• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Τάδε έφη Joni

  • Thread starter Thread starter dimsonic
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 19
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 2K

dimsonic

άσχετος
3 Μαΐου 2014
20,923
6,661
113
67
Βορράς
Ιδιώματα
  1. Acoustic
  2. Alt. Rock
  3. Ambient
  4. Blues
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Τύμπανα
  4. Πλήκτρα
  5. Τραγούδι
331441493_946521136351099_9099184880286803433_n.jpg


μεταφρασμένο από μένα...

Τις έλεγα, χωρίς να ξέρω ότι είναι sus, συγχορδίες ερωτήσεις. Είχαν ένα ερωτηματικό. Περίμεναν. Δεν είναι αρεστές στους άντρες επειδή θέλουν λύση, όπως θέλουν και στη ζωή.

ο Wayne Shorter μου είπε, τι συγχορδίες είναι αυτές. Αυτές δεν είναι συγχορδίες για πιάνο ή κιθάρα. Αυτές είναι sus. Δημιουργούν αγωνία. Δεν λύνονται, όπως μια μείζονα είναι μια κατάθεση, μια ελάσσονα έχει τραγωδία, μια εβδόμη που μπλουζίζει. Η sus έχει ερωτηματικό. Δεν έχει λύση ή απάντηση

Ετσι ο κανόνας σύμφωνα με τον Wayne που σπούδασε στο Berklee, μας λέει, μας διδάξανε να μην στεκόμαστε ποτέ για πολύ πάνω σε ένα sus ακόρντο. Ποτέ να μην πάμε από ένα sus σε άλλο sus.

Μου αρέσει να μένω σε sus πολλή ώρα και να πήγαίνω από τη μια στην άλλη, επειδή φέρνει ένταση. Αν τη ρίξεις πάνω σε μια μείζονα, είναι σαν η μείζονα να μην είναι ποτε πια μείζονα. Είναι σαν συμπληρωματικό χρώμα. Ο ουρανός ανοίγει.

Δεν ξέρω τους κανόνες του μανικιού, αλλά οσον αφορά τη σύνθεση και βρίσκοντας παράξενα χρώματα με ακόρντα, αυτό το σύστημα δουλεύει πολύ καλά σε μένα.  Εκτός αν πάω να παίξω με άλλους και να ακολουθήσω τη μουσική τους. Τότε αισθάνομαι σαν ανάπηρη. Πρέπει απλώς να το παίξω, και αυτοί θα πούν, α τώρα θα πάει σε Ντο. Τώρα θα παει εκεί και εκεί.

 
  • Like
Reactions: roberto30
Άλλη μια που δεν πήγε σε ωδείο ασούμε.

Στην πυρά.

Κάποιος πρέπει να της μιλήσει για τις συγχορδίες με τέταρτες.

 
  • Haha
Reactions: Nestoras
Δεν μπορώ να ΜΗΝ ακούσω sus2 / sus4 και να ΜΗΝ σκεφτώ ΑΥΤΟ το intro:





Και έλεγα ως παιδάκι (ακούγοντας το Να Η Ευκαιρία) : τι συγχορδία είναι αυτή που μοιάζει να κάνει Ι - IV - I - V αλλά σαν να παραμένει Ι, και λύνεται και δεν λύνεται και τέλος πάντων γιατί δεν μας τα μαθαίνουν αυτά στο Ωδείο......

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: dimsonic
 
joffrey-game-of-thrones-meme.jpg


 Παρατηρηστε τα πνευστα στο (300 ετων πλεον ) παρακατω κομματακι







 Φυσικά οχι ο Κατσαρός, αλλά ούτε οι Slayer δεν τολμουν τέτοιες αρμονικές διαφωνίες, διότι άλλο πράγμα να έχεις πρώτα "μι" και μετά "φα", και τελείως διαφορετικό να τα έχεις ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.

 Το να περιμένεις από την ίδια τη συγχορδία να σου δώσει ένταση, διαφωνία και δεν ξέρω γω τι άλλο είναι μια μοντέρνα, μεσοβέζικη, ανάπηρη εντέλει προσέγγιση, που θα περιορίσει το θαυμάσιο εργαλείο των καθυστερήσεων που αφορά την κάθε φωνή ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ,  σε ένα μασιφ κουτάκι τοσοδα, κάπως όπως το να περιορίζεις το μεγαλειώδες εργαλείο που λέγεται κλίμακα σε τυφλοσούρτες στην ταστιέρα.

 Το τέταρτο είδος στον fux, εξετάζει τις καθυστερήσεις στο πλαίσιο της αναγέννησης, και σε βάζει στο νόημα του πως να τις χρησιμοποιείς αφειδώς. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει και στον Bach να κάνει πράγματα εξωγήινα, καμία σχέση με σαξόφωνα και τέτοια. Από εκεί και πέρα, το να πάρεις sus συγχορδίες και να τις πηγαινοφέρνεις δεν είναι τίποτα, είναι άλλο πλαίσιο, τζαζ- μοντέρνα προσέγγιση, περισσότερο θέμα ακουσμάτων είναι παρά ιδιαίτερης μελέτης.

 
τι έχουμε εδώ την σύγκρουση του κάντορα με το μοντέρνο?

Στο κομμάτι που έβαλες άκουσα (βιαστικά) αρκετές λύσεις, αν και μετά από αρκετή καθυστέρηση ώστε να δημιουργηθεί μια παρατεταμένη ένταση... που ΟΚ μια χαρά μου φάνηκαν.

αλλά δεν θα κάτσω να ακυρώσω την Joni για χάρη ενός κανόνα που στο κάτω κάτω θα επιβεβαιωθεί από τις εξαιρέσεις.

Η Joni Joni κι ο Bach Bach...

 
Το να περιμένεις από την ίδια τη συγχορδία να σου δώσει ένταση, διαφωνία και δεν ξέρω γω τι άλλο είναι μια μοντέρνα, μεσοβέζικη, ανάπηρη εντέλει προσέγγιση
Μεσοβεζική και ανάπηρη δεν ξέρω. Διαφορετική σίγουρα.

Πώς είναι να δυνατόν να συγκρίνουμε ένα κομμάτι που γρα΄φτηκε με μια κιθάρα και μια φωνή με ένα συμφωνικό έργο με τα πόσα έγχορδα φωνές κλπ.

Όταν είσαι μια κιθάρα με φωνή,  πώς αλλιώς θα το κάνεις.

 
 Μωρε κανε οτι θελεις, σιγα, τι απαγορευση θα βαλουμε;

 Αλλα στον 20ο αιώνα, τον αιώνα της ατονικής μουσικής, να λες για sus και susουρα λες και εκανες την οκτωβριανή επανάσταση, ειναι γραφικό.

 Εχουν πλεον διαλυθεί όλα, τα κάναμε ρημάδια, παίξε τα κομματάκια σου τα ωραία και άσε τα υπόλοιπα, τα έχουμε τελειώσει προ πολλού.

 
 Αλλα στον 20ο αιώνα, τον αιώνα της ατονικής μουσικής, να λες για sus και susουρα λες και εκανες την οκτωβριανή επανάσταση, ειναι γραφικό.


στον 20ό είχαμε ατονική.

Τώρα στον 21ο ξεφύγαμε λέμε




 
  • Haha
Reactions: manosx
Και έλεγα ως παιδάκι τι συγχορδία είναι αυτή που μοιάζει να κάνει Ι - IV - I - V αλλά σαν να παραμένει Ι, και λύνεται και δεν λύνεται ....


Φίλτατε τζετ, άμα είχες τέτοιες απορίες ως παιδάκι, στα 20 σου θα πρέπει να έπαιζες στα δάχτυλα την "αρνητική αρμονία", τα δωδεκάφθογγα, τα σειριακά, και στα 30 σου θα πρέπει να είχες παρατήσει την μουσική από καθαρή βαρεμάρα, γιατί δεν θα υπήρχε κάτι καινούριο να σε συγκινήσει ασούμε.

EDIT: Σκέψου λέει όταν ήμουν μικρός και έβλεπα τον Φουντουκίδη στην Αθλητική Κυριακή, να λέει "φεύγει ο Κρητικόπουλος και βγάνει το γκολ", εγώ να σκεφτόμουν τι κομπρέσορα χρησιμοποίησαν στο στούντιο για το μουσικό σήμα της εκπομπής.

 
Last edited by a moderator:
Αμφιβάλλω έντονα ότι την είχε "κράξει" ο Shorter για τα sus. Μάλλον πρόκειται για αλλοιωμένη (alt.) ανάμνηση. 

 
Αμφιβάλλω έντονα ότι την είχε "κράξει" ο Shorter για τα sus. Μάλλον πρόκειται για αλλοιωμένη (alt.) ανάμνηση. 
Κοιτα, το εγκεφαλικό το περασε ενω ο αλλος πριν απο λιγο περασε απεναντι περιμενοντας διακαως να αλλαξει σωμα...

Ολα παίζονται 

EDIT: Σκέψου λέει όταν ήμουν μικρός και έβλεπα τον Φουντουκίδη στην Αθλητική Κυριακή, να λέει "φεύγει ο Κρητικόπουλος και βγάνει το γκολ", εγώ να σκεφτόμουν τι κομπρέσορα χρησιμοποίησαν στο στούντιο για το μουσικό σήμα της εκπομπής.
Ο Βαγγέλης ελεγε βγαινουν μπροστα οι Σκοντζέζοι 

 
Φίλτατε τζετ, άμα είχες τέτοιες απορίες ως παιδάκι, στα 20 σου θα πρέπει να έπαιζες στα δάχτυλα την "αρνητική αρμονία", τα δωδεκάφθογγα, τα σειριακά, και στα 30 σου θα πρέπει να είχες παρατήσει την μουσική από καθαρή βαρεμάρα, γιατί δεν θα υπήρχε κάτι καινούριο να σε συγκινήσει ασούμε.

EDIT: Σκέψου λέει όταν ήμουν μικρός και έβλεπα τον Φουντουκίδη στην Αθλητική Κυριακή, να λέει "φεύγει ο Κρητικόπουλος και βγάνει το γκολ", εγώ να σκεφτόμουν τι κομπρέσορα χρησιμοποίησαν στο στούντιο για το μουσικό σήμα της εκπομπής.
Στην Αθλητικη Κυριακη αρχικα προσπαθουσα να καταλαβω τι οργανο επαιζε το κλασικο θεμα μετα την σφυρίχτρα στην έναρξη.

Αργοτερα, εψαχνα να βρω τι μπορει να ηταν τα ενδιαμεσα μουσικα θέματα  - τελικα ηταν Alan Parson....

Και μολις συνειδητοποιω οτι η sus2 της Ι ειναι ουσιαστικα η sus4 της V. Τι αλλο μας κρυβουν Γεροντα Τερρυ;

Το αλλο που με μάγευε κυριολεκτικα ηταν αυτο το Φα ματζορε με Σολ μπάσο. Τι στο καλο; Πεμπτη μεθ 7ης 9ης κ 11ης;;;

Και καποτε το βρηκα και ηταν απλα Fmaj over G. Τοσο απλο; Εκει σταματησα να πιστευω στα τυπικα....

 
Last edited by a moderator:
Εκει σταματησα να πιστευω στα τυπικα....




 Τα τυπικα ειναι φτιαγμενα για τα τυπικα. Δε θα πας με τα τυπικα εγαλεια να κανεις αναλυση σε modal jazz ξερω γω, θα ειναι ατυπο κατι τετοιο ?

 Απο εκει και περα το θεμα ειναι ο ελεγχος του τι κανεις και κατα ποσο θελεις να τον διατηρεις ? Το τυπικο στυλ, μετα την αρμονια σε βαζει στο τρυπακι να ελεγξεις και τον οριζοντιο αξονα, και εκει κερδιζεις το μεγαλο βαθμο και ελεγχου και ελευθεριας, διοτι με τις κινησεις εκει εχεις απειρες επιλογες σε σχεση με μια ξερη αρμονικη προσεγγιση.

 Τελικα ομως το τι κανεις καταληγει στο ποσο τυπικος θελεις να εισαι ? Σιγουρα παντως ειναι πολυ πιο ευκολο να σπας τους κανονες αν τους γνωριζεις, με το ενστικτο δε θα μπεις ευκολα σε πραγματικα ατυπα, οι τρελοι με τα ατοναλ τους ακους και παιρνεις δρομο, αλλα αν κατσουν να σου αναλυσουν τι κανουν ακριβως θα δεις οτι δεν ειναι ελλειψη λογικης, μαλλον περισσοτερη λογικη απο οτι χρειαζεται ειναι ?

 
Αμα δε σε αγγιζει κατι...γεια.

Η Joni το ειχε αυτο το χαρισμα. Κι ας μην ηξερε τι επαιζε. Δεν θυμαμαι ιδιαιτερα καποια ατοναλ να με εχουν αγγιξει

 
Ουτε εμενα. Απο αποψη ατυπικοτητας τα ανεφερα. Κατα τα αλλα στην κολαση θα τα παιζουν αυτα τα ατοναλ ολη την ωρα, να τραβανε τα μαλλια τους οι αμαρτωλοι.

 Αντιθετα, κανα διαλειματακι αναμεσα στα Μπαχ και τα Χεντελ με Joni στον παραδεισο θα γινεται. ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα