Παρτιτούρα V.S. Ταμπλατούρα

και γιατι δεν αγοραζε το βιβλιο ο τσιφουτης?? :D

 
Δηλαδή σαν να λέμε, θα πάω στον ΜΑΚΑ πχ θα ανοίξω το βιβλίο με tabs των τραγουδιών του Χαριτοδιπλωμένου (:lol:) και θα πω στον πωλητή (κρατώντας το βιβλίο στο χέρι): "Μπορώ να χρησιμοποιήσω το σταθερό σας λίγο";

Λες να πιάσει; :D:D

 
και γιατι δεν αγοραζε το βιβλιο ο τσιφουτης?? :D
Όντως :D:D:D

Φταίω εγώ τώρα που έχω ένα βιβλίο του ... φωτοτυπημένο????:lol:

 
θα παρεις μια φωτογραφικη μηχανη σε σχημα στυλο "my name is bond...james bond"και θα τραβας φωτο τα licks :D :D

αν δεν σου αρεσουν τελικα (οταν τα παιξεις στο σπιτι) βαλτους μια βομβα σε σχημα πενας και φευγοντας πες τους "see you in hell"..thomann rules!! :D :D

 
Συμφωνώ και εγώ ότι η καλύτερη μέθοδος είναι η "αυτιστική" χεχε.

Στην αρχή κατέφευγα πολύ εύκολα και εγώ στις ταμπλατούρες αλλά τελικά κακό μου έκαναν. Το καλύτερο πιστεύω είναι αν δεν μπορείς να βγάλεις ένα κομμάτι αν θες συμβουλέψου μια ταμπλατούρα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι και την ταμπλατούρα ένας από μας την έγραψε (ίσως με καλύτερο αυτί).

Σε όποιο σημείο δεν ακούς κάτι καθαρά και δεν μπορείς να το βγάλεις, προσπάθησε να παίξεις κάτι που είναι όσο πιο κοντά γίνεται, δεν είναι κακό.

Σημειώστε ότι η χρήση του δευτέρου ενικού είναι τυχαία, προφανώς δεν απευθύνομαι σε κάποιον συγκεκριμένα.

 
Και η παρτιτούρα και η ταμπλατούρα έχουν τη δικιά τους ξεχωριστή χρησιμότητα.

Η παρτιτούρα σε βοηθάει στις αξίες, οι οποίες δε φαίνονται από την ταμπλατούρα. Επίσης είναι πιο ευανάγνωστη, αλλά για να λειτουργήσει σωστά η παρτιτούρα πρέπει οι θεωρητικές σου γνώσεις να είναι άνω του μετρίου.

Η ταμπλατούρα πάλι λύνει ζητήματα τεχνικής τα οποία δε φαίνονται σε μια παρτιτούρα

πχ Θέμα από "over the hills and far away". δηλ Ε F# G κλπ. Ξεκινάμε από 7ο τάστο της A, ή από 2ο της D? Έχει σημασία για τη χροιά και τις αρμονικές της φράσης.

Όταν βγήκε το Supernatural έιχε ένα slow μέσα που η μελωδία της κιθάρας Ξεκίναγε από G. Όλο το θέμα το είχα βγάλει με το αυτί από D 5ο τάστο, αλλά ενώ ήταν σωστό κάτι δε μου κόλλαγε. Όταν αγόρασα την ταμπλατούρα είδε ότι ο Santana το έπαιζε από Α 10ο τάστο, καί όλο το θέμα μετά ήταν ένα κομμάτι χαλβάς (a piece of cake).

Τέτοια θέματα λύνουν οι ταμπλάτουρες , ιδιαίτερης τεχνικής. Πράγματα δηλαδή που ενώ τα ακούς σωστά δεν ξέρεις ακριβώς πως να τα παίξεις για να αγγίξεις το πρωτότυπο.

Κατά τη γνώμη μου ενώ η παρτιτούρα είναι απαραίτητη για τη θεωρητική σου κατάρτιση, η ταμπλατούρα λύνει διάφορα, μικρά ή μεγάλα, ζητήματα

τεχνικής πάνω στην ταστιέρα.

Και τα δυό είναι χρήσιμα. Εννοείται βέβαια ότι όσο προοδεύεις, ακούς σωστά, καταλαβαίνεις τα μυστικά της κιθάρας, και σε ποιό σημείο της βγάζει το σωστό ηχόχρωμα, τόσο πιο άχρηστη θα σου είναι η ταμπλατούρα. Σίγουρα όμως είναι ένας καλός μπούσουλας.

Συμβουλή: ότι κι αν αποφασίσεις αγόραζε τις επίσημες εκδόσεις, γιατί αυτά που κυκλοφορούν στο νέτι στη μεγάλη τους πλειοψηφία είναι αναξιόπιστα, και θα σου κάνουν περισσότερο κακό, παρά καλό.

 
σημείωση: παίζει να πέταξα μπαρούφα σχετικά με τον Παπαθανασίου:
He began composing when 4 years old' date=' and is largely a self-taught musician. He refused to take traditional piano lessons, and throughout his career did not have substantial knowledge of reading or writing musical notation.[/quote']
πάντως η έκφραση "δεν ξέρει να διαβάζει νότες" είναι λίγο υπερβολική, έτσι;
ειδες τι παθαινεις οταν ..διαφωνεις με τους γεροντες! :lol:

σοβαρα τωρα επειδη ειχα την τεραστια τυχη να τον γνωρισω & να τον ρωτησω προσωπικα ΔΕΝ διαβαζει παρτιτουρες (& βεβαια δεν τις χρησιμοποιει) το score writing του το κανουν επαγγελματιες (υπαρχει αλλωστε τετοιο επαγγελμα)...τις νοτες στο..πενταγραμμο εννοειται οτι τις ξερει αλλα αλλο αυτο & αλλο το ...διαβασμα...
 
Συγγνώμη ρε μάστορα που ρωτάω!
Η ειδική σημειολογία ποια είναι;Διαφορετικά κλειδιά ή κάτι άλλο;
λοιπόν... μάστορα... οι τέσσερις πρώτες νότες παίζονται οκτάβα πάνω:

oct8.png


τόσο απλά...

Και για το πόσο εύκολα βρίσκεις παρτιτούρες επέτρψέ μου να αμφιβάλλω...Υπάρχει περίπτωση να βρω παρτιτούρα πχ για τους ...And you will know us by the trail of dead;Μάλλον όχι!Στο net όλο και κάτι υπάρχει.Αν όχι τελείως αξιόπιστο' date='συνήθως είναι ένας καλός μπούσουλας.

Εγώ πάντως προτιμώ τα powertabs που έχουν χρόνους,αξίες,παύσεις και νότες από πάνω.Μάλιστα σε αυτές πο βρίσκονται σε "χαμηλά" τάστα έχει αμέτρητες βοηθητικές γραμμές,γι' αυτό ρωτάω...[/quote']

δε θέλω να μειώσω την αξία της ταμπλατούρας... προφανώς και είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις... αλλά με αυτό που είπες πριν φάνηκε λες και δεν κυκλοφορούν παρτιτούρες για ροκ/μέταλ κιθάρα (υπάρχουν άπειροι τίτλοι... ακόμα και από συγκροτήματα που θεωρείς underground... βασικά, ακόμα και για τους AYWKUBTTOFD βρήκα κάτι σε ένα compilation βιβλίο

Για να ξέρουμε τι λέμε... εγώ έχω πτυχίο πιάνου από ωδείο. Παράλληλα, επειδή μου άρεσε έμαθα και κιθάρα μόνος μου (είμαι ψιλοανάπηρος βέβαια... :p ... και γενικά δεν το κατέχω το όργανο!). Οπότε, έχω δει και τις δύο πλευρές... και έχω ψάξει στο net για μεταλοtabs (πράγματι, το powertabs είναι πολύ καλό), και έχω κάτσει και έχω γράψει tabs (όπως αυτή ;)) και προφανώς έχω διαβάσει άπειρες παρτιτούρες. Οπότε, είναι καλό να μη σνομπάρουμε κανένα από τα δύο μέσα... το καθένα έχει τη χρήση του... μάστορα... :P
Οκ!Ευχαριστώ πολύ!Δεν το είχα ξαναδεί!

Εννοείται πως και τα δύο είδη είναι χρήσιμα,αλλά νομίζω πως η πρώτη επαφή που έχει κάποιος με την κιθάρα θα ήταν καλύτερο να είναι μέσω των tabs.

Αν πρέπει πρώτα να μάθει τις νότες,αξίες κλπ για να μάθει να παίζει,είναι πιθανότατο να βαρεθεί/κουραστεί.Σιγά-σιγά,αν θέλει,θα το κάνει και αυτό...
 
Μια και τόσος λόγος γίνεται για το "αυτί" να πω και γω τον πόνο μου:

Είμαι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ατάλαντος στο συγκεκριμένο θέμα.Θυμάμαι τον καιρό που πήγαινα ωδείο (πολύυυ παλιά) όταν κάναμε σολφέζ έπιανα μερικές νότες μόνο από τύχη.

Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω κάπως την κατάσταση;Αν μπορώ,δηλαδή...

 
Πάντως ένα ειναι το σίγουρο... απο δύο ισάξιους τεχνικα μουσικούς, αυτός που διαβάζει παρτιτούρα ειναι και ο πιο ολοκληρωμένος.

 
να προσθεσω κατι......η ταμπλατουρα δεν δινει ΠΑΝΤΑ σωστες θεσεις...ισα ισα...μερικα πραγματα ειναι ανθρωπινως αδυνατο με τετοια αθλια transcriptions...χαρακτηριστικο παραδειγμα:ειχα τσιμπησει παρτιτουρα με ταμπλατουρα απο το trilogy του mr. malmsteen....ε.μολις εφτασα στα εξαηχα στην αρχη επαθα πλακα με τις θεσεις.φυσικα δεν βγαινανε και φυσικα δεν υπηρχε ενα ωραιοτατο legato στο θεμα.οποτε δοξα στα αυτακια μου το εβγαλα μια χαρα.το θεμα ειναι οχι μονο να διαβαζεις κατι.να εχεις ΚΡΙΣΗ ΠΩΣ και ΠΟΥ να παιξεις ενα θεμα.και σε αυτο βοηθανε απιστευτα οι κλιμακες.....

......αυτα

 
whitenoise αν κ καθυστερημενα αλλα τωρα ειδα το ποστ σου ενοοειτε οτι δεν ειναι αυτες μονο οι διαφορες απλα του το εξηγησα λιγο μπακαλικα...Αλλα αμα καθομουνα να αναλυω τις διαφορες ε δεν θα το ποσταρα εδω, θα το κυκλοφουρουσα κακονικα στην αγορα !!!Αυτα!

Οσο για το αυτιστικο του θεματος...εμενα το αυτακι μου ειναι κουφο!!!Δεν καταλαβαιννει τιποτα σας λεω..Μαλλον ειναι αλοδαπο το κακομοιρο και δεν παινει γρι!

 
Πάντως ένα ειναι το σίγουρο... απο δύο ισάξιους τεχνικα μουσικούς' date=' αυτός που διαβάζει παρτιτούρα ειναι και ο πιο ολοκληρωμένος.[/quote']
Εγώ πιστεύω ότι το να διαβάζεις παρτιτούρα και το να είσαι μουσικός είναι δύο εντελώς άσχετα πράγματα, που κατά καιρούς απαντώνται στο ίδιο πρόσωπο σε τυχαίες αναλογίες.

Δηλαδή, μπορεί να ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα (ικανότητα που αποκτιέται πιο εύκολα όταν ο άνθρωπος είναι σε πολύ νεαρή ηλικία και το μυαλό του είναι πιο παρθένο), αλλά να μην έχεις ούτε αυτί, ούτε ερμηνευτικές ικανότητες, ούτε καλό γούστο ούτε τίποτε.

Απ' την άλλη, μπορεί να είσαι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και να είσαι κορυφαίος αλλά να μην ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρες.

Οι παρτιτούρες (ή οι ταμπλατούρες) είναι απλά ένας κώδικας επικοινωνίας μουσικών πληροφοριών και είναι χρήσιμος μόνο όταν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τον ξέρουν. Σαν τέτοιος κώδικας, έχει πολλές φορές κριτικαριστεί για την ανεπάρκειά του καθώς έχει διάφορα προβλήματα:

α) Δεν έχει μέριμνα για στοιχειώδη μουσικά πράγματα, όπως είναι οι υφές των ήχων (αν μου επιτρέπετε τον όρο), κάτι λογικό αφού αναπτύχθηκε σε μία περίοδο όπου δεν υπήρχαν ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά όργανα.

β) Δεν έχει μέριμνα για την αναπαράσταση μικροδιαστημάτων (μιλάω πάντα για το τονικό μουσικό σύστημα όπως το ξέρουμε στη Δύση).

γ) Έχει δυσανάλογα μεγάλο χρόνο εκμάθησης σε σχέση με το σύνολο των πληροφοριών που είναι σε θέση να μεταφέρει.

δ) Έχει πολλές φορές εγκαταληφθεί από συνθέτες χωρίς να τους δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα (η πλειοψηφία των συνθετών του 20ου αιώνα χρησιμοποιεί λίγο ή πολύ το δικό της σύστημα μουσικής σημειολογίας).

Η ταμπλατούρα είναι μία προσπάθεια για ένα πιο efficient τρόπο μεταφοράς μουσικών πληροφοριών, που απευθύνεται εκ' των πραγμάτων σε κιθαρίστες. Βεβαίως και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα.

Όσο για το αρχικό ερώτημα, δηλαδή αν πρέπει να μάθει ο φίλος μας παρτιτούρα ή ταμπλατούρα, η απάντηση είναι ιδιαίτερα εύκολη: θα μάθεις αυτό που θέλει ο δάσκαλός σου, ο οποίος ενέχει ρόλο πατέρα για σένα όσο είσαι υπό την εποπτεία του. Αν δεν έχεις δάσκαλο, τότε αναγκαστικά θα μάθεις τα πάντα, διότι δίχως κατευθηντήριες γραμμές θα ταλαιπωρηθείς μέχρι να βρεις το δρόμο σου. Είναι γλυκειά ταλαιπωρία, αλλά ταλαιπωρία...
 
Επίσης' date=' αν ήξερα να γράφω, θα ξεπερνούσα το πρόβλημα που έχω όταν πολλές φορές θέλω να θυμηθώ μια μουσική ιδέα και δεν έχω ούτες κασετοφωνάκι ούτε PC πρόχειρο...[/quote']

ξέρεις τι κάνουν οι περισσότεροι τραγουδοποιοί?(αν όχι όλοι)

έχουν πάντα μαζί τους ενα δημοσιογραφικό κασσετοφωνακι και ηχογραφούν τις ιδέες τους τραγουδώντας την μελωδία για να μην την ξεχασουν.

εγώ το κάνω με το κινητό μου και φροντίζω κάθε συσκευή που αλλάζω να εχει αυτή τη δυνατότητα (ηχογράφηση φωνής)

πλέον με τα mp3 players που έχουν και voice recording κανείς μια χαρα δουλεία(αν δεν έχει αυτη τη δυνατότητα το κινητό σου)
 
Λοιπον σας ευχαριστό ολους για το τεράστιο ενδιαφέρον που δίξατε(και ομολογουμένος δεν περήμενα τετια ανταποκριση).

Τωρα θας σας πω και τι έκανα τελικά ετσι για την ιστορία

Ενας φιλος του πατερα μου που χερει κιθάρα μου κανει μαθήματα και του είπα να μου μάθει και παρτητούρα μιας και σκέφτικα:

Ταμπλατούρα για να μάθεις να διαβάζεις δεν είναι κάτι τρομερο και μιας και η παριμία λεέι: Μάθε τέχνη κι αστινα και άμα πηνάσεις πιάστινα η΄, η γνώση της παρτητούρας δεν θα παει χαμένει και παράληλα χρησιμοποιώ και ταμπλατούρες για κάπια βοηθεια.

Δεν ξέρω αν συμφωνείτε ή οχί (και θα ήθελα την γνώμη σας καλή ή κακή) αλλα αυτήν την απόφαση πείρα.

 
πω πω ταλαιπωρίαααα

πούλα την κιθάρα και παρε κομπολόι.. :lol: :D

σωστά σκέφτηκες πλάκα πλάκα..

καλό κουράγιο με την παρτιτούρα... :wink:

 
πω πω ταλαιπωρίααααπούλα την κιθάρα και παρε κομπολόι.. :lol: :D

σωστά σκέφτηκες πλάκα πλάκα..

καλό κουράγιο με την παρτιτούρα... :wink:
Ντουν... ντουν... νταν... Θα πουλήσω την κιθάρα και θα πάρω κομπλολόι... ντουν... ντουν... νταν... ΌΠΑ

 
Εμένα πάντως η ταμπλατουρα βοηθάει πολύ στη μπάντα όταν είναι να βγάλουμε καινούρια κομμάτια και δε μας παίρνει λόγω σχολών και χρόνου γενικώς να τα βγάλουμε με το αυτι

 
Πάντως ένα ειναι το σίγουρο... απο δύο ισάξιους τεχνικα μουσικούς' date=' αυτός που διαβάζει παρτιτούρα ειναι και ο πιο ολοκληρωμένος.[/quote']
Εγώ πιστεύω ότι το να διαβάζεις παρτιτούρα και το να είσαι μουσικός είναι δύο εντελώς άσχετα πράγματα, που κατά καιρούς απαντώνται στο ίδιο πρόσωπο σε τυχαίες αναλογίες.

Δηλαδή, μπορεί να ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρα (ικανότητα που αποκτιέται πιο εύκολα όταν ο άνθρωπος είναι σε πολύ νεαρή ηλικία και το μυαλό του είναι πιο παρθένο), αλλά να μην έχεις ούτε αυτί, ούτε ερμηνευτικές ικανότητες, ούτε καλό γούστο ούτε τίποτε.

Απ' την άλλη, μπορεί να είσαι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και να είσαι κορυφαίος αλλά να μην ξέρεις να διαβάζεις παρτιτούρες.

Οι παρτιτούρες (ή οι ταμπλατούρες) είναι απλά ένας κώδικας επικοινωνίας μουσικών πληροφοριών και είναι χρήσιμος μόνο όταν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη τον ξέρουν. Σαν τέτοιος κώδικας, έχει πολλές φορές κριτικαριστεί για την ανεπάρκειά του καθώς έχει διάφορα προβλήματα:

α) Δεν έχει μέριμνα για στοιχειώδη μουσικά πράγματα, όπως είναι οι υφές των ήχων (αν μου επιτρέπετε τον όρο), κάτι λογικό αφού αναπτύχθηκε σε μία περίοδο όπου δεν υπήρχαν ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά όργανα.

β) Δεν έχει μέριμνα για την αναπαράσταση μικροδιαστημάτων (μιλάω πάντα για το τονικό μουσικό σύστημα όπως το ξέρουμε στη Δύση).

γ) Έχει δυσανάλογα μεγάλο χρόνο εκμάθησης σε σχέση με το σύνολο των πληροφοριών που είναι σε θέση να μεταφέρει.

δ) Έχει πολλές φορές εγκαταληφθεί από συνθέτες χωρίς να τους δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα (η πλειοψηφία των συνθετών του 20ου αιώνα χρησιμοποιεί λίγο ή πολύ το δικό της σύστημα μουσικής σημειολογίας).

Η ταμπλατούρα είναι μία προσπάθεια για ένα πιο efficient τρόπο μεταφοράς μουσικών πληροφοριών, που απευθύνεται εκ' των πραγμάτων σε κιθαρίστες. Βεβαίως και αυτή έχει τα δικά της προβλήματα.

Όσο για το αρχικό ερώτημα, δηλαδή αν πρέπει να μάθει ο φίλος μας παρτιτούρα ή ταμπλατούρα, η απάντηση είναι ιδιαίτερα εύκολη: θα μάθεις αυτό που θέλει ο δάσκαλός σου, ο οποίος ενέχει ρόλο πατέρα για σένα όσο είσαι υπό την εποπτεία του. Αν δεν έχεις δάσκαλο, τότε αναγκαστικά θα μάθεις τα πάντα, διότι δίχως κατευθηντήριες γραμμές θα ταλαιπωρηθείς μέχρι να βρεις το δρόμο σου. Είναι γλυκειά ταλαιπωρία, αλλά ταλαιπωρία...
Για άλλη μια φορά ο Wow! λέει σε ένα post αυτά που δεν γράψαμε οι υπόλοιποι σε 4 σελίδες...

Respect!
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top