- Μηνύματα
- 121
- Πόντοι
- 18
Καθώς αναφέρθηκε πολύ πρόσφατα σε συζήτηση, δράττομαι της ευκαιρίας να περιγράψω γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.
Σύμφωνοι, στη παρτιτούρα καθώς οι νότες είναι στη σειρά, φαίνονται με μια ματιά οι Τριάδες καθώς και πολλά πράγματα που μάς ενδιαφέρουν.
Όμως η παρτιτούρα έχει και στοιχεία που κατά τη γνώμη μου δυσκολεύουν τη ζωή μας:
Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.
Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;
(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)
e---------------------------0-----------------------12-----------
B---------------------5----------------------------------------17-
G-----------------9--------------------------------------21-----
D------------2-------------------------------14-----------------
A-----7-------------------------------19-----------------------
E-0-----------------------------12-----------------------------
Είναι ΟΛΕΣ Μι.
Καλή τύχη να τό κάνει κάποιος αυτό με τη παρτιτούρα. Απλώς ΔΕΝ γίνεται.
Στη παρτιτούρα θα δείχνει ακριβώς έτσι:
Ο,τι να 'ναι!
Επιπρόσθετα,
Δείτε εδώ κατάσταση:
Είναι το Caprice 24 του Paganini, από όταν τό μελετούσαμε με ένα φίλο.
Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;
Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.
Είναι σαν να έχουμε ένα κενό τετράδιο, να έχουμε πρόχειρα κολλήσει ενα χαρτί ακριβώς πάνω από την άδεια σελίδα και να γραφουμε εκεί, αφήνοντας τη κανονική σελίδα του τετραδιου κενή!
Άφού είναι έτσι, ας είχε η παρτιτουρα 30 γραμμες να γινόταν η δουλειά μας.
Ενώ η ταμπλατούρα είναι όμορφα γραμμένη σε καθε σύνθεση.
Τέλος, παραδεχθείτε το:
Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"
Ενώ στη ταμπλατούρα το "7" στη "Λα" πχ είναι πάντα ευανάγνωστο κι ευκολα αναγνωρίσιμο.
Σύμφωνοι, στη παρτιτούρα καθώς οι νότες είναι στη σειρά, φαίνονται με μια ματιά οι Τριάδες καθώς και πολλά πράγματα που μάς ενδιαφέρουν.
Όμως η παρτιτούρα έχει και στοιχεία που κατά τη γνώμη μου δυσκολεύουν τη ζωή μας:
Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.
Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;
(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)
e---------------------------0-----------------------12-----------
B---------------------5----------------------------------------17-
G-----------------9--------------------------------------21-----
D------------2-------------------------------14-----------------
A-----7-------------------------------19-----------------------
E-0-----------------------------12-----------------------------
Είναι ΟΛΕΣ Μι.
Καλή τύχη να τό κάνει κάποιος αυτό με τη παρτιτούρα. Απλώς ΔΕΝ γίνεται.
Στη παρτιτούρα θα δείχνει ακριβώς έτσι:
Ο,τι να 'ναι!
Επιπρόσθετα,
Δείτε εδώ κατάσταση:
Είναι το Caprice 24 του Paganini, από όταν τό μελετούσαμε με ένα φίλο.
Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;
Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.
Είναι σαν να έχουμε ένα κενό τετράδιο, να έχουμε πρόχειρα κολλήσει ενα χαρτί ακριβώς πάνω από την άδεια σελίδα και να γραφουμε εκεί, αφήνοντας τη κανονική σελίδα του τετραδιου κενή!
Άφού είναι έτσι, ας είχε η παρτιτουρα 30 γραμμες να γινόταν η δουλειά μας.
Ενώ η ταμπλατούρα είναι όμορφα γραμμένη σε καθε σύνθεση.
Τέλος, παραδεχθείτε το:
Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"
Ενώ στη ταμπλατούρα το "7" στη "Λα" πχ είναι πάντα ευανάγνωστο κι ευκολα αναγνωρίσιμο.