Ηχείο Καμπίνας V30 vs creamback

Tasos Sim

Νέο μέλος
Μηνύματα
50
Πόντοι
8
Δεν έχω μεγάλη εμπειρία σε ηχεία.
Τώρα έχω μια Harley Benton με V30 αλλά μπορώ να πω ότι έχει περίεργα μεσαία και ψηλά.
Λίγο οξύ ήχο...
Έχω παίξει κάποιες ώρες, αλλά δεν έχει "ανοίξει" (μαλακώσει) το ηχείο που λένε μερικοί.

Σκέφτομαι να πάρω την Orange PPC αλλά ενώ λένε καλά λόγια γενικά, έχει το V30, οπότε παίζει να έχω πάλι το ίδιο θέμα;

Εναλλακτικά σκεφτόμουν με ηχείο Creamback (Harley Benton thiele).
Αυτά που παίζω είναι μέταλ και ροκ προς το μοντέρνο
 
Σκέφτομαι να πάρω την Orange PPC αλλά ενώ λένε καλά λόγια γενικά, έχει το V30, οπότε παίζει να έχω πάλι το ίδιο θέμα;

Παιζει ρόλο και η καμπίνα οπότε δεν νομίζω να έχεις το ίδιο θέμα.

Καμπίνα που δεν μου αρέσει ηχητικά είτε τις έχω βάλει V30 είτε άλλο μεγάφωνο, εξακολουθεί να μην μου αρέσει.

Από την άλλη V30 που έχω, που ταιριάζει σε περιγραφή με περίεργα μεσαία και οξύ ήχο, αν το βάλω στην αγαπημένη μου καμπίνα ακούγεται πολύ καλύτερα.

Θα σου πρότεινα γενικά μια ογκώδη 1 12 closed back καμπίνα για μέταλ
 
Orange ppc 112 σου φαίνεται οκ;
Harley Benton thiele creamback 112 επίσης ακούγεται καλά (από βίντεο), πιο ισορροπημένη από v30... Ενώ το άκουγα ήδη από βίντεο, έπεσα θύμα των κριτικών και τη πήρα μιας που ήταν φτηνότερη με V30.
Επίσης είναι και πιο ελαφριά για μεταφορά η creamback.

Και γνώμη για τη παρακάτω; (2*12)
 
Η καμπίνα είναι αυτή που δίνει τα μπάσα μέσω της γεωμετρίας της και λόγω του floor coupling. Δηλαδή όσο μεγαλύτερη καμπίνα έχεις και όσο καλύτερα ακουμπάει στο έδαφος, θα έχεις περισσότερα μπάσα.

Το αυτί αντιλαμβάνεται ένα σύνολο συχνοτήτων, οπότε πολλές φορές αυτό που μας ακούγεται ως υπερβολή ή ξύσιμο στα πρίμα, έχει να κάνει με την έλλειψη μπάσων. Μόλις αυξηθούν τα μπάσα εξισορροπούνται οι συχνότητες και σταματούν να μας ενοχλούν τα πρίμα.

Οι μικρές ανοικτές Orange έχουν τα μεγαλύτερα μπάσα για το μέγεθος τους (εξαιρώ τις ported) και ακούγονται εξαιρετικά. Πιο μοντέρνες με το V30, πιο vintage με το G12H Anniversary. Δεν έχω παίξει την κλειστή Orange 1x12. Για να είμαι ειλικρινής θα ήθελα την επιλογή η πλάτη να είναι χωρισμένη ώστε να μετατρέπεται σε ανοικτή, γιατί μια Orange 2x12 κλειστή που είχα παίξει με V30s ακουγόταν πολύ boxy (είχε δηλαδή ένα τόνισμα στα χαμηλομεσαία) και δε μου άρεσε. Ξύσιμο πάντως δε νομίζω να έχεις, δε μου έχει τύχει ποτέ σε Orange και έχω παίξει πολλές.

Η Harley Benton Thiele είναι ported, μάλλον αντιγραφή της αντίστοιχης Mesa Boogie. Οι ported καμπίνες εκμεταλλεύονται την ανάκλαση των μπάσων με προσεκτικούς υπολογισμούς για το κάθε μεγάφωνο. Έχουν το πλεονέκτημα ότι ακούγονται πολύ μεγαλύτερες από το μέγεθός τους. Το μειονέκτημά τους είναι ότι μπορεί να είναι πιο περίεργες στις ηχογραφήσεις και το ότι εφόσον είναι υπολογισμένες για συγκεκριμένο μεγάφωνο, λειτουργούν καλύτερα με αυτό, το οποίο μπορεί να είναι περιοριστικό. Σκέφτομαι κι εγώ να αγοράσω μία, να της βάλω ένα EV 12S που μου περισσεύει.

Το Creamback ήθελα πολύ να μου αρέσει όταν βγήκε. Ήλπιζα να είναι μια βελτιωμένη version του παλιού G12 65 των 80s. Aυτά που ακούω όμως εγώ στα clips, δε με έχουν πείσει. Μου ακούγεται σαν κακό V30 που του έχεις κόψει το presence.

Υπάρχουν πάρα πολλά clips από τη Zilla Cabs στο YouΤube για να συγκρίνεις μεγάφωνα στις ίδιες καμπίνες.
 
Με ποιον ενισχυτή παίζεις;
Οι Orange καμπινες συνήθως έχουν 16ohm φορτίο, οπότε θα χρειάζονται μεγαλύτερο τελικό για να αποδώσουν σωστά.

Άκου και καμπίνες με greenback, προσωπικά μου αρέσουν περισσότερο από τα creamback...
 
Οι Orange καμπινες συνήθως έχουν 16ohm φορτίο, οπότε θα χρειάζονται μεγαλύτερο τελικό για να αποδώσουν σωστά.
Όταν ένας ενισχυτής κιθάρας διαθέτει έξοδο με επιλογή διαφορετικών ωμικών αντιστάσεων (impedances) μέσω του μετασχηματιστή εξόδου, και η αντίσταση εξόδου είναι σωστά αντιστοιχισμένη (matched) με την αντίσταση του ηχείου (cabinet), δεν θα υπάρξει αξιοσημείωτη διαφορά στον ήχο ανάμεσα στις διαφορετικές επιλογές ωμικής αντίστασης εφόσον η αντιστοίχιση γίνεται σωστά.

  • Αν έχεις έναν ενισχυτή που σου επιτρέπει να επιλέξεις 4Ω, 8Ω ή 16Ω, και έχεις αντίστοιχα ηχεία 4Ω, 8Ω ή 16Ω και τα συνδέεις με το σωστό setting, τότε ο ήχος και η απόδοση παραμένουν πρακτικά οι ίδιες.
  • Ο μετασχηματιστής προσαρμόζει το φορτίο (το ηχείο) στην έξοδο του τελικού σταδίου (συνήθως λυχνίες), ώστε να αποδίδεται σωστά η ισχύς.

    Υπάρχουν μόνο κάποιες θεωρητικές περισσότερο διαφορές
  1. Αντιδράσεις του μετασχηματιστή: Ορισμένοι μετασχηματιστές συμπεριφέρονται ελαφρώς διαφορετικά σε κάθε τύλιγμα (tap), λόγω διαφορών στην απόκριση συχνοτήτων ή κορεσμού. Αυτό είναι σπάνιο και δύσκολα αντιληπτό χωρίς A/B test.
  2. Καμπύλη απόδοσης των λυχνιών: Ανάλογα με την τάση και το ρεύμα που ρέει λόγω του matching, ίσως υπάρχει μικρή διαφορά στον τρόπο που οι λυχνίες «clipάρουν» ή παραμορφώνουν. Και πάλι, αυτό είναι ανεπαίσθητο και συνήθως θεωρητικό.
Η μεγαλύτερη διαφορά που υπάρχει είναι στα μεγάφωνα τα ίδια:

Όταν μιλάμε για ίδια μοντέλα μεγαφώνων με διαφορετική εμπέδηση (π.χ. ένα Celestion Vintage 30 στα 8Ω και στα 16Ω), υπάρχουν κάποιες διακριτές αλλά μικρές διαφορές, που οφείλονται κυρίως σε ηλεκτρικά και φυσικά χαρακτηριστικά των πηνίων.
  • Το 16Ω μεγάφωνο έχει λεπτότερο σύρμα και περισσότερες περιελίξεις στο πηνίο.
  • Το έχει παχύτερο σύρμα και λιγότερες περιελίξεις.
Αυτό επηρεάζει:
  • Τη μαζική αδράνεια του πηνίου (άρα και την απόκριση στις υψηλές).
  • Τη θερμική συμπεριφορά (π.χ. πόσο εύκολα θερμαίνεται).
  • Το 16Ω μοντέλο τείνει να έχει ελαφρώς πιο “σφιχτές” μεσαίες και λιγότερα μπάσα, καθώς το λεπτότερο σύρμα αυξάνει την τάση επαναφοράς.
  • Το μπορεί να έχει λίγο πιο "ζεστό" ή "ανοιχτό" ήχο, με ελαφρώς περισσότερα μπάσα και πιο ήπια πρίμα.
Για παράδειγμα οι καμπίνες της Mesa Boogie που όλοι λένε ότι φορούν "τα καλά V30" έχουν πάντα μεγάφωνα 8 Ohm.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top