Ταμπλατούρα και παρτιτούρα

BassicallyGuitarist

Νέο μέλος
Μηνύματα
120
Πόντοι
18
Καθώς αναφέρθηκε πολύ πρόσφατα σε συζήτηση, δράττομαι της ευκαιρίας να περιγράψω γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.

Σύμφωνοι, στη παρτιτούρα καθώς οι νότες είναι στη σειρά, φαίνονται με μια ματιά οι Τριάδες καθώς και πολλά πράγματα που μάς ενδιαφέρουν.

Όμως η παρτιτούρα έχει και στοιχεία που κατά τη γνώμη μου δυσκολεύουν τη ζωή μας:

Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.

Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;

(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)


e---------------------------0-----------------------12-----------

B---------------------5----------------------------------------17-

G-----------------9--------------------------------------21-----

D------------2-------------------------------14-----------------

A-----7-------------------------------19-----------------------

E-0-----------------------------12-----------------------------

Είναι ΟΛΕΣ Μι.

Καλή τύχη να τό κάνει κάποιος αυτό με τη παρτιτούρα. Απλώς ΔΕΝ γίνεται.

Στη παρτιτούρα θα δείχνει ακριβώς έτσι:

IMG_20250119_115808.jpg


Ο,τι να 'ναι!

Επιπρόσθετα,

Δείτε εδώ κατάσταση:

IMG-701956075112ba00bb0cabd55f15008d-V.jpg


Είναι το Caprice 24 του Paganini, από όταν τό μελετούσαμε με ένα φίλο.

Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;

Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.

Είναι σαν να έχουμε ένα κενό τετράδιο, να έχουμε πρόχειρα κολλήσει ενα χαρτί ακριβώς πάνω από την άδεια σελίδα και να γραφουμε εκεί, αφήνοντας τη κανονική σελίδα του τετραδιου κενή!

Άφού είναι έτσι, ας είχε η παρτιτουρα 30 γραμμες να γινόταν η δουλειά μας.

Ενώ η ταμπλατούρα είναι όμορφα γραμμένη σε καθε σύνθεση.

Τέλος, παραδεχθείτε το:

Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"

Ενώ στη ταμπλατούρα το "7" στη "Λα" πχ είναι πάντα ευανάγνωστο κι ευκολα αναγνωρίσιμο.
 
Τέλος, παραδεχθείτε το:

Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"
Το ότι τα βλέπεις τα πράγματα πιο απλά και πιο πρακτικά για την πλευρά σου και τις δικές σου ανάγκες και το επίπεδο, το όργανο που παίζεις με την ταμπλατούρα δεν είναι κακό. Το αντίθετο.

Το να λες όμως ότι


γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.

Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;

Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.
Ο,τι να 'ναι!
Μετά από αυτά που σου έχουν γράψει και συνυπολογίζοντας πως στο φόρουμ διαβάζουν και συμμετέχουν και επαγγελματίες της μουσικής, δάσκαλοι, καθηγητές κλπ. ή τρολάρεις ή έχεις πάθει φούιτ :ROFLMAO:
 
Εγραψα 12 νοτες στη ταμπλατουρα κι η παρτιτουρα ειδε 3...

Επομενως, διαβαζοντας την παρτιτουρα δεν θα καταφερει ποτέ κανείς να εκτελέσει την ασκηση...
 
Last edited:
Εγραψα 12 νοτες στη ταμπλατουρα κι η παρτιτουρα ειδε 3...
Σου έχουν εξηγήσει πιο παλιά το γιατί. Και πρόσφατα
Δε θα τσιμπήσω εγώ. Εγώ μια παρατήρηση έκανα για εσένα δηλαδή για να μη διαμαρτύρεσαι και αρχίσεις να κράζεις και να χαρακτηρίζεις άσχημα όπως κάνεις σε άλλα ποστ ανα καιρούς αυτή την ένδοξη μουσική κοινότητα. :cry:
 
Δικιο εχεις :ROFLMAO: Επρεπε ο Παγκανινι να γραψει και αυτος σε ταμπλατουρα :ROFLMAO: Τα ταστα στο βιολι θα τον βοηθουσαν πολυ :ROFLMAO:

Οσοι ενδιαφερονται για τη μουσικη γενικοτερα, να συνθετουν με στερεες βασεις ας πουμε, η ακομα και για την κιθαρα ειδικοτερα, να παιξουν κλασσικες συνθεσεις κλπ, θα κατσουν να μελετησουν και θα δουν στην πραξη πως μπορει να προσαρμοστει η παρτιτουρα και στην εκταση του κομματιου και σε συγκεκριμενη θεση του αριστερου χεριου.


Οσοι παλι απλα θελουν να βγαζουν ετοιμα κομματακια και να τρολαρουν στο noiz, μπορουν να μεινουν χαλαρα στην ταμπλατουρα, και πολυ τους πεφτει.
 
Στην περιπτωση του Paganini δεν αναφερομαι στην εκταση, οπως στη προηγουμενη αναφορά μου στις νότες Μι.

Αναφερομαι, εξω απο τη μουσικη χρησιμοτητα, καθαρά στην ΕΙΚΟΝΑ της παρτιτουρας, το πώς αυτή δείχνει

Ειναι σαν να γραφουμε σε ενα χαρτι ΠΑΝΩ και ΕΞΩ απο τη σελιδα μας, αφηνοντας το τετράδιό μας κενό!

Μού κάνει πολύ άτσαλο και ασχημο σαν εικονα
 
Καθώς αναφέρθηκε πολύ πρόσφατα σε συζήτηση, δράττομαι της ευκαιρίας να περιγράψω γιατί κατά τη γνώμη μου η παρτιτούρα υπολείπεται της ταμπλατούρας.

Σύμφωνοι, στη παρτιτούρα καθώς οι νότες είναι στη σειρά, φαίνονται με μια ματιά οι Τριάδες καθώς και πολλά πράγματα που μάς ενδιαφέρουν.

Όμως η παρτιτούρα έχει και στοιχεία που κατά τη γνώμη μου δυσκολεύουν τη ζωή μας:

Η κιθάρα πχ έχει 12 Μι ενώ η παρτιτούρα ΜΟΛΙΣ δύο.

Πώς θα γράψουμε πχ στη παρτιτούρα το παρακάτω, ώς άσκηση εξοικείωσης με τη ταστιέρα;

(Κατ' αρχάς, και ΜΟΝΟ που μπορώ να κάνω το παρακάτω, να ΔΕΙΞΩ δηλαδή πού ακριβώς βρίσκεται η κάθε νότα, οφείλεται στη ταμπλατούρα, κάτι αδιανόητο για τη παρτιτούρα)


e---------------------------0-----------------------12-----------

B---------------------5----------------------------------------17-

G-----------------9--------------------------------------21-----

D------------2-------------------------------14-----------------

A-----7-------------------------------19-----------------------

E-0-----------------------------12-----------------------------

Είναι ΟΛΕΣ Μι.

Καλή τύχη να τό κάνει κάποιος αυτό με τη παρτιτούρα. Απλώς ΔΕΝ γίνεται.

Στη παρτιτούρα θα δείχνει ακριβώς έτσι:

Προβολή συνημμένου 50010

Ο,τι να 'ναι!

Επιπρόσθετα,

Δείτε εδώ κατάσταση:

Προβολή συνημμένου 50011

Είναι το Caprice 24 του Paganini, από όταν τό μελετούσαμε με ένα φίλο.

Τί απαράδεκτη εικόνα είναι αυτή;

Οι μισές νότες είναι άτσαλα μπαλωμένες ΕΞΩ απο τη παρτιτούρα.

Είναι σαν να έχουμε ένα κενό τετράδιο, να έχουμε πρόχειρα κολλήσει ενα χαρτί ακριβώς πάνω από την άδεια σελίδα και να γραφουμε εκεί, αφήνοντας τη κανονική σελίδα του τετραδιου κενή!

Άφού είναι έτσι, ας είχε η παρτιτουρα 30 γραμμες να γινόταν η δουλειά μας.

Ενώ η ταμπλατούρα είναι όμορφα γραμμένη σε καθε σύνθεση.

Τέλος, παραδεχθείτε το:

Πόσες φορές (ειδικά σε χειρόγραφες παρτιτούρες) έχετε βγάλει τα μάτια σας να καταλάβετε πού ακριβώς είναι η βουλίτσα; Ειναι πάνω στη γραμμή; Είναι από κάτω; Είναι Λα; Ειναι Σολ; "Φέρε ένα μεγεθυντικό φακό"

Ενώ στη ταμπλατούρα το "7" στη "Λα" πχ είναι πάντα ευανάγνωστο κι ευκολα αναγνωρίσιμο.
Η ταμπλατούρα ειναι οκ για τους κιθαρίστες που θέλουν να βγαζουν κανα κομμάτι.

Στη μουσική γενικά όμως υπάρχει αναγκαιότητα να υπάρχει μια κοινή γλώσσα ανάγνωσης για να μπορούν ολοι να καταλάβουν αν χρειαστει τι γίνεται. Και αυτό γιατι περαν του να γράφεις, υπάρχει αναγκαιότητα όταν εισαι σε ενα σύνολο, να βλεπεις και να παρακολουθεις (απο την παρτιτούρα) τι παιζουν και οι αλλοι γύρω σου.

Για παράδειγμα μπορείς εγώ να παίζω timpani και να παίζω στην αρχή και μετά να εχω για 256 μέτρα παύσεις μέχρι να ξαναπαίξω. Αν χαθώ και δε μπω εκεί που πρέπει (πράγμα πανεύκολο να χάσεις το μέτρημα) ο μαέστρος θα σταματήσει την πρόβα και θα γίνω ρόμπα (και θα φαω και ελλεινο κράξιμο απο τους συναδέλφους). Αν όμως έχω διαβάσει λιγο τι προηγείται και ξέρω ότι μετά απο αυτά τα arpegios που κανει ο παγκανινι (τυχαιο), τοτε ξυπνάω και μπαινω σωστά.

Ο κρουστός δεν ξέρει απο ταμπλατούρα, ούτε ο πνευστός κ.ο.κ. Ούτε και μπορεις να του ζητήσεις να μαθει για να σε καταλαβαινει. Έτσι και αλλιώς στα περισσότερα μουσικά όργανα δεν υπάρχουν τάστα.

Επίσης βλέποντας την παρτιτούρα καταλαβαινεις και μπορεις να κανεις ενα σιωπηλο σολφεζ τι παιζει. Με την ταμπλατούρα όχι. Πολλοι μελετάμε τις γραμμές μας και χωρις όργανο. Αν εχεις το ρυθιμικο με σολφέζ και βλεπεις τη γραμμή παρακολουθώντας τα διαστήματα, εχεις το 60-70% του έργου μελετημένο πριν πιάσεις καν οργανο στο χέρι.
 
Το "πρόβλημα" στην παρτιτούρα είναι ότι αυτή δε δείχνει ποιο από τα Μι της κιθάρας που έχουν ταυτοφωνία πατάει ο κιθαριστής, όταν στην ταμπλατούρα λείπουν πολύ σημαντικότερες πληροφορίες τόσες ώστε ο μουσικός δεν είναι καν σε θέση να παίξει μία σύνθεση γραμμένη σε ταμπλατούρα αν δεν την έχει ακούσει;

Συγνώμη φίλε μου αλλά είναι σαν να συγκρίνουμε δύο αυτοκίνητα που το ένα δεν έχει το χρώμα που θα προτιμούσαμε όταν το άλλο δεν έχει καν μηχανή και ρόδες.

Αν δεν είχαν γράψει οι συνθέτες πριν την εφεύρεση του γραμμοφώνου σε παρτιτούρα τα έργα τους δε θα γνώριζαν οι μουσικοί καν πως να τα παίξουν.

Ίσως στο μέλλον προτιμηθεί κάποιο άλλο σύστημα γραφής της μουσικής αλλά αυτό θα πρέπει να παρέχει τουλάχιστον τις πληροφορίες που παρέχει η παρτιτούρα όχι λιγότερες όμως όπως παρέχει η ταμπλατούρα.
 
Στη μουσική γενικά όμως υπάρχει αναγκαιότητα να υπάρχει μια κοινή γλώσσα ανάγνωσης για να μπορούν ολοι να καταλάβουν αν χρειαστει τι γίνεται.

Σύμφωνοι και εννοείται.

Ο κρουστός δεν ξέρει απο ταμπλατούρα

Άν υπήρχε ομως ταμπλατούρα (ή κάτι τέτοιο) για κάθε οργανο;

Πού θα υπολείπετο της παρτιτούρας;

Επίσης βλέποντας την παρτιτούρα καταλαβαινεις και μπορεις να κανεις ενα σιωπηλο σολφεζ τι παιζει. Με την ταμπλατούρα όχι.

Γιατί οχι;

Οπως μία βουλιτσα στο διαστημα δηλωνει σιωπηλα "Σολ", αλλο τόσο τό δηλώνει κι ενας αριθμος σε μια γραμμη.

Κανένα από τα δύο δεν ακούγεται ενω ταυτόχρονα και τα δυο σημαινουν κατι.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top