Το φαινόμενο Μαρίνα Σάττι και οι αντιδράσεις

Σπύρος Χατζηαντωνίου

Jazzjoker

Ενωμοτάρχης
Μηνύματα
5,362
Πόντοι
1,018
Καλημέρα σας κύριοι συνάδελφοι.

Με αφορμή το καινούριο τραγούδι-βίντεο της Μαρίνας Σάττι, έκανα μερικές σκέψεις από εχθές τις οποίες φαντάστηκα ότι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε εδώ. Για όποιον δεν ξέρει περί της Σάττι, ενημερώνω εν τάχει ότι πρόκειται για νέα (στην ηλικία) μουσικό/τραγουδίστρια που εδώ και μερικούς μήνες έχει κάνει πάταγο στο youtube, αρχικά με μια εμπνευσμένη διασκευή ενός παραδοσιακού και κατόπιν μ' ένα πρωτότυπο κομμάτι. Χάριν οικονομίας χώρου δε βάζω λινκς, όποιος δεν τα έχει ακούσει/δει και θέλει να σχηματίσει άποψη, ας το κάνει.

Πάταγος λοιπόν δεδομένου ότι η διασκευή που αναφέρω παραπάνω έχει μέχρι στιγμής πάνω από 11 εκατομμύρια views ενώ το τελευταίο της πάνω από 6, αριθμοί πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα και ειδικά όταν μιλάμε για κομμάτια όχι λαϊκά/πίστας. Προσωπικά αυτό που κάνει η Σάττι μου αρέσει χωρίς να σημαίνει ότι την ακούω κι όλη μέρα ή ότι είμαι φαν. Είναι κάτι που ξεφεύγει από τις νόρμες της ελληνικής μουσικής "ποπ" σκηνής ενώ διατηρεί σαφές παραδοσιακό στοιχείο. Δεν είναι με άλλα λόγια, δυτικότροπα τραγούδια με μόνη διαφορά τον ελληνικό στίχο όπως είχαμε ως τώρα συνηθίσει. Αλλά το θέμα εδώ δεν είναι η προσωπική μου άποψη περί της δουλειάς της.

Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι ότι αρκετά γνωστός τραγουδιστής/τραγουδοποιός (έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία κυρίως στις δεκαετίες 60-70 και τώρα επιχειρεί comeback) στο στάτους του στο fb, αναρωτιόταν πώς γίνεται να έχει το τελευταίο βίντεο της Σάττι πάνω από 6 εκατομμύρια θεάσεις (εδώ δική μου προσθήκη: ενώ το δημοφιλέστερο δικό του κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες) και αν αυτό είναι δυνατό από την άποψη του αριθμού υπολογιστών που χρησιμοποιήθηκαν για να μπουν να το δουν. Εδώ είναι προφανές ότι λόγω αγνοίας του για το πώς λειτουργεί το σύστημα, δεν υπολόγισε κινητά αλλά και δεν καταλαβαίνει ότι τα views δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο, εν ολίγοις θα μπορούσαν όλα να είχαν γίνει κι από την ίδια συσκευή και αυτό δε θα έκανε κάποια διαφορά.

Όμως η ανάρτησή του πήγαινε και λίγο παραπέρα όπου εξέφραζε την απορία μήπως τελικά τα τόσα πολλά views είναι "αγορασμένα". Το παραπάνω στάτους είχε εκατοντάδες likes και δεκάδες απαντήσεις (κυρίως από απλούς θαυμαστές αλλά το μάτι μου πήρε και 2-3 ονόματα) οι οποίες κατά συντριπτικό ποσοστό επιβεβαίωναν την άποψη ότι η Σάττι έχει αγοράσει views. Η δικαιολόγηση ήταν πρόχειρα βασισμένη σε  επιχειρήματα ημιμαθούς γνώσης περί των ψηφιακών μέσων, του στυλ "ένας φίλος μου είπε..." και "διάβασα στο τάδε ότι...", αλλά κυρίως στην πεποίθηση ότι απλά "δεν γίνεται να έχει τόσα πολλά views". Πολλά σχόλια δε ήταν ευθέως υποτιμητικά για την Σάττι και οριακά προσβλητικά.

Χωρίς να το έχω ψάξει, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι, αν όχι δημοσίως σίγουρα κατ' ιδίαν, παρόμοιες κουβέντες έχουν γίνει πάρα πολλές και ειδικά μέσα στο μαγαζί που λέγεται ελληνική μουσική κοινότητα. Η Σάττι άλλωστε δεν είναι η πρώτη που έκανε απότομα "επιτυχία", έχουν προηγηθεί αρκετοί/αρκετές αν και η Μαρίνα είναι ίσως η πρώτη που κάνει τόση "φασαρία" στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφανώς και λόγω εποχής.

Τι λέτε;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το thread ανέβηκε άτιτλο ενώ είχα βάλει "Το φαινόμενο Μαρίνα Σάττι και αντιδράσεις της μουσικής κοινότητας". Ας διορθωθεί παρακαλώ.

 
Τι λέτε;
1.το κομματι ΔΕΝ μου αρεσει (τα "παραδοσιακα"  και ρεμπετικα τραγουδια με αφηνουν παγερα αδιαφορο και μισω τα πειραγμενα παραδοσιακα τραγουδια )

2.η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ

3.η Σατι ειναι ΤΑΛΕΝΤΑΡΑ και ΦΩΝΑΡΑ και ΕΞΑΙΡΕΤΗ μουσικος ,οποιος την ειδε με τον ΠΑΥΛΙΔΗ στο Γκαζαρτε το διαπιστωσε και απο κοντα

4.ειναι ΤΡΕΝΤΥ  ;D και πιο....ΧΙΠΣΤΕΡ πεθαινεις  ;D, αλλα ΠΟΙΟΣ ειμαι εγω ο ΠΡΩΚΤΟΓΕΡΟΣ να το ΚΡΙΝΩ?

5.το βιντεο ειναι χαρμα οφθαλμων και πολυ ωραια γυρισμενο

6.ΖΗΛΙΑ ΠΣΩΡΑ και να φατε τα λυσακα σας Haters  ;D

 
Είναι απλό.

Το συγκεκριμένο τραγούδι, πέρασε από μπροστά μου 1000δες φορες.

Είχε ΤΡΟΜΕΡΗ υποστήριξη από το ελληνικό διαδίκτυο και λογικό να πάρει τόσα views.

Και εγώ μπήκα στη διαδικασία να το πατήσω) .

Δεν νομίζω να «αγόρασαν» views.

Τα views στο youtube , αν κάτι γίνει viral , είναι εύκολα.

Δεν υπάρχει πιο άχρηστο πράγμα από τα views στο youtube (οκ, αν είσαι «συνεργάτης» έχει κάποια οικονομική απολαβή) μιας και αφορούν εντελώς untargeted κοινό.

Επί της ουσίας, το κομμάτι το βρήκα βαρετό και το Video clip άθλιο.

Υ.Γ για SF....Φυσικά ΔΕΝ ζηλεύω την πιτσιρίκα......ΖΗΛΕΥΩ όμως με όλο μου το ΕΙΝΑΙ τους Jamiroquai π.χ. για Love Foolosophy.....αν μη τι άλλο για την 1958 Bentley S1 και ΦΥΣΙΚΑ για την Heidi Klum.......A! ΚΑΙ για  την ΚΟΜΜΑΤΑΡΑ  ;D

 
LK είπε:
Είχε ΤΡΟΜΕΡΗ υποστήριξη από το ελληνικό διαδίκτυο και λογικό να πάρει τόσα views.
Λάκη, θέλεις να διευκρινίσεις τι θα πει "είχε τρομερή υποστήριξη"; Εγώ καταλαβαίνω ότι άρεσε σε πάρα πολύ κόσμο. Λες κάτι διαφορετικό;

 
Jazzjoker είπε:
Λάκη, θέλεις να διευκρινίσεις τι θα πει "είχε τρομερή υποστήριξη"; Εγώ καταλαβαίνω ότι άρεσε σε πάρα πολύ κόσμο. Λες κάτι διαφορετικό;
Λέω ότι πολλά sites, blogs κ.λ.π, μεγάλης επισκεψιμότητας,  το προμόταραν.

Σαν να έβγαινε στα 90'ς  π.χ. η Μενεγάλη στον ΑΝΤ1 και να το έβαζε συνέχεια και να το εγκωμίαζε.  ;D

 
LK είπε:
Λέω ότι πολλά sites, blogs κ.λ.π, μεγάλης επισκεψιμότητας,  το προμόταραν.
Όντως έτσι έγινε. Για ποιο λόγο πιστεύουμε ότι έγινε αυτό είναι νομίζω η ουσία της κουβέντας εδώ.

 
Τεράστιο respect στη γυναίκα. Ρίξτε απλά μια ματιά στο βιογραφικό της. Λέει κάτι για Berkleey και για υποτροφία. Εκτός από την Αρχιτεκτονική και όλα τα άλλα...

Μαρίνα Σάττι - Βικιπαίδεια

Προσωπικά, την είχα ξεχωρίσει όταν την είχα δει στο παρακάτω καταπληκτικό live looping - η τύπισσα έχει την ενορχήστρωση στο κεφάλι της - η "Νιφάδα" (σε μουσική του Κυπουργού) μου αρέσει πιο πολύ από τις "Κούπες" και από τη "Μάντισα".

Είναι δε, στην ίδια αισθητική/λογική east mediterranean επιρροής, γεγονός που αν μη τι άλλο, δείχνει εκτός από συνέπεια ότι η Σάττι είναι ικανή να φτιάξει τη δική της καλλιτεχνική ταυτότητα (που για όποιον συνθέτει / γράφει δημιουργεί, είναι μέγα ζητούμενο).




Και μια ξεκαρδιστική τρολιά


Δημήτρης Μίνως Λάμπρος Θεοχάρης Φισφής Μακαλιάς παίζουν μελάλη μπάλα  ;D

έκλαψα από τα γέλια

Aktualisiere deinen Browser | Facebook

 
Jazzjoker είπε:
Όντως έτσι έγινε. Για ποιο λόγο πιστεύουμε ότι έγινε αυτό είναι νομίζω η ουσία της κουβέντας εδώ.
Γιατί ΔΕΝ έχουμε γούστο ως λαός

ΚΑΙ

Γιατί ΔΕν έχουμε κάτι καλλιτερο.

 
Jazzjoker είπε:
αρκετά γνωστός τραγουδιστής/τραγουδοποιός (έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία κυρίως στις δεκαετίες 60-70 και τώρα επιχειρεί comeback)
Επειδή είναι ακόμα πρωί θα κρατηθώ και θα γελάσω αργότερα κατά το μεσημεράκι
Διάβασε λίγο και το βιογραφικό της και πες μου τις σκέψεις σου

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%A3%CE%AC%CF%84%CF%84%CE%B9

Αν ήταν να αγόραζε views θα το έκανε και για το "Νιφάδα" το οποίο σε σχέση με τα άλλα 2 πήγε "άπατο" .

Εδώ κάνουν εκατομμύρια views κάποιοι ατάλαντοι hiphop/dub/πως στον λούτσο τους λένε  ;D

 
BlackCrow81 είπε:
Διάβασε λίγο και το βιογραφικό της και πες μου τις σκέψεις σου
Το έχω διαβάσει και δε μου λέει τίποτα. Θέλω να πω, γενικώς δεν εντυπωσιάζομαι από βιογραφικά και τα θεωρώ ένα "αναγκαίο κακό". Ειδικά στα καλλιτεχνικά θέματα, πολλά σπουδαία βιογραφικά έχουν κάνει ασήμαντες δουλειές και το αντίθετο.

Τη Σάττι λοιπόν την παραδέχομαι ανεξαρτήτως βιογραφικού.

 
Jazzjoker είπε:
Όντως έτσι έγινε. Για ποιο λόγο πιστεύουμε ότι έγινε αυτό είναι νομίζω η ουσία της κουβέντας εδώ.
Ma fills ta diefthintiria kai I leschi bilderberg ta kanonisan gia na alosun tin ellada mas ...

Den diavazis XONI?

Σοβαρά τώρα οσον αφορα τα...αγορασμενα views,ως νοημων άνθρωπος,σε αντίθεση με τους απειρους ψεκασμένους συμπατριωτες μου,λέω ένα πράγμα: Proof or it didn't happen.

 
Jazzjoker είπε:
Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον είναι ότι αρκετά γνωστός τραγουδιστής/τραγουδοποιός (έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία κυρίως στις δεκαετίες 60-70 και τώρα επιχειρεί comeback) στο στάτους του στο fb, αναρωτιόταν πώς γίνεται να έχει το τελευταίο βίντεο της Σάττι πάνω από 6 εκατομμύρια θεάσεις (εδώ δική μου προσθήκη: ενώ το δημοφιλέστερο δικό του κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες) και αν αυτό είναι δυνατό από την άποψη του αριθμού υπολογιστών που χρησιμοποιήθηκαν για να μπουν να το δουν. Εδώ είναι προφανές ότι λόγω αγνοίας του για το πώς λειτουργεί το σύστημα, δεν υπολόγισε κινητά αλλά και δεν καταλαβαίνει ότι τα views δεν έχουν καμία σχέση με το μέσο, εν ολίγοις θα μπορούσαν όλα να είχαν γίνει κι από την ίδια συσκευή και αυτό δε θα έκανε κάποια διαφορά.
Όμως η ανάρτησή του πήγαινε και λίγο παραπέρα όπου εξέφραζε την απορία μήπως τελικά τα τόσα πολλά views είναι "αγορασμένα". Το παραπάνω στάτους είχε εκατοντάδες likes και δεκάδες απαντήσεις (κυρίως από απλούς θαυμαστές αλλά το μάτι μου πήρε και 2-3 ονόματα) οι οποίες κατά συντριπτικό ποσοστό επιβεβαίωναν την άποψη ότι η Σάττι έχει αγοράσει views. Η δικαιολόγηση ήταν πρόχειρα βασισμένη σε  επιχειρήματα ημιμαθούς γνώσης περί των ψηφιακών μέσων, του στυλ "ένας φίλος μου είπε..." και "διάβασα στο τάδε ότι...", αλλά κυρίως στην πεποίθηση ότι απλά "δεν γίνεται να έχει τόσα πολλά views". Πολλά σχόλια δε ήταν ευθέως υποτιμητικά για την Σάττι και οριακά προσβλητικά.
Κι εγώ εδώ θέλω να σταθώ. Αναμενόμενη γραμμή άμυνας από κάποιον που πλήττεται ή νομίζει πως πλήττεται. Και οι καταστηματάρχες των κιθαράδικων του κέντρου κάποτε έπαιζαν την κασέτα "ο Γερμανός φέρνει όργανα διαλογής, μόνο εδώ η σωστή η νΓκίμσον". Δύσκολο να μη γελάσεις αλλά από ανθρωπιστικής πλευράς αξίζει να το δεις με κατανόηση.  O0

Ο ανώνυμος "πρώην" λοιπόν για τον οποίο μας γράφει ο Σπύρος έχει κάθε λόγο να υποθέσει ότι η κοπέλα αυτή "έγινε", επειδή μπήκε σε εφαρμογή το σύγχρονο ισοδύναμο του μπαίνει-ο-γκόμενος-σπόνσοράς-μου-στο-κόλπο-και-αγοράζει-όλους-τους-δίσκοι-και-γίνομαι-φίρμα-εν-μία-νυκτί. Μάλλον δεν είναι δύσκολο να περάσει αυτή η εκδοχή σε κάποιους κύκλους.

Το πρόβλημα (για όποιον θέλει να στηρίξει μια τέτοια γνώμη) ξεκινάει όταν συνειδητοποιήσεις ότι η φωνή της, η χάρη της, η παρουσία της, η ερμηνεία της, βρίσκονται σε πολύ ανώτερο επίπεδο από αυτά του νερόβραστου μέσου διαγωνιζόμενου στις τηλεοπτικές οντισιόν, του όχι πάντα κατάλληλου για να κρατάει μικρόφωνο ...μη σου πω ότι μπορεί ήδη να κοιτάξει στα μάτια και κάμποσους εδραιωμένους καλλιτέχνες.

Εν ολίγοις εγώ νομίζω ότι η φωνή της Σάττι αρκεί και με το παραπάνω για ανοίξει δρόμος προς την επιτυχία. Απλά είμαστε λίγο άμαθοι στο ταλέντο και πιο μαθημένοι στο βοδινό, ειδικά αν το σερβίρεις με διχτυωτό καλσόν και κανά μίνι μέχρι τον οισοφάγο.

 
Earendil είπε:
Κι εγώ εδώ θέλω να σταθώ. Αναμενόμενη γραμμή άμυνας από κάποιον που πλήττεται ή νομίζει πως πλήττεται. Και οι καταστηματάρχες των κιθαράδικων του κέντρου κάποτε έπαιζαν την κασέτα "ο Γερμανός φέρνει όργανα διαλογής, μόνο εδώ η σωστή η νΓκίμσον". Δύσκολο να μη γελάσεις αλλά από ανθρωπιστικής πλευράς αξίζει να το δεις με κατανόηση.  O0

Ο ανώνυμος "πρώην" λοιπόν για τον οποίο μας γράφει ο Σπύρος έχει κάθε λόγο να υποθέσει ότι η κοπέλα αυτή "έγινε", επειδή μπήκε σε εφαρμογή το σύγχρονο ισοδύναμο του μπαίνει-ο-γκόμενος-σπόνσοράς-μου-στο-κόλπο-και-αγοράζει-όλους-τους-δίσκοι-και-γίνομαι-φίρμα-εν-μία-νυκτί. Μάλλον δεν είναι δύσκολο να περάσει αυτή η εκδοχή σε κάποιους κύκλους.

Το πρόβλημα (για όποιον θέλει να στηρίξει μια τέτοια γνώμη) ξεκινάει όταν συνειδητοποιήσεις ότι η φωνή της, η χάρη της, η παρουσία της, η ερμηνεία της, βρίσκονται σε πολύ ανώτερο επίπεδο από αυτά του νερόβραστου μέσου διαγωνιζόμενου στις τηλεοπτικές οντισιόν, του όχι πάντα κατάλληλου για να κρατάει μικρόφωνο ...μη σου πω ότι μπορεί ήδη να κοιτάξει στα μάτια και κάμποσους εδραιωμένους καλλιτέχνες.

Εν ολίγοις εγώ νομίζω ότι η φωνή της Σάττι αρκεί και με το παραπάνω για ανοίξει δρόμος προς την επιτυχία. Απλά είμαστε λίγο άμαθοι στο ταλέντο και πιο μαθημένοι στο βοδινό, ειδικά αν το σερβίρεις με διχτυωτό καλσόν και κανά μίνι μέχρι τον οισοφάγο.
Έγραψες αγαπητέ.

 
Εγω δεν κατάλαβα ποιος είναι αυτός που κάνειο το come back  ;D

 
LK είπε:
Εγω δεν κατάλαβα ποιος είναι αυτός που κάνειο το come back  ;D
Δεν κατάλαβες γιατί δεν έγραψα τ' όνομά του.  ;D

Αλλά τι σημασία έχει;

 
Θα κάνω και μια φιλοσοφική τοποθέτηση, με αφορμή αυτό το νήμα.

Σε αντίθεση με τον ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, που σε σχέση με το παρελθόν , οι αθλητές έχουν γίνει εντελώς ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ (σε επιδώσεις, σώματα κ.λ.π), Π.χ.  βάλε μια ομάδα ποδοσφαίρου του παρελθόντος με μια σημερινή…..και δεν θα ακουμπήσει μπάλα η πρώτη.

Αντιθέτως τα πράγματα στη show  biz άλλαξαν.

Από ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΑ όντα  κατά το παρελθόν έχουν γίνει πιο γήινα στις μέρες μας (στο όνομα μιας «δημοκρατίας»-όλοι έχουν δικαίωμα στο όνειρο).

Τα μοντέλα πάχυναν και κόντιναν, οι μουσικοί δεν είναι οι ΘΕΟΙ που γέμιζαν στάδια, οι Ηθοποιοί ….μέτριοι σε όλα (ταλέντο –εμφάνιση) . κ.ο.κ.

Με το Internet δε αυτό ΑΠΟΓΕΙΩΘΗΚΕ.

Αυτό δε συνέβηη, Ίσως γιατί ο αθλητισμός είναι μετρίσιμο μέγεθος σε επιδώσεις ενώ η τέχνη δεν είναι. 

Απλά οι ταχύτητες ανόδου , πλέον είναι ανάλογες με τις ταχύτητες «καθόδου».

ΑΣΤΡΙΚΕΣ σε ταχύτητα.

 
Jazzjoker είπε:
Αλλά τι σημασία έχει;
Τίποτα, έτσι για τον καφε  ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top