Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις

Status
Not open for further replies.
ez είπε:
Επειδή όμως αναφέρεις το παράδειγμα διαστρέβλωσης αυθεντικού υλικού, αναρωτιέμαι, υπάρχει κάποια περίπτωση (δε μπορώ να σκεφτώ κάποια αυτή τη στιγμή) που κάποιος δημιουργός να "έχασε" κάτι επειδή ένας τυχάρπαστος "μαγάρισε" ούτως ειπείν κάποιο τραγούδι του; -πέρα απο την ψυχραιμία του ;D...

Οι πιο πολλοί δημιουργοί θεωρούν τα τραγούδια παιδιά τους. Και ως γονείς, άλλοι δέχονται ότι, έστω μετά από λίγο καιρό, τα παιδιά αυτονομούνται, και άλλοι όχι.

Ευτυχώς δεν ανήκουν όλοι οι δημιουργοί στη δεύτερη κατηγορία, άσε που κανείς δεν είναι αθάνατος :) αλλιώς αυτοί που παίζουμε μη πρωτότυπη μουσική ("διασκευές" τα λένε αυτοί που παίζουν ροκ, οι υπόλοιποι που παίζουν τζαζ, λαϊκά, δημοτικά, μπλούζ, ρεμπετικά, λάτιν λένε ότι απλώς παίζουν :)) δε θα είχαμε τι να παίξουμε. Εκτός από αυτά που έχουν "μαγαριστεί" τόσο που τα λέμε παραδοσιακά :)
βρισκω ενδιαφερουσα συμπτωση πως ενα απο τα παλαιοτερα θεματα για τα πνευματικα δικαιωματα εκλεινε με την ιδια (σχεδον) τοποθετηση με αυτη που αρχισε ετουτο.

εδω ειναι το λινκ για οποιον θελει να ριξει μια ματια.

http://www.noiz.gr/index.php?topic=176262.60

σε αυτο το θεμα ειχα ποσταρει δυο συνεντευξεις, μια του αλκινοου ιωαννιδη που μιλαει για αυτο ακριβως που αναφερθηκε στα τελευταια μηνυματα, το δικαιωμα δηλαδη του δημιουργου πανω στο εργο του και μια δευτερη συνεντευξη, του ζακ στεφανου που μιλαει για το νταουνλοουντινγκ γενικοτερα.

Είδες ποτέ στην τηλεόραση το Fame Story; Όχι, ποτέ.

Έμαθες ότι είπαν ένα τραγούδι σου στο Fame Story;

Το έμαθα. Και όχι μόνο αυτό! Στο τελευταίο επεισόδιο -εγώ εκείνο το βράδυ έπαιζα στη Σπάρτη- βάλανε ένα τραγούδι μου για «χαλί» και μετά βγάλανε κάτι στίχους δικούς μου και από κάτω να λέει «Αλκίνοος Ιωαννίδης». Κι έτσι έκλεισε το Fame Story! Μιλάμε για τραγικά πράγματα.

Σε ρώτησαν;

Ποτέ και για τίποτα! Η πλάκα είναι ότι όταν ρώτησα κάποια στιγμή τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας «πώς πάει ο δίσκος;», μου απάντησε: «Από τότε που παίξανε τον ”Προσκυνητή” στο Fame Story, πάει πολύ καλά. Συγχαρητήρια!»

Τι του είπες;

«Ευχαριστώ πολύ» (γέλια)

Αν σου ζητούσαν την άδεια θα' λεγες όχι;

Φυσικά και θα' λεγα όχι. Είναι ένας κόσμος που δεν τον αγαπάω και δεν τον θαυμάζω. Με πειράζει που ο άλλος χρησιμοποιεί τη δουλειά μου για να νομιμοποιήσει το καραγκιοζιλίκι του. Με πειράζει πολύ. Απ' την άλλη, δεν πρόκειται να κάνω κάτι για να το εμποδίσω.

Γιατί όχι;

Γιατί πιστεύω ότι ένα τραγούδι από τη στιγμή που εκδίδεται, εκδίδεται. Πάει τελείωσε! Μπορεί ο καθένας να το πάρει και να το κάνει ό,τι θέλει. Να το κουρελιάσει, να το σκίσει, να το σκοτώσει, να το βιάσει.

Χωρίς την άδειά σου;

Βεβαίως.

Αφού είναι δικό σου δημιούργημα!

Τι σημαίνει δικό μου; Είναι ιδιοκτησία μου;

Είσαι ο πατέρας!

Πατέρας όχι! Καθόλου δεν αισθάνομαι έτσι. Πιο πολύ αισθάνομαι ότι είμαι παιδί των τραγουδιών μου, παρά ότι τα τραγούδια είναι παιδιά δικά μου.

Έστω! Να σου βιάζουν τον πατέρα δεν είναι και λίγο! (γέλια)

Τότε, να το ξανακοιτάξω το θέμα! (σκέφτεται) ...Λοιπόν, όχι. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να παρεμβαίνεις. Ας δεχτούμε ότι εγώ είμαι ο πατέρας. Ένα παιδί το μεγαλώνεις, το φροντίζεις, βλέπεις ποια είναι τα χαρίσματά του, ποια τα ελαττώματά του, το κατευθύνεις όπως μπορείς και στο τέλος το ντύνεις με τα πιο ωραία του ρούχα και το βγάζεις στον κόσμο. Από τη στιγμή εκείνη, δεν μπορείς πια να είσαι από πάνω του και να ελέγχεις πώς θα του συμπεριφερθεί ο καθένας-ο κάθε εραστής, ο κάθε φίλος, ο κάθε άγνωστος. Έχει πια τη δική του ζωή. Έτσι είναι και το τραγούδι. Κάθομαι, σκίζομαι, το λατρεύω, το φτιάχνω, του προσφέρω ό,τι έχω και δεν έχω για να γίνει καλύτερο κι από μένα τον ίδιο, αλλά όταν βγει πια στον κόσμο έχει τη δική του ζωή. Πονάω όταν του συμπεριφέρονται άσχημα, αλλά δεν θα κάνω παρέμβαση να πω: «Σας απαγορεύω να πείτε το τραγούδι μου». Εξάλλου ένα τραγούδι με αληθινή αξία δεν φοβάται καμία χρήση. Αυτό βέβαια σε καμιά περίπτωση δε δικαιολογεί αυτούς που δε μου ζήτησαν την άδεια.


- Μου έχει κάνει φοβερή εντύπωση επίσης το ότι μέσα στο myspace έχεις βάλει ένα κουτάκι και λες ότι δίνεις τη μουσική σου δωρεάν σε όποιον δεν μπορεί να αγοράσει τα cd σου. Αυτό πως προέκυψε;- Κοίτα, αυτό πρώτα από όλα είναι παράνομο. Γιατί η μουσική μου (η μουσική μου είναι δικιά μου βέβαια), το αντικείμενο της μουσικής, η παραγωγή αυτού του δίσκου, ανοίκει στην Sony BMG, ανοίκει σε μια πολυεθνική εταιρεία, η οποία επιθυμεί να το πουλάει αυτό το προϊόν. Απλά η δικιά μου άποψη είναι ότι για κάποιους ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να το αγοράσουνε, προτιμώ να το προσφέρω εγώ δωρεάν, μέσω email ή μέσω ενός link που δίνω, παρά να το κατεβάσουν σε κακή ψηφιακή ποιότητα μέσω σελίδων που πρακτικά είναι παράνομες, γιατί η μουσική δεν είναι δωρεάν, εκ των πραγμάτων. Όπως ένα βιβλίο δεν είναι δωρεάν, όπως οτιδήποτε δημιουργεί κάποιος δεν μπορεί να είναι δωρεάν, έτσι και η μουσική δεν είναι δωρεάν. Υπάρχει μια περίπτωση στην οποία μπορεί να είναι δωρεάν, όταν αποκτήσει έναν χορηγό. Δηλαδή όταν πεις ότι εγώ το κάνω αυτό δωρεάν, πληρώνομαι για αυτό από κάποιον ο οποίος κερδίζει από αυτό.

- Γενικά η άποψη σου για το peer to peer και για την ανταλλαγή αρχείων και όλα αυτά;

- Το peer to peer, κοίτα, μας ζημιώνει πάρα πολύ και έχει κάνει τον κόσμο να ξεχάσει τι σημαίνει πνευματική ιδιοκτησία. Γιατί, ναι μεν, 70 χρόνια αφού πεθάνω μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε, σύμφωνα με το νόμο. Δηλαδή οποιοσδήποτε αυτή τη στιγμή μπορεί να πάρει και να παίζει ένα Μπαχ ή ένα Μότσαρτ σε ένα piano bar και να μην χρειάζεται να πληρώνει τίποτα. Γιατί 70 χρόνια αφού πέθανε ο συνθέτης μπορείς να το χρησιμοποιήσεις το έργο. Από τη στιγμή όμως που αυτό το πράγμα εγώ κάθισα, ξόδεψα φαιά ουσία, το δημιούργησα, ξόδεψα λεφτά να το ηχογραφήσω, δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να είναι δωρεάν. Αυτό είναι που ξεχνάει ο κόσμος μέσα από τα peer to peer δίκτυα. Αν εγώ είχα κάποιον άλλο τρόπο για να κερδίζω για να είναι δωρεάν, αν δηλαδή εγώ έγραφα ένα τραγούδι για τον ΟΤΕ, και στο οποίο έλεγα: Ο ΟΤΕ, τον αγαπάμε τον ΟΤΕ παρόλο που μας ξεσκίζει στις χρεώσεις...

- Αυτό είναι σπόντα;

- Ναι. Αλλά αν έλεγα ότι... αν έγραφα ένα τραγούδι για τον ΟΤΕ και το διένειμα δωρεάν, προφανώς ο ΟΤΕ θα με πλήρωνε, και θα μπορούσε αυτό το τραγούδι να είναι δωρεάν. Αλλά γενικά να μην ξεχνιόμαστε, δηλαδή υπάρχει κόσμος, δεν είναι ακριβώς όπως εγώ, εγώ είμαι και τραγουδοποιός. Δηλαδή γράφω τα τραγούδια, γράφω και τους στίχους και μετά βγαίνω live και τα λέω. Κατά κάποιον τρόπο, το να ξέρει ο κόσμος τα τραγούδια τα δικά μου, είναι ένα έναυσμα για να βγαίνω στις συναυλίες και να τα παρουσιάζω και να έρχεται ο κόσμος εκεί και να με βλέπει. Για κάποιους άλλους ανθρώπους όμως που γράφουν απλά μουσική στο σπίτι τους, μπορεί να είναι δημόσιοι υπάλληλοι, μπορεί να είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι, μπορεί να είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, οτιδήποτε, και κάθονται κάποιες ώρες της ζωής τους, ή χωρίς να είναι τίποτα από όλα αυτά εδώ, και γράφουνε μουσική. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να πληρώνονται για αυτό το πράγμα. Και ο μόνος κόσμος να πληρωθούν είναι να γνωρίζει ο κόσμος ότι υπάρχουνε πνευματικά δικαιώματα και να εισπράττουν από αυτά. Άρα τα p2p δίκτυα έχουν δύο οπτικές γωνίες. Δηλαδή από τη μια είναι παράνομα και μας ζημιώνουν, από την άλλη μας κάνουνε γνωστούς, αλλά δεν είναι για όλους κερδοφόρο. Για εμένα είναι κερδοφόρο. Δηλαδή ξέρω ότι στο "Φτάσε στον πάτο" είχα γύρω στα 20 με 30 χιλιάδες downloads, το τραγούδι. Ενώ πούλησα 4000 δίσκους. Δηλαδή υπάρχει πολύς κόσμος στην Ελλάδα που ξέρει αυτό το τραγούδι. Για μένα είναι πολύ θετικό, αλλά αν αυτό το "φτάσε στον πάτο" το είχε γράψει κάποιος άλλος, όχι εγώ, κι εγώ απλά το τραγουδούσα, θα ήταν θετικό πάλι για μένα που το τραγουδούσα. Αυτός που το είχε γράψει, δεν θα είχε να κερδίσει τίποτα.

- Παρ' όλα αυτά στο εξωτερικό βλέπω τώρα κάποιες προσπάθειες για εναλλακτικούς τρόπους προώθησης, δηλαδή οι Radiohead ας πούμε βγάλανε το cd τους και το διένειμαν δωρεάν, πλήρωνες όσο ήθελες...

- Οι Radiohead είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, πρώτα απ' όλα αυτό το βγάλανε έχοντας διασφαλισμένο το γεγονός ότι ο κόσμος τους αγαπάει και τους εκτιμάει και θεωρεί ότι είναι ένα από τα καλύτερα ροκ συγκροτήματα γενικά, ever. Και το έχουν αποδείξει, δηλαδή έχουν βγάλει δισκάρες. Άρα εκ των πραγμάτων οι radiohead είχανε διασφαλισμένη την τσέπη τους, είχαν διασφαλισμένα ότι μπορεί να συμβεί, και διένειμαν ένα cd το οποίο είναι εξαιρετικό, είναι από τα αγαπημένα μου cd φέτος, είναι στο ipod μου συνέχεια...

- Το αγόρασες ή το κατέβασες;

- Το κατέβασα δίνοντας το ελάχιστο που μπορούσα να δώσω, μισό ευρώ νομίζω; Γιατί οι Radiohead κάνανε αυτή την κίνηση και κάνουν sold out συναυλίες όπου και να τις κάνουν, με ότι τιμή και να κάνουν. Εγώ αυτή τη στιγμή αν έρθουν οι Radiohead στην Ελλάδα και πουν ότι το εισιτήριο μας είναι 60 ευρώ, δεν έχω κανένα πρόβλημα να τα δώσω. Θα πάω να δω τους Radiohead, δηλαδή είναι όνειρο ζωής. Σίγουρα δεν θα κάνουν συναυλίες με τόσο ακριβά εισιτήρια, βέβαια στην Ελλάδα έχουμε εδώ τους άρπαγες από εδώ κι από εκεί, έρχονται με ένα budget οι Radiohead και ξαφνικά διπλασιάζεται το budget. Άρα οι Radiohead κάνουν μια κίνηση που μπορεί να την κάνει μόνο μια μπάντα που έχει φτιάξει το όνομά της, δηλαδή μια καινούργια μπάντα η οποία διανέμει το cd της δωρεάν, θα πρέπει ή να βρει κάποιους χορηγούς ή να βρει κάποιον εναλλακτικό τρόπο. Ας πούμε, υπάρχει μια μπάντα, η οποία είναι φίλοι μου κιόλας, οι οποίοι λέγονται "Ένα Βήμα Μπροστά". Οι "Ένα Βήμα Μπροστά", το site τους είναι www.1bm.gr, και αυτοί δίνουν το cd τους δωρεάν. Τα παιδιά έχουν κάνει ένα εναλλακτικό τρόπο. Ψάξανε, βρίκανε studio, βρήκαν εταιρείες παροχής ήχου, βρήκαν άλλες εταιρείες από 'δω κι από 'κει, κι είπαν, παιδιά, θέλουμε να κάνουμε ένα δίσκο που θα γίνει πολύ γνωστός σε όλη την Ελλάδα γιατί το διανέμουμε δωρεάν. Θέλετε να είστε χορηγοί; Και βρήκαν κάποιους χορηγούς τελικά. Δεν είναι δωρεάν. Ο κόσμος απλά το λαμβάνει δωρεάν. Είναι όπως βλέπουμε τηλεόραση και είναι δωρεάν.
οποιος θελει ας ριξει μια ματια! :)

 
ακομα, θελω να πω κατι που ενδεχομενος να βγαλει την κουβεντα εντελως οφτοπικ, αλλα το ειχα στο μυαλο μου απο ωρα.

θελησα να στειλω ενα πιεμ στον κυριο ζαικο και να του πω πως πρωτον,νιωθω ασχημα για καποια απο τα σημερινα ποστς και δευτερον, πως παροτι δεν ειμαι ιδιαιτερα φαν της μουσικης του(του ειδους γενικοτερα, οχι συγκεκριμενα της δικης του) εκτιμουσα ανεκαθεν την σταση του και την εκτιμησα ακομα περισσοτερο οταν αρχισε να γραφει στο φορουμ μας.

με αυτο τον τροπο θελησα να του δειξω πως εχει την στηριξη μου.

καταλαβα βεβαια πως στηριξη με πιεμ ειναι στην πραγματικοτητα στηριξη εκ του ασφαλους και μιας και ετσι οπως το βλεπω εγω ειναι καθηκον του ανθρωπου με ευαισθησιες να μην μενει αμετοχος αλλα να τοποθετειται στις καθημερινες ασχημιες γυρω του, ειπα να το γραψω δημοσια.

βρισκω μεγαλο λαθος την προκλητικη συμπεριφορα του -συμπαθους σε μενα κατα τα αλλα-τρολευ και οπως ειπα και πριν μια προσπαθεια να φερει την κουβεντα στα μετρα του για να ικανοποιησει την διαρκη του αναγκη για τζερτζελα. :)

το φορουμ θα γινοταν πολυ καλυτερο αν αρχιζαν επιτελους να συμμετεχουν και ανθρωποι γνωστοι και καταξιωμενοι στο χωρο, ειδικα ανθρωποι που αποφασιζουν να εκτεθουν μιλωντας ειλικρινα.τους αξιζει κατι καλυτερο περαν της ανωνυμης προγκας.

φιλικα (ξανα) και με προβληματισμο!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BigAlejandro είπε:
βρισκω μεγαλο λαθος την προκλητικη συμπεριφορα του -συμπαθους σε μενα κατα τα αλλα-τρολευ και οπως ειπα και πριν μια προσπαθεια να φερει την κουβεντα στα μετρα του για να ικανοποιησει την διαρκη του αναγκη για τζερτζελα. :)
Αλεχάντρο, αν ξαναδιαβάσεις αυτό που έγραψες θα διαπιστώσεις ότι είναι εξόχως προσβλητικό για τη συμμετοχή μου στο φόρουμ. Ο κ. Ζάϊκος έχει μέχρι σήμερα γύρω στα 130 ποστ, κάτι που φαντάζομαι ότι δεν μπορεί να αποδοθεί σε εμένα διότι ουδέποτε στο παρελθόν έχουμε συναντηθεί δικτυακώς. Αν κάτι, η ομοβροντία των ποστ του στο συγκεκριμένο thread μάλλον πρέπει να αποδοθεί στον ενδιαφέροντα διάλογο που διεξαγόταν, διάλογος του οποίου τα δικά μου ποστ ήταν καθοριστικά για το περιεχόμενό του.

Για την περιορισμένη συμμετοχή του κ. Ζάϊκου (ή οποιουδήποτε άλλου επωνύμου) η ευθύνη πρέπει να αναζητηθεί σε εκείνους που (όπως ομολόγησε ο ez) τους λενε ότι "είναι χάσιμο χρόνου" αντικατοπτρίζοντας μία νοοτροπία που αφορά την προ-ίντερνετ εποχή. Αν ξέρεις ποιοι είναι, μπορείς να τους ασκήσεις κριτική... αλλά - προς θεού - όχι σε εμένα που έχω εργαστεί μέσα στους πέντε πρώτους για τη συντήρηση των συζητήσεων.

Τα "τζέρτζελα" - όπως τα αποκαλείς - είναι ο λόγος που υπάρχει το noiz: αν περιμέναμε από τη συμμετοχή επωνύμων, θα είχαμε το πολύ 5.000 ποστ συνολικά. Και ναι μεν ο ez είναι καταδεκτικός και ωραίος, αλλά άλλοι επώνυμοι που περάσαν από εδώ ήταν υπερφίαλοι και προσβλητικοί. Με τους περισσότερους, το φόρουμ τσακώθηκε (δηλ. έγινε μπίλιες) χωρίς καμία απολύτως βοήθεια από εμένα.

Θα συμφωνήσω ότι η ανάγκη για τα "τζέρτζελα" είναι διαρκής: θα συνεχίσει να υπάρχει μετά από την άφιξη και πιθανή αναχώρηση πολλών επωνύμων. Εύχομαι δε ότι θα θελήσεις να επαναδιατυπώσεις το παραπάνω προσβλητικό σχόλιο.

:)

 
BigAlejandro είπε:
ακομα, θελω να πω κατι που ενδεχομενος να βγαλει την κουβεντα εντελως οφτοπικ, αλλα το ειχα στο μυαλο μου απο ωρα.

θελησα να στειλω ενα πιεμ στον κυριο ζαικο και να του πω πως πρωτον,νιωθω ασχημα για καποια απο τα σημερινα ποστς και δευτερον, πως παροτι δεν ειμαι ιδιαιτερα φαν της μουσικης του(του ειδους γενικοτερα, οχι συγκεκριμενα της δικης του) εκτιμουσα ανεκαθεν την σταση του και την εκτιμησα ακομα περισοτερο οταν αρχισε να γραφει στο φορουμ μας.

με αυτο τον τροπο θελησα να του δειξω πως εχει την στηριξη μου.

καταλαβα βεβαια πως στηριξη με πιεμ ειναι στην πραγματικοτητα στηριξη εκ του ασφαλους και μιας και ετσι οπως το βλεπω εγω ειναι καθηκον του ανθρωπου με ευαισθησιες να μην μενει αμετοχος αλλα να τοποθετειται στις καθημερινες ασχημιες γυρω του, ειπα να το γραψω δημοσια.

βρισκω μεγαλο λαθος την προκλητικη συμπεριφορα του -συμπαθους σε μενα κατα τα αλλα-τρολευ και οπως ειπα και πριν μια προσπαθεια να φερει την κουβεντα στα μετρα του για να ικανοποιησει την διαρκη του αναγκη για τζερτζελα. :)

το φορουμ θα γινοταν πολυ καλυτερο αν αρχιζαν επιτελους να συμμετεχουν και ανθρωποι γνωστοι και καταξιωμενοι στο χωρο, ειδικα ανθρωποι που αποφασιζουν να εκτεθουν μιλωντας ειλικρινα.τους αξιζει κατι καλυτερο περαν της ανωνυμης προγκας.

φιλικα (ξανα) και με προβληματισμο!
Δημόσια κι εγώ ευχαριστώ.

Συγγνώμη και πάλι για το οφ τόπικ, απλά να επαναλάβω:

Στο δικό μου βιβλίο ηθικής, ο ΚΑΘΕ μουσικός -ανεξαρτήτως ηλικίας, είδους και ικανοτήτων - που προσπαθεί να κάνει κάτι εκτός πεπατημένης είναι άξιος προσοχής και σεβασμού. We 're all equal but definitely not the same.

Για την περιορισμένη συμμετοχή του κ. Ζάϊκου (ή οποιουδήποτε άλλου επωνύμου) η ευθύνη πρέπει να αναζητηθεί σε εκείνους που (όπως ομολόγησε ο ez) τους λενε ότι "είναι χάσιμο χρόνου" αντικατοπτρίζοντας μία νοοτροπία που αφορά την προ-ίντερνετ εποχή. 
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή μου στο ΝΟΙΖ. Τα περιορισμένα σε αριθμό ποστ μου αντανακλούν το γεγονός πως κατά βάση είμαι ένας απλός άνθρωπος με κατά το μάλλον ελλιπή μόρφωση οπότε κατά συνέπεια στις πλείστες των περιπτώσεων δεν έχω να προσφέρω κάτι ουσιαστικής αξίας στα προς συζήτηση θέματα και προτιμώ να διαβάζω και να πλουτίζω τις γνώσεις μου. Ουδόλως συμβαίνει αυτό που υπονοείτε. Η παρουσία μου με αρκετά ποστ στη παρούσα συζήτηση -να το ξαναπώ- σημειώθηκε μόνον επειδή μέλη του φόρουμ ζήτησαν απο ανθρώπους με δισκογραφία να καταθέσουν τη δική τους οπτική στο θέμα.

 
trolley είπε:
Αλεχάντρο, αν ξαναδιαβάσεις αυτό που έγραψες θα διαπιστώσεις ότι είναι εξόχως προσβλητικό για τη συμμετοχή μου στο φόρουμ. Ο κ. Ζάϊκος έχει μέχρι σήμερα γύρω στα 130 ποστ, κάτι που φαντάζομαι ότι δεν μπορεί να αποδοθεί σε εμένα διότι ουδέποτε στο παρελθόν έχουμε συναντηθεί δικτυακώς. Αν κάτι, η ομοβροντία των ποστ του στο συγκεκριμένο thread μάλλον πρέπει να αποδοθεί στον ενδιαφέροντα διάλογο που διεξαγόταν, διάλογος του οποίου τα δικά μου ποστ ήταν καθοριστικά για το περιεχόμενό του.

Για την περιορισμένη συμμετοχή του κ. Ζάϊκου (ή οποιουδήποτε άλλου επωνύμου) η ευθύνη πρέπει να αναζητηθεί σε εκείνους που (όπως ομολόγησε ο ez) τους λενε ότι "είναι χάσιμο χρόνου" αντικατοπτρίζοντας μία νοοτροπία που αφορά την προ-ίντερνετ εποχή. Αν ξέρεις ποιοι είναι, μπορείς να τους ασκήσεις κριτική... αλλά - προς θεού - όχι σε εμένα που έχω εργαστεί μέσα στους πέντε πρώτους για τη συντήρηση των συζητήσεων.

Τα "τζέρτζελα" - όπως τα αποκαλείς - είναι ο λόγος που υπάρχει το noiz: αν περιμέναμε από τη συμμετοχή επωνύμων, θα είχαμε το πολύ 5.000 ποστ συνολικά. Και ναι μεν ο ez είναι καταδεκτικός και ωραίος, αλλά άλλοι επώνυμοι που περάσαν από εδώ ήταν υπερφίαλοι και προσβλητικοί. Με τους περισσότερους, το φόρουμ τσακώθηκε (δηλ. έγινε μπίλιες) χωρίς καμία απολύτως βοήθεια από εμένα.

Θα συμφωνήσω ότι η ανάγκη για τα "τζέρτζελα" είναι διαρκής: θα συνεχίσει να υπάρχει μετά από την άφιξη και πιθανή αναχώρηση πολλών επωνύμων. Εύχομαι δε ότι θα θελήσεις να επαναδιατυπώσεις το παραπάνω προσβλητικό σχόλιο.

:)
με οσα ειπα δεν ειχα καμια διαθεση να σε προσβαλω,ειλικρινα.

μαλιστα ξαναδιαβαζω το τελευταιο μου ποστ και δεν μπορω να βρω ποιο ειναι το προσβλητικο σημειο.

σε προσεβαλε το οτι ειπα πως εκανες λαθος?

φανταζομαι πως απο τη στιγμη που γραφουμε τις αποψεις μας-ειδικα οταν το κανουμε ψυχραιμα, με επιχειρηματα και με καλο τροπο-ειναι ανοιχτες σε καθε ειδους σχολιασμο, ακομα και απο ατομα με διαφορετικη οπτικη.

η μηπως σε προσβαλε το ''διαρκης αναγκη για τζερτζελα''?

δεν νομιζω να διαφωνεις πως εχεις μια διαθεση για καβγα.

αλλωστε τα δυο χρονια περιπου που παρακολουθω το νοιζ εχεις εντονη παρουσια στους μεγαλυτερους σε ενταση και διαρκεια διαπληκτισμους.

παραδεχεσαι φανταζομαι πως δυσκολα θα βρεθει ατομο που να εχει εμπλακει σε τοσες διαφωνιες οσο εσυ.

αν μου πεις πως δεν ειναι ετσι, τοτε ναι, θα παρω πισω το ''διαρκης αναγκη για τζερτζελα''.

φυσικα -και το λεω και το εννοω- βρισκω την παρουσια σου στο φορουμ εξοχως ενδιαφερουσα, πολλες τοποθετησεις σου τις εχω κανει μαλιστα κοπιπειστ στον σκληρο μου, αρα καμια προσπαθεια προσβολης της διαδυκτιακης σου παρουσιας απο μενα. :)

τελος, καταλαβαινω πως ευθυνη για την μη συμμετοχη διαφορων ''επωνυμων'' στο φορουμ δεν εχει κανενας αλλος, παρα οι επωνυμοι και μονο.

και φυσικα, δεν μπορω να τους πιασω εναν εναν, να τους πω πως ειναι βλακεια τους που δεν συμμετεχουν και να τους φτιαξω ακαουντ με το ζορι.

για αυτο λεω πως δεν χρειαζεται να ανοιγουμε πολεμο με τους ελαχιστους που αποφασιζουν να εκτεθουν συμμετεχοντας.

οπως παντα, φιλικα!

 
Alejandro πας το θέμα αλλού. Κανεις hijack ένα καλό θέμα που είναι ήδη 33 σελίδες!

Τσιμπάω όμως γιατί πρέπει να πω και την επίσιμη θέση του Noiz.gr.

Χωρίς να τον γνωρίζω προσωπικά και κρίνοντας από τη συμμετοχή του, θεωρώ ότι ο ez είναι σημείο αναφοράς στο ήθος. Tη συμπεριφορά του θα έπρεπε να τη ζηλεύουν αρκετοι συνάδελφοι του αλλά και να τη σέβονται όσοι συζητούν μαζί του.

Δυστυχώς όμως σε ένα φόρουμ τα πράγματα είναι διαφορετικά από ότι στα παραδοσιακά μέσα χωρίς διάδραση αφού εδώ, πέρα από μια δήλωση που μπορεί να κάνει ένας επώνυμος, έχει κι αυτο το αναπόφευκτο slap-back (απάντηση) από άτομα που μπορεί να είναι ο 16-χρονος μαθητής που πιθανώς δεν "καταλαβαίνει" που απευθύνεται ή απλά είναι έτοιμος "να γκρεμίσει τα είδωλα του κατεστημένου", μέχρι και ο συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων που παίζει κιθάρα μεταξύ διαλέξεων.

Είναι δύσκολη αυτή η ισοροπία και θέλει ΠΑΙΔΕΙΑ για να ανταπεξέλθεις όταν αισθανθείς βαλλόμενος από εκεί που μέχρι τώρα θεωρούσες το στάτους σου δεδομένο από τους φανς. Εδώ δεν είναι μόνο τέτοιοι αλλά μπορείς να κερδίσεις την εκτίμηση και το σεβασμό από πολλούς πιό δύσκολους κι αξιόλογους και κυρίως μουσικούς. Κι ας λέει ο "κυρ-Ηλίας" ότι υπολοίπεται σε μόρφωση. Είναι από τους λίγους που στέκονται γερά στα πόδια τους εδώ και σίγουρα το εκτιμούν πολλά μέλη. Και αυτό ισχύει γιά όσους επαγγελματίες του χώρου είχαν και έχουν την καλή διάθεση και την αγάπη στο λόγο γι να "μπλεχτούν με τα πίτουρα". Το να σε παραδεχτούν και σεβαστούν οι όμοιοι σου είναι μεγάλη νίκη.

Το εδώ... δεν είναι τόπος ξεκατινιάσματος αν το βλέπετε έτσι. Οι κουβέντες πρέπει να έχουν ένταση γιατί αλλιώς πεθαίνουν στο τρίτο ποστ ή στο πρώτο σουβλάκι και πάμε σπίτια μας. Το ότι υπάρχουν συζητητές σαν τον trolley (τον αναφέρω γιατί τον αναφέρετε συχνά) που θέτουν ή κατευθύνουν μια πλατφόρμα συζήτησης πέραν του προφανούς και επιδερμικού (χωρίς να σημαίνει ότι έχει πάντα δίκιο) είναι ευτύχημα και τιμή για κάθε συμμετοχή, αρκεί να "πιάσεις" το θέμα. Δεν το πιάνουμε όλοι μας με την πρώτη αλλά ως τότε οφείλουμε να σεβόμαστε τις συζητήσεις και να μην τις ευτελίζουμε.

Οι δε προσωπικές επιθέσεις τα δεικτικά σχόλια, τα διαλείματα που απευθυνόμαστε προσωπικά σε συζητητή λέγοντας του ότι είναι "κακό παιδί", απάγορεύονται εξ ορισμού από τους κανόνες του φόρουμ. Και αυτό ισχύει για όλους μας.

Προσπαθούμε να ανοίξουμε τα μάτια μας και τ' αυτιά μας. Να βρεθούμε αντιμέτωποι με τη συνειδητοποίηση ότι ίσως κάτι είχαμε πάρει στραβά και ίσως να έχει δίκιο τελικά ο συνομιλιτής μας. Ισως όχι απόλυτα αλλά κάνει το μυαλό μας να φτερουγίσει αλλού.

Αυτός είναι ο λόγος που κουβεντιάζουμε τέτοια δύσκολα θέματα και όσο πιό εμπεριστατομένα και από σωστή προσέγγιση τα δούμε τόσο πιθανότερο είναι να καταλάβει κάτι και ο αναγνώστης και να μην πελαγοδρομεί. Και για όσους έχουν την εντύπωση ότι τα λέμε μεταξύ μας, να ανακοινώσω ότι περισσότεροι απο 50,000 μουσικοί, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Google, σας διαβάζουν.

Καλό δεκαπενταυγουστο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μηνυμα εληφθη...

μερικες -τελευταιες ελπιζω-σκεψεις πανω στο θεμα.

yameth είπε:
Alejandro πας το θέμα αλλού. Κανεις hijack ένα καλό θέμα που είναι ήδη 33 σελίδες!

Τσιμπάω όμως γιατί πρέπει να πω και την επίσιμη θέση του Noiz.gr.
μα το ειχα πει και εγω στην αρχη.

ακομα, θελω να πω κατι που ενδεχομενος να βγαλει την κουβεντα εντελως οφτοπικ, αλλα το ειχα στο μυαλο μου απο ωρα.
αν υπαρχει ζητημα με το οφτοπικ(τοσα και τοσα βγαινουν-αλλωστε ειναι μεσα στο προγραμμα μιας ''ζωντανης'' κουβεντας)μπορει παντα να κοπει απο το θεμα και να μεινει μονο του.

οσο για τα υπολοιπα που λες

Το εδώ... δεν είναι τόπος ξεκατινιάσματος αν το βλέπετε έτσι. Οι κουβέντες πρέπει να έχουν ένταση γιατί αλλιώς πεθαίνουν στο τρίτο ποστ ή στο πρώτο σουβλάκι και πάμε σπίτια μας. Το ότι υπάρχουν συζητητές σαν τον trolley (τον αναφέρω γιατί τον αναφέρετε συχνά) που θέτουν ή κατευθύνουν μια πλατφόρμα συζήτησης πέραν του προφανούς και επιδερμικού (χωρίς να σημαίνει ότι έχει πάντα δίκιο) είναι ευτύχημα και τιμή για κάθε συμμετοχή, αρκεί να "πιάσεις" το θέμα. Δεν το πιάνουμε όλοι μας με την πρώτη αλλά ως τότε οφείλουμε να σεβόμαστε τις συζητήσεις και να μην τις ευτελίζουμε.

Οι δε προσωπικές επιθέσεις τα δεικτικά σχόλια, τα διαλείματα που απευθυνόμαστε προσωπικά σε συζητητή λέγοντας του ότι είναι "κακό παιδί", απάγορεύονται εξ ορισμού από τους κανόνες του φόρουμ. Και αυτό ισχύει για όλους μας.
δυσκολευομαι να πιστεψω πως εχουν ως στοχο τους εμενα.

αν ναι, θα θελα να μου δειξεις με ποιον τροπο ευτελισα αυτη τη συζητηση.

οσο για τις

προσωπικές επιθέσεις τα δεικτικά σχόλια, τα διαλείματα που απευθυνόμαστε προσωπικά σε συζητητή λέγοντας του ότι είναι "κακό παιδί"
καταλαβαινω πως ΠΡΕΠΕΙ να απαγορευονται αλλα πιστευω πως ειναι μεσα στο προγραμμα οταν μιλανε ανθρωποι ιδεολογοι, παθιασμενοι η απλως θερμοκεφαλοι.

τελος, για μενα, οπως ειπα και πριν, ισχυει το

ετσι οπως το βλεπω εγω ειναι καθηκον του ανθρωπου με ευαισθησιες να μην μενει αμετοχος αλλα να τοποθετειται στις καθημερινες ασχημιες γυρω του
πολυ παραπανω βεβαια, οταν βρισκομαι σε εναν χωρο που με φιλοξενει, εναν χωρο που με εχει βοηθησει σε ενα απο τα βασικα ενδιαφεροντα μου, την μουσικη, εναν χωρο μεσα απο τον οποιο εχω κανει ενδιαφερουσες φιλιες και εναν χωρο που -οπως εχουμε πει και κατ ιδιαν- εχω διαθεση να βοηθησω οσο μπορω.

αυτα.

και χρονια πολλα στους παναγιωτηδες και τις μαριες(τις ποιες?) του φορουμ! :)

 
BigAlejandro είπε:
οσο για τα υπολοιπα που λεςδυσκολευομαι να πιστεψω πως εχουν ως στοχο τους εμενα.
Καλά δυσκολεύτηκες. ;)
 
BigAlejandro είπε:
οσο για τα υπολοιπα που λεςδυσκολευομαι να πιστεψω πως εχουν ως στοχο τους εμενα.

Καλά δυσκολεύτηκες. ;)
;D

 
νομίζω ότι οι κανονισμοί του φόρουμ είναι απλοί και είναι στο χέρι μας να τους τηρήσουμε.

Το βασικό νομίζω είναι το εξής:

Όχι προσωπικές επιθέσεις. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε το "εσύ" στα μηνύματά μας (εξαιρείται η πρόταση "εσύ είπες...") τόσο πιο προσωπικά γίνονται, κι όταν το χρησιμοποιούμε για να αποδώσουμε στο συνομιλητή ιδιότητες που είναι άσχετες με τη συζήτηση το επίπεδο πάει περίπατο. Γιατί αν ο άλλος αποφασίσει να αντεπιτεθεί στον ίδιο στίβο, αντίο συζήτηση

 
skantzos είπε:
Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε το "εσύ" στα μηνύματά μας (εξαιρείται η πρόταση "εσύ είπες...") τόσο πιο προσωπικά γίνονται, κι όταν το χρησιμοποιούμε για να αποδώσουμε στο συνομιλητή ιδιότητες που είναι άσχετες με τη συζήτηση το επίπεδο πάει περίπατο.
σωστός!

ο άγραφος κανόνας είναι "σχολιάζουμε/κριτικάρουμε τα γραφόμενα του άλλου και όχι τον ίδιο"

ορισμένοι τον παραβαίνουν κατά λάθος, μέσα στη θέρμη της συζήτησης

άλλοι τον παραβαίνουν γιατί αυτό επιδιώκουν, να μειώσουν τον συνομιλητή που τολμά να τους φέρει αντίρρηση, συμμετέχουν στην κουβέντα για να επιβάλλουν την προσωπική τους άποψη και όχι για να γίνει σύνθεση ιδεών και να εισπράξουν κι οι ίδιοι κάτι από τον άλλο

 
Εγκράτεια από όλους λοιπόν και όλα θα πανκ καλά.

Καλώς ή κακώς στο νοίζ πολλά θέματα αναπτύσσονται με απίστευτες ταχύτητες. Δηλαδή γράφονται 10-20 σελίδες σε 2 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές ο κόσμος απλά μπαίνει και γράφει και δε διαβάζει καθόλου τι είπε ο προηγούμενος ή πιάνεται σε 2 3 προτάσεις οπότε και ο διάλογος γίνεται εντελώς επιφανειακός, με αποτέλεσμα κάποιοι να εκνευρίζονται και άλλοι απλά να πεισμώνουν να πουν το δικό τους.

Το κακό είναι πως μετά ο περαστικός αναγνώστης βλέπει ένα 30σέλιδο θέμα, στο οποίο πολλές σελίδες είναι παράθεση απόψεων χωρίς ή με ελάχιστο διάλογο μέχρι που κάποια στιγμή κάποιος απλά βαριέται και δε διαβάζει και μπαίνει γράφει μια άποψη που έχει ήδη ειπωθεί και αναιρεί έστω και τον ελάχιστο διάλογο.

Ευτυχώς ο χώρος τσατ ρουμ δεν είναι, αλλά φόρουμ, οπότε εγκράτεια. Αν βαριέστε στη δουλειά να προτείνω πολλά browser games ή facebook games (ή twitter :P)

 
Αξίωμα 1ο

Η πιθανότητα να έχω άδικο είναι μη μηδενική.

Αξίωμα 2ο

Η πιθανότητα να έχει ένας συνομιλητής μου δίκιο είναι μη μηδενική.

Αξίωμα 3ο

Οι μπάμιες δεν είναι τροφή.

Σύμφωνα με το αξίωμα 1 τα προηγούμενα μπορεί να είναι λάθος (εκτός από τις μπάμιες, γι' αυτό είμαι σίγουρος).

 
theoctapus είπε:
Αξίωμα 3ο

Οι μπάμιες δεν είναι τροφή.
Θες να γίνουμε φίλοι; ;D

 
Είστε άσχετοι! Οι μπάμιες είναι τροφάρα!!!!

 
Mπορει κάποιος εδώ μέσα, να μου εξηγήσει, την έννοια πνευματικά δικαιώματα...

Η τόση ώρα μιλάμε για μουσικες πνευματικές πατέντες και κέρδος??

 
Διάβασε το θεμα βρε Nordic! Να σου πούμε το έργο από την αρχή θέλεις;

 
yameth είπε:
Διάβασε το θεμα βρε Nordic! Να σου πούμε το έργο από την αρχή θέλεις;
Μια χαρα το διαβασα το εργο...δεν μιλαω πρώτη φορα στο τοπικ...

Μπορει κάποιος υπερασπιστης των πνευματικών δικαιωμάτων, να πάρει θέση παρακαλώ??

 
Nordic, τόσο εγώ όσο (φαντάζομαι) και άλλοι, αναρρωτιόμαστε αν μας κάνεις πλάκα. Τοποθετήθηκες τόσες φορές στη συζήτηση και μετά απ' όλα αυτά, παραδέχεσαι ότι δεν ξέρεις τι σημαίνει ο όρος "πνευματικά δικαιώματα";

Δηλαδή, εσύ για ποιο πράγμα έγραφες τη γνώμη σου;

 
Άντε, καλού-κακού ας δώσουμε τον ορισμό, μπορεί και κανένας άλλος να μην τον είχε πρόχειρο όταν συμμετείχε τη συζήτηση (soundtrack - Michael Jackson, Bad):

"Πνευματικά δικαιώματα" είναι αυτό που στην αγγλική γλώσσα ονομάζεται "Copyright" δηλ. "δικαίωμα αντιγραφής". Ο όρος αναφέρεται στα αποκλειστικά δικαιώματα που αποδίδονται στον δημιουργό ενός έργου, και περιλαμβάνουν το δικαίωμα για δημιουργία αντιγράφων, για διανομή και για αναπροσαρμογή του έργου. Αυτό που προστατεύεται δεν είναι η ιδέα, αλλά η έκφρασή της μέσω ενός ολοκληρωμένου έργου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα πνευματικά δικαιώματα καταχωρούνται υπερ του δημιουργού αυτομάτως χωρίς να χρειάζεται κάποια άλλη διαδικασία. Ο ιδιοκτήτης αυτών των πνευματικών δικαιωμάτων διατηρεί τη δυνατότητα για έλεγχο σε οποιαδήποτε διαδικασία αντιγραφής ή άλλης εκμετάλευσης του έργου του κατ' αποκλειστικότητα, αλλά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μετά την εκπνοή του οποίου το έργο λέγεται να εισέρχεται στο "public domain" (κοινό αγαθό;). (πηγή: Wikipedia)

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top