Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις

Status
Not open for further replies.
εγω σου ειπα 12-18
μια χαρα τιμη ειναι,κοιταζω τις τιμες στα BINYΛIA που εχω και ειναι ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ για την εποχη τους (το Sandinista των CLASH εκανε 5500 δρχ.το 1983 οταν ο μισθος ηταν 30.000!!!!!)

εγω νομιζω οτι εχουν ΦΘΗΝΥΝΕΙ οι φορεις ηχου τα τελευταια χρονια,δεν εχουν ακριβηνει.

 
gdevelek είπε:
η δισκογραφική εταιρία και το κατάστημα πώλησης, που παίρνουν έκαστος $5 από τα $17 (σύνολο δηλαδή 10 στα 17, όταν ο συνθέτης και ερμηνευτής μαζί παίρνουν $1.43) τι τεκμηρίωση έχουν δώσει;
ολα τα ΕΥΚΟΛΑ μας ρωτας

η τεκμηριωση τους ειναι αυτη που ΟΛΕΣ οι εταιριες και τα καταστηματα δινουν για ΟΛΑ τα προϊοντα που πουλανε και ειναι απλουστατη : "αν μπορεις ΦΤΙΑΞΤΟ και ΠΟΥΛΑ το ΜΟΝΟΣ σου"

 
BigAlejandro είπε:
να απεργησουν απο αυριο λοιπον ολοι οι τραγουδοποιοι/συνθετες/στιχουργοι, να παρουν μαζι τους ολους οσους γραφουν σεναρια σε τιβι και κινηματογραφο, να κανουν απεργια διαρκειας ολοι οι θεατρικοι συγγραφεις να δω τι θα μεινει στον τομεα της τεχνης γενικοτερα.
...αμήν....

 
marathon είπε:
...αμήν....
Αυτο το λες εσυ που εχεις...garage band & ολη τη μερα ακους μονο τον...εαυτο σου... ;D,ο κοσμακης τι θα κανει?? ;D

 
marathon είπε:
...αμήν....
Μη κάνεις όρεξη.

Ούτε έτσι δεν βρίσκεις gig, παππού.

ο κοσμακης τι θα κανει?? ;D
Δεν θα τον αφήσω εγώ έτσι, έγνοια σου.

 
Έβαλα το θέμα περιμένοντας ότι δε θα απαντήσει κανείς, και μετά κοιμήθηκα κανα 12ωρο :)

και τώρα έχει φτάσει 10 σελίδες...

Superfunk είπε:
Eμεις τωρα,οι Ελληνες δηλ.,ζουμε σε ενα τριτοκοσμικο κρατος στο οποιο ετσι κι αλλοιως δεν εφαρμοζονται πολυ πιο σημαντικοι (ακομα και για την επιβιωση μας) νομοι,ετσι λοιπον δεν εφαρμοζονται και οι νομοι περι πνευματικης ιδιοκτησιας.

Ολα τα αλλα ειναι απλα αμπελοφιλοσοφιες.
Αν εννοείς τους μετανάστες που πουλάνε cd στις καφετέριες συμφωνώ, αλλά μη μου πεις ότι τα torrentz το emule και το rapidshare τα φτιάξαν Έλληνες  ;D

Όσον αφορά τη σχετικά φτηνή τιμή του cd σήμερα, αυτό είναι άμεσο αποτέλεσμα της πειρατείας, καλό ή κακό αποφασίστε μόνοι σας. Πάντως εγώ ανήκω στη γενιά που ενώ ήξερε την τιμή του νέου δίσκου (βινυλίου) γύρω στα 3000 τότε που το πακέτο τσιγάρα έκανε γύρω στα 3 κατοστάρικα, τα καινούργια cd έκαναν 6-7000. Σε σημερινά λεφτά υπολογίστε 15-20 πακέτα τσιγάρα .

Επειδή τα κακά της πειρατείας τα ξέρουμε, δηλαδή ότι δεν πληρώνονται όλοι αυτοί που εμπλέκονται στην παραγωγή διανομή και πώληση του καλλιτεχνικού προϊόντος το μερίδιο τους, και το ποιος παίρνει πόσα αναφέρθηκε ήδη, να αναφέρω και μερικές "θετικές" συνέπειες της ψηφιοιπίησης και των δικτύων:

Μπορύμε να βρούμε υλικό που έχει αποσυρθεί, χαθεί, είναι σπάνιο ή απλώς κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν αξίζει πια να πουλιέται. Έχουμε πρόσβαση σε πνευματικές δημιουργίες τις οποίες παλιά ξέραμε γιατί είχαμε δει το εξώφυλλο φωτογραφία σε περιοδικό (θυμάμαι το Metropolis πριν 20 χρόνια είχε 10 δίσκους Miles και 2-3 Hendrix).

Και εν παση περιπτώση το γεγονός ότι όλοι βάζουμε ένα βίντεο απο το youtube στο μήνυμα μας όταν μιλάμε για ένα κομμάτι, εδώ στο φόρουμ, είναι ένδειξη απολίτιστων; Ή μήπως προάγει την επικοινωνία; (Από ένα τέτοιο βίντεο πήγα στο Μπαναμασα) Το αν είναι οριακά νόμιμο, επειδή π.χ. έχει το κομμάτι σε χαμηλή ποιότητα δεν νομίζω ότι επηρεάζει τη συζήτηση.

Τέλος η συζήτηση για το τι είναι ιδιοκτησία και τι δεν είναι είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις ιστορικές και κοινωνικέ συνθήκες. Όπως οι Ινδιάνοι δεν μπορούσαν να πουλήσουν τη γη γιατί δε νιώθαν ότι τους ανήκε, όπως δεν είναι παράνομο να έχω μια φωτογραφία της Τζοκόντα στο δωμάτιο μου, έτσι και κάποια πράγματα γύρω από τη μουσική θα αλλάξουν. Η πνευματική ιδιοκτησία ως έννοια είναι παιδί του Διαφωτισμού, ο οποίος βέβαια εγινε εφικτός λόγω της κυκλοφορίας βιβλίων σε όλη την Ευρώπη χωρίς copyright. Ειδικά σε σχέση με τη μουσική η εξέλιξη κάποια στιγμή έγινε προς κατεύθυνσεις που δεν εξυπηρετούσαν ούτε το κοινό ούτε το δημιουργό. Οι θεωρητικοί λένε ότι ίσως ήρθε το τέλος της.

 
audiokostas είπε:
Για κοίτα το στον Αμαζόνιο που τα ξέρεις, να δεις πόσο πάει εκεί στα εξωτερικά.

http://www.greekmusicshop.gr/eshop/product.php?productid=5640&cat=63&page=1

Αν έχεις λογαριασμό, πάρτο και στα δίνω....
καλα επιασες και εσυ σαν παραδειγμα την νουμερο 1. μπαντα στην Ελλαδα...

αφου υπαρχει ΖΗΤΗΣΗ (& μαλιστα ζητηση απο παππουδες και γιαγιαδες που δεν εχουν ντερνετ).... ;D

 
Evilnye είπε:
Πνευματικό δικαίωμα είναι ο ορισμός ότι μια δημιουργία έγινε από έναν συγκεκριμένο άνθρωπο, ο οποίος κόπιασε και έφτιαξε κάτι. Το υλικό αντίτυπο δεν είναι η πνευματική δημιουργία, αλλά ο καλλιτέχνης πρέπει να πληρώνεται από τον άνθρωπο που θα τον ακούσε, διαβάσει, δει για τη δημιουργία του. Εξορθολογισμός της τιμής της δημιουργίας γίνεται ήδη με το να παρακάμπτουν οι καλλιτέχνες τις εταιρίες και να πουλάνε άμεσα μέσω νετ. Με κάποιο αντίτιμο όμως.
Πνευματικο δικαιώμα είναι όταν χρησιμοποιεις συγκεκριμενους κανόνες, οπως τους κανόνες της μουσικης, γραπτου λόγου, και δημιουργεις το δικο σου μυνημα...

Έχεις δημιουργήσει ποτέ σου κάτι για να ξέρεις τον κόπο που πρέπει να βάλεις;

Όχι δεν είναι. Πρόκειται για ολοκληρωμένα έργα και ως τέτοια πωλούνται οι δίσκοι. Ιδέα και άποψη είναι ένας αυτοσχεδιασμός σε ένα λάιβ. Αλλά και αυτό το πληρώνεις με την είσοδό σου στο λάιβ.

Σιγουρα καις φαια ουσία για να δημιουργησεις κάτι...

Η μουσική εφόσον έχει μυνημα, περιέχει και ιδεες και αποψεις και γενικα δηλωνει πως την έχει δει ο καλλιτεχνης, ασχετως θεματολογιας...είτε ειναι σε live είτε είναι σε ένα cd...end of story...

Χοντρικά αυτό συμβαίνει μέχρι τα 70 (ή 50) χρόνια από τη δημιουργία ενός έργου.

Σαφώς.

Νομιζω ξεφυγες...Μαλλον αναφερεσαι σε άλλο πραγμα..

δεν νομιζω να υπαρχει ενας συγκεκριμενος ανθρωπος που δημιουργησε την μουσικη...

με τους κανονες της τουλαχιστον όπως την ξερουμε σημερα...

Αν ξερεις τον εφευρετη της μουσικης πες μου και εμενα να μάθω...

Καλύτερα να πλουτίζεις με δανεικά χρήματα, με αντάλλαγμα τη σιωπή και τη ψήφο σου και τη συμμετοχή σου στο παιχνιδάκι που λέγεται πολιτικό συστημα στην Ελλάδα (σόρυ μου ξέφυγε...)

Μιλα με επιχειρηματα...όχι απλα για να μου την πεις βγαινοντας off topic παράλληλα...

ΞΥΠΝΑ!!! το θεμα ειναι πνευματικα δικαιωματα...

Οι αριθμοί άλλα λένε, μιας και σιντι με 10 ευρώ στα αζήτητα μένουν.

Ναι το internet μπορει να σε κάνει γυφτο και τσιφουτη...

 
Πάντως εγώ ανήκω στη γενιά που ενώ ήξερε την τιμή του νέου δίσκου (βινυλίου) γύρω στα 3000 τότε που το πακέτο τσιγάρα έκανε γύρω στα 3 κατοστάρικα,
Νεος εισαι εγω ανηκω στη γενια οπου η τιμη του νεου δισκου ηταν 2000 και το πακετο τα τσιγαρα 150... ;D

 
skantzos είπε:
Τέλος η συζήτηση για το τι είναι ιδιοκτησία και τι δεν είναι είναι απόλυτα συνυφασμένη με τις ιστορικές και κοινωνικέ συνθήκες. Όπως οι Ινδιάνοι δεν μπορούσαν να πουλήσουν τη γη γιατί δε νιώθαν ότι τους ανήκε, όπως δεν είναι παράνομο να έχω μια φωτογραφία της Τζοκόντα στο δωμάτιο μου, έτσι και κάποια πράγματα γύρω από τη μουσική θα αλλάξουν. Η πνευματική ιδιοκτησία ως έννοια είναι παιδί του Διαφωτισμού, ο οποίος βέβαια εγινε εφικτός λόγω της κυκλοφορίας βιβλίων σε όλη την Ευρώπη χωρίς copyright. Ειδικά σε σχέση με τη μουσική η εξέλιξη κάποια στιγμή έγινε προς κατεύθυνσεις που δεν εξυπηρετούσαν ούτε το κοινό ούτε το δημιουργό. Οι θεωρητικοί λένε ότι ίσως ήρθε το τέλος της.
Το κόμμα έχει πάντα μια εξέχουσα θέση για σένα.  ;D

Πέρα από τη πλάκα, Μπράβο ρε Σκάντζε.

Τα πες καλά.

 
Superfunk είπε:
ολα τα ΕΥΚΟΛΑ μας ρωτας

η τεκμηριωση τους ειναι αυτη που ΟΛΕΣ οι εταιριες και τα καταστηματα δινουν για ΟΛΑ τα προϊοντα που πουλανε και ειναι απλουστατη : "αν μπορεις ΦΤΙΑΞΤΟ και ΠΟΥΛΑ το ΜΟΝΟΣ σου"
α, ΤΟΣΟ πειστική τεκμηρίωση;;;

πόσο τους λυπάμαι τώρα αυτούς τους δύο...   :'(  :'(  :'(   (μάλλον ακούγομαι πιο πειστικός)

 
baseliner10 είπε:
Όσοι αφορίζουν το downloading .... δεν ξέρουν τι τους γίνεται.
+1

Γιατι η αντιγραφη και ελευθερη διακινηση χωρις να βγάζεις κέρδος,εφόσον έχεις αγοράσει το προιον δεν είναι αντιθετη με την αυθεντικη εννοια του πνευματικου δικαιωματος...

 
Οι θεωρητικοί λένε ότι ίσως ήρθε το τέλος της
Τοτε θα ερθει και το τελος της ΤΕΧΝΗΣ μια και ΕΞΑΚΡΙΒΩΜΕΝΑ τεχνη χωρις λεφτα ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ (δες τη χωρα σου και ολον τον τριτο κοσμο... ;))

Εκτος και αν ξαναγυρισουμε στους σπονσορες ... ;)

Αν ο καλλιτεχνης δεν βγαζει ΛΕΦΤΑ απο τη δουλεια του θα αναγκαστει να κανει μια αλλη δουλεια και δυστυχως.....αν δεν εισαι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ (με την εννοια οτι απασχολεισαι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΣΥΝΕΧΩΣ με την τεχνη σου) ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κανεις την καλυτερη τεχνη που μπορεις..

Εκτος βεβαια και αν η τεχνη γινει προνομοιο των πλουσιων (οπως ειναι π.χ. η αποκλειστικη ενασχοληση με το ροκ στην Ελλαδα)  

 
νορντικ εγω σε ξαναρωταω....!

BigAlejandro είπε:
πιο συγκεκριμενα, ξανατοποθετουμαι πανω στην τοποθετηση μου.

εχω κατσει πεντε μηνες και γραφω μουσικη.εχω κατσει αλλους πεντε μηνες και γραφω στιχους.

εχω πληρωσει στουντιο και εχω ηχογραφησει.εχω πληρωσει σεσιοναδες για να παιξουν.

εχω πληρωσει μακετιστα/γραφιστα για να κανει το αρτγουορκ.

εχω πληρωσει την κοπη του σιντι για να βγει οπως και τις εκτυπωσεις του βιβλιαρακιου ;D

εχω πληρωσει τον μητσο τον φορτηγατζη για να τα μεταφερει σε ολη την ελλαδα.

ποιος ειναι ο καθε νορντικ που αποφασιζει πως η δουλεια που πατησα για εναν χρονο δεν ειναι δουλεια και δεν πρεπει να την πληρωθω?


και εν πασει περιπτωση τι δουλεια κανετε ολοι εσεις που τα λετε ολα αυτα?
 
εντιτ κόλλησε το νοιζ και ξαναεστειλα το ίδιο, διορθώνω

Superfunk είπε:
Τοτε θα ερθει και το τελος της ΤΕΧΝΗΣ μια και ΕΞΑΚΡΙΒΩΜΕΝΑ τεχνη χωρις λεφτα ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ (δες τη χωρα σου και ολον τον τριτο κοσμο... ;))

Εκτος και αν ξαναγυρισουμε στους σπονσορες ... ;)

Αν ο καλλιτεχνης δεν βγαζει ΛΕΦΤΑ απο τη δουλεια του θα αναγκαστει να κανει μια αλλη δουλεια και δυστυχως.....αν δεν εισαι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ (με την εννοια οτι απασχολεισαι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΣΥΝΕΧΩΣ με την τεχνη σου) ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να κανεις την καλυτερη τεχνη που μπορεις..

Εκτος βεβαια και αν η τεχνη γινει προνομοιο των πλουσιων (οπως ειναι π.χ. η αποκλειστικη ενασχοληση με το ροκ στην Ελλαδα) 
Καταρχήν ασφαλώς και υπάρχει εξαιρετική τέχνη χωρίς λεφτά.

Φυσικά και πρέπει να ζουν οι καλλιτέχνες, και σε κάθε εποχή κάπως τα κουτσοκατάφερναν.

Επίσης προσπερνάω την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση αν τα πολλά λεφτά βελτιώνουν το καλλιτεχνικό προϊόν :)

Για να βάλουμε το θέμα στη σωστή του βάση πρέπει καταρχήν να αναφέρουμε ότι μιλάμε για ένα μικρό ποσοστό καλλιτεχνών που ζει (αξιοσέβαστα κατά την άποψη μου) απο την πνευματική ιδιοκτησία. Και φυσικά θα βρεθούν άλλοι τρόποι να βγαζουν λεφτα. Ίσως να εκτιμήσουμνε τη ζωντανή μουσική πιο πολύ.

Κάποιοι λέγαν ότι η ζωγραφική θα πεθάνει με τη φωτογραφία. Κάποιοι πίστευαν ότι δε μπορείς να βγάλεις λεφτά με ανοιχτό λογισμικό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BigAlejandro είπε:
νορντικ εγω σε ξαναρωταω....!
Δεν ξέρω αν θα το αποκαλούσα εργασία έτσι όπως το βλέπω διατυπωμένο.......

Η σύνδεση κόστους και αποπληρωμής αυτών που ήθελες εσύ να κάνεις για ένα πιθανόν αχρείαστο και αμφιβόλου αισθητικής αποτέλεσμα, είναι αλλουνού παπά .......

Έβαλα το θέμα περιμένοντας ότι δε θα απαντήσει κανείς, και μετά κοιμήθηκα κανα 12ωρο :)

και τώρα έχει φτάσει 10 σελίδες...
ΚΑι ακόμα κοιμάσαι αφού ξαναποστάρεις τα ίδια  ;D

 
gdevelek είπε:
α, ΤΟΣΟ πειστική τεκμηρίωση;;;

πόσο τους λυπάμαι τώρα αυτούς τους δύο...   :'(  :'(  :'(   (μάλλον ακούγομαι πιο πειστικός)
γιατι σκεφτεσαι τιποτα καλυτερο?

η μπριζολα που τρως κανει 100 ευρω το 10κιλο,οσο δηλαδη κανει ενα ΟΛΟΚΛΗΡΟ μοσχαρι....αν θες φτηνοτερη θα πρεπει να αγορασεις ενα μοσχαρι να το ...τρεφεις και μετα να το σφαξεις....να το γδαρεις,να το τεμαχισεις (θα πρεπει βεβαια να σπουδασεις χασαπης και κοστιζει)....

Η μπριζολα λοιπον που τρως....προερχεται απο το μοσχαρι και τον παραγωγο του (και τους εργατες που πληρωνει)....μετα απο το σφαγειο και τον ιδιοκτητη του (και τους εργατες που πληρωνει)....μετα απο τον "εμπορα" (και τους εργατες που πληρωνει)....το supermarket (και τους εργατες που πληρωνει)....

ολα τα παραπανω λεγονται ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ και βασιζονται στη ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ αξια,καποιοι το καταλαβαινουν αυτο,οσοι δεν το καταλαβαινουν ζουνε στη..(το βρηκες!)...Β.ΚΟΡΕΑ.... ;D)

 
audiokostas είπε:
Δεν ξέρω αν θα το αποκαλούσα εργασία έτσι όπως το βλέπω διατυπωμένο.......

Η σύνδεση κόστους και αποπληρωμής αυτών που ήθελες εσύ να κάνεις για ένα πιθανόν αχρείαστο και αμφιβόλου αισθητικής αποτέλεσμα, είναι αλλουνού παπά .......
μα το θεμα δεν ειναι αν ειναι αξιολογο το ''προιον''.

το ζητημα ειναι οτι λεμε ''ελα μωρε, σιγα τον κοπο που χρειαζεται για να παραχθει''.

εγω βλεπω πως εχει κοπο και μαλιστα αρκετο.

εκτος αυτου, βλεπω οτι για να ολοκληρωθει το αποτελεσμα εχουν δουλεψει δεκαδες ανθρωποι.

με ποια λογικη πρεπει να τους ΚΛΕΨΕΙΣ  τον κοπο?

αλλωστε αν καλυπτει την αισθητικη σου για να το ακουσεις τσαμπα-προσεξε, οχι δωρεαν- θα επρεπε να την καλυπτει και για να το αγορασεις.

 
trolley είπε:
Kosh, αυτό που ρωτάς είναι το αντίστοιχο του να ρωτήσεις "ποιος είπε ποτέ ανέκδοτο, έχοντας πιει μπύρα;", το οποίο είναι μία ερασιτεχνική προσπάθεια να συνδέσεις την κατανάλωση μπύρας με τη δυνατότητα να λέει κάποιος ανέκδοτα. Στο χώρο της διαφήμισης εργάζεσαι;
όχι δέν δουλεύω στη διαφήμηση  ;D Επίσης δέν προσπαθώ να συνδέσω ασύνδετα πράγματα. Ο λόγος είναι (ενδεικτικά) το link που έβαλα σε μύνημα στην τρίτη σελίδα της συζήτησης:

http://berkeley.edu/news/media/releases/2008/12/02_cortex.shtml

Πιστεύω ότι ένα φτωχό παιδί δέν μπορεί να έχει λιγότερη πρόσβαση σε μουσική, βιβλία, ταινίες κλπ απ' ότι ένα πλούσιο, άσχετα άν ένα μικρό ποσοστό θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την ευκαιρία για να γίνει και το ίδιο δημιουργικό.

Και άν σε άλλες χώρες υπάρχει το, άλλωθι έστω, των οργανωμένων δανειστικών βιβλιοθηκών με εντυπο και οπτικοακουστικό υλικό και των σχολείων με πολύπλευρη εκπαίδευση και ερεθίσματα, στην Ελλάδα δέν καλύπτεται ούτε στοιχειωδώς η ανάγκη για ισότητα σε θέματα όπως η παιδεία και πρόσβαση σε πολιτιστικά αγαθά.

Όταν αναφέρθηκα σε καταξιωμένους μουσικούς το έκανα γιατί αυτοί έχουν συνήθως το μικρόβιο απο μικρή ηλικία. Και όσοι ήταν φτωχοί, δέν μπορώ να τους φανταστώ να υπομένουν τις αρλούμπες κάποιου τοπικού π.χ. ραδιοφώνου όσο ήταν παιδιά, αντί να ζητήσουν απο τους φίλους τους να τους γράψουν μιά κασέτα με τη μουσική που θα αποτελούσε βασική επιρροή για τη μετέπειτα πορεία τους.

 
Superfunk είπε:
ολα τα παραπανω λεγονται ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ και βασιζονται στη ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ αξια,καποιοι το καταλαβαινουν αυτο,οσοι δεν το καταλαβαινουν ζουνε στη..(το βρηκες!)...Β.ΚΟΡΕΑ.... ;D)
Κνίτες παιδάκι μου... άμα σου λέω... ξέρω...

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top