελικά τα τόσα πολλά views είναι "αγορασμένα". Το παραπάνω στάτους είχε εκατοντάδες likes και δεκάδες απαντήσεις (κυρίως από απλούς θαυμαστές αλλά το μάτι μου πήρε και 2-3 ονόματα) οι οποίες κατά συντριπτικό ποσοστό επιβεβαίωναν την άποψη ότι η Σάττι έχει αγοράσει views. Η δικαιολόγηση ήταν πρόχειρα βασισμένη σε επιχειρήματα ημιμαθούς γνώσης περί των ψηφιακών μέσων, του στυλ "ένας φίλος μου είπε..." και "διάβασα στο τάδε ότι...", αλλά κυρίως στην πεποίθηση ότι απλά "δεν γίνεται να έχει τόσα πολλά views". Πολλά σχόλια δε ήταν ευθέως υποτιμητικά για την Σάττι και οριακά προσβλητικά.
Χωρίς να το έχω ψάξει, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι, αν όχι δημοσίως σίγουρα κατ' ιδίαν, παρόμοιες κουβέντες έχουν γίνει πάρα πολλές και ειδικά μέσα στο μαγαζί που λέγεται ελληνική μουσική κοινότητα. Η Σάττι άλλωστε δεν είναι η πρώτη που έκανε απότομα "επιτυχία", έχουν προηγηθεί αρκετοί/αρκετές αν και η Μαρίνα είναι ίσως η πρώτη που κάνει τόση "φασαρία" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφανώς και λόγω εποχής.
Τι λέτε;
Τελευταία επεξεργασία από moderator: