Τα όρια ευθύνης του καλλιτέχνη

Υπάρχει μία κλιμάκωση του Νεοναζισμού εδώ και κάποια χρόνια, αλλά ο τύπος ξύνει πληγές.  :-\

 
Επειδή τραγούδησε μπροστά στους Ναζί παλιότερα σημαίνει αυτόματα ότι είναι και Ναζί? Μάλλον δεν έχουν δεί κάτι άλλα συγκροτήματα που είναι εντελώς υπέρ του Ναζιστικού κινήματος, και μάλλιστα το εκφράζουν και εντελώς ανοιχτά! Ότι να'ναι μου φαίνεται. Πλέον υπάρχουν ακτιβιστές και για τις gay χελώνες!

 
Σκέπτομαι ότι, ευτυχώς, ορισμένοι λαοί έχουν ισχυρή μνήμη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, χίλιες φορές να είναι άδικα καχύποπτοι, παρά να το παίξουν large και μεγαλόψυχοι, με την πρόφαση της ηλικίας του Ολλανδού ή ο,τιδήποτε άλλο.

Σε καμιά περίπτωση όμως δεν είναι λύση όμως να κλείνεις τα μάτια μπροστά στα έργα και τις ημέρες των ανεγκέφαλων νοσταλγών του Ναζισμού (αυτό προς τον OurDarkness και την άποψη περί ξυσίματος πληγών. Θεωρώ ότι το πρόβλημα υπάρχει και δεν πρόκειται για υπερβολές).

P.S: Υποπτεύομαι πάντως, βάσει τίτλου κυρίως, πως ήδη το σκέπτεσαι πάνω σε περισσότερα του προφανούς επίπεδα. Κάνω λάθος Παναγιώτη;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Smurflord είπε:
Επειδή τραγούδησε μπροστά στους Ναζί παλιότερα σημαίνει αυτόματα ότι είναι και Ναζί?
Ε κοίτα τα.. live τότε διοργανώνονταν με διαφορέτικό τρόπο απ'ότι σήμερα  ;D

Πάντως στην ηλικία που είναι πρέπει να τον φέρουμε για συναυλία στην Ελλάδα, μαζί με όλα τα νέα ταλέντα που θα έρθουν φέτος  :D

 
Ήταν στο Nazi Idol δηλαδή το τυπάκι τότε?  ;D  ;D  ;D Καλά σκάω γιατί είναι σοβαρό το θέμα... Εγώ πάντως είμαι υπέρ του τραγουδιστή. Όλοι μπορούν ν'αλλάξουν...

 
Smurflord είπε:
Επειδή τραγούδησε μπροστά στους Ναζί παλιότερα σημαίνει αυτόματα ότι είναι και Ναζί? Μάλλον δεν έχουν δεί κάτι άλλα συγκροτήματα που είναι εντελώς υπέρ του Ναζιστικού κινήματος, και μάλλιστα το εκφράζουν και εντελώς ανοιχτά!
Τα νεοναζιστικά μουσικά συγκροτήματα απλά εκφράζουν αντικοινωνικές, μισανθρωπιστικές απόψεις. Ο εν λόγω τραγουδιστής διέπραξε εσχάτη προδοσία διασκεδάζοντας τα ανθρωπόμορφα κτήνη πού είχαν καταλάβει τη χώρα του. Η τελευταία του παράσταση έπρεπε να είναι στην κρεμάλα.

 
Μόλις θυμήθηκα μία ταινία που είχα δει το 1981. Λεγόταν "Μεφίστο" και περιέγραφε τις περιπέτειες ενός ηθοποιού που δραστηριοποιούταν στη Γερμανία την περίοδο της ανόδου του Ναζισμού. Δε θυμάμαι πολλά, αλλά η όλη ιδέα ήταν ότι αυτός από κάποια φάση και μετά είχε γίνει εν' αγνοία του(;) υποχείριο του μηχανισμού της ναζιστικής προπαγάνδας, ανίκανος να αντιδράσει ή να κατανοήσει το πως έφτασε σε αυτό το σημείο. Η ταινία άφηνε μετέωρο το ερώτημα των ορίων ευθύνης ενός τέτοιου καλλιτέχνη.

Μπορείτε να δείτε πληροφορίες για την ταινία εδώ: http://www.imdb.com/title/tt0082736/

 
Από όσο μπορώ να καταλάβω από το κείμενο, ο τύπος το έκανε επειδή το ήθελε, αλλά όχι επειδή ήταν Ναζί, μάλλον για τα φράγκα.

Όχι ότι είναι δικαιολογία αυτό φυσικά.

Δεν καταλαβαίνω τον ντόρο όμως, άλλοι έκαναν πολύ χειρότερα αυτήν την περίοδο και δεν τιμωρήθηκαν αναλόγως (μιλάω γενικά).

 
PaulVon είπε:
Τα νεοναζιστικά μουσικά συγκροτήματα απλά εκφράζουν αντικοινωνικές, μισανθρωπιστικές απόψεις. Ο εν λόγω τραγουδιστής διέπραξε εσχάτη προδοσία διασκεδάζοντας τα ανθρωπόμορφα κτήνη πού είχαν καταλάβει τη χώρα του. Η τελευταία του παράσταση έπρεπε να είναι στην κρεμάλα.
Και η άποψη για την κρεμάλα είναι εντελώς αντί-ναζιστική δηλαδή? Κατ'αρχήν κανείς δεν γνωρίζει αν ο εν λόγω τραγουδιστής είχε τραγούδια τα οποία εξυμνούσαν τους Ναζί. Μπορεί απλά να έπαιζε διασκευές van halen! Και εκτός αυτού, το ότι έχει περάσει τόσος καιρός από τότε δεν σας λέει τίποτα? Δηλαδή εσείς τις ίδιες απόψεις και ιδέες είχατε στα 15 σας ξέρω γω? (ένα παράδειγμα φέρνω ηλικιακά).

 
Θέλει πολύ προσεκτική τοποθέτηση το θέμα. Εγώ θα κάνω μια πολύ πρόχειρη... Κατ'αρχήν, ο τύπος είναι τόσο, μα τόσο ηλικιωμένος που το να θέλει να κάνει μια τόσο απαιτητική performance σαν ένα καμπαρέ, μονάχα σαν ηλίθιο γεροντίστικο καπρίτσιο μπορώ να το δω.

Μετά όμως, έρχεται και το ερώτημα του θρεντ. Πιστεύω ότι ο καλλιτέχνης πρέπει πάντα να είναι ευαισθητοποιημένος στα προβλήματα της εποχής του, πόσο μάλλον σε κάτι τόσο σημαντικό όσο ο Ναζισμός. Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί πχ. να αμφισβητήσει την καλλιτεχνική αξία των έργων της Λένι Ρίφενσταλ, και μερικοί θα έλεγαν ότι θα μπορούσαν να δημιουργηθούν μόνο στο πλαίσιο της εποχής εκείνης, και με την παραδοχή που απολάμβανε στο αισχρό καθεστώς.

Ισορροπούμε ακόμη πιο επικίνδυνα μεταξύ αντίθετων απόψεων αν θυμηθούμε και τις πράξεις του Ελία Καζάν όταν έδινε ονόματα συναδέλφων του ενώπιον της επιτροπής Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου (House Committee on Un-American Activities) το 1956, εκείνου του κυνηγιού μαγισσών που είχε στήσει ο Μακάρθι ενάντια στους κομμουνιστές. Είναι αναντίρρητα από τους πιο ιστορικούς σκηνοθέτες του αιώνα, όμως αυτή του η πράξη τον στιγμάτισε για πάντα.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3148538.stm

http://www.pbs.org/wnet/americanmasters/database/kazan_e.html

Μερικοί τον συγχώρεσαν και τον υπερασπίστηκαν (όπως ο Άρθουρ Μίλλερ, άλλος μεγάλος παθών που αψήφησε τις φοβέρες και φυλακίστηκε). Μερικοί όχι. Δεν αξίζει τον κόπο να τον συγχωρήσουμε κι εμείς; Άλλοι θα πουν ότι με αυτόν τον τρόπο, όλοι οι καλλιτέχνες που έδειξαν κοινωνική αναισθησία θα έχουν το ατιμώρητο και θα συγχωρούνται πάντα. Εγώ θα προτιμούσα να τοποθετούμαι ανά περίπτωση, και αν με ρωτήσετε για την Ρίφενσταλ θα σας έλεγα ότι αν και η τέχνη θα ζημιωνόταν αν τα έργα της δεν υπήρχαν ποτέ, θα προτιμούσα να μην είχε γεννηθεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Smurflord είπε:
Τα νεοναζιστικά μουσικά συγκροτήματα απλά εκφράζουν αντικοινωνικές, μισανθρωπιστικές απόψεις. Ο εν λόγω τραγουδιστής διέπραξε εσχάτη προδοσία διασκεδάζοντας τα ανθρωπόμορφα κτήνη πού είχαν καταλάβει τη χώρα του. Η τελευταία του παράσταση έπρεπε να είναι στην κρεμάλα.
Και η άποψη για την κρεμάλα είναι εντελώς αντί-ναζιστική δηλαδή? Κατ'αρχήν κανείς δεν γνωρίζει αν ο εν λόγω τραγουδιστής είχε τραγούδια τα οποία εξυμνούσαν τους Ναζί. Μπορεί απλά να έπαιζε διασκευές van halen! Και εκτός αυτού, το ότι έχει περάσει τόσος καιρός από τότε δεν σας λέει τίποτα? Δηλαδή εσείς τις ίδιες απόψεις και ιδέες είχατε στα 15 σας ξέρω γω? (ένα παράδειγμα φέρνω ηλικιακά).
Διάβασε το άρθρο προσεκτικά και θα δεις ότι είχε επισκεφθεί στρατοπεδα συγκέντρωσης. Άλλο να πιστεύεις ότι οι Maiden έιναι η καλύτερη μπάντα του σύμπαντος και να αλλάξεις άποψη και άλλο να εγκρίνεις μια διαδικασία όπως το ολοκαύτωμα ή την απάνθρωπη κατοχή της χώρας σου.

 
Smurflord είπε:
Και εκτός αυτού, το ότι έχει περάσει τόσος καιρός από τότε δεν σας λέει τίποτα? Δηλαδή εσείς τις ίδιες απόψεις και ιδέες είχατε στα 15 σας ξέρω γω? (ένα παράδειγμα φέρνω ηλικιακά).
Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τις ίδιες απόψεις με αυτές που είχαμε στα 15 μας (οι περισσότεροι τουλάχιστον θέλω να ελπίζω), αλλά υποθέτω ότι στα 15 μας δεν χρηματίσαμε διασκεδαστές κάποιας ειδεχθούς ελίτ.

Ο καιρός που έχει περάσει καλό θα ήταν να μας διδάσκει κάποια πράγματα. Μας διδάσκει άραγε;

 
PaulVon είπε:
Διάβασε το άρθρο προσεκτικά και θα δεις ότι είχε επισκεφθεί στρατοπεδα συγκέντρωσης. Άλλο να πιστεύεις ότι οι Maiden έιναι η καλύτερη μπάντα του σύμπαντος και να αλλάξεις άποψη και άλλο να εγκρίνεις μια διαδικασία όπως το ολοκαύτωμα ή την απάνθρωπη κατοχή της χώρας σου.
Αυτό δεν το πρόσεξα, ίσως να'χεις δίκιο. Τέλος πάντων, δεν υπερασπίζομαι τέτοιες απόψεις, υπερασπίζομαι μόνο την πιθανότητα αλλαγής...

 
Earendil είπε:
Σκέπτομαι ότι, ευτυχώς, ορισμένοι λαοί έχουν ισχυρή μνήμη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, χίλιες φορές να είναι άδικα καχύποπτοι, παρά να το παίξουν large και μεγαλόψυχοι, με την πρόφαση της ηλικίας του Ολλανδού ή ο,τιδήποτε άλλο.

Σε καμιά περίπτωση όμως δεν είναι λύση όμως να κλείνεις τα μάτια μπροστά στα έργα και τις ημέρες των ανεγκέφαλων νοσταλγών του Ναζισμού (αυτό προς τον OurDarkness και την άποψη περί ξυσίματος πληγών. Θεωρώ ότι το πρόβλημα υπάρχει και δεν πρόκειται για υπερβολές).

P.S: Υποπτεύομαι πάντως, βάσει τίτλου κυρίως, πως ήδη το σκέπτεσαι πάνω σε περισσότερα του προφανούς επίπεδα. Κάνω λάθος Παναγιώτη;
το 8έμα είναι η μνήμη να υπάρχει για να βοη8άει στη δημιουργία κάτι καινούριου

Υπάρχει μία κλιμάκωση του Νεοναζισμού εδώ και κάποια χρόνια, αλλά ο τύπος ξύνει πληγές.  :-\
αυτή η κλιμάκωση υπάρχει,αλλά αυτό που 8α πρέπει να επισημαν8εί είναι ο νεοσυντηρητισμός που πήρε φόρα με τις πολιτικές των  (πατέρα) Bush και Θάτσερ..προσωπικά το 8εωρώ πιο ύπουλο και επικίνδυνο από τους ναζιστές

 
Σε καμιά περίπτωση όμως δεν είναι λύση όμως να κλείνεις τα μάτια μπροστά στα έργα και τις ημέρες των ανεγκέφαλων νοσταλγών του Ναζισμού (αυτό προς τον OurDarkness και την άποψη περί ξυσίματος πληγών. Θεωρώ ότι το πρόβλημα υπάρχει και δεν πρόκειται για υπερβολές).
Δεν είπα κάτι αντίθετο, ούτε είπα πως είναι υπερβολές.

 
Heesters was never accused of being a Nazi propagandist, and the Allies allowed him to continue performing after the war.
οποτε ουσιαστικα δεν υπαρχει επισημα τουλαχιστον κατηγορια..

παντως αν το παμε ετσι τοτε ολοι οι τεραστιοι "σοβιετικοι" καλλιτεχνες (απο ....μπαλλαρινες και μαεστρους μεχρι ζωγραφους και ποιητες) που μεγαλουργησαν επι ΣΤΑΛΙΝΙΣΜΟΥ (σαφως ιδιο η μεγαλυτερο κτηνος απο τον Χιτλερ) ειναι εγκληματιες και υπευθυνοι για το θανατο δεκαδων εκατομμυριων ανθρωπων στα χερια του παρανοϊκου αυτου καθεστωτος....

ασε που ειναι ΑΣΤΕΙΟ να κυνηγανε εναν ..καμπαρετζη της πλακας οταν επισημα δοξαζουν (ακομα και οι ιδιοι οι Ολλανδοι εχουν δρομο με το ..ονομα του στη Χαγη..)  αυτον

http://en.wikipedia.org/wiki/Herbert_von_Karajan

που αποδεδειγμενα ηταν ,εκτος απο ο μεγαλυτερος μαεστρος που γεννηθηκε ποτε, και εξεχων μελλος του ναζιστικου κομματος... ::)

μερικες φορες η υποκρισια δεν εχει ορια...

παντως προσωπικα ΔΕΝ πιστευω οτι οι καλλιτεχνες πρεπει να σταματανε τη δημιουργια τους λογω των συγκυριων (οσο τραγικες και αποτροπαιες και αν ειναι...)

αν το παμε ετσι ολοι οι κλασσικοι συνθετες απο τον Μπετοβεν μεχρι τον Μοτσαρτ και ου το καθεξης ηταν αυλοκολακες ΤΥΡΡΑΝΩΝ οι οποιοι τους σπονσοραρανε και τους πληρωναν αδρα .....δεν εφταιγαν ομως αυτη που η ιστορικη συγκυρια τους εκανε να δημιουργουν σε μια εποχη τυρρανων....

εξαλου η ιδια η ιστορια το εχει αποδειξει αυτο,οτι δηλ.μεγαλη τεχνη γινονταν παντα ακομα και κατω απο τη μποτα τερατων ειτε αυτα λεγονταν Ναπολεων,ειτε Λουδοβικος,ειτε Σταλιν,ειτε Τσαροι,ειτε Χιτλερ ειτε οτιδηποτε αλλο....το προβλημα ειναι οτι ελαχιστοι ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ιστορια ωστε να βλεπουν τα πραγματα αντικειμενικα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης ήθελα να πω ότι υπάρχει μεγαλοπρεπές πίσω από την θεωρία του Ναζισμού, αλλά πήρε εντελώς αλλοπρόσαλλη πορεία στα χέρια του Χίτλερ, καθ ότι και ο ίδιος είχε παρερμηνεύσει πολλά από τα νοήματα του Nietzsche. Όπως και ο Nietzshe είχε παρερμηνεύσει πολλά από τα νοήματα του Wagner, το οποίο είναι πασιφανές από την αλληλογραφία τους και από την σύντομη φιλία τους. Βέβαια άλλο η *άκακη* μεγαλομανία του Wagner και άλλο το εν λόγω live του thread. Στα πλαίσια της ελευθεροφωνίας και του ασύλου της Τέχνης μπορεί ο οποιοσδήποτε να λέει οτιδήποτε αλλά θα κριθεί ποικιλοτρόπως και συνήθως ο πέλεκυς πέφτει βαρύς. Το δύστυχο της περιπτώσεως είναι ότι άλλοι την πλήρωσαν και κάποιοι άλλοι μπορεί και να πληρώνουν μέχρι σήμερα.

 
Δεν υπαρχει ΤΙΠΟΤΑ το μεγαλοπρεπες πισω απο τη "θεωρια" του ναζισμου εκτος απο την απολυτη παρανοια και..περιφρονηση καθε ανθρωπινης αξιας....και βεβαια τοσο σκοταδι και απλη ΚΑΚΙΑ οση δεν ξαναδε ποτε το ανθρωπινο γενος (και ευτυχως δεν θα ξαναδει) ...

αλλο ομως αυτο και αλλο τα κροκοδειλια δακρυα που χυνονται απο ανθρωπους που προσπαθουν να εκμεταλευτουν ακομα και αυτο το απιστευτο δραμα εκατομμυριων ανθρωπων.... ::)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top