Σπουδή στο 4'33"

Για να μην έχουμε χρονιάρες μέρες λοιπόν αντιπαραθέσεις όπως με τους άλλους φίλους σου, κάνε το πολύ απλό...Μία ψηφοφορία με 2 points, ποιούς αγγίζει η "Τέχνη" του Cage και ποιούς όχι...χωρίς εξηγήσεις, χωρίς φωνές, χωρίς φασαρίες...
Μα "λόγια" τέχνη χωρίς εξηγήσεις και υπόβαθρο δεν υφίσταται.

Αν εννοείς πως προτιμούμε την "λαϊκή" γιατί μας "μιλάει" διαφορετικά και αυθόρμητα, δεν έχεις άδικο.

 
Evilnye είπε:
Κ εμένα αν με ρωτήσεις τώρα θα σου πω όχι αλλά τι ουσία έχει η απάντησή μου αν δεν έχω ασχοληθεί με τη δουλειά του;
Απλά στατιστικό συμπέρασμα.

Και μετά αν έρθουν να ψηφίσουν άλλοι 50 που δεν τον έχουν ασχοληθεί και πουν ναι η όχι, τι συμπέρασμα βγάλαμε;
Γιατί, μόνο οι "μυημένοι" μπορούν να έχουν άποψη για τα γούστα τους? Μία τέτοια απλή έρευνα, δείχνει γρήγορα τις τάσεις του κοινού. Βεβαίως και έχει χώρο για όλους...ακόμα και για το 1% που θα πλήρωνε εν γνώσει του για να παρακολουθήσει live παύσεις...

Μα "λόγια" τέχνη χωρίς εξηγήσεις και υπόβαθρο δεν υφίσταται.
Δεν βάζω τίτλους (...λόγια...) στη τέχνη. Προσωπικά τη κατατάσσω στο αν με αγγίζει ή όχι. Ακόμα περισσότερο εάν μου πεί κάτι από τη πρώτη στιγμή ακόμα και έαν δεν έπιασα αμέσως το νόημα του καλλιτέχνη.

 
marathon είπε:
Δεν βάζω τίτλους (...λόγια...) στη τέχνη. Προσωπικά τη κατατάσσω στο αν με αγγίζει ή όχι. Ακόμα περισσότερο εάν μου πεί κάτι από τη πρώτη στιγμή ακόμα και έαν δεν έπιασα αμέσως το νόημα του καλλιτέχνη.
Αν και είσαι μυημένος, είσαι από τους αντιφρονούντες. Αυτό είναι που λέω και εγώ. Πως είναι μεγάλη και ωραία κουβέντα και αν θέλαμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα, ένα γενικό δημοψήφισμα δεν θα ήταν δίκαιο. Το ότι κάποιος γνωρίζει ιστορία της τέχνης δεν τον κάνει αυτόματα υποστηρικτή της μοντέρνας τεχνοτροπίας. Αξίζει όμως να αναλυθεί.

 
marathon είπε:
Δεν βάζω τίτλους (...λόγια...) στη τέχνη. Προσωπικά τη κατατάσσω στο αν με αγγίζει ή όχι. Ακόμα περισσότερο εάν μου πεί κάτι από τη πρώτη στιγμή ακόμα και έαν δεν έπιασα αμέσως το νόημα του καλλιτέχνη.
Καλά... ειδικά εσένα πρέπει να σου (ξανά-ματά) θυμίσω το "Zero Tolerance For Silence" του ισόθεου Metheny. Φαντάσου να συμμετείχες σε ένα thread-υβρεολόγιο, ξέροντας τη δισκογραφία του, επειδή κάποιος θα είχε πιαστεί από το ZTFS και θα "έκρινε" τον Metheny.

Εκείνο το μεσημέρι στο Παγκράτι (Olympians) που ο "δισκάς" μου, μου έδωσε το ZTFS ως το "νέο δίσκο του Metheny" και τον πήγα στο σπίτι... έπαθα σοκ, μεγαλύτερο από το σοκ του 4:33 και οι περισσότεροι από τους φίλους του σημαντικού αυτού μουσικού, ακόμη και σήμερα δεν ξέρουμε τι να πούμε για το θέμα.

Ο ίδιος ο Metheny, έχει πολλάκις υπερασπιστεί το πόνημά του, βεβαιώνοντας μάλιστα ότι είναι προϊόν πολύ συνειδητής και αυστηρής διαδικασίας, και βέβαια μπορεί να του προσάψει κανείς το σύνολο των "κατηγορημάτων" που γράφτηκαν εδώ για τον Cage (ότι θα μπορούσε να παρουσιάσει ακόμη και τις κλανιές του, ότι έχει προκαθορισμένη εκτίμηση από το κοινό του, ότι αυτά είναι Maevius-like product κλπ κλπ)... αλλά εσύ αγαπητέ Μηκύνες ξέρεις (όπως ξέρω και εγώ) ότι ο άνθρωπος αυτός είναι πολύ σοβαρός και πρέπει να σκεφτεί κανείς δύο φορές πριν αρχίσει να τον βρίζει.

 
trolley είπε:
Καλά... ειδικά εσένα πρέπει να σου (ξανά-ματά) θυμίσω το "Zero Tolerance For Silence" του ισόθεου Metheny.
Bεβαίως...αλλά άλλο οπαδός και άλλο φίλαθλος ;)

 
marathon είπε:
Απλά στατιστικό συμπέρασμα.
Ένα στατιστικό συμπέρασμα δεν σημαίνει τίποτε αν είναι τόσο γενικά διατυπωμένο όσο το έθεσες εσύ.

Bεβαίως...αλλά άλλο οπαδός και άλλο φίλαθλος ;)
Λέγοντας και αυτό θα μαζέψεις απλά του πόσοι είναι οι φίλαθλοι και πόσοι οι οπαδοί στο χώρο ;)

 
Evilnye είπε:
Λέγοντας και αυτό θα μαζέψεις απλά του πόσοι είναι οι φίλαθλοι και πόσοι οι οπαδοί στο χώρο ;)
Το θεωρείς λίγο?

Από κάπου ξεκινάς για να μαζεύεις υλικό...

 
Είναι αχρείαστο γιατί μπορείς να πάρεις το συμπέρασμα αυτό παρακολουθόντας εδώ μέσα έστω κ για λίγο. (Είμαι σίγουρη ότι έχεις πάνω κάτω αρκετά αντιπροσωπευτικά ποσοστά ήδη)

Βλέποντας τα δημοφιλέστερα θέματα (80s κιθάρες κανείς; )

Έτσι με το ερώτημά σου εσύ θα πας και θα δημιουργήσεις μια εντύπωση ότι κάποιος (ο Cage στην προκειμένη περίπτωση) έχει ή δεν έχει κάτι να πει, επειδή το λένε ένα μεγάλο ποσοστό τυχαίου δείγματος...

 
Evilnye είπε:
Έτσι με το ερώτημά σου εσύ θα πας και θα δημιουργήσεις μια εντύπωση ότι κάποιος (ο Cage στην προκειμένη περίπτωση) έχει ή δεν έχει κάτι να πει, επειδή το λένε ένα μεγάλο ποσοστό τυχαίου δείγματος...
επειδή μαντεύεις πράγματα...μήπως ξέρεις και τα νούμερα του Lotto? ;D

Δεν πάω να δημιουργήσω καμμία εντύπωση, απλά κάποια στατιστικά που σε άλλους φαίνονται ασήμαντα και αχρείαστα, για κάποιους άλλους είναι σημαντικά λόγω ηλικίας, επαγγελματικής εμπειρίας ή απλής περιέργειας.

Και δεν υπάρχουν τυχαία δείγματα... ;)όχι εδώ μέσα...να το κάναμε στον Χόντο να πώ ναι...

 
Δεν μαντεύω τίποτε, αντιθέτως χρησιμοποιώ τα ήδη υπάρχοντα στατιστικά αποτελέσματα ώστε να εξάγω συμπεράσματα πριν προχωρήσω σε άλλες τυχόν μελέτες ή αναλύσεις, στατιστικές ή μη.

Δεν είπα ότι εσύ συγκεκριμένα θα προκαλέσεις την εντύπωση, η δημοσκόπηση με αυτό το ερώτημα θα την προκαλέσει.

 
Evilnye είπε:
η δημοσκόπηση με αυτό το ερώτημα θα την προκαλέσει.
Όπως και η μουσική του Cage...έτσι και η δημοσκόπηση σε άλλους θα πεί κάτι, σε άλλους κάτι άλλο και σε κάποιους τίποτα... ;)

 
Αφού σου αρέσει ο Metheny θα σου πω μια ιστορία.

Πριν αρκετά χρόνια μια παρέα μεταλάδων (η δική μου) είχε μαζί κ έναν κιθαρίστα ο οποίος ανακάλυψε τον Metheny και όπως είναι αναμενόμενο έπαθε πλάκα.

Ήρθε ο καϋμένος λοιπόν να τον συστήσει και σε εμάς (που δεν τον είχαμε ματαξανακούσει). Δεδομένου ότι ο φίλος μας ήταν και λίγο βλάκας ανά στιγμές, τον αποπήραμε και τον αρχίσαμε στο δούλεμα χωρίς καν να ακούσουμε ούτε νότα. Το δούλεμα αυτό (γιατί τον πειράζαμε και για άλλα) κράτησε δυο τρια χρόνια σίγουρα. (ακόμα μας μιλάει παρεμπιπτόντως)

Τελικά μετά ξεκινώντας κ εγώ τα μαθήματά μου έπεσα στον metheny και άκουσα και όπως είναι φυσιολογικό εντυπωσιάστηκα.

Αν πάντως εγώ έψαχνα να κάνω μια δημοσκόπηση θα ξεκινούσα με το ερώτημα

Γνωρίζετε τον Cage (όχι τον Johnny ;D)

Ποιες δουλειές του έχετε ακούσει; (ονομαστικά)

και αφού είχαν απαντηθεί θα ασχολιόμουν και για το αν τον έχει αγγίξει τον άλλο η τέχνη αυτή.

Και ακόμα και τότε θα ήταν ισοπεδωτική σαν δημοσκόπηση.

 
Evilnye είπε:
Αν πάντως εγώ έψαχνα να κάνω μια δημοσκόπηση θα ξεκινούσα με το ερώτημα

1) Γνωρίζετε τον Cage (όχι τον Johnny ;D)

2) Ποιες δουλειές του έχετε ακούσει; (ονομαστικά)

και αφού είχαν απαντηθεί θα ασχολιόμουν και για το αν

3) τον έχει αγγίξει τον άλλο η τέχνη αυτή.

Και ακόμα και τότε θα ήταν ισοπεδωτική σαν δημοσκόπηση.
Και σου απαντάω

1) Όχι

2) Καμμία

3) Με τίποτα...

Μόνο και μόνο με το 3 χωρίς τα 2 πρώτα...ξέρεις πόσα συμπεράσματα βγάζεις από το "τυχαίο" δείγμα σου?

Τελικά μετά ξεκινώντας κ εγώ τα μαθήματά μου έπεσα στον metheny και άκουσα και όπως είναι φυσιολογικό εντυπωσιάστηκα.
μα είναι φυσικό...ο metheny μέχρι Pop έχει παίξει με τη Πολωνέζα Eurovision...έχει για όλους.. ;D

 
marathon είπε:
Και σου απαντάω

1) Όχι

2) Καμμία

3) Με τίποτα...

Μόνο και μόνο με το 3 χωρίς τα 2 πρώτα...ξέρεις πόσα συμπεράσματα βγάζεις από το "τυχαίο" δείγμα σου?
Για πες;

 
Evilnye είπε:
Για πες;
εύκολα...

1) δεν θα γεμίσει γήπεδα

2) δεν θα πουλήσει μπλουζάκια

3) δεν θα τον καλέσουν στα διάφορα ΜTV, Mezzo...

4) Δύσκολα θα βγάλει signature όργανο...

5) η μεταπωλητική του αξία (η μετα θάνατον εννοώ)...παίζεται (εγώ δεν μαντεύω τα νούμερα του Lotto)

...

Θέλεις κι άλλη ανάλυση περί τέχνης?

 
Evilnye είπε:
Μπορεί το 4'33" να είναι πατάτα. Το θέμα είναι εγώ δεν ξέρω το όλο πλαίσιο στο οποίο οδήγησε στην δημιουργία (?) αυτού.

Έτσι εντελώς αφελώς παίζω κ εγώ τον τζάμπα μάγκα κάνοντας κάτι παρόμοιο κοροϊδεύοντας κάτι το οποίο δεν γνωρίζω.
  Κάπου εδώ βρίσκεται για μένα η ουσία κάθε δήθεν κριτικής,για έργα που δεν καταλαβαίνουμε και προσπαθούμε να αναλύσουμε με την ελλειπή παιδεία μας.

Τα είχαμε πει και εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=167611.0

και τα συζητάω με φίλους,κάθε φορά που αναφερόμαστε σε έργα του Αγγελόπουλου.

Αφού ανέκυψε και το θέμα της δημοσκόπησης,ίσως θα ήταν πιο ενδιαφέρον,αν το ερώτημα ετίθετο ως εξής:

α.Η Τέχνη για την Τέχνη;

β.Η Τέχνη για τον Άνθρωπο;

 
Καλησπερα...Οντας ο ανθρωπος που ανοιξε το θεμα με το 4.33 νομιζω οτι οφειλω να γραψω καποιες αποψεις...

Καταρχας δεν περιμενα ποτε οτι θα διακομμωδηθει τοσο πολυ το εργο του συγκεκριμενου δημιουργου..περιμενα ναι καποια σατηρα αλλα επισης ηλπιζα να ακουστουν αποψεις για το τη θελει να δηλωσει με το εργο του ο Cage...Και πραγματικα το 4.33 ειναι εργο που διδασκεται στα πανεπιστημια του εξωτερικου και μαλιστα απ τα εργα που βασιζονται οι εργασιες για πτυχια!οποτε θεωρω τουλαχιστον γελεια την σατιρα απο οποιοδηποτε σε τετοια εργα..το οτι ο ανθρωπος εχει καταφερει να περασει τοσα μηνυματα μεσα απ την σιωπη εμενα μου λεει οτι οχι μονο εχει καταφερει τον υπερτατο στοχο του μουσικου αλλα το οτι εχει διακωμμοδισει ολους τους συνθετες που γραφουν τοσα πολλα για να δηλωσουν τοσα λιγα...τωρα...την σατιρα στο 4.33 την περιμενα αλλα την σατιρα και την ειρωνια για το κομματι του penderecki ομολογω οτι ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΑ...Κρινεται ανθρωπους που στηγματισαν με τα εργα τους την ΙΣΤΟΡΙΑ της μουσικης και πολλοι μαλισταν αλλαξαν και την πορεια της...το να μηδενιζω ειναι οτι ποιο ευκολο..με την λογικη αυτη μπορω να μηδενισω καθε μουσικη..απο καφρομεταλ μεχρι κλασικη μεχρι τζαζ 2-5-1 2-6-5-1!πριν ξεκινησετε λοιπον να με κρινεται και μενα ψαχτε λιγο τους δυο συγκεκριμενους...τουλαχιστον θα βγει κατι απ ολη αυτη την ιστορια...τωρα μπορειτε να κραξετε ελευθερα

 
hadgi είπε:
Αφού ανέκυψε και το θέμα της δημοσκόπησης,ίσως θα ήταν πιο ενδιαφέρον,αν το ερώτημα ετίθετο ως εξής:

α.Η Τέχνη για την Τέχνη;

β.Η Τέχνη για τον Άνθρωπο;
Kαι αυτό δεν είναι σωστό...Για εμένα ας πούμε, η απάντηση είναι και ναι και στα 2.

Ας το πάω παραδίπλα για να το κάνω πιο "εξηγήσιμο"

α.Η έρευνα για την έρευνα;

β.Η έρευνα για τον Άνθρωπο;

Δεν ξέρω εάν γίνομαι κατανοητός...

ΥΓ Ρε συ warwickplayer, ενώ λές πολύ σωστά και σοβαρά πράγματα...πόσο χάνεις από την ορθογραφία σου... ::)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top