- Μηνύματα
- 3,242
- Πόντοι
- 38
θα βρισκεις απο ενα σταθερο να παρεις ρε.. :lol: :lol:
Όντωςκαι γιατι δεν αγοραζε το βιβλιο ο τσιφουτης??![]()
σημείωση: παίζει να πέταξα μπαρούφα σχετικά με τον Παπαθανασίου:
ειδες τι παθαινεις οταν ..διαφωνεις με τους γεροντες! :lol:He began composing when 4 years old' date=' and is largely a self-taught musician. He refused to take traditional piano lessons, and throughout his career did not have substantial knowledge of reading or writing musical notation.[/quote']
πάντως η έκφραση "δεν ξέρει να διαβάζει νότες" είναι λίγο υπερβολική, έτσι;
σοβαρα τωρα επειδη ειχα την τεραστια τυχη να τον γνωρισω & να τον ρωτησω προσωπικα ΔΕΝ διαβαζει παρτιτουρες (& βεβαια δεν τις χρησιμοποιει) το score writing του το κανουν επαγγελματιες (υπαρχει αλλωστε τετοιο επαγγελμα)...τις νοτες στο..πενταγραμμο εννοειται οτι τις ξερει αλλα αλλο αυτο & αλλο το ...διαβασμα...
λοιπόν... μάστορα... οι τέσσερις πρώτες νότες παίζονται οκτάβα πάνω:Συγγνώμη ρε μάστορα που ρωτάω!
Η ειδική σημειολογία ποια είναι;Διαφορετικά κλειδιά ή κάτι άλλο;
![]()
τόσο απλά...
Οκ!Ευχαριστώ πολύ!Δεν το είχα ξαναδεί!Και για το πόσο εύκολα βρίσκεις παρτιτούρες επέτρψέ μου να αμφιβάλλω...Υπάρχει περίπτωση να βρω παρτιτούρα πχ για τους ...And you will know us by the trail of dead;Μάλλον όχι!Στο net όλο και κάτι υπάρχει.Αν όχι τελείως αξιόπιστο' date='συνήθως είναι ένας καλός μπούσουλας.
Εγώ πάντως προτιμώ τα powertabs που έχουν χρόνους,αξίες,παύσεις και νότες από πάνω.Μάλιστα σε αυτές πο βρίσκονται σε "χαμηλά" τάστα έχει αμέτρητες βοηθητικές γραμμές,γι' αυτό ρωτάω...[/quote']
δε θέλω να μειώσω την αξία της ταμπλατούρας... προφανώς και είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις... αλλά με αυτό που είπες πριν φάνηκε λες και δεν κυκλοφορούν παρτιτούρες για ροκ/μέταλ κιθάρα (υπάρχουν άπειροι τίτλοι... ακόμα και από συγκροτήματα που θεωρείς underground... βασικά, ακόμα και για τους AYWKUBTTOFD βρήκα κάτι σε ένα compilation βιβλίο
Για να ξέρουμε τι λέμε... εγώ έχω πτυχίο πιάνου από ωδείο. Παράλληλα, επειδή μου άρεσε έμαθα και κιθάρα μόνος μου (είμαι ψιλοανάπηρος βέβαια...... και γενικά δεν το κατέχω το όργανο!). Οπότε, έχω δει και τις δύο πλευρές... και έχω ψάξει στο net για μεταλοtabs (πράγματι, το powertabs είναι πολύ καλό), και έχω κάτσει και έχω γράψει tabs (όπως αυτή
) και προφανώς έχω διαβάσει άπειρες παρτιτούρες. Οπότε, είναι καλό να μη σνομπάρουμε κανένα από τα δύο μέσα... το καθένα έχει τη χρήση του... μάστορα...
![]()
Εννοείται πως και τα δύο είδη είναι χρήσιμα,αλλά νομίζω πως η πρώτη επαφή που έχει κάποιος με την κιθάρα θα ήταν καλύτερο να είναι μέσω των tabs.
Αν πρέπει πρώτα να μάθει τις νότες,αξίες κλπ για να μάθει να παίζει,είναι πιθανότατο να βαρεθεί/κουραστεί.Σιγά-σιγά,αν θέλει,θα το κάνει και αυτό...
Πάντως ένα ειναι το σίγουρο... απο δύο ισάξιους τεχνικα μουσικούς' date=' αυτός που διαβάζει παρτιτούρα ειναι και ο πιο ολοκληρωμένος.[/quote']
Εγώ πιστεύω ότι το να διαβάζεις παρτιτούρα και το να είσαι μουσικός είναι δύο εντελώς άσχετα πράγματα, που κατά καιρούς απαντώνται στο ίδιο πρόσωπο σε τυχαίες αναλογίες.
Δηλαδή, μπορεί να ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα (ικανότητα που αποκτιέται πιο εύκολα όταν ο άνθρωπος είναι σε πολύ νεαρή ηλικία και το μυαλό του είναι πιο παρθένο), αλλά να μην έχεις ούτε αυτί, ούτε ερμηνευτικές ικανότητες, ούτε καλό γούστο ούτε τίποτε.
Απ' την άλλη, μπορεί να είσαι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και να είσαι κορυφαίος αλλά να μην ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρες.
Οι παρτιτούρες (ή οι ταμπλατούρες) είναι απλά ένας κώδικας επικοινωνίας μουσικών πληροφοριών και είναι χρήσιμος μόνο όταν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τον ξέρουν. Σαν τέτοιος κώδικας, έχει πολλές φορές κριτικαριστεί για την ανεπάρκειά του καθώς έχει διάφορα προβλήματα:
α) Δεν έχει μέριμνα για στοιχειώδη μουσικά πράγματα, όπως είναι οι υφές των ήχων (αν μου επιτρέπετε τον όρο), κάτι λογικό αφού αναπτύχθηκε σε μία περίοδο όπου δεν υπήρχαν ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά όργανα.
β) Δεν έχει μέριμνα για την αναπαράσταση μικροδιαστημάτων (μιλάω πάντα για το τονικό μουσικό σύστημα όπως το ξέρουμε στη Δύση).
γ) Έχει δυσανάλογα μεγάλο χρόνο εκμάθησης σε σχέση με το σύνολο των πληροφοριών που είναι σε θέση να μεταφέρει.
δ) Έχει πολλές φορές εγκαταληφθεί από συνθέτες χωρίς να τους δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα (η πλειοψηφία των συνθετών του 20ου αιώνα χρησιμοποιεί λίγο ή πολύ το δικό της σύστημα μουσικής σημειολογίας).
Η ταμπλατούρα είναι μία προσπάθεια για ένα πιο efficient τρόπο μεταφοράς μουσικών πληροφοριών, που απευθύνεται εκ' των πραγμάτων σε κιθαρίστες. Βεβαίως και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα.
Όσο για το αρχικό ερώτημα, δηλαδή αν πρέπει να μάθει ο φίλος μας παρτιτούρα ή ταμπλατούρα, η απάντηση είναι ιδιαίτερα εύκολη: θα μάθεις αυτό που θέλει ο δάσκαλός σου, ο οποίος ενέχει ρόλο πατέρα για σένα όσο είσαι υπό την εποπτεία του. Αν δεν έχεις δάσκαλο, τότε αναγκαστικά θα μάθεις τα πάντα, διότι δίχως κατευθηντήριες γραμμές θα ταλαιπωρηθείς μέχρι να βρεις το δρόμο σου. Είναι γλυκειά ταλαιπωρία, αλλά ταλαιπωρία...
Επίσης' date=' αν ήξερα να γράφω, θα ξεπερνούσα το πρόβλημα που έχω όταν πολλές φορές θέλω να θυμηθώ μια μουσική ιδέα και δεν έχω ούτες κασετοφωνάκι ούτε PC πρόχειρο...[/quote']
ξέρεις τι κάνουν οι περισσότεροι τραγουδοποιοί?(αν όχι όλοι)
έχουν πάντα μαζί τους ενα δημοσιογραφικό κασσετοφωνακι και ηχογραφούν τις ιδέες τους τραγουδώντας την μελωδία για να μην την ξεχασουν.
εγώ το κάνω με το κινητό μου και φροντίζω κάθε συσκευή που αλλάζω να εχει αυτή τη δυνατότητα (ηχογράφηση φωνής)
πλέον με τα mp3 players που έχουν και voice recording κανείς μια χαρα δουλεία(αν δεν έχει αυτη τη δυνατότητα το κινητό σου)
Ντουν... ντουν... νταν... Θα πουλήσω την κιθάρα και θα πάρω κομπλολόι... ντουν... ντουν... νταν... ΌΠΑπω πω ταλαιπωρίααααπούλα την κιθάρα και παρε κομπολόι.. :lol:
σωστά σκέφτηκες πλάκα πλάκα..
καλό κουράγιο με την παρτιτούρα... :wink:
Για άλλη μια φορά ο Wow! λέει σε ένα post αυτά που δεν γράψαμε οι υπόλοιποι σε 4 σελίδες...Πάντως ένα ειναι το σίγουρο... απο δύο ισάξιους τεχνικα μουσικούς' date=' αυτός που διαβάζει παρτιτούρα ειναι και ο πιο ολοκληρωμένος.[/quote']
Εγώ πιστεύω ότι το να διαβάζεις παρτιτούρα και το να είσαι μουσικός είναι δύο εντελώς άσχετα πράγματα, που κατά καιρούς απαντώνται στο ίδιο πρόσωπο σε τυχαίες αναλογίες.
Δηλαδή, μπορεί να ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα (ικανότητα που αποκτιέται πιο εύκολα όταν ο άνθρωπος είναι σε πολύ νεαρή ηλικία και το μυαλό του είναι πιο παρθένο), αλλά να μην έχεις ούτε αυτί, ούτε ερμηνευτικές ικανότητες, ούτε καλό γούστο ούτε τίποτε.
Απ' την άλλη, μπορεί να είσαι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και να είσαι κορυφαίος αλλά να μην ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρες.
Οι παρτιτούρες (ή οι ταμπλατούρες) είναι απλά ένας κώδικας επικοινωνίας μουσικών πληροφοριών και είναι χρήσιμος μόνο όταν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τον ξέρουν. Σαν τέτοιος κώδικας, έχει πολλές φορές κριτικαριστεί για την ανεπάρκειά του καθώς έχει διάφορα προβλήματα:
α) Δεν έχει μέριμνα για στοιχειώδη μουσικά πράγματα, όπως είναι οι υφές των ήχων (αν μου επιτρέπετε τον όρο), κάτι λογικό αφού αναπτύχθηκε σε μία περίοδο όπου δεν υπήρχαν ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά όργανα.
β) Δεν έχει μέριμνα για την αναπαράσταση μικροδιαστημάτων (μιλάω πάντα για το τονικό μουσικό σύστημα όπως το ξέρουμε στη Δύση).
γ) Έχει δυσανάλογα μεγάλο χρόνο εκμάθησης σε σχέση με το σύνολο των πληροφοριών που είναι σε θέση να μεταφέρει.
δ) Έχει πολλές φορές εγκαταληφθεί από συνθέτες χωρίς να τους δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα (η πλειοψηφία των συνθετών του 20ου αιώνα χρησιμοποιεί λίγο ή πολύ το δικό της σύστημα μουσικής σημειολογίας).
Η ταμπλατούρα είναι μία προσπάθεια για ένα πιο efficient τρόπο μεταφοράς μουσικών πληροφοριών, που απευθύνεται εκ' των πραγμάτων σε κιθαρίστες. Βεβαίως και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα.
Όσο για το αρχικό ερώτημα, δηλαδή αν πρέπει να μάθει ο φίλος μας παρτιτούρα ή ταμπλατούρα, η απάντηση είναι ιδιαίτερα εύκολη: θα μάθεις αυτό που θέλει ο δάσκαλός σου, ο οποίος ενέχει ρόλο πατέρα για σένα όσο είσαι υπό την εποπτεία του. Αν δεν έχεις δάσκαλο, τότε αναγκαστικά θα μάθεις τα πάντα, διότι δίχως κατευθηντήριες γραμμές θα ταλαιπωρηθείς μέχρι να βρεις το δρόμο σου. Είναι γλυκειά ταλαιπωρία, αλλά ταλαιπωρία...
Respect!