Πειραματισμός και έκφραση με τσεκούρι.

blue είπε:
1)καταδικαζω την καταχρηση σε οποιαδηποτε μορφη
Μάλλον εννοείς "την υπερβολή". Ο όρος "κατάχρηση" δεν μου φαίνεται δόκιμος.

2)Οφειλω στον εαυτο μου να αμφισβητω και να ασκω κριτικη,διαφορετικα ειμαι ηλιθιος
Ασφαλώς, αλλά όπως ξέρεις το ίδιο πιστεύει και ο κάθε ηλίθιος. Γι' αυτό, η κριτική πρέπει να βασίζεται σε γνώσεις όχι σε ενστικτώδεις ή συναισθηματικές αντιδράσεις. Αυτό είναι το πρόβλημά μας, ότι θεωρούμε πως η μουσική είναι πεδίο για την ευόδωση του συναισθηματικού μας κόσμου και από αυτή την αφετηρία κρίνουμε τα πάντα.

3)Αναρωτιεμαι για το μηχανισμο που η ασυδοσια περιορισμενης ψευτοελίτ βλαπτει την τεχνη με το να απομακρύνει τον κοσμο απο αυτην.
Ναι, αλλά αυτό είναι άλλοθι και για τον κάθε λαϊκισμό. Νομίζω ότι είναι άτοπο να αποδίδουμε στην αβάντ-γκαρντ την ευθύνη για την απομάκρυνση των σύγχρονων πληθυσμών από τη τέχνη, τη στιγμή που έχουμε τέτοια έξαρση λαϊκών καλλιτεχνημάτων.

Όταν ο Stockhausen ειχε την ιδιοφυία να παιξει με τις τρεις διαστασεις στον ηχο ηταν μια πρωτοπορια, γιατι το εκανε πρωτος και με τα τοτε μεσα.Αν το κανει καποιος σημερα με την παρουσα τεχνολογια ειναι απλα ενα τεχνολογικο τρυκ.Αν κανει μια καλαμπορτζια που θα ακουγεται τρισδιαστατη ,θα πει οτι βασιστηκε στον πειραματισμο του Stockhausen .Αυτο εννοω.
Αυτό (αν ισχύει) τότε έχει πλήρη εφαρμογή και για τον κάθε παπάρα που έμαθε να παίζει τριάντα ακόρντα και παριστάνει τον τραγουδοποιό, σωστά; Δεν ισχύει όμως, τουλάχιστον όχι έτσι όπως το θέτεις. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να απορρίψει μία γραμμή εργασίας επειδή στην εποχή του είναι ευκολότερο να ακολουθηθεί (λόγω της τεχνολογίας), διότι τα τιμήματα για την επιλογή του θα τα πληρώσει ούτως ή άλλως.

Οι περισσότεροι από τους συνθέτες που ακούω, μνημονεύουν σαν επιρροή τους και τον Ξενάκη, και τον Στοκ (είδες οικειότητα;), και τον La Monte Young. Εν' τούτοις δεν διεκδικούν καμία δάφνη πρωτοπορίας, απλά διεκδικούν ένα κοινό (αν υπάρχει) που να έχει κουραστεί από την κοινοτυπία. Α, και βέβαια, δεν τους ξέρει σχεδόν κανείς.

Το ανεφερα και παραπανω πως οι καλαμπορτζοι πειραματιστες δε δισταζουν να αναφερουν τον Ξενακη σε καθε 2η προταση,οπως και οι εντεχνοι τον Χατζιδακι.Δικαιολογούν τις ανοησίες τους με κατι που εχει αναντίρρητη αξια.
"Αναντίρρητη"; Ε, όχι δα... σε παλαιότερες συζητήσεις, αρκετά μέλη εκφράσανε την περιφρόνησή τους για τη μουσική αξία του Ξενάκη...

Θα σου πω κάτι που έχει πλάκα: πρόσφατα μίλαγα με μία φίλη που με ξέρει 15+ χρόνια. Μου εξομολογήθηκε ότι για πολύ καιρό, θεωρούσε ότι η προτίμησή μου για την αβάντ-γκαρντ ήταν προσποιητή... "νόμιζα ότι ήθελες να κάνεις τον έξυπνο" μου αποκάλυψε... "μετά κατάλαβα ότι όντως είσαι αρκετά τρελός (ούτως ειπείν) ώστε όντως να τα ακούς και να τα απολαμβάνεις αυτά τα πράγματα". Αυτό νομίζουν οι περισσότεροι, ειδικά εδώ μέσα: ότι "κάνουμε τον έξυπνο". Οπότε όχι "αναντίρητη", οπότε δεν υπάρχει και κανένα άμεσο όφελος αν παρασταίνει κάποιον το σύγχρονο Ξενάκη.

---

Υ.Γ. Απαντώ στις θέσεις του blue επειδή μου φάνηκαν ενδιαφέρουσες, όχι εν' είδη αντιπαράθεσης...

 
blue έρχομαι να κάνω οντισιόν για πρόβατο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Wow! είπε:
Μάλλον εννοείς "την υπερβολή". Ο όρος "κατάχρηση" δεν μου φαίνεται δόκιμος.
Οχι,το βλεπω σαν καταχρηση εξουσιας,με τον τροπο οτι αδυνατουμε να αντιδρασουμε.

Ασφαλώς, αλλά όπως ξέρεις το ίδιο πιστεύει και ο κάθε ηλίθιος. Γι' αυτό, η κριτική πρέπει να βασίζεται σε γνώσεις όχι σε ενστικτώδεις ή συναισθηματικές αντιδράσεις.
Οντως νομιζει οτι ασκει κριτικη ο καθε ηλιθιος.Πραγματι οφειλει αυτη να βασιζεται σε γνωσεις,αλλα συχνα αρκει η γνωση του τι απορρίπτω και τι κραταω.Πχ απορριπτω τον δισκο των Δυτικων Συνοικιων εχοντας τον ακουσει μια φορα.Αρκει αυτη η επαφη για να εξαγω ασφαλη συμπερασματα.Αν κανω λαθος,εδω ειμαστε θα αλλαξω γνωμη.Αλλα καπου (θυμασαι που λεγαμε για τη μετριοπαθεια?) νομιζω μπορει να ευδοκιμησει μια ηπια αντεπιχειρηματολογια.

Ναι, αλλά αυτό είναι άλλοθι και για τον κάθε λαϊκισμό. Νομίζω ότι είναι άτοπο να αποδίδουμε στην αβάντ-γκαρντ την ευθύνη για την απομάκρυνση των σύγχρονων πληθυσμών από τη τέχνη, τη στιγμή που έχουμε τέτοια έξαρση λαϊκών καλλιτεχνημάτων.
Mα ειδες?Εκανα εντιτ σε καποιο απο τα αρχικα μου ποστς γιατι δεν ηθελα να καταργησω ενα ρευμα.Δεν μου φταιει το ρευμα,μου φταινε εκεινοι που το επικαλούνται.Ποσοι γιναν εικαστικοί εν μια νυκτί?Εκτιμω καποιους και χεζω πολλαπλασιους αυτων.Ποτε δεν καταδικασα τα εικαστικα στο συνολο τους.

Αυτό (αν ισχύει) τότε έχει πλήρη εφαρμογή και για τον κάθε παπάρα που έμαθε να παίζει τριάντα ακόρντα και παριστάνει τον τραγουδοποιό, σωστά; Δεν ισχύει όμως, τουλάχιστον όχι έτσι όπως το θέτεις. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να απορρίψει μία γραμμή εργασίας επειδή στην εποχή του είναι ευκολότερο να ακολουθηθεί (λόγω της τεχνολογίας), διότι τα τιμήματα για την επιλογή του θα τα πληρώσει ούτως ή άλλως.
Και βεβαια ισχυει.Ειναι γνωστος ο διαχωρισμος του οργανοπαιχτη απο το μουσικο και σαφης σε εμενα (και πολλους αλλους).Επισης,ομοια δεν διεκδικουν και αυτοι καποια δαφνη πρωτοπορίας.

"Αναντίρρητη"; Ε, όχι δα... σε παλαιότερες συζητήσεις, αρκετά μέλη εκφράσανε την περιφρόνησή τους για τη μουσική αξία του Ξενάκη...
Καρά-αναντίρρητη ;D .Το οτι ολοι εχουν γνωμη δε σημαινει οτι δεν υπαρχουν και καποιες σταθερές.Θα μου πεις οτι το ιδιο εκανα και εγω με το Βελιώτη?Δεν το εκανα.Μαλιστα δε συζητησα καν για μουσική αξία.Μιλησα για το τιποτα (δεν υπαρχει τιποτα το πρωτοποριακο,τιποτα που να ταραζει τα νερα,τιποτα που να αλλαζει κατι προς οποιαδηποτε κατευθυνση...μηδεν)

 
blue είπε:
Καρά-αναντίρρητη ;D .Το οτι ολοι εχουν γνωμη δε σημαινει οτι δεν υπαρχουν και καποιες σταθερές.Θα μου πεις οτι το ιδιο εκανα και εγω με το Βελιώτη?Δεν το εκανα.Μαλιστα δε συζητησα καν για μουσική αξία.Μιλησα για το τιποτα (δεν υπαρχει τιποτα το πρωτοποριακο,τιποτα που να ταραζει τα νερα,τιποτα που να αλλαζει κατι προς οποιαδηποτε κατευθυνση...μηδεν)
Μα πρόκειται για performance αν δεν κανω λάθος. Θα μπορούσαμε να το απλουστεύσουμε με την ίδια λογική που λέει ότι "ένα τραγούδι είναι 3 λεπτά διασκέδασης και τίποτα άλλο".

Γιατί δεν το αντιμετωπιζουμε έτσι απλά λοιπόν:

Μια παράσταση (performance) x διάρκειας, όπου ο πρωταγωνιστής θα παίξει και θα πριονίσει το όργανο του. Οσοι περίεργοι προσέλθετε. Θα πάρετε και βαζάκι με σχετικό πριονίδι. Warning: Δεν είναι συλλεκτικό υλικό!

Μια παράσταση πρέπει να έχει και την ομίχλη της για να προσελκύσει το κοινό, εξ ου και η σχετική κουλτούρα. Δεν χρειάζεται να μείνει στην ιστορία μια τέτοια πράξη και ούτε έχει τέτοιες προδιαγραφές. Γίνεται για να γίνει. Και κοιτάξτε το αποτέλεσμα. Το Lifo γραφει γι αυτό για να ενημερώσει τους κουλτουριάρηδες, οι κυρίες των τεχνών θα το αναφέρουν στο τσάι και ακόμα και οι μουσικοί το συζητάνε εδώ και 11 σελίδες. Η παράσταση πέτυχε το σκοπό της πριν καν ξεκινήσει! Σε τελική ανάλυση όλοι την αναγνώριση ψάχνουμε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Λόγιοι ή γκάου.

 
μίά σελίδα στο Lifo και άλλες 11 στο Noiz

και μερικές αναφορές στο τσάι των κυριών της τέχνης

σιγά την αναγνώριση...

την παράσταση εξακολουθεί να την τυλίγει η αίγλη του περιθωρίου

 
σιγουρα οχι ολοι, αλλα οι πιο πολλοι επιζητουν την αναγνωριση!

παρ ολα αυτα παιζει ρολο και το πως αλλα και το γιατι θα σου ερθει!

αλλο να ερχεται κοσμος να σε βλεπει γιατι παιζεις καλα,

αλλο να ερχεται να σε βλεπει γιατι στο τελος καις την κιθαρα σου

και αλλο να ερθει να σε βλεπει γιατι εχεις βγαλει αφισες που ενημερωνουν πως θα σε πλαισιωνει μπαλετο απο γυμνες μολδαβες χορευτριες!

παντως δεν ξερω αν η παρασταση πετυχε τον σκοπο της...γιατι ναι μεν εδω το κουβεντιαζουμε για 3 μερες και 11 σελιδες, αλλα με αλλες δυο παρεες που το κουβεντιασα στην... real life κανεις δεν εχει παρει μυρωδια!!

 
Ενημερώνω τους (σίγουρα πολλούς) ενδιαφερόμενους ότι το πείραμα στέφθηκε με επιτυχία και παρήχθησαν 100 βάζα τσελόσκονης.

--------

100 jars of cello powder like the one shown opposite were produced on March 21st 2009.

 


Every jar is accompanied by a (also numbered) "complete works for cello" cd. (100 cds were printed)


 


The price results by dividing the price of my cello by 100 (the number of jars). I bought my cello for €6000 back in 1999. Therefore the price of the jar+cd package will be €60.Plus shipping costs. I strongly encourage byers not to sell above this price in the future. My concept is to keep cello powder rare but cheap!


 


If you are interested in buying cello powder you can click on the desired package number on the table below to send an email.


 
blue είπε:
Εγω σταματησα να πηγαινω στο φεστιβαλ video art γιατι απο ολη την εκθεση αξιζαν 1-2 εργα.Το ιδιο με τα φεστιβαλ ταινιων μικρου μηκους .Συζηταγα με εναν γνωστο μου, που εχει βραβευτει για καποιες ταινιες του και μου περιεγραφε ποσο εχει κουραστει με το ολο θεμα του οτι για να προβληθει ενα εργο,αρκει να γινει μια αιτηση και δεν υπαρχει καμμία διαλογή.Βαρεθηκε ,λεει, να βλεπει τις αιθουσες να αδειαζουν και τον κοσμο να φευγει βριζοντας γιατι δεν γινεται ενας στοιχειωδης ποιοτικος διαχωρισμος.

Οποτε το διλημμα για φιμωση οποιασδηποτε μορφης εκφρασης με το επιχειρημα του ποιος ειναι αυτος που θα αξιολογησει το τι αξιζει και τι οχι,σε μενα δε λειτουργει πια.Η φιμωση αυτη τη στιγμη συμβαινει απο την αναποδη,απομονωνοντας και τις λιγες προσπαθειες που αξιζουν.

Ναι,ειναι χρεος του ακροατη να ψαχνει και ειναι κοπιαστικό ,αλλα και σε αυτο υπαρχει ενα οριο.
Προσυπογράφω ;)

 
Αν λουστώ με cello-powder ο ήχος μου θα αποκτήσει 3 διαστάσεις; Και τι γίνεται αν θέλω να αποκτήσει και την 4η διάσταση*;

*π.χ. αν θέλω να παίζω σήμερα αλλά να το ακούω χτές; Ή να βελτιώνω το παίξιμό μου κάθε προηγούμενη μέρα;

 
Ρε παιδιά μου τέλειωσε το HEMO λέτε να έχει καλή γεύση στο γάλα το ΤΣΕ-λο  ???

 
spy είπε:
I strongly encourage byers not to sell above this price in the future. My concept is to keep cello powder rare but cheap!
Ψηνομαι να βαλω σε ενα βαζακι φαρίνα Γιώτης®  και να το βγαλω στο ebay για $200.Υπάρχει κάποιο ρεύμα να στηρίξει αυτή την πράξη σαν performance ή θα με πειτε απατεώνα?

 
bihlas87 είπε:
11 σελιδες και ουτε ενας δεν... φιλοτιμηθηκε να παει?
Είδες κανένα να καίγεται να πάει σε καμμια απ'τις 11 σελίδες;

Ψηνομαι να βαλω σε ενα βαζακι φαρίνα Γιώτης®  και να το βγαλω στο ebay για $200.Υπάρχει κάποιο ρεύμα να στηρίξει αυτή την πράξη σαν performance ή θα με πειτε απατεώνα?
Χειρότερα. Θα σε πούμε blue.

 
Jasemeister είπε:
Χειρότερα. Θα σε πούμε blue.
Άσχετε,το ρεύμα Kirchoff ενθαρρύνει την ενέργεια μου.

 
:o

Και γω που νόμιζα ότι ήταν το:

dulcolax_laxative.jpg


;D

 
blue είπε:
Ψηνομαι να βαλω σε ενα βαζακι φαρίνα Γιώτης®  και να το βγαλω στο ebay για $200.Υπάρχει κάποιο ρεύμα να στηρίξει αυτή την πράξη σαν performance ή θα με πειτε απατεώνα?
Εγώ στηρίζω blue! 8) Κάνε κ ένα κινέζικο ιδεόγραμμα στο καπάκι να εκτοξευτεί η τιμή!

 
menelaos είπε:
Κάνε κ ένα κινέζικο ιδεόγραμμα στο καπάκι να εκτοξευτεί η τιμή!
Όχι βρε menelae ακολουθούμε την πεπατημένη, βάζει ενα "Made in Japan - Team J. Craft".  8)

 
Είδες κανένα να καίγεται να πάει σε καμμια απ'τις 11 σελίδες;
Eννοω οτι 11 σελιδες καποιου το ενδιαφερον θα κινουσαν, καποιου θα του την βαρουσε! Ποσο κοστιζε το εισητηριο ξερουμε?

 
80 ευρώ (εννοείται χωρίς ποτό), 20 για τον κόπο, τις θερμίδες και τα εγκεφαλικά κύτταρα που έκαψε ο καλλιτέχνης και 60 για το προϊόν του μόχθου του (συμβολική τιμή). Έτσι δεν θα μείνουν και απούλητα.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top