Ταμπλατούρα και παρτιτούρα

BassicallyGuitarist

Νέο μέλος
Μηνύματα
119
Πόντοι
18
Καθώς αναφέρθηκε πολύ πρόσφατα σε συζήτηση, δράττομαι της ευκαιρίας να περιγράψω γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.

Σύμφωνοι, στη παρτιτούρα καθώς οι νότες είναι στη σειρά, φαίνονται με μια ματιά οι Τριάδες καθώς και πολλά πράγματα που μάς ενδιαφέρουν.

Όμως η παρτιτούρα έχει και στοιχεία που κατά τη γνώμη μου δυσκολεύουν τη ζωή μας:

Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.

Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;

(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)


e---------------------------0-----------------------12-----------

B---------------------5----------------------------------------17-

G-----------------9--------------------------------------21-----

D------------2-------------------------------14-----------------

A-----7-------------------------------19-----------------------

E-0-----------------------------12-----------------------------

Είναι ΟΛΕΣ Μι.

Καλή τύχη να τό κάνει κάποιος αυτό με τη παρτιτούρα. Απλώς ΔΕΝ γίνεται.

Στη παρτιτούρα θα δείχνει ακριβώς έτσι:

IMG_20250119_115808.jpg


Ο,τι να 'ναι!

Επιπρόσθετα,

Δείτε εδώ κατάσταση:

IMG-701956075112ba00bb0cabd55f15008d-V.jpg


Είναι το Caprice 24 του Paganini, από όταν τό μελετούσαμε με ένα φίλο.

Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;

Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.

Είναι σαν να έχουμε ένα κενό τετράδιο, να έχουμε πρόχειρα κολλήσει ενα χαρτί ακριβώς πάνω από την άδεια σελίδα και να γραφουμε εκεί, αφήνοντας τη κανονική σελίδα του τετραδιου κενή!

Άφού είναι έτσι, ας είχε η παρτιτουρα 30 γραμμες να γινόταν η δουλειά μας.

Ενώ η ταμπλατούρα είναι όμορφα γραμμένη σε καθε σύνθεση.

Τέλος, παραδεχθείτε το:

Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"

Ενώ στη ταμπλατούρα το "7" στη "Λα" πχ είναι πάντα ευανάγνωστο κι ευκολα αναγνωρίσιμο.
 
Τέλος, παραδεχθείτε το:

Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"
Το ότι τα βλέπεις τα πράγματα πιο απλά και πιο πρακτικά για την πλευρά σου και τις δικές σου ανάγκες και το επίπεδο, το όργανο που παίζεις με την ταμπλατούρα δεν είναι κακό. Το αντίθετο.

Το να λες όμως ότι


γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.

Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;

Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.
Ο,τι να 'ναι!
Μετά από αυτά που σου έχουν γράψει και συνυπολογίζοντας πως στο φόρουμ διαβάζουν και συμμετέχουν και επαγγελματίες της μουσικής, δάσκαλοι, καθηγητές κλπ. ή τρολάρεις ή έχεις πάθει φούιτ :ROFLMAO:
 
Εγραψα 12 νοτες στη ταμπλατουρα κι η παρτιτουρα ειδε 3...

Επομενως, διαβαζοντας την παρτιτουρα δεν θα καταφερει ποτέ κανείς να εκτελέσει την ασκηση...
 
Last edited:
Εγραψα 12 νοτες στη ταμπλατουρα κι η παρτιτουρα ειδε 3...
Σου έχουν εξηγήσει πιο παλιά το γιατί. Και πρόσφατα
Δε θα τσιμπήσω εγώ. Εγώ μια παρατήρηση έκανα για εσένα δηλαδή για να μη διαμαρτύρεσαι και αρχίσεις να κράζεις και να χαρακτηρίζεις άσχημα όπως κάνεις σε άλλα ποστ ανα καιρούς αυτή την ένδοξη μουσική κοινότητα. :cry:
 
Δικιο εχεις :ROFLMAO: Επρεπε ο Παγκανινι να γραψει και αυτος σε ταμπλατουρα :ROFLMAO: Τα ταστα στο βιολι θα τον βοηθουσαν πολυ :ROFLMAO:

Οσοι ενδιαφερονται για τη μουσικη γενικοτερα, να συνθετουν με στερεες βασεις ας πουμε, η ακομα και για την κιθαρα ειδικοτερα, να παιξουν κλασσικες συνθεσεις κλπ, θα κατσουν να μελετησουν και θα δουν στην πραξη πως μπορει να προσαρμοστει η παρτιτουρα και στην εκταση του κομματιου και σε συγκεκριμενη θεση του αριστερου χεριου.


Οσοι παλι απλα θελουν να βγαζουν ετοιμα κομματακια και να τρολαρουν στο noiz, μπορουν να μεινουν χαλαρα στην ταμπλατουρα, και πολυ τους πεφτει.
 
Στην περιπτωση του Paganini δεν αναφερομαι στην εκταση, οπως στη προηγουμενη αναφορά μου στις νότες Μι.

Αναφερομαι, εξω απο τη μουσικη χρησιμοτητα, καθαρά στην ΕΙΚΟΝΑ της παρτιτουρας, το πώς αυτή δείχνει

Ειναι σαν να γραφουμε σε ενα χαρτι ΠΑΝΩ και ΕΞΩ απο τη σελιδα μας, αφηνοντας το τετράδιό μας κενό!

Μού κάνει πολύ άτσαλο και ασχημο σαν εικονα
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top