Boom bap ('90s vibes)

Gregor

Μέλος
Μηνύματα
244
Πόντοι
78
Boom bap είναι η instrumental μουσική που αρχικά συνόδευε τα underground ραπ κομμάτια (πριν γίνει της μόδας η ραπ/χιπ χοπ, εποχές '90s με γκράφιτι, bmx, skateboard, freestyle έξω στους δρόμους και γενικά τότε που ήταν real η όλη φάση και το έκαναν επειδή γούσταραν, όχι απαραίτητα για να βγάλουν χρήματα)


Μερικά χαρακτηριστικά δείγματα:





















Πόσταρα όπως καταλάβατε και old school boom bap των '90s και μερικά μοντέρνα για να γίνει καλύτερη σύγκριση.

Ο αρχικός ήχος της boom bap ήταν πιο μινιμαλιστικός όμως τέλη '90 με το διαδίκτυο έπεσε πολύς ανταγωνισμός και άρχισαν να προσθέτουν και άλλα πράματα μέχρι που έφτασε πλέον να υπάρχει ανεξρτητα ως instrumental beat / sample πάνω στο οποίο θα "έχωνε" freestyle ο κάθε ράπερ.

Πλέον με την τραπ και το AI απέκτησε μία άλλη υπόσταση, δευτερέυων σημασίας μιας και όλοι ακούνε τα beat-άκια ως beat-άκια και όχι ως έργα τέχνης και ο καθένας στο home studio του μπορεί με ένα MIDI και μερικά VST plugins να δημιουργήσει ολόκληρες playlist από αυτά, χάθηκε το αρχικό μήνυμα, αυτό το "κατηγορώ" που είχε μέσα η underground ραπ του πεζοδρομίου.

Δεν διάβασα άλλο θέμα σχετικά με instrumental ραπ γι' αυτό και πήρα την πρωτοβουλία να το ανοίξω.

Καλοδεχούμενες κάθε απόψεις (αρνητικές/θετικές) για την εντύπωση που προκαλεί (στον κάθε ακροατή) αυτό το μουσικό είδος.
 
(y)
Ακόμα υπάρχει boom bap και μάλιστα αρκετά αξιόλογο στα αυτιά μου, απλώς, δεν έχει μεγάλη απήχηση συγκριτικά με trap που είναι το επικρατέστερο είδος τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα (μπλιάχ). Μιλάω κάποιες φορές με underground beatmakers από ΗΠΑ και μου έχουν επισημάνει αρκετές φορές ότι στις ΗΠΑ έχει περισσότερη πέραση το boom bap ακόμη και σήμερα αλλά στα κανάλια και στα ραδιόφωνα προωθούν την trap. Εμένα μου μοιάζει σαν καλοστημένο σχέδιο αυτό για να εξοντώσουν αυτό το είδος μουσικής, ίσως λόγω πνευματικών δικαιωμάτων...
Μικρός άκουγα αποκλειστικά ραπ, τώρα με τα πέρασμα των χρόνων ακούω μόνο... instrumentals. χαχαχα Τι είδη μουσικής ακούς greg; Για ροκά σε φαντάζομαι.
 
Η εικόνα της τραπ είναι αυτή από έναν ράπερ ατάλαντο που δεν πέρασε ούτε 1 ώρα σε γκέτο και προσπαθεί με το ποζεριλίκι να μας πείσει πως είναι μάγκας χωρίς να είναι πιστολέρο (εξευγενισμένος αλλά μπρουτάλ ταυτόχρονα) και ξέρει τα κόλπα χωρίς να είναι ντίλερ, είναι γκόμενος χωρίς να στεριώνει κάπου, γενικά τα πάντα χωρίς τίποτα και γεμάτος ετικέτες από χορηγούς σε ό,τι ρούχα φοράει, αμάξια που δανείστηκε για 1 μέρα για το γύρισμα του βιντεοκλίπ του και props (=ψεύτικα όπλα όπως αυτά στις ταινίες που μοιάζουν αληθινά) από το temu για μόστρα. Όσο πιο πολύ βρίζει στα τραγούδια του, τόσο πιο μάγκας θεωρεί πως είναι. "Βρώμικος" χωρίς να είναι "βρώμικος" , μοσχοβολάει κολώνιες επειδή έχει λεφτά και προσπαθεί μέσω αυτών να εξαγοράσει την συμπάθεια και τον σεβασμό μας. Στα 15χρονα το παίζει Θείος και old school, στους old school το παίζει ανερχόμενο ταλέντο αλλά μονίμως μη διαθέσιμος για 2 ρίμες freestyle. 🤣

Δεν θα άντεχε ούτε μισή μέρα στα '90s ο Σνικερς (Snik) και ο Ελαφρυς (Light) .

Μιλάω κάποιες φορές με underground beatmakers από ΗΠΑ και μου έχουν επισημάνει αρκετές φορές ότι στις ΗΠΑ έχει περισσότερη πέραση το boom bap ακόμη και σήμερα αλλά στα κανάλια και στα ραδιόφωνα προωθούν την trap
Έχει επειδή βαρέθηκε ο κόσμος τους δήθεν που το παίζουν γαμάτοι. Διάβασα ένα σχόλιο σε ένα βίντεοκλιπ του Tupac που έγραφε: "Back then, gangsters tried to sing rap. Now, rappers trying to be gangsters." Τα λέει όλα.
Εμένα μου μοιάζει σαν καλοστημένο σχέδιο αυτό για να εξοντώσουν αυτό το είδος μουσικής, ίσως λόγω πνευματικών δικαιωμάτων...
Δε γουστάρουν την boom bap καθώς το 99,99% των beats της τραπ εμπεριέχει τα ίδια ακριβώς απλά τα "πειράζουν" ελάχιστα για να τα κάνουν πιο μοντέρνα. Θέλουν να διαφοροποιηθούν πλήρως από τους OG (Old Gangsters) επειδή δε θέλουν να αποδείξουν οι ίδιοι τι είναι αλλά τι προβάλουν στα βίντεοκλίπ τους. Το Είναι των OG απαιτεί street wise, σεβασμό, μπέσα και αυθορμητισμό, το Φαίνεσθαι είναι χρυσά AK47 σε 4K ανάλυση τα οποία εκπέμπουν γοητεία στα πιτσιρίκια.
Τι είδη μουσικής ακούς greg; Για ροκά σε φαντάζομαι.
Κυρίως instrumental post-rock, ακούω και jazz και λίγη funk. Εσύ;
 
Laikos μου φαίνεται ο Greg
Κατάλαβα ότι κάτι είχε παιχτεί με αυτό το μέλος (Laikos) αλλά δεν πρόλαβα τη συζήτηση... Αυτό που ήθελα να πω στον Gregor μια και δεν του το λέει κανείς είναι ότι ο ρυθμός που ποσταρει είναι στα όρια του flooding, τουλάχιστον απάντα με ένα συμπυκνωμένο ποστ και όχι με 2 ή 3 κολλητά, φιλικά πάντα μιλάω, ανοίγεις ενδιαφέροντα θέματα μην τα χαλάς μόνος σου
 
@Mr. Es

Άκου αυτό



και μετά κατευθείαν αυτό





Η boom bap είναι αληθινή, δεν έχει μόστρα, γράφτηκε από το πεζοδρόμιο και για το πεζοδρόμιο.

Η trap και τα beat-άκια της γράφτηκαν σε studio και για να παίζονται απλά σε "πειραγμένα" αμάξια που δεν πηγαίνουν κάπου συγκεκριμένα, απλά περιφέρονται για να περνούν αλανιάρικο vibe και προς εντυπωσιασμό των κορασίδων.
 
Αυτό που ήθελα να πω στον Gregor μια και δεν του το λέει κανείς είναι ότι ο ρυθμός που ποσταρει είναι στα όρια του flooding, τουλάχιστον απάντα με ένα συμπυκνωμένο ποστ και όχι με 2 ή 3 κολλητά, φιλικά πάντα μιλάω, ανοίγεις ενδιαφέροντα θέματα μην τα χαλάς μόνος σου

Συμφωνώ απόλυτα. Είναι πάρα πολλά τα ποστ….
 
Κατάλαβα ότι κάτι είχε παιχτεί με αυτό το μέλος (Laikos) αλλά δεν πρόλαβα τη συζήτηση... Αυτό που ήθελα να πω στον Gregor μια και δεν του το λέει κανείς είναι ότι ο ρυθμός που ποσταρει είναι στα όρια του flooding, τουλάχιστον απάντα με ένα συμπυκνωμένο ποστ και όχι με 2 ή 3 κολλητά, φιλικά πάντα μιλάω, ανοίγεις ενδιαφέροντα θέματα μην τα χαλάς μόνος σου
Δεν ξέρω τι λες για λαϊκούς, δεν ξαναυπήρξα μέλος εδώ με άλλο username.

Οκ, θα μειώσω την ταχύτητα.
 
Η εικόνα της τραπ είναι αυτή από έναν ράπερ ατάλαντο που δεν πέρασε ούτε 1 ώρα σε γκέτο και προσπαθεί με το ποζεριλίκι να μας πείσει πως είναι μάγκας χωρίς να είναι πιστολέρο (εξευγενισμένος αλλά μπρουτάλ ταυτόχρονα) και ξέρει τα κόλπα χωρίς να είναι ντίλερ, είναι γκόμενος χωρίς να στεριώνει κάπου, γενικά τα πάντα χωρίς τίποτα και γεμάτος ετικέτες από χορηγούς σε ό,τι ρούχα φοράει, αμάξια που δανείστηκε για 1 μέρα για το γύρισμα του βιντεοκλίπ του και props (=ψεύτικα όπλα όπως αυτά στις ταινίες που μοιάζουν αληθινά) από το temu για μόστρα. Όσο πιο πολύ βρίζει στα τραγούδια του, τόσο πιο μάγκας θεωρεί πως είναι. "Βρώμικος" χωρίς να είναι "βρώμικος" , μοσχοβολάει κολώνιες επειδή έχει λεφτά και προσπαθεί μέσω αυτών να εξαγοράσει την συμπάθεια και τον σεβασμό μας. Στα 15χρονα το παίζει Θείος και old school, στους old school το παίζει ανερχόμενο ταλέντο αλλά μονίμως μη διαθέσιμος για 2 ρίμες freestyle. 🤣

Δεν θα άντεχε ούτε μισή μέρα στα '90s ο Σνικερς (Snik) και ο Ελαφρυς (Light) .


Έχει επειδή βαρέθηκε ο κόσμος τους δήθεν που το παίζουν γαμάτοι. Διάβασα ένα σχόλιο σε ένα βίντεοκλιπ του Tupac που έγραφε: "Back then, gangsters tried to sing rap. Now, rappers trying to be gangsters." Τα λέει όλα.

Δε γουστάρουν την boom bap καθώς το 99,99% των beats της τραπ εμπεριέχει τα ίδια ακριβώς απλά τα "πειράζουν" ελάχιστα για να τα κάνουν πιο μοντέρνα. Θέλουν να διαφοροποιηθούν πλήρως από τους OG (Old Gangsters) επειδή δε θέλουν να αποδείξουν οι ίδιοι τι είναι αλλά τι προβάλουν στα βίντεοκλίπ τους. Το Είναι των OG απαιτεί street wise, σεβασμό, μπέσα και αυθορμητισμό, το Φαίνεσθαι είναι χρυσά AK47 σε 4K ανάλυση τα οποία εκπέμπουν γοητεία στα πιτσιρίκια.

Κυρίως instrumental post-rock, ακούω και jazz και λίγη funk. Εσύ;

ΑΚΟΥΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ... χαχαχαχα
Ακούω hip-hop instrumentals κάθημερινά, jazz, και soul σε λιγότερο βαθμό. Πλέον βλέπω μονάχα τη μουσική ως τέχνη, όχι ως κουλτούρα.
 
ΑΚΟΥΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ... χαχαχαχα
Ακούω hip-hop instrumentals κάθημερινά, jazz, και soul σε λιγότερο βαθμό. Πλέον βλέπω μονάχα τη μουσική ως τέχνη, όχι ως κουλτούρα.


Έλα ρε όχι "ακούω τα πάντα" κεσύ όπως στο άλλο μου θέμα που το έγραψα ειρωνικά.😁

Πέρα από την πλάκα, η boom bap κάποτε (μία φορά και έναν καιρό) εκπροσώπευε την υποκουλτούρα των δρόμων.

Το "υπό" κάπου στη πορεία εξαφανίστηκε με το διαδίκτυο και την mainstream-ίλα και ξεπετάχτηκε η κουλτούρα, κάτι που μέχρι τότε ήταν άγνωστο στους κύκλους των underground ράπερ.

Να το πω απλά, "Έγιναν κυριλέ" όπως λέει το αλάνι εδώ:



Και μιας και ανέφερα τον πρώην-raver τον "Κυριλέ" το ίδιο έγινε και στην ηλεκτρονική μουσική, δεκαετία '90 underground rave party που μάθαινες μερικές μέρες πριν που θα γίνει (κυρίως να μη πλακώσουν τίποτα μπατσόνια και σε βάλουν μέσα για τα σπιντάκια και τις κόκες) και πλέον DJ με κοστούμια να παίζουν στα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Κοινώς παγκοσμιοποίηση.

Δεν έχω θέμα να ακούει και πλούσιος boom bap και να ραπάρει μαζί με τον Dr Dre κάποιος αστός αλλά όχι ρε φίλε και να αλλάξουν οι ίδιοι οι ράπερ 180° και να φορέσουν τα καλά τους για τις ανάγκες του χρήματος.

Είναι σαν να προδίδεις τα ιδανικά σου κατά κάποιον τρόπο, παλιά π.χ. ράπαραν freestyle στον δρόμο και στα μανταρίνια τους αν θα γίνονταν ποτέ γνωστοί και διάσημοι ενώ πλέον το αντίθετο, δεν κοιτάνε τόσο το τι θα πουν αλλά το πως θα το πουν και παρουσιάσουν ώστε να γίνει trend.

Γενικά θα πρέπει κάποτε να μαζευτούν οι παλιοί, BDC, FFC, TXC κτλπ και να χώνουν τόσο άγρια diss σε τράπερς που να απομυθοποιηθούν τελείως.

Δεν μπορείς ως ράπερ να κράζεις καπιταλισμό και να μιλάς για κοινωνικές αδικίες και ο απέναντι να τραγουδάει για το πόσα φράγκα έχει και πόσες γκόμενες έχει και τι χρυσό ρολόι φοράει και τι αμάξι οδηγάει και εσύ να φοράς παρωπίδες χωρίς να παίρνεις θέση για κάτι που αφορά αυτό το οποίο πρεσβεύεις. Αν δεν το κάνεις εσύ, ο δημιουργός της ραπ, ποιος θα το κάνει;

Κάποτε θα ξεθυμάνει αυτή η φούσκα της τραπ μουσικής και ανυπομονώ για την μέρα που θα ξαναρχίσουμε να ακούμε underground rap και boom bap.

Επιστροφή στους δρόμους, από εκεί ξεκίνησαν όλα και για εκεί προορίζονται.

Βέβαια αυτό δε θα αργήσει και πολύ. Κοντεύει δεκαετία η τραπ, κάπου 2015-2016 ξεκίνησε και στην πανδημία έγινε παγόσμια τάση.

Όλες οι μουσικές μόδες σαν αυτές συνήθως κρατούν 10 χρόνια και μετά ξεθυμαίνουν.

Θα βγαίνουν και μετά τραπ αλλά θα είναι πεθαμετζίδικα, όπως και τώρα βγαίνουν ραπ αλλά συγκρίνεται ραπ του Λεξ και Bloody Hawk με ραπ του 12ου και Ρ.Φ. ;

Ούτε για πλάκα.

Απλά σε σχέση με την τραπ Σνικ/Light σίγουρα ο Λεξ φαντάζει πιο hardcore και old school.
 
Last edited:
Οσο υπαρχει στο μυαλο μας η εντελως λανθασμενη λογικη περι " αδικημενων της αδικης κοινωνιας που μας αδικησε", τοσο θα ψαχνουμε ματαια να βρουμε αξια σε προιοντα χαμηλης υποσταθμης.

Το 99.9% των μυαλοφυγοδικων που πυροβολουνται για ενα ποστο ντιλερα ή "βλεπουν κυκλους", αδικησαν οι ιδιοι τον εαυτο τους, και η κοινωνια δεν εχει ουτε υποχρεωση αλλα ουτε και δικαιωμα να παρει μεσω φορων τα λεφτα, που εφαρμοζοντας την επιστημη ή τυλιγοντας σουβλακια εβγαλαν τα σκληρα εργαζομενα μελη της, για να τα δωσει σε καμενους που πιστεψαν πως η αληθεια βρισκεται στους sex pistols.

Οταν γινει αυτο, θα ειναι ευκολο να καταλαβουμε και τη ΧΑΟΤΙΚΗ διαφορα αναμεσα σε αυτους που κυριολεκτικα εβγαλαν τα ματια τους πανω απο τις παρτιτουρες, η εσπασαν τα δακτυλα τους πανω στο οργανο, και σε αυτους που με λιγο sampling και μια drum machine "εκαναν την επανασταση" εναντια στη dishonourable society.

Εφοσον βεβαια κονομησαν και κινηθηκε το χρημα παρα πολυ καλα εκαναν, αλλα μεχρι εκει.
 
9jdi5l.jpg

:ROFLMAO:


Δεν κατάλαβα τι προσπαθείς να πεις.

Λογικο.

Ας το πω πιο απλα:

Η επιφαση της επαναστατικοτητας, του underground, του δρομου, της αλητειας, του γκετο και δεν ξερω τι αλλο, δεν δινει ΟΥΔΕΜΙΑ μουσικη αξια στο παραγομενο αποτελεσμα. Το επιπεδο ζωης στον 17ο αιωνα ηταν ΚΛΑΣΕΙΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟ απο το πιο πεταμενο γκετο του 21ου, μονο το χλωριωμενο νερο της βρυσης να σκεφτουμε αρκει για να το καταλαβουμε αυτο.


Και ομως αυτο δεν εμποδισε σε τιποτα τους τοτε δημιουργους.


Με τα ιδια κριτηρια, τα ιδια ΜΟΥΣΙΚΑ κριτηρια, ο καθενας αξιολογει για τον εαυτο του το τι προτιμα. Η βιογραφια του καλλιτεχνη, το αν εζησε στο γκετο, στις φυτειες η στην απολυτη παρακμη του 30ετη πολεμου, ειναι απλα ενα εγκυκλοπαιδικο στοιχειο, που θα παρει την οποια αξια ακριβως απο το ιδιο το εργο που αυτος παρηγαγε.

Διαφορετικα, ας βαλουμε και 2 αστερια μισελεν στο βρωμικο σουβλακι του ταδε επειδη μεγαλωσε στη φτωχεια ναουμε.
 
Γεγονός είναι πως η rap & η trap έχουν τσακίσει τα υπόλοιπα δημοφιλή είδη μουσικής στο νέο ακροατήριο. Κάποιος λόγος μάλλον θα υπάρχει γι αυτό, που μπορούν να τον καταλάβουν αυτοί που ασχολούνται με το είδος καλύτερα από εμάς που το παρακολουθούμε από απόσταση.

Όλα τα μουσικά γούστα όμως πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Μπορεί κάποιος ροκάς να φανταστεί νομίζω πώς θα ήταν αν πριν μισό αιώνα τον κρεμούσαν στα μανταλάκια ως "τεντιμπόι" επειδή άκουγε Beatles & Stones. Δεν το συζητώ για τον μεταλλά που άκουγε στα 80s-90s Slayer ή Mayhem ή δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο. Λογικά με τους ίδιους συνειρμούς θα έπρεπε να τον έχουν βάλει προληπτικά στη φυλακή.

Από 'κει και πέρα: Πάντα υπάρχουν αυτοί που μπερδεύουν την προβοκάτσια με την πραγματικότητα και πιστεύουν ότι πρέπει να βγουν με γκάνια ή να καίνε εκκλησίες ή δεν ξέρω κι εγώ τί άλλο για να είναι αυθεντικοί. Δυστυχώς εκεί δεν φταίει η μουσική, υπάρχουν άλλα θέματα που απλά εκδηλώνονται μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο.

Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει, θέλω να προειδοποιήσω: Όποιος δε γουστάρει τα θέματα που ανοίγονται, δε συμμετέχει σε αυτά και τέλος. Flaming και ειρωνείες απαγορεύονται. Μπινελίκια κλπ είναι λόγος permaban.
 
Πρίν τα τύμπανα/drums αποκτήσουν την μορφή που γνωρίζουμε όλοι σήμερα,συνοδεύονταν από αρκετά περιφερειακά (percussion) τα οποία αναφέρονταν ως Traps και μία μικρή ιστορική αναδρομή στην τεχνική,(η μπότα π.χ παιζόταν με το χέρι αφού δέν είχαν πετάλι)αλλά και εξέλιξη τους θα βοηθήσει κάποιον να καταλάβει οτί πραγματικά,δέν έχουμε να κάνουμε με ένα καινούργιο είδος μουσικής,αλλά με ένα εξελιγμένο ιστορικό στυγμιότυπο της.

Η πρώτη αναφορά σε trap μουσική νομίζω,υπάρχει γύρω στο 1930 και φυσικά αναφέρεται σε μουσική που αποτελείται μόνο από αυτά που μπορούσε να παίξει ο εκάστοτε trapper,η σε μουσική συνόλου,όπου αυτός είχε τον κύριο λόγο.

Βασικά trappers κάνουν την εμφάνιση τους και σε βουβό κινηματογράφο,για την δημιουργία των απαραίτητων εφέ που απαιτούσε η κάθε ταινία,οπότε παιδιά που ασχολήστε με την σκηνή,λίγο πιό διακριτικό profile γιατί παλιά σφυρούσατε καραμούζες για το τρένο που έφυγε και τώρα βγαίνετε μες τα χρυσάφια,δέν δένει.

Η σημερινή αναφορά αναπτύχθηκε περισσότερο στις ημέρες μας για να διαφοροποιηθεί από συγγενικά είδη στο κομμάτι της πνευματικής ιδιοκτησίας που απαιτούν,την επεξεργασία και γενικά το κόστος παραγωγής.
Με ένα απλό drum machine,χωρίς λούπες/samples που έχουν δικαιώματα και πανάκριβους επεξεργαστές ήχου για να το κάνεις να ακουστεί vintage/retro και την τεχογνωσία που θέλει αυτό,μπορούσε και μπορεί ο κάθε ένας με ελάχιστες μουσικές και τεχνικές γνώσεις να κάνει τον προγραμματισμό του στο σπίτι και να πεί επάνω αυτά που θέλει,αφήνωντας το rapper's delight,το amen break κ.α στην ησυχία τους.
Εχουμε να κάνουμε με το "καθαρότερο" είδος όλων των συγγενικών,με την λιγότερη τεχογνωσία,τις λιγότερες μουσικές γνώσεις και το μικρότερο κόστος,ασχετά αν αυτό δέν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις,

Ωραία η Boom bap,αλλά για έναν bedroom producer δέν μπορούσες να την κυκλοφορήσεις γιατί είχες κατακλέψει όλο τον κόσμο και πιθανότατα και μερικές χιλιάδες άλλοι μαζί με εσένα,χωρίς βέβαια αυτό να σε σταματάει από το να κάνεις μία underground επιτυχία και να αναδυθείς.
 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top